Lokakuun lapset 2013 <3 *syyskuussa*

ItuH Huh huh, mikä tilanne. Kovasti voimia ja toivotaan että mies tulisi järkiinsä ja ymmärtäisi ajatella asiaa myös sinun ja tulevan vauvan kannalta.

Leijonamama Hui mikä tilanne, toivotaan että ei enää vuotele.

Limatulppa, esikoiselta ei kai tullu kun jotain venyvämpää kirkasta limaa vähän enemmän mutta en siihen sitten sen kummemmin kiinnittänyt huomiota silloin. Nyt ei vielä ole näkynyt mitään sen kummempaa.

Lapsivedet meni kotona yhtenä aamuna esikoista odottaessa. Oli täysi yllätys. Ensin kävin pissalla ja kun nousin pöntöltä niin pikkuhousuihin lirahti jotain, luulin sen olevan pissaa. No sen jälkeen ajattelin että menen sohvalle takaisin makaamaan josta juuri olin kävellyt vessaan aiemmin. Ajattelin että kokeilen nousta uudelleen ylös sohvalta. No sitten kun nousin niin vesi alkoi lorisemaan pitkin lattioita. Jonka jälkeen supistukset alkoivatkin heti. Saapa nähdä miten tällä kertaa sitten käy.

Erilaisia äitejä seurasin ekalla kaudella ja katsoin nyt myös ekan osan ja aion katsoa jatkossakin, tykkäsin kovasti!

Ensisänkynä meillä on pinnis, täytyy laittaa sinne pesä peitosta, jossa on sitten turvallista vauvan olla.

Yösyömistä en ole koskaan harrastanut.



(.) Oli äsken neuvola, kaikki kunnossa, ei mitään ihmeellistä. Kovati jo odotan että pääsisin mahasta eroon.



Pauki 37+0 (jeejee!!!)
 
ItuH Voimahali hirmuinen! Olin esikoista odottaessa tuossa tilanteessa. Olin jo niin valmis odottamaan yksin mut niinpä siinä sit kävi, että EX-mieheni tuli ja halusi olla tulevan lapsen ja minun kanssani. Meille siis syntyi 2 yhteistä lasta yhdessä olon aikana. Erottu sit jo 2007. Että oliko järkeä silloinkaan jatkaa?? Sitä en tiiä mut muistona paska suhde ja mahtavat lapset! ;)

Leijonamama Sulle kans voimahali!! Onhan kaikki jo paremmin?


Ensivuoteena meillä toimii äitiyspakkauksen pahvilaatikko kuten aikaisemminkin. Juurikin sen pienuuden takia ja vauva voi kokea turvallisuutta kun nukkuu pienemmässä "kopassa".

Limatulpasta sen verran vaan, että esikoisesta tuli sellainen OB:n kokoinen pitkulainen klöntti paperiin. Ei hajuakaan monta päivää tai monta viikkoa ennen kuin veet meni. Lapsi veet meni siis esikoisesta viikolla 37 tasan... Oli vaaleanpunaista sen muistan. Pojasta ei mennyt kaippa ne imuroi sen pois kun menin sectioon. :D

Erillaisia äitejä täällä seurattiin miehen kanssa. Meinattiin katsoa jatkossakin. Aikaisemmin ei olla katottu ollenkaan. Mieheltä vain kysyin et mitä tykkäs ja kohtasko ajatukset sen nuoren tytön kanssa. Tää tuleva vauva siis on eka nykyiselle miehelle.

Yösyömisestä sen verta et on jjoskus pakko syödä kun en mä saa unta, menee hirveäksi pyörimiseksi vain ja maha HUUTAA ruokaa. Toisinaan ei tartte syödä mitään juoda vain lasi vettä vessareissun jälkeen.

ON. Mulla ollu puoltoista kuukautta niin kiirus, etten ole mitään juurikaan kirjoitellut tänne tai saatika kauheesti lueskellut. Mentiin naimisiin elokuun puolessa välissä ja juhlat pidettiin viime lauantaina. <3 Nyt voi varmaan sit alkaa nauttimaan tästä raskaudesta ja avioliitto elämästä. ;)

RD on kurissa pelkällä ruokavaliolla. Aivan uskomattoman määrän joudun syömään hiilareita ja tasaisesti. :O Oli kuulkaa melkoinen urakka antaa itelle lupa syödä hiilareita noin paljon kun entinen ruokavalio sisälsi tosi paljon protskuja ja TOSI vähän hiilareita... No nyt näin... Miten muilla?

