Lokakuun lutuset - Lokakuussa **MEIDÄN KUU**

Onnittelut korventytölle!
Marieh - voi ollakin, että ehdit ensin. Tää on nyt niin hidasta. Ballonki kokeilussa cytotecin jälkeen tänään. Eipä vaikuta tämäkään. Mitähän seuraavaksi? Kyllä täällä vähän pääsee kävelylle sairaalan käytäville, mutta käyrillä makoilu ja muut toimenpiteet sitoo aika paljon.
Kiitti tsempityksestä, ketju!
 
Kasenja, vaikka kuinka odotankin meidän pienokaisen syntymistä niin toivon että ehdit ensin! Kotona odotteleminen kaikessa rauhassa on varmaan kuitenkin paljon helpompaa... Toivottavasti sinulla on jotain hyvää lukemista tai elokuvia/sarjoja kateltavana! Tsemppiä!

Malttamaton, ehkä minulle on vain uskoteltu että näin olisi jotta odotteleminen tuntuisi helpommalta! ;) Mahtavasti teidän tyttö kasvaa, ja sinä hoikistut! ;)

Onnea Korventyttö, ihana että taas on jonkun odotus palkittu! Tsemppiä kotiutumiseen ja vauva-arkeen! Olikohan syntymäpäivä 4.10, eikä 4.9? :)

ChocolateBox, onko teillä ollut jotain erikoista napanuorajutun kanssa? Meillä oli viimeinen kasvukontrolli rv:lla 36 ja sanoivat että kaikki hyvin eikä pitäisi mitenkään vaikuttaa synnytykseen tai vauvaan. Mutta toki asia käy aina välillä mielessä, että toivottavasti ei ilmene mitään komplikaatioita tai että jotain olisi jäänyt huomaamatta... :/
 
Viimeksi muokattu:
Elikkäs tyttö syntyi eilen klo 14.18. Painoa 3010 g ja pituutta 49 cm.

Sectio meni hyvin. Maha on ollut välillä todella kipeä, onneksi kipulääkettä saa heti kun pyytää.

Tyttö oli vieressä koko viime yön. Nukkunut olen jopa puoli tuntia. Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, ainakaan vielä ei ole tarvinnut lisämaitoa.

Tsempit kaikille omaa lutustaan odottaville!
 
Tuulialle toipumista sektioon ja Onnittelut vielä (en muista laitoinko jo)
Marieh, ei meillä ihmeenpiä ole siitä napanuorasta, kasvukontrolihan oli viimeksi 7.9 eli yli kk sitten ja koska kasvuun saattaa tuo nyt vaikuttaa (kuinka ravinteet ja happi kulkeutuu) niin en nyt hirveesti yli lasketun haluaisi mennä. Lasketun jälkeen kun istukan toiminta ja muu saattaa muuttua niin mitä sitä suotta... Turhaa mietityttää ja huolettaa. Meillä kun vauvva oli jo silloin 7.9 lähes kolme kilonen ja paikat valmiina.
Esikko kun meni sen 2 viikkoa yli niin se kyllä näkyi myös pienessä, rasvaa ei juurikaan ihon alla ollut ja istukka kun syntyi, oli se ihan ok mitta jo hiukan "kärsinyt"
Sitten kun mulla on tämä oma ikä vielä tuohon päälle..
 
Onnea jakautuneille! Itse vieläkin odottelen jotain tapahtuvaksi ja jostain syystä on alkanut pelottaa istukan toiminta. Rv 35 lääkäri kommentoi istukasta, että on "kypsä". Kysyin että mitä tarkoitti, mutten saanut kunnon selitystä. Ilmeisesti mistään kalkkeutuneesta istukasta ei kuitenkaan ollut kyse. Rv38 toinen lääkäri sanoi että istukassa näkyy jo jotain "halkeamia", mutta silloin en tajunnut kysyä asiasta. Virtaukset ja kaikki muu kuulemma hyvät ja kaikki vatsassa ok, joten oletin että se olisi jotenkin sama asia kuin tuo kypsä istukka. Painoarvio oli myös 38 karvan alle 4kg ja vaikka käynnistystä kyselin niin ei toivoa kun kaikki on hyvin.

