Lokakuun lapset 2013 <3 *maaliskuussa*

Hereillä :) Kuvotusta ilmassa mutta olen huomannut, että lämmin aamukaakao helpottaa. Kahvia ei niin missään nimessä! En ole saanut soitettua sitä neuvola-aikaakaan. Ollut vaan onnen pilvissä kun masun pikkunykyrä oli niin elinvoimainen :heart: Työntäyteinen päivä edessä ja kauhea vätys olo, pitää yrittää tsempata itsensä pirteäksi asiakastapaamiseen. Ei tämä kauhea epäsosiaalisuuden tunne ja äklötys ainakaan helpota asiaa :x
 
Täällä roikun minäkin :). Ei mitään uutta ja mullistavaa taivaan alla tällä hetkellä. Nälkä, nälkä ja nälkä ihan koko ajan! Sen verran että ärsyttää jo pikku hiljaa jatkuva nälän tunne! Vähintään kahden tunnin välein pitää saada syötävää, tai tulee ihan hirmu kamala nälkä ja melkein huono olo.

Eilen postilaatikkoon saapui huuto.netistä huutamani äippäfarkkuhame =). Mulla oli sellainen viime raskaudessa, mutta olin myynyt sen joten piti saada uusi. Tosi hyvässä kunnossa oli ja erittäin edullinen! Sitä on hyvä käyttää sit keväällä/kesällä/syksyllä leggareiden tai sukkiksien kaa, tai ilman jos on lämmintä!

Tuosta lapsettomuudesta kärsiviille kertomisesta on ollut paljon puhetta... Mullakin on tuttavapiirissä yksi äiti jolla on yksi lapsi, mutta toista ei ole kuulunut yrityksistä huolimatta. Ovat siis toivoneet toista jo monen monta vuotta ja nyt molemmilla rupee tulemaan ikä vastaan. Mietin miten tästä uutisesta kertoisi hänelle kun ei ole mikään kauhean läheinen kuitenkaan (lapsemme ovat kavereita). Uskon kuitenkin että hän on aidosti iloinen puolestamme, koska on muuten aika positiivinen luonne ja työnskentelee lasten parissa. Kertominen taitaa kuitenkin jäädä lapsemme kontolle kunnes hän möläyttää että äidin masussa on vauva :).
 
Heipparallaa kaikille! Pitkästä aikaa ajattelin kirjoittaa tänne, olen kyllä sivusta seuraillut keskusteluja :)

Onnea kaikille ketkä ovat saaneet hyviä uutisia :heart: ja ISO halaus huonoja uutisia saaneille!! :hug:

Kävin pari viikkoa sitten vu:ssa ja siellä pikkuisen sydän sykki ja kaikki kunnossa :heart:
Np-ultra mulla vasta 4.4 joten pitkä aika taas odottaa...

Olen iloinnut iloisista uutisista nämä pari viikkoa kunnes selkä sanoi poks pari päivää sitten ja nyt ei juurikaan ole pariin päivään ollut raskausoireita. :( Rinnat eivät ole enää kipeät eikä vatsaakaan kovin turvota, vaa´alla käydessäni huomasin että painokin on tippunut pari-kolme kiloa. Minulla on kyllä ylipainoa ja viime aikoina olen syönyt vähemmän etovan olon takia mutta heti alkaa mieli tekemään kepposia ja aloin miettimään onkohan maha-asukilla kaikki kunnossa...?! Työterveyslääkäri sanoi kyllä että selän poksuminen ei liittyisi raskauteen vaan puhtaasti siellä on joku niksahtanut mutta en voi silti olla miettimättä etenkin kun raskausoireetkin ovat kadonneet pientä etomista lukuunottamatta. Tää miettiminen ja odottelu tekee kohta hulluksi!! :LOL:

Ihanaa päivän jatkoa kaikille!! :flower:

Kesä81 ja maha-asukki 8+4
 
Kiitos päänsäryistä vastanneille! Uskallan siis itsekin huoletta ottamaan varmuuden vuoksi Panadolia gramman verran kerrallaan, että särky varmasti lähtee.

