Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Hei jollain oli tänään varhaisultra, kirsikka?? vai kuka? sori jos muistan väärin..kovasti haluisin kuulla, miten siellä on menny?

Hassel
: voimia sinne :hug:Täytyy sanoa, et ihailen kyllä sun asennetta :)! kaikkea hyvää ja tuu käymään jos siltä tuntuu!

Mulla on huomenna 8.2 VU!! apua, toisaalta, en malttais odottaa nähdä, et mun masussa vois oikeesti olla joku (pitkään kuumeilleena se ei nyt vaan tunnu realistiselta...) ja samalla pelotta kovasti, et jos ei ookaa mitää. huomenna siis vasta 7+0, mut kun meidän lapsettomuustutkimuksia tehnyt gyne ehdotti tuota, niin suostuin sitte. Ens yönä ei varmaan paljo nukuta! Onneksi mies tulee mukaan :heart: Niin, ja mun neuvola on 11.2 ens ma. Oon noi pari kertaa tänne laittanu, mut ehkä vaan sillon ku viestit ei oo tallentunu..eli toivottavasti en tuplabuukkaile itelleni noita tutkimuksia ;)

Nyt jokapäiväisille päikkäreille, ihan pakko mennä näin töiden jälkeen ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Hassel Hurjasti voimia tilanteeseesi ja onnea sekä menestystä tulevaan! Sinunkin aikasi koittaa vielä. <3 Kaikkea hyvää! :hug:

Peity Kiitokset kauniit. :heart: Tuo blogin kirjoittaminen on kyllä vapauttavaa, kun sinne voi asiat purkaa.

Ääh, niin kamala nälkä, etten nyt ehdi muuta! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Peity
kääkkis, megakieroystäväni, meillä on yhteinen synnytyssairaala! :D ja mikäli vanhoihin merkkeihin on uskominen, tääkin menee rv41+ joten on mahdollisuudet vieläpä päästä synnyttämään yhtä aikaa...:LOL: no joo, jospa ei mentäis asioiden edelle...hoidetaan nää pahoinvoinnit, väsyt, kiukut, turpoamiset ja liitoskivut ensin alta pois ;)

Ps. Pahinta mitä tällä hetkellä tiedän, on pesuaineen tuoksuiset ihmiset. Hyi oksennus!!:((
 
Viimeksi muokattu:
Käyn taas vaan pikaseen päivitteleen omaa oloa,mutta huomasin että oli uusiakin tullut joten suuret onnittelut ja tervetuloa:heart:

Voi ku hasselillakin olisi kaikki hyvin:hug:

Mun olo alkaa olla aika kamala ja kun pelkäsin ettei taaskaan oireet vahvistu ja alkio on kuollut(niinku viime raskaudessa),niin nyt oonkin ihan onnessaan tästä kamalasta olosta :LOL:
On sellanen olo että nyt on pakko olla kaiken hyvin kun on näin paha olla.

Päivät onkin nyt mennyt pahaa oloa vastaan taistellessa.Pitää olla vähän väliä jääkaapilla ja syöminen alkaa olla taitolaji ku ei oikeen mikään meinaa enään maistua.Sitten kun saan pahimman olon syömällä pois,voin syödä jo vähän paremmalla ruokahalulla,mutta ensin se on sellasta pakolla syömistä vaikka tuntuu ettei millään saa mitään alas.Vielä en oo oksentamaan alkanut,mutta nyt kyllä tuntuu ettei se oo kaukana.Pojilta en voinut muistaakseni näin alussa, kuin lievästi pahoin,mutta tytöiltä oksentelin hillittömästi,esikoisesta jopa viidennelle kuulle lähes ihan kaiken mitä suuhuni pistin(oli ihan kamalaa!!Välillä olin niin lopussa sen olon kans etten ees kerenny vessaan asti oksentaan vaan oksu lensi vessan oveen,yök:ashamed:) ja loppuraskaudesta oksentaminen alko uudelleen.
Oonkin nyt alkanut miettiä että oisiko tää tyttö sittenkin,kun olo alkaa olla niin kamala=)

Haluttas vaan linnottautua peiton alle makkariin ison hedelmä ja marja kasan kanssa ja katsoa tv:tä vaikka koko päivä.Paleleekin koko ajan hirmusesti ja väsyttää vaikka oon nukkunut nyt jo useampana päivänä poikien kans päikkäritkin.

