Lokakuun lapset 2013 <3 LOKAKUUSSA, eli MEIDÄN OMA KUU <3

Moi taas ja onnea kaikille vauvan saaneille, pitkän odotuksen jälkeen! :hug:

Täällä ollut hieman hankala olo muutaman pvän. Lauantaina tuli hieman jännitystä elämään, kun heräsin aamulla noin kuuden maissa kovaan, pantamaiseen ylävatsakipuun ja ylösnoustessa päänsärky alkoi. Ei muutakuin synnärille käymään, siellä verenpaineet hieman koholla aiempaan nähden, virtsan proteiinit onneksi edelleen - ja vauvalla kaikki kunnossa. Pääsimme onneksi kotiin takaisin. Nyt on ollut naapurista verenpainemittari lainassa ja onneksi pysyneet kunnossa. Hieman jo säikäytti. Lääkäri tutki silloin, kohdunsuu hyvin kypsynyt ja pehmeä, pari sormea menee kuulemma jo sisään, eli odotellaan h-hetkeä tapahtuvaksi any day now.

Eilen illalla pari kipeämpää harjoitussupparia, yöllä sitten lähti ilmeisesti loppu limatulpasta irti, oli nimittäin niin jäätävän paljon vaaleaa, hyytelömäistä limaa pikkuhousunsuojassa, että piti ihan tovi ihmetellä unenpöpperössä että mitä tapahtuu :p

Jännityksellä odotellen Tinymyy ja rv 40+1
 
Täällä POKS 39+0 tänään !

Ja neuvolassa tuli piipahdettua...
Alapaineet hieman koholla, pissa hiemna plussalla ja turvotukset on pysyneet normaaleina(siis aiempaan verraten).. Painoa oli tullut vime keskiviikon jälkeen 800g :eek: Neukkutäti herätti taas pienen päiväunilta kun kokeili missä asennossa pieni on ja kuunneltiin sitten jumputusta :D..
Nyt onkin sitten taas kävelystä paikat hellänä ja harjotussuppareita tulee tiheempään...
Jospa lepäilis hetkisen ja aloittais kotityöt.. Kolmesta Ässästä kaksi on kovalla käytöllä olleet viime päivät =) ei paha kutieskaan ...
Pieni on alkanut hikottelemaan tosi useesti päivän aikaan ja se jos mikä tuntuu ärsyttävltä,vaikka tietää että toinen tekee samalla hengitsharjoituksia =)

Mutta joo... niin valmis synnärille |O

Muruliini82 ja masu-asukki 39+0
 
Heippa pitkästä aikaa :)!
Täälä oon käyny vaan kuulumisia lukemassa, mutten oo saanu aikaseks mitään kirjottaa.
Joten: Mulle voi päivittää poikalupaus
Viikkoja on tänään 41+2 ja oon lopen kyllästyny tähän touhuun, sais jo tulla!
Tänään olis muutenkin kiva, kun mulla on synttärit ja saisin ihanan synttärilahjan sitte :) Miehelläkin olis helpompaa, kun tarvis muistaa vaan yks synttäripäivä vuodessa :LOL:
Tossa toissapäivänä oli illalla kauhee menkkajomotus selässä, menin suihkuun ja sen jälkeen loppu kun seinään. Seuraavana aamuna sama. Erittäin ärsyttävää, kun olin jo innoissani, että nyyyt mennään, muttei mentykkään.

