~ Lokakuun lapsoset toukokuussa ~

RR
Meillä on sen verran vanha auto, että siinä ei taida olla isofix kiinnitysmahdollisuutta, mutta tuon jalustan voi kiinnittää turvavöillä ja sitten vaan napsauttaa itse istuimen telineeseen kiinni :) Helppoa kuin heinänteko, kai :LOL:
 
Talvicci : No siis, mä kerroin sille helmikuun ensimmäinen päivä että ooon raskaana, jollon se laitto mulle ne uhkailut, ja sen illan jälkeen en ole siitä kuullu MITÄÄN! Ja hyvä oikeestaan niin.

On niin jännä, miten voi olla niin ristiriitaset tunteet sitä ihmistä kohtaan. Toisaalta olen hirmu kiitollinen sille, että se teki musta ehkä maailman onnellisimman ihmisen, musta tulee sen ansioista äiti! Toisaalta oon tosi vihanen, että miten se voikaan olla niin välinpitämätön, inhottava ja lapsellinen. Ei oma lapsi muka kiinnosta??? Ja toisaalta tosi surullinen, että mitä kaikkea se tulee menettämään.

VOi kuinka monta kertaa sitä on miettiny, että miten kiva olis jos joku muu tuntis yhtä vahvasti tätä iloa tästä lapsesta ku minä, kumpa olis se isä, joka innoissaan tulis mukaan synnyttämään, ultriin, kuullostelis koska tuntuu liikkeitä... Mutta aina ei mee niinku haluais. onneks mulla on noi siskot. Toinen tulee mun kanssa huomiseen ultraan (oli myös np-ultrassa) ja toinen tulee synnyttämään mun kanssa :heart:
 
Autosta: Meillä on 7-paikkainen tila-auto, joka nyt tulee sitten täyteen. Minkäänlaiset normaalit rattaat tai vaunut sinne ei sovi. Siitä tuskin tulee mitään ongelmaa, kun tykkään kantaa liinassa. Kuopus oli vielä 4-vuotiaanakin liinassa, kun oltiin Lontoossa.. Autoon mahtuu matkustajien lisäksi helposti meidän perheen matkalaukut ja lisätilaa saa sitten suksiboxilla. Eikä tässä ole kahta vuottakaan, kun esikoisella on ajokortti :eek:
 
Kiitos onnitteluista :) Vielä piti miestä hillitä, ettei ihan vielä kokoa pinnistä valmiiksi, kun se muuttaessa rahdattiin pois varaston perältä. Jotenkin taikauskoinen kai olen :)

isofixiä ei koettu välttämättömäksi. Varmasti helpottaisi istuimen kiinnittämistä, mutta ainakin meidän autoon tuo britax baby safe kiinnittyi tosi napakasti ja helposti ihan kolmipistevöilläkin. Eli mielipiteenä, että jos isofix on, niin jees, mutta jos ei, niin en lähtisi siitä erikseen maksamaan. Ainakin tuossa britaxin mallissa kiinnittäminen ihan normivyölläkin oli niin helppoa, että sitä ei yksinkertaisesti pystynyt asentamaan väärin.

Tuosta istuimen laittamisesta etu/takapenkille sen verran, että meillä siis on kaksiovinen auto. Sen takia (ja siksi, että pelkääjän paikalla ei ole olemassakaan turvatyynyä) kuskattiin esikoista pari kuukautta kaukalossa etupenkillä ja hampaat irvessä väännettiin turvavyötä kiinni, kun siis tuota isofixiä ei ole. Sitten viisaampi kaveri kertoi, että ne pisimmät turvavyöt autossa ovat pelkääjän paikan takana olevalla penkillä… Ja hupsista vaan, hetkessä sai vyöt yhdellä kädellä kiinni :ashamed: :D

Dreamer teidän esikoinen on sitten jo ihan iso ihminen oikeastikin, meidän kaksivee kovasti kuvittelee olevansa jo tuossa samassa vaiheessa, yrittää aina autoon mennessä kimmetä siihen kuskin pukille :D Parikin kertaa olen saanut kiinni käsi avaimella... ;)
 
Pitkästä aikaa minäkin täällä.
Sokereita olllaan mittailtu viikon verran. Arvot oli koholla sokerirasituksessa, tosin olin silloin flunssassa, saattoi nostaa sokereita.
Arvot olleet kotimittauksessa alle raja-arvojen, että ihan hyvin on tässä mennyt.
Tylsää vaan kun pitää mennä ensi maanantaina TYKSiin vuodeosastolle päiväksi.
Kun soitin sinne ja muutin päivää niin hoitajakin ihmetteli, että miksi näillä viikoilla sinne jo joudun. No, mennään sitten kun on käsketty.
Tuon käynnin jälkeen on ultra parin päivän päästä. Rakenneultrakin varattu samalle viikolle keskiviikoksi. Ihmeteltiin sitäkin, että miksi rakenneultra ei riitä, tuo kun on kuulemma paljon tarkempikin ja vielä ilmainen. Tuo TYKSin ultra kun maksaa sen polikäynnin.
Kiva tietty nähdä vauvaa usein mutta ois ollu vaikka eri viikoilla ultrat, tai voi ollakin, en tiedä vielä.

