~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

Kaikki uudet tervetuloa joukkoon mukaan! :wave:

Jälkivuotoasiaa Kuulin tänään että vuokkosilla on kuulemma ihan joku jälkivuotoside. Itse en ole vielä päässyt kauppaan asti asiaa tarkistamaan, mutta pistinpäs korvan taakse moisen uutisen, koska itseäkin on hirveästi mietityttänyt tämä asia. Esikoisesta käytin myös Alwaysin siteitä, ja ei enää niitä...
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Oon kyllä samaa mieltä Neidin kanssa, että paljon on parempi mieli ku on saanu levätä. Pakko se on myöntää että saikku on tehny poikaa! Tänään neuvolassakin verenpaineetkin aiiiivan eri luokkaa kuin aiemmin. Ja tunnen itteni kaikin puolin paremmaksi ihmiseksi kun oon saanut nukkua ja rauhoittua välissä. Muutenkin neuvolakuulumiset tältä päivältä ei mitenkään erityisen raflaavia olleet, painonnousua +100g/vko (mentiin sen jälkeen miehen kans pitsalle tuon kunniaksi :D ), sf-mitta 30 ja vauva siellä edelleen pää menosuuntaan pönkröttää :) kovasti vispasi siellä jotain kun sydänääniä kuunneltiin.

Äippäpakkauksen laatikossa vauvan nukuttamisesta, ootteko te kuulleet, että uuden suosituksen mukaan vauvaa ei saisi nukuttaa siinä? Itsekin haluaisin siinä aluksi kirppua nukuttaa, mutta kuulin tuttavalta, että tämmöinen suositus olisi nykyään että ei. Kuulemma lisääntynyt kätkytkuoleman vaara. Pitääkö paikkansa?

Liitoskivuista... minäkin tiedän nyt todellakin, mitä ne on. Tuntuu välissä että joku todellakin tuikkii sukkapuikolla toosaa. :kieh: HYVIN EPÄMIELLYTTÄVÄÄ, VARSINKIN JULKISELLA PAIKALLA. :/

Muakin kiinnostais kovasti, mitä Terhille ja pojalle kuuluu! :) Varmasti vähän eri malliin puuhaa kuin meillä muilla jotka vasta odottelemme täällä.

Muuten, Branwen, voisitko päivittää mulle iäksi 26? Näyttää ihan liian hyvältä tuo minun vanha ikä tuolla, on päässyt vain unohtumaan. :)

Liisikki ja Pulla 32+0
 
Jälkivuotoon mä käytin viimeks Vuokkosten yösiteitä, riittivät ihan hyvin vuotoon. Muutamat jo kommentoivatkin että Allwaysin siteet hiostaa, saman olen huomannut. Libresset ei sen parempia olleet. Niin ja siis mä käytin ihan niitä normi ohuita yösiteitä, en haluis mitään paksua sidettä pöksyyn :D

Liisikki mulle on ainakin ihan uusi juttu ettei pakkauksen laatikossa saisi nukuttaa vauvaa kätkytkuoleman takia!?? Esikoisen aikaan se pelotti muutenkin, hyppäsin vähän väliä tarkistamaan hengittääkö tyttö vielä :ashamed:

Muoks. Matilda Eikö jo kannattaisi hakea saikkua, ja levätä? :hug: Itsehän tiedät, mutta kuulostaa jo melkoisen raskaalle nuo sinun työmatkat....
 
Viimeksi muokattu:
äippäpaukkauksen laatikko ensisänkynä sitä on käytetty ensi sänkynä varmaan siitä saakka kun se on ollut tuollainen ja nyt sitten olisivat keksineet ettei se ole sopivaa... :O jotenkin en jaksa uskoa kaikkiin näihin jatkuvasti vaihtuviin "suosituksiin"!?! Olis kyllä kiva taas tietää, että mistä moinen suositus tullu... Ja noihin nukkumis asioihin nyt on muutenkin niin monta koulukuntaa, että ehkä jokainen vaan toimii niinkuin itsestä parhaalta tuntuu!?! meillä ainakin, esikoiselle tehtiin tuohon äippäpakkauksen laatikon ympärille sellanen kehikko ja siitä sellanen roikkuva kehto... sillon joku sanoi, ettei uusien suositusten mukaan saa nukuttaa vauvaa keinuvassa sängyssä!? tuhahdin vaan, että niinpä niin... ja meillä ainakin koliikki vauvalle oli ehdoton tuo liikkuva ensisänky!! ja siinä meinaan myös tulokkaan nukuttaa ensi kuukausien ajan!!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet!!:flower:

Anoppiasiasta vielä. Kiitos kanssamammat vinkeistä ja neuvoista! Päädyttiin nyt siihen, että mies tosiaan menee siihen palaveriin ja yrittää ottaa puheeksi myös noi virtsankarkailut. Onhan kyseessä kuitenkin hänen äitinsä ja jos tosiaan miehellä olis paremmat mahdollisuudet saada niitä apuja ruinatuksi.