Onnea kaikille nyytin saaneille <3
 
Täällä ollaan vielä kotosalla. Aamun valjetessa supistukset harvenivat, mutta ei loppuneet kokonaan. Nyt näyttää että iltaa kohden ovat taas tihenemään päin, etenkin kun olen liikkeessä. Oon kuitenkin yrittänyt maata paljon ja kerätä voimia vaikka uni ei tahdokkaa tulla. Appivanhemmat haki tytöt varalta heille yöksi, ihanaa niin saa vähän rentoutua eikä tarvi huolia siitä mitä tehdä jos yöllä supparit alkaakin kunnolla etenemään. Hieman veristä vuotoa oli päivemmällä, ei kirkasta verta vaan tuhrua, ja tällähetkellä suppareitten väli taitaa olla noin 13min ja melko kivuliaita alkavat jo olemaan. Ihanaa kun kohta alkaa neljän tähden illallinen ja siinä on mun suosikki Jaajo :D Sitten ois tarkotus käydä miehen kanssa ihan pieni kävely tuossa ulkona, on vaan aika liukasta niin pitää olla tosi varovainen. Illalla tulis vielä erillaiset äidit, joten mukavaa puuhaa on tälle illalle tiedossa. Nyt sitten vaan katotaan miten tämä lähtee etenmään, itse uskon että yöllä lähdetään synnyttämään, mutta voin hyvin olla väärässäkin. Toivottavasti tästä ei ole tulosta sellasta että monta päivää/supistelee eikä mitään tapahdu..:x

dita rv 40+2
 
Onnea Dita koitokseen, taiat kohta päästä tosi toimiin =)

Tää kävi kans just päivystyksessä neuvolan lähettämänä...Verenpaineet, alapaineet, lähenee 100 ja kauhia turvotus. Lääkäri synnärillä tuumas tutkittuaan että raskautta ei ole enää syytä pitkittää ja anto käynnistysvaihtoehdot! Olin ihan APUA:O en ollu varautunu moiseen...No annoin luvan sitten laittaa ballongin, ja nyt ollaan sen kanssa kotona oottamassa huomiseen. Huomenna tippaan jos mitään ei tapahu. Supistellu kyllä koko pvän mutta liian lieviä ovat...Saa nähä...

Sinnuli 40+6
 
Meillä otettiin pienoinen varaslähtö! Vedet meni tänä aamuna! Justiin muutaman päivän naureskellu, että mitä jos vedet menis nyt tai nyt tai jos vaikka nyt. Ehdin justiin ennen vesien menoa tokasta, että ei tässä varmaan tarvii kahtaviikkoa odottaa.
Tässä nyt säännöllisiä suppareita ootellessa, jos ei lähe tulemaan niin illalla kuitenkin käyrille käymään ja aamulla uudelleen synnärille.

Sympatiat teille, jotka yliajalla kärvistelette mut tää tyttö lähtee kohta hakemaan nyyttiä syliin!:heart:

Malsa ja apinanpoika(vaikka onkin tyttö) 39+2:heart:
 
Täällähän on hiljaista..
taitaa useat olla nyytti kainalossa taikka tositoimissa... Meitä kotona h-hetkeä odottavia ei taida enää kovin montaa olla...(ei jaiksais tuosta etusivun listastakaan laskee) ?!!

Tänne iski sitten taas flunssa; tosi tukkonen olo, hirvee väsy koko ajan,vois nukkuu tuon 24h,siis on väsy ja yöllä tekis mieli nukkua,mutta tukoisuus haittaa,aaargh. Lisäksi vatsa alkanut toimimaan liiankin hyvin,paremmi kiun täs raskaudessa ylipäätään.. Parina yönä tuntunut muutama kipee suppari mutta siihen sitte jäänytkin. Outoa kyllä tuollaiset satunnaiset kipeet supparit ku aiemmista ne on ollut "niit oikeita"..

Onneksi miehen viikon loma alkaa perjantaina nii onpahan sitten kotona kun lähtö tulee. Toki se toivoo että pieni syntyis loman aikana niin vois jatkaa parilla viikolla kotona oloa :whistle:
Ainoo mitä mietin,on se, että mitä jos lapset ovat mun luona ku tositoimiin pitäs lähtee, nii sitten mies joutuu jättää synntykseen mukaan tulon väliin ja jäämään kotiin lasten kanssa,se kuulemma harmittais tätä :( (lasten oikee isä kun on 100km päässä töissä eikä heti pääse sieltä lähtee hakeen lapsia ja toisetkin lapsille läheiset maholliset vahdit ovat parin tunnin ajomatkan päässä :| ). No,täytyy toivoo että tää pieni kuuntelis ympäristön ääniä ja päättäis tulla ku lasten ääniä ei kuulu,ois helpompaa..