Vauva potkii jo kovasti ja tuntuu olevan selviä uni- ja valvejaksoja. Pahoinvointi tuntuu loppuneen :)

-Vilinäiti ja Pulla 20+1
 
Talvicci ai se ruostuminen on niissä sitten oikeesti yleistä! Hyvä tietää. Isän tuttavalla oli vuoden (!) vanha mazda 6 ruostunut jo. Mut hyvä tietää et ei ollut ainut tapaus. Siihen siis ei ainakaan sotkeuduta. Ollaan kans mietitty, et farkku toyota avensis tai skoda octavia meille tulee varmaankin :)

Hyvä kuulla tuosta isofixistä käytännön kokemusta. Taidetaan tehdä niin, että jos löytyy hyvä auto jossa on isofix-valmius, otetaan ehdottomasti.. Mut jo ei löydy, niin ei sit jätetä ostamatta sen takia.

cinderella ompas ikävä ukko... aika lapsellista :| mut pääasia, et oot onnellinen silti!

( . ) Mulla on pari päivää ollu jotenkin kipee alamaha, vähän niinkun olis vatsalihakset kipeenä, kivistää silleen oudosti. Mut kait siellä kaikki on hyvin, sykkeet kuuluu edelleen normaalisti.

Niiskuneiti ja 19+3
 
Mies siis osti kuin ostikin viikonloppuna meille uuden auton, BMW 530 farmarin ja olihan se hieno :D Ja nyt on sitä kokoa sitten, mahtuu vaikka mitkä tuplarattaat peräkonttiin! Hui mitenkähän minä osaan sillä ees peruuttaa... Tosin se on vielä Viron rekisterissä, ja vaikka luultiin että saadaan väliaikainen ajolupa ja kilvet täältä paikalliselta katsastusasemalta, niin tänään selvisikin että pitää käydä vielä tullissa... Eli en vieläkään päässyt koeajelulle. Mies uhkas ajella keskiviikkona töiden jälkeen illalla Tornioon tulliin, semmonen reilu 200 km yhteen suuntaan... Sillä tuntuu harmittavan kun ei saa autoa heti käyttöön.

Mazda 6:sta tuli mieleen että työkaverilla on semmonen ja jatkuvasti korjauksilla, nytkin taas joku vikavalo palaa mutta huollossa eivät 2 tunnin etsimisellä löytäneet vielä vikaa ja velottivat muistaakseni melkein 300 euroa, käskivät vain varata uuden ajan että saavat jatkaa etsimistä...

Isofixin halusin minäkin ensin ehdottomasti mutta miehelle ei kelvannut mikään automerkki jossa semmoset ois ollu, joten kysyin neuvolasta mitä turvakaukaloa suosittelevat. No sieltä sanoivat heti että Akta Gracolla on todella hyvä systeemi, eli vöillä + lattialle ulottuvalla tukevalla telineellä kiinni. On tosi suosittu, eli saa myös myytyä käytön jälkeen aivan varmasti, ja Autoliiton testeissä saanut hyvät arvosanat. Käytiin liikkeessä semmosen käyttöä harjottelemassa ja oli kyllä tosi näppärä! Sen sai aivan helposti kiinnitettyä ja irrotettua, ja oli tukevan oloinen. Vakuutuin! :) Ja psst, Graco oli huokeampi kuin monet muut vastaavalla kiinnityksellä olevat mallit!