Mulla ei kuitenkaan ole merkkiäkään siitä että vauva haluaisi syntyä ja murehdin tuota istukan toimintaa entisestään kookkaan vauvan vuoksi. :'/ La on muutaman päivän päästä ja pakko kai se on taas olla hankala ja kysellä käynnistyksestä. Iso vauva ja kypsä istukka yhtälö vaan stressaavat.

Ainiin, en osaa laittaa tätä punaiseksi, mut huomasin et puutun listasta. La siis 13.10 ja poika tulossa. 4 lapsi ja kättärillä.
 
Onnea vauvaantuneille :heart:
Minä ja maha käytiin tänään taas kasvukontrollissa ja piti varautua jo käynnistykseenkin, mutta lääkäri oli sitä mieltä jotta ei haittaa vaikka menee vähän yli, joten seuraava kontrolli on sitten 40+2 jolloin jo isommalla varmuudella käynnistetään. Tällä hetkellä vauveli painaa 3700g ja käyrien mukaan jos mennään, niin ensi viikolla painoa on 4kg. Hui. Kiva urakka siis tiedossa ensisynnyttäjälle :)

Täällä eivät edes Radi diagnoosin ja insuliinin vuoksi käynnistäneet synnytystä koska minä ja vauva voidaan hyvin ja paikat olivat vielä epäkypsät, kanavaa 2cm jäljellä ja kohdun suu sormenpäälle auki. Samalla kopeloivat lantion ja varmistivat että 4kg vauva pitäisi mahtua tulemaan ulos. Kuulemma käynnistys ei ensisynnyttäjällä välttämättä etene ja saattaa mennä jopa viikko tai 3pv, joten kokeillaan ensin luomu keinoja, 3:n ässän taktiikkaa että paikat kypsyisivät enemmän tai synnytys jopa käynnistyisi itsekseen. Nyt tuntuu että odottavan aika on pitkä :D Tulispa se jo!

Tsemppiä muillekin odotuskannalla oleville!

Muoks. kasenjan tilannetta seuraan mielenkiinnolla kun itsellä sama tilanne varmasti viikon päästä. Päivittelehän kuulumisia ja toivottavasti jotain alkaa kohta tapahtua!

Ankkurinappi ja pikkunappi rv 39+0
 
Viimeksi muokattu:
Onnea, Tuulia!

Ankkurinappi - tuntuu pitävän paikkansa, ettei ensisynnyttäjällä niin hyvin tepsi.
Viides päivä nyt menossa käynnistelyä, ja ei hirveästi kyllä ole tapahtunut. 3 cm auki, lapsivettä vähän tihkuu, ei supistuksia. Saa nähdä, mitä huomenna tapahtuu. Riski tosi isosta vauvasta kasvaa tässä joka päivä...
 
Tsau!

Chocolatebox, me käytetään naty-vaippoja. Muuta ei pojalle ostettikaan ku synty ja edelleen on käytössä natyt. Ei pitäis allergisoida. Ja on siis parhaimmat vaipat tähä mennessä kun mua ahistaa jos vaippa roikkuu pissan painosta nii nääpä ei roiku. :) ainoo miinus on et jos on päässy liian täyteen pissasra esim yön jäljiltä nii vaippa hajoaa repäsemällä ja sen täytteen saa imuroituu kun on semmosta höttöö. Tää tyttö saa kans natyt jos kestoilu ei inspaa.

Synnytyksestä piti tulla kertoon, on tää uus arki opiskeluu koko porukalle. :)

