~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

Kermaperuna :hug: Toivottavasti noi pahoinvointirannekkeet auttaisivat edes hieman. Samaa kyselisin kuin Branwen, että saatko nesteitä pidettyä sisällä. Jos yrittäisit juoda paljon ja jotain mehukeittoja, niin pysyisköhän ne sisällä? Tai päivystyksen kautta tippaan ja varmaan ne antais jotain, joka helpottaa oloa...
 
Jaksamisa kermaperuna!
Minulla pahoinvointi on myös päivittäistä, joskus lievempää ja joskus pahempaa, mutta ympärivuorokautista kuvotusta. Hajut tekee pahaa, deodorantti saa yökkäämään, samoin kaikki pesuaineet ym. Nyt vielä tuon oksutaudinkin sain, olo on aika naatti..:(

Tilasin myös pahoinvointirannekkeet, voi olla että jo tänään tulevat, pitääkin hakea postit. Toivottavasti niistä olisi apua!
 
pikkumökö :hug: Suuret pahoittelut... Totta puhut, että mielummin tuossa kun myöhemmässä vaiheessa. Asennoidut hienosti suuresta surusta huolimatta. Paljon onnea uuteen yritykseen, toivottavasti plussaat pian uudelleen ja vauva pysyy mukana loppuun asti!

Salainen toive Joo niin siellä luki, että pitää lisätä vuosi omaan ikään. Ja jos on syntynyt alku- tai loppuvuodesta niin syntymävuosikin voi olla eri ton kiinalaisen kalenterin mukaan, esim. vuosi 1981 on alkanut sen mukaan vasta 5.2. ja päättynyt meidän vuoden 1982 puolella. Musta se laskettiin niin, että 2011-kiinalaisen kalenterin mukainen syntymävuosi+1=ikä. Noin laskettu mun olo pitäis paikkansa, suoralla iällä ei... :O Nähtäväksi jää! Hauska kuulla, että sulla pitää tolla laskutavalla esikoisesta paikkansa!

Hemmi Ihana mies sulla!! :flower:

Miina mä olisin Branwenin kanssa samalla linjalla tossa lämpöasiassa, itse asiassa muistaisin jutun menevän juurikin noin, että lämmöt ovat korkeammalla niin kauan kun keltarauhanen pitää raskautta yllä ja laskevat istukan alkaessa hoitamaan sitä hommaa.

Branwen Kumpikos sun esikoinen olikaan? Jännä nähdä johtuuko oireiden eriaikainen alkaminen sukupuolesta vai ihan vaan siitä, että jokainen raskaus on uniikki!
Kertokaahan kommentteja, kenelle on useampi lapsi??

Neiti, olipas kurja aamu... Huonot aamut on inhottavia, pilaavat helposti koko päivän. Oon ihan samaa mieltä, että vaikka kodin hoitaminen olisikin tällä hetkellä sun tehtävä, sais siitä silti kiitosta antaa eikä pitää itsestään selvyytenä. Lapset nyt ei välttämättä semmosta vielä osaa, mutta miehen kyllä pitäis! Onneks laitto sentään tekstiviestin et tajus olleensa vähän tökerö...

Sedna Onnittelut ultrakuulumisista! Hauskaa, että näin varhaisilla viikoilla samoilla päivillä olevillakin voi olla muutaman millin kokoero, varsinkin kun ootte samassa paikassa käyneet, joten laitteiden voi olettaa olevan samat! Sä oot ilmeisesti vielä säästyny pahoinvoinnilta?

nessu Just eilen ihmettelin sun aikasin alkanutta huonovointisuutta ja tänään oon huomannu itse samaa... En tiedä johtuuko tästä flunssasta joka ei ota helpottaakseen vai raskaudesta...

pikkubertta Onko pikkunen saanut työnimen tämän aamun mukaan? :) Anteeks hymiö, ei oo kyllä yhtään hauskaa se pahoinvointi, matkasellaisesta oon saanu kärsiä koko ikäni. Voisin kuvitella, että mun mies vois heittää just samanlaista kommenttia...

minimuu Hyvä, että olo on parempaan päin, toivottavasti menee kokonaan ohi ja ruoka rupeaa maistumaan!

vilinäiti Tervetuloa mukaan!

kolmenmutsi Olepa hyvä, oli oikein mielenkiintoista luettavaa mustakin! Mä en oo tehny sormustestiä (voiko sen tehdä kihlalla, mun vihki on sen verran painava, että epäilen sen toimivuutta?) mut neulatestin tein joskus kolmisen kuukautta sitten yritysvaiheessa ja sain siitä saman tuloksen kun mitä toi kiinalainen nyt näyttäis.