Muruliini82 ja masu-asukki 39+2
 
Viimeksi muokattu:
SR
Niin hiljaista tuntuu olevan...
Itse ei ole tullut kirjoiteltua, kun mitään ei tunnu tapahtuvan. Pelkään jo että tämäkin raskaus menee käynnistykseen yliaikaisuuden vuoksi. Ei minua käynnistäminen pelota se meni hyvin viimeks, vaan tämä odottelu!
Muruliini82 täällä ollaan samalla viikolla 39 ja olen huomannut myös että vatsan toiminta on huomattavasti vilkastunut. Suppareita tulee vähemmän kuin jokin aikaa sitten ja neuvolassakin kaikki arvot kohdillaan.

SR 39+5
 
Toivottavasti useampi olisi tositoimissa, erityisesti toivon että Lunalle on jo syntynyt vaavi!

Päivittelin taas listaa hieman, toivottavasti en ole ketään jättänyt pois. Jos joku tuntee itsensä dissatuksi, niin ilmoittele, korjailen virheitä muutaman päivän päästä.

Huomenna päästään täällä tytsyn kanssa ensimmäistä kertaa neuvolaan.

clearbrook ja tytsy 8 pv
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Meidän suuri pieni mies syntyi 16.10. 14.10 piti olla käynnistys, mutta synnytys lähtikin käyntiin edellispäivän sunnuntaina juuri ennen kuin olimme miehen kanssa lähdössä ulos lenkille auringon paisteeseen. Matka tyssäsikin alaovella, kun vedet alkoivat pikkuhiljaa holahdella kastellen housut täysin.

Pitkä ja kivinen oli tie. Osastolla olin su-illasta ti-iltaan ja saliin pääsin keskiviikko-iltaan saakka. Avautumisvaihetta kesti vuorokauden verran ja ponnistusvaihettakin tunnin ja 20 minuuttia. Kaveri päätettiin lopulta avustaa maailmaan imukupin avulla ja sen vuoksi alapää onkin melkoisten tikkimäärien peitossa episiotomian vuoksi.

Kaveri syntyi siis 39+5 ja oli 53-senttinen ja 3940g painoinen. Painoarviossa viikkoa aiemmin oletettiin olevan jo yli nelikiloinen, mutta onneksi se ei pitänyt ihan paikkaansa. Pitkä ja hoikka tapaus on, päinvastoin kuin tämä persjalkainen äitinsä :)

Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Onnea kaikille muillekin vauvautuneille ja te, jotka vielä odotatte suurta h-hetkeä - lykkyä pyttyyn!

Lapanen ja Nöyhtä 8vrk
 
  • Tykkää
Reactions: clearbrook
Hupiaelämään ja Lapanen onnittelut teille molemmille! :heart:

Kovasti on ketju hiljentynyt, lieneekö viimeisetkin päässeet tositoimiin? :) Tuntuu kauhean haikealta että se odotus nyt on ohi, vaikka vannoin etten enää ikinä haikaile raskauden perään. Mutta niin vaan tuntuu kummalliselta että tämä lokakuisten odotusketjukin pikkuhiljaa jää historiaan kun viimeisetkin vauvat syntyvät ja elämä jatkuu ja vauvat kasvaa.

Leijonamama ja pikkuveli 1 vk
 
Pitkästä aikaa minäkin tänne kirjoittelen.