Mulla meni siis vedet pe-la yönä smmoSena huljautteluna alko tulee pikkuhiljaa. Sitä jatku sit koko lauantai päivä jolloin vietiin esikko anopille hoitoon ja mä pakkasin vikat jutut sairaalakassiin. Käytiin viel kantsun prismassa hakee kaakkua ennen anopille menoa. :D
Supistukset alko la-su välisenä yönä, kerkesin nukkuu pari tuntii ennenku supparit alko ja ne sit oliki semmoset 3-8min väliä kokoajan. Muistaakseni supparit alki 1.30 ja lähettii 03 jälkeen sairaalaan. Siellä totes et on jotai tapahtunu mut ei siis senttiäkää auki vielä ja mentiinki sitte suoraan saliin ku ei kannattanu lähtee osastolle tai perhehuoneeseenkaa oottelee et alkaa tapahtuu. Siin ku vetelin happee lisukkeeks ja ku olin 3cm auki sain epiduraalin, sitä ennen sain iha järkyn paniikki kohtauksen ja musta piteli kiinni kaks kätilöö, mies ja lääkäriki... En ite muista tosta mitää eikä se ollu kai sen reissun ainoo tollanen. Mut epiduraali helpotti paljon. Mies läks käymään kotona joskus 8-9 aikaan aamulla käyttää koirat lenkillä ja syömääb mut soitin sille 9.30-10 et jumantsuikka ukko kengät jalkaan ja kaasu pohjaan tää syntyy kohta. Ponnistukset kesti 55minuuttii kaiken kaikkiaan ja tyttö syntyki 10.55.
Hoin koko synnytyksen ajan kätilöille et mä pelkään pelkään pelkään ja ne toimi sen mukasesti sit. Oli ihanat kätilöt. Parasta on et pääsen käymään läpi ton synnytyksen sen kätilön kans joka satto tytön maailmaanki. Oon niin helpottunu. <3 tavoitteena et uskallan tehä ton toisteki. Oon ilonen et lähin tohon koska tuo oli selkeesti kivempi vaihtoehto sektioon verraten.

Tyttö paino 3560g, 51cm pitkä. Saa päivitellä etusivulle. Viikot oli 38+1
 
Adodda onnea ja vauvantuoksuisia päiviä sinne <3
Ja kiitos Naty kommenteista. Niin, kiitos myös muille vaippakommenteista :) Täällä nyt sit Natylla aloitellaan.
Kasenjalle edelleen tsemppiä. Siskolla oli sama homma ja sitten kun passittivat viidennen päivän jälkeen kotiin odottamaan ja sisko seisoi lähtökuopissa omissa vaatteissa oli pikkunen potkaissut itsensä liikkeelle ja sit tulikin vauhdilla :)
 
Ankkurinappi, mun esikoinen käynnistettiin juurikin 41+2 ja painoa tytöllä oli 4020. Ainakin mulla se synnytys oli ihan jees, lähti käyntiinkin sillä ekalla tabletilla, mikä laitettiin kohdunsuulle. Lounaan aikoihin aloiteltiin se käynnistys ja saliin mentiin varmaan jo kahden aikoihin ehkä, tytteli syntyi ysin maissa illalla. Toki se ponnistaminen oli alkuun epätoivoinen urakka, kun ei oikein tiennyt, miten olisi pitänyt ponnistaa, mutta kaikkineen synnytys oli hyvä kokemus.

Tästä onkin sitten aikaa jo melkein 15 vuotta, että mitenkähän minä näin "vanhana" vielä pärjään?? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ankkurinappi
Huomenta!
Ja juu, nopeesti kun koettaa kirjottaa niin tulee vääriä kuukausia :D :D, eli 4.10 syntyi.

Jos vaikka kerkeis synnytyskertomusta värkkään kun neiti nukkuu isänsä kanssa....
Olin miehen säbä peliä kattomassa, kun siinä istuskellessa tuntui sellanen poks mahassa ja samassa hulahti housuihin. Minähän siinä sitten nolona pomppasin ylös ja vilkasin että huomasiko kukaan :D :D. Onneks ei huomannu eikä penkkikään kastunut. Sitä vettä tuli kuitenkin ihan kunnolla, farkut kastu aivan kokonaan. Sidoin takin vyötäsille ettei kukaan huomais ja siirryin seisoskeleen reunan lähelle. Mietin siinä mielessäni, että mitäs nyt. No onneks peliä ei ollut kun muutama minuutti jäljellä, ajattelin sen kestäväni. No mies oli menossa pukkariin kun nappasin mukaani ja sanoin että mennään kotiin (heillä olis ollut vielä toinen peli). Kysyi vaan että käykö hallilla vai kotona suihkussa. Onneks oltiin tultu autolla, ksoka yleensä kävellään kun lähellä asutaan. Kotimatkalla soitin synnärille ja sanoivat että tulla saa kun siltä tuntuu. Kotona ooteltiin lastenvahti ja käytiin molemmat suihkussa ja pakattiin loput kamat. Vettä tuli koko ajan, mutta ei supistuksia tms.
Kun päästiin Taysiin kätilö tarkasti paikat, olin 3-4 cm auki.Lapsivesi oli vähän vihreää. Sanoi vaan että synnytys on käynnissä, mutta tarvitaan ne supistukset (joita ei siis edellisesssä synnytyksessä selkeitä tullut). No antoi peräruiskeen ja sanoi, että ei laita mua osastolle vaan saan olla siellä svon puolella. Ja jos mitään ei ennen tapahdu katsoo kahden tunnin päästä tilanteen seuraavan kerran ja kuulemma uudelleen synnyttäjällä saattaa tollanen tilanne kestää vaikka useamman vuorokauden. Krllo oli 17.15. Otettiin verikokeet. No lähdettiin miehen kanssa käymään kahvilassa ja matkalla sanoin miehelle, että en meinaa montaa päivää vitkutella vaan ajattelin synnyttää tämän päivän puolella.
No kahvilaan kun päästiin niin mies kysy että mennäänkö takaisin svolle syömään vai jäädäänkö sinne. No sanoin että ei tässä mitään jäädään sinne vaan. Mies ehti istuun pöytään, kun tuli ensimmäinen supistus. Hörppäsin juomani kerralla loppun ja mies totes että jaahas mennään siis takas. Matkalla menin jo muutaman kerran kaksin kerroin. Päästiin takas ja se hoitaja kysyi heti että supistaako, totesin että juu. Vähän aikaa siinä katteltiin (maks kymmenen min) ja sit totesin että jos vois vaikka kattoo mikä on tilanne. Olin auki 5-6 cm. Hoitaja katto mua ja totes että voidadan lähteä saliin, koska kivut tuntuu olevan kovat. Saliin menin 18.18. Voin sanoo että tuli melko jäätäviä supistuksia...huh huh. Nyt ainakin tiedän mitä ne on. Aina kun tuli supistus menin kaksin kerroin ja otin miehestä vyötäröltä kiinni ja puristin. Mietittiin kivunlievitystä, KOkeilin ilokaasua :D :D kaks kertaa ja meni hermot ja rupes ahistaan se maski ja paiskasin sen meneen. Miestä rupes naurattaan mun tuhinat ja puhinat. No kätilö ehdotti kohdunkaulan puudutetta, mutta kun tuntu että en kykene meneen makaan siihen petille niin jäi sitten sekin saamatta. Sisätutkimus taidettiin tehä kahteen kertaan. Sit se kätilö kysyi aina supistusten aikana että ponnistuttaako ja minä sanoin että en tiedä. Sitten tuntu siltä että pitää ponnistaa. Siinä sit ponnistin muutaman kerran ihan seisaaltaan. Sit kätilö ehdotti että jos sängylle mentäs ja oisin kontillani, kun tuntu että en voi selälleen mennä. TAis se ehdottaa jakkaraakin mutta kun en osannu taas siitäkään siinä tilassa sitten mitään päättää. En siis kerenny saamaan mitään lievityksiä, koska jahkailin liian kauan. Synnytin kontallani siinä sängyllä, ei huono kokemus ollenkaan. KÄtilö oli ihana, mutta kyllä meinas siinä loppumetreillä järki omasta päästä lähtee. Sattu kyllä ja sit kun vielä se kätilö käsillä vähän ronkki....auuuuts. Kiukuttelin siinä että älä koske muhun. Mutta kyllähän se sieltä lopulta ulos tuli. Onneks en tienny että tytsy oli noin iso. Luulin alle nelikiloseks. En revenny yhtään, mikä oli kyllä oikein positiivista, kun ei tarvinnu tikata.
Paperilla se menee näin Kesto 2 tuntia. Avautumisvaihe 1 tunti 15 minuuttia, ponnistusvaihe 36 min ja jälkeiset 9 minuuttia.
Aika lapsiveden menosta syntymään 4 tuntia 6 min.
Potilashotelliin ei päästy kun oli täynnä. Kaks päivää jouduttiin oleen vihreen lapsiveden takia osastolla, mutta labroissa kaikki oli kunnnossa.
Nyt ollaan sit muutama päivä oltu kotona ja totutellaan kaikki toisiimme ja tähän elämään. Ihanahan tyttö on.
Anteeksi teksti on varmasti melko sekavaa ja täynnä virheitä.....palaan myöhemmin ehkä vielä tarkentaan asoita....
Ai niin onnea muillekkin jakautuneille ja tsemppiä kärvistelijöille!!!
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
Zadna, täällähän LA on ylihuomenna :) Ja Kättärille mekin ollaan menossa :) Tiedä vaikka oltas samaan aikaan. Tunnistaakos sua jostain?
Ja Ankkurinnappi, täälläkin esikokin käynnisteltiin yliaikaisena, aloiteltiin todella pienellä annoksella jonka sain ip 17, supistelut alko lähes samoin tein, saliin siirryttiin puolen yön aikaa ja poika synty aamusta, eli ihan normiaikojen sisällä. Oli kooltaan 4075, eikä mitään ongelmaan koon suhteen. Juurikaan en revennyt, kahdella tikillä selvittiin :)
Täällä odotellaan edelleen yhteyttä polilta. Yöt menee aika valvomalla mutta onneksi päivällä saa vähän nukuttua, huoh. Viime yönä taas lisämausteena oli rytmärit jotka tälle kertaa meni onneksi suht nopsaa ohi. Päivät menee hyvin ja jaksaa puuhastellakkin onneksi. Tänään yritän kasata hoitopöydän, eilen sen sain petsattua. Aluksi ajateltiin ettei otettas mutta sitten hankittiin se IKEAn halppis tasomalli joska alkuun on kiva siinä vaihdella ennemmin kun lattialla tmv.
Petsasin pöydän mustaksi ja uskon että tulee kivaksi. Hinta oli niin halpa ettei haittaa vaikka takassa sitten polttaisi kun ei tarvii enään :)
Mukavaa päivää kaikille ja kärsivällisyyttä LA ohittaneille tai korvilla oleville ;)
Mitä muuten muut touhuilette päivisin?
 