Eilen kolahti postilaatikkoon kutsu häihin kesäkuun alussa. Hirveästi tekisi mieli mennä sinne, kun sinne todennäköisesti olisi tulossa muitakin vanhoja koulukavereita, joita en ole nähnyt sitten kouluaikojen. Ihan jo vanhojen muistojen vuoksi siis kannattaisi raahautua paikalle, mutta voi jösses... Mitä ihmettä sinne pistäisi päälle? Olisin tuolloin todennäköisesti 21. viikolla raskaana ja pötsikäs tuskin mahtuu tuolloin mihinkään entisiin kolttuihin. Tuskin mahdun nytkään, kun vaatekaapin nykyisestä sisällöstä vain aniharva vaatekappale sopii enää päälle. Kiitos suurentuneiden rintojen ja mahan turvotuksen(?).

Voi äsh... Kai se vaan on suosiolla lähdettävä hm:n rekkejä tutkimaan. Nettikaupoista ei uskalla tilailla, kun kokoluokitus ihan täyttä hepreaa.

Lapanen ja Nöyhtä 8+6
 
Heissan kaikille!

Kuukalenterista, esikon kohdalla oikein (tyttö), kuopuksen kohdalla väärin (tuli poika), nyt veikkaa poikaa.. näin unta, että synty tyttö, joten nähtäväksi jää meneekö oikein =)

Lapanen.. ihana aika tulossa, kaupat pursuaa kohta äitiysvaatteeksi sopivia mekkoja ja hameita ja H&M:ltä saa varmasti jonkun kauniin juhla-asun kun kevään juhlat on tulossa... Netistä löytyy monia kauppoja, missä on aivan ihannia äitiysvaatteita.. Itse olin esikoista odottaessani seittemännelläkuulla raskaana häissä ja ei kyllä ollu kauheen kivaa =( Tuntemattomat taputtelemassa mahaa ja sellanen syöttösika olo itellä, muut kännissä.. huoh.. no menihän tuo..

Mulle ei erityistä. 10+3
 
Heippa kaikille!

Täällä eka neuvola käyty. Nyt varasin ajan verikokeisiin ja sitten olisi se np-ultra sitten 8.4. Kyllä aika kuluu vaan niin hitaasti tämän pahoinvoinnin kanssa ja kun ensi viikolla lähdemme vielä laivalle niin katsotaan miten siellä pärjään.. :stick:

Padmerine & Pampula 8+1
 
Joo, tuntuu ikuisuudelta odottaa sitä np-ultraa... Vielä 3 viikkoa! Aika matelee, varsinkin kun en ole kuullut edes sydänääniä vielä! Harkitsen kyllä soittoa neuvolaan ensi viikolla jos saisin mennä kuuntelemaan pikaisesti :).

Mulle on iskenyt salmiakin himo! Yleensä olen suklaan perään, mut nyt ei tee mieli sitä ollenkaan, ainoastaan salmiakkia! Onneks mulla on matala verenpaine, niin uskallan syödä jonkun verran :D.
 
Mullekin tuli vihdoin ultra-ajat, vielä kolme viikkoa täälläkin odotettavaa kuten Misu78:lla... Mun ultra on vasta 13+1.

Kävin sitten tänään siinä verikokeessa ja ottivat VIISI putkiloa verta! Ihme, ettei alkanut huippaamaan...
 
Täälläkin eka neuvola takana. Kaksi tuntia siellä vierähti, mutta sain kuin sainkin niillä sota-ajan laitteilla ultrauksen :) Yksi mytty löytyi ja vimmattu syke :heart: Oon sen kunniaks sitten oksentanut koko päivän, mutta ei haittaa :D
Verikokeet varattu parin viikon päähän ja viikon sisällä soittelevat sen nt-ultra-ajan. Nyt on pakko lähteä ostamaan vesimelonia, että sais ees jotain syötyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lisa Maria ja LukLu
Pakko tulla jakamaan yöllinen uni teidän kanssa.

Ihan normaalikokoinen synty, oranssi tukka ja kaikki hampaat suussa. Tosin ne hampaat rupes pikku hiljaa irtoomaan ja hoitaja aina kiskas sellasen irtoovan hampaan vaan pois :D. Mulla ei raskausmahaa ollu ollenkaan :). Ja muistan harmitelleeni että tälläkään kertaa en muistanu ottaa mahasta kuvaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Onpas monilla ollut tänään neuvola :D

Tagzy Ihanaa, pääsitte katsomaan ja näkemään sykkeen :heart: Oli varmaan ihana yllätys! Mutta niin:

