Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Tervetuloa kaikille uusille =) Meitä alkaa olemaan jo aikasta iso joukko!!

Tää on kyllä ihanan aktiivinen ketju... itse käyn monta kertaa päivässä lukemassa tekstit puhelimella, mutta sillä oon niin vaikea kirjoittaa niin se jää sitten vähemmälle, mutta hengessä olen mukana ja yritän aina välillä keritä istumaan koneellakin.

KYSELY:

Yrityksestä:
Mikä yrityskierto tärppäs?
- En oo ihan varma, ehkä neljäs
Yritittekö joka päivä, joka toinen päivä, sattuman varaisesti vai harvoin (pupuilu)?
- Ovulaation aikaan useammin ja muuten silloin kun teki mieli
Oliko sinulla käytössä kotikonsteja mitkä parantavat raskauden mahdollisuutta? (Esim. greippimehu, punaviini jne.)
- Ei ollut
Mikä dpo/kp plussasit?
- dpo 12 tuli haalea plussa ja siitä on sitten vahvistunut
Oliko tämä tärppi kierto jotenkin erilainen, jos oli niin miten?
- Ei oikeastaan, menkkamaista jomotusta oli jo aika aikasessa niin siitä arvelin et plussa saattais tulla =)

Odotus:
Haluatko tietää sukupuolen?
- En oo varma... välillä haluan ja välillä en =)
Kumpaa jännität enemmän np-ultraa vai rakenneultraa?
- Kaikkia jännitän
Kumpaa toivot, tyttöä vai poikaa?
- Kliseisesti toivon että vauva on terve, mutta eiköhän se ole kaikille ensisijaisesti tärkein. Jos sais valita niin ehkä tyttö. Mulla on siis pojat -04 ja -06 ja tyttö -11 eli tuolle kuopukselle olis sisko ihan kiva ja vaatteet ja muut menis sitte hyvin...mutta ihania ne on kumpikin =)
Oireet?
- Eipä juuri mitään... ehkä välillä menkkamaista kipua ja viluttaa

+ Minkälainen elämäntilanne teille on yleisesti? (työ, asunto, parisuhde, terveys)
- Töihin palasin kuopuksen jälkeen lokakuussa. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä vissiin 18 vuotta ja niistä naimisissa kohta kymmenen... pitkä taival jo takana. Meillä siis kolme lasta ja omakotitalossa asutaan.

Äitiyspakkauksesta... olen siis ottanut sen kolme kertaa, mutta nyt taidan jättää väliin kun edellinenkin on vielä tallessa. Tosin, niinkuin Misu78 niin minäkin tahtoisin sen makuupussin muistoksi kaikille, mutta varmaan kans hommaan sen jostain sitten käytettynä. Esikoisen odottajille suosittelen kyllä pakkausta. On se vaan niin ihana saada ja niitä pikkuruisia vaatteita hypistellä ja kyllä siellä on paljon tarpeellista tavaraa vaikkei vaatteet niin miellytäkään.

Ensimmäinen neuvola minulla on 7.3 ja siellä katsotaan sitten ultralla onko masussa elämää...

Isot tsempit pahoinvoinnista kärsiville... en osaa edes kuvitella kuinka kamalaa olis =(

Mutta miten ihmeessä tää aika voi oikeesti mennä näin hitaasti... tuntuu että siitä on ikuisuus kun tein testin... eikä siitä oikeesti oo kun 2 viikkoa!!!! Menis nyt nopeemmin... ja sitten jos/kun vauva syntyy niin aika vois vaikka pysähtyä =)

Mukavaa laskiaistiistaita kaikille!

Linnea 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87
vauvan koosta: Mulla on olleet kaikki isokokoisia ( aivan kuten mun äidillä myös). Esikoinen syntyi rv 42+0, 4030g 51,5 cm (hätäsektio) , keskimmäinen rv 40+2, 3950g 53,5 cm (imukuppi) ja kuopus rv 41+6, 4585g 55,5cm ( kiireellinen sektio). Kaikki synnytykset etenivät hyvin, varsinkin tuo viimeisin olisi ollut nopea ( n. 4 tuntia), ellei aina ponnistusvaiheessa olisi tullut komplikaatioita : / Neljäs on erittäin todennäköisesti suunniteltu sektio juurikin noiden aiempien sektioiden takia ja vauvojen koon. Enää en pahakseni sitä pane, mutta kyllä itku pääsi kun en onnistunut tuota kolmattakaan säännöllisesti synnyttämään :( Olisin halunnut niin kovasti vauvan heti rinnalle sen synnyttyä, mutta kertaakaan en saanut tuota kokea. Olen yrittänyt kaivaa hyviä asioita ja kiitollisin olen siitä että kaikki ovat perusterveitä ja kaikki ovat olleet vauvoina todella helppoja. Keskimmäisellä oli koliikkia muutaman viikon, mutta onneksi vain niin vähän aikaa :)
Huomenna teen viimeiset testit ( tai ainakin yritän tehdä viimeiset :rolleyes: )

