~ Lokakuun lapsoset heinäkuussa ~

Heippa kaikille! Oltiin eilen puuhamaassa ja tuli tallusteltua koko päivä. Illalla kotona en pystynyt kävelemään kun alapää oli kuin puukolla tökitty:( Sama jatkuu näköjään tänäänkin,hyvä kun sohvalta pystyy nousemaan. Onkohan ne jotain liitoskipuja vai mitä ihmettä? Varsinkin kun astuu vasemman jalan päälle niin alapää ja maha vihlasee ja samasta kohtaa selkä... Torstaina olis neuvola,jos sinne asti sinnittelis. Pelottavaa kun sattuu eikä tiedä mistä se johtuu. Nyt takasin sohvalle kun istuminen tekee kipiää. Anteeksi tämä rutina.... Osmiina ja Osteri-Ossi 25+3
 
Läkähtyy...olen aina ollut auringon ystävä ja helteet parasta mitä tiedän. Ehdoin tahdoin matkatkin varattu sen mukaan että on taatusti lämmintä. Mutta nyt ei tunnu sietävän ollenkaan, tänäänkin jo puoli kymmenen aikaan aamulla ihan vetelä lämmön takia. On kuin ei termostaatti toimisi?
Aika vähän saan aikaan päivän mittaan, onni on olla lomalla.

Nla-lääkäri oli tiistaina, oma neuvola on suljettu kesän ja sitten se yhdistyykin toiseen. Joten lääkärit ja nla-tädit vaihtuu nyt urakalla. Eipä tuo nyt vakavaa ole, kunhan hommat hoituu. Sf-mitta oli jo 26cm, painoa tullut vain vähän lisää. Yhteensä sitä onkin jo tullut koko ajalta vajaa 7kg. Saa kuulemma tasoittua ilman huolta tuo painon nousu.

Rautaa pitäisi jatkaa, mutta pitäisi vaihtaa merkki. Spartoferia olen syönyt, ja niin on vatsa kovalla. Olo on kuin muumilla, sisään menee vaikka mitä mutta ulos ei tule mitään.
(Ja bikiniostoksilla pukuja sovitellessa myös ihanat, valaistut peilit jokaiselle mahdolliselle suunnalle myös kertoivat sen, että kyllä, näytän myös muumilta:p Aika tuskainen reissu.)

Neuvolakuulumiset muutenkin ok, paineet aika alhaiset 104/66 mikä nyt näkyy huojumisena...siis hetkittäin. Aína ne on alhaiset olleet, mutta nyt ei voi nostella niitä normaaliin tahtiin salmiakilla: /

Miehen menot, juurikin palailemassa serkkujen luota missä eilisestä ollut viihteellä. Ihan ok, hyvä että menee kunhan ei koko ajan ole poissa. Mutta...silti sain jo siitä paluuaikataulusta pahan mielen, kas kun jos minä herään helteiden takia jo kuudelta, on kahdentoista aikaan jo aika myöhä. Eikö? Raukka vasta heräilemässä, hauskaa kun oli pidetty tietty myöhään. Että tarttis saada iso teippi minulle suun eteen, tai hieman sytytyslankaa ennen kuin sanon kaiken mistä onnistun hormonipäissäni mieleni pahoittamaan. Eikö nämä purkaukset lopu koskaan? :headwall: Kun en itsekään ole samaa mieltä asioista puolen tunnin kuluttua.

Torstaina oli sokerirasitus. Järkyttävän makeaa litkua, eka lasi meni vauhdilla. Toinen tökki, mutta alas meni. Arvot olivat kuulemma normaalit, kun niitä soittelin seuraavana päivänä. Hauskaa oli että otus villiintyi totaalisesti jonkin ajan kuluttua juomisesta, raukka siellä sokerihumalassa=)

Onnittelut Ginille, ja ihana, kaunis mahakuva:heart:

Pringles ja otus 27+6
 
Hitsi, jäi tuo Victoria kommentoimatta. Nätti massu, mutta muutenhan rouva haluaa olla vallan laiha, mikä vaatinee melkoisia konsteja. Joku lääkäri tuota buumia oli kommentoinutkin, ettei ole terveellistä lapselle eikä äidille yrittää pysyä mallimitoissa raskauden aikana.
Laiha olen itsekin normaalisti, mutta se mitä nyt pyöristyy kuuluu asiaan. Ja todennäköisesti ei lähde samalla tavalla pois sen jälkeen kuin ennen. Näin se ruumis käyttäytyy, normaalia.
 