Onnea hurjasti kaikille jo vauvansa saaneille <3 Kyllä alkaa olemaan itsekin jo niin malttamaton, vaikka järki sanoo, ettei tämä vielä aikoihin synny. Huomenna viikkoja kasassa 39+0.

Kiitos synnytyskertomuksista. Niitä on kiva lueskella näin loppuvaiheessa kun tietää, että kohta sitä ollaan itsekin kärvistelemässä :D

Kasenjalle tsemppiä, toivottavasti alkaisi pian tapahtua! Varmasti turhauttavaa :/

ChocolateBox, päivät menee meillä ainakin tuon 1v8kk ikäisen esikoisen perässä juostessa. Kyllä huomaan olevani päivän jälkeen ihan poikki kun mies tulee kotiin. Joka paikkaan kolottaa. Se aika kun mies on kotona, lähinnä asustelen sohvalla virkkuukoukku kädessä ;)
 
Kiitos kun viitsitte kirjoittaa synnytyskertomuksia tänne. Niitä kun vika lukea kun kyllähän se alkaa olla päivittäin mielessä.

Kolme viikkoa äitiyslomaa takana ja johonkin nämä päivät ovat vain kadonneet. Tosin viimeiset viikot tai oikeastaan kesäloman jälkeinen aika töissä oli sen verran rankkaa, että monta asiaa jäi hoitamatta. Jotain hyvää tässä maha + esikoinen yhdistelmässä et näytän ilmeisesti niin isolta ja poika mahdolliselta kitisijältä et olen saanut tosi hyvää palvelua esim. rengas- ja optikkoliikkeissä :) 3,5v poika pitää myös kiireisenä kun on tietenkin sitä mieltä, että ollaan lomalla ja äidillä on aikaa leikkiä, askarella ja leipoa hänen kanssa. Nyt alkaa olla vihlontaa yms tuntemuksia siinä määrin ettei mitään kyläilyjä ole enää sovittuna ja katsotaan tekemisiä päivä kerrallaan.
 
Niin teitä jolla on hurjan pienet kotona olen juuri miettinyt kuinka päivät menee ja kuinka jaksatte. Itsellä kun tuo esikko on jo 6 ja viettää päivät eskarissa, eli eteenkin jos itsellä on huono yö takana, saan levättyä päivällä. Siitä tietty kannan huonoa omaatuntoa kun omasta mielestä aina pitäisi tehdä jotain... :(
Illat menee sitten patojen ääressä, legoja rakennellen ym.
Tänään tuli sitten polille kutsu. Mennään LA eli 10.10, katsotaan mitä mieltä ovat. Itse yritän olla tiukka ettei ainakaan paljoa tarvisi yli odotella. Pekkuja kiitos :)
Tässä vielä kuva uudesta DIY projektista mistä tuossa ylempänä kirjoittelin.
Ja pahoittelut että jakaan täällä muutakin kun odottamista, tuntuu että ehkä sitä on muutakin kiva lueskella ja ajatella .. :)
Pieni mutta toimiva ja hyvin mahtuu;

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
Täällä opetellaan rytmiä ja mietitään pienelle nimeä. Viime yönä neiti nukahti klo 23:00, syötiin 03:30-04:00 ja kasin aikaan tuli viereen hetkeksi jatkamaan unia.. Päivällä nukkui liki 3 tuntia pihalla! Yöt yleensä on ollu aika levottomia, toivottavasti alkaa nyt rauhottua.
Huomenna painokontrolli neuvolassa. Tiesittekö muuten että vanhemmat lapset ei saa olla kokopäivähoidossa kun isä on isyyslomalla? Meillä esikoinen 5v oli kolme viikkoa kotona ja kyllä selvästi kaipasi kavereita.
 
Kiva kuulla vauva-arjesta ja sen käyntiin lähtemisestä.
Musta isomman lapsen päivähoitoon ei isyysvapaan pitäisi vaikuttaa.
Tässä Kelan sivuilta kopioitu...
"Jos pidät isyysvapaasi vasta myöhemmin, lapsi voi olla päivähoidossa ennen isyysvapaata. Päivähoitopaikka säilyy isyysvapaan ajan. Lapsi ei kuitenkaan voi olla isyysvapaan aikana päiväkodissa. Perheen muut lapset voivat olla päivähoidossa isyysvapaan aikana."
Tämä sama pitäisi päteä myös heti uuden lapsen syntymän jälkeenkin, ei vain myöhemmin.
Meillä ainakin eskarilainen on eskarissa vaikka isä onkin beben syntymän jälkeen kotona jonkun pvän.
Meillä varmaan isompi isyysvapaa pidetään keväällä kun lähdetään sitten koko perhe reissuun, ehkä 1kk Jenkkilään :)
 
Mut sen eskarin mittaisen päivän voi kuitekin päiväkodissa sit olla, alle 5h?
Mullakin on nuorimmainen tällä hetkellä jo niin iso, et on ekalla koulussa, niin oon hiukka pihalla hetken tilanteesta.

Kiitos minunkin puolesta synnytyskertomuksista. Niitä on tosi kiva lukea. Oon netistäkin hakenut ja lueskellut.

Kohta neuvolaan. Jännä nähdä/kuulla, missä asennossa pikku pyöriäinen nyt on, tai osaako terkka sen kertoa :D

ChocolateBox kiva tuo hoitopöytä =) Mitä sulla noissa pöydän yläpuolella olevissa pussukoissa on?
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä neuvolasta.
Eipä mitään ihmeitä siellä ollu, opiskelija hoiti koko käynnin, oma terkka oli siinä viereisessä huoneessa sit tukena. Kävi sitten koittelemaan masua hänkin, että uskon kyllä, et vauva oli pää alaspäin edelleen =) Sama sf-mitta edelleen, 32, mut vauvan pää vieläkin ylhäällä, eli mitta isompi sen takia, kuulemma pieni vauva, alle kolme kiloa nyt veikkaili terkka. Joopa, näkee sit aikanaan... ;) Kaikki ok, vielä on alle 10 kg tuo paino, mitä on kertyny ekasta neuvolakäynnistä, sellasta 300g/viikko tai vähän alle tullu aika tasaseen.
 
Tuo hoitopöytä on kyllä tosi kivannäköinen :)

Synnytyskertomuksia minäkin tykkään lukea kun se kuitenkin on pian edessä

Saisikin se synnyty olla jo pian, mennään 40+3 eikä elettäkään että pikkuinen olisi halukas tulemaan, ainoastaan tuota monta viikkoa kestänyttä vihlontaa edelleen. Tänään neuvola. Päivät alkavat pikkuhiljaa käymään tuskallisen pitkiksi ja aamulla herätessä olo on hieman pettynyt kun mitään ei tapahdu. Odottavan aika on pitkä kun kyseessä on vielä muutenkin erittäin malttamaton henkilö :D
 

Yhteistyössä