Nyt ootan miestä kuumeisesti kaupasta ja töistä kotiin,koska alkaa olla tosi huono olo ja oon tyhjentänyt jääkaapista jo kaikki hedelmät :D

Mutta eipä tässä muuta... tuntuu että tää raskaus menee sittenkin hyvin:heart: vaikka aluksi oireettomuus pelottikin.

Nyt on pakko mennä soittaan taas iehelle että missä hedelmät viipyy ennenkuin oikeesti tulee oksu.Oih nyt se tulikin,pääsee syömään.Tykkää varmaan ku eka hyökkään kauppakassille:LOL:

rakkaudesta äiti rv.5+4 ja lokakuun lapsonen :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87
Voi väsymys.
On jääny lukematta/kirjottelematta sillä voimat katos. Olo on viimesen päälle raskas, huhu. Onneks tänään oli VU, josta kummasti sai voimaa!
Mutta asiaan. Fossiili kyseli uutisten kertomisesta, siis ihmettelin tänään kun olen kertonut kaikille ihan epäolennaisille, tuntemattomille yms... Tänään kerroin parhaalle ystävälleni ja se oli jännintä ikinä... Tekisi mieli huutaa koko maailmalle tätä ilouutista, muttei sit uskalla ku ei tiedä miten käy.
Rakkaudesta Äiti kiitos kannustuksest. Ja kirjoituksesta. :)
Minäkin olen ollut aina lapsirakas ja halunnut äidiksi, mutta tuli tämä sit kuitenkin tosi yllätyksenä ja puuntakaa. Ja pistää ihan eritavalla miettimään asioita kuin "vauvakuumeen" vallassa... Mieheni on jo kovin huolehtivainen ja on jo toipumassa alku järkytyksestä... Toki vielä hiukan mietteliäs. Mutta olen varma että kyllä hänestä vielä kasvaa hieno isä lapselle <3 :)
mymmeli87 ostin toissapäivänä noita laduvita mama pillereitä. siinä myös foolihappo ja kaikki muutkin, neuvola täti sanoi että hyvä vaihto ehto, minä kun en niistä mitään tiedä... 4vk ja 17 euroa... aika kallis...? Lueskelin ite kanssa netistä sitä fooolihapon tärkeydestä ja samoin tein ostamaan... :D kivaa muuten että joku muukin myöntää täällä ilmavaivat... sitä pierun määrää :LOL:

Tervetuloa paljon uusille :heart:

viljonkka Minähän se olen joka kävi tänään VU:ssa... Ja kaikki meni ihanasti. Vahva syke näkyi heti ja alkio kiinnittymässä kohdun ylös ja taakse, eli parhaaseen mahdolliseen paikkaan. LA muuttui 3.10 jonka mukaan viikkoja 6+0. Mutta terkkari sanoi että oisko 6+3 kuitenkin... Jotenkin noin! ja kokoa 3.4 mm! :p

Neuvola on 20.02

kirsikka ja nasu 6+0
 
Mukava lukea, missä oirerissa te muut menette.=)

Minulla ei ole juurikaan pahoinvointia (jos jää syömättä yli 4h, niin sitten jonkin verran on). Ei muuten. Olen toistaiseksi pirteämpi kuin edellisissä raskauksissa. Hienoa oliskin, jos selviäisin vähemmillä pahoinvoinneilla kuin aiemmin, mut sit toisaalta mietin, että onko kaikki ok ja että onko tuolla ketään. Neuvola olis tulossa vasta parin viikon päästä.
 
Ihanaa kirsikka :heart:

Ja täällä kanssa vaivaa ilmavaivat :D. Koko päivä saa paukutella :LOL:

Olo ei oo enää kuumeinen, joten huomenna pääsee vetelee viimeset seinät maaliin systerin luo ja viimeistelemään lasten huoneitten koristemaalaukset :). Nuorin halus ensin Puuha Peten kaivurin :), mutta saatiin mieli muuttumaan ja nyt seinällä komeilee juna, joka tulee tunnelista. Keskimmäinen halus kirjaimia ja niitä se sai. Ja vanhimmalle maalasin perhosia...