Terveisiä ekasta neuvolasta. Olipas melkoinen yllätys kun meidän oma hoitaja olikin lomalla ja meidän otti vastaan sellainen about parikymppinen neitokainen. Ehdin siitä jo ajatella kun kävelimme huoneeseen, että eihän tuo tiedä varmaan puoliakaan siitä mitä se meidän oma "iäkäs" neuvolantätimme, mutta tämä hoitaja olikin tosi mukava ja osasi kyllä vastata kaikkiin kysymyksiin joita esitimme. Tunnin verran siellä meni aikaa ja aikamoisen nivaskan saimme materiaalia mukaamme. Verenpaine oli normaali, mutta hemoglobiini oli 109, joka oli hoitajan mielestä liian vähän ja määräsi heti rautakuurille. Muutenhan tuolla ei sen ihmeempiä ollut, paitsi kun kysyin voisiko pikkuisen sydänääniä yrittää kuunnella niin sain tylyn vastauksen että heidän laitteillaan VASTA viikolta 16 eteenpäin aletaan kuuntelemaan. Ei viikkoakaan aikaisemmin? :mad: Yritin siinä sitten selittää, että monet muut ovat päässeet jo viikolla 10+ ja saaneet erikseen ajan neuvolaan sitä varten. Ja yritin vielä selittää sen meidän kamalan sairaalakokemuksen ja kaikki pelot ja mun paniikit, että eikö ole mitään mahdollisuutta päästä aikaisemmin katsomaan tai kuulemaan ääniä, niin kuulemma ei ole mahdollista. Että np-ultraan tulee sitten kutsu viikolla 12-13+6. Sinnehän on ikuisuus! Ilmeisesti hoitaja sitten mun ilmeestä luki että aloin hätääntymään ja lupasi kirjoittaa pyynnön, jospa pääsisin siihen ultraan aikaisemmin. Mutta miten voi olla noin paljon eroja, ettei täällä (Jyväskylässä) ole muka laitteita joilla sykkeen kuulisi jo ennen viikkoa 16? Veri ja pissa-kokeisiin ensi viikolla ja tosiaan se ultra-aika tulee sitten postissa.

Fossiili olipas erikoinen uni :LOL: Mä näin viime yönä ekaa kertaa nyt raskausaikana oikein kunnon seksiunia, haha!
 
  • Tykkää
Reactions: Fossiili
Hei vaan hei kaikille!! :)

Täällä oli viime viikko tosiaan melko helppo pahoinvoinnin suhteen. Mitä nyt syödä piti muistaa oikeastaan koko ajan. Ja viikonloppu meni täysin ilman ongelmia. Tällä viikolla taas aamut ollut aika jännää kun on pitänyt arpoa juokseeko vessaan pöntölle istumaan vai oksentamaan. :LOL: Maha siis jokseenkin sekaisin aamuisin.. Mutta päivän mittaan huono olo pysyy poissa kun vaan napostelee vähän väliä jotain.

Viikonloppuna kerroin yhdelle ystävälleni raskaudesta, ilahtuneena otti uutisen vastaan. Töissä voisin kertoa ensi viikolla, mutta taidan jättää siltikin vielä sinne np-ultran jälkeiseen aikaan, ei tunnu enää oikein yhtään siltä että haluaisin siellä vielä kertoa.

Saamattomuudesta: Siis mä oon niin poikki koko ajan, että ei tosikaan. Illat sinnittelen joko koulussa puolivaloilla tai tuun suosiolla kotiin mammimaan sohvalle. Viikonloppuna taas mies sai pakotettua ulos lenkille, mutta olipa rankka tunnin kävely kun loppumatka piti köpötellä ihan hissuksiin. : / mutta minkäs teet kun väsyttää ja on huono olo vähän koko ajan niin ei vaan jaksa mitään. Haaveilen kyllä reippaista lenkeistä ja kuntosalista, mut ehkä niidenkin aika tässä kevään mittaan vielä koittaa. :)

Seksistä: On kyllä ihan yhdellä sormella laskettavissa plussan jälkeiset jumppailut.. Haluja ois (mäkin näen seksiunia, :LOL: ) mutta ei vaan jaksa eikä huvita!! Tuntuu että miehen hyväksi pitäis tsempata, mut kovin on vaikeeta. Tää nyt vaan on tämmöstä. Eiköhän tästä jaksaminen kuitenkin jossain vaiheessa normalisoidu tälläkin saralla :)

Masu kerää ilmaa ihan järkyttävästi päivän aikana kun ei töissä ihan viitsi kaasuja päästellä... :LOL: Melkonen pallo on iltapäivästä eikä sitä kyllä koko ajan jaksa olla vetämässä sisään. Onneksi on väljät työvaatteet! Illat sitten ollaan maha pömpöllään ja ihastellaan fläsäkasaa :LOL: Kunpa se pian jo olisi se oikea vauvamasu!

Viime yönä näin muuten keskenmenounen.. :( Oli kyllä inhottavaa, mutta onneksi en muista siitä enää juuri mitään. Saattoipa johtua siitä että eilisilta meni itkeskellessä kun mies lähti työreissuun ja kun vaan rupes ärsyttämään että oon niin väsynyt ja töissäkin nyt piiiitkiä ja rankkoja päiviä loppuviikko. Varmaan sit alitajunta keksi kaikkea kamalaa lisäksi.

Ensi viikolla mulla olis hammaslääkäri, mua niin inhottaa jo valmiiksi!
 
Hip hei! Meilläkin eka neuvola käytynä. Ihan mukava th oli eli varmaan toimeen tullaan. En kyllä ole helpoin asiakas taustoineni... Sain jo nlalääkäri ajan ja seuraavan terveydenhoitajan ajan (en mene terkan ns omalle lääkärille käytännön syistä vaan valitsin toisen). Ja np ultraankin meillä on jo aika ja verikokeisiin. Paljon lässytettiin yleistä asiaa. Sydänäänetkin saatiin kuulumaan, n.160 oli syke :heart: Hb 141 ja pissakin puhdas.

Töissä tahtoo tulla huono olo ennen ruokailua ja sitten iltapäivällä. Pitänee jotain patukoita alkaa mutusteleen, etteivät vielä mua joudu töissä kaapimaan lattioilta.

Meillä on ollu nyt muutto ihanaan rintamamiestaloon ja ens viikolla alkaa täällä remontti. Koirat lähtee mun vanhemmille hoitoon remontin ajaksi ja se varmasti vähän helpottaa elämää yleensäkin. Mutta se remontti, oon varmaan hermoraunio ennen kuin se on valmis... :stick: Ja sitten itkeä tihrustan jo valmiiksi kun koiria tulee niin ikävä.

Vihervaara + nappula 10+0 POKS!
 
Kovasti on turvotusta havaittavissa täälläkin ja lisäksi vaihtelevasti ummetusta ja närästystä lisäks. Ei mikään kovin kiva olo mutta kun tietää mistä johtuu niin hyvin sen kestää.

Mulle tuli aika NP:hen 28.3. joten sitten saan selvyyden notta kaikki on hyvin ja saan rauhottua odotukseen.
 
Huhhei, olipa raskas työpäivä. Selkää meinaa jomottaa ja iltaväsy iskee.

Minä näin ensimmäisen vauvaunen :) Tyttövauvan kanssa oltiin kotiuduttu ja miehen kanssa ihmeteltiin miten vauvaa pidetään sylissä! Pieni tyttö oli niin hento ja me vanhemmat niin hädissään, kun ei osattu pitää häntä sylissä, ilman että pää rotkotti miten sattuu... Voi kauhia :ashamed: Noinkohan se käy sitten syksyllä...
 
Kävin tänään neuvolassa ja koska viimeksi ei saatu sykettä halusi terkkari itse katsoa ultralla.
Varoitteli etukäteen ettei varmaankaan löydy mitään, koska kyseisillä laitteilla katsotaan mahan
päältä ja isommilla "viikoilla". Asukki sieltä kuitenkin löytyi ja sykkeenkin hoitaja oli näkevinään.

Millamagia ja 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Tulipa tässä tänään taas mieleen nuo kielletyt ruoka-aineet..tai oon niitä jo miettiny tovin ja yrittänyt kovasti takoa päähän mitä saa ja mitä ei saa syödä. Olisinkin tiedustellut kuinka tarkkoja olette olleet kiellettyjen ruoka-aineiden suhteen, esim. fetan ja tuorejuuston? Olin tänään synttäreillä ja kun olin jo puolet voileipäkakkupalasta syönyt tajusin vasta että siinähän on tuorejuustoa...kuinkakohan tarkkaa noiden noudattaminen on? Tulipa huono omatunto syömisestä mutta eipähän tule toista kertaa varmasti syötyä :D
 
Feta??? OMG, just vetelin satsin kana-feta-salaattia... No minä oon muutenkin ihan pihalla mitä saa syödä ja mitä ei, vaikka väliin olen muka törmäillyt kiellettyjen listaan. Hmh, homejuustot ymmärsin ainakin kielletyksi, mutta feta?
 
Marjaana84: Tulin kurkkimaan tuolta syyskuun pinosta ja äimistyin kyllä tota että sydänäänet neuvolassa vasta rv16!?! Mulla kuunneltiin 9+6 sydänäänet neuvolassa ja hyvin kuulu ja löyty. Aivan uskomatonta.

tiituli85 12+5 syyskuisista
 
Viimeksi muokattu:
Kesä81 mulla kävi pari viikkoa sit synttäreillä ihan sama, tai siis pahempi, söin ahneuksissani kaksi palaa voileipäkakkua joka oli lohesta ja siinä saattoi olla vielä siis graavilohta :O Vasta autossa sitten tajusin mitä olin mennyt tekemään. Olin tosi ahdistunut ja kysyin asiaa sitten ihan lääkäriltä muun asian yhteydessä, joka nauroi että ei niiden kanssa mikään hengenhätä ole, ne muuttuu kokoajan ja vaihtelee ja kuulemma maalaisjärjellä pärjää. Rauhoituin sit hieman, mutta toiste en enää minäkään voileipäkakkua syö! Itse olen tietoisesti karttanut KAIKKEA jotka listassa on merkitty, mutta luin juuri noista juustoista ym. että kunhan ne on pästöroituja niin niitäkin voi syödä. KAIKKI Valion tuotteet, juustot ym. on turvallisia! Mutta eniten harmittaa se, ettei voi enää missään syödä salaattia kun kaikissa salaateissa on aina hernemaissipaprikaa ja niitähän ei saisi syödä ellei ole keitetty. Ja missään normaaleissa ravintoloissa ym. lounaspaikoissa ei varmastikaan noita pakasteita muuta kuin sulateta. Että tarkkana saa olla.

Ruoista vielä, että mitä ihmettä muilla on olleet eväinä töissä? Mulla kun nuo ruoat mitä pystyn syömään ja saan alas vaihtelee melkein päivittäin, niin vähän hankalaa tuo eväiden tekeminen. Tein nyt sitten uuniriisipuuroa ja itse luomujugurtista ja mansikoista välipalan mukaan ja sit otan vielä pilttisosepurkin :LOL: Jännä nähdä miten käy, saanko huomenna mitään noista alas. Jännittää muutenkin ihan kamalasti, kun huomenna on eka päivä tän kunnon pahoinvoinnin jälkeen kun olen töissä... Mitä jos oksettaa kovasti ja on tosi huono olo. Ja lasten kanssa kun työskentelee niin siinä on oltava kyllä sitten 24/7 henkisesti ja fyysisesti mukana. Huih! Töiden ohella kun opiskelee monimuoto-opiskelija vai mikä se virallinen termi nyt onkaan, niin onneksi nuo työpätkät on aika lyhyitä, tuolla ks. päiväkodissa enää 3-viikkoa jäljellä, sitten ea2 ja kouluviikko ja sitten loppukevät töitä ja valmistuminen. Toivottavasti jaksan nyt, ettei veisi raskaus kaikkia voimia, niin saisin erikoistumisen papereihin ja kansiin :D

Mutta hei, eikö kukaan nyt kiukkuile mun kanssa tuosta meidän neuvolakäynnistä :kieh: Ja miksi meille oltiin noin "tiukkoja"?
 
Viimeksi muokattu:
LukLu Monesti mulla käsivarresta otettavassa verikokeessa on alkanut heikottamaan. Syytä en tiedä, en mä nyt kuitenkaan veren näkemistä mitenkään pelkää tms :LOL:

Marjaana84 Tosi outoa kyllä, että vasta 16+ saisi kuulla sydänäänet teidän neuvolassa! Joko niillä on ihan aataminaikaiset laitteet tai sitten se pimu on niin uusi, ettei tiedä mistään mitään :D

Mä vetelin ekassa raskaudessa huoletta pastöroituja juustoja, mutta nyt uusissa ohjeissa oli että kaikkia pehmeitä juustoja (vaikka olisi pastöroitukin) tulisi välttää. Kai meen silti vanhalla...
 