Kermaperuna Voi kurjuus... Toivottavasti nyt saat apua vaivaasi etkä enää mitään typeriä latteita kommentteja. Onhan niitä nyt pahoinvointilääkkeitäkin just tohon tarkoitukseen. Ja mäkin oon kuullu, että mehukeitto on auttanu monella jolla ei todella oo mikään pysyny sisällä. Oon muiden kanssa samaa mieltä, että sit meet päivystykseen ja tippaan jos nesteetkään ei pysy sisällä. Toivotaan nyt että tuo vaihe menisi pian ohi...

Kertomisesta Me kerrottiin heti mun kaksoissiskolle, äidille ja isälle (kaikille erikseen) kun tiesivät meidän yrityksestä ja sisko osasi plussauspäivänä kysyäkin jollain ihme kaksosvaistolla (minkä olemme todenneet oikeesti kyllä olevan olemassa)! En vaan voinut heti myöntää siskolle kun pitihän sitä nyt miehelle päästä kertomaan ensiksi! :D

Muistaako kukaan muu kuulleensa tai lukeneensa, että matkapahoinvoinnista kärsivät tulee todennäköisesti kärsiin myös raskauspahoinvoinnista? Mä oon lukenut näin ja mulla on paha matkapahoinvointi, autossa (siks ajan lähes aina itse), junassa ja lentokoneessa, laivoista puhumattakaan... Iän mukana hitusen helpottanu mut yhtään ei tarvi haaveilla lukevansa, katselevansa muualle kun eteen (esim edes tekstarin ajaks) tai lähtevänsä matkaan matalalla verensokerilla.

Kuvotus on tänään nostanut päätään täälläkin jos syömisten väliin jää paria tuntia pidempi aika. Täysin varma en ole johtuuko tästä pahenevasta flunssasta vai mistä...
 
pikkumökö: :hug:

mimimuu: Mulla oli myös pari päivää sitten vatsatauti. :( Tsemppiä ja pikaista paranemista, se tosiaan vie voimat ihan kokonaan, jos ei mikään pysy sisällä. :hug:

Kermaperunalle toivon myös pikaista helpotusta! :hug: Kuulostaa todella rajulta tuo sinun pahoinvointisi. Toivottavasti saat nyt paljon ymmärtäväisemmän lääkärin!

Kertomisesta: Mä kerroin heti mun siskolle ja parille hyvälle ystävälle, joiden tiedän pystyvän pitämään mölyt mahassa. Keskiviikkoisen ultran jälkeen kerroin äidille ja isälle. Appivanhemmille kerrotaan varmaan nyt viikonloppuna, kun nähdään. Muille sitten kerrotaan vasta paljon myöhemmin mun työkuvioiden takia. Toivon, ettei maha tule kovin varhaisessa vaiheessa esiin, etenkin kun kevään myötä vaatetus taas kevenee...

Mulla alkoi esikoisesta menkkamaiset kipuilut jo dpo 10 eli monta päivää ennen plussausta. Tässä raskaudessa ei ole ollut juuri mitään kohtutuntemuksia, mikä on hämmentänyt aika paljon. Varsinaiset raskausoireet hiipi sitten pikkuhiljaa ekassa raskaudessa, väsymystä ja palelua oli rv 4+, kuten tässäkin raskaudessa. Mun mielestä kuvotus alkoi molemmissa samoihin aikoihin, eli rv 5+jotain. Rinnat ei ole tässä raskaudessa kipeytyneet vielä lainkaan, sen sijaan olen siirtynyt jo äitiysfarkkuihin, kun turvotus alavatsalla tekee tavallisten housujen käytön ihan mahdottomaksi! :O Ostin nämä kyseiset farkut ekassa raskaudessa joskus rv 11. :whistle:

Mitään isompia hankintoja meidän ei onneksi tarvitse tehdä, kaikki on esikoiselta tallessa ja lisää vaatteita saadaan mun siskolta, joka sai viime viikolla vauvan. :) Ainoastaan vaunut menee varmaan vaihtoon. Ne on olleet rattaina ihan supersurkeat, ja esikoinen tarvitsee vielä kevään aikana uudet rattaat, joten varmaan ostetaan saman tien sitten uudet yhdistelmävaunut. Esikoista kannoin kantoliinassa aika paljon, ja toivon, että tämä tulevakin on siinä viihtyvää sorttia. Nyt kun laskettu aika on pari kuukautta varhaisempi kuin esikoisesta, voisi kantoliinailla vielä ulkonakin vauvan ollessa ihan pieni. Kantotakkiin ajattelin investoida, mutta sen hankin varmaan vasta lähempänä laskettua aikaa tai vasta sen jälkeen.

Niin ja kestovaippoja pitää ommella/ostaa lisää. :) Esikoisen kanssa on osakestoiltu, eli öisin ja kyläillessä on ollut kertikset, muuten kestot. Tämän tulevan vauvan kanssa olisi kiva täyskestoilla ja siihen tarvitaan vähän isompi vaippa-arsenaali kuin mitä meillä nyt on.

-Pantsu ja möykky rv 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Lämmöistä Kiitos teille asiasta valaisseille! Oon tuossan nyt tosiaan vielä parina päivänä mittaillut, kun on ollut niin kuumeinen olo ja selkeesti on ollut lämmön puolella. Mutta hyvä tietää, olevan normaalia, että pysyvät vielä jonnin aikaa ylhäällä ja sitten laskevat takaisin, etten siitä turhaan stressaa ;)

Olipas hyvä idea juoda pari kuppia kahvia! :x Oltiin isännän 93-vuotiaalla mummilla kylässä joka oli rollaattorilla käynyt kaupassa tuolla 25 asteen pakkasessa ja keittänyt meille kahvit ja tarjolla oli bebe-leivoksi... en sitten millään kehdannut kieltäytyä kahvista enkä leivoksista ja kuuliaisisesti otin tajottavia, hienosti vielä siellä tsemppasin ja kotiin päästyä se iski, maailman kaamein olo!! :x Lupasin isännälle keskenenon jälkeen, että jos uudelleen raskaaksi tulen ja pahoinvointia ilmenee, niin en valita.... mutta nyt on todella lähellä!!
 
Närästyksen hoitamisesta...
No sehän hedelmäsuolaa ja ainaki samariinin sivuilla oli että voi käyttää raskauden aikana... Taijanpa soittaa neuvolaan ja kysyä tuosta :confused:

pikkumökö :hug: Toivottavasti pian pääset masua kasvattamaan...

Kermaperunalle jaksamisia pahoinvoinnin kanssa...


Salainen toive ja Torsti rv.9+0 (8+0) :heart:
 
pikkumöko :hug: Toivon sinulle rutkasti myötätuulta jatkossa!

Kermaperunalle paljon voimia pahoinvoinnin kanssa taisteluun. Äläkä yhtään anna periksi lääkäreille, sinnikkäästi vaan valitusta valituksen perään kunnes apua alkaa tulemaan :hug:

Gabrielle Meillä on suvussa paljon pitkiä kukkakeppejä, jospa se näkyy jo näin pienillä viikoilla tulokkaassa :LOL: Mutta nopeastihan nuo pienet joka tapauksessa alussa kasvavat jos tuplaavat kokonsa viikossa. Varmaan erot voivat johtua jo siitä, että toinen käy ultrassa juuri kyseisen kasvupäivän alussa ja toinen lopussa :)

Pantalaimon, voinkin sinulta sitten udella hyviä vinkkejä kestovaippojen ompeluun! Tällä hetkellä ajatuksena olisi kestoilla mahdollisimman paljon, ja hyvät vinkit ovat aina tervetulleita, ettei innostus heti kariudu jos ongelmia ilmenee :D

Sedna + toukkis
 
Kyllä nesteet on tänään pysynyt sisällä, eile ei pysynyt edes mehukeitto. Olen huomannut, että jos nälkä ehtii edes hieman hiipiä, niin se on menoa sitten. Sitten ei enää mikään auta. Eli nälän poissapitäminen auttaa jonkin verran, mutta onhan tätä jo kärsitty pari viikkoa. Täytyy tekaista joku dramaattinen pyörtyminen jos lääkäri meinaa taas käännyttää pois :kieh:
 
Palelu. Onko se oikeesti joku raskausoire?? :D Paleltaa, paleltaa.. Myös menkkakipumaisia tuntemuksia, mut ne nyt jotenki kuuluu asiaan. Väsymys on edelleen jäätävä.