Me ollaan nyt kaikki hankinnat tehty ja vauvalle on tilaa järjestetty. Oli lähellä etten nakkonu miehen soittovehkeitä kellariin. ;) Mies sit vaihtojärjestystä olokkarissa sekä meän makkarissa. Nyt sovitaan kaikki vielä toistaiseksi. ;)

Nyt pitää vain yrittää nauttia tästä loppuajasta vaikka vasen lonkka sano poks viime yönä. Liekkö nukkunu niin huonossa asennossa... Supistelee ja seksi kieltoakin muka terkka määräs. ;)

Poksuin eilen muuten rv 35 nyt siis 35+1 (Hui tähänkö lisää vajaan kaks viikkoa ni oli esikko jo sylissä)
 
Nopeet neuvolakuulumiset tältä päivältä:
Kaikki kunnossa, sain kaipaamani lähetteen, jonka olin ilmeisesti kerennyt jo hukkamaan. Tämä siis liittyen veren vasta-aineisiin, ei kuitenkaan rh-tekijään vaan johonkin muuhun. Verenpaine oli noussut, mutta koska eilen oli paremmat lukemat, en stressaa tän päivän tuloksesta yhtään. Painonnousu on tasoittunut, nyt oli tullut vajaassa kahdessa viikossa vain 400 grammaa (joista suurin osa taisi olla mun housujen märistä punteista johtuvaa, täällä on tänään ollut kauhea vesisade). SF-mitta oli jatkanut tasaista kasvuaan, oli nyt 37 cm, mutta johtunee siis korkeasta lapsiveden määrästä. Liikkui niin paljon, että ei meinattu sykkeitä saada :)

clearbrook 36+5
 
heips..
ItuH paljon voimia sulle tulevaan. Itse kaksi lasta 7v. yh:na alusta pitäen kasvattanut, ilman ex:ien tukea, tiedän millaista arki vauvan kanssa on. Mutta kaikesta selviää! Muistaa pyytää apua, jos siltä tuntuu. Kaverilta ja sukulaisilta vaan apuja jos arki käy liian raskaaksi. Ja lapsen isä tietenkin mukaan kuvioon. Itse sain toisen kohdalla apuja perhetyöstä hetken, koska ei ollut lähellä sukua auttelemassa. Nyt pitäisi osata antaa puolisolle myös vastuuta vauvan ja kodin hoidossa ja voin sanoa, että se tulee olemaan aika haasteellista minun luontellee :) mut kai sitä oppii..

Erilaisia äitejä tulee seurattua. Ensimmäinen jakso oli kyl aika mielenkiintoinen. Jännityksellä odottelen millaisia äitejä tulevissa jaksoissa on.

Ensisänkynä on tällä erää pinnis. Teen siihen pesän pienelle. Meil tulee muutto tähän samaan saumaan, kun vauva syntyy. Joten loppuaika on pakkailua oman voinnin mukaan :/

Mulla on aika tarkkaa tuon hiilareiden syömisten kanssa, jotta sokerit pysyy aisoissa. En haluaisi lisätä insuliinia, joten yritän kestää vielä jonkin aikaa.

Huomenna poksuu 37+0 jee.. Voi kun pikkuinen tulisi ajoissa, ei malttaisi enää :)

muumimamma-81 36+6
 
no heipä hei =)
jouduin tiistaina 3.9.2013 sairaalaan ja saman viikon keskiviikkona oli ultra eli 4.9 ultran jälkeen lääkäri sitten sanoi että ei näe mitään syytä jatkaa raskautta enään ja sain sitten tiedon että sektio tehdään torstaina. Torstaina en kuitenkaan päässyt leikkaukseen sillä siellä oli ruuhkaa,joten homma siirtyi perjantaille eli 6.9.2013 Leikkaus aloitettiin 8.30. a vauva tuli jalat edellä klo 9.17 ja hän oli TYTTÖ!!!! b vauva synti 9.18 ja hän oli POIKA!! tyttö joutui heti valvomo osastolle pienen kokonsa vuoksi 1890 ja pojan sain viereeni osastolle samana päivänä hänen painonsa oli 2395.. Tänään pääsimme kotiin ja tyttö on edelleen tiheässä painotarkkailussa,mutta muuten voimme kaikki oikein hyvin =) Nyt minulla on kaksi ihanaa ja komeaa poikaa ja yksi hyvin kaunis prinsessa <3 <3 rakastava ja ihan mies vierellä joka oli myös leikkauksessa mukana ja hoiti lapsiamme sen aikaan kunnes morffiinilääke alkaisi pikkuhiljaa kadota kehostani =D mitä ei kyllä tapahtunut moneen pitkään tuntiin.. synnytin naistenpolilla..
 