Nyt kutsuu sauna tätä mammaa, joten huomiseen :heart:
 
Ihanaa, Kirsikka. :heart:

Mä muuten varasin sen varhaisultran ihan pokerina vaan YTHS:ltä. Tiedän että niiden virallisen linjauksen mukaan raskauden aikaisia ultria ei tehdä, mutta tiedän myös, että se gyne jolla oon käyny, tekee sen mielellään (sanoi viimeksi vielä, että toivottavasti saa seuraavalla kerralla ultrata jotain muuta.. ;) ). Mies lupasi tulla mukaan, vaikka onkin hänen työpäivänsä aikana, mikä onkin hyvä, oli uutiset mitä tahansa (joko siis tukena tai mukana iloitsemassa). :) Mut tosiaan kun soitin sinne, niin sieltä kysyttiin vain että "ootko aiemminkin ollut kyseisellä lääkärillä" ja sanoin että joo käyn siellä joka kuussa. Ei se nainen siel toises päässä sit kysynyt edes miksi olen menossa, mikä olikin ehkä ihan hyvä. :p

Hopeakissan blogi oli muuten koskettava. Luin teidän rakkaustarinaa ja itkin silmät päästäni. :heart:

Odotusblogi on kyllä siltäkin kannalta kiva, että nyt toisessa raskaudessani voin esim lukea ensimmäisen alkuraskauden muistiinpanoja, ja lievittää huoliani (jotka toivottavasti ja todennäköisesti on kuitenkin turhia) mm. sillä, että viimeksikin oireet tuli ja meni ja alkuraskaus oli lähes oireeton. :) Kyllä sitä myöhemmin ehtii oksentamaan jos sikseen tulee. :p
 
Mää niin tyhmänä kyselen.. millä viikoilla on ensimmäinen neuvola? en oo vielä soitellu... muistaisin et edellisestä olin rv8 ensimmäisen kerran neuvolas... ja rv 11 meni kesken.. päivää ennen np-ultraa... Jos ottais nyt aikasemmin yhteyttä... vai miten te ootte ajatellut?

Kirsikka Mää varmaan tarviin jotain lääkettä jo näihin ilmavaivoihin.. Kauhee hajupölläys käy jatkuvasti... Mieskin totes, et onks tää tätä 9kk.. Kiva juttu:D

Mulla ois niin paljon kysyttävää. Oon vaan niin tietämätön kaikesta.
Millon ajattelitte kertoa töissä? Mun loppuu ens kuussa koeaika ja sitten oon vakkari. Jos kertoisin sitten? vai oonko ihan mulkku? :(

Ja miten aikaa vois kuluttaa. Tuntuu et aika matelee nyt varsinkin, kun toivois et se 12 viikkoa olis täynnä... Oon jo ruvennut stressaa et kummassa haluan synnyttää: tyksis vai salossa.... ARGH :) Eka stressaan 2 vuotta kun ei tärppää ja sitten kun tärppäs niin stressaan kaikkea muuta... koittakaa kestää mua....:snotty:
 
Moi!

Aika kuluu täälläkin TOSI hitaasti. Plussasin vasta viime viikolla, mutta tää aika tuntuu ikuisuudelta. Haluaisin jo neuvolaan ja ultraan, mut neuvola on vasta 3 viikon päästä ja ultra 6 viikon! Pitkä odottaminen edessä. Nää haluaisin nopeesti siks, että vois olla "varma" että kaikki on hyvin ja jotta vois kertoo kaikille! Aattelin kertoo sekä lähipiirille että töissä ultran jälkeen.

Mua ei väsytä paljoo tavallista enempää, mutta menen usein tavallista aikaisemmin nukkumaan, jotta saan sängyssä pötkötellä ja haaveilla vauvasta ja nukahtaa ihaniin vauvahaaveisiin :)

Taidanpa siis siirtyä nukkumaan ja haaveilemaan...Öitä!
 
Paljon onnea Kirsikalle! Ihanaa että kaikki oli hyvin :)

Mymmeli, ei tietenkään kannata vielä töissä sanoa mitään! Myöhemmin vasta sitten :) Vakkaripaikka on kuitenkin aina vakkari. Mähän oon itse vielä kotona, en ole palannut töihin ekan lapsen jälkeen. En aio vielä pitkään aikaan ilmotella töhin (jos kaikki siis menee hyvin) :)

Alkuraskauden ultraan tuskin oon menossa tässä raskaudessa. Ekasta käytiin, mutta olihan se tosi kallista - toki sen arvoistakin. Muistan, että tajuton jännitys oli päällä :)