Tahtoisin tehdä ostoksia vauvalle! Järkyttävää :D Mies toppuuttelee ja sanoo, et odotetaan ny ekaan ultraan asti ainakin. Voi voi.

Kertomisesta sen verran, et ystäville ollaan avoimesti puhuttu.. Perhe taitaapi kuulla ehkä ens viikolla, kun on käyty ekassa neuvolassa :) Ja vähän oltais selvillä millai vaavi voi ja kasvaa.

Huhhuh.. Taas haukotuttaa niin että leuat repeilee. Mieskin vetää sikeitä (!) kun on niin vässykkä työviikon jälkeen. Tämä rouva on lintsannut kaksi päivää koulusta väsymyksen takia :O Eipä voine mittään. Ensi viikolla paremmalla onnella. Nyt täytyy ehkä mennä tutimaan.. Huomenna vähän reissuun, Tallinnaan ja muuta mukavaa (viinanhakureissulle :DDD)

fannie ja örkki 6+4
 
Gabrielle esikoinen on tyttö ja saman olen noiden pahoinvointien yhteydestä lukenut. Tiedä sitten, minullakin on jonkinasteista matkapahoinvointia, esikoisesta tosi paha olo ja tästä ei juuri mitään… Muuten samaa on ollut järkky palelu, hulvaton väsymys, noin viikko oviksesta tuntunut kiinnittymisvihlaisu, kohdun kovatkin kasvukivut ja jano. Ekasta tuli myös rinnat huomattavasti kipeämmiksi. Turvotusta on yhtä lailla.

Pantsu kiva, että täällä on toinenkin kestoilija :) Me tehtiin samalla tavalla esikoisen kanssa, reissussa ja öisin kertakäyttöiset, ja samalla jatketaan varmaan tämän toisenkin kanssa. Itse tehtyjä enimmäkseen, mutta sitten ihan mll:n kirppikseltä ostettuja ja kaverilta saatuja kanssa.

äiti muutin laskettusi listaan :) Onnittelut sykkeestä!

fannie kivaa reissua! Palelu on ihan selvä raskausoire :)

Branwen ja Silmu 8+0 POKS :D
 
huh, alkaa olla epätoivoinen olo tämän yrjön kanssa. Mikään ei ole vielä tänä aamuna pysynyt sisällä, ei juoma eikä ruoka. Pahoinvointirannekkeet on käytössä mutta mulla alkaa ne särkeä käsiä ja päätä jostain syystä.
Sitten kun onneton kärsin vielä paniikkihäiriöstä niin tää pahoinvointi laukaisee paniikkikohtauksen ihan joka aamu ja pakko ottaa Opamox vaikka siinä omat riskinsä onkin, mutta ei auta.
Äh, miun kirjoitukset on aina pekllää valitusta mutta olo on kauhea - ja kai tällä iälläkin alkaa olla jo tekemistä että oireet on pahempia...
Mukavaa lauantaita kaikille, itse yritän selvitä tytön kanssa päivästä, iltaa ja nukkumaanmenoa odotellessa. Mies on taas koko viikonlopun toisella paikkakunnalla töissä - kuten aina...

Pikkubertta ja Yrjö 7+1
 
Huomenta! Täällä ollaan oltu hereillä jo monta tuntia ja ihmettelen taas että tää raskausko se miun pitkä unet nyt vie? Oon yleensä niiiiiin aamu-uninen.

Pikkumökö: Halit ja voimia sulle! Tosi harmi että noin kävi :(

Kermaperuna: Onneks sait sen uuden lääkäriajan, sun on ehdottomasti saatava saikkua tai jotakin apua tuohon. Nyt muuten muistan sen pahoinvointilääkkeenkin nimen: postafen, sitä saa raskausaikana käyttää. Eli se on myös matkapahoinvointiin otettava lääke. Vauvan odotus kirjasta v 2007-2008(saa neuvolasta tosin nyt uudempana painoksena) löytyi tällaisia vinkkejä raskauspahoinvoinnin avuksi:
-Akupunktio tai akupainanta
-kamomillatee
-25mg B6 vitamiinia 3x/vrk
-Pahoinvointilääkkeet (antihistamiinit)
- Stressin välttäminen
-Kirjassa luki myös inkivääriteestä, mutta eikös inkivääri taida nykyisin olla kiellettyjen listalla?