Ksylofoni ja muut, joilla on tuo hug-a-bub kantoliina. Kuulisin mielelläni kokemuksia siitä. Tekis mieli hankkia, mutta on aikas hintava.

Äitiyspakkauslaatikossa nukuttamisesta oli puhetta. Meillä oli just eilen vastasyntyneen hoitoon liittyvä perhevalmennus neuvolassa, jossa kyllä suositeltiin laatikkoa ensisänkynä. Mä en jaksa kyllä ite ottaa paineita kaiken maailman suosituksista, jos niillä ei omasta mielestäni ole hyviä perusteluja takana. Kyllä ne vauvat on ennenkin maailmassa kasvaneet ihmisiksi. Jokainen etsii varmasti ne omalle itselleen ja vauvalleen toimivimmat ratkaisut.

Joanmi + Potkiainen 32+3
 
Joanmi: mulla on ollut edellisillä muksuilla käytössä trikooliina eli hug-a-bub sekä ergo-kantoreppu. Trikooliinaa käytin alkuaikoina varsinkin paljon ja kun muksu kasvoi, niin siirryttiin enemmän ergon käyttöön, koska trikoinen antaa aika paljon periksi ja ergo tuntui tukevammalta. Ehdin molemmat myydä pois ennen tätä uutta raskautta, joten nyt hankin käytettynä hug-a-bubin alkuaikoja varten ja Manducan sitten vielä lisäksi.

Jälkivuotoon mulla on ollut Libressen paksuja yösiteitä, sairaalassa taisi olla jotain Vuokkosten vastaavia. Ainakin alussa kun vuoto oli runsasta, paksumpi side tuntui varmemmalta.

Oho, enpä olekaan kuullut, ettei äp-laatikossa saisi nukuttaa, ihan uutta mulle...

Mä en nyt tiedä, minkä sortin turvotus on enää normaalia? Mulla on jalat ihan eri paria, eli se jalka jonka takia olin päivystyksessäkin, kun epäilivät tukosta, on edelleen paljon enemmän turvoksissa kuin toinen. Kipeä se ei enää ole. Täytynee soittaa neuvolatädille, jos tää ei tästä helpota vedenjuomisella ja lepuuttamisella...
 
Pohjaton vetää omaa napaa ja kuittaa, että on hengissä. Nyt ei jaksa kovin keskittyä muuhun, jos huomenna tai joku toinen päivä.

Neuvolassa käyty, kaikki ok. Varailtiin kolme seuraavaa käyntiä, tai kaksi neuvolaa ja sitten pääsen kun pääsenkin loppuraskauden lääkärikäynnille, tosin se meni johku 37+ viikolle.
Sykkeet oli 150+ ja vauva raivotarjonnassa, selkä vasemmalla päin, heitti viime yönä toiselle kyljelleen kun pitkään makoili selkä oikealla. Nyt on hassun tuntusta taas hetken, ennenkun tottuu.
SF oli jonkun 33 (mulla kun tätä omaakin pehmikettä melkosesti siihen mittaan) ja verenpaineet hyvät. Hemppaa ei vahteeks otettu. Painoakin oli tullu, vaihteeks. Jonkun +300g/vko, nyt sitten alusta jonkun 4kg. Kaikki siis kunnossa ja hyvä niin.

Pohjaton ja napsu nappi 34+3
 
Jälkivuotositeistä: Mulla oli aluks niin runsasta se jälkivuoto et sain sairaalasta mukaan niitä niiden jättivaippoja. Sen jälkeen käytin vuokkosten yösiteitä. Alwaysit ja Libressetkin tuli testattua mutta kuten moni täällä on todennut niin hiosti ikävästi se muovinen pinta. Noita Vuokkosia meinaan nytkin hankkia. nuo jälkivuotoon tarkotetut Vuokkoset kyllä kiinnostais jos on taas yhtä runsasta tuo jälkivuoto. Mistähän sellasia vois saada käsiin? Ei varmaan meidän pienestä kyläkaupasta ainakaan..