Ainiin ja neuvola olis sitten loppukuusta. Ainakin täällä päin kuulemma eka neuvola on yleensä siinä 8-viikon paikkeilla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87
Mymmeli, sun ei todellakaan tarvitse kertoa töissä näin ajoissa. Sun raskaus ei myöskään ole asia, jonka kuuluu vaikuttaa siihen ootko vakkari vai et. Raskauden takia naisia ei saa syrjiä töissä mitenkään. Ite kertoisin ehkä vasta vähän varmemmilla viikoilla. Sen verran ajoissa tietysti, että ehtivät sit hankkia sijaisen. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87 ja ebbe
Voihan *** katosi sitten se mun kirjoittama romaaniki!

Hassel :hug: ja kovasti voimia!

Ihanaa Kirsikka!

Tervetuloa kaikille uusille!

ON: varattu VU 25.2
pitäis vissiin neuvola-aikaakin varailla, jos vaikka sattuis meikäläisen taustoilla saamaan ihan VU:n kunnalliseltakin puolelta. Lekuriaika pitäis kuitenkin jo alkuunsa saada.

Kerronpas sit uudestaan meikäläisen verenvuotojutusta, kun se aiempi viesti kerran katosi. Elikkäs esikosta (ja myös näköjään tästä toisesta) on ollut verenvuotoa seksin jälkeen. Ensin en kuitenkaan tajunnut vuodon johtuvan seksistä esikon kohdalla. Viikkoja oli jotain 10-11 kun aamulla tuli reilusti verensekaista ruskeaa vuotoa (illalla siis harrastettu peittojen heiluttelua, eikä sillon mtn). Soitto tieten ensin nlaan, siellä töykeä täti totesi että hyvin tod näk keskenmeno. Kävin sit vielä tk:ssa, mutta eihän ne osanneet mitään sanoa, kun ei ultraakaan ole. Toteamus oli vain, että kohtahan sulla on np, siellähän se selviää. Oli ainakin jännittävät muutama päivä ennen np:tä. Siellähän se pikkuinen sitten vilkuttelikin!

Eipäs täällä muuta tällä erää. Mukavaa, että täällä on aktiivista porukkaa. Tulee kyllä usein täällä käytyä, mutta harvemmin jaksan kirjoitella.

Lempo ja kyytiläinen 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87
Voi Hassel :hug: Pahoittelut sinne!

Onnea Kirsikalle hyvistä uutisista!:heart:

Ja tervetuloa uusille!:wave:

Minä en oo hötkyilly tämän raskausasian kanssa, oon yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa etten ala ressaan mitään:) Neuvolaan en ole soittanut, enkä soitakaan kuin joskus 3vkon päästä. Ei ole kiire sen asian kanssa, kun en halua neuvolaan ennen rv11-12, kun sydän äänet varmasti kuuluvat doplerilla. Riskiseuranta verikokeita ei olla otettu yhdessäkään raskaudessa eikä oteta nytkään, np-ultrassa käydään ja sinne varmaan pitää se aika varata n. kk päästä että saa ajalle rv11-14vkoa. Varhaisultraan mennään varmaan kans, mutta sekin on ajankohtainen vasta kk:n päästä. Lunkisti siis mennään ja katotaan miten tämä etenee.

Niin ja alkuraskauden ultrassa käydään jos käydään yksityisessä neuvolassa, jossa mun mielestä ultra ihan kohtuu hintanen (50€) ja ammattitaitoinen kätilö.
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas, oon kirjoitellu tänne, mut ne on kadonnut jonnekkin :( Siitä foolihaposta ollut puhetta, minä syön foolihappoa pelkälleen ja erikseen d vitamiiniä. Itse pidän tärkeänä kun viimeraskaudessa en syönyt ja se menikin kesken 15+3 viikolla. En tiedä johtuiko foolihapon puutteesta mut yksivaihtoehto sekin on.

Mulla on varhaisultra 14.2 ja neuvola 28.2 saa lisätä sinne listaan en saa noita punaiseksi..

Raskausoireista: rauta maistuu suussa, närästää ja väsyttää ja pissiittää..