Gabrielle: Miekin oon samaisesta asiasta kuullu, että ne joilla on matkapahoinvointia, niin raskausaikana myös tulee helposti pahoinvointia olemaan.

Manta ja Gabrielle: kiitokset tuosta kiinalaisesta horoskoopista, googlen kautta kun yritin etsiä, meni aina sellaiselle sivulle, joka oli jo poistettu käytöstä. Ensin katsoin tuon mukaan että olis poika tulossa, (miun mies vaihteeksi taas naureskeli noille horoskooppijutuille, mutta lisäsi sit siihen että tiesithän tuota tehdessäskin kumpi sieltä tulee ;) ) mutta sit ku lisäsin vuoden omaan ikään niin kyl se vaan tyttöä näyttää.. Saa nähdä kumpi, molemmat tervetulleita :)

Äiti88: Ihania ultrakuulumisia :)

Vilinäiti: Tervetuloa :) Minullakin clomifen vasta tuotti tulosta, on se aikas tehokas lääke. Mullakin tosiaan PCO, ja eilen neuvolantädin kanssa juttelinkin että sen ansiosta pääsenkin jo 12rv sokerirasitustestiin.. Huih, pelottaa jo etukäteen ajatus juoda jotakin litkua.. yöks!

Eilen kävin muuten shoppailemassa ja mukaan tarttui yhdet mammahousut, jotka hennesillä oli tarjouksessa, samoin yksi mammapaita.. En tiiä oonko ihan höperö ku näin aikasi menin ostamaan, mutta onpahan kaapissa valmiina,kun rupeaa tarvitsemaan. Ne farkut oli muuten superihanat jalassa, ku ei kiristäny eikä puristanu mahaa! Miulla kans nimittäin alamasu ihan turvoksissa..

Kestovaipoista:
Oon nähny noita kestovaippoja hyvällä ystävällä ja tulin tosiaan siihen tulokseen että niillä yritetään. Ystäväni oli muuten tilannut e-baysta kestovaippoja vinon pinon, joihin tuli myös se mikrokuituvaippa, aivan mielettömän hyviä ja oli maksanu vaan 70€! Itse varmaan myös sieltä tilaan ja yritän kyllä myös itse tehdä, mikäli jostakin hyvän ohjeen tekemiseen löydän. Rakastan tehdä kaikkia käsitöitä, joten kaikenlaisia nuttuja ja töppösiä tulee varmaan omatekoisia vauvalla olemaan, mikäli vointi sallii että pystyy ja jaksaa tekemään.
 
Hei kiitti Branwen! Oon aika kujalla siitä, mikä liittyy mihinkin :D Sepä hyvä, että palelukin on normaalia.

Kestovaipat kiinnostaa minuakin. Oon saanu aika paljon negatiivista juttua kaverilta (jolla ei tosin ole omia lapsia, että niin..) mutta suodatin ne aika tehokkaasti paskapuheiden mappiin ja päätin olla lannistumatta. Äitiyspakkauksessahan tulee kestoja, joten ainakin kokeillaan :)

Mulla ei onneksi ole pahoinvointia juurikaan.. Eli paljon jaksuja niille mammoille, jotka siitä kärsivät :heart:

Tämä mamma menee nyt pakkaamaan reissulaukkuaan ja kohtapian lähdetään. Saas nähdä vedänkö hirsiä keilaradalla illemmalla.. :D

fannie ja örkki 6+5
 
Jospa tänne nyt uskaltautuisin tulla kuikkimaan...

Ihan alussa mennään ja hiljaisin mielin, kun edellisen menetys ei tuntunut kivalta.
Seurailen tässä mitä oireita alkaa tulla, ovatko samoja kuin edellisestä :eek:) Voimakasta väsymystä ollut havaittavissa näin alussa ja järkyttävä valkkarivuoto... Tuosta valkkarista sanoin miehelle ennen plussaa että jaahas, taas sitä mennään. Ja niin mennäänkin ;o)

Terkuin
Carriina + Beba 4+6? (ei nyt oikein mitään hajua viikoista... selviää sit joskus).
 
Käyn lukemassa joka päivä jutut, mutta kirjoitus tuottaa vaikeuksia näin kännykän kautta.