ON: Mulla on enää 2 viikkoa töitä!! Sitten alkaa kesäloma, sitten sairasloma (kaksosraskauksissa tulee rutiinisti loppupuoliskolle) ja sitten äitiysloma... Reilusti yli vuoden olen ainakin lomalla :D Työmotivaatio on kadonnut jo aika päiviä sitten... Aion niin nauttia tästä kesästä! Meillä tulee miehen kans juhannuksen paikkeilla 10 vuotta täyteen ja häistä on puhuttu :heart:

Ainiin, kiitos vielä vinkistä Matilda, aion tällä viikolla pyytää Fenniasta hakupapereita vauvojen vakuutuksille :)

Ituo ja mussukat 20+2
 
Ituo ja niiskuneiti
Juu rovaniemen wetterillä sanovat että sinne tulee mazda6:sia ruosteen takia korjautettavaks 3-4 autoo viikossa keskimäärin :whistle:

niiskuneiti
Juu onhan tuo isofix kätevä ja hyvä, mut jos muuten hyvä auto löytyy josta tuo ominaisuus puuttuu niin ei sen takia kannata ostamatta jättää... Jos semmosen jalustan haluaa et on helppo käyttönen niin sen tosiaan saa vöilläkin kiinni. Meillä se maxi-cosin kaukalo ei ole turvavöilläkään musta vaikee asentaa mut ainahan vöillä asentaessa on enemmän hommaa.

cinderella
Juu varmasti pärjäät ilman tuollasta isää! On kyllä kiva että sulla on tukiverkostoa hyvin ympärillä vaikka vauvan kanssa yksin jäätkin :hug:
 
Ettei aivan mene Mazdan haukkumiseksi, niin pakko vähän puuttua tähän ;)
Mun vanhemmat osti Mazda 6:n farkun uutena vähän alle 5 vuotta sitten. Käyttivät sen ensimmäisenä vuotena jossain ruostesuojauksessa ja siinä autossa ei ole yhtään ruostetta. Eli joissain autoissa on suoraan kunnollinen suojaus, toisissa taas ei. Eikä äitin auto ole kyllä korjaamolla muutenkaan maannut näiden vuosien aikana..
 
Vilinäiti noiden sokereidenko takia siis joudut sinne tyksille? Mitä ne siellä ja ultralla tekevät? Voi olla, että olet jo kertonut, tässä päässä ei pysy nykyään muistissa mikään…

cinderella lapsellista käytöstä mieheltä tosiaan, kuten niiskuneitikin totesi… läheisen ihmisen mies sanoutui erotessa täysin irti lapsestaan, joka oli tuolloin jo 7-vuotias. Ei ole suostunut sen jälkeen näkemään. Että toisaalta onneksi teki kantansa selväksi jo näin ajoissa, siis lapsen kannalta ajatellen… mutta olen silti sitä mieltä, että vastuunsa siinä olisi ollut molemmilla. Mutta hienosti kuulostat jaksaneen ja pärjänneen, ja kiva, että siskosi lähtee mukaan synnytykseen :)

Ituo voisitko kertoa tuon acta gracon tarkemman merkin? Googlasin vain tuolla, ja sain autoliiton sivuilta vain välttäviä arvosanoja saaneita ja liian isojen ihmisten istuimia : /

Branwen ja Sissi 22+5
 
Ituo: 2 viikkoa enää, ihanaa! Just laskin että 16 viikkoa olis täällä, siitä pois kesäloma niin 12. Keksisin kyllä tekemistä kotonakin esikoisen kanssa mutta kai tää aika menee nopeemmin töissä. Ei tässä nyt mitään valittamista ole töissäolossakaan. oon vaan niin asennoitunut jo tulevaan äitiyslomaan etten malttais odottaa:)

Cinderella: Ikävää käytöstä. Luulisi että oma lapsi kiinnostaisi kuitenkin, vaikka äidin kanssa välit mitä on. Voihan se olla että hoksaa myöhemmin että on todellakin tullut isäksi ja haluaakin tutustua lapseensa.

Sukupuolesta:Tääkin on varmasti näitä uskomuksia mutta oon kuullut sanottavan että poikaa odottavilla ei ole samanlaisia hormonimyrsykyjä/mielialanheittelyjä kuin tyttöä odottavilla. Että tyttöä odottavilla olis ns. kahdet hormoonit päällekkäin. Ton perusteella mun poikaolo kyllä saa vahvistusta:D Oon ollut nyt paljon rauhallisempi ja tasaisempi kuin esikoista odottaessa joka on tyttö.