Täälläkin täytyisi käydä ostamassa jossain vaiheessa äitiysvaatteita, ehdin nekin antaa kaikki jo kiertoon :D Varmaan kahlailen ensin kirppareita, niissä on tehnyt ennenkin todella hyviä löytöjä. Olen myös leggings- kannattaja :wave: Tunika siihen ylä-osaksi, niin on hyvä kokonaisuus pallomahanakin :heart:

kääkkis ja sisu 4+1
 
Hei!

Nyt on enemmän aikaa lueskella teijän juttuja ja kirjotella itekki, kun sain vihdon ja vimein tuon pikkuhirviön päikkäreille. Eihän siihen menny ku tunti.... Ollaan nimittäin alettu nukuttaa poikaa päikkäreillä omaan sänkyyn (aiemmin nukkunu melkeenpä aina meijän sängyssä) ku 11.3. mulla alkaa työt ja poika joutuu hoiton. Onneksi vaan 10 äivää kuukauessa ku jää osittaiselle hoitovapaalle. Tänään kävin muute tekeen sopparit työpaikalla. Osastonhoitaja (olen siis lähihoitaja ja olin vuojen vuodeosastolla töissä ennen ku poika synty ja meen sinne nyt takas) kysy et kuin pitkä soppari tehään ja et millon siirryn kokopäiväseksi. Sanoin vaan et oon aatellu syksyä ja sopimus loppuu nyt sit 31.8. En tietenkään maininnu mitään et saatan jäähä sillon jo äippälomalle..... :saint:

Vauvojen koosta oli puhetta. Siis kuten te kaikki jo varman tiedättekin (oon niin paljon jauhanu jo siittä et varmaan jo teitä kllästyttääki....) minun poika synty pikku keskosena rv30+1 (klo 00.28 eli ei paljonsta ollu kiinni et tasa rv30) 1 420g painosena ja 38cm pitkänä. Synnytys meni onneksi hyvin ja keskola aikakin melkeenpä loistavasti eika poitsulla näytä (ainakaan vielä) jääneen mitään suurempia merkkejä keskosuuesta, siis jos herkkää kukkua ja pienikokosuutta lasketa, niin ja motorisen kehityksen pienoista hitautta.

Synnytys tarinoita olisi kiva kuulla!

Voisin itse aloittaa.. :whistle:
Itselläni ei ollut mitään kunnon synnytys oireita. Selkää vaan vähän vihlo koko päivän. Illalla menin sitten päivystykseen et saisin jotain särkylääkettä ja/tai saikkua ku seuraavana päivänä ois ollu iltavuoro. Päivystyksessa mut sitten ohjattiin synnärilleja siellä kätilö toivotti tervetulleeksi synnyttämään johon vastasin että toivottavsti en kuitenkaa ihan vielä synnyttäis. Mut laitettiin sitten siihen supistuksia seuraaaan laitteeseen. Kätilö vaan kävi koko ajan lukemassa sitä laitetta ja hoki ettei sulla ainakaan mitään supistuksia oo että oot ihan turhaan tullu tänne. Sitten kun olin pääsemässä kotiin veri- ja virtsatestien jälkeen soitin miehelle et voi tulla hakeen. Sitten sattu lääkäri kierrolle ja se aiko varmuuden vuksi tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Ajattelin et kaikellaisia pervoja sitä onki lääkärinä.. Onneksi kuitenki tutki, koska kohdunsuu oli täysin auki ja synnytys käynnissä. Siittä mut siten kiidätettiin synnytyssaliin ja yritettiin kaikin tavoin estää synntys. Muistan kysyneeni lääkäriltä vaan: "kuoleeko se?" Siihen lääkäri vaan totes surullisena: "Enhän minä sitä voi tietää.."
Synnytysä saatiin viivytetyä n. 3tuntia. Sitten kivut oli niin sietämättömiä et musta tuntu et mä kuolen siihen paikkaa. Mitän kivynlievitystähän ei voinu enää antaa. Ite synnytyksestä en muista muuta ku toinen kätilö huusi koko aja: "Älä huua vaan ponnista" oisin halunnu potkassa sitä päähän... Ja sen ku lastenosasto ylilääkäri istu keinutuolissa käet ristissä ja ootti millon sain puskettua muksun maailmaan. Siten poika synty ja se vietiin äkkiä teholle ja me jäätiin monttuauki ihmettelemään mitä äsken oikeen tapahtu. Sitten kätilö sano et pitäis istukka synnyttää ja mä suunnilleen rukoilin et eikö se vois oottaa vaikka puoltuntii, ku mulla on vihdoinki hyvä olla. Ei kuulemma voinu.. :D
Seuraavana aamuna soitin sit töihin etten taija nyt joutaa iltavuoron. Siinäpä se minun elämäni pahin ja ihanin päivä kiteytettynä. Toivottavasti saitte ees jotain selvää. Tää tarinan kerronta ei oo nimitäin mun vahvinta alaa..

