Moikka!
Sairaalakassista oli täällä ollut puhetta. Minulla sairaalakassi on ollut parisen viikkoa pakattuna kaapissa, sekä lisäksi keittiön pöydällä on lista puuttuvista tavaroista, lähinnä verensokerimittari (GDM:n vuoksi) sekä kännykän ja kameran laturi ja kamera kassista enää puuttuu. Vauvan kotiintulovaatteet olen pakannut pieneen omaan kassiin, jonka mies tuo mukanaan sitten kun tulee meitä kotiin hakemaan. Pakkasin sairaalakassiin itselleni lukemista, sekä pikku herkuttelua sitten kun vauva on syntynyt, siellä on pieni suklaalevy odottamassa, kun raskausaikana ei ole kauheasti makeaa voinut syödä noiden verensokereiden vuoksi. Lisäksi pakkasin itselleni kotiintulovaatteet ja vauvalle pari tuttia mukaan, sillä tiedän osaston tilanteen tuttien suhteen, ettei siellä välttämättä ole tutteja vauvalle tarjota. (Olin itse viimeiset reilut 4kk:tta töissä vastasynnyttäneiden osastolla.)
Mies pääsee mukaan synnytykseen 15-30minuutin viiveellä lähtemään töistä kotiin, kunhan ilmoitan että pitäisi laitokselle lähteä. Työmatkaa miehellä on n. 2 km ja jalkaisin on kulkenut nyt töihin, joten matkaan menee n.20 min että on kotosalla. Mies on järjestänyt työkuviot niin, ettei työmatkojakaan ole suunnitteilla lasketun ajan tietämillä. Ainoastaan vkon 38 aikana on yhden päivän eri paikkakunnalla koulutuksen vuoksi. Pitää vaan toivoa, ettei vauva päätä juuri silloin syntyä
Mies on aikonut jäädä isyyslomalle 2 viikoksi, sitten kun olemme päässeet vauvan kanssa kotiin. Jättää 1viikon talviloman yhteyteen ja sitten ensi kesänä aikoi pitää isäkuukauden ja kesäloman putkeen, jolloin on meidän kanssa kotona yhteensä 2 kuukautta
Vauvakuumetta ei ole täällä tarvinnut ainakaan tartutella, kun jotenkin toisista tietämättämme suurin osa läheisistä ystävistäni on joko jo synnyttänyt tai on parasta-aikaa raskaana. Nyt tuntuu täällä ainakin olevan kunnon vauvabuumi ystäväpiirissä menossa. Parasta-aikaakin on yhtä aikaa 4 ystävää raskaana
ja ainakin 3 on jo synnyttänyt
.
Täällä myös
hikotellaan ahkerasti usean kerran päivässä. Minulla on tänään neuvola iltapäivällä ja kerron sitten neuvolakuulumiset myöhemmin. Itseäni kiinnostaa, että joko vauva on kiinnittynyt, kun välillä tuntuu että oikein "poraa" päällään tuolla lantiossa.
Liikkeitä täällä on tuntunut päivittäin niin paljon, ettei ole tarvinnut liikkeitä laskea. Alkuviikosta säikähdin kun omasta mielestäni liikkeitä tuntui vähemmän, mutta hetken aikaa makoiltuani ja houkuteltua liikkeitä tuntuviin, niin pikkuinen alkoi myllertää ihan mahdottomasti massussa. Liikkeet on täälläkin muuttuneet lähinnä ujutteluksi ja muljuamiseksi, ajoittain tulee aika napakoita potkujakin kylkiluihin.
Taidan pikkuhiljaa alkaa pyyhkimään pölyjä huushollista. Nyt alkaa tuntua jo siltä, että ei jaksa niin täysillä panostaa kodin siisteyteen kun aiemmin. Johtunee osittain varmasti myös liitoskivuista, kun illat meinaa olla ajoittain niiden kanssa hankalat. Lisäksi yöt ovat todella katkonaisia, nyt olen saanut käydä 2-3 kertaa wc:ssä joka yö. Päivisin iskee sitten jossain vaiheessa väsymys ja tulee torkuttua päikkäreitä. Vaan nyt siivoushommiin...
T:viipsu + vauva 36+0