Mulle tuli mieleen että mitähän Talviccille kuuluu? Kun ei oo tällä näkynyt pitkään aikaan. Sillä vaan kun on kuitenkin samasta pinosta plussattu ja nyt täälläkin samassa pinossa ollaan. Ilmottelehan itsestäs:)

Sairaslomasta: Pakko varmasti nyt vaan jäädä kotiin, ei tästä mitään tuu. Mä en jaksa iltoja enää ollenkaan työpäivän päätteeks ja töissä istuminen yhtä tuskaa ajomatkasta puhumattakaan. Ja iihmiset sanoo et kävele välillä niin se auttaa. Joo niin auttaa mutten voi aamusta iltaan työpaikan käytäviä kuluttaa kun niitä töitäkin pitäis tehdä ja heti kun istahdan koneelle alkaa selkäkivut, supistukset ja vauva painaa niin että. Mä sain eilen uuden sähköllä toimivan työpöydän ja sen lisäks mulla on normi konttorituoli ja satulatuoli joita voin vaihdella. lisäks voin nostaa työpöydän niin ylös että voin seistä välillä. Ei tunnu mikään auttavan. Ja sit sanotaan että mitä valitat kun teet istumatyötä, sehän ei edes oo mitään rankkaa. Voin sanoo että istumatyö ei oo ihmistä varten ollenkaan, varmasti voisin paljon paremmin jos ois vähän fyysisempää. Nyt mä tässä järjestelen asioita ja jään varmaankin ens viikosta sairaslomalle. Onneks on perjantai!!!!

Äitiyspäivärahasta: Mä en ole vieläkään saanut mitään päätöstä. Kelan sivuilla lukee vaan että hakemus vastaanotettu 12.7. Olis ihan kiva tietää että paljonko tulee. Kolemlta ekalta kuulta työnantaja kylläkin maksaa palkan mutta olis kiva tietää että paljonko muuten on tulossa...

Matilda ja pikkuvauva 31+4 tai jotain sinnepäin....En oikeen oo noista päivistäkään varma että minä päivänä viikko vaihtuu. Vissiin sunnuntai on 31+6....kai
 
Kiva kiva.. herään aamulla pää täynnä räkää.. Niinhän se lentsu sitten iski..:snotty: |O

Noista siteistä vielä: synnytyksen jälkeiset pari päivää oli ainakin mulla melko runsasta vuotoa joten kotona ollessa oli mukava käyttää niitä paksuja mutta pehmoisia ja hyvin vuotoa pitäviä siteitä, en vaan ole kaupoissa nähnyt myytävän niitä vastaavia kun synnäreilläkin käytetään.

Anatomic Supernight | Vuokkoset

^ Noi voisi olla hyviä, siinä mainitaankin että soveltuvat synnytyksen jälkeiseen jälkivuotoon. Luulisin että niitä saa ainakin suurimmista marketeista.

flunssainen minimuu ja poikanen 34+4
 
Anatomic Supernight | Vuokkoset

^ Noi voisi olla hyviä, siinä mainitaankin että soveltuvat synnytyksen jälkeiseen jälkivuotoon. Luulisin että niitä saa ainakin suurimmista marketeista.
Eilen illalla kans kuuklasin noi, ja ajattelin että voisivat olla hyviä. Täytyy katella kaupassa kun siellä seuraavan kerran käy.

Huonosti nukuttu yö takana, esikoinen hirveessä räkätaudissa, että syksyn ensimmäinen flunssa on saapunut myös tänne :snotty: Päiväuniaikaa odotellessa, pääsee itekkin vetämään pienet tirsat!

Matilda: Saikulle vain, ihan turhaan kärvistelet siellä töissä. Eihän siitä mitään tule, että töitten jälkeen olet ihan kuollut, etkä jaksa enää mitään! Joten otahan jo levon kannalta, ja ajattele itseäsi ja tulevaa pikkuista! :hug:
 
Matilda yritä vaan tosiaan saikulle jos siltä tuntuu! Tosin mikä minäkin olen sanomaan, kun aina kärvistelen töissä vaikka mikä tauti tai kipu olisi päällä. Jotenkin se kotiinjääminen on mulle aina niin hiton vaikeeta, mutta tosiaan raskaana ollessa ansaitsee kyllä sen levon :)