Ihan kunnon omanapa juttu taas.. Sori..
 
Hei!

Nyt on enemmän aikaa lueskella teijän juttuja ja kirjotella itekki, kun sain vihdon ja vimein tuon pikkuhirviön päikkäreille. Eihän siihen menny ku tunti.... Ollaan nimittäin alettu nukuttaa poikaa päikkäreillä omaan sänkyyn (aiemmin nukkunu melkeenpä aina meijän sängyssä) ku 11.3. mulla alkaa työt ja poika joutuu hoiton. Onneksi vaan 10 äivää kuukauessa ku jää osittaiselle hoitovapaalle. Tänään kävin muute tekeen sopparit työpaikalla. Osastonhoitaja (olen siis lähihoitaja ja olin vuojen vuodeosastolla töissä ennen ku poika synty ja meen sinne nyt takas) kysy et kuin pitkä soppari tehään ja et millon siirryn kokopäiväseksi. Sanoin vaan et oon aatellu syksyä ja sopimus loppuu nyt sit 31.8. En tietenkään maininnu mitään et saatan jäähä sillon jo äippälomalle..... :saint:

Vauvojen koosta oli puhetta. Siis kuten te kaikki jo varman tiedättekin (oon niin paljon jauhanu jo siittä et varmaan jo teitä kllästyttääki....) minun poika synty pikku keskosena rv30+1 (klo 00.28 eli ei paljonsta ollu kiinni et tasa rv30) 1 420g painosena ja 38cm pitkänä. Synnytys meni onneksi hyvin ja keskola aikakin melkeenpä loistavasti eika poitsulla näytä (ainakaan vielä) jääneen mitään suurempia merkkejä keskosuuesta, siis jos herkkää kukkua ja pienikokosuutta lasketa, niin ja motorisen kehityksen pienoista hitautta.

Synnytys tarinoita olisi kiva kuulla!