Talvicci Kun meillä on se maxi cosin istuin niin ostin sen niitten oman lämpöpussin.Se istuu paremmin siihen kaukaloon kuin se pieni jääkarhupussi.

Nyt ollaan sitten kahtena aamuna mittailtu verensokereita ja ihan hyvät tulokset saatu.Onneksi ei tartte kuin 1. viikolla mittailla 4. aamuna ennen aamupalaa ja 2. viikolla tehdä yhtenä päivänä vuorokausiseuranta jolloin tulee yhteensä 8kpl mittailuja pitkin päivää.
Ja taas seuraavalla viikolla 4. aamuna mittaukset ja näin jatketaan ties minne asti.

Meillä on myös esikoinen syntynyt 10.10.2007 ja mulla LA 26.10 niin saa nähdä miten synttärit järkätään.
Meillä likka ei vaan haluu pikkusisarusta ollenkaan =).

Huomenna alkais sitten jo 25. viikko.
Tää aika menee jotenkin kauheen nopesti....sain muuten kelalta tiedon että äitiyspakkaus olis kahden viikon kuluttua noudettavissa....ihanaa =)

Mä kyllä suhtaudun edelleen vähän varauksella tuohon sukupuoleen mutta eiköhän se viimeistään synnytyksessä selviä sitten että kumpi tuli.kaikki käy =)

Shenda ja muru 24+6

PS. Gin Jotenkin älyttömän ihana kuva susta vaikkei naamaa näykkään =)
Nätti masu. Synttärionnittelut.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä on kuuma!
Aivan tuskaa tekee!
En ole pitkiin aikoihin kirjoitellut, kun en vain ole jaksanut.
Kesäkuun alussa supisteli kivuliaasti ja jäin 2 vko ennen juhannusta sairaslomalle, kun en pystynyt töissä olemaan.

Neuvola lääkäri teki seuraavana päivänä sisätutkimuksen, jossa kaikki oli ok, paikat kovat ja kiinteät. Mutta varmuuden vuoksi määräsi minut klamydia testeihin ja pissanäyteetkin piti antaa. Labrassa pöydällä maatessa kyselin hoitajalta saako tässä vaiheessa ronkkia sitä alapäätä, kun testissä otetaan kolme eri näytettä alapäästä. Hän sanoi, että neuvolalääkäri kyllä tietää mihin kokeisiin määrää.

Viikonpäästä siitä alkoi vuotamaan aluksi verta joka muuttua ruskeaksi verilimaksi. Soitin heti sairaalaan, jossa käskivät heti sohvalle makuulteen ja olemaan paikoillaan. Käskivät soittaa uudestaan heti, jos limavuoto muuttuu runsaaksi. Se loppuui sitten siihen. Klamydia testit olivat kaikki negatiivisia ja näin piti ollakin. (Miehen kanssa yhteiseloa takana 13-vuotta)

Ruskeaa limavuotoa on ollut satunnaisesti 2-3 kertaa viikossa ihan vain sen verran että on tuhrinut siteen. Eli runsaasti ei vuoda. Olen sitten paljon pötkötellyt.


Tällä hetkellä olen kesälomalla ja viikon päästä, kun loma loppuu on tiistaina heti neuvola, jossa kerron asiasta. Neuvolaa ei ole ollut tässä välissä vielä kertaakaan. Vauva liikkuu onneksi hyvin.

Pelkoja tietenkin on...onko limavuoto limatulppaa vai jotain muuta ja alkoiko se nyt siitä klamydia testistä vai mistä. Milloin mennä sairaalaan vai olisiko jo pitänyt? Saattaako vauva syntyä nyt aiemmin, tuleeko selviämään jne.

No..nyt lomaillaan täällä Anopin luona ja saa tuo 3-vuotiaskin erilaista huomiota kuin kotona. Jotain pientä pesärakennukseen on Anppi ostanut uudelle tulokkaalle ja innolla sitten kotiin kaivamaan pinnasänkyä ja hoitopöytää kellarista ja vauvanvaatteita pesemään, kun loma loppuu.
Sairasloma tulee ehkä jatkumaan...tai mistä sitä tietää!

T:Manta ja vaavi 26+2
 
Heipä hei!
Huomenna vaihtuu taas viikko 25+ alkaa, nopeasti tuntuu menevän aika!

Nopeasti tulin vaan kommentoimaan tuota vanhemman lapsen synttäri asiaa... meillähän on esikoine syntynyt 21.10 ja nyt laskettuaika on 23.10 eli täpärälle menee!! :) kunhan vaan ei syntyisi esikoisen kanssa samana päivänä, olisi jotenkin kurjaa?! :/ Ollaan jo nyt sovittu, että esikoisen synttärit pidetään anoppilassa, niin kaverisynttärit kuin sukulaisillekin! Poitsu tosiaan täyttää 7. vuotta ja olisi jotenkin liian julmaa synttäreitä siirtää vauvan tulon takia, kun muutenkin on poitsulle kova paikka varmasti, kun on tottunut olemaan koko suvun silmäterä!!
 
Manta: Harmi, kun olet joutunut olemaan epätietoisuudessa, toivottavasti seuraavassa neuvolassa olisi asiantuntevia ihmisiä vastassa ja saisit lopun epätietoisuudelle.

Myrtille: näin juu kanssa sen kuvan beckhamin rouvasta, oli hieno kuva. Vaikka itse en toivoisi painon nousevan kovasti, en näe tuollaista nollakoossa pysymistä tavoittelemisen arvoisena asiana. Meidän suvun kaikki naiset ovat keränneet raskausaikana 20-30 kiloa ja ovat myöskin pudottaneet ne nopeasti. Minä keräsin myös esikoisen odotuksessa 30 kg ja pudotin sen sitten puolessa vuodessa. Stressi painosta on tämän raskauden ajan ollut aika suuri, paino ei ole onneksi noussut niin paljoa.

Mä kävin tänään mustikassa ja niitin vielä sen jälkeen viikatteella meidän pihan, kyllä tuntuu kropassa jonkin verran. Viikonloppu on onneksi vapaa, enkä mä pysty enää montaa viikkoa töissä olemaan, selkä alkaa olemaan töissä aina niin älyttömän kipeä.
Lisäksi yöunia vaivaa levottomat jalat, sama vaiva oli esikoisestakin.

Lisse ja Ilona 27+4
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

osmiina Mekin oltiin perjantaina Puuhamaassa, tosin kyllä siellä osui parikin raskaana oleva nainen silmiin...ties vaikka ollaan osuttu silmätysten. :) Ukkoskuuron aikana oltiin just sopivasti grillaamassa, mutta esikoinen kastui pomppumatoilla ihan läpimäräksi. Onneksi oli vaihtovaatteet mukana.

Esikoisen synttärit Mikähän siinä on, että niin monella lapsien syntymäpäivät osuvat lähelle toisiaan? Herääköhän sitä aina samaan aikaan lapsentekoon vai onko joku aika vuodesta otollisempi tärppäämään kuin toinen...? ;) Meillä esikoisen synttärit on 26.9, ja kakkosen laskettuaika 27.10.

Me varmaankin ehditään hyvin synttärit pitää ennen vauvan syntymää, vaikka niitä joka vuosi on useammat pidettävä (kaverit, sukulaiset jne.) Jos vauva olisi tulossa ennen synttäreitä, järjestäisin kyllä varmaan synttärit hyvissä ajoin etukäteen, ainakin noi kaverikekkerit.


Miehen menot Mun mies ei kovin paljoa viihteellä viihdy, ehkä 1-2 krt parissa kuukaudessa. Sen kaveritkin on perheellisiä. Mä käyn itse suurinpiirtein yhtä usein yöelämässä. Omia menoja meillä kummallakin on harrastusten suhteen joka viikko jonkun verran ja ne sumplitaan aina etukäteen, koska meillä ei ole lapsenvahteja lähistöllä. Isovanhemmat asuvat niin kaukana, ettei niistä ole tässä asiassa hyötyä.

manta Mä olin ihan hämmästynyt kun neuvolalääkäri kysyi multa viikon 18 tarkastuksessa, että saako tehdä sisätutkimuksen. Esikoisen odotusaikoina ei mitään kysytty, se vain aina tehtiin. Mun käsittääkseni multa ei ole otettu mitään klamydiatestejä tai muuta vastaavaa, koska ne on periaatteessa turhia, jos on säännöllisesti käynyt gynellä ja elää muutenkin vakituisessa parisuhteessa. Ilmeisesti jotkut lääkärit haluavat varmuuden vuoksi tehdä kaiken mahdollisen...?

