Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Mulle sanottiin joskus (täällä Turussa), että kaupunki kustantaa kaksi ultraa, että jos haluaa välttämättä varhaisultraan niin se periaatteessa kai onnistuu, mutta sitten jää np-ultra väliin. Totta kai haluan siis neuvolan puolesta np-ultraan, kun se on "tärkeämpi". Menen sitten varhaisultraan kurkkaamaan YTHS:lle. ;)

Tää "tiedottomana" odottaminen on tosi ärsyttävää. Hermoja raastavaa suorastaan. :kieh:
 
mymmeli87 Me käytiin tuosta aijemmasta raskaudesta yksityisellä VU:ssa ja se tosiaan makso sen 50e.
Nyt saatiin aika neuvolan kautta VU:hun koska mulla sillon lokakuussa oli myöhäinen KKM eikä siihen mitään syytä löytynyt patologin tutkimuksissa. Meillä tosiaan sillon oli NP ultrassa rv 11+3 kaikki hyvin ja turvotustakin vain 1,1 mm. Mutta pari päivää tuon ultran jälkeen alkoi sitten tuhruvuoto jota kesti sen 2 viikkoa. Soittelinkin siitä neuvolaan mutta sanoivat että katsellaan vielä viikko miten etenee. No rv 13+4 LN ei enään sydänääniä kuulunut :/ Siitä saatiin aika seuraavalle päivälle ultraan ja sikiö oli ollut jo hetken ilman lapsivettä ja täysin maseroitunut. Eli mulla oli sitten mennyt sen kahden viikon tuhruilun aikana myös lapsivedet. Tuota en tosin ite humannut ollenkaan.
Nyt tosiaan sitten neuvolasta kyselin, että olisiko mahdollista saada neuvolan kautta aikaa siihen VU:hun ja se saatiinkin. Ilmeisesti lääkärikin haluaa nähdä että voisiko syy edelliseen keskenmenoon olla esim. mun puolelta joku hämminki. Muuten oltaisiin tosiaan ooteltu siihen NP ultraan asti tällä kertaa eikä olisi edes käyty VU:ssa :)

zannukka 7+1
 
mymmeli87 Mulle annettiin mahdollisuus VU:hun todellakin ihan vain mielenrauhan vuoksi. Se ei ole pois myöhemmistä ultrista, eikä muutoinkaan vaikuta mihinkään. Käynti kestikin vain noin vartin, koska se oli nimenomaan vain varmistus, että raskaus on alkanut.

Mun mielestä oli ihana päästä katsomaan, koska olin melkein hermoraunio tiedottomuuden vuoski. Raskaus oli kuitenkin ensimmäinen ja kun lapsettomuutta oltiin jo hoidettu, oli tärkeä saada tietoon, jos esimerkiksi monikko-raskaus olisi alkanut. Käytössä kun oli ne clomifenit ovulaatio-häiriöön ja kun kierto oli vasta toinen clomifen-kierto, niin annostuksestakin oltiin epävarmoja, että onko liikaa vai liian vähän. Onneksi kuitenkin avun niillä sain ja toistaiseksi kaikki on hyvin ja raskaana ollaan. Ehdin jo miettiä vaihtoehtoa, että oltaisiinkin kahden. Oli kamala edes ajatella elämää ilman lapsia, mutta sitä varautui tulevaan.. Onneksi asiat ovat nyt ihanasti!