Pienen pieni tyttömme syntyi 13.10 klo 8.45 mitoilla 3590g ja 50 cm <3

Perjantai-Lauantai välisenä yönä n klo 4 kävin vessassa ja ihmettelin todella runsasta valkovuotoa. Mitään muita oireita ei kuitenkaan ollut joten menin takaisin nukkumaan. Aamulla kun heräsin vuotelin edelleen todella runsaasti. Soitin päivällä synnärille n klo 13 ja menin käymään siellä. Naureskelin miehelleni vielä puhelimessa että turhaan mä sinne menen, ei se vielä voi syntyä kun ei ole laskettu aikakaan vielä mennyt. No lapsivesi testi näytti positiivista. Lähdin käymään vielä kotona kun tulin sinne omalla autolla ja tavaroitakaan ei ollut vielä mukana. Kahden tunnin päästä oli määrä mennä takaisin.

Matkalla alkoi supistelemaan, puolen tunnin matkan aikana 3 todella napakkaa supistusta. Perille päästyämme klo 20 käyrille ja supistukset tihentyivät. 22 pääsin ammeeseen joka helpottikin kipuihin loistavasti parin tunnin ajan. Sen jälkeen kivut yltyivät niin pahaksi että sain kaurapussien lisäksi kipulääkkeen. Pari tuntia sain nukuttua sen voimalla jonka jälkeen kohdun suu oli auki 3 cm. Klo 2 siirryttiin synnytyssaliin ja tilattiin epiduraali. Sen laittoon meni 45 min, ahtaat nikamavälit ja kokematon laittaja. Kivut helpottuivat ja klo 4 olin lähes kivutin 6 asti jolloin sain toisen annoksen. sepä ei enää tehonnutkaan. kohdun suun tilanne oli tässä vaiheessa 6 cm. vähän yli 8 tuli kamala tarve päästä vessaan, mutta sepä olikin tarve alkaa kohta ponnistamaan. 8.25 alettiin sitten ponnistamaan ja 20 minuutin ponnistuksen jälkeen syntyi 9 pisteen tyttö.. Kolme minimaalista repeämää, kahdella tikillä selvittiin. :)

Sokerit pienellä heitteli ensimmäisen vuorokauden mutta tasaantui sitten ja tiistaina pääsimme kotiin. Vauva arki on alkanut sujumaan oikein mallikkaasti ja neiti nukkuu yönsä pääosin hyvin. :)

Tyttö syntyi siis 39+4 viikoilla. Jotenkin en uskonut että olisi tullut ennen laskettua aikaa, mutta pessimisti ei pety :)

N|nka kiittää ja kuittaa sekä onnittelee kaikkia vauvautuneita ja tsemppaa kaikkia joilla odotusta on vielä jäljellä.
 
  • Tykkää
Reactions: clearbrook
Kovasti on tosiaan hiljentynyt ketju. Toisaalta huomaan itsekin nyt uuden tulokkaan myötä, ettei sitä enää kovin ehdi koneella istuskelemaan samalla lailla kuin raskauden aikana.

Jossain määrin haikea fiilis. Raskausaika oli omalla tavallaan ihanaa vaikka loppuvaiheessa pieniä kremppoja närästyksineen olikin. Nyt alkoi uusi elämä ja kovasti on tekemistä totuttelussa ajatukseen, että olen nyt ihan oikeasti äiti. Siis minäkö muka äiti? Voi herramunjee... Jotenkin vielä aivan utopistinen ajatus, mutta niin sitä tässä vaan ollaan. Vastuussa pienestä ihmisen alusta.

Lapanen ja Nöyhtä 8 vrk
 
Itse lueskelen enemmän marraskuisia kun alunperin luulin, että laskettu aikani on silloin (pitkän kierron vuoksi) mutta 29.10 se la onkin ihan menkkojen kuin ultrankin mukaan. Täällä mennään 39+2 ja toivon kyllä että pian koittais täälläkin tositoimet!
Onnea vauvan saaneille! :flower: Ja tsemppiä meille muille!

Miramei&Vaava 39+2

Muoks: katsoin syntyneiden listaa: kovin aikaisilla viikoilla on moni vauvansa tässä ketjussa saanut! Vain pari on mennyt yli la:n :O
 
Viimeksi muokattu:
Onnea jälleen vauvautuneille :)
Kyllä sitä vaan oottaa jo tosi kovasti (ehkä mies kuitenkin enemmän!! ) että sen nyytin sais syliin ja sais aloittaa jälleen vauva-arjen..

