Lokakuun lapsoset 2016 *Maaliskuussa*

Hei vaan täältä taustalta :)

Olen aika alusta asti seuraillut tätä ketjua ja nyt uskaltaudun mukaan, kun viikkoja alkaa olla ihan kiitettävästi kasassa. Täällä odotellaan toista lasta, esikoinen täyttääkin jo 10v aivan näillä näppäimillä.

Täältä on aika paljon tippunut porukkaa ja omaankin mieleen on hiipinyt epäilys, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin vatsassa. Jännittääkin aika paljon parin viikon päästä tehtävä nt-ultra ja sikiöseulonnan verikokeet. Oletteko muut aikeissa osallistua? Muistaakseni nt oli tarjolla esikoisen aikaan, mutta nämä seulonnat ovat minulle aivan uusi juttu. Fb-ryhmään liityn tod näk vasta, kun nuo on ohi.

Muuten täällä on ollut voimakasta pahoinvointia ja väsymystä. Olen joutunut olemaan aika pitkään töistä pois, mutta hyvähän se on, että annetaan levätä, kun ei tuo pystyasennossa oleminen oikein hyvältä tunnu. Täällä jotkut ovat toivoneet pahoinvointia, mutta tämmöisenä en toivoisi sitä kyllä kenellekään. Toivottavasti raskauden 2. kolmannes toisi energiaa ja iloa odotukseen. Samaa toivottelen myös teille muille lokakuisille :)

La on tällä hetkellä 10.10.

snnz / 30 / 2. lapsi / Koks
 
Heipparallaa. Miten tää tuntuu nii vaikeelta kirjotella, kun ei tunnu oikein järkevää asiaa olevan. Huono olo vie kyllä kaiken ajan :sick:

Mäkin oon miettiny tota doppleria, haluisin kovasti, mutta onko se rahan arvonen o_O Kertokaas kokemuksia dopplereista?

Pari viikkoa np- ultraan ja rupee jo jännittää onko tuolla vielä pieni hengissä. On kyllä ollu vielä tosi huono olo, mutta mitä jos pikkunen ei siltikään ole enää hengissä:(:( huhhuh.. kaikkea sitä pitääkin miettiä!

JoRa 10+2
 
Heipparallaa. Miten tää tuntuu nii vaikeelta kirjotella, kun ei tunnu oikein järkevää asiaa olevan. Huono olo vie kyllä kaiken ajan :sick:

Mäkin oon miettiny tota doppleria, haluisin kovasti, mutta onko se rahan arvonen o_O Kertokaas kokemuksia dopplereista?

Pari viikkoa np- ultraan ja rupee jo jännittää onko tuolla vielä pieni hengissä. On kyllä ollu vielä tosi huono olo, mutta mitä jos pikkunen ei siltikään ole enää hengissä:(:( huhhuh.. kaikkea sitä pitääkin miettiä!

JoRa 10+2
Mä tilasin raskauskeijun sivuilta Angels sounds -dopplerin, halvimman version. Olikohan reilu 30€. Samanlainen mulla oli esikoisella, ja käytin myös kakkosen kohdalla siihen asti, että alkoi liikkeet tuntua. Minusta ainakin hyvä kapistus! En ottanut sitä geeliä lainkaan, kosteusrasva ajaa saman asian ja samalla tulee vatsan iho rasvattua :) tuo doppler tuli muutamassa päivässä.
 
Heipparallaa. Miten tää tuntuu nii vaikeelta kirjotella, kun ei tunnu oikein järkevää asiaa olevan. Huono olo vie kyllä kaiken ajan :sick:

Mäkin oon miettiny tota doppleria, haluisin kovasti, mutta onko se rahan arvonen o_O Kertokaas kokemuksia dopplereista?

Pari viikkoa np- ultraan ja rupee jo jännittää onko tuolla vielä pieni hengissä. On kyllä ollu vielä tosi huono olo, mutta mitä jos pikkunen ei siltikään ole enää hengissä:(:( huhhuh.. kaikkea sitä pitääkin miettiä!

JoRa 10+2
Mulla on ihan samoja ajatuksia ennen ultraa. Meilläkin se on reilun kahden viikon päästä. Mutta ei tässä auta kuin toivoa parasta. En enää oikeastaan kauheasti ressaa asiasta. En edes aina muista, että olen raskaana. Enkä sen myötä jaksa iloita asiasta. Toivottavasti sydänäänet kuuluvat ensi maanantaina neuvolassa. Jos eivät kuulu, niin sitten tulee pitkä reilu viikon odotus ultraan.