Mulla alkaa äitiysloma 15.9. ja kyllä tämä hiton istuminen on ärsyttävää töissä, mutta koen sen vielä siedettäväksi. Töistä lähtiessä jalkoja koskee kun kävelen junalle, mutta kotona olo sitten yleensä tasaantuu ja illat menee ihan ok. Sänkyyn tosin kömmin jo tosi aikaisin, kun ei jaksa enää olla istuma-asennossa. Eilen ehkä kolmatta kertaa koko raskauden aikana mua supisti lenkillä, mutta hiljensin vaan vauhtia ja se meni sitten ohi.

jälkivuodosta hyvä että tuli puhetta, pitääkin muistaa ostaa kunnon arsenaali niitä siteitä, kun miestä en tykkää lähetellä side-ostoksille :xmas: Se toisi kuitenkin jotain ohuen ohuita string-siteitä :LOL:

synnytys on pyörinyt mulla myös unissa ja ajatuksissa paljon. Jotenkin olen onnistunut lukemaan kaikkia kauhutarinoita viime aikoina ja on pikkusen jopa alkanut pelottamaan. Olen aina mieltänyt itseni suht vahvaksi ja korkeankipukynnyksen omaavaksi, ja nyt tuli sellainen ajatus, että mitä jos jotenkin aiheutan miehelle ja itselle pettymyksen jos en kestäkkään supistuksia ja muita synnytyskipuja yhtään ja itse jotenkin vaikeutan sitä koko hommaa......äh vaikea selittää, mutta vähän sellainen pelokas olo on välillä ollut. Ehkä mä olen vähän tottunut olemaan sellainen teflon-pintainen superwoman, ja nyt alkoikin epäilyttämään oma kestokyky ja voimat. Siis ihan kivun suhteen.

flunssaa poteville vointeja! Nyt sitä on hirveästi liikenteessä. Mullakin kurkkua koskenut jo monena päivänä mutta muuta ei vielä ole tullut. Pitää muistaa ottaa käsidesiä mukaan kun lähden huomenna Lohjalle koiranäyttelyyn!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kenzie 32+1
 
Tervetuloa Zenita, lisäsin sinut listalle :wave: laitoin synnäriksi SatKS, menikö oikein? Jos haluat, niin voin lisäillä myös tyttö/poikaoloa tai -veikkausta :)

Matilda kyseli sairaalaan lähtemisestä. Meillä sanottiin, että mennä kun siltä tuntuu, tai kun supistuksia tulee tunnin verran tiheästi. Tuosta vesien menosta on vissiin monenlaista ohjetta sairaalasta riippuen. Esikoinen ei ollut vielä kiinnittynyt 39+6, joten sain ohjeeksi, että jos vedet menee, niin pitkälleen juuri niille seisomille, missä silloin on, tyynyä takapuolen alle ja ambulanssilla sairaalaan. Tämä siksi, ettei jalka tai napanuora luiskahda esiin, jos ei olekaan pää siinä tulppana tulossa, ja vauvalle tule iso hätä. Voi olla tuossa pitkässä ajomatkassa sama syy tuohon ohjeeseen.

Äippäpakkauksessa nukuttamisesta minä myös suhtautuisin vähän epäillen tuohon kätkytkuolemariskin nousuun… Jos tärkeitä estäviä tekijöitä ovat selällään tai kyljellään nukuttaminen, tupakoimattomuus, täysimetys ja unituti (näin meille ohjeistettiin neuvolasta pari vuotta sitten, voi olla toki muuttunut…), niin en oikein tiedä, mikä tuossa äp:ssä olisi riskiä nostattavaa? Tietysti päihtyneenä tai kovasti kipeänä ei saa nukkua vauvan vieressä jne. Ainahan sitä voi toki neuvolasta kysyä varmuuden vuoksi :)

Liisikki onnittelut jälkikäteen :wave:

Branwen ja Sissi 35+1 *poks* vähän jälkijunassa ja äitiysloma! :heart:
 
:D Täällä kärvistellään iltasin/öisin. Mä voisin jättää yöt väliin, iltasin on tuskaa mennä nukkumaan kun tietää mitä pyörimistä se taas on monta tuntia.. siis nukuttaa mutta uni ei tule. Olenki nukkunu olkkarin lattialla jo monta yötä, jotenkin siinä uni tulee helpommin, outoa?!?!
Selkä on tullu kipeeksi tässä tällä viikolla, johtuneeko siitä että on kaikkee hommaa tullu tehtyä. Mä en osaa olla tekemättä mitään..