Meillä ollu rankat ajat kotona kun vanhin lapsista (kohta 4v poika) olluy kurkunpään tulehduksessa ja sillä ollut öisin kurkunpään kuristusta, kauhiaa kun toinen yskii niin ettei saa henkeä ja sen jälkeen menee varttii ku haukkoo henkeään vaikeasti ku ei saa hengitettyä. Viimeyönä käyty päivystyksessä jaa saanyt spiralla jotain joka pari tuntia helpotti, inhottavaa kun ulos pakkasee hengitteleen joutuu yöllä viedä ja se auttaa jos auttaa. Sitä on niin väsynny, ku muutenki raskauden takia väsyttää ja yöt valvoo, huoh toivotaa että alkais paranemaan..

Jotenkin jännittää tuo varhaiultra kauhiasti. Ja toisaalta oottaa sitä niin paljon.. varhaisultran sain neuvolan omalle kätilölle joten se ei maksa ku tulee neuvolan kautta.

Onnea uusille plussanneille <3
 
Peity: Niinpäs onkin :D Voidaan kyllä hyvinkin olla samaan aikaan osastolla, koska mullehan tehdään näillä näkymin suunniteltu sektio ja sehän tehdään aina ennen laskettua-aikaa :) Olet kyllä ihana tsemppari, ihanaa että plussattiin näin lähekkäin :heart:

Tajusin tässä jälkeenpäin, että heitin noi mun tiedot värittömänä kun olen niin sekaisin :ashamed: Pahoittelut päivittäjälle :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Peity
Mymmeli87 Oma mielipiteeni on, että kerrot vasta kun koeaika on loppu! Työnantajan ei tarvitse tietää asiasta kun vasta 2kk ennen äitiyslomalle jäämistä, joten hyvin voit odottaa koeajan jälkeen! Oon tässä vuosien saatossa törmänny sellasiin kusipäihin työnantajina, että oksat pois!! Kukaan ei katso sinun etuasi, ellet itse niitä valvo! *nimim. oikeudessa taistelleena työnantajaa vastaan*

äiti3lasta Joo tiedän tunteen, kun oma lapsi kipeä ja mitenkään ei voi auttaa.. meillä pienimies yskii ja yrjöö yöt ja minä tietenkin valvon ja herään pienempääkin rapinaan ja köhään.. Aika kuitti sitä on päivisin, no toivonmukaan meillä kans alkaa helpottamaan pikkuhiljaa..
 
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87
nii ja huomenta siis kaikille =) Oon niin tokkurassa vielä, että en muistanu omia päivityksiä laittaa.. tai no.. mitä päivityksiä?? Muuten mennään samoilla, mutta väsymys vaan jatkuu, toki valvotut yöt vaikuttaa ja tänän aamulla tuntu repäisykipua vasemmalla sängystä noustessa.. Muuten ei ihmeitä.. Ja joo, sitä toivois jotain merkkejä enemmän, olis sitten varmempi olo, että kaikki kunnossa...Siihen ultraan kun on NIIN pitkä aika vielä 5-8 viikkoa!!!
 
olipas pelottava yö :O heräsin aamuyöstä kovaan vattakipuun.se pieni turvotus maha mikä mulle on tullut tuntu kivikovalle niinku supistas ja en pystyny liikkuun mihinkään suuntaan ku kävi niin kipeää.tunsin että pissattaa ja jollain ihmeen konstilla sain itteni vessaan,mutta kyllä kävi kipeää se sängystä nouseminen.
Olin ihan varma että ku istun pöntölle alkaa veri lentää,mutta ei onneksi.
Pelottaa silti,ku viimeraskaudessa tuli just tollaset mahakivut ettei pystyny liikahtamaankaan ja just sillä viikolla alkio kuoli millon nuita kipuja oli:'(

Voi ku nyt vaan kaikki ois hyvin.Onhan mulla ollu tuollasta muistakin mutta paljon pitemmillä viikoilla.Siis että jos herään kovaan pissahätään ni maha saattaa jo olla tosi "kova" ja kipeä ja sit ku saa pissattua niin menee ohi.En vaan älyä miten viimeyönä oli niin kova hätä ku kävin illalla pissalla just ennen sänkyyn menoa ja senkin jälkeen piti vielä käydä just ku olin nukahtamassa.Enkä kuitenkaan juonut enää mitään.

No huono olo onneksi on ja pysyy :) Just tässä tankkaan itseäni.Banaani,kaksi ruisleipää kinkulla ja paprikalla,juomaksi appellsiinista puristettua mehua(sitä oonkin juonut nyt aamuin illoin.muuten ei muka pärjää:D ) ja kohta pitäs olla ruispuurokin valmiina.