ONNEA yana :flower: Ihanaa että kaikki meni hyvin ja pienokaiset on nyt sylissä!

Omaa vuoroa odotellessa... eilen illalla alkoivat säännölliset (n. 3-6 min) ei-niin-kipeät supistukset, yöksi lakkasivat ja aamulla alkoivat uudestaan. Säännöllisiä ovat mutta tuskinpa mitään saavat aikaiseksi :p

taco + pikkunen 37+0
 
Yanalle perheineen kovasti onnea kaksosten syntymän johdosta! :heart: Onneksi kaikki sujui hyvin ja pääsitte nopeasti nauttimaan uudenlaisesta arjesta. Kaksosten kanssa varmasti omat haasteensa edessä, mutta löysin rantein vaan niin kaikki menee hienosti. :)
 
Jee ekat vauvat syntyneet meidän ketjuun!!! Onnea Yanalle ja koko perheelle! :D Nyt on kaikki hyvin eikä tarvi enää pelätä komplikaatioita =)

Joo masukuvia vaan tulemaan, katson josko itse joutaisin huomenna kuvaamaan oman kumpuni. Ressiä pukkaa, tämä kämppä on ihan kaaos... olen yrittänyt tyhjentää vaatehuonetta, kaappeja ja lipastoja koska meillä on sitten vuoden vaihteessa muutto mikäli vaan saadaan talo siihen mennessä rakennettua valmiiksi. Nyt sitten joka paikka pursuaa laatikoita ja rompetta, huh huh! Huomenna vien kirppikselle tavaraa myyntiin, toivottavasti kauppa käy ettei tartte hirveetä määrää roudata takasin :kieh:
 
Tourniquetille myös suurensuuret onnittelut! :flower: Ihan mielenkiinnosta kysyn että oliko joku erityinen syy miksi vedet meni noin aikaisin, vai oliko kaikki kuitenkin ihan hyvin, ei mitään tulehduksia tms mikä olisi aiheuttanut ennenaikaisen vesien menon?

Ai niin ja Tikkaritar onnittelut naimisiin menosta! :) :heart:

Täällä kärsitty viime yö kauheista lantionseudun kivuista johon ei auttanut särkylääke. Supistelua se ei ollut vaan jonkin sortin hermosärkyä ja liitoskipuja, ihan järkyttävää, en pystynyt olemaan missään asennossa, istumaan nouseminen helpotti vähän mutta eihän sitä nyt oikein istualtaan pysty nukkumaan. :) No jossain vaiheessa olen sitten kuitenkin nukahtanut sullottuani tyynyjä polvien väliin ja selän taakse ja käännettyäni kylkeä sen sata kertaa, ja nyt olo on ihan ok, paitsi että vatsa on sekaisin. Jotenkin toivon että vauva olisi kääntynyt takaisin raivotarjontaan ja asettuisi nyt lähtökuoppiin, että paine ja kipu johtuisi siitä. Mutta toisaalta vatsa on aika ylhäällä vielä ja liikkeetkin tuntuu kylkiluissa. Että ehkä ei..

Katsotaan jos saisin jossain vaiheessa tänään mahakuvaa otettua, nyt just en jaksa kun rojahdin just sohvalle. :)
 
Hirmuisesti onnea heille,jotka jo pikkuiset ovat saaneet syliinsä :hug:

Viime yö meni valvoessa; masun ja selän sekä pakaroiden vihlontaa/polttamista.. Ei kuiteskaa suppareilta tuntunu,mutta häiritsi yötä kuiteski....
Nyt taas iha normi olo ja aamukahvikin maistui taivaalliselle :D

Nyt pitäs alkaa järkkäilee vanhimman lapsen kaverisynttäreitä sekä valmistella vkl:n sukulaisten tuloa...

Muruliini82 ja masu-asukki rv33+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea nyyttinsä saaneille! Ihan mahtavaa, tästä tää meidän kuun potti aukes!

Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja pettymysten päivä... Kohdunkaula vaan hieman pehmeä ja kaikki täysissä mitoissaan. Ekaa kertaa lannistuin siihen ajatukseen et tämä tulee vasta 42+0... Ärsyttää ihan sairaasti ja supparitkin on kadonneet jonnekin pois kokonaan. Ja muuten teille jotka valitatte et paino on noussut muutaman kilon: mulla meni eilen neuvolassa 20 kg rikki! Kiitän luojaani ettei ollut ylipainoa ennen... Neuvolassa oli joku toinen täti eilen ja hän totesi että ihan normaalia on et tulee näin paljon. Siellä siis ei kertaakaan sanottu painosta mitään. Nyt tuntuu tosin turvotustakin olevan. Luotan kuitenkin siihen että paino lähtee itsekseen kunhan saan ufon ulos kehostani.

Oon niin kypsä tähän odotteluun ja pelottaa kun vauva vaan kasvaa ja kasvaa, mun pelot liittyy suurikokoisuuteen, onneks sf oli 31,5 mikä keskikäyrällä, jos se nyt jotain kertoo.

Äh, mä jatkan masentumistani täällä.
Luna ja mysteeriotus 36+4
 
Täällä taas pitkästä aikaa! Säännöllisen epäsäännöllisesti olen käynyt lukemassa postaukset, mutta omat kirjoittelut jäänyt aika vähiin. Periaatteessa ei ole ollut mitään valittamista tai poikkeuksellista mistä höpöttää, niin silläkös tässä hiljaiseloa vietetty.

Mutta ihan ensiksi, onnittelut heille, jotka ovat jo pienet nyyttinsä saaneet! Ihanaa, että tässä ketjussa alkaa pikkuhiljaa sattumaan ja tapahtumaan. Ei kun odottelemaan tulevia uutisia! :)

Itselläni poksahti tänään rv 35 ja lääkärikäynti juuri takana. Pikkutyypin painoarvio tällä hetkellä 2919g (kovinpa on tarkasti arvioitu!), joka on varsinkin omaan syntymäpainooni nähden aika valtava. Itsehän synnyin viikon yliajalla ja painoin 3120 grammaa, joten hieman jännän äärellä ollaan. En odota synnytyksestä kovin helppoa kapealanteisuuden vuoksi. Äidilläni ja mummillani on sama ruumiinrakenne kuin itsellänikin, joten taitaa synnytyskokemuksetkin periytyä osin. Kohdunsuun todettiin olevan kiinni, mutta pehmeä ja pituus 2.5cm (mitä sitten tarkoittaakaan, kukaan ei ole koskaan selittänyt). Ultraäänellä tutkittiin ja lääkäri oli harvinaisen tuppisuu. Jossain vaiheessa melkein vedin kierroksia, kun luulin ultrattavan vauvan kasvoja ja joka ei tosiaan omiin silmiini näyttänyt millään lailla sopusuhtaiselta. Näytti lähinnä epämääräiseltä sekasikiöltä ja vakavasti vammautuneelta. Piti jo älähtää lääkärille, että mitä ihmettä tämä oikein on ja tämä totesi tutkineen vain istukkaa. Hitsit, ehdin jo säikähtää aika lailla!

Ensi viikolla taas neuvolaan. Viime viikolla 34+0 paino noussut kaiken kaikkiaan 7.4kg ja sf-mitta 31.5, joka sekin oli hieman keskikäyrän yläpuolella. Verenpaineet ovat aika matalalla ja rautaa saan syödä yhä edelleen. Hb on sentään hieman noususuunnassa (120), joten tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. Liikelaskentaakin pitäisi pikkuhiljaa harrastaa vähän useammin kuin kerran viikossa, mutta milloin ihmeessä mä löydän sen tunnin rötväilyajan, jolloin saisin laskettua kaikki ilman keskeytyksiä. Osa laskukerroista on pitänyt hylätä, kun ajatuksiini vaipuneena en muistanut oliko nyt 20. vai 60. liikesarja. Puuh... Pitäisi ottaa vihdoin asia tosissaan työn alle.

Asiaa oli paljon muutakin, mutta nyt lyö pää tyhjää ja kasvissosekeitto on jo liedellä tekeytymässä. Palataan taasen asiaan :)

Ihanaa odotusta ja vauvautumista kaikille!