Laittelin vauvalle sängyn valmiiksi, vanha pinnis johon kävin ostamassa uuden patjan ;) Hoitopöytä on kokoomatta, jos mies ei ala pikkuhiljaa kasata niin mä yritän saada sen ite kyhättyä pystyyn, se kun ei tajua miksi pitää jo nyt?!!! Vaatteet on pestynä kaapissa ja alkaa pikkuhiljaa olla kaikki valmiina.

Äippäloma alkaa mulla maanantaina, päätöskin tuli jopa alkuviikolla vasta!
Mulle vois muuten päivittää iäksi 31v. :eek:
Tää taitaa nyt lähtee siivoomaan ja sit vois vielä leipoa jotain hyvää :heart:
Mukavaa viikonloppua kaikille!

donna80 ja "kaisa" 34+5
 
Heippa,

mutkin vois kai lisäillä listalle kun oon ihan alusta asti teitä seurannut. Itse olen kirjoitellut tuossa Esikoista odottavat-ketjussa, mutta ehkä nyt loppuaikana täällä on enempi itselle ajankohtaista asiaa kun viikot poksuu :)

Eli ikää 29v, LA 11.10, esikoinen tulossa, synnärinä HYS ja poikalupaus saatu

Onko teillä muilla jo vauvat kiinnittyneet? Mulle sanottiin niin viime neuvolakäynnillä, että alhaalla on pää ja ei enää liiku..:confused:

Heh, eilen käytiin synnärillä (Hyvinkäällä) tutustumiskäynnillä ja olipa tosi hyödyllinen, kun siellä oli aivan täyttä eli jokaisessa potilashuoneessa ja synnytyssalissa joku, niin ei voitu kuin kävellä käytävä läpi :D Tai no nähtiin me amme. Tosin enpä itekään haluis synnytystuskissa, että joku ryhmä tulee mulkoileen ovenraosta :LOL:

Eltsu ja pena 33+3
 
Viimeksi muokattu:
heipodei:)
¨
Uusille tervetuloa:)

mä' oon nyt tänään lähös sin hesan suuntaan viikonlopuks mut ei tainnu mitään tapaamista järkkääntyä tälle lauantaille niinku jossain vaihees kyselin?!?

neuvola oli tiistaina ja kaikki oli hyvin!
paino oli laskenut puolikiloa ja neuvolatäti muistutteli syömisestä... rr oli 116/60 ja hb 125 ja masussa voitiin vilkkaasti:)

äippäpakkauksesta: meillä vauva nukkuu riippukehdossa jonka mein kupukselle ostin:) mutta esikoinen nukkui aikoinaan pakkauksessa:) tällä kertaa otin tuon rahana!

jälkivuoto: on mulla yleensä kotiin tullessa ollut jo niukempaa kun normi menkat että en oo tarvinnu mitään jätti siteitä mutta toki jotain muutaman viikon on joutunut käyttää normisidettä ja sit pikkuhousunsuojaa... tosin oon ollu sairaalas molemmista sen 6vrk kun ovat olleet keltaisia ja kuopus oli vielä iso ja sen sitten laski paino niin vähän seurailtiin... esikoinen oli 3750 ja 49cm ja kuopus 4630 ja 53cm:) synnytykset sujui nopeasti:)

äiti88 ja kolmastoukka 34+2 :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti88;24495297:
heipodei:)

mä' oon nyt tänään lähös sin hesan suuntaan viikonlopuks mut ei tainnu mitään tapaamista järkkääntyä tälle lauantaille niinku jossain vaihees kyselin?!?

Mä oon tuosta tapaamisesta kanssa kysellyt, että missä, milloin ja lasten kera vai ilman. Ei ole ainakaan tänne puolelle tullut vastauksia.

Mä voisin tulla tapaamaan ainakin. :) Mieluiten Selloon, mutta ei tuo Helsingin rautatieaseman/Kampin lähistökään olisi mahdoton (kunhan tosiaan blondi löytää tapaamispaikan, kun ei Helsinkiä tunne).
 
ummelwalad mulle sopii toi sello hyvin ja mielelläni ottasin ainaki 2,5v kuopuksen mukaan ko en viitti jättää sitä kaverin taakaks:) mikähän siellä olis hyvä paikka ja sopiskos vasta neljän jälkeen?

OLISKOS MUITA TULIJOITA, kysykää siel fb puolelki ku mä en tie miten pääsen sinne vaikka oon kyllä fb:ssä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti88;24495739:
ummelwalad mulle sopii toi sello hyvin ja mielelläni ottasin ainaki 2,5v kuopuksen mukaan ko en viitti jättää sitä kaverin taakaks:) mikähän siellä olis hyvä paikka ja sopiskos vasta neljän jälkeen?

