Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Heippa tänään ei ole niin pahaolo niin kykenen kirjoittamaan! Hy ää ystävänpäivää kanssatoverit!

Syöpäpolille soitettu,miettivät mitä nyt tehdään kun olenkin raskaana ja ottavat sitten yhteyttä!

Eka neuvola oli tosiaan tiistaina ja hyvin meni! Sain varhaisultran ensiviikon perjantaille jolloin 7+0!

Jotain galluppia oli:

Ei yritetty, vahinko joka tosin hyvin onnellinen sellainen kun vauvaa oli toivottu ennenkuin syöpä todettiin!

Plussan tein kp 26!

Mitä muuta oli? :D
Luultavasti en ota äitiyspakkausta, ehkä:D

Aikaisemmat lapset olleet eka: 3750g, 51cm tyttö, pahoinvointia ja vatsalihasten kovaa venymiskipua!paino nousi 10kg, Synnytys sujui kevyiden supistusten ja 9 minuutin ponnistuksella! Otin epiduraalin ja ilokaasua!kokonaiskesto 14h!
Toka: 4630g ja 53cm poika, pahoinvointi vähän lievempää, loppuraskaus tukala, lihosin ja vatsa oli valtava,paino nousi 17kg, synnytys kovemmat supistukset kuin ekasta mutta siedettävät, ponnistus 11min, vain ilokaasulla ja kokonaiskesto 6h!
Kolmas: 4080g ja 51,5cm tyttö. Järkyttävä pahoinvointi viikolle 16! Muuten todella hyvä raskaus, paino nousi 12 kg, olo oli hehkeä, juoksin viikolle 35 asti! Synnytys kevyin supistuksin ja 2minuutin ponnistuksella ilman lääkitystä ja syntyi veteen!

Toiveena on synnyttää tämäkin veteen!

Äitiysvaatteita ja mahan yli venyviä vaatteita on paljon!

Zoelle mulla on repäisykipuja jopa joskus pissaamisen jälkeen!

Äiti88 ja nyytti. Huomenna poks 6+0!
 
Moi,

Joku täällä oli maalari. Onko tietoa maalien vaikutuksesta masuvauvaan? Onko niissä siis joitan vauvalle vaarallisia aineita, jos raskaana oleva äiti (=minä) niitä hengittelee. Meillä on talonrakennusprojekti käynnissä, niin maalaushommiin jossain vaiheessa pitäis ruveta...

Lokakuinen
 
Tervehdys lokakuisille :)

Mahtuisko mukaan yksi uusi? Tänään viikkoja menkoista laskettuna 4+4. Useamman haamun jo olen testannut, ja kyllä se viiva päivä päivältä vahvistuu. L.a. ois nyt sitten näillä näkymin 20.10., eli sama kuin esikoisellani kaksi vuotta sitten :) Kyseessä siis 2. lapsi, ja synnytyssairaala on OYS. Ja ikää 27 v.

Ollaan syksystä saakka yritetty pikkukakkosta huonoin tuloksin, ja nyt sitten näköjään kova yrittäminen palkittiin. Toivoa vaan nyt sopii, että tämä kyytiläinen pysyy mukana menossa, kaksi keskenmenoakin minulla on takana aiemmastaan.

Lueskelen aivan ajan kanssa jutut täältä että pääsen kärryille. Voi että olen onnellinen tästä plussasta, pikkuinen on meille niin kovin toivottu! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: icy ja kääkkis82
Huomenta Lokakuinen :)

Jos kotona seiniä maalailee, niin ne maalit ovat yleensä vesiohenteisia. Ja pitäisi olla ns. vaarattomia.
Mulla tilanne se, että joudun töissä käyttämään liuotinohenteisia maaleja ja homeenpesuaineita. Siksi minulle haetaan erityisäitysrahaa.
Ja tietenkin, olen maalejen kanssa tekemisissä joka päivä.