Täällä aika vähän mitään oireita. Esikoista odottaessa ei ollut pahoinvointia, toivottavasti ei tule tässäkään.

Mulle tuli painoa raskaudessa 12kg (ylipainoinen muutenkin), mutta viikko synnytyksestä painoin jo vähemmän kun ennen raskautta.

Olen kertonut yhdelle ystävälle ja siskolle, jotka tiesivät mun keskenmenostakin. Ei kerrota muille ainakaan ennen varhaisultraa.

ÄitiDino + murunen 5+0 (noin suurinpiirtein)
 
Täällähän on tapahtunut paljon :O

Itselläni väsymys kiusaa enemmän kuin aiemmissa raskauksissa... saattaa tietysti olla mahdollista, että tuo hiukan alle 2v poika kuluttaa energiani loppuun :)
Pahoinvointia on päivittäin, mutta vain yhtenä päivänä olen oksentanut. Jännää kun noista kolmesta pojasta olen oksentanut ensimmäiset neljä kuukautta :x tytöstäkin oksensin, mutta en kovin paljon.

Flunssa löysi meidän perheen ja isommat pojat olleet pois koulusta koko viikon. Kuumetta , yskää ja nuhaa...

Vielä ei olla raskaudesta kerrottu edes omille lapsille, tosin teinityttö taitaa tietää, koska naureskeli mun kahvilakolle. Taitaa tyttö tuntea äitinsä liian hyvin :D

1.3 olisi ensimmäinen neuvola. Toivottavasti olisi mukava terveydenhoitaja...

Periaatteessa tämän pitäisi mennä jo aiempia muistellen, mutta tilanne on uusi siinä mielessä, että aiemmat lapset ovat syntyneet Tyksissä ja nyt pitäisi synnyttää Seinäjoella. (en muuten tiedä edes missä se sairaala on :ashamed: ) Ja pari edellistä lasta ovat tulleet n. 3 tunnissa ja täältä korvesta taitaa olla matkaa sairaalaan n. 50km, joten tarkkana saa olla :D
 
Mulla esikoisen odotuksesta on jo vuosia :D Hän on siis 5½v.
Vilistä mulla oli kauhea pahoinvointi rv 6-41+0. Pahoinvoinnin lääkärit ja terkka viittasivat kintaalla.
Sanottiin vain, että kyllä sussa on mistä ottaa :(
Juu, on. Oon siis ylipainoinen odottaja.
Muuten raskaus ja synnytys menivät kuin oppikirjoissa. Painoa tuli 6kg. Sokerit yms. arvot hyviä koko ajan, jaksoin töissä loppuun saakka......

Nyt oon ollu viikon sairas, yskää ja lämpöä. Lämmöt ollu 37,3-37,5. Ei kuitenkaan ole kuumeista oloa.

Kertokaas muut. Jos ette tietäis olevanne raskaana niin tuntuuko teillä mahassa joltain? :D
Mul oli ennen plussaa kamalia pistoja ja repimisiä. Plussan jälkeen ei oo tuntunu oikein miltään.
En kyl muista esikoisesta, että ois missään vaiheessa ollu minkäänlaisia nipistyksiä yms.

Onkin niin hassu olo, kun ei juuri tunnu miltään. Nännit ollu arat ja kestonöpötyksellä oviksesta saakka. Mut ei sitä ihanaa pahoinvointia (pientä kuvotusta ollu).
Rv nyt 5+6.
 
Kaippa se on itsekin avauduttava pahoinvoinnista... Pahoinvointia tosiaan on aamusta iltaan, illalla on pahempi kun on väsynyt. Kamala nälkä on koko ajan, mutta kun ei tee mitään mieli. Helpoiten menee alas pinaattikeitto ja puuro, eikä ole sellainen älyttömän turvonnut olo. Leipä on pahin mahdollinen, turvottaa röyhtäyttää ja järkyttävän paha maku suussa sen jälkeen. :x

Itseasiassa omalla kohdalla en ole varma onko pahoinvointia ihan koko ajan vai ällöttääkö vain tuo metallin maku suussa joka saa ruoalle aivan kamala jälkimaun :kieh:
Purkkaa tulee jauhettua lähes koko ajan niin ei okseta jatkuvasti =)

Ja jos nyt jatketaan valitusvirttä niin olen raskauspahoinvoinnin lisäksi saanut ystäväkseni tulehtuneen olkapään, yöuni on melko katkonaista ja kun lääkkeitä ei voi syödä, niin on vaan koitettava kestää. Viime lokakuussa oikea olkapääni lääkittiin kortisonilla ja se on ollut ihan hyvä, mutta nyt sitten tuo toinen alkoi kiukkuamaan. Onko muilla ollut raskausaikana vastaavaa? Kannattaako lääkäriin edes mennä, vai onko ajan haaskausta?
 