Jos kaikki on hyvin, niin saan olla onnellinen. Ei oireita, vuotoa ollut parina päivänä ja tänään myös vähän eli yhteensä kolmena päivänä. Tottakai toivon, että kaikki olisi kunnossa, mutta jotenkin sitä varautuu pahimpaan.
 
  • Tykkää
Reactions: JoRa
Mää höpisen näemmä ihan omiani. Ultra on kolmen eikä kahden viikon päästä. Eli jos äänet eivät kuulu ensi maanantaina neuvolassa niin tulee reilun kahden viikon odotus. Käyn varmaan sitten kuuntelemaan uudestaan ennen ultraa, jos ei ekalla kertaa kuulu.
 
Meillä on ultraan vielä 3 viikkoa... On just siinä aikajakson puolivälissä. Toisaalta tekis mieli koittaa siirtää edelliselle viikolle, mut tuskin enää sais sellasta aikaa et mies pääsis mukaan. Kauheen pitkältä tää eka kolmannes vaan tuntuu! Aika paljon kuitenkin helpotti kun toissapäivänä lopulta löysin dopplerilla sydänäänet <3

Eka neuvola oli myös maanantaina. Jostain syystä kesti mulla vaan 40 min, mut kai me kaikki asiat käytiin läpi mitä piti. Tänään kävin labrassa antaan näytteet, viikon päästä sentään saa sen seulontaverikokeen tuloksen.

Olo on ollut vähän parempi ainakin eilen, yleensä pahoinvointi alkanut noin klo 14, mutta eilen vasta paljon myöhemmin. Jotenkin vähän masentunut fiilis ollut kun oon työttömänä ja mitään työnhakua en ole jaksanut tässä alkuraskauden aikana tehdä :( Ja nyt alkaa tuntua suht turhalta kun kohta alkaa masu näkyä niin on niin kovin epätodennäköistä että kukaan sit enää palkkais. Mut kai mä koitan muutaman hakemuksen väsätä niin on ainakin olo että on yrittänyt. Jotenkin myös stressaa et mihin nää päivät vaan menee! Jotenkin joku hidasvaihde päällä ja asioiden hoitamiseen menee kauheesti aikaa ja sit kun iltapäivät/illat on vielä huono olo niin kauheen vähän saa aikaseksi.

Eilen illalla telkkarissa oli joku mua nuorempi, hyvin työelämässä pärjäävä nainen ja totesin miehelle että mä oon jo näin vanha ja mulla ei oo mitään työtä, puhumattakaan et olis mihkään urallaan edennyt. Sit alkoi itkettään (vaikka normaalisti en noin itkis) ja kun itseä ihmetytti se itku niin aloin nauraan ja sit itkin ja nauroin enkä pystynyt lopettaan ja mies katsoi ihan ihmeissään et mikä mulle tuli :) Joskus vähän rasittavaa kun joka asiasta herkistyy.

Tänään onneks taas aurinko paistaa ja on parempi fiilis.

Oxalis 9+2
 
Oxalis: Voin hyvin kuvitella, että päivät käyvät pitkäksi. Mutta anna itsellesi lupa levätä ja siihen sulla on nyt mahdollisuus :)

Olen samaa mieltä, että tämä ensimmäinen kolmannes on aivan liian pitkä. Mää voin ihan suoraan sanoa, että en osaa nauttia olotilastani yhtään. Oireita ei ole ja se huolestuttaa, mutta ymmärrän myös niitä, joilla on paljon pahoinvointia.

Nyt kun on lomalla, niin ehtii taas ihan liikaa miettiä asioita ja kytätä vuotoja. Jos varhaisultra olisi halvempi, niin kävisin siellä uudestaan. Mutta 170 € on iso summa, joten odotellaan sinne nt-ultraan.

Tsemppiä meille odottajille! Eiköhän nämä kaikki murheet unohdu, kun saa oman käärön syliin :love:
 
Voihan väsymyksen väsymys! illalla lähes poikkeuksetta puol ysi jo yöunille ☺ kuvotus iltasin vaan jatkuu. Onneks on tuo 1v taapero kotona niin pakko vaan liikkua ja touhuta

Dobblerista: hankin esikoista odottaessa ja oli tärkee kapistus. Nyt myös käytössä ja kuuntelen pari-kolme kertaa viikossa. Mulla kipuja aikas paljon kun tehty useita leikkauksia endon takia niin dobblerilla kun kuulen sykkeet niin tiedän et ne on "vaan" mun kipuiluja. Viimeks lopetin kuuntelut kun liikket alkoi tuntumaan. Eipä tuo vekotus tietenkään alkiota/sikiötä pelasta mutta saan itselle mielenrauhan.