Olosta:Harkkasupipstuksia on alkanut tulemaan, varsinkin jos rasitan itteeni enemmän. Raksalla kun päivän viettää niin kyllä tuntee nahoissaan. Eilen kävin tytön kanssa reilun 10km pyörälenkin ja sen seurauksena supisteli vähän. En tiiä onko toi supistelu nyt pahasta vai ei. Oon saanut tosta pyöräilystä nyt niin mukavan liikuntalajin jota voin harrastaa työn kanssa ja saan siitä jotain irtikin niin en haluais sitä lopettaa nyt. Muuten täällä suht normaaliolo, väsyttää vähän mutta kai se kuuluu asiaan. Vatsa tuntuu tosi isolta, mulla on nyt jo ihan samanlainen valasolo kuin esikosiesta siellä lopussa, jos silloinkaan. Vaikka paino on suht samoissa kuin silloin, vatsa vaan on isompi. Nukkuminen onnistuu vaan jommallakummalla kyljellä vaikka olis niin ihanaa nukkua jossain muussa asennossa välillä. Ja ruoka maistuu:) Ens viikolla tiistaina on neuvola ja perjantaina rakenneultra, niitä odotan jo innolla.

Vitsi kun monella on jo niin paljon viikkoja kasassa. Mä odotan jostain syystä että puoliväli tulee täyteen. Mua vähän ärsyttää kun olen näin malttamaton. Haluisin vaan saada jäädä äitiyslomalle ja saada vauvan syliin ja toivon että tää kesä menis nopeesti. Vaikka siis tiedän että tää raskausaika pitäis vaan nauttia ja ottaa tästä kaikki irti. Ei sitä nyt niin usein tule oltua raskaana. Ja nää ekat 20 viikkoa on mennyt niin tosi tosi nopeesti että kohtahan tässä on vauvat sylissä kaikilla.
 
isofix Meillä kaukalo ei ollut isofixillinen, mutta se oli helppo käyttää kuitenkin kun toiseen autoon pistettiin jalusta vöillä kiinni niin kaukalo oli vain napsautettava siihen kiinni. Mun autoon ei käynyt se jalusta ja pitkään epäröinkin sitten kötöstää sitä kaukaloa vöillä kiinni, mutta sehän olikin ihan helppoa kun sen kokeilin. Pidemmät matkat kyllä ajettiin tuolla autolla jossa oli jalusta. Sitten kun turvaistuinta hankittiin, etsittiin isofixillistä, koska miehen autossa oli isofixit ja miehen mielestä myös mun autossa, mutta kuinkas ollakaan eihän siinä ollut. :D Joten ostettiinkin sitten ei-isofixillinen. No ongelmana on siinä se etten minä osais sitä laittaa turvavöillä kiinni, tai no, en ole edes kokeillut enkä kattonut, joten enempikin on kiinni mun viitseliäisyydestä. Mieheltä tuo istuiminen kiinnittäminen käy lähes leikiten joten ei se isofix ole ollut ehdoton.

cinderella Onpa ikävän välinpitämätön mies. :( Mutta ihanaa kun sinulla on huolehtivaisia siskoja. :)
Oma siskoni on kokenut vähän saman kohtalon kuin sinä, heti siskoni tultua raskaaksi mies hävisi eikä halunnut olla missään tekemisissä äitiin eikä lapseen. No, siskoni oli tuolloin 19 -vuotias, mutta kuitenkin päätti että kyllä hän lapsen pitää ja kasvattaa sen sitten vaikka yksin. Omat vanhempani auttoivat häntä paljon ja hyvin tuo pojan kasvatti. Tänä päivänä poika on 20 -vuotias, hänelle on kerrottu isänsä nimi että jos haluaa ottaa joskus yhteyttä, mutta en tiedä sitä sitten haluaako ottaa.. Tuo isä ei koko tämän 20 vuoden aikana ole ollut missään tekemisissä eikä siis tietoa että kuinka monta sisaruspuolta tuolla siskonpojallani olisi...

ON
Viikon päästä olisin tällä hetkellä rakenneultrassa, voi vitsit kun menis nyt viikko nopeasti!

Alavatsakipuja on jonkin verran ja harjoitussuppareita lisääntyvissä määrin heti kun istuu pidempään. Vauvan liikkeet tuntuvat edelleen tuolla ihan alhaalla, näkyvät muuten jo päälle päinkin kun siellä temuaa.

- Hapsiainen ja Lyyli 19+
 
Huomenia kaikille!

Cinderella: tosi harmi et lapsen isä on ottanut tuollaisen kannan tulevaan lapseen :( Taitaa olla ihan nuija koko mies! Mutta ihanaa että sinulla kuulostaa olevan tosiaan paljon paljon tukijoukkoja niin perheessä kuin ystävissäkin! Jaksamista ja tsemppiä!

