Hei kaikille :wave:
MUN KUUKAUSI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:heart: Mutta tuskimpa synnytän ennen lokakuuta
kiitokset leijonamama uudesta pinosta:flower:
Millamakia Varmasti säikäytti tuo kolari.Onneksi ei luultavasti käynyt pahemmin :hug: Toivottavasti saat pian tarkistettua vauvan tilannetta niin ei tarvii stressata
Vesisynnytyksestä Oon haaveillut mutta ei taida olla oysissa edelleenkään mahdollista? Luulisin että saattasin selvitä koko synnytyksestä ilman kivunlievitystä jos veteen sais synnyttää,ku mulla esikoiseltakin autto se vedessä lilluminen niin hyvin kipuihin ja yks luomusynnytyskin(tosin ei omasta tahosta.en vaan kerinny enään saada kivunlievitystä) mulla on ja siitäkin selvisin hengissä,joten tuo vesi ois varmaan tosi hyvä kivunlievitys siinä loppuvaiheessakin.Altaaseen haluan varmaan tälläkin kertaa jos vaan kerkeän ja niitä on vapaana.
Sairaalakassi Ei oo vielä pakattuna vaikka laskettuun enään komisen viikkoa,mutta oon kuitnekin jo pessyt kassin ja laitellut kassin viereen jo jotain tavaroita mitä otan mukaan.Jospa pakkaisin joskus viikon päästä varalta tuon kassin jotta ei sitten jää kaikki tarvittava kotiin jos kiire lähtö tulee.Vaikka luulenkin kyllä että kassi sitten vaan pyörii edessä ja silmissä monta viikkoa oottamassa kun kuitenkin yli menee....
Vauvaa varten en oo vielä katsonut vaatteita kun en yhtään tiiä mitä ottasin hälle mukaan.Tahdon nätiti vaatteet mutta tietysti myös sellaset jotka on hyvä pukea päälle.Ainakin otan lakiksi ruskovillan silkkisen ensimyssyn ja kaukaloon on ostettu sellanen lämpöpussi joten luultavammin pelkät sisävaatteet tulee sinne lämpöpussin sisään vauvalle.Ehkä otan myös sellasen ohuen viltin kaukaloon mukaan että jos autossa avataan pussukkaa ettei vauvalla tuu liian kuuma(pussukassa fleese vuori) niin sitten voi vähän tuota peitettä laittaa vauvan ylle.
Pikkuselle ois aivan ihana mekkokin oottamassa ja se ois kotiutumispäivänä ihana laittaa ylle..ehkä se ei oo hankala kun on sellanen joustava ja "kirjekuori"kaula aukolla ja tosiaan sen alle ainakin kietasubody ja puolipotkarit ja ehkä vielä leggingsit.Niin ja toki jotkut villasukat jalkaan ja tarvittaessa tumput käteen.Mulla melkeen kaikissa kietasupodeissa hihat sellaset jotka saa käännettyä suppuun vauvan käden päälle,joten ainakaan sisällä ei erillisiä tumppuja tarvi.
Kotona vauvalle onkin lähes kaikki valmiina.Peti pitäs vielä laittaa,mutta petivaatteet on kaikki pestynä ja silitettynä.Samoin kaikki vauvan vaatteetkin.
Mun vointi on ollut yhä loistava.Vatsa ei oo juurikaan tiellä muutakuin kenkiä laittaessa ja oonkin jatkanut elämää lähes normaalisti kävelylenkkeineen ja pyöräillytkin oon yhä.Se tosin pelottaa hirmuna että jos aatuu,mutta oon kylllä ajellut nyt paljon varovaisemmin ja erilailla varonut myös muita liikkujia.
Ainut mikä "vaivaa" on vasta alkaneet supistelut.Niitä tuli yhtenä yönä niin paljon ja niin tiuhaan etten pystynyt nukkumaan ja luulin jo vauvan syntyvän.Onneksi ne loppui aamulla kun viikkojakaan ei ollut vielä tarpeeksi.Nytkin supistelut jatkuneet ja supistelee esim. jos joutuu jossain paljon istumaan ja samoin öisin makuuasénnossa supistelee paljon helpommin kuin esim seisoessa.