Olen katsellut tuota etusivun synnyttäneiden listaa kanssa ja huomannut saman, että hyvin on ennen laskettua aikaa syntyneitä... Tämä meidän ei ainaskaa ennen synny (la ois maanantaina),toivottavasti ei kuiteskaa tarttis iha kahta vkoa enää ootella.. ja toivon hartaasti ettei käynnistystä tulisi!

Kysymys heille jotka ovat kokeneet luonnollisen synnytyksen sekä käynnistyksen; eroavatko supistukset jotenkin toisistaan??

Ja sit viel...
saatasko jonkinmoinen listaus heistä jotka vielä ovat lokakuisia odottajia???
Muita siis kuin mä,
muruliini82 ja masu-asukki 39+4
 
muruliini samaisesta kirjoittelin tuossa pari kommenttia ylempänä: melko hyvissä ajoin syntynyt suurin osa vauvoista!

Supistuksia kyllä on, säännöllisiä ja hieman kivulijaita, mutta en ole kovin toiveissani että edistyisivät. Epäsäännölliset supparit on alkaneet viikolta 32+jotain ja eivät 36+0 mennessä olleet saaneet yhtään mitään aikaan.

Täällä odotellaan edellleen (myös)
Miramei&Vaava 39+3 la siis tiistaina
 
Viimeksi muokattu:
muruliini: Mulla on takana 1 käynnistetty synnytys ja 2 spontaanisti alkanutta, käynnistetyssä ja toisessa itsekseen alkaneessa on olleet tismalleen samanlaiset supistukset, todella kipeitä selkä, sekä etupuolella, ehkä noi itsekseen alkaneet oli siedettävämpiä, kun eivät alkaneet ihan niin rajuina. Viimeisimmässä spontaanissa supistukset tuntuivatkin vain etupuolella, eli voi olla todella tapauskohtaista miten ja miltä tuntuu.

Mäkin ehdin nyt viikon ( !!!??? ) tauon jälkeen tässä piipahtamaan, kyllä aika kuluu aika nopeaan, kun talossa on nyt 4 lasta :) Elämä on mennyt nyt ensimmäisen viikon ajan imetysten, vaipanvaihdon, suihkussa käynnin ja isompien lasten kanssa seurustelun merkeissä :) Poikanen on aivan ihana, nukkuu yöt hyvin ja vaunuteltukin on jo :heart:

Paljon Onnea vauvan saaneille ja tsemppiä loppumetreillä oleville :heart:

kääkkis ja sisu 1 vko 4 pvää
 
muruliini: Mulla takana 1 käynnistetty ja 1 spontaanisti käynnistynyt ja koen, että oksitosiinilla aloitetut supistukset olivat selkeästi voimakkaampia ja kipeämpiä kuin nuo luonnolliset. Tiputusnopeuden kasvaessa supistuksia tuli lopulta tauotta, kun taas luonnollisissa supistuksissa väli oli loppuun asti suunnilleen sen 2 min niin ehti hengittää ja rentoutua välissä. Toki tuokin on yksilöllistä, miten keho suhtautuu käynnistykseen.. Esikoisen kohdalla oksitosiinista johtuen ks aukesi 20 minuutissa 5cm->10cm. Sinänsä supistuksissa ei omalla kohdallani ollut eroa, samalla tavalla tuntuivat lähinnä alavatsalla.

taco + typy 1kk 5pvää
 
Täällä kans haikeat fiilikset kun raskaus ohi. Mulla se vielä päätty niin yllättäin :D Edellisviikolla neuvolassa th:lle kerroin että pelottaa kohtukuolema, mutta että turhahan sitä on murehtia kun ei voi tietää etukäteen miten kaikki tulee menemään, ja että pitää vaan nauttia näistä viimesistä viikoista.

Onnea vauvautuneille! Ja hurjasti tsemppiä ja jaksamisia teille jotka vielä vauvaa syliin ootatte! :)

Marlin ja Vimma 3vko1pv
 
SR
Tänään olis sitten se laskettuaika, enkä usko että tässä lähiaikoina vielä mitään tulee tapahtumaan... Meillä poika lupaus ja sisko lohdutteli että eikös ne pojat synny aikaisemmin kuin tytöt... en tiedä pitääkö paikkaansa.

SR 40+0
 
Hei kaikki ja pahoittelut, etten ole käynyt täällä pitkään aikaan kertomassa kuulumisia. Minun pieni ketunpoikani syntyi 16.10, painoi 3605g ja pituutta oli 52,5cm, rv 41+0. Synnytys kesti monta päivää, koska kipeät supistukset alkoivat lauantain ja sunnuntain välisenä yönä, mutta poika syntyi vasta keskiviikkona aamulla. Sain luopua suunnitelmista synnyttää luomusti, koska kipurajani oli ylittynyt kun saavuimme sairaalalle ja olin 4cm auki. Synnytys oli voimia vievä ja odotettua kivuliaampi, mutta nyt muistelen jo sitä eri mielellä kun vielä pari päivää sen jälkeen. Ihme miten se kärsimys ikinä voi unohtua, mutta niin vain käy. :) Onnea kaikille äidiksi tulleille! Arvostan meitä naisia kyllä niin paljon <3
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :)

Täällä opetellaan arkea vauvan ja touhukkaan isoveljen kanssa. Tähän asti on ollut melko helppoa, kun vauva lähinnä nukkuu, mutta varmasti tulevaisuudessa tulee olemaan haastavampaa.
Vauva on tosiaan perus tyytyväinen tapaus, nukkuu pitkiä pätkiä ja syö välissä. Nyt ihan tänä päivänä on ollut pientä kitinää vähän väliä, liekö mahassa jotain väänteitä. Hurjan nopeasti on mennyt aika, tiistaina vauva täyttää jo kaksi viikkoa. Odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsisin pitkille lenkeille vauvan, esikoisen ja koiran kanssa.
Synnytyksestä oon toipunut yllättävän hyvin ja olo on nyt lähes normaali :)

omen ja pikku-ukko 11 vrk
 
Meille syntyi tiistaina 22 päivä poikavauva 4420g ja 51cm :heart: Ihanaa kun on poikavauva talossa näiden meidän kahden tyttären jatkona, ja ihan on isänsä näkönen pikkuinen! Synnytys oli todellinen yllätys, saman kaavan mukaan mentiin kuin mitä esikoisen synnytyksessäkin eli kahden vuorokauden rupeama koska paikat ei auenneet kunnolla vaikka supisteli kipeästi. Toinen synnytyshän mulla oli melko helppo ja nopea, joten olin odottanut suht reipasta avautumista tälläkin kertaa..toisin sitten kuitenkin kävi. Jouduin sitten luopumaan suunnitelmista yrittää pärjätä ilman kovempia puudutteita kun kerran kalvot jouduttiin puhkasemaan sekä oksitosiinia laittamaan jo 3cm kohdalla. Kivunlievityksinä amme, ilokaasu, kohdunkaulanpuudute ja epiduraalipumppu :LOL: Synnytys oli melkosen kamala, mutta onneksi henkilökunta sairaalassa oli aivan ihana ja saatiin myös perhehuone kuten oli toivottukin! Nyt sitten oltu kohta kaksi päivää kotona ja kaikki sujuu ihan kivasti jo. Pojalla on vain rytmi sekasin ja valoo yöt syöden, mutta näin meillä on ollut jokaisen vauvan kohdalla. Mulla on myös rinnat ihan täynnä maitoa ja meinaa pakkautua jatkuvasti|O Kaalinlehdillä olen hautonut, kun en jälleen kerran saa pumppaamalla herumaan.

Dita ja poika 5vrk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: clearbrook

Yhteistyössä