Kaippa se on itsekin avauduttava pahoinvoinnista... Pahoinvointia tosiaan on aamusta iltaan, illalla on pahempi kun on väsynyt. Kamala nälkä on koko ajan, mutta kun ei tee mitään mieli. Helpoiten menee alas pinaattikeitto ja puuro, eikä ole sellainen älyttömän turvonnut olo. Leipä on pahin mahdollinen, turvottaa röyhtäyttää ja järkyttävän paha maku suussa sen jälkeen. :x

Itseasiassa omalla kohdalla en ole varma onko pahoinvointia ihan koko ajan vai ällöttääkö vain tuo metallin maku suussa joka saa ruoalle aivan kamala jälkimaun :kieh:
Purkkaa tulee jauhettua lähes koko ajan niin ei okseta jatkuvasti =)

Ja jos nyt jatketaan valitusvirttä niin olen raskauspahoinvoinnin lisäksi saanut ystäväkseni tulehtuneen olkapään, yöuni on melko katkonaista ja kun lääkkeitä ei voi syödä, niin on vaan koitettava kestää. Viime lokakuussa oikea olkapääni lääkittiin kortisonilla ja se on ollut ihan hyvä, mutta nyt sitten tuo toinen alkoi kiukkuamaan. Onko muilla ollut raskausaikana vastaavaa? Kannattaako lääkäriin edes mennä, vai onko ajan haaskausta?

Manta ja rv 7+5
 
Heippa! Mahtuuko joukkoon somaan? :)
Tänään sain testiin kaksi viivaa :heart: Oon onnesta mykkyrällä! Tämä pienokainen tuli ekasta yrityskierrosta, ovislimat bongattuani peitto heilui vain kerran! Uskomaton fiilis että se kävi näin helposti. Toivottavasti pikkuinen pysyy nyt vaan matkassa...

Oireita on juu, väsy, pissattaa ja tää palelu on ihan kauheeta!

Tuun kirjotteleen ja lukemaan teidän juttuja aina kun vaan kerkeen :D

Terkuin, Hertta ja nuppu 3+6 (la 30.11.2011, tyttölapset -08 ja -09 syntyneet, yk 1, synnyttämään TAYSiin)
 
Moikka :)
Täällä tulis äippä tuolta vauvakuume puolelta. Tänään on plussattu <3

T. Astre ja Väinö rv 4+1, la 28.10.2011, yk11, 6/09 syntynyt tyttö, KOKS synnärinä ja ikää 23.v.
 
Viimeksi muokattu:
Kerättärellä on eka neuvola takana! Neuvolassa todettiin la olevan 29.9 kun viimeiset menkkani alkoivat 23.12, mutta sehän laskettiinkin väärän kierron mukaan. Kerroin, että kiertoni on ollut 34-37 pv ja bongasin oviksen 13.1. joten olen aika varma että hedelmöitys on tapahtunut 13.-15.2. ja sen mukaan la olisi about 7.10. Mutta ultrissa sitten tarkentunee.

Np-ultra varailtiin 17.3., mutta menen ensi keskiviikkona (jaiks) varhaisultraan, koska olemme menossa pohjoiseen vanhempieni luokse sitä seuraavalla viikolla ja on varmempi olo kertoa jos on todella nähnyt että siellä on elämää. Jännittää kovasti tuo varhaisultra. Ja kallishan se kans on, Turun Gynekologikeskuksesta sanottiin että vajaa 100 euroa kelakorvausten jälkeen...

Mulla ei ole ollut pahoinvointia edelleenkään, ainoastaan rinnat hieman herkät ja muutenkin herkkä mieli ollut tällä viikolla. Itkin töissäkin yks päivä.. Voivoi.

Ihanaa viikonloppua kaikille ja tervetuloa uusille. Täällä on niin paljon jo porukkaa ja aiheita. Kivaa! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä