~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Huomenta!
Täällä jännitetään ultraa, kohta pitäis lähteä..ONnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista, niitä on kyllä mukava lukea :heart:

Nimistä , meillähän oli esikoisellekin nimet valmiina, tytön ja pojan koska ei tiedetty sukupuolta..Kas kummaa, kun poika syntyi niin kummallekaan ei kelvannut se nimi :D Siitä väännettiin ja väännettiin, oli hankalaa kun molemmilla oli niin erilaiset nimimieltymykset. Mutta päästiin sopimukseen sillä että minä 'päätin' etunimen ja mies sai laittaa toisiksi nimiksi mitä halusi..Silloin vähän lupailin että mies saa sitten sanoa viimeisen sanan seuraavan nimestä, mutta se on myös valmiina mikäli poika tulee, ja molemmille kelpaa, ainakin vielä.. ;) Tytön nimestä ei ois kyllä hajuakaan nyt!

Asumisesta , vuokralla asutaan kolmiossa, tilaa kivasti mutta muuten en asunnosta tykkää. Aikomus onkin etsiä vähän viihtyisämpi asunto kesällä..

Mutta täytyypä alkaa tekemään lähtä ultraan!
 
Tulin juuri neuvolasta ja olen ihan sykkyrällä. Oli tulevan isänkin naama kovin hymyilevä!:heart:

Siellähän se sykki (doblerilla tai sellasella mikrofoni mikäliellä kuunteli) ja vahvasti!

LA tuli nyt sitten 20.10.

Olen kyllä niin onnellinen, eikä siihen mitään ultraa tarvittu, pelkät äänet. Antoi osviittaa syke ja äänet kuulemma tulevasta sukupuolesta, mutta en mie sitä nyt tänne paljasta. Sanoi neuvolatäti, että jää mielellään odottelemaan, että pitääkö paikkaansa arvaus.

Muoks tähän vielä, että nimet on olleet jo todella kauan aikaa päätettyinä, tai siis vaihtoehtoja on monia, joista sitten katsotan mikä pärstään sopii.:D

Carriina ja tarris 9+1 :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Kauheeta vauhtia tänne tulee kirjotuksia, ei perässä pysy :D :D

Täällä on vointi jo alkanut tasaantua, mitä nyt pientä öklötystä päivittäin.

Surullinen asia on että mun vanhemmat ei ottanut kovinkaan iloissaan vastaan vauvauutisia :'( Isä oli vaan: jaahans.,vai niin. Äiti ei kommentoinut mitenkään. Heitä kun ei tuo vävykokelas miellyttä yhtään ja he kyllä se osoittaa hyvin selvästi :( :( Onneksi ukon vanhemmat otti uutisen suurella ilolla vastaan :) Saa vauva ainakin yhdet isovanhemmat :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi kun joutuu odottamaan vielä sinne 6.4. että pääsee ultrassa kurkkaamaan masuasukin elämää. Sen verran kivalta kuulostaa nuo ultra/sydänäänikuulumiset.

Ruokavaliosta: En noudata mitenkään erityisesti vähähiilarista, mutta aion kyllä soveltaa jollain tapaa mm. jättämällä leivän puputtamisen pois. Tuo raskausdiabetesruokavalio näyttää sen suhteen vähän ankealta kun kaikilla aterioilla leipää ja välipaloilla leipää... Ajattelin ottaa ihan järjen käteen ja katsella kalorit ja hiilarit Kiloklubin laskurilla - silloin tällöin kun jaksan. Mulla on nyt paino -1 kg alkulukemista, joten en nyt kovin paljon aio stressata.

Kävin kampaajalla ja en olisi halunnut vielä tätä raskautta paljastaa mutta kun se kampaaja huomasi mun hiuksista, olivat kuulemma erilaiset käsitellä. Jännä homma.

Ksylofoni 8+5
 
Piikuliisi: voi kun kurja suhtautuminen vanhemmillasi. Mulla on mun äidin suhtautuminen myös vähän niin ja näin, mutta en jaksa stressata siitä kun lapsi on kuitenkin toivottu ja kaikki muut tuntuvat osaavan myös iloita siitä.
 
Moi!

).( Mä olen saikulla kotona - eilen oli pakko lähteä kesken työpäivän kotiin. Pahoinvointi ja väsymys vain pahenee, eikä asiaa helpota yhtään, että mun tilanne töissä on niin syvältä. :( Kaikki muut mun työpaikallani määräaikaissuusputkessa olleet saivat eilen tiedon vakiviroista ja vakipaikoista - mun paikalleni on valittu joku vastavalmistunut, ja suoraan eläkevirkaan. Itse en omaa paikkaani voinut edes hakea, vaikka olen tässä sitä jonkun vuoden hoitanut, kun se muutettiin sellaiseksi, että mulla ei ole enää siihen pätevyyttä.:headwall:

Kiva tässä raskaana hakea seuraavia pätkätyöpaikkoja kun tiedän, että joudun jäämään heti samantien äityislomalle, siis jo noin kuukauden päästä siitä kuin työt alkaa...Ja mun "alallani" työpaikat on haussa vain kerran vuodessa. (Ja nyt osa teistä varmaan arvaa mitä teen työkseni...)

Joten viliina, mä olen myös tässä työnhakutilanteessa raskaana - ja en aio todellakaan kertoa asiasta yhtään mitään. Mä olen neljä vuotta odottanut vakipaikkaa ja siirtänyt aina vaan vauvahaaveitakin eteenpäin sen takia kun olen aina saanut vain työsopimuksen vuodeksi eteenpäin. Nyt mulle riittää mun joustaminen työn takia.

Neiti-81 Musta kuullostaa jotenkin niin tutulta tuo neuvolatätien paasaus virallisista ohjeista. Esikoinen huusi syntymänsä jälkeen vuorokaudet ympärinsä kuukausikaupalla ja musta tuntui jo heti, ettei nyt ole kaikki kunnossa: itku oli ilmiselvää loputonta kipuitkua. Yksityisellä puolella syyksi löytyi maitoproteiiniallergia ja siitä huolimatta meidän neuvolatäti paasasi mulle siitä, että kuinka tärkeää imettävän äidin on käyttää tarpeeksi maitotuotteita. Sen omat neuvot tuohon "koliikkiin" oli, että anna vastiketta, sillä on nälkä. Vauva huusi kahta kamalammin tuttelin jälkeen kaarella naama sinisenä, joten tuskin sillä nälkä oli...:headwall:

Nimet Mä en osaa ajatella asioita vielä niin pitkälle. Esikoisen nimestä alettiin puhumaan vasta ihan viime viikoilla ja lopullinen nimi päätettiin vasta ennen kastejuhlaa.

Tyttö-/Poikaolo Esikoisesta mä "tiesin" koko ajan, että poika on tulossa, vaikka oltiin ilmoitettu ultrassa, että halutaan pitää sukupuoli salaisuutena loppuun asti. Jossain vaiheessa mä itkeä vollotin hormonihöyryissäni miehelle, että mä en osaa olla poikien kanssa...:confused:..mulla on sisko ja meidän suvussa on paljon enemmän tyttölapsia.

Kvilla + murunen 8+1
 
Piikuliisi: voi kun kurja suhtautuminen vanhemmillasi. Mulla on mun äidin suhtautuminen myös vähän niin ja näin, mutta en jaksa stressata siitä kun lapsi on kuitenkin toivottu ja kaikki muut tuntuvat osaavan myös iloita siitä.
Juu päätinkin et antaa sitten mun porukoitten olla omissa oloissaa ja me keskitytään sitten pitämään yhteyttä niihin ihmisiin jotka osaa olla onnellisia meijän onnesta. Vauva on kuitenkin tosi toivottu ja odotettu tapaus <3 <3
 
Ja taas on viikko lopuillaan, ihanaa kun aika menee niin nopeaan!!

Meilläkin oli esikoiselle nimet valmiina, poika kun tuli niin oli saman tien nimensä veroinen!:heart: Eli nyt on tytön nimi vielä käyttämättä, ja salaa toiveissa olisikin tyttö.... Mutta on se poikakin ihan yhtä tervetullut, ja on pojallekin jo etunimi valmiina ;)

Nyt sitten onkin pohdittu sukunimi asiaa.... Pojan syntyessä, oli suhteemme aikas karikolla joten vaadin pojalle oman sukunimeni. Nyt rauha on maassa ja suhde paremmassa kunnossa kuin koskaan. Toisen lapsen syntymän ja parin vuoden sisään naimisiin menon myötä, on tullut tarve alkaa miettimään pojan sukunimi asiaakin! Olisi kuitenkin kiva, että nimi on vaihtunut enne kuin aloittaa syksyllä koulun, ettei tarvitse siellä keskenkaiken muuttaa ja olisi sitten pikkuisen synnyttyä myös pojalla jo sama nimi. Mutta mekun ei nyt ennen pikkuisen syntymää haluta mennä naimisiin, niin nimen vaihto maksaa, mutta toisaalta se nyt kai on pieni murhe siihen nähden että olisimme jonakin päivänä vihdoin kaikki samalla nimellä!

Muutama viikko pitäsi vieä elellä jännityksessä: 6.4 on ensimmäinen ultra ja heti perään 8.4 on lääkäri. Onpas jännityksen täyteinen viikko tulossa!! Toivottavasti kaikki on kunnossa :heart:

Täällä ollaan sairastupaa pidetty nyt tiistaista asti, tänään ekaa kertaa poistuin taloudesta käydäkseni 100m päässä lähikaupassa. Poja kunto oli jo sen verran parempi, että uskalsin hetkeksi jättää yksin kotiin. Voi kuinka siellä kirkkaasti aurinko paistoikaan ja hanget oli vajonnut selkeesti, alas päin, sitten tiistain! Onneksi tosiaan poika voi jo paremmin, nyt aamulla ei ole ollut enää kuumettakaan, pari päivää tosiaan piti tuolla 39 lämmöt. Todella kaamea yskä kyllä on seurana, mutta maanantaille sain ajan, että tarkistavat keuhkot. Voi kunpa itse säilyisin taudilta, ainakin vielä on ihan oireeton olo. Olenkin elänyt viikon appelsiineilla ja Gefilus Herajuomalla, jospa nekin olisivat tehneet tehtävänsä :)

Muuten olo onkin ollut ihan kohtalainen, auttanut varmaan kun olen itsekin vaan maannjut sohvalla ja lepäillyt. Pientä ällötystä tulee välillä. Ja huippaus on aika moista. Vatsaa nippailee aika kovastikin välillä, mutta selkeesti tuntuu sellaisena jännänä venymisenä! Eilen sorruin tilaamaan pizzat meille kun ei tehnyt mieli tehä ruokaa ja kaikki tuntui epämielyttävältä... Ja suurena pizzan ystävänä sain syötyä kaksi palaa, ennen kuin tuli paha olo, sekä loppu illan kestävä närästys! :( Olen huomannut, että kaikki lämmin ruoka alkaa närästää, taidankin pysyä noissa appelsiineissa sekä siinä herajuomassa!

Miina ja möntti 8+5
 
Vielä...

Piikuliisi Tosi ikävää saada tuollainen vastaanotto vauvauutisille, varsinkaan kun sä olet kuitenkin jo yli kolmekymppinen nainen. Mä kyllä muistan, että mun omille vanhemmille oli jotenkin hankalaa tuon vauvauutisen kanssa, vaikka ne rakastaa esikoista nykyään yli kaiken. Esikoinen on niiden eka ja ainoa lapsenlapsi (ja toinen köllii nyt vielä tuolla mahassa) ja mä luulen, että ne sai jonkun asteen ikäkriisin asiasta.

Me lähettiin esikoisesta ultrakuvat "mummoille" äitienpäiväkortin kanssa ja mun vanhemmat ei soittanut sen jälkeen varmaan kahteen viikkoon. Vaikka me oltiin asuttu silloin miehen kanssa jo useamman vuoden yhdessä ja kihloissakin.

Joten älä vielä lähde maatasi myymään, niistä saattaa kehkeytyä hyvinkin omistautuvat isovanhemmat, niiden ehkä pitää päästä sinuiksi asian kanssa. Varsinkin kun niille konkretisoituu jossain vaiheessa se, että sun mahassa köllii ihana vauva ja ihan uusi ihminen, eikä niiden vävykokelaan kuva.