Netistä löytyy maalejen tyrvallisuuskortit. Voit varmistaa, kun tiedät millä maalilla olet maalaamassa. Esim Tikkurilan sivuilla on jokaisen aineen yhteydessä nämä tiedot.
Meillä on fb.n puolella kanssa keskustelut aiheesta käynnissä. Siellä on toinenkin maalari =)
 
Pahoittelut nyt ei tuu mitään positiivista juttua :ashamed:
Kun heräsin aamulla,niin tuntu että herään painajaiseen.Oon ihan varma nyt että pieni on kuollut :'( Ei pahoinvointia edes aamulla ja kun mulla on ollut sellanen öklö olo aamusta iltaan ja myös yöllä jos oon hereillä käynyt niin en usko tän tarkottavan mitään hyvää :'( Eilen illalla sain kunnon päänsärynkin kun mietin oireiden loppumista ja viimekertaa millon oireet myös loppui.
Anteeksi vielä tää hysteria mutta kun on menettänyt monta kertaa niin osaa valitettavasti pelätä.En kyllä tämöstä pelkoa kellekkään haluais.En edes itelle.

Tuntuu että toivon mahottomuutta ku toivon että alkio on yhä elossa.

Nyt jo valmiiksi musertuneena matkaan kohta kohti ultraa

Voi ku voisinki tuua sieltä hyviä uutisia

Rakkaudesta äiti rv.6+5 & lokakuun lapsonen ?
 
Rakkaudesta äiti Älä vaivu vielä epätoivoon :hug:
Kovasti tsemppiä ultraan ja pijetään peukut pystyssä, että kaikki on hienosti masussa :) Tulehan sitten kertomaan ultran kuulumiset tänne.

Täällä kans oireet tulee ja menee. Välillä tuo kuvottava olo on pois ja sitten se hyökkääkin ihan yllättäen päälle. Mulla vaan meinaa nyt jotakin flunssan poikasta yrittää päälle kun pää on kipiä ja siellä käy semmonen humina ja nielussa inhottava tunne :/

zannukka 6+6
 
Rakkaudesta äiti Älä nyt hätäile. Masussa on varmasti kaikki kunnossa :hug:. Mullakin nuo oireet vaihtelee päivästä toiseen. Välillä on jomotusta, väsymystä, etovaa oloa, kipeät rinnat. Ja sit seuraavana päivänä ei mitään. Uskon että kroppa vasta tottuu raskaana olemiseen ja sen takia nämä oireet heittelevät päivästä toiseen kunnes ne hormoonit alkavat jyllätä oikein kunnolla. Onneksi pääset ultraan katsomaan että kaikki on kunnossa :)

Misu78 ja rv 6+0 tänään :heart:
 
Joo noita oireita tai oireettomuutta ei kannata panikoida. Mulla ei ole minkäänlaisia oireita koskaan ollut ja silti kaikki mennyt hyvin. Kaverillani jojoili, välillä oli, välillä ei. Mutta toivotaan että Rakkaudesta äiti kaikki olisi hyvin :heart:

Mulla ultra vasta 4.3 joten tunnetusti odottavan aika on pitkä! ;)
 
Rakkaudesta äiti: tsemppiä kovasti! :hug: Tuo pelko on inhottava kun se jäytää siellä takaraivolla, mutta jossakin vaiheessa täytyy vain hyväksyä se tosiasia, että itse voi tehdä todella vähän raskauden etenemisen suhteen - paitsi pitää itsestä hyvää huolta!

Oireet tulee ja menee raskaudessa miten sattuu, toisilla on 24/7 oksentelua ja toisilla ei mitään, toisilla jotain sieltä väliltä. Jokainen päivä on erilainen. Ja joka aamu pitää valita pelkääkö tänään pahinta vai toivooko parasta. Kokemuksesta voin sanoa että jälkimmäisen kanssa on helpompi elää :).

Ajattele positiivisesti, marssi reippaasti sinne ultraan ja tule kertomaan uutiset!