OLISKOS MUITA TULIJOITA, kysykää siel fb puolelki ku mä en tie miten pääsen sinne vaikka oon kyllä fb:ssä?
Minä kyllä jossain vaiheessa vastasinkin, että minä en pariin seuraavaan viikonloppuun ole paikkakunnalla, mutta sen jälkeen onkin viikkoja jo niin paljon, että viikonlopputapaamiset käyvät mullekin, kun ei uskalla pitemmälle lähteä... Joten lauantaina minä en ainakaan pääse :(

äiti88 Pistäs nannamammalle yksäriä niin pääset tonne FB-ryhmään
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti88;24495739:
ummelwalad mulle sopii toi sello hyvin ja mielelläni ottasin ainaki 2,5v kuopuksen mukaan ko en viitti jättää sitä kaverin taakaks:) mikähän siellä olis hyvä paikka ja sopiskos vasta neljän jälkeen?

OLISKOS MUITA TULIJOITA, kysykää siel fb puolelki ku mä en tie miten pääsen sinne vaikka oon kyllä fb:ssä?
Mä ajattelin myös ottaa tuon runsaan vuoden ikäisen pojan mukaan. Sopii mainiosti neljän jälkeen.

Sellossa voisi tavata siinä keskusaukiolla (Spicen vieressä), ja jatkaa matkaa sitten tilanteen mukaan.
 
Elossa ollaan... :wave: Olipa ihanaa ku Matilda ainaki oli mua kyselly :)

Viime viikolla rv.34+6 tosiaan oli viimenen neuvolalääkäri :)
Siellä kaikki hyvin, niin mulla ku vauvallakin :)

Mulla oli hb laskenu nyt 126, tähän asti ollu yli 130 koko ajan. En oo kahteen viikkoon syöny vitamiineja ku en oo muistanu ostaa niitä apteekista niin luulen kyllä et se osaltaan vaikuttanu selvästi tuohon hb:n.

Raivotarjonnassa on mut ylhäällä kuulemma vielä...Vaikka välissä se pää oikeesti kyllä tuntuu seksiä harrastaessa :whistle:
Eikä ole ilmeisesti kiinnittyny ja niin itekki arvelen ku kuitenki tuntuu pyörivän mahassa...
Kohdunsuulla ei ole tapahtunu juuri mitään! 3cm edelleen jälellä, kiinni ja sano et no ehkä tää vähän vois olla pehmentyny. Esikoisesta tuo viimenen lääkäri oli 36+1 ja sillon oli paikat pehmeenä, kiinni ja sentin jo lyhentyny... Ja yli mentiin sillonki... Meneekö nyt sitten ihan käynnistykseen asti :D

Painoa tullu (jos nyt oikein muistan) niin n.9kg tähän mennessä :)

Vauvan painosta sano vain et normaalikokonen... Jos ya-kontrolliin asti menee raskaus niin sitten saa jotain tarkempia kilomääriäki... Näin oli ainaki esikoisesta.

Maanantaina on seuraava neuvola ja oon lihonu varmaan ku sika. Ihan järkyttävä nälkä koko ajan! :whistle:

Järkyttävä väsymys ollu, luulen et hb on tullu ryminällä varmaan alas... Ja omin nokkineni tänä aamuna otin obsidania ja voi luoja mikä olo!
Oksennus vain lensi aamulla :x Esikoisesta tuo sama valmiste kävi ihan hyvin, alussa oli vähän vaan mahavaivaa alottaessa mut se meni sitten ohi äkkiä.

Pojalla nokka vuotaa, saa nähä onko tulossa kipeeks... Toivottavasti ei...
Oon nyt ollu pojan kanssa kahestaan ku ukko lähti sinne työkeikalle... :|

Meillä poika ei meinaa välissä enää nukkua päikkäreitä niin silläkään en ole joutanu koneella käyä... Tai lukemassa oon pikasesti käyny aina välissä...

FB:n voisin minäki liittyä vaikka epäilen kyllä et riittääkö aika molemmissa pyörimiseen...
Nannamammalle laitoin kaveripyyntöä tulemaan :wave:

Tänään tosiaan jäljellä 28.päivää laskettuunaikaan! :heart:
Masukuvaa voisin tietenki ottaa tältä päivältä :)

Nyt lueskelemaan tarkemmin mitä ootte täällä jutellu... :wave:

Talvicci ja Torsti rv.36+0 :heart:
 

Yhteistyössä