Heipähei!
Me käytiin taas tänään ä-polilla näytillä, viikkoja 34+6. Mullahan on ollu se kohdunkaula koko ajan lyhenemään päin ja olin siis kuukauden vuodelevossa. Nyt ollut noin viikon jo jalkeilla taas, ja olo on tosi hyvä! Ei juuri supistele, eikä ole enää sitä poltetta/painon tunnetta alhaalla mitä oli aina jalkeilla käydessä sen levon aikana.
Vauvat voivat hienosti, virtaukset kunnossa ja kovasti jumppailivat. Painot n. 1900 ja 2300 g. A-vauva eli alempi on painunut niin alas että sen päätä ei saatu enää luotettavasti mitattua, joten viikon päästä uudelleen yrittämään. Epätarkka mitta aiheutti notkahduksen pään kasvua seuraavalle käyrälle, mutta lääkäri ei ollut kovin huolissaan. Sanoinkin hänelle, että isällään on myös ollut pieni pää kun syntyi, koska oli ns. luupää, ei aukileita
Lääkäri katsoi miestä ja nauroi
Ei sillä iso pää oo vieläkään...
Kohdunkaulaa ei alettu enää edes mittaamaan, nyt on kuulemma aivan sama onko sitä kuinka paljon sielä jäljellä :O Kääks! Verenpaine on pikkusen koholla, ollut 2-3 viikkoa tasoa 135/90, ja proteiinit yhdellä plussalla, joten alan seuraileen pissasta proteiineja joka toinen päivä. Käyttivät myös samalla reissulla labrassa verinäytteessä. Varmistellaan, onko raskausmyrkytykseen viittaavaa.
Vieraista LKS:ssa taitaa olla just sillä lailla, että vain vauvan isä ja mahdolliset sisarukset saa vierailla, mikä on tosi hyvä!! Miehen perhe on semmonen tehoyksikkö, varsinkin äiti, että siinä ei kyllä lepäillä kun tulevat käymään... Mun omat vanhemmat ehkä vielä menis, mutta taitaa neki olla aika kierroksilla, kun ekat vauvat perheeseen tulossa. Luultavasti ollaan vähän pitempään sairaalassa, ainakin vauvat, kun yleensä pienempikokoisina monikot syntyvät, että ihan hyvä jos siinä saa sitten rauhassa tutustua ja opetella
Kotiinkin toivoisin sitten etteivät kaikki ihan yhtäaikaa ryntää. Meille on kaikki tottuneet tulemaan ihan kyselemättä ja ilmottelematta, avoimesta ovesta tai omilla avaimillaan, mikä toisinaan vähän ärsyttääkin.
Yövalvomiset En tiiä vielä yhtään, miten tehään! Toisaalta meillä on sitten kaks vauvaa, molemmille oma
Eli eiköhän se mies pakostaki osallistu ainaki aluksi, kunnes opin mahollisesti syöttään niitä yhtäaikaa. Nyt mies ei oo vakituisessa työssä, ja näillä näkymin on kotona sitten. Tietysti jos meneekin töihin, niin yritän jotenkin saada yöt sujuun niin, että sais mies nukuttua, on nimittäin melko ärhäkkänä jos nukkunut huonosti... Anoppi on puhellut että sitten aina niinä öinä, kun minä en jaksa nousta syöttämään, niin
hän tietysti syöttää vauvat pullosta. Minä kuuntelin että häh? Anoppi on vissiin muuttamassa meille...? Eikä miehestä puhunut sanaakaan.
Mahanahka on ihan järkky!! :O Se on niin kireä, että kiiltää, kutisee ja on tosi kipeä, vaikka rasvaan ties millä monta kertaa päivässä... En kestä kohta enää, tuntuu välillä niin kovaa kipua, että pelkään mahan halkeavan. Iho alkoi repeillä kun jätin muutama viikko sitten omega-3:t pois, niitähän ei pitäisi syödä pariin viikkoon ennen leikkauksia, ja kun ei tässä tiedä, jos vaikka joutuu sektioon.
Huomenna
vihdoinkin synnytysvalmennukseen
Ituo ja mussukat 34+6