Neuvolalaakärissä olin kyllä aika pettynyt kun supistuklset eivät olleet tehneet mitään edistystä kohdunsuulla vaikka oon niiden takia valvonutkin.Toivoin jo että tää vauva syntys lasketun kieppeillä,ehkä vähän ennenkin mutta vei kyllä kaiken toivon siitä tuo lääkärikäynti:x Vauvakaan ei ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt.... No onneksi muuten oli kaikki hyvin.Vauva oli pää alaspäin ja sykkeet hyvät.Mun hemoglobiini vaan aika alhanen niin käskettiin vielä alottaa raudan syönti etten mee sit tosi huonoon kuntoon synnytyksen jälkeen.
Mitäs tässä..nyt vaan ollaan rauhallisesti raskaana vielä jokunen viikko(luulisin että vielä ainakin 4-5viikkoa) kun varmaan menee yli lasketusta ainakin sen 6-9päivää mitä mennyt muistakin.Paitsi esikoisesta joka synty laskettuna,mutta luulen että tää saattas mennä eniten yli kun oli kuitnekin viime ultrassakin vähän pikkusempi mitä pitäs.Tai sitten mää vaan saan nyt vähän pienemmän vauvan kuin viimeksi =) Nythän onkin tyttö tulossa ja kaksi viimesintä olleet poikia joten ehkä saattaa vähän pienempi olla jollei sitten viihy tuolla mahassa aivan äly pitkään-
Alkaahan tämä kyllä olla jo jännää kun aattelee että vauva vois silti syntyä vaikkapa kolmen viikon päästä.Ja kuin äkkiä se kolme viikkoakin menee meidän perheellä.Päivät on täynnä työtä tän perheen kanssa joten illat ja uus päivä tulee aina aika nopsaan.
Synnytys Ei pelota,mutta on alkanut pyöriä mielessä nyt aika paljon.Kauheesti en sitä halua miettiä mutta odotan sitä kyllä koska tiedän että siitä selvitään ja sen jälkeen meillä on vauva:heart: Ja jotain niin ihanaakin siinä synnytyksessä on vaikka se kivuliasta onkin.
Vielä haluan nauttia tästä raskaudesta hetken mutta vaikka reilun viikon päästä oisin valmis lähtemään synnyttämään=)
..siltikin oon ihan varma että täällä on monta jotka synnyttää ennen mua ja kerkeen taas masentua kun joudun ootteleen hermona käynnistyvää synnytystä lasketun jälkeenkin.Varsinkin se rasittaa kun joka ilta pitää miettiä että kenet sais lapsenvahiksi jos lähtö tulee yöllä.Sitä jos saa miettiä monta viikkoa ja selvitellä valmiiksi ihmisten työ vuoroja,niin stressiä puskee...
Nooh mutta vielä en oo sitä stressannut joten jospa tää yllättäs ja syntys aikalailla laskettuna niin en kerkeis stressatakkaan
Jälkisupistukset On mulla olleet ihan kauheita! Ekasta en niitä muista tulleen mutta jo tokan lapsen synnytyksen jälkeen niitä tuli.Viimeksi ne oli niin kivuliaita että ainakun olin alkamassa imettämään varasin särkylääkettä viereen tai sitten jos yritinkin olla ilman niitä niin jouduin lähes joka kerta soittaan kelloa ja pyytään kesken imetyksen äkkiä hoitajaa tuomaan lääkettä.Käy niin kipeää että tuntu että pitäs mennä kaksinkerroin,muttei tietenkään pysty kun pikkunen siinä tissillä.Siinä sitten tuskasena yritin nauttia imetyksestä.Onneksi ne loppuu aikanaan ja siitä imetyksestä voi oikeesti sen jälkeen nauttia.Toivottavasti ne ei nyt oo vielä kovempia kun viidennen synnytän.Oi sain juuri puhelimeeni vauvauutisia äidiltä jolla oli laskettu tän kuun alussa... pianhan täälläkin niitä alkaa tulla=)
Mukavaa loppuraskautta kaikille ja toivon jokaiselle hyvää synnytystä :hug:
Jännityksellä saa alkaa ootteleen millon tulee ekat vauvauutiset ja millon pääsee ite tositoimiin.Uskomatonta että tää ihana raskausaika on pian ohi ja alkaa vielä ihanempi aika vastasyntynyttä hoitaen:heart: ..ei malttas oottaa ja samalla taas toivoo että pysy pikkunen vielä hetki mahassa että äiti kerkee vielä tehä viimeset hommat ennen sinun syntymääsi=)
Rakkaudesta äiti rv.36+5 ja lokakuun prinsessa:heart: