Tervetuloa
Nimialle =)
Emskis Kiitos kysymästä, juu, sain 3 päivää sairaslomaa mutta tänään yllätykseksi onkin ollut ihan hyvä olo tai sitten pahoinvointi alkaa myöhemmin. Pistin taas Sea Bandit ranteeseen ja eilisen olin jo oksentamatta! Mites siellä, onko pahoivointi helpottanut yhtään. Mulla oli eilen niin kamala kaasupallo tuo paha, että tuntui kuin joka paitakin olisi ahdistanut ja painanut, istuin sitten sohvalla koko pömppömaha esillä koko illan
LuKlulle paljon jaksamisia sinne ja lapsille pikaista paranemista, samoin
Elwwikselle toivottavasti flunssa ei pahenisi!
Misu78 mä sain mun ystävältä kans hänen vanhat odotusfarkut, mutta vielä en ole uskaltanut kokeilla niitä jalkaan. Nyt kun on tullut oltua oikeastaan vain kotona ja liikuttua vain kaupassa ja koirien kanssa, niin on tullut mentyä isot toppahousut jalassa, että tuo ilmapallo, jota mahaksikin kutsutaan niin rauhassa ilman kiristäviä vaatteita.
Ja tuosta
raskaudesta nauttimisesta. Muistan elävästi kun oksensin ensimmäisen kerran, niin itkin ONNESTA pöntöllä ja huusin miehelleni miten ihanaa on kun tämä on vihdoin totta (meillä ollut siis pitkä yritys takana). Ja samalla nauroin ja oksensin. Mutta kun tuota etomista ja oksentamista nyt on sen 3-viikkoa jatkunut (onneksi välillä parempia päiviä) niin alkaa tästä nyt kyllä se suurin onnentunne katoamaan ja kun kokoajan pelkään. Mutta kyllä mä sitten kuitenkin mietin aina tätä onnea, joka ollaan saatu. Pahimman surun keskellä, pelkäsin joskus ettei voida koskaan saada lasta / lapsia, joten turha varmaan kertoa miten hyvältä tämä on tuntunut. Nuo fyysiset pahoinvoinninoireet vain kuluttaa niin paljon...
Tää on ehkä vähän henk.koht aihe, mutta kysynpä kuitenkin jos joku uskaltautuisi vastaamaan ja saisin vähän vertaistukea... Mutta miten teillä muilla on tässä alkuraskaudessa
tehnyt mieli tai heiluteltu peittoja? Mun kun ei ole tehnyt YHTÄÄN mieli, jo pelkkä ajatuskin vähän pelottaa (johtuu varmaan siitä kun silloin 2viikkoa sitten, kun heiluteltiin peittoja ekan kerran raskautumisen jälkeen ja jouduin silloin yöllä sairaalaan niiden rajujen supistusten vuoksi). Harmittaa miehen puolesta todella kovaa, hänellä kun ne halut on ihan kohdallaan, ellei jopa hieman kasvaneet (on niin innoissaan mm. kasvaneesta rintavarustuksesta, haha) Minkäänlaista painostamista ei kuitenkaan ole eikä mieheni ole sanonut että asia häntä vaivaisi, mutta tietäähän sen. Meillä aika aktiivinen elämä ennen raskautta kuitenkin oli! Muuta hellyyttä olen sitten yrittänyt antaa, mutta nyt sekin on jäänyt kun pelkkä pussaaminen saa mut melkein oksentamaan kun on ollut tuo etominen viimepäivinä niin rajua.
Ja toinen asia joka mua on vaivannut, on eräänlainen
"epäsosiaalistuminen". Siis mun ei oo tehnyt 3-viikkoon mieli yhtään käydä missään, tai nähdä ketään?! Ja me ollaan normaalisti tosi aktiivisia liikkujia ja kun meillä on tosi suuri ystäväpiiri niin ennen tuli melkein joka toinen ilta nähtyä ystäviä ja käytyä kylässä jne. Nyt oon jopa vähän huijannut omia ystäviä, että oon kipeänä tms. ettei kukaan tulisi kylään kun ei vain jaksa nähdä ketään. Ja tämä on TÄYSIN vieras asia mun luonteelle. Mä oon normaalisti jopa ylisosiaalinen, heh. Voiko se johtua hormooneista, vai onko mulle iskemässä joku masennus, joka kuulostaa kyllä hyvin omituiselle, raskaushan oli pitkään toivottu ja meidän suurin toive? Ja rehellisesti, niin kyllä tää "turha" lihoaminenkin mua taitaa kaikesta huolimatta hieman painaa ja vetää mieltä alaspäin. "Luokittelen" tämän turhaksi lihoamiseksi, kun vauva ym:t ei vielä painoa nostata, vaan syy on ihan pelkkä tuo oma ruokailun muutos. Siis kun on ollut pakko napostella kokoajan, että pysyy pahaolo poissa ja vaikka olen napostellut ns. terveellisesti (en siis herkkuja) niin painoa on tullut jo 3.5 kiloa lisää. Hävettää :headwall:
Huih, noh, tulihan nyt purettua tuntoja... Kiitos jos joku jaksoi lukea ja sai kiinni mun ajatuksista
Tänään ehkä vähän alakuloinen päivä, johtuen puoliksi valvotusta viimeyöstä.
Ainiin, huomenna on sitten se eka neuvola, jännittää :heart:
Marjaana / 28 / ensimmäinen / 8+4