Sokerirasitus määrättiin mulle automaattisesti iän (nyt 35v) perusteella, esikoisen odotusaikana jouduin siihen sukurasituksen vuoksi, mutta silloin 8 vuotta sitten sitä ilmeisesti tehtiin harvemmin kuin nykyään.

Victoria Beckham Mä olen jo pitkään miettinyt, että koska se vauva syntyy, koska talvella lehdissä luki, että kesäkuun alussa olisi tulossa...Hurjan hoikkahan se aina on ollut, kyllähän toisilla on sellainen ruumiinrakenne, että mitään muuta ei oikein näytä tapahtuvan kuin maha kasvavan. Mullakin on yksi kaveri, joka on aina ollut tosi siro ja todella hoikka. Mahasta on tullut joka raskaudessa sellainen "irrallisen" näköinen pallo eteen.

Mä kyllä vähän epäilen, että David Beckham olisi itse tuon ottanut...sen verran ammattilaisen ottaman muotikuvan näköinen se on...

Gin Ihana kuva! Synttärionnea!

Kvilla ja murunen 24+3
 
Ohops, onpas tänne tullut tekstiä. Ei näköjään näin lomalla ehdi roikkua koneella. Tai voikohan tätä lomaksi kutsua kun kaikki aika menee asuntokuvioihin. Nyt parin viikon päästä muutetaan väliaikaisesti vuokralle ja toivottavasti sopiva talo löytyis pian. Tai onhan noita vaihtoehtoja jo nytkin mutta vielä vaatii paljon harkintaa ja pohdintoja ennenkuin voi tehdä päätöksiä. Toivon mukaan ennen vauvan syntymää oltais ok-talossa mutta saa nähdä miten käy.

Miehen menot.
Meillä ei mies kyllä baareissa ramppaa, ehkä pari kertaa vuodessa käy. Mutta sitten nuo sen harrastukset kyllä vie aikaa. Parempi ehkä kuitenkin näin että käy metsällä tai kalalla kuin istuis baareissa. Entinen avomies tuppas oleen vähän liikaakin kaljan perään joten tämä tilanne sopii mulle paremmin kuin hyvin.

Neuvolassa kävin perjantaina. Oli ihan taas ylimääräinen käynti kun se kesäharjoittelija ei voinut postittaa niitä Kelanlappuja niin mun piti käydä sitten neuvolakäynnillä että sain ne mukaani... Huoh. No samalla kuulin että raskauden ainoa lääkärineuvola olis viikolla 26, mutta kappas, eipä saakaan aikoja näin nopealla varoitusajalla joten mulla on nyt sitten tämä ainoa lääkärintarkastus koko raskaudessa vasta joskus viikon 30 jälkeen.
Tuon terkkariharjoittelijan mielestä mulla on noussut nyt liikaa paino, mutta sf-mitta on liian pieni. Nuokin nyt vähän ihmetyttää itseä kun a) ensinnäkin mun paino ylitti just lähtöpainon, lähtöpaino oli 64, siitä tippui alkuraskauden pahoinvoinnin vuoksi 6 kiloa nyt ylitin tuon 64 kiloa 400 grammalla. En pitänyt tätä vielä liian isona painonnousuna ja b) mulla ei ole minkäänlaista turvotusta, ei tää raskaus ole tuonut massaa mihinkään muualla kuin tuohon mahaan. En osaisi tuosta vielä huolestua. Sitten tuo sf-mitta ihmetyttää, mun maha on ainakin omasta mielestä isompi kuin esikoisesta näillä viikoilla, luulen että tuo "liian pieni" mitta johtuu ihan siitä kun oli eri henkilö mittaamassa kuin ekalla kerralla. Ekalla kerralla mittas toinen terkkari ja mitta oli paljon löysemmällä, nyt tää harjoittelija kun mittas niin veti mitan paljon tiukemmalle. Nyt sitten sen käyrän mukaan mulle tuli iso tipahdus siinä mitassa ja se harjoittelija oli siitä niin huolissaan. En itse osaa huolestua siitäkään. Odottelen nyt sen viikon lääkärikäynnin niin näkee onko painoa tullut liikaa ja onko maha kasvanut liian vähän...

Mutta nyt hetkeksi lepäileen kun esikoinen vielä nukkuu. Ens viikko reissataankin anoppilassa joten jos en ota omaa läppäriä ja mokkulaa mukaan niin en varmasti kamalasti pääse naputteleen. Harkinnassa on kyllä ollut omaan koneen mukaan ottaminen...

- Hapsiainen 24+6
 
RR
Heipä taasen :)

Meikällä vaivat jatkuu, nyt olen ollut viimeiset kaksi päivää ihan järkyttävässä kesäflunssassa kurkkukipuineen ja kuumetta tässä juuri hikoilen pois :(
RD:stä, aamuarvo ei laske alle 5,8 millään eli on hieman koholla. Huomenna mun kotimittaustulokset menevät kättärillä lääkärin tutkittaviksi ja tämä päättää alkaako insuliinihoito. Mulla ei ole siis ruoajälkeisillä arvoilla mitään huomauttamista, mutta kyllä se diabeteshoitaja viime viikolla sanoi, että melkein sata varmasti alkaa insuliinihoito. Eli iltainsuliini kai, mutta eiköhän ne heti alkuviikosta mulle sieltä soittele.

Miehen menoista: Meillä mies on aina ollut kova baareilija, eikä se mua haittaa. Viikolla ei käy kyllä ikinä missään, mutta viikonloppuisin on melkein aina pe ja la iltaisin tuossa lähikuppilassa kavereiden kanssa haastamassa :D Antaa toisen vielä mennä, kun kykenee, kyllä ne menot rauhoittuvat, kun poika kotiin tulee, tiedän sen ja tietää mies itsekin.

Kelasta tuli viime viikolla kirje, että äitiyspakkaus on tulossa, jee! Kunhan tulee, niin pesen kaikki vaatteet valmiiksi ja laitan jo kaappiin omille paikoillensa. Meinattiin kohta jo kasata pinnasänkykin, niin ehditään rauhassa katsoa mihin se meidän makkarissa oikein sijoittuukaan.

Vauveli on todella eloisa masumöyrijä, vähän väliä yrittää ihan tosissaan tulla kyljestä läpi. Ja kohdunsuulle osuvat potkut tekevät kyllä aikas kyttyrää, tuntuu että kaveri tulee kohta sieltä ulos :LOL: Mies on ihan onnessaan, kun nyt näkee ja tuntee itse liikkeet. Käsien ja jalkojen liikkeet tuntee hyvin erilaisina ihon läpi. Kovasti tuntuu edelleen viihtyvän perätilassa, mutta toisinaan pyörii ihan miten sattuu.

Tässä vielä tämän aamuinen roikkovatsasika -kuva :D




RR ja Viljami 27+4 :heart:
 
KVILLA! Mäkin kiinnitin huomiota puuhamaassa ihaniin odotusmassuihin. Aikast monta bongasin:) Ihan eri tavalla katselee raskaana olevia kuin aikaisemmin:)
Me oltiin sadekuuron aikana tietenkin just uimassa.... Mukava päivä,jälkimaininkeja lukuunottamatta.
T:eek:smiina
 
Osmiina Haluatko paljastaa tuntomerkkejä jos vaikka osuit mun silmiin..? ;) Mulla oli persikanpinkki odotusmekko päällä ja valkoinen hellehattu...mä olen tälläinen taviskokoinen suomalaisnainen, 165 cm... :) Yhden hoikan, vaalean silmälasipäivän naisen mahaa ihmettelin ainakin, kun se oli niin tiiviinä pallona seuraan eteenpäin.

Mullakin oli kyllä puhti ihan poissa Puuhamaan jälkeen, nukahdin kotona samantien sohvalle. Mukavaa oli, vaikka en kyllä mihinkään vesiliukumäkeen esikoisen harmiksi uskaltanutkaan. Toukokuun lopussa kävin vielä joissakin Särkänniemessä laitteissa, mutta nyt en kyllä menisi missään nimessä enää.

Meidän uimarannalla on kylttien mukaan paljon sinilevää . Me käytiin eilen uimassa ja suihkussa sen jälkeen, vaikka kyllä mietitytti vähän, että onkohan se raskaana ihan hyväksi. Paikat on kuitenkin tässä vaiheessa vielä kiinni...?

Kvilla
 
Shenda ja Miina, me näköjään ollaan tarkkuuslisääntyjiä kun jännätään kaikki kolme esikon ja tulokkaan synttärien päällekkäisyyttä! Meidän tytön 3v-synttärit on 23.10. ja vauvan laskettu aika 22.10. Toivottavasti eivät joudu jakamaan synttäripäiväänsä, musta olis ainakin kiva että synttärit pysyis kaikille sellaisena omana erikoispäivänä...

Kvilla veit sanat suustani, aika professionaalilta ja poseeratulta otokselta näyttää tuo Beckhamin kuva "salakuvaksi"! Kaunishan se on, ei siinä mitään, mutta aika äärihoikassa kunnossa rouva kyllä taitaa olla. No mulla ainakaan ei ole hoikkuushuolia ;-D

Meidän perheen uupumus alkaa olla pelottavaa luokkaa... Eilen illalla tunnustin miehelle että mielessä on käynyt sellainenkin ajatus, että eronneissa perheissä saa vanhemmat levätä aina sen joka toisen viikon (mikä ajatus! Kun siis erohalua ei ole). Ja mies tunnusti ajatelleensa samaa... Ollaan niin lopussa, että on ihan hukassa tuo toisen vauvan toivominen, ei jotenkin enää muista miksi tähän lähti ja syntymää kun ajattelee niin ei oikein muuta osaa ajatella kuin että sit on vielä rankempaa arki... Ei kiva. Kun vaavi parka siis on kuitenkin suunniteltu ja yhdessä alkuun laitettu.
 
Onnittelut Ginille synttäreiden johdosta! :flower:

Jee ens viikolla taas viimeinkin neuvola. Ollut kyl kivaa tää kesä, kun on kahen viikon välein ollut joku käynti. (Ekana neuvola, sit lekuri ja nyt taas neuvola.) Jotenkin toi kuukauden väli oli mulle niin "pitkä", että ehdin siinä välissä aina hermostua ja ahdistua millon mistäkin pikkuvaivasta. Sitten siinä paniikissa aina soittelin sinne ja tänne, vaikka oli suunnilleen ihan jostain normaalista asiasta kyse. :ashamed: Tosin nyt tota munkin panikointiani on helpottanut tää kun tuntee noi liikkeet niin selvästi. Tosin siinäkin on sitten se, et kun toisina päivinä on tosi aktiivista ja liikkuu suunnilleen kokoajan ja sit toisina kun on rauhallisempi, nii heti oon tökkimässä mahaa et "herääs nyt sielä". Ressukka ei saa yhtään lepäillä, kun äitinsä on tällänen hysteerinen pöljä. :ashamed: :D :D

Voi itku ja tänään sai mieskin osansa mun hysterioistani. :ashamed: Se kertoi mulle saaneensa yhdeltä monen vuoden takaiselta entiseltä tyttöystävältään sen uuden numeron, nii mähän vedin herneen nenään oikein tosissaan. Siis huusin ja raivosin miehelle, että kuinka se tollain tulee kertomaan mulle pettävänsä (juu, petturi kun toinen laittaa sille viestiä, johon se ei edes vastannut mitään. :D) mua ja meinaako se nyt jättää mut sitten yksin vauvan kanssa ja potkii tonne kadulle ja tätä siis jatku melkein tunnin verran. Raivosin ja välillä itkin ihan hysteerisenä. Ja siis huvittavintahan tässä tilanteessa oli se, että ne on seurustelleet joskus n. 10 vuotta sitten ja se naikkonenkin on nykyään naimisissa ja pienen lapsen äiti. Mutta minkäs teet, kun kilahtaa niin kilahtaa kunnolla... :ashamed: :D Onneks mies osaa jo antaa tulla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. :heart: :)

pipituuna & pikku-ukko 28+3 :heart:
 
KVILLA! Mulla oli harmaa odotus tunika ja valkoiset leggingsit. Olen tummatukkainen 170cm ja normi kokoinen....Maha on kylläkin aika iso jo ja "levinnyt" koko keskivartaloon:) Uima-alueella mulla oli mansikkauikkarit.. Mäkin kiinnitin huomiota siihen vaaleatukkaiseen naiseen. Oli muuten niin kovin hoikka ja "pallo" suoraan edessä:) Meitä oli iso poppoo kun mun kaksoisveli oli perheineen(4lasta) mukana. Hänelläkin on 3v. kaksoset ja meidän isä on kaksonen. Oli ultrassa pieni pelko/toivomus josko meillekin tulis:)))) Mä olen edelleen ihan kuitti ja omituista vihlontaa tuntuu tuolta jostain kanavasta:( No,onneks on vielä ens vko kesälomaa,saa huilata.
 
Heips, lueskelen usein mutta ei vaan tuu kirjotettua, eikä kyllä paljon muutakaan tehtyä. Miten voikin olla näin laiska ja saamaton. Monet oli Kela-paprutkin täyttänyt ja äitiyspakkaustakin oli moni jo päässyt ihailemaan. Mä en vaan osaa päättää sitäkään, että otanko pakkausta vai en. Hirveesti ei ole vauvakamoja tallella, mutta silti vaan epäröin.

Mäkin tilasin Manduca-repun täällä olleen vinkin perusteella. Kiitos vaan sinulle kuka olitkin. Mä tosin en saanut sitä vielä, kun se oliivi oli niin suosittu, mutta jään odottelemaan sitä vielä, kun eihän tässä niin hoppu olekaan.

Mäkin voisin tähän yhden linkkivinkin laittaa, nimittäin vauva-lehden kylkiäisenä on mun mielestä aika hyviä lahjoja. Esimerkiksi pinnasänkyä, sitteriä, turvakaukaloa. Tai miten sen ajattelee tuleeko lehden mukana hyvä lahja, vai esim. sitteriostoksen kaupan päällisenä sitten lehti. Saakohan täällä muuten mainostaa kilpailijaa...Vauva-lehden lahjatilaus
Tuo bb-sitteri mikä tuollakin on, osoittautui meillä ainakin tosi hyväksi ja haluan ehdottomasti sen tälläkin kertaa.

Vielä pakko kommentoida paino-asiaa, mulla on tässä raskaudessa paino noussut ihan älyttömästi. Nyt jo kasassa sama mitä edellisissä on tullu koko aikana. Eli reilut 10 kg, ehkä jopa 14 kg, en ihan tarkkaan tiedä kun en uskalla edes puntariin enää mennä. Stressaa kyllä älyttömästi, vaikka mulle ei siitä neuvolassa ole mitään sanottu, ainakaan vielä. Sokerirasitustesti on kyllä edessä, toivottavasti arvot ois normaalit.

No mutta hyviä vointeja kaikille!
 
Heips, tulin nopeesti lueskelemaan teidän kirjotuksia...

Myrtille:Jaksamista teille:hug:

Talvicci:Oi kun sulla on paljon viikkoja jo..melkein vois sanoa et loppu lähestyy jo. Itellä tuntuu että vastahan tässä on puoliväli ylitetty. Haluisin olla jo tavallaan pidemmällä.

Omaa napaa:Täällä kävi nyt niin että kun kävin lääkärissä torstaina niin lääkäri laitto mut heinäkuun loppuun asti sairaslomalle. Eli torstaista asti oon ollut kotona. Tänään piti virallisesti alkaa kesäloma mut ne mä saan nyt säästää sit johonkin toiseen ajankohtaan. Eipähän tartte vääntää ton ex-pomon kanssa enää onko mulla kesälomaa. Sanoin sille vaan torstaina et mulla jää nyt ne kesälomat pitämättä. Pomo näytti jo hetken aikaa tyytyväistä naamaa kunnes mä löin sille sairaslomalapun käteen ja sanoin et mä lähden nyt kotiin, nähdään elokuussa. Pomo oli laittanu sähköpostia perään et kuinka mä aijon hoitaa mun työt nyt jotka jää tekemättä mut mä en ole vastannut. Sehän ei ole mun ongelmani nyt, katotaan sit elokussa:LOL: Perjantaina vein tytön hoitoon ja makoilin tontilla terassilla aurinkotuolissa. Nyt vietän kolme ihanaa viikkoa tytön kanssa ja nautin elämästä. Selkää meinaa iltasin särkee ja välillä tulee harkkasupistuksia mut ei mitään pahaa. Edellsienä iltana ennekuin sain sairaslomaa makasin kaks tuntia sängyssä ja mietin että tuleekohan tässä lähtö sairaalaan kun supisteli niin. Tollasesta ei oo nyt tietoakaan ja luulen että kaikki noi supistelut ja selkäsäryt on lähinnä stressistä ja työtilanteesta johtuvaa. Nyt kuitenkin saa lomailla.

Matilda ja pikkuvauva 25+1
 
Heips lokakuun odottajat!

Ihan uuden uutukainen palstalainen liittyy seuraan, toivottavasti sopii :)

Oon aika paljon käynyt lueskelemassa täältä juttuja, kun ei lähipiirissä oikein ole muita raskaana olevia, ja nyt ajattelin kantaa korteni (tähänkin) kekoon. Samanlaisia ajatuksia täälläkin pohditaan, joten kivempi miettiä porukassa!

Oon siis elokuussa 30 vuotta täyttävä kohta äiti, esikoista odotetaan, asutaan Helsingissä. LA 10.10. eli tänään viikko 27+0. Hurjan nopeasti aika kuluu!

Kivaa alkanutta viikkoa tänne kaikille, ja tsemppiä maanantaihin! Toivottavasti ootte saaneet nukuttua viikonlopun helteistä huolimatta.
 
Tervetuloa joukkoon Mehukatti! :wave:

Mulla piti olla myöskin LA 10.10. (menkoista laskettuna, mutta sitten siirtyi 10 päivällä eteenpäin myöhemmin ultrassa!) , täytin juuri 30 v. ja myös esikoista odotan, ja Espoossa. Aika samiksia siis ollaan :D

RR toivottavasti olet jo parantunu! Ihana tuo sun masukuva :heart: Ihanan muotoinen! Mulla on mielestäni ruman muotoinen maha, sellanen terävä eteenpäin sojottava :D Takaa ei oikein edes näy, ja sellainen kiva pyöreys mielestäni puuttuu, vaikka se iso onkin!

Matilda hyvä että pääsit saikulle, nyt sitte kunnon rentoutumista vaan! :) Oliko sulla siis supistusten takia, vai tekikö lääkäri jonkun löydöksen sisätutkimuksessa tms.?

Pipituuna hysteriat kuulostaa tutulta :LOL: Multa löytyisi kanssa jos jonkinlaista tarinaa, ja huvittaa itteäkin välillä miten jotkut ihme ajatukset saa mut ihan riivatuksi :D Miehellä onkin mulle jo kaksi oikein osuvaa lempinimeä; Rolly Polly ulkonäön takia ja Pitbull luonteen takia .....ja mun mielestähän mä vaan hehkun raskauden onnea! :xmas:

Lapsia ei ole, mutta meillä koiran synttärit on 10.10., eli jos mun alkuperäinen LA olisi pitänyt niin aika jänskää olis ollu! :D Ei tietysti ollenkaan sama asia kuin jos kyseessä olisi 2 lasta, mutta tuo koira kyllä on meille perheenjäsen ja synttärilahjan aina saa, vaikkei sukulaisia kutsutakkaan! :LOL:

ON: viikonloppu meni kivasti SIISTISSÄ kämpässä kun mies oli poissa. No tänään se palaa kotiin ja kämppä on kuin räjähdyksen jäljiltä huomiseen aamuun mennessä :mad: Eli meillä ei ole koira se joka sotkee, vaan ihan vaan mies.
Kävin terassilla, ulkoilin kovasti, tosiaan siivoilin yms. Aika rentouttavaa!

Enää olis sitten tämä viikko töitä ja sitten lomalomalomaloma!! Tilasin meille ens maanantaille ruotsin risteilyn, kun sopivasti hääpäiväkin sattuu siinä juuri olemaan. Ennen matkasin joka lomalla ympäri maailmaa ja nyt intoilen yhtä lailla ruotsin risteilystä , niin ne ajat muuttuu :D

Kenzie 25+4
 
Matilda: Mielessäni kuvittelin ex-pomosi ilmeen ennen ja jälkeen sairaslomalapun esittämistä ja hihittelin itsekseni täällä :D

( . ) Tänään tuli tuli äitiyspakkaus, odottelee eteisessä, että mies tulee töistä kotiin ja päästään hypistelemään..

Dreamer75 rv 25+3
 
Tervetuloa mehukatti:wave:

Lasten synttäreistä. Meillä edelliset lapset syntynyt keväällä, nyt tulee aivan eri vuodenaikaan. Kivaa vaihtelua vaikka raskausaika näin kesällä on kyllä raskaampaa mitä talvella odottaessa.

Matilda, nyt sitten vaan rennosti ja nautit lomasta:)

Äitiyspakkausta odotellaan täälläkin. Yli kaksi viikkoa siitä on kun hakemukset jätin. Yritin kelan sivuilta katsoa onko päätöksiä rahoista yms tehty mutta mitään sieltä en löytänyt:|

Maria ja toukka 25+1
 

Yhteistyössä