Autosta: Meillä on henkilöautomallinen passat ja oon kyllä kovasti miettiny et miten takakonttiin vaunut mahtuvat. Tilavahan se takakontti on, mutta kun se ei oo niin korkea.. Pyörät varmaan joutuu ottamaan ainakin vaunuista pois kun auton kyytiin sen lastaa.. toinen auto onkin hieman isompi, joten siinä ei tule olemaan ongelmaa vaunujen mahtumiselle, ellei mies ole lastannut autoa täyteen mönkkäreitä, moottorikelkkoja jne :D

Vaunuista: me meinattiin ostaa vaunut varmaan jostakin käytettynä. Pitää varmaan käydä lastentarvikeliikkeissä kokeilemassa ensin että minkämalliset tosiaan auton kyytiin mahtuu. Missä vaiheessa meinasitten vaunut hankkia? kyllä niitä varmaan pikkuhiljaa pitäisi ruveta katselemaan..

Vakuutuksesta:
me ootetaan pohjolasta vastausta et saadaanko vakuutus, vähän kyllä hirvittää miten käy,kun oon joutunu tipassa olemaan tuon raskauspahoinvoinnin vuoksi ja sit ku on ollu VTI kaks kertaa ja sit vielä aloitettu tää raskaus clomifen hoidolla..

Olosta: Miulla on tullut pariin kertaan hieman kivuliaamman puoleinen supistus, joka tuntunut selässä, ja niitä harkkarisupistuksia kans muutamaan kertaan.. Pitää yrittää hieman rauhallisemmin ottaa, mutta nyt kun tätä energiaa on niin sitä niin haluaisi päästä käyttämään. (Hieman varastoitunutta energiaa kuukauden sairasloman jälkeen)! Pitää varmaan sanoo noista supistuksista rakenneultrassa. Siihen oiski enää 1,5 viikkoa, vähänkös jännittää jo ihan hulluna!
miulla pahoinvointi on onneks melko paljon helpottanu vaikka aika usein iltaisin joudunki oksentelemaan.. Mutta päivällä ei enää! (koputtaa puuta)... toivotaan että nyt ainakin jonkin aikaa olo pysyisi hyvänä.

Mutta nyt loppuun hehkutus!

********20+0 poksuuuuuuuuuuuuu***:cool:
 
hapsiainen meillä taitaa olla ihan samaan aikaan rakenneultra ? Mulla ti 7.6. klo 8 aamulla =) Hitto että jänskää!!!!

Cinderella ihan käsittämätön miten lapsen isä voi olla tuollainen, mutta harmikseni todettava että tutullani on juuri samanlainen tilanne päällä. Mutta hän on ottanut koko tilanteen niin uskomattoman hienosti ja pärjää todella hyvin yksin vauvan ja koiran kanssa, että ei voi muuta kuin ihailla! Uskon että hienosti tulet sinäkin pärjäämään, kun olet kuitenkin noin onnellinen vauvasta ja asenne mahtava! =)

suhteista muuten, pakko sanoa että ei meilläkään helppoa ole ollut, ja valehtelisin jos sanoisin , että tämä on ollut elämämme onnellisinta aikaa. Vauva ei ollut suunniteltu, mutta nyt kyllä todella toivottu ja odotettu kun näin pääsi käymään. Meidän suhteessa on ollut ongelmia jo kauemmin, ja olemme tehneet kaikkemme niiden korjaamiseksi, varsinkin nyt.....mutta ei tämä vieläkään mitään kunnon "onnea" ole. Suoraan sanottuna itse olen ollut vime aikoina todella valmis heittämään hanskat tiskiin, ja olemaan vain vanhempia lapselle, mutta mies haluaa ennenkaikkea lapselle kunnon perheen, sen mitä hänellä ei ole ikinä ollut.
Hups tulipas avauduttua :ashamed: Mutta turha sitä asiaa kaunistella......
Meillä mies ei myöskään ole intona ultrakäynneistä tms....sanoi lähtevänsä sinne minun tuekseni jos haluan, mutta henk.koht. hän ei näe niitä tarpeellisina. Kuulostaa niin oudolta minulle, mutta toisaalta samalla tiedän että lapsi tulee merkitsemään hänelle kaikki kaikessa, eli sitä en epäile.

ON: olo hyvä, aurinko paistaa! Eilen pari ihmistä äimisteli pientä mahaani tanssitunnilla kun sitä ei kuulemma edes huomaa edestäpäin laisinkaan, mutta eiköhän se vielä ehdi kasvaa! ja sivusta kyllä todellakin huomaa :D

Kenzie 19+5
 
Hei vaan kaikille!

Munkin täytyy osallistua tähän auto keskusteluun... Meillä ollut vuoden 2007 malli Mazda 6 farmari, uutena ostettu, ja ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa auton kanssa. Huollotkin suht "edullisia" muihin merkkeihin verrattuna. Sekin merkitsee, miten autoa pitää ja onko ruostesuojaa yms. Tyytyväisiä ollaan oltu ja auto menee vaihtoon, koska 3. ja 4. tulee, joten lisätilaa tarvitaan. Harkittu ollaan Mazda 5 ja Mitsubishi grandista. Saas nähdä mihin mies päätyy, mulle ei ole niin väliä :D

Ens viikon maanantaita odotan kuin kuuta nousevaa. Rakenneultra tiedossa ja mieskin pääsee ensimmäistä kertaa tuplia katsomaan. Mies opiskeli viikot toisella paikkakunnalla ja valmistu viime viikolla. Saatiin iskä kotiin :heart:

Liitoskivut on jokapäivästä. Nivusiin ja häpyluuhun tekee kipeetä kun kävelee ja kun yöllä vaihtaa asentoa. Oli edellisestäkin, mutta vasta loppuvaiheessa. No nythän mahassa on kaksi, joten onhan se ymmärrettävää :) Ja potkuja tuntuu päivän mittaan paljon. Tiedän kumpi potkii milloinkin :D

Kaikille kaikkea hyvää :hug:

akk83 ja tuplat 19+5
 
Kenzie Sulla on 45 minuuttia ennen mun ultra-aikaa aika. ;) Eli samana päivänä päästään kyllä katseleen pikkuisia, voisko tää aika jo mennä?!?!

Toivottavasti teidän suhteenne paranisi. Tuntuu että ei tämä ehkä ole sitä elämämme onnellisinta aikaa meillekään, tai toisaalta on, mutta on tämä melkoisen väsynyttä ja sitä kautta aika räjähdysaltista aikaa täälläkin. Tietysti kun yksi pieni lapsi on jo olemassa ja toista odotetaan ja töissä käydään siinä sivussa niin unet jää vähäisiksi ja väsyneenä on helposti kärttyinen. Siksi olenkin miettinyt että järjestäisin mulle ja miehelle kesälomalle jonkin pienen kahdenkeskisen reissun, tekis ihan äärimmäisen hyvää meille. Pelkään jo vähän sitä ensi syksyä kuinka väsynyt sitten olen kun vauva on talossa ja hoidan kahta pientä päivisin yksin. Mutta aikansa kutakin, jospa tämä joskus sitten helpottaisi. :)

Vakuutuksista
Meillä tosiaan on tarkoitus ottaa Tapiolasta tällekin vauvalle vakuutus. Esikoiselle sieltä otettiin ja saatiin ennen syntymää vaikka makasinkin tipassa raskauspahoinvoinnin takia ja kärsin virtsatietulehduksista, eli mimmu ei noiden pitäisi olla esteenä. :)

- Hapsiainen
 
Huomenta!

No niin, rakenneultra takana
Mittailuissa mun hb oli noussut 116 -->129! Jee jee!
Painoa on tullut +600g/vko, nyt tullut yhteensä 5,8kg:a:ashamed:
RR oli 133/73 eli oikeen hyvä :)

Ultrassa istukka oli takaseinässä, kuten epäilinkin, ja vauva vastasi edelleen viikkoja melkoisen hyvin :):heart:
maiskutteli lapsivettä:heart:
kasvot näytti eheiltä (kuopuksen halkion takia siis vähän katseltiin ylähuulen seutua että miltäs näyttää, ja näytti siltä ettei siinä ainakaan mitään vikaa ole :) )
ja sydän näytti juuri sellaiselle kuin pitikin :)
Myös sukupuolta päästiin kysymään mutta... mutta mutta pienipä veti jalat ristiin eli meillä pysyy salaisuutena sukupuoli loppuun asti ilmeisesti:D 2 kertaa, alussa ja lopussa ultraaja sitä vähän tirkisteli, mutta tosiaan, oli niin siveellinen vauva, ettei kuulemma saanut kyllä mitään näkymää vehkeisiin:D. Kuulemma jompikumpi:D:LOL: sen lääkäri pystyi lupaamaan :D:LOL:
Toisaalta ihanaa että jää yllätykseksi!:D:D:D

On onnellinen olo, IIIIH!!
T.Neiti+Kihuli rv 20+1



Kuvassa siis vas. pään profiili, hiukan kättä näkyy siitä nenän ja kasvojen "edessä"ja polvi sitten oikealla :D Sivuproffiili siis :D
 
Viimeksi muokattu:
Kenzie ja hapsiainen Mulla on myös samana päivänä toi ultra.. ei kyllä malttaisi odottaa! oon jo viimeset pari viikkoa laskenut siihen päiviä, ihan ku pikku lapsi odottaisi joulua.. :LOL:

Yksi mun parhaista ystävistä on myös raskaana.. :) Sillä oli vasta toi eka ultra just ja tänään nään sen ultrakuvia :heart: Musta on tosi ihanaa, että on lähipiirissä toinenkin ensikertalainen odottaja joka saa vauvelin suunnilleen samaa aikaa :)

Neitille onnea ultrakuulumisista :flower:

töissäolo ja lomat mua ärsyttää, että mulla on kesäloma vasta heinä-elokuun vaiheessa :( Kun meillä piti olla kesälomat jo päätettynä alkuvuodesta ja tein testin vasta pari viikkoo sen jälkeen. Jos olisin aikasemmin tiennyt, että olen raskaana, niin olisin ottanut kesäloman jo nyt alkukesään ja lyhentänyt sen muutamaan viikkoon.. Ajattelin nimittäin pihtaa mun 1½ vuoden kertyneet lomat sitten siihen äippäloman perään.. :p
Saa nähdä kauan edes jaksan töissä olla, kun mun kädet on alkanut vaihteeksi oireilee, tää raskaus on vielä pahentanut asiaa.. :( On kuitenkin fyysisesti suht rankka työ..
 
Täälläkin rakenneultrassa käyty!
Harmittaa ihan sikana ku mies ei päässy taaskaan mukaan. Töissä kiirettä. Tiedän että varmaan on kiirettä, mut jotenki alitajunta hoke että ois voinu järkätä edes ton pienen hetken vapaaksi! Oli tosi nopea lääkäri.. Olin huoneessa n.10min. Hyvin oli kaveri kasvanu ja heti alkuun sanoin etten halua tietää kumpi on ja empä ainakaan itse kerinnyt näkemään. Yhdessä kuvassakin tyypillä jalat sievästi ristissä. koko pituudesta ei mitään hajua, mut painoarvio 413g ja keskikäyrällä menee, joten vois olla toiveita, ettei kasvais viiskiloseks.
BPD 51,8mm
HC 187,2mm
AC 164,9mm
FL 34,2 mm
Cereb 22,6mm

Tajuaiski noista sit jotain.. :ashamed:
Joku oli reisi ja joku vartalon ympärys jajajajajaja.. JUST!

Koiran trimmaus hommiin ny!
 
Huomenta!

Meillä oli eilen rakenneultra, ja vaavilla on kaikki hyvin. Vastasi kokoa parin päivän heitolla, ja painoarvio oli 330g. Kaikki rakenteet ultrattiin tosi tarkkaan, ja kaikki näytti hyvältä. Pieni oli tosin hiukan eri mieltä koko hommasta, ja kääntyili koko ajan ihan vääriin asentoihin. Esim. just kun piti katsoa nenää ja suuta huulihalkion varalta, niin tyyppi päätti laittaa kätensä siihen eteen :D Sukupuolta ei haluttu tietää, eli se on salaisuus loppuun asti. Meillä on vielä yksi ultra tulossa viikolla 31 edellisen lapsen ennenaikaisuuden ja pienipainoisuuden takia.

Hoitoapua saadaan ihan kohtuullisesti. Molempien meidän vanhemmat asuu noin puolentoista tunnin matkan päässä, mutta tulevat silti mielellään hoitamaan jos tarvitaan. Lisäksi esikoisen kummivanhemmat asuvat muutaman sadan metrin päässä meiltä, ja he myös ovat hoitaneet neitiä tosi paljon. Kummitädin kanssa on myös jo sovittu, että hän tulee hoitamaan esikoista sitten synnytyksen aikana. Lisäksi ollaan jonkun verran käytetty MLL:n kautta hankittua hoitajaa.

Lapsiluku on meillä todennäköisesti kaksi, eli tämä on viimeinen kerta kun olen raskaana. Jollei sitten tule jotain yllärivauvaa joskus myöhemmin ;)

Vakuutus me otettiin tapiolasta, kun sieltä on muutkin vakuutukset ja esikoisen lapsivakuutus. Me haettiin vakuutusta jo ennen nt-ultraa, eli Tapiolassa se ei ainakaan ole vaatimuksena vakuutuksen saamiselle. Vähän odotin, että sieltä olisi tullut jotain lisäselvityspyyntöä ennen vakuutuksen myöntämistä, kun noin aikaisin haettiin, mutta ei tullut.