Hopeakissa ja Murunen 6+4 <3
 
  • Tykkää
Reactions: lapinäiti
Nyt on kohta kaikki sivut saatu viimein luettua :)

Kirsikka92 Ymmärrän sun tuntemuksia, olin 21.v kuin aloin odottaa meän esikoista, vaikka vauva oli pitkään toiveissa, raskautuminen vuoden yrittämisen jälkeen oli pienoinen shokki. Pikku hiljaa sitä kypsy asialle, että musta tulee äiti. Vasta silloin sen viimeistä kunnolla tajus, kun sai pojan eka kerran syliin, että oon äiti. Lihomisesta oli mullakin esikoisen raskaudessa tosi isostressi, loppujen lopuks painoa tuli 4kg ( turvotus, muksu 2,8kg). Mulla oli vaikea pahoinvointi, joka kyll rajotti kilojen tuloa. Mielummin oisin ottanut useamman kilon ja nauttinut raskaudesta. Oon sairastanut anoreksian/bulimian, 12.v-20.v ikäisenä, joten syöminen oli streessaavaa ja oman kehonkuvan muuttuminen pienoinen järkytys.
Nyt oon normaalipainoinen, painoa nyt samanverran kuin esikoisen loppuraskaudessa, en ole lihava mutta en enää sairaaloisen laihakaan.
Kerroin neuvolassa mun taustoista ja mun painosta ei tehdä siel mitään lukua. Vaikka oon kohta ollut ns. terveenkirjoilla syömishäiriöstä 4 vuotta, niin muuttuva kroppa ahdistaa vieläkin.

Mymmeli87 mä on myös menossa yksityiselle ultraan, 50€ makso. Saan myös julkiselta puoleta varhaisultran, kun mulla kierto epäsäännöllinnen, voimakas toisepuoleinen kipu ja pahoinvointi. Tosiaan julkisella puolella ois pitänyt ultrata jo viime viikolla, mutta aika siirty pari viikkoa etipäin. Niin varasin ajan yksityiselle, että pääsis mahollisimman pian kurkkaan vatsaan.

Taas mennyt päivä yrjöten :/


Vitamiineistä syön minisun raskausvitamiinejä, mutt voin kyll todeta ei ei varsinkaan sovi mun sisuksille, tulee heti ulos :(

Dana

Tänään ultra
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Katoin tuolta ekalta sivulta niin en näköjään ollu hoksannut kertoa laskettua aikaa eli 10.10 olisi näillä näkymin mutta voi vielä muuttua. Nyt ollut kaksi vähemmän oireetonta päivää mutta koitan nyt olla ressaamatta, varhaisultraan vielä viikko ja yksi päivä, odottavan aika on pitkä :( 6+3
 
Moikka taas pitkästä aikaa!!!

Mulla on niin kammottavat kivut välillä koko alavatsassa ja välillä vain vasemmalla puolella, että olen vähän väliä varma, et taas menee kesken.. :'(
Oon niin onneton tapaus, että en en ole saanut aikaseks pyytää VU:aa, mut huomena otan itseeni niskasta kiinni ja hoidan asian.

Eikö niin, että kohdunulkoisessa vuotaa... aina? ettei tää voi olla sitä, kun ainoa mitä tulee on valkovuoto..

Sori pelkkä oma napa!

Ihanaa sunnuntaita kaikille!

Väinö-Irmeli ja toukka(?) 6+0
 
ON: Mulla on nyt lämmöt noussut 36,2 -> 37,1 eli se on taas hyvä merkki :) Oli ekan lapsen kohdalla sama oire ja se tiesi hyvää. Keskiviikkona aattelin tehdä vielä viimesen digitestin kun se tuolla kaapissa nyt on ja senhän pitäisi näyttää 3+.

Jänniä aikoja kaikilla! :) Oma vu on 4.3.

Padmerine + Pampula 5+1 :heart:
 
Te olette hassuja kun täällä tunnistelette toisianne, Padmerine ja Lokakuinen. :D

).( Täällä tänään kans tämmönen "ei tästä varmaan mitään tuu" -päivä, kun on niin oireeton olo vaihteeksi. :kieh: (toki siis tissit kipeet edelleen, mutta siihen on jo niin tottunu, että ei se "tunnu" enää raskausoireelta... :LOL: )
 
Sain pe hcg 3739. ultrassa näky kirkas alue joka luult sikiöpussi 5+0. kystia ei enää ollu mut oikea munasarja viel iso. pahoinvointi pahinta iltapäivisin. huolestuttaa ku rinnat ei arista enempää eikä ole niin kauheasti kasvanu lisää...

En vissiin aiemmin ollu laittanut laskettua aikaa eli: 31 v/1. lapsi mutta km 12/12/ La 18.10.
 
Väinö-Irmeli; en halua pelotella mut kohdun ulkoisessa ei aina vuoda. Saattaa olla pitkäänkin oireeton ja vasta kun alkio on niin iso ettei mahdu esim johtimissa kasvaan, se alkaa kipuileen. Pieni vihlonta munasarjoissa on normaalia, paikat venyy ja paukkuu. Mutta käy ihmeessä tutkituttamassa jos oireet jatkuu tai kovenee! saattaa olla kohtalokasta jos menee liian pitkälle, toisaalta taas saattaa itsekseen surkastua..

Mulla ei edelleenkään oireen oiretta :|. Tissit tuntuu tyhjiltä,ei turvota, ei väsytä, ei okseta.. mutta ei kyl ole kipuja eikä vuotojakaan...

5+2
 
Lokakuinen ja Pademerine Hauskaa, ja hassua, että tunnistitte toisenne täältä :)

Muuten täysin omaa napaa:

Pahoinvointi loppumassa, eikä enää niin paljon ole etova olokaan. Löysin itselleni lääkkeeksi hiilihappopitoisen juomat, eli vissyä ja kolaa juodaan. Vähän aikaa kestää tottua, koska olen ennen juonut noin neljä litraa vettä päivässä. Mutta heti kun juon nyt vettä, oksennan, niin paree sitten lopettaa kokonaan (ainakin vähäksi aikaa).

Viikonloppu vietetty mummolassa, ja mun vanhemmille ja sisaruksille perheineen kerrottu vauvasta. Kaikki oli tosi iloisia, ja tajusivat nopeasti esikoisen ISOVELI-paidasta, mistä on kyse :D

Onks täältä kadonnut perjantaisia viestejä taas?

clearbrook ja osku 7+5
 
Lokakuinen missäs vaiheessa teidän taloprojekti on menossa? Me kans rakennetaan ja tavoitteena on että päästäis muuttaan ennen vauvan syntymää. Talopaketti meillä pystytettiin marraskuussa, viimeviikolla oli vihdoin lattiavaluu ja nyt on viikonloppu yläkerrassa vedetty ilmastointiputkia ja eristetty.. Minä en kyllä kamalasti ehdi siellä olemaan kun mun huoleks jää lasten- ja kodinhoito, kotihommat, kaupassa käynnit, sekä tietysti kokopäivätyö..hommaa riittää, mutta ihanaa kun oma talo tulossa =)
 
Täällä alkoi vuoto lauantaina ja peli on sillä selvä. Hieman tätä uumoilinkin kun viivat ei testeissä enää tummuneet ja lauantaiaamuna sain cb digiin saman kun yli viikkoa aiemmin. Toivoin tietysti jotain ihan muuta. Tämä on jo toinen km puoleen vuoteen, aiempi kyllä kkm hieman myöhemmillä viikoilla. Pakko keräillä itsensä kasaan, siirryn takaisin km kuumeilijoiden puolelle. Yksityiselle varailen huomenna aikoja, toivottavasti keksisi jotain ettei tarttisi kolmatta enää kokea ennen tarkempia tutkimuksia, avustavia lääkkeitä tms. Sen verta kovia paikkoja kelle vaan.

Pitäkäähän muut lippu korkealla, nauttikaa odotuksesta! Ehkäpä täältä taas palaillaan tälle puolelle pikkuhiljaa... :)
 
Halauksia alien_1 :flower:

Meilläkin alkaa rakennusprojekti ja talomme pitäisi olla valmis joulukuu13 - tammikuu 14. Kiva kun saa sitten lisää tilaa, koska meitä on sitten neljä. Nyt asumme 86 neliön kolmiossa joten lisätila todellakin tarpeen :)

Padmerine & Pampula 5+2
 

Yhteistyössä