Moikka!
Oon käyny lukemassa päivittäin, mut ei oo saanu ite kirjotettua mitää. Pari kertaa oon jo alottannukki, mut sit oon pyyhkiny pois, ei oo jaksanu sen veraa "keskittyä". En oo millää muotoa adhd, mut on tullu vähä ikäviä asioita etee, ni tuntuu et ois kokoajan tulisilla hiilillä eikä malta mihikää keskittyä. Paitsi nukkumisee ja sohval makoiluu
Nyt oli kuitenki kirjotettava ku monikii on
vuodoista puhunnu. Täälläkin siitä siis kokemusta. Ekan kerran tuli rusehtavaa vuotoa vkolla 6 muutamana päivänä. Varhaisultra 7+1 kerto kaiken kuitenki olevan hyvin ja syytä vuodolle ei löydetty. Sit meni hyvin lähes kuukausi, mut viime viikon ke-iltana tuli ihan holahtamalla vuotoa, päällyshousutki ihan veressä ja mukana iso hyytymä. Ensiavusta sanottii et heti sinne ja matkalla kerkesin kaikille, jotka jo raskaudesta tiesi, ilmottaa et keskenmeno. Ea:n lääkäri totes myös, et valitettavast kuulostaa kyllä keskenmenolle. Pääsin sit viel ennen puolta yötä ultraa, jossa lääkäri kaikeks ihmeeks imotti et sikiö on hyvässä voinnissa
Olin kyllä paljon lukenu verenvuodoista ja tiesin et voi voimakastaki olla ilman hätää, mut ku siinä oli se tosi iso hyytymäki mukana. Nt- ultra oli varattuna seuraavalle päivälle ja ei muuta ku 8 tunnin päästä takas sairaalalle. Kaikki edelleeki ok, turvotusta 0.9mm.
Miun vuoto johtu siis hematoomasta. Tää hematooma sijaitsee istukan alla, joka on paha paikka, koska vuotaessaa uuestaa isosti voi irrottaa istukanki
Nyt oon ollu sairaslomalla siitä to lähtien ja eilisen-tän päivän aikana ei oo vuotoa enää tullu. Pelottaa kyl kovin et juttu uusiutuu. Jostain luin et se hematooma vois kerätä lisää verta ja täten tilanne vois toistuu. Kontrolliultraa ei välttämättä pääse, mut aion kyl siin tapaukses käyä yksityisel varmistaas tilanteen ennen rakenneultraa, koska se on vasta kesäkuun puolella.
Pienistä vuodoista en siis huolestuis ollenkaa, koska tällästen jättimäistenki jälkee kaikki voi olla hyvin
Miulla oli myös tietenki istukka kohdunsuulla, joka sinällää jo monille aiheuttaa vuotoa. Piinaahan tää on ja ois elämän vääryys menettää pien jonkun hematooman vuoks, ku itse sikiöllä kaikki kunnossa!
Ultrassa LA muuttu 18.10 (varhaisultrassa sanottii et se ois 20.10).
Ei auta ku jatkaa ja jännittää. Tsemppiä kaikille kanssasisarille!
Toivottelee Tiide ja pikkunen 11+5