Lapanen ja Nöyhtä 35+0
 
Päivitin vauvan saaneet etusivun listaan. Yritän ylläpitää listaa mahdollisuuksien mukaan, mutta tällä hetkellä sekä pjaska tietokone että oma henkinen jaksaminen on hieman rasitteena listan päivittämiselle, joten toivon ettei kukaan pahastu jos joku jää listasta uupumaan tai en enää jaksa listaa päivittää.. Kuten aiemmin sanoin, yritän saada vielä sen lokakuun listan tehtyä, mutta sen suurempia päivityksiä en lupaa muutakuin oman jaksamiseni ehdoilla..
 
Hei Luna, mä kävin tänään neuvolassa ja sf on 34, joten älä huoli :) Ymmärrän sun ketutuksen aivan täysin, sillä myös mulla on pinna niiiin tiukalla jatkuvasti, enkä jaksaisi yhtään tän tukalan olon kanssa elellä.
Kaikki oli tosi hienosti ja vauva oli kääntynyt jälleen rt:aan, ultralla vilkaistiin ja pääsin sanomaan pojalle pikaiset heipat :) Paino oli himpun laskenut, joten ei ollut se 4 kg mennyt vielä rikki, mitä vähän uumoilin. Syömisistä tuli silti saarnaa, vaikka mun sokeriarvot on tosi hyviä. Aika vauhdikkaita päiviä on ollut, niin en ole kovin ehtinyt ruokaa miettiä, sitä on syönyt mitä on löytänyt. Nyt on sairaalaan laitettu lähetettä ja kovasti odotan sitä annettavaa kokoarviota :)

kääkkis ja sisu 34+5

Tikkatar: Onnea avioitumisesta :heart:
 
Tässä minun masukuvani rv 34+5 =) Eli meillä on kolmas lapsi tulossa ja tästä mahasta tulee isoja vauvoja ;) Edellisten mitat oli 4040g ja 4700g, nyt meen tän kuun viimenen päivä ultraan katsomaan ettei ihan yhtä isoa tulis tällä kertaa. Musta ainakin tuntuu että masu olis vähän pienempi kuin viimekerralla? Muutamia vaaleita raskausarpia näkyy, ne on muistoja edellisistä odotuksista, ne tulee mulla aina raskauden ylimenopäivillä sekä synnytyksen yhteydessä.



Luna mulla on tullut myös aina kunnolla painoa raskausaikoina, noin 20g. Tällä hetkellä sitä on kertynyt noin 17kg jo joten saimoihin lukemiin mennään tälläkin kertaa. Ite oon kans ollut ennen raskautta hoikka joten silloin sitä painoa helposti tulee. Mutta molemmilla aiemmilla kerroilla mulla lähti 15kg kahden ekan viikon aikana itsestään ja loput 5kg sitten ajan kanssa. Tietenkin imetys oli se mikä ne kilot vei niin nopeasti ilman että tarvi edes asiaa miettiä. Ennen tätä synnytystä olin hyvässä kuosissa ahkeran liikunnan ansiosta, muutoin painoa ei välttämättä olis liikaa, mutta mikäli haluaa että lapsen saannin jälkeenkin paikat on kiinteät niin sitten kyllä liikuntaa pitää harrastaa. :) Mutta nou hätä, kilomäärä tuntuu huimalta mutta lähtee kyllä pois! Ainut mikä mulla itselläni on että vauvat kasvaa isoiksi vaikka sokereitten kanssa ei olekaan ongelmaa, oon kyllä syönyt vähemmän tässä odotuksessa mutta saa nähdä auttaako :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea jo vauvan saaneille!!! :heart:

Onpas taas vierähtänyt aikaa tänne kirjoittelusta. Kovasti olen odotellut, josko pienokainen jo pian haluaisi vaikka maailmaan tulla. Ei nimittäin enää kauheasti kiinnosta tämä raskaana olo, sen verran kärsimättömänä vauvaa jo odotan :D Kaikki onkin valmiina jo vauvaa varten ja sairaalalaukkukin on lähes pakattu. Laskettuun on vielä se 3 viikkoa kuitenkin...

Eilen kävin synnytystapa-arviossa ja arvelivat painoksi LA tienoilla n. 3800g. Eli saisi senkin puolesta tulla jo aiemmin. Vauva on nyt täysiaikainen, niin eipä se aikainen syntymäkään enää haittaisi mitään :) Kohdunsuu oli hieman pehmentynyt, mutta en sitten tiedä onko sillä loppujen lopuksi mitään merkitystä syntymäajankohdan kanssa. Ainakaan siitä ei sen enempää lääkäri kommentoinut.

Nii ja tänään poksuu 37+0 :))
 

Yhteistyössä