Ihanaa päivää myös muille mammoille, täällä ollaan täydessä vauhdissa ja matkalla reippaalle aamukävelylle!
 
Huomenta poppoo..

Zoelle Kyllä mulla on ajoittain repäisykipuja, sohvalta nousee tai sängystä tai nostaa rivakasti isompaa muksua..

Rakkaudestaäiti Katsotaan ennen kun surraan, eikö? Päänsärkykin on yksi oire :hug:
Tule kertomaan sitten toivottavasti hyvät uutiset..

ON Oon kovasti miettiny että miten pääsisin kanssa VU:aan, mutta yöllä jossain ihme horroksessa ajattelin, että mitä se toisaalta hyödyttää? Voihan se alkio kuolla vaikka minuutti sen ultrauksen jälkeen, joten joutusin sitä kuitenkin kantamaan sinne np-ultraan asti pahimmassa tapauksessa, joten minä nyt urheasti uskon parhaimpaan ja menen vasta sitten np-ultraan.. ellei tietysti tule aihetta epäillä että kaikki ei ole kunnossa. Uskon nimittäin myös siihen, että sitä tulee sitten jonkinlainen tunne siitä, että kaikki ei ole kunnossa jos niin olisi..

Mulla yö meni vähän paremmin kun viime yö. Heräsin kyllä pari kertaa, mut heti pääsin takasin unneen.. ja lapsetkin nukku pidempään kun yleensä ;) Tästä siis ei voi tulla kun vaan hyvä päivä!! Nii ja on perjantaikin vielä!
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa uudet <3

Rakkaudestaäiti paljon jaksuja :hug: ja toivotaan että kaikki hyvin. Mulla tuo pahanolon tunne vaihtelee ja nyt tosiaan kokonaan poissa.

Mulle tuli postista ne ihanat rasvat..nää mun rinnat on kyllä niin pinkeet..että huhheijaa..aivan kun ois jotain silikonia ottanut :D apua!

Mua harmittaa kun töistä ei toimi tää kirjoittelu tänne..jotkut ihme asetukset. Tänään kehityskeskustelu töissä..sanoisinko että tulevaisuudensuunnitelmat olla vaavin kanssa kotona ;)

Niin ootan ultraa joka maanantaina..ihana nähdä vain..se hetki <3
 
icy
Mullakin on sektioarven yläpuolella melko tunnoton alue. Ei se muuten häiritse, mutta silloin kun mahaa kutittaa niin tuntuu jotenkin ärsyttävältä rapsuttaa kun se ei auta. Vaikeeta selittää =).
Tiedän tän tunteen, se on niin ärsyttävää! :D

Rakkaudesta äiti, paljon tsemppiä ja toivotaan, että siellä kaikki olisi pikkuisella kunnossa :hug:

Pahoinvointirannekkeesta joku kyseli, mulla oli sellanen lähiapteekista ostettu Sea Band viime raskaudessa enkä kyllä juuri kokenut mitään apua niistä. Olihan ne tietty tyylikkäännäköiset käsissä kun halaili vessanpyttyä :D

Täällä ei oikein mitään oireita vielä ole, alamasua polttelee ja just noustessa/kylkeä kääntäessä repäisee.

icy & nökäre 4+4
 
Olin pitkän sepsutuksen kirjoitettuna, mutta esikoinen päätti huitassa koneen kiinni :|
Rakkaudesta äiti :hug: Toivottavasti saat ultrasta hyviä uutisia

Onko muilla järkkyä selkäkipua? Eilen piti ottaa särkylääke ihan, kun lantio ja alaselkä oli aivan tulessa.

Meillä on sunnuntaina ultra yksityisellä, julkisella puolella ultraan ois mennyt viikkoja. Tahdotaan varmistus onko kaikki ok.....Mun pitäis mennä ultraan yksin, hetki sen jälkeen kun oltiin aika varattu, mies hälyytettiin töihin. Mun paras kaveri kysy, että haluanko, että se tulisi matkaan sinne. Tästä kaverista olisi tulossa lapsen kummi, jos kaikki menee hyvin. Näillä näkymin kaveri tulisi matkaan, eihän hyvä ole olla yksin, jos tulee huonoja uutisia.

Aamu alko tuttuuntapaan pönttöä halailen :kieh: Esikoinenkin päätti tulla kamuksi vessaan, taputteleen äitin selkää. Hoiti äitiä :heart:

Jotain muutakin kirjoitin aiemmin, mutta enää en muista.

Dana ja sala-asukki
 
  • Tykkää
Reactions: lapinäiti
Huomenta, ah , perjantai :)

Mistä tää kaikki väsy oikein tulee. Oon nukkunu joka ainoo päivä töiden jälkeen 2h:n päikkärit ja menny kympiltä nukkuun ja silti seiskalta aamulla ihan töttöröö. No, onneksi on mahdollisuus nukkua..oon miettiny teitä, jotka hoidatte vanhempia lapsia, et mite4n te jaksatte tän väsyn kanssa?! No, voipi olla, et mulla tosiaan vaikuttaa se kilpirauhasen vajaatoimintaki tähän..luultavasti kun lääkkeitä ei saada kerralla kohilleen..

Rakkaudestaäiti: nokka pystyyn vaan ja kohti ultraa, kyllä siellä kaikki hyvin on :) toivotaan näin! Hyvään saumaan nyt sulla on ultra, josko se bvähän lieventäis pahimpia pelkoja, mulla kävio ainaki niin, vaikka mitä vain on voinu jo sattua viikko sitte olleen ultran niin yritän pysyä positiivisena :) tsemiä!

Kärsimättömänä oottelen ultra-aikaa, et olis jotain, mitä ootella..ei vaan näy eikä kuulu :(

jes, tänään poksutaan, Vilijonkka + nöpö, 8+0 :)
 
Nuista oireista vielä että kaikki raskaudet muutenkin on niin yksilöllisiä. Mullakin on niin selkeet erot tämän ja sen lokakuisen KKM:n välillä ettei tosiaan voi vaan oireiden perusteella ajatella että jokin olis huonosti. Tässä raskaudessa tosiaan oireet on huomattavasti lievemmät kun aikaisemmassa. Sillon öklöttävä olo (ei silti oksentaa tarvinut) tuli jo heti kiinnittymisen jälkeen ja sitä kesti sen 24/7 sinne rv 11 asti ja sitten alko vasta helpottaa niin että huono olo tuli ja meni aaltoillen. Väsymys oli silloin todella järkyttävä ja mun pitikin nukkua kahet päikkärit päivässä että jaksoin illalla edes 22 olla hereillä. Näppyjä tuli naamaan ja pitkin kroppaa ku sieniä sateella :D

Nyt tosiaan tuo öklöttävä olo alkoi vasta rv 6 ja tulee ja menee miten haluaa. Väsymys on jo oikeestaan helpottanu ajoittain alkuillasta tosiaan saattaa tulla hetkellinen väsymys mutta sekin menee ohi jo sillä kun hetken käy vaakatasossa pitämässä silmiä kiinni :) Näppyjä tulee nytkin mutta vaan naamaan eikä mitenkään paljon kuitenkaan.

LukLu Itse en olisi nyt käynyt VU:ssa muuten mutta tosiaan saatiin siihen neuvolan kautta mahdollisuus niin päätin sen käyttää hyödyksi :) Aijemmassa raskaudessa tosiaan siinä kävin ja olihan se ihanaa nähdä pienen sydämmen siellä sykkivän :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

zannukka 6+6 (huomenna saa poksua) :D
 
Vilijokka Kyllä täällä varmasti ihan samanlainen väsymys on päällä. Pakko vaan jaksaa hoitaa kahta pientä ja kotiakin.. ei auta. Oon ihan pihalla ite jo kasin aikaan illalla ja nukkumaan oon menny koko viikon jo ysiltä ja yöheräämiset ei todellakaan auta asiaa..
 
Mä olen nyt omista oireistani huomannu, että mulla on tissit kaikkein kipeimmät aina öisin. HErään joka kerta tissikipuun, kun käännän kylkeä. Tänään on kyllä ollut aamupäivänkin kipee. Samoin alamahassa taas pitkästä aikaa painontunnetta.

Toivottavasti Rakkaudesta äiti vois pian tuoda hyviä ultrakuulumisia, eikä oireiden "katoilu" tarkoittaisi mitään. Mua yks tuttu just itseäni "lohdutti" kertomalla, että hänen keskenmenneessä raskaudessa oli kovimmat oireet, ja sitten hyvin menneissä ei juuri mitään oireita ja nekin vähät mitä oli, tuli ja meni. Että ei ne oireet tai niiden puuttuminen automaattisesti tarkoita mitään.

Mulla ei oo väsymys iskeny kovin pahasti. Tai siis... kolme päivää kun oli kotona kipeen lapsen kanssa, niin itekin tuli sohvalla nukuttua puolet päivästä, joten en oikeastaan tiedä väsyttääkö enemmän kuin normaalisti. :LOL:

Mulla ei edelleenkään pahoinvointia, mut tosiaan esikoisestakin alkoi aika myöhässä, eikä tästä nyt välttämättä oo pakko pahaa oloa tullakaan. :p Sen sijaan kaikkea hapanta tekis mieli syödä. Hassua. Tänäänki aloitin päivän (sokeroimattomalla) tyrnimehushotilla, nam. :D
 
Onko kellään oireena huimaus? Mua huimaa tänään ja mietin onko mulla matala Hb tai verenpaine. Mulla normaalisti normaali/matala verenpaine ja mietin voiko se vaikuttaa nyt enemmän kun olen raskaana.
Pitää mennä syömään jos se auttaisi vähän.

Mua kyllä väsyttää melkein koko ajan. Silmät "palaa päässä" ja tuntuu ettei mitään ylimääräistä jaksa tehdä. Koti on kuin tornadon jäljilta, mutta en vaan jaksa siivota! Ehkä viikonloppuna sitten... Onneksi on perjantai että saa nukkua edes pikkasen kauemmin viikonloppuna. Yleensä lapset heräävät kyllä melko aikaisin, mut jos niitä valvottais vähän kauemmin tänään että sais nukkua edes kahdeksaan huomenna.

Tänä iltana voisi hemmotella itsensä ja syödä jotakin hyvyyksiä :popcorn:. Outoa kyllä mun ei oikein tee mieli karkkia. Yleensä olen kauha karkkirotta ja rakastan varsinkin suklaata, mut nyt ei ole sitä himoa.
 
Onko kellään oireena huimaus? Mua huimaa tänään ja mietin onko mulla matala Hb tai verenpaine. Mulla normaalisti normaali/matala verenpaine ja mietin voiko se vaikuttaa nyt enemmän kun olen raskaana.
Pitää mennä syömään jos se auttaisi vähän.
Mulla on huimausta aina kun nousen ylös. Tämä johtuu hemoblobiinista, siksi aloitin rautakuurin heti kun testin tein ja on kyllä auttanut!! :vampire:
 
Täällä on kans huimausta aina välillä. Tosin sekin nyt jo helpottamaan päin. Mulla ei kans ihme kyllä tee mieli makiaa ollenkaan. Enemmänki suolasta voisin syyä vaikka kuinka palijon. Tänään aattelin palkita itteni sipsipussilla ku oon koko viikon malttanu olla ostamatta niitä kaupasta vaikka kuinka palijon on teheny mieli :D
 
Hei kaikille!