Kvilla
 
kvilla tuo on niin tyhmää tuollainen vakinaistaminen :( Mutta minkäs teet... Taidetaan olla samoissa hommissa ;)

Nimistä Meillä on toiset nimet tiedossa tytölle ja pojalle, mutta se kutsumanimi... Aiotaan rakenneultrassa kysyä sukupuoli jos selviää, ja sen jälkeen sitten vakavissaan aletaan mietiä. Esikoisestakin meni näin. Lopulta synnärille oli hätäkastetta varten valmiina nuo toiset nimet molemmille, kutsumanimistä oli pojalle yksi ja tytölle kaksi vaihtoehtoa. Tyttö kun tuli, niin ennen ristiäisiä sitten kutsuttiin ensin siksi ja sitten täksi, kunnes toinen niistä tuntui sopivammalta. Syntymän jälkeen sitten, kun näkee, "keneltä" pieni näyttää :)

pikkuliisi :( Toivottavasti aika totuttaa heidätkin asiaan. Esikoisesta oma äitini oli tosi iloissaan, isäni ei oikein snaonut mitään pariin päivään. Totuttautui ajatukseen itsekseen ja seuraavana päivänä puhui jo turvaistuimista :)

Iloista viikonloppua kaikille!
 
Mimmu1984 meillä onkin sitten yhtä pitkä jännitys edessä, mulla kans np-ultra 11.4! :)

piikuliisi harmittava tilanne teillä :| jospa siun vanhempas alkas tottua ajatukseen, ja osaisivat iloita asiasta, kunhan vähän aikaa sulattelevat. Kurjaa, ettei voi olla iloinen toisten puolesta!

Nimistä meille varmaan tulee varmaan pientä vääntöä, tykätään vähän erilaisista nimistä. Mutta eiköhän me siitä yhteisymmärrykseen päästä. Vielä en oo saanu mieheltä yhtään nimiehdotusta suusta ulos :D

Olipas moni käynyt ultrassa, ja saanut hyviä uutisia, onnea niistä! :heart:

Kerroin mummolleni pari päivää sitten raskaudesta, ja meinasin saada hepulin, kun mummo rupesi hihittelemään ja sanoi, että "on se kumma kun lapsi rupee lapsen tekoon" :kieh: voi hemmetti! Tietääkseni oon ihan aikuinen ihminen, ja tää päätös täysin loppuun punnittu. Kyllä tiiän, että on se loppujen lopuks ilonen, mutta ärsyttää tuo lause ihan suunnattomasti!

Niiskuneiti ja 9+0 (POKS!) :kiss:
 
Heippa!

Ekaks onnittelut kaikille ultrassa käyneille ihanista uutisista! :heart: Mulla on vielä tasan kaks viikkoo odottelua. Jotenkin tuntuu että mulla on kauhea myöhään se, kun sillon on viikkojakin jo 13+2 menkkojen mukaan! :D Ei malttas millään ootella.

Tää on kyllä ihanan aktiivinen ryhmä, täällä on ihana lukee aina muiden kuulumisia. Kiitos tytöt :heart:

Branwen: Ihanaa, että siellä on se 4D-laite!! :) Oon kovasti himoinnu et pääsis tässä raskausaikana siihen 4D-ultraan, mutta empäs usko että maltan mennä, niin on sit hienoo että tuolla pääsee mahdollisesti sillä kurkkaamaan, jee! :D

Piikuliisi : Harmi, ettei sun vanhemmat ottaneet kovin iloisesti uutisia vastaan, mutta onneksi tosiaan miehen vanhemmat sitten enemmän iloitsivat asiasta. Toivotsan, että sunkin vanhemmat viimeistään vauvan synnyttyä sitten leppyy asialle :)

Unista oli joskus puhetta, niin mulla nää oudot ja kauheet unet vaan jatkuu ja jatkuu :D On ihan hassuja ja mahdottomia unia, ja sitten löytyy liiankin todellisia painajaisia :( Toissa yönä näin, että menin gynelle ja se tutki mut suihkussa??? Sitten siellä suihkussa mulla vaan vuosi ja vuosi verta ihan hulluna, tuli oikeen semmosia isoja veriklönttejä ja ihan niinku jotain veristä paperia. HYIHYIHYI! Olin ihan paniikissa sit aamulla kun heräsin.

nimistä : oon kyllä kovasti miettinyt nimiä, ja tytöllä tulee olemaan joka tapauksessa kolme nimeä. Toinen ja kolmas nimi on jo päätettynä, mutta ekaks nimeks on muutama vaihtoehto. Ärsyttää kun oon kovasti tykästynyt yhtään nimeen jo kauan aikaa sitten, mutta mun viime kesän kesätyöpaikassa oli samanniminen ja se oli kovin rasittava ihminen!! :D Joten en tiedä voinko sitä antaa... :D Pojalle on nimi vielä ihan auki, paria vaihtoehtoo löytyy, mutta tiedä sitten tuleeko niistä kumpikaan.

Mä lähden tänään mun vanhemmille yöksi ja huomenna vähän parin kaverin kanssa tyttöjen iltaa herkkujen ja monopolin pelaamisen kera! :D Ihanaa. Saattaapi olla että sillon kerron sitten heille vauvauutisia ;)

Hauskaa viikonloppua kaikille! :heart:

-Cinderella ja Nuutti 11+2
 
Branwen kysyi:
Tuosta Kelasta tuli mieleen, että tietääkö joku, miten saa rahoja, jos on äitiyslomalla ja hoitaa samalla kotona alle 3-vuotiasta? Saako tuosta kaksiveestä kotihoidontukea vai oletetaanko sen menevän siinä ”sivussa” äitiysrahalla?
Kotihoidontukea voidaan maksaa äitiys/vanhempainpäivärahakaudella. Maksuun tulee silloin kotihoidontuen ja päivärahan erotus. Käytännössä tätä ei kaikilla jää maksuun, vaan kaiketi niillä, joilla on maksussa tuloista riippuvainen kotihoidontuen hoitolisä. Kannattaa lasketuttaa se kelassa.
Lapsiperheen tuet
ma-pe klo 8–18
020 692 206
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Tää ei edes vielä tiedä milloin olisi ultra. :( Ekaan neuvolaankin vielä se reilu viikko.

Tekstiä oli tullut taas niin paljon että nyt pää lyö ihan tyhjää kun vois jotain kommentoida. :O

Piikuliisi Toivottavasti vanhempasi hieman asiaa sulatettuaan osaisivat iloita asiasta!

Mua on alkanut nyt ärsyttään mun oma äiti. Kun se kysyy että millainen vointi mulla on niin olen vastannut ihan rehellisesti että huono, että olen taas oksentanut jne. Nyt se on alkanut vastaileen sitten niihin jotenkin niin typerästi että no sekin on sitten vissiin tyttö kun voit taas niin huonosti! Tulee itelle väistämättä sellainen olo että no onko se huono asia jos tulis toinen tyttö!
Kieltämättä mun vanhemmat odotti jo esikoisen aikaan että olis tullut poika, se ärsytti tosi paljon koska ei mulla ole mitään väliä sukupuolella! Jotenkin siis tuntuu että kumpa tääkin olis ihan piruuttain tyttö. :D
Kyllähän mäkin kovasti haluaisin että toinen olis nyt poika, niin sitten olis molempia yks ja lapsiluku voitais pitää tässä, mutta ei sillä oikeasti ole yhtään mitään merkitystä. Rakas se on joka tapauksessa!

Nimistä
Pojalle on kyllä etunimi valmiina jo esikoisen ajalta. Toiset nimet sitten tuottavat hieman miettimistä. Esikoiselle toinen ja kolmas nimi tuli suvusta niin kyllä mä haluaisin tuon saman tavan jatkuvan sitten tälle toisellekin. Tytön suhteen mulla on yksi etunimi ajatus mielessä, tosin en ole sitä vielä edes miehelle sanonut. Tytön suhteen meillä oli esikoisen aikaankin vaikeampi keksiä nimi, mutta hyvä nimi tuli. :)

Tää on muuten ihan tosi herkkis nykyään. Olen tänään itkeä pillittänyt vähän väliä, ensinnäkin muistelen vuoden takaista päivää jolloin illalla käynnistyi synnytys ja seuraavana yönä sain maailmaan oman pienen tyttären. Nyt kun olen yrittänyt vähän tässä laittaa huomisia synttäreitä niin itkeä pillitän vähän väliä. :D Samaten äsken katsoin telkkarista Satuhäitä niin itkin vuolaasti niillekin. Hormonit hormonit... :D

Toivon todellakin että huomenna olisi parempi olo ja selviäisin noista yks vee synttäreistä kunnialla. Onneksi nyt tulee vain sellaisia vieraita jotka tietää tilanteen, mutta eipä tuo ole kiva oksennella jos vieraita tupa täynnä.