Voisin itse aloittaa.. :whistle:
Itselläni ei ollut mitään kunnon synnytys oireita. Selkää vaan vähän vihlo koko päivän. Illalla menin sitten päivystykseen et saisin jotain särkylääkettä ja/tai saikkua ku seuraavana päivänä ois ollu iltavuoro. Päivystyksessa mut sitten ohjattiin synnärilleja siellä kätilö toivotti tervetulleeksi synnyttämään johon vastasin että toivottavsti en kuitenkaa ihan vielä synnyttäis. Mut laitettiin sitten siihen supistuksia seuraaaan laitteeseen. Kätilö vaan kävi koko ajan lukemassa sitä laitetta ja hoki ettei sulla ainakaan mitään supistuksia oo että oot ihan turhaan tullu tänne. Sitten kun olin pääsemässä kotiin veri- ja virtsatestien jälkeen soitin miehelle et voi tulla hakeen. Sitten sattu lääkäri kierrolle ja se aiko varmuuden vuksi tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Ajattelin et kaikellaisia pervoja sitä onki lääkärinä.. Onneksi kuitenki tutki, koska kohdunsuu oli täysin auki ja synnytys käynnissä. Siittä mut siten kiidätettiin synnytyssaliin ja yritettiin kaikin tavoin estää synntys. Muistan kysyneeni lääkäriltä vaan: "kuoleeko se?" Siihen lääkäri vaan totes surullisena: "Enhän minä sitä voi tietää.."
Synnytysä saatiin viivytetyä n. 3tuntia. Sitten kivut oli niin sietämättömiä et musta tuntu et mä kuolen siihen paikkaa. Mitän kivynlievitystähän ei voinu enää antaa. Ite synnytyksestä en muista muuta ku toinen kätilö huusi koko aja: "Älä huua vaan ponnista" oisin halunnu potkassa sitä päähän... Ja sen ku lastenosasto ylilääkäri istu keinutuolissa käet ristissä ja ootti millon sain puskettua muksun maailmaan. Siten poika synty ja se vietiin äkkiä teholle ja me jäätiin monttuauki ihmettelemään mitä äsken oikeen tapahtu. Sitten kätilö sano et pitäis istukka synnyttää ja mä suunnilleen rukoilin et eikö se vois oottaa vaikka puoltuntii, ku mulla on vihdoinki hyvä olla. Ei kuulemma voinu.. :D
Seuraavana aamuna soitin sit töihin etten taija nyt joutaa iltavuoron. Siinäpä se minun elämäni pahin ja ihanin päivä kiteytettynä. Toivottavasti saitte ees jotain selvää. Tää tarinan kerronta ei oo nimitäin mun vahvinta alaa..

Ihan kunnon omanapa juttu taas.. Sori..
 
Kiitos kaikki ihanat tuesta ja erityisesti jaetuista kokemuksista! :heart: Kiva kuulla,että Fossiilin vuoto on väistynyt! Muille erinäisten asioiden kanssa kamppaileville tsemppiä tosi paljon! Oma vuoto on eilisestä vähäisestä vähentynyt minimaaliseksi, tuskin huomattavaa... Toivoa siis on.:)

Hanneka ja Pikku Ruu 4+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
No nyt on sitten mun vuoro vuotaa..:( Illalla oli vähän juilintaa,aamulla kaikki ok. Menin
töihin ja kesken pvn alkoi tuntuun sellanen menkkaolo oikeen kunnolla. Kävin vessassa ja
vertahan sieltä tuli. Ei nyt mitenkään kamalasti, pyyhittäessä ja aavistus tiputti.. Koko
loppu pv meni sitten jomottaessa ja vessassa ravatessa..Paniikis mietin mitä teen jos alkaa
kunnolla vuotaan..siteitä nyt ei tietenkään mukana ollut : /.
Saa nähdä nyt mitä tapahtuu.. En nyt ajattele sen kummemin, tulee mitä tulee.. Vaikka
täytyy myöntää että kyllähän se kirpaisee jos kesken menee. On noita keskenmenoja ollut
elämän aikana 3.
Palailen asiaan!
 
Nyt on sitten soitettu neuvollaan ekaa aikaa. Siellä täti laski, että viikkoja ois 4+6 ja LA 16.10 eli vähän muuttui, mitä laskurit antoi. Ja toki voihan se vielä tuosta muuttua jatkossakin :) Tänään taas ei ole oikein ollut mitään tuntemuksia. Jännä, että välillä on niin varma tästä raskaudesta (oireita) ja näinä päivinä kun ei oikein ole mitään, niin epäilen suuresti. Toki tänään väsymystä (yön nukuin huonosti) ja päätä koskenut ihan kiitettävästi. Neuvolasta suositteli alkaa syömään d- vitamiineja ja foolihappoa. Vitamiinit kävin ostamaassa eilen ja tänään tuon kyseisen foolihapon.
Ensimmäinen neuvola meillä on 4.3. Mies haluaa lähteä mukaan käynnille, ihan hienoa sekin, kun entisessä suhteessa mies ei osallistunut mihinkään. Väkisin sain edes np-ultraan ja rakenneultraan. Mutta nyt on elämä/asiat toisin! :) <3

