Moikka täältäkin taas!
Olen seuraillut keskusteluja muttei oikein ole ollut itsellä mitään uutta kerrottavaa. Aika matelee, kun odotan sitä seuraavaa alkuraskauden ultraa johon on aikaa vielä 11 pitkää päivää, grr! Viimeksi kun viikolla 5+3 tai jotain, ei kohdussa mitään näkynyt... Nyt on sellainen olo, että ihmettelen kyllä jos siellä vatsassa ei mitään ole tapahtunut. Koko lantio on välillä aikamoisen hellänä, ja eilinen päivä oli yhtä tuskaa kun jouduin pitelemään kolmea koiraa koiranäyttelyssä pitkiä aikoja. Kivut muistuttavat liitoskipuja, ja en tiedä liekkö syynä tämä ikä ja rapakunto siihen, että kivut ovat kyllä välillä tosi kovat. Lisäksi oikealla lantiossa on nivelpussin tulehdus, joka ei kyllä yhtään helpota oloa. Mielessä on käynyt että kuinkahan sitä sitten kävellään jos vauva joskus vielä pinaakin jotain!
Äitiyspakkaus: Itse en aio ottaa. Tai siis otan rahan kyllä kiitollisena vastaan
Pakkauksessa on paljon sellaista, mitä en tarvitse, koska kynsisaksia, lämpömittareita sun muuta on kertynyt varastoon aikaisempien lapsien myötä. Rahalla voi sitten hankkia jotain muuta tarpeellista tulevalle pienelle. Kahdelle ekalle lapselle pakkauksen otin, mutta kolmannen kanssa totesin, että pienten lastenvaatteita saa mm. alennusmyynneistä sen verran edullisesti, että oli kannattavampaa ottaa raha. Lakanat ja makuupussitkin kun on tallessa toisen lapsen jäljiltä. Muutenkin pakkaus oli mielestäni aika poikamainen. Itse en tykännyt, vaikka mielipideasioista lienee turha kiistellä
Ruokasuositukset: Yritän kyllä noudattaa, mutten ihan orjallisesti. Selkeät listeriariskituotteet pyrin ohittamaan, mutta kyllä sitä majoneesia esim. hampurilaisen välissä taisi mennä eilenkin
Enkä aio repiä siitä hirveää stressiä. Pientä huolta aiheuttavat perheen kaksi kissaa jotka syövät välillä raakaruokaa. Toksoplasmoosi mietityttää, kun mie olen meillä se ainoa joka huolehtii kissojen jäteastioiden pesusta ja puhdistuksesta. Aikaisempien raskauksien aikana kissoja ei vielä ollut.
Mites muut "kissalliset" tulette ajatuksen kanssa toimeen?
Siinäpä jotain... Kaikkeen tähän vois vielä lisätä, että kaikki ottaa päähän ja olen äkäinen kuin kesken unien herätetty karhu lähes kokoajan!!! Ihanaa olla raskaana!
Aurora4 rv 6+1