Huomenta!:wave:
tuli tuosta
ksylofonin neuvolatädin paino paasauksesta mieleen että mullekin kivasti tietty jo muistutettiin ruokavaliosta. Minun ongelma ei ole ylipaino, vaan se että raskausaikana tulee se 30kg:a. lisäksi neuvolantäti on ns. virallisterveellisen ruokavalion kannattaja, minä vhh-ruokavaliolla
(tosin, en siis ole karpannut vielä onnistuneiden raskauksien aikana, nyt olisi toiveissa syynätä vähä hiilareita) ja tietysti siellä kauhuissaan sitten ett
"kai sinä tiedät että hiilareita pitää olla ruokavaliossa.."
MIKÄ HITTO SIINÄ ON että
joka kerta joudun selittämään ettei se ole hiilihydraatiton ruokavalio!!!(ottaisivat edes selvää faktoista ennen kuin alkavat valittaa mun elämäntavoista...) En voi käsittää sitä että paasaavat että kun pitää leipää syödä jne jne. kun ei muuten tule kuituja.. kristus kun piti alusta alkaen taas selitellä että mä vedän reilu kilon kasviksia JOKA päivä, erimuodossa, parsakaaleja, salaatteja,kurkkua,tomaattia... you name it, menee taatusti alas. Kun syön, mun lautasella on perunan/pastan/riisin sijasta reilusti kasviksia ja salaattia.
No taisi mennä tätösenkin päähän vihdoin ettei se ole mitään pekonia sianläskin päälle-syömistä.
miten joku voi väittää että mun ruokavalio on väärä kun
A.) painoa on lähtenyt 40kg:a
B.) verenpaine laskenut normaaliksi
C.) verensokerit ovat täydelliset
D.) migreeni ei vaivaa ollenkaan
Lääkärin kokeiden mukaan olen elämäni kunnossa!
Ja yks alkaa selittää että pitäs vähän jotain kaupan e-koodeilla kyllästettyjäruisleivänkuvatuksia tunkea kurkusta alas närästyksen ja suoliston hoosiannaoireista huolimatta. Ettei VAAN ne kuidut jää... MURR. Sori, tää aihe on niin kosketusherkkä mulle , ja ketuttaa kun ne AINA paasaa painoasioista. Ymmärrän myös että ylipainossa on riskit, eikä tosiaan mulla sitä ole, mutten voi sille mitään et odotusajalla sitä kertyy tahtomatta, liekö hormonaalista sitten???
Katotaan miten nyt vhh-valiolla sitten saadaan puntari huutamaan jalkojen alla
Mua yleisesti ottaen vituttaa se että nykyään tarttee olla hoikka, sekä raskaana että tottahan toki heti synnytyksen jälkeen olisi hyvä se sikspäkki siellä näkyä. Se luo kauheita paineita, ja mulla on itsellä syömishäiriötausta (8v sitä kesti) ja olin oikeesti riuduttaa kroppani hengiltä vaan sen takia kun koulussa kiusattiin, ja jotenkin mulla tuo on AINA tuolla korvien välissä kummittelemassa.
kroppa on kohillaan nyt, mutta tiedän kuinka herkästi se alkaa sieltä huudella jos kokoajan luodaan paineita sen suhteen.
Kuitenkin on ihan hyvä tulla sitä rasvaa kroppaan, koska imetys sitä myös vaatii, mutta eihän sellasta tällänen ihminen joka on kroppansa hyväksynyt vasta lähivuosina. Mulla on ollut siis todella vääristynyt kehonkuva koko ala-,ylä-aste ja lukio ajan.
Mulle myös tämä ruokavalio (vhh) on ollut pelastaja tuon syömishäiriön suhteen. Syön normaalisti, kroppa pysyy kuosissa ja mieli on hyvä.
mutta se siitä (sori paasaus) mua vaan ottaa aivoon se ettei saa nykyään olla rauhassa raskaana edes ruuan suhteen...kun ne laihduttamiset yms on sit ajankohtasia ku on lapsi terveenä maailmassa ja imetys hoidettu. Imetys ja raskaus on kuitenkin melkoisia suorituksia kropalle, mun mielestä.
LIIKKEISTÄ: siis kuinkas aikasin niitä oikein voi tulla
Branwen on tuntenut jo
voi miten ihanaa!!!!:heart:
Esikoisesta tuntui mulla vkolla 18 (istukka oli edessä) ja kuopuksesta vkon 16 tienoilla tunnistettavasti (istukka takana) en silleen aikasemmin ajatellut edes et ne vois tuntua niin en edes kuullostellut. olispa hienoa jos jo ennen vkoa 16 tuntis pieniä perhosia masussa:heart:
fINNEISTÄ: Just eilen ilmesty leukaan kunnon paukama
Mulla ei normisti ole ikinä finnejä, mutta nyt tuon leukakorun viereen, ylläri yllär,i tuli oikein mojova. Ihan ku olis kaks korua:$ ja sattuu ihan pirusti!
Hemmille tsemppiä ultraan
ja
tietysti kaikille muillekin ultraan piakkoin meneville:heart: Tulkoon oikein ropisemalla hyviä uutisia:heart:
Täällä alkoi aamu taas heikotuksella. Siis ei enää okseta, muttei ole olokaan mikään mahtava.
vein tytöt hoitoon ja menin aamukahville kahvilaan oikein
Arjen luksusta
Tekemistä olisi: pitäs Kelan henkilökuntaa rasittaa käynnillä, siivota ja pyykätä kotona, ja marsujen häkki siivota
Viimeksi toinen marsuista livisti olohuoneeseen vahingossa ja sit mä kyykin sitä sängyn alta
vikkeliä epeleitä
mut nyt laittaa ne pyykit ainaki niin saa hommat alkuun
Oikein Ihanaa torstaita Kaikille
kohta on jo viikonloppu
T:Neiti+kihuli 9+3