LukLu Kiitti vinkistä. Nyt ehkä pystynkin helpommin johonkin asiaan palaamaan, jos haluan kysellä/kommentoida. Joo, tosiaan se miun kesätyöpaikka on sellainen, että väkivaltaa ei voi välttää (siis eli sitä on jos on). Ei ole siellä mitään muutakaan työtä, missä ei kohtaisi. Tässä nyt olen vain puntaroinut, että sanonko työnantajalle suoraan tilanteeni jo nyt, että sinne sitten joku muu saa sen paikan. Ja itse katselen kesäksi jostain muualta töitä. Yhtään en vielä tiedä mitä teen. Kohan tähän jotain selvyyttä saisi, koska tilanne stressaa minua ja se ei ole ollenkaan hyvä juttu. Eli siis olen valmistumassa lähihoitajaksi toukokuun vika päivä. Joten varmasti jotain töitä, ei niin vaarallisesta paikasta saisinkin. Eri juttu, mikä on sitten oma vointi.

hepzu & nepukka 4+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hanneka
Hcg verikoe: 690,9 (rv 4+4). Kysta ei kuulemma voi nostaa niin korkeaksi, vaikkei osannutkaan tarkkaan sanoa kuinka korkeaksi voi nostaa. en saanu ultraan lähetettä. Yritin saada yths:ltä aikaa mut sain vasta ens viikolle. Pidin alkuperäisen ajan kuitenkin joka 26.6.ja käy samalla varhaisultrasta. Ristiriitainen fiilis mennä ens viikolla koska sydämen pitäisi alkaa lyömään sillä viikolla ja se saattaa jo näkyä muttei välttämättä. en haluis turhaa stressaa. lisäks hankala olla pois töistä ens viikolla. katson vähän miten tilanne tässä etenee kipujen kanssa. tänään taas ei kipuja. eilen ja su oli oikealla puolella kipua joka säteili reiteen. kysta siis oikealla puolella. perjantaina otetaan uudestaan hcg. sillon pitäis ohjeellisesti olla hcg 1000-2000 yths:n tietojen mukaan.
 
icy
Heippa :wave: Täällä taas yksi varovainen ilmoittautuisi mukaan, eilen tehty positiivinen r-testi kp29. Huomenna ois tarkoitus vielä digillä varmistella, tänään tein vielä yhden liuskan, kun en kerrasta uskonut. :) Esikoispoika on syntynyt 03/12, häntä tahkottiin toista vuotta ennen kuin tärppäsi ja tämä ihme takertui matkaan heti ensimmäisestä kunnon yrityskerrasta. Ehkäisyä ilman ollaan oltu kyllä syksystä asti, mutta menty keskeytetyllä. LA:sta en vielä tiedä tarkalleen, kun aiemmat kierrot on ollut 35-36 ja nyt pärähti plussa jo noinkin aikaisin, niin tää kierto olis kait ollut lyhyempi. Nyt vain toivotaan, että kaikki sujuisi hyvin! :heart:

Eli icy / 22v. / 2. lapsi / SatKS / LA ?
 
Heippa!

Voikun aika menee edelleen hitaasti. Yritän ajatella, että eka neuvola on jo ens viikon jälkeen seuraavalla viikolla ja sit siitä on enää 3 viikkoa ultraan. Mutta siis ihan liian pitkiä aikoja.

Nyt mulle on iskenyt inhottava flunssa. Yöllä ei saa nukutuksi kun ei saa hengitetyksi kun nenä on tukossa. Ei kiva. Siks nyt en jaksa kovasti kirjotellakaan tänne = sori, että ei teille muille kommentteja.

Mullakin vatsa iltasin niin turvonnut, että näyttäis viikkoihin nähden siltä, että vähintään viitoset olis tulossa ;)

Rinnan muuten ei oo enää arat. Aluks oli jatkuvasti. Toivottavasti ei huono merkki. Mullakun ei rintojen ja turvotuksen lisäks oo ollut oikeen muita oireita... Puoltoista vuotta kun olis tää pikkunen saanut tulla, niin ei haluais millään siitä luopua!

Nyt pyykit nopsaan narulle ja nukkumaan (jos flunssa antaa myöden)!

Öitä!
 
Tertulemast taas kaikille uusille! Täällähän on porukkaa sankoin joukoin!

).( Vuoto on taas tältä erää loppunut. Kun tätä palstaa lukee niin ei voi kuin todeta, että on hyvin yleisiä nämä kaikenmaailman vuotelut. Välillä tuntuu että eihän sitä millään voi raskaana olla kun ei oo juurikaan oireitakaan. Mutta eipä ollut esikostakaan ei. Pitäis vissiin sinne nlaankin soitella.

Vauvojen koosta esikko oli tosiaankin sen himpun alle 4500g syntyi 38+0, itselle raskausaikana kertyi painoa 9kg eikä lähtöpainokaan kummoinen ollut. Ei mitään tietoa kenelläkään, miten mukelosta niin iso kasvoi :) Painoarvio 10päivää ennen synnytystä oli 3kg, eli ei menny sekään niinkuin strömsössä :LOL:

Kääkkis 82 eipä mullekaan pahemmin lasta heti rinnoille tarjottu vaikka alatiesynnytys olikin, sen verran rankka oli synnytys ja verenhukka.


Tässäpä jorinat tältä erää,
lempo ja jotian? 5+5
 
Minullakin on ollut tosi vähän oireita, nyt on pikkuhiljaa ruvennut hillitön väsymys painamaan päälle, nytkin pitäis olla jo nukkumassa, mutta eväät on tekemättä, pyykit on koneessa ja suihkussakin pitäis käydä.:D
Myös rinnat on nyt kipeytynyt, tänään valitin fb:n palstalle kun minulla ei ole oireita ja heti sen jälkeen rinnat ovat tulleet kipeiksi. :)

Mutta nyt vielä äkkiä hommiin niin pääsee sinne nukkumaankin jossain vaiheessa, onneksi menen suht myöhään töihin. :)
 
Heippahei vaan kaikille! Täällä ilmottautuisi yksi lokakuinen mukaan (tai siis LA ois tuolloin 9.10.). :)

Olen 22v. nuori nainen Kainuusta ja avopuoliskoni on 21v. Viime marraskuussa meni ensimmäinen raskaus kesken :/ mutta nyt sitten porskutellaan uudestaan raskaana. :) <3 Eli sitä esikoista odotellaan.

Ensimmäisen testin tein vklla 5 ja oli tuolloin negatiivinen. Toisen testin tein sitten viikolla 6 ja odottelin negaa kun luulin kuvittelevani alkuraskauden oireita kuten uupumusta, väsymystä, kuukautiset eivät olleet alkaneet jne. Niin positiivinen tuloshan sieltä sitten tuli, oltiin avopuolison kanssa aika "pähkinöinä" <3. Piti seuraavana aamuna vielä tarkistaa ja varmistaa positiivinen tulos, ennen kun soitin neuvolaan ja sekin olin +. Neuvolaan lääkärille sain aikaa viikolle 10, joten tässä ois vielä kolme viikkoo odoteltavaa.

Nyt on menossa rv 5+6 ja tämän viikon alussa on alkanut rinnat aristamaan ihan kunnolla, pissalla pitää ravata jatkuvasti ja ajoittaista alavatsan vihlontaan on havaittavissa (ensin säikähdin, mutta ystäväni sanoi että se on normaalia :D ).

Voikaa hyvin ja tsemppiä yrittäville! :) <3
 
lempo: olen yrittänyt ajatellakin niin, että ei se välttämättä onnistuisi vaikka olisikin muuten säännöllinen synnytys. Kaikkea kun voi sattua : / Teilläkin ilmeisesti kaikki meni loppujenlopuksi hyvin, kun uskalsit uudelleen hommaan ryhtyä :) ? Meillä oli painoarvio melkein grammalleen oikein ja alakautta laittoivat synnyttämään, vaikka tosiasiassa poika ei olisi mahtunut alakautta leveiden hartioiden takia tulemaan, ainakaan ilman murtumia. Mullekaan ei tullut raskausaikana viimeisestä, kuin 5 kg painoa, ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes oli kyllä, aivan kuten keskimmäisessäkin. Nyt yritän jo aloitella vähähiilarista ruokavaliota, jospa en jäisikään sokerirasituksessa tällä kertaa "kiinni" :) Mun äiti on myös tosi pieni, ihmettelen miten se on saanut niin isoja vauvoja :D Veljeni oli samaa kokoa kuin tuo meidän poika.

yh79: :hug: Toivottavasti vuoto on loppunut.
 
esikoisesta ravasin ultrissa ja painoarvioissa loppuraskauden ennenaikaisten supistusten (jäin saikulle & vuodelepoon rv29) sekä mun vatsan pienen koon takia. Vikassa painoarviossa arvioitiin pojan olevan 3,7-3,9kg mutta sieltä tuli 3100g pikkupoika :heart: ja rv 41+4, joten tällä kertaa osaan olla pelästymättä noita ennenaikaisia suppareita :LOL: VAIKKAKIN ne oli mulla tosi kovat ja pehmensi kohdunsuun täysin ja lyhensi kohdunkaulan melkeen kokonaan.

Äitiysvaatteet oon tainnut kaikki myydä :/ mikä lie ajatusvirhe tullut! Tai siis lähinnä niitä housuja kaipailen, mulla oli kahdet tosi ihanat äippähousut joita oisin tosi mielellään pitäny nytkin (niitten leggareiden lisäks ;) ) Paitoja nyt voi käyttää melkeen mitä vaan, varmaan tulee taas niin pieni vatsa et mahdun hyvin kaikkiin paitoihini :) ja kesällähän voi pitää jotain mekkoja ja tunikoita :heart: ihanaa tällä kertaa olla kesällä isomahaisena, esikoista kun aloin odottaa kesä- heinäkuussa niin ei ehtiny muutakun oksentaa kesähelteillä :p
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
yh79 Älä huoli, kyllä kaikki järjestyy ja luulen että vuoto harmitonta... Koska aijot kertoa exällesi tilanteesta? terv. utelias. :snotty:

Aika moni on noista alkuraskauden vuodoista kärsinyt... Kopioin pari jutskaa netistä:
"Niukka alkuraskauden verenvuoto ajankohtana, jolloin kuukautisvuodon pitäisi alkaa ("valekuukautiset"), on tavallinen oire, sitä esiintyy joka neljännellä naisella. Jos vuoto on kuukautisvuotoa runsaampaa ja jos siihen liittyy supistuksen omaisia kipuja, oireet viittaavat keskenmenoon."
 
  • Tykkää
Reactions: Hanneka
Mä varaan neuvolaa vasta sitten kun oon varma että raskaus edennyt :) Ajattelin ensi tiistaina tehdä uuden testin ja katsoa onko edennyt. Nyt siis tuli "Raskaana 1-2 " niin ensi viikolla pitäisi olla "Raskaana 2-3". Näin tein ekankin kohdalla :)

Tai sitten kun on ensimmäisen lapsemme 4kk neuvola niin voisin siinä samalla tilata sitten uuden ajan jos raskaus edennyt ;)

Padmerine 4+4
 
"Veristä vuotoa esiintyy yleensä noin joka neljännellä raskaana olevalla pois jääneiden kuukautisten aikoihin. Niukka verinen vuoto johtuu siitä, että hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohdun limakalvoon. Mikäli verinen vuoto on runsasta ja vastaa kuukautisvuotoa tai on jopa runsaampaa, se voi olla merkki alkavasta keskenmenosta. Tällöin on syytä ottaa yhteyttä äitiysneuvolan terveydenhoitajaan tai lääkäriin." (Pregcheck.fi)

Tuolla siis viitataan siihen, että kuukautisten aikaan tuleva vuoto vois olla vielä kiinnittymiseenkin liittyvää. Luulin, että se ois tullut aiemmin. Tosin oma vuoto on ruskeaa eli vanhaa. Jospa se pikkuinen siellä porautuu tiukemmin kiinni. :heart:Ainakin etova olo on ollut tänään heräämisestä asti.:x

Ja kaikille uusille taas tervetuloa!:flower:
 
Viimeksi muokattu:
Voimia kaikille vuodon kanssa hermoileville. :hug:

Ja tervetuloa uusille. :)

Osa teistä on kyllä ihan hassuja, kun tilailette odotusvaatteita 5. raskausviikolla. :D Siis saahan sitä olla, mutta hauska nähdä, miten ihmiset suhtautuu eri tavalla. Itehän en taida uskoa vauvan tuloon olenkaan, ennen kuin syke on nähty ultrassa. Vasta ultran jälkeen aion soittaa neuvolaankin. :p

Tosi ärsyttävää tää oireiden vaihtelu. Yöllä oli taas tissit niin arat, että kääntyminen sattui. Nyt taas päivällä on täysin normaalit, ja pelottaa, että onko kaikki hyvin. Huoh. Ens yön kipuja taas odotellessa. :kieh:
 
Onhan se vähän pöllöä ostaa äitiysvaatteita jo nyt, mut se on hyvä syy shoppailla itselleen :LOL:. Itse tilasin ne housut jo nyt koska pelkäsin että juuri tuo vihreä väri ehtii loppua muuten. H&M:n vaatteilla on tapana mennä aika nopeasti edullisen hinnan vuoksi. Ja tiedän kokemuksesta että maha pullahtaa esille sen verran aikaisin että muutaman viikon päästä saan jo siirtyä äippähousuihin ;).