Lisa Maria Feta ois kuulemma kiellettyjen listalla mutta jostain luin että esim Arlan feta olisi ei kiellettyä ja kaikki pastöroidut siis olisi sallittuja mutta tiedä noista...mä oon syöny ennen raskautta hulluna fetaa ja nyt tuottaakin ongelmia jos sitä ei saa syödä :(

Marjaana84 Haha, toit lisää panikointia mulle :LOL: Eilen tein salaattia mihin laitoin hernemaissipaprikapussin pelkästään mikron sulatuksen kautta! Kääk!!
Eväinä mulla on töissä ollu mm. puuroa ja mehukeittoa. Jugurttia syön myös ja hedelmiä, tosin taas tajusin etten ole esim. omenoita kuorinu. Tosiaan jo aiemmin kirjoitin että painokin on tippunu kolmisen kiloa kun ei ole ruoka oikein maistunut etovan olon takia mutta töissä olen pyrkinyt sitten syömään pieniä annoksia vaikka useammin ja juonut reilusti mehua tms. Pilttisosepurkkeja en ole edes hoksannut, täytyykin mennä huomenna kauppaan :)
 
Itselläni menossa kait rv9, ja 24.10. olis laskettu. Onnellisesti pitkässä parisuhteessa, talo tuloillaan ja ikääkin 28v. Viime vuonna biologinen kello tikitti, mielessä oli oma vauva yms.. Samantien kun testitulos varmistu, kaikki romahti. "Se johtuu hormooneista!" Joo, mutta mä en saa päästäni pois ajatusta, että kaikki olisi paremmin jos en olisi raskaana. Mä en tiedä mistään mitään, ja haluaisin kertoa/puhua asiasta, mutta ei sitä vielä tässä vaiheessa oikein viitsi. Ei ole myöskään ketään läheistä kaveria, joka olis lasia tehnyt (sisko tosin on, mutta se lässyttää lapsistaan ja syleilee koko maailmaa). Pää aivan sekaisin!

Onnea kaikille muille! Gynelle ja neuvolaan soittaessa onnittelivat iloisesti ja kukaan ei kysynyt mitään - ilmoittivat vain ajan.. Tosin vastaanottovirkailija hieman hiljeni kun vastasin onnitteluun "aha, ok" (tais älytä, että tässä ei hypitti ilosta vaan oltiin pihalla asiasta.

No toivottavasti tää kokoaikainen itkeminen loppuu ja alan edes jossain vaiheessa saamaan takaisin niitä äidillisiä juttuja..
 
Huomenta!

Fossiili :LOL: repi hampaita irti..

Marjaana84 Voi kurja.. mitkä viikot sulla nyt olikaan? Voihan se olla, että laitteissa tosiaan on eroja noin paljon.. toisillahan on saatu sykkeet kuulumaan jo 8+ viikoillakin.. tai sitten oli vaan terveydenhoitajasta kiinni. Soita sille omalle hoitajalle kun palaa lomalta ja kysy..

Kesä81 Syön kaikkia juustoja mitkä on tehty pastöroidusta maidosta ja on isojen tehtaiden, kuten Valion valmistamia. Ulkolaiset juustot jätän kokonaan pois.

Marjaana84 Joo ja nämä ulkomaiset marjat myös, eli marjarahkat, kakut tms jälkiruoat niin monissa voipi olla ulkolaisia pakastemarjoja, joten sekin pitäs muistaa tarkistaa.. Mutta sanottakoon, että jos jotakin kiellettyä syö, niin eihän se välttämättä tarkoita, että nyt tuli Listeria ja keskenmeno. Se mahdollisuus saada listeria on pieni ja vielä sekään, että sais listerian ei automaattisesti tarkota, että km tulee.. Joten yritetään muistaa, muttei laiteta niskaa pölkylle jos joskus unohtuu!!

ebbe mä en ole saanut tollasta uutta ohjetta pehmeistä juustoista, edelleen tuolla kirjasessa mainitaan vaan, että pastöroimattomat maitotuotteet..

Wimmi en oikein ymmärrä, halusit siis lasta ja nyt kun olet raskaana et haluakaan? Jospa se nyt jostuu hormooneista? Varaa neuvolaan heti aika ja mene juttelemaan asiasta, mistä johtuu ja mikä siihen voisi auttaa.. Miksi ylipäänsä susta tuntuu ettet haluakaan lasta? koetko menettäväs jotain vai mikä on ongelman ydin?

10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Fossiili

Yhteistyössä