Huomenta!
Ja juu, nopeesti kun koettaa kirjottaa niin tulee vääriä kuukausia
, eli
4.10 syntyi.
Jos vaikka kerkeis synnytyskertomusta värkkään kun neiti nukkuu isänsä kanssa....
Olin miehen säbä peliä kattomassa, kun siinä istuskellessa tuntui sellanen poks mahassa ja samassa hulahti housuihin. Minähän siinä sitten nolona pomppasin ylös ja vilkasin että huomasiko kukaan
. Onneks ei huomannu eikä penkkikään kastunut. Sitä vettä tuli kuitenkin ihan kunnolla, farkut kastu aivan kokonaan. Sidoin takin vyötäsille ettei kukaan huomais ja siirryin seisoskeleen reunan lähelle. Mietin siinä mielessäni, että mitäs nyt. No onneks peliä ei ollut kun muutama minuutti jäljellä, ajattelin sen kestäväni. No mies oli menossa pukkariin kun nappasin mukaani ja sanoin että mennään kotiin (heillä olis ollut vielä toinen peli). Kysyi vaan että käykö hallilla vai kotona suihkussa. Onneks oltiin tultu autolla, ksoka yleensä kävellään kun lähellä asutaan. Kotimatkalla soitin synnärille ja sanoivat että tulla saa kun siltä tuntuu. Kotona ooteltiin lastenvahti ja käytiin molemmat suihkussa ja pakattiin loput kamat. Vettä tuli koko ajan, mutta ei supistuksia tms.
Kun päästiin Taysiin kätilö tarkasti paikat, olin 3-4 cm auki.Lapsivesi oli vähän vihreää. Sanoi vaan että synnytys on käynnissä, mutta tarvitaan ne supistukset (joita ei siis edellisesssä synnytyksessä selkeitä tullut). No antoi peräruiskeen ja sanoi, että ei laita mua osastolle vaan saan olla siellä svon puolella. Ja jos mitään ei ennen tapahdu katsoo kahden tunnin päästä tilanteen seuraavan kerran ja kuulemma uudelleen synnyttäjällä saattaa tollanen tilanne kestää vaikka useamman vuorokauden. Krllo oli 17.15. Otettiin verikokeet. No lähdettiin miehen kanssa käymään kahvilassa ja matkalla sanoin miehelle, että en meinaa montaa päivää vitkutella vaan ajattelin synnyttää tämän päivän puolella.
No kahvilaan kun päästiin niin mies kysy että mennäänkö takaisin svolle syömään vai jäädäänkö sinne. No sanoin että ei tässä mitään jäädään sinne vaan. Mies ehti istuun pöytään, kun tuli ensimmäinen supistus. Hörppäsin juomani kerralla loppun ja mies totes että jaahas mennään siis takas. Matkalla menin jo muutaman kerran kaksin kerroin. Päästiin takas ja se hoitaja kysyi heti että supistaako, totesin että juu. Vähän aikaa siinä katteltiin (maks kymmenen min) ja sit totesin että jos vois vaikka kattoo mikä on tilanne. Olin auki 5-6 cm. Hoitaja katto mua ja totes että voidadan lähteä saliin, koska kivut tuntuu olevan kovat. Saliin menin 18.18. Voin sanoo että tuli melko jäätäviä supistuksia...huh huh. Nyt ainakin tiedän mitä ne on. Aina kun tuli supistus menin kaksin kerroin ja otin miehestä vyötäröltä kiinni ja puristin. Mietittiin kivunlievitystä, KOkeilin ilokaasua
kaks kertaa ja meni hermot ja rupes ahistaan se maski ja paiskasin sen meneen. Miestä rupes naurattaan mun tuhinat ja puhinat. No kätilö ehdotti kohdunkaulan puudutetta, mutta kun tuntu että en kykene meneen makaan siihen petille niin jäi sitten sekin saamatta. Sisätutkimus taidettiin tehä kahteen kertaan. Sit se kätilö kysyi aina supistusten aikana että ponnistuttaako ja minä sanoin että en tiedä. Sitten tuntu siltä että pitää ponnistaa. Siinä sit ponnistin muutaman kerran ihan seisaaltaan. Sit kätilö ehdotti että jos sängylle mentäs ja oisin kontillani, kun tuntu että en voi selälleen mennä. TAis se ehdottaa jakkaraakin mutta kun en osannu taas siitäkään siinä tilassa sitten mitään päättää. En siis kerenny saamaan mitään lievityksiä, koska jahkailin liian kauan. Synnytin kontallani siinä sängyllä, ei huono kokemus ollenkaan. KÄtilö oli ihana, mutta kyllä meinas siinä loppumetreillä järki omasta päästä lähtee. Sattu kyllä ja sit kun vielä se kätilö käsillä vähän ronkki....auuuuts. Kiukuttelin siinä että älä koske muhun. Mutta kyllähän se sieltä lopulta ulos tuli. Onneks en tienny että tytsy oli noin iso. Luulin alle nelikiloseks. En revenny yhtään, mikä oli kyllä oikein positiivista, kun ei tarvinnu tikata.
Paperilla se menee näin Kesto 2 tuntia. Avautumisvaihe 1 tunti 15 minuuttia, ponnistusvaihe 36 min ja jälkeiset 9 minuuttia.
Aika lapsiveden menosta syntymään 4 tuntia 6 min.
Potilashotelliin ei päästy kun oli täynnä. Kaks päivää jouduttiin oleen vihreen lapsiveden takia osastolla, mutta labroissa kaikki oli kunnnossa.
Nyt ollaan sit muutama päivä oltu kotona ja totutellaan kaikki toisiimme ja tähän elämään. Ihanahan tyttö on.
Anteeksi teksti on varmasti melko sekavaa ja täynnä virheitä.....palaan myöhemmin ehkä vielä tarkentaan asoita....
Ai niin onnea muillekkin jakautuneille ja tsemppiä kärvistelijöille!!!