Yritin aamulla soittaa neuvola"tädilleni" varatakseni ajan, mutta sillä olikin potilas puhelinaikaan : /. Eli soitan uudestaan nyt puolen tunnin päästä kun on seuraava puhelinaika.

Uusille tervetuloa:wave:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Ärsyttää kun en vieläkään saanut sitä neuvola"tätiä" kiinni! Olen soittanut jo kolme kertaa ja nyt se oli lähtenyt johonkin kokoukseen, kesken puhelinajan. Ja vaihteen mukaan sillä ei ole puhelinaikaa huomenna aamulla ollenkaan, vaan pitää soittaa sit klo 12 taas. :headwall:

Tänään älysin onneksi laittaa järkevämmät housut jalkaan, joten ei ainakaan kiristä mahaa joskin hermoja.

Viiltävästä kivusta ja pistelystä oli joku kirjoittanut. Minulla on kans viiltävä kipu ja pistelyä siellä täällä vähän väliä. Pikkasen pelottaa että onko kaikki hyvin, mut arvaan että ne ovat mun kiinnikkeet jotka oireilevat. Kauhulla odotan loppuraskautta : /
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: elwwis
Laala kröhöm.. saanen korjata, että olen viikolla 7! :LOL: No mutta niinhän se on, että aikanen lintu madon nappaa.. Esikon kohdalla koin nimittäin karvaasti, että kun menin kevättakkia ostamaan ei mammatakkeja ollut MISSÄÄN enää!! Ei netissä, kaupoissa, kirppareilla.. missään.. Jouduin sitten ostamaan ihan sairaan ison xxxl kokoisen rotsin, minkä köytin ympärille ja kääsin hihoja kolme kertaa ja voitte kuvitella minkä näkönen olin 158cm 40 sf-mitalla kun painoin xxxl kokoinen takki päällä!! ;) Joten te ketkä mielitte itsellenne kevät/syksy takkia niin suosittelen teitäkin pikkuhiljaa tekemään ostoja. takit on tullu/tulee parhaillaan kauppoihin ja esim H&M:n takit menee todella nopeasti!!

Ite oon sellanen alennusratsaaja, että kattelen aina alennuksista vaatteita. Lapsillekin ostan kesäkenkiä syksyllä ja päinvastoin. Saa niin paljon halvemmalla kaikkea kun on ajoissa alennusmyynneissä =) Ja vielä omasta kohdasta saan sanoa vielä sen verran, että esikosta maha tuli esiin viikolla 11, nykyisestä kuopuksesta viikolla 9 ja tästä on jo nyt, eli viikolla 7. Turvotusta nyt, mutta tiedän ettei tule enää laskemaankaan normaaliin tilaan kun sitten jo vauva puskee mahaa ulos.. joten näin meillä jokaisella on mamma vaatteille eriajankohtina tarvetta =)

ON ei oikeestaan mitään muutoksia, vointi on väsynyt ja kiukkuinen :mad:

hmm.. synnytystarinoita joku kyseli.. hmm.. mä en taida kertoa ainakaan vielä, kun ei välttämättä ole esikoistaan odottaville kovin mukavaa luettavaa, tulee turhia harmaita hiuksia vaan =) Sanottakoon sen verran, että molemmat olleet todella erilaisia niin alkamisen, etenemisen kun ponnistuksen ja jälkeistenkin osalta, sekä sen suhteen miten vauva on synnytykseen reagoinut. Koitin valmistautua kuopuksen kohdalla kaikkeen, mutten pystynyt kuitenkaan, mitään vastaavaa en kuopuksenkaan kohdalla osannut odottaa.. Joten jokainen synnytys on omanlaisensa ja synnytykseen tulee valmistautua ainoastaan siten, että antaa homman mennä omalla painollaan..
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Laala

Mä oon sun kanssa samoilla linjoilla. Mun pitää odottaa np-ultraan saakka, että voin uskoa vauvan olevan todella tulossa. :) Viimeksi kun varhaisultrassa ja neuvolan ultrassa oli kaikki hyvi, mutta np:ssä todettiin sitte kkm. Siksi noista vuodoistakin niin hermoilen. Nyt tosin oon jo vähän levollisempi.
 

Yhteistyössä