Kiitos tervetulotoivotuksista! Ilmiselvästi listalla on nyt paljon enemmän alkukuulaisia, mutta eiköhän tässä vielä tipu vielä väkeä tuonne Halloweeninkin seudulle.
Olo on ollut taas ihan kamala, pahoinvointi on nyt sitä luokkaa, että oksennus meinaa tulla heti kun edes avaa jääkaapin oven. Mä pysyn just ja just tolpillani töissä ja kaadun sen jälkeen taju kankaalla sänkyyn. Yksi työkaveri tuli sanomaan mulle tänään, että ihmiset ovat musta nyt vähän huolissaan...eli en taida olla kovin hehkeänä.
Asunto on rivitalo-neliö, 99 neliötä. Esikoisella on oma huone ja tuleva vauvan huone on nyt työhuoneena. Pieni se on, mutta eiköhän me nyt kuitenkin pärjätä - varsinkin kun ajattelee, että mun lapsuudessa 70- ja 80-luvulla kaikki asuivat paljon ahtaammin kuin nykyään.
Painosta ei ole hajuakaan, mä olen oikeasti ollut nyt niin puhki, etten ole jaksanut vääntäytyä vaalle. Ylipainoa mulla ei ole ja ennen raskautumista mun normi treeniviikko oli 5-6 tuntia kovasykkeistä aerobicia, zumbaa, tanssia, spinningiä, kahvakuulaa, sählyä yms. Nyt tälläiselle urheiluhullulle alkaa kaatua seinät päälle kun ei voi kuvitellakaan menevänsä urheilemaan.:x
Taikauskosta Mulla oli ennen esikoista rv 10+5 "keskenmennyt" kohdunulkopuolinen raskaus, joka selvisi vasta siinä vaiheessa kun mua kiidätetettiin leikkaussaliin sisäisessä verenvuodossa: toinen munajohdin repeytyi kokonaan. Oma henki oli minuuteista kiinni, joten esikoisen kanssa en uskaltanut hankkia yhtään mitään kuin vasta joskus pitkälti puolenvälin jälkeen. Nyt suurin osa tavaroista on ollut varastossa odottamassa tätä kakkosta, joten mitään suuria hankintoja ei tarvitse edes tehdä.
Raskaudesta kertomiseen toi kohdunulkopuolinen raskaus vaikutti myös aika paljon - pimitin tietoa mahdollisimman pitkään ja kun omaksi suureksi hämmästykseksi maha ei tullutkaan millään näkyviin, kerroin töissä kaksi päivää ennen kuin oli pakko - siis 1 kk ja 2pvää ennen äitiyslomalle jäämistä.
Silloiset työkaverit olivat aivan järkyttyneitä, me oltiin vaihdettu vieri vieressä työvaatteetkin päälle joka päivä, eikä kukaan ollut koskaan huomannut mitään.
Maha pullahti esiin silloin vasta vikan kuukauden aikana ja silloinkin ihmiset veikkailivat vauvan syntyvän joskus hamaassa tulevaisuudessa, monen kuukauden päästä.
Kvilla ja murunen 7+5