Mutta nyt menen hetkeksi pötkölleen ennenkuin alan leipomaan. En uskalla tänään nukkua päiväunia kun eilen päikkäreiden jälkeen olo muuttui aivan kamalaksi. Parempi kun syön vaan nyt tasaisesti jotain pientä niin jos saisin pidettyä pahan olon kurissa.

- Hapsiainen 8+3
 
Voisiko joku neuvoa vielä tarkemmin kuinka tuo Aijaa.com toimii? Osaan kyllä ladata kuvat koneelta sinne, mutta mitäs sitten, kuinka saan linkitettyä ne tänne? En ole mikään tietokonenero..:ashamed:

NT-ultrassa tuli tosiaan käytyä. Pikkuruinen oli siellä aivan poikittain ja kauheat jumpat meneillään, pienet jalat ja kädet heilui siihen tahtiin että kätilöäkin nauratti :heart:
Oli muuten aivan EXTRA-mukava kätilö! Mukaviahan ne kaikki ovat, mutta tämä oli kyllä aivan omaa luokkaansa :)
Tosiaan ultrattiin ensin alakautta, mutta koska vauveli siellä heilui poikittain niin niskaa ei saatu siinä asennossa kunnolla mitattua. Ultrattiin sitten loppuaika vatsan päältä.
Sikiön koko vastasi viikkoja 11+6 mutta laskettua-aikaa ei parin päivän heiton takia ruvettu muuttamaan. Virallinen laskettu aika olisi 4.10.
Niskaturvotus oli 0,9 eli normaali lukema, en osallistunut veriseuloihin.

Oli aivan upeeta nähdä pikkuruinen siellä ruudulla jumppaamassa, mieskin oli yhtä hymyä :)
Rakenneultra-aika varattiin toukokuulle, tuolloin ollaankin jo lähes kesätunnelmissa.

minimuu ja pikkuruinen 11+3
 
Pikkuliisi:
Meillä sama juttu :(
Tosin miehen vanhemmat kyseessä. Asutaan yhdessä, ollaan kihloissa, molemmat täytetään sentäs 29 tänä vuonna.
Anoppi ei ollu kommentoinu mitenkään, eikä oo miehelle puhunu mitään vauvasta.
Appiukko sentäs otti paremmin, oli muistellu omien lastensa syntymiä.
Mutta mitään onnitteluja ei ole kuulunu.

Sen tiedän, että mun vanhemmat, varsinkin äiti on onnellinen meidän puolesta. Ei olla vielä kerrottu heille mut luulen että äiti aavistaa jotain :D
Mä en ole helposti raskautuvaa sorttia, Clomifeneilla sai esikoinen ja tämä alkunsa.

Asumisesta: Meillä kerostalossa kolmio, oma. Pojan huone on tosi iso, että kyllä sinne toinenkin mahtuu sitten parin vuoden päästä. Ollaan kyllä katseltu rivarineliöitä. Se vaan että siellä on kalliita asuntoja mistä mies uuden kodin haluaisi.

Nimistä: Toiset/kolmannet nimet ovat valmiina. Tulevat mun ja miehen nimistä.
Esikoiselle nimi oli valmiina pari vuotta ja se nimi sitten laitettiin.

Sanokaas. Oisko ihan kauhia nimi? Tytölle Vellamo. Esikoinen kun on Viljami.
Vauvan sukunimi ei ole tyyliin Virtanen.
Oon ite ihastunu tuohon Vellamoon, mut jotenkin epäröin, oonko niin rohkea :D että uskaltaisin antaa tuon nimen. Mies suostuis nimeen.
 
Piti vielä tulla kommentoimaan tuota nimiasiaa kun täällä on ollut siitä puhetta.
Meidän muksuilla on kansainväliset nimet, löytyy mm. Daniel ja Sofia (terveiset vaan jos joku tunnistaa :wave: ) Sukunimi on ruotsinkielinen joten halusimme lapsille siihen sopivat etunimet. Tykkään "vanhoista" ja kauniista nimistä, jos meille tulee jälleen poitsu niin yksi vahva nimiehdotus olisi Noa :) Tytön nimeksi Amanda, Olivia, Saga tms.. Ideoita on melko paljon..

Vilinäiti Vellamo on ainakin erikoinen nimi eikä taatusti tule ihan joka päivä samannimistä vastaa, Viljamin kanssa tuo sopii hyvin yhteen :)
 

Yhteistyössä