Synnytyksistä on ollut puhetta. Meillä edellinen synnytys käynnistyi viikolla 35. Siihen mennessä en ollut tuntenut yhtään supistusta, ja kun ne silloin alkoivat, niin kuvittelin sen olevan vaan jotain mahakipua. Kymmenen aikaan illalla tosiaan alkoi mahaan sattua, ja vähän myöhemmin päätin mennä nukkumaan, kun ajattelin, että kipu menee sillä varmaan ohitse. Sängyssä makaillessa sitten tajusin, että kipu tulee aika tarkalleen viiden minuutin välein, ja rupesin miettimään että onpa kummallista... Puolenyön aikaan nousin ylös, ja ylhäällä ollessa kipu tuli jo noin kolmen minuutin välein, jolloin sitten päätin soittaa sairaalaan ja kysellä, pitäiskö tulla näytille. Sinne sitten lähdettiin, ja sisätutkimuksessa totesivat, että olen jo reilun kolme senttiä auki. Sitten vaan synnytyssaliin, jossa ensin pärjäilin vähän aikaa ilokaasulla, sitten sain kohdunkaulanpuudutteen, ja muuta kipulääkitystä en sitten tarvinnutkaan, kun tuo vei kivut ihan täysin. Aamulla puoli kuuden aikaan olin sitten kokonaan auki, ja vauva syntyi noin kymmenen minuutin ponnistusvaiheen jälkeen. Synnytyksen kokonaiskesto siis kahdeksan tuntia. Neiti sai syntyessään 8 pistettä, mutta ennenaikaisuuden ja pienen koon (45 cm, 2220g) takia joutui pariksi päiväksi lastenosastolle tarkkailuun. Kokonaisuudessaan synnytyksestä jäi ihan hyvä fiilis =)

Autona meillä on Ford Focus farmari, josta tykätään kovasti. hankittiin se vuoden vanhana vähän ennen kuin tuo esikoinen syntyi, eli on nyt viitisen vuotta vanha. Meillä on autossa valmius isofixille, mutta ei siihen ei ole sitä kuitenkaan asennettu, ja kun esikoiselle turvaistuinta ostettiin, niin todettiin, ettei laiteta, kun jalustallisen turvakaukalon sai hyvin kiinni ilmankin. Meillä on turvakaukalona juuri tuo Graco Logico S telakallisena mallina, jonka täällä joku muukin mainitsi. Tykättiin siitä kovasti esikoisen kanssa, ja meinataan siis käyttää tällä tulevallakin vauvalla tuota samaa. Se on ihanan iso, eli lapsi mahtuu siihen kohtuu pitkään, ja todella helppokäytteöinen tuon telakan ansiosta. Ainoa huono puoli on, että vie autossa todella paljon tilaa, eli meidän farmariinkaan ei mahdu kuljettajan taakse, vaan tarvii asentaa pelkääjän taakse. Esikoinen tarvii sitten syksyllä kääntää istumaan naama menosuuntaan, että mahtuu molemmat istuimet autoon. onneksi esikoinen on sitten jo kolme ja puoli vuotta, eli voi hyvin kääntää.

Mahan muodosta en osaa kommentoida mitään, kun mun maha on edelleen niin pieni, että näytän enemmän siltä että olisin lihonut kuin että olisin raskaana. Tästä toisesta maha pullahti esiin paljon nopeammin kuin eiskoisesta, ja olen joutunut jo pitkään käyttämään äitiyshousuja, mutta se ei ole viimeiseen kuukauteen tainnut kasvaa enää yhtään, eli toennäköisesti tulee taas loppuun asti olemaan tosi pieni maha, ihan niinkuin esikoisestakin. Silloinhan monet ei ees tajunnu että olin raskaana, kun oli niin pieni maha...

Omaa napaa eli siis valitusta vielä vähän tähän loppuun. Mua närästää ihan koko ajan :( Ihan sama mitä syön, eli vaikka kuinka yrittäis välttää jotain närästystä aiheutaviua ruokia, niin joka päivä kuluu monta rennietä. Mitään vahvempaa lääkettä en oo ainakaan vielä kuitenkaan käyttänyt, kun tuo auttaa. Lisäksi on jalkakramppeja sekä öisin että päivisin. Ja tuo työmotivaation puute, mistä joku muukin valitti, alkaa myös olla ongelma. Yhtään en viihtyisi töissä! Onneksi ei oo tämän viikon jälkeen enää kuin neljä viikkoa kesälomaan, ja kesäloman jälkeen ei oo kuin muutama työpäivä ennen kuin aloitan äitiysloman :)

Kisulinen ja masu 20+4
 

Yhteistyössä