Uusi (hermoheikko) odottaja listalle

1.10 Saanni 29v. 2.lapsi K-SKS

Lasta yritetty vuosi ja tärppi tuli, kun tutkimukset käynnissä. Keskenmenon pelko on järkyttävä. Lisämausteena ajoittaiset menkkakipukohtaukset, joihin liittyy pyyhittäessä vaaleanpunaista verensekaista valkovuotoa. Paniikki päällä. Olin aivan varma, ettei vu:ssa sykettä löydy. Saimme vu:n julkisella meneillään olevien tutkimusten vuoksi. Kuitenkin ultrassa kaikki hyvin. Ultran mukaan silloin 6+6, syke hyvä ja koko 9,3mm. Tämän jälkeen vuotoa tullut kerran reilummin kuin aiemmin, josta uusi pelko persuuksiin. Maanantaina ensimmäinen neuvola. Ultraavat vatsan päältä, mutta ei sieltä varmaan vielä sykettä näy. Alkio on saatu näkymään (ultrattu ku:n poissulkemiseksi) aiemmin vatsan päältä. Ehkä voisin kieltäytyä ultrasta niin ei tulisi turhaa paniikkia jos ja kun sykettä ei näy. Doplerilla tuskin vielä mitään kuuluu? Yksi lapsi ennestään 5v. ja silloin ei tämmöistä huolta ollut. Olin nuorempi, enkä tiennyt/osannut pelätä. Oireina jatkuvanlainen pahoinvointi, ylösnoustessa repäisykivut ja arat rinnat. Turvotusta vatsan seudulla reilusti, ei muuten. Normaalisti olen "vatsaton" niin tämä pöhötys kyllä näkyy. Pelkoa alkion menetyksesta lisää kaverin yllätysraskaus, joka muutaman viikon pidemmällä. Nämä vauvat olisivat serkuksia, joten kovasti toivon, että loppuun asti päästään.

Tsemppiä kaikille tähän alkuodotukseen!

Saanni 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Täällä yksi uusi, ystävänpäivänä plussannut mamma :) Olemme vuoden yrittäneet toista lasta ja vihdoin tärppäsi <3 Elämäni paras ystävänpäivä.

Hassua, olen viimeiset puolivuotta ollut joka kierrossa varma että ''nyt tärppäsi'' kauhia liuta oireita mutta ei, aina pudottu korkealta kun täti tuli. Mutta nyt tässä kierrossa ei ole ollut mitään muuta oiretta kuin kuvotus! Kerkesin jo kaksi negaa testata ja valmistautua taas uuteen kiertoon mutta onneksi ei :)

Meillä on perheessä varsin hauska tilanne :) Veljeni ja hänen vaimonsa esikoinen syntyi 9/11 ja meidän esikoinen 12/11, nyt on tulossa seuraavat serkukset 9/13 ja 10/13 :) Toivottavasti kaikki menee hyvin. Niin ja onnea kaikille plussanneille <3

LA 24.10.2013 TenSon 21v / 2. lapsi / vks
 
Tervetuloa uusille, meillä onkin saannin kanssa sama synnäri ja samanikäiset esikoiset, niin ja hirveä keskenmenon pelko. :)

Minä olen nyt vakaasti päättänyt olla stressaamatta koko raskautta, helpommin sanottu tietysti kuin tehty, mutta eihän tästä keväästä tule mitään jos joka päivä olen vaan tunnista toiseen hermoheikkona. Varhaisultraankaan nyt en luultavasti mene, mutta vielähän tässä on aikaa muuttaa mieltään, nainenhan saa siis muuttaa mieltään vaikka kerran päivässä.:D
Mutta ei tämä tosiaan tästä murehtimalla parane, jos meneekin kesken tai jos siellä ei ole ketään, niin asialle en itse valitettavasti yhtään mitään voi, joten koitan nyt mennä päivä kerrallaan ja nauttia raskaudesta, jos huonosti käy, niin murehditaan sitten sitä, toki toivon sydämmeni pohjasta ettei niin tulisi käymään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82

Yhteistyössä