Tänään tuli käytyä aamusta seulontalabroissa ja kahden vkon kuluttua nt-ultra ☺

Mymmelimyy80 ja lonkero 10+0
 
Pahoitteluni menetyksen kohdanneille, en osaa edes kuvitella miltä tuntuu :(

Mulla oli tänään lääkäri joka ultrasi koska oli epäselvyys raskauden kestosta (epäsäännöllinen kierto ja kaks negaa ennen plussausta). Siellä se meidän ihmetys oli oikeassa paikassa ja sydän tumpsutteli kovasti menemään (y) Hetken kävi miehellä kylmä hiki otsalla kun lääkäri sano et "mikäs tää toinen täällä on":LOL: Se laite oli niin aataaminaikainen et se "toinen" jäi nyt epäselväksi mikä se oli mutta muuten kaikki ok.

Olo on ehkä hiukan parantunut, ei okseta enää 24/7 ja väsymyskin hellittänyt sen verran että jaksanut kotonakin jo jotain tehdä. Tosin päikkärit on enemmän sääntö kuin poikkeus ja illalla sammun jo yhdeksältä...

Ens viikolla ois sitten eka neuvola ja mulle tulee uusi terkka. Ihan mukavalta vaikutti ainakin puhelimessa. Sais nää viikot mennä vain joutusammin!!!

Kaikkea hyvää kaikille odottajille, jään taas taustalle ootteleen seuraavaa etappia eli nt-ultraa :)

tokkis84+ihmetys 8+4 (ultran mukaan, la ei viel varmuudella tiedossa)
 
Moikka kaikille, jospa itsekin jo uskallan mukaan. Toista lasta odotellaan, kotona häärii 1,5v esikoistyttö. Eka neuvola oli eilen ja viime viikolla kävin ultrassa, siellä pikkuinen voi hienosti :love:

Pahoinvointi on jo helpottamassa, pari viikkoa meni jatkuvan etomisen merkeissä, kerta päivään oksentaen.

Edellinen raskaus oli todella helppo, nyt jännityksellä odotan mitä tuokaan tullakseen.

Fb-ryhmästä laitoin viestiä.

La 19.10 *stiina / 27 / 2. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Torstaita kaikille :)

Mulla eilen ja tänään ollut oikeessa nivusessa särkyä, oikeestaan se on tossa johtimen kohdalla.. vähän pelottaa :( mutta koitan ajatella positiivisesti, kuitenkin on jo nähtty et oikeessa paikassa vauvva sekä sykettä kuunneltu.
SAIS VAAN TULLA JO SE 5.4 meillä sillon np.ultra

rv.9+6
 
mauskin: Sovitaan niin, että sielläkin on kaikki hyvin :)

Mulla on taas tänään vuotoa. Sitä on siis nyt ollut viikon aikana neljänä päivänä. Välillä ollut joku päivä taukoa. Edelleen ei tule pikkuhousunsuojaan asti mitään, mutta paperiin tulee pyyhittäessä. Oon ottanut lomalla rauhallisesti, vaikka alunperin oli tarkoitus liikkua. Oon sisällä kökkinyt aivan liikaa jo, kun on tottunut liikkumaan päivittäin. Oon siis joka päivä (paitsi eilen) liikkunut vähän.

Ensi maanantai tulee liian hitaasti, silloin kuunnellaan sydänäänet. Saatika sitten ultra, joka on tasan kolmen viikon päästä.

Että näin sitä nautitaan alkuraskaudesta. Neuvolan tätikin sanoi, että nauti nyt oireettomuudesta...
 
Viimeksi muokattu:
Pakko tulla heti kertomaan. Tilasin dopplerin ja se tuli tänään. Ostin semmosen mikä näyttää sykkeen näytöllä.
Heti kun rupesin testaamaan ja laitoin alavatsalla sen nii siihen tuli lukema. Oikein säikähin, lukema siihen tulee ja pienellä kuuluu syke ääni. :love: Kylläpäs tuli hyvä mieli.

Mutta eikö ole nii ettei siihen voi tulla lukemaa ellei se löytäny sykettä? Rupesin heti miettimään, kun se löyty nii nopeesti.

JoRa 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Pakko tulla heti kertomaan. Tilasin dopplerin ja se tuli tänään. Ostin semmosen mikä näyttää sykkeen näytöllä.
Heti kun rupesin testaamaan ja laitoin alavatsalla sen nii siihen tuli lukema. Oikein säikähin, lukema siihen tulee ja pienellä kuuluu syke ääni. :love: Kylläpäs tuli hyvä mieli.

Mutta eikö ole nii ettei siihen voi tulla lukemaa ellei se löytäny sykettä? Rupesin heti miettimään, kun se löyty nii nopeesti.

JoRa 10+4
Jostain sen koneen pitää syke laskea ja mahassa ei mikään muu niin lujaa hakkaa. Ihanaa! ❤ Mä illalla etsin kans sydänäänet ja mieskin innoissaan kuunteli. Musta tuo doppler on oikeasti hyvä keksintö!
 
No nyt sitten doppleri-hirmut, aloinpas määkin haaveilla omasta laitteesta.

Onko se täysin vaaraton lapselle? Toimiiko ilman geeliä? Voiko ostaa käytettynä?

Jos äänet kuuluu neuvolassa ensi maanantaina, niin varmaan pakko hommata sellainen. Sitten voikin hieman lisää ressata, jos ei saa ääniä kuuluviin.
 
No nyt sitten doppleri-hirmut, aloinpas määkin haaveilla omasta laitteesta.

Onko se täysin vaaraton lapselle? Toimiiko ilman geeliä? Voiko ostaa käytettynä?

Jos äänet kuuluu neuvolassa ensi maanantaina, niin varmaan pakko hommata sellainen. Sitten voikin hieman lisää ressata, jos ei saa ääniä kuuluviin.
Haha näinpä juuri :D itse ostin torista käytettynä :) jotkut puhuvat että on käyttänyt ihan kosteusvoiteen kanssa ja saanut hyvin äänet kuulumaan.. Tiedä sitten?
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
No nyt sitten doppleri-hirmut, aloinpas määkin haaveilla omasta laitteesta.

Onko se täysin vaaraton lapselle? Toimiiko ilman geeliä? Voiko ostaa käytettynä?

Jos äänet kuuluu neuvolassa ensi maanantaina, niin varmaan pakko hommata sellainen. Sitten voikin hieman lisää ressata, jos ei saa ääniä kuuluviin.
Mä ostin uuden ja raskauskeijulla on niitä settejä missä tulee geeli mukana, otin semmosen. Mäkin oon kuullu että toimisi myös kosteusvoiteella.
Mulla käsitys ettei ole vaarallinen, mutta varmaksi en sano.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Omat sykkeet kuuluut tosi helposti, monestakin paikkaa vatsalta! Ja varsinkin jos menee liian lähelle nivusten niitä isoja suonia. Mutta tosiaan sykkeen nopeudesta erottaa, pikkuisen syke on paljon omaa nopeampi, just jotain 170 kieppeillä kuten mauskis totesi.

Mä ostin edellisen raskauden aikana uutena kun ei käytettynä tullut vastaan ja jos en väärin muista niin uk amazonista maksoi n. 20 €. Ihan se perus AngelSounds. Kosteusvoiteella tai vedellä toimii hyvin, itseä epäilyttänyt se mukana tullut kiinalainen(?) geeli niin en ees oo sitä halunnut käyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Kiitos kaikille tiedoista :)

mauskis: Mää katselin myös Torissa olevia dopplereita. Mua kyllä vähän öklöttää ostaa käytetty (oon vähän pöpökammoinen), mutta toisaalta en näe järkeä ostaa uutta, kun niitä ei paljoa käytetä.

Pitää vielä Googletella onko täysin vaaraton jos useasti käyttää. Kysyn myös neuvolasta asiaa maanantaina.

Täällä vuoto jatkuu edelleen, mutta onneksi se on niukkaa. On kyllä hermoja raastavaa aikaa, ei pysty nauttimaan lomasta. Sain itseni ihan hyvään ressaamattomuus-moodiin, mutta sitten kun vuodot alkoivat viime viikon torstaina, niin kyllä se vaan mieltä painaa.
 
Ressiä saa dopplerillakin aikaan... Maanantaina siis löysin sydänäänet lopulta, eilen ja tänään ei löydy millään. Tiedän kyllä että näillä viikoilla vaikea löytää eikä joka kerta vaan löydy, mutta silti.

Oxalis 9+4
 
Ressiä saa dopplerillakin aikaan... Maanantaina siis löysin sydänäänet lopulta, eilen ja tänään ei löydy millään. Tiedän kyllä että näillä viikoilla vaikea löytää eikä joka kerta vaan löydy, mutta silti.

Oxalis 9+4
Tota määkin pelkään, että sitten jos en löydä, niin ressaan vielä enemmän. Neuvolasta sanoi, että sinne saa mennä aina kuuntelemaan äänet, kun siltä tuntuu. Sen puolesta ei tarvisi omaa hankkia.
 

Yhteistyössä