Jaaha pojat alotti tavanomaisen riitelynsä,joten loppu vissiin lastenohjelmat;) lähempä antaan niillekkin aamupalaa.Tuntuu että nyt kun on ite voinut huonosti niin lapset todella koettelee hermoja.Tappelevat minkä kerkeävät:headwall:

Mutta nyt poikien kanssa syömään ja jos saa tän huonon olon pois niin kerhoilemaankin vois lähtä.

sinnuli varmaan samasta ultrasta puhuit mihin minäkin oon menossa ensi viikolla.Mustakin hinta on kohtuulinen ja ultraaja hyvä.

kirsikka ihanaa että kaikki oli ultrassa hyvin:heart:

nyt alkaakin varmaan tulla pian lisää varhaisultra kuulumisia.Kuka menee seuraavana?
Mulla ois ens pe ja niin toivon että lähden sieltä tällä kertaa hymy huulilla ennkä hillittömästi itkien

Rakkaudesta äiti rv.5+5 ja lokakuun lapsonen :heart:
 
Kiitoksia vastauksista! Emmä taida vielä pitkään aikaan kertoa työpaikalla... Pelkään vaan niitä syyllisiä katseita, kun osa työkavereista on ihan mulkkuja... Yks mun työkaveri on raskaana, laskettuaika on joskus heinäkuun lopulla... Siitäkin sitten puhuttiin (kun 2 muksua entuudestaan, 4 vuotta pois töistä) "Jaa kyllä se sitten viitti olla vaan vuoden töissä, heti jää taas pois.... " tuli niin kauhee olo, pitääks lapsia nykyään hankkia pelkästään sen vuoksi jos se vaan sopii työpaikalle? Argh! Ite oon yrittänyt saada tätä vauvaa 2 vuotta, niin olen ainakin ansainnut olla pois... Vituttaa silti noi katkerat muijat jotka jahkaa toisten paksuna oloista. Anteeksi kielenkäyttö.

Toinen juttu: Ensimmäinen neuvola 1.3.2013.
Neuvolatätskä kuulosti niin ihanalta ja lempeeltä naiselta, kyseli jo vointeja ja miten otin tän raskauden jne... Puhuin tosta jatkuvasta pissaamistarpeesta, ja pääsen maanantaina jo viemään pissanäytettä. Sano, että täytyy katsoo se varmuuden vuoksi.

äiti3lasta oon niin kade! :heart: tuus heti kertoo varhaisultran-kuulumisia tänne meille =) ja toivottavasti poju parantuu, ei kuulostanut mitenkään mukavalta...

sinnula miten sä maltat olla soittamatta? :) toki neuvolahan ei ole pakollinen, ja jotenkin itsestäkin tuntuu ihan turhalta mennä sinne liian ajoissa..
Ja ymmärsinkö oikein että te ette aijo käyttää ollenkaa kunnallista? saako kysyä syytä? olen vaan niin kauheen utelias... :D
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
mymmeli87 Kuulostaa mielenkiintoselle työyhteisölle!! Mä ite oon ollu muutamassa työssä, missä ilmapiiri on ollut todella huono ja oon itsekin alkanut voimaan todella huonosti, joten ota rento asenne ja älä välitä muiden puheista, kyllähän ne sinustakin alkaa puhumaan!! Kun oot just alottanu ja nyt jo jäät pois -tyylillä.. PÖH sanon minä, hankkiudu kivejen ihmisten seuraan, niin työn teko on loppuvaiheessakin mukavampaa.. Se muutenkin tuppaa olemaan aika tuskaisaa viimeiset viikot.. =S

Ja hei!! Sanon nyt jo teille esikoistanne odottaville, että muistakaa nauttia äitiysloma-ajasta ENNEN vauvan syntymää!! Oon vasta nyt toisen raskauden myötä tajunnut, etten osannu nauttia ajasta tarpeeksi, se ei tule enää KOSKAAN uudestaan!! Seuraavassa mahdollisessa raskaudessa on se esikoinen pyörimässä, joten vastaavaa aikaa et tule enää koskaan saamaan elämässä!! Muistan itse kun aika tuntu sillon pitkälle ja ei ollu mitään tekemistä jne.. mut nauttikaa.. käykää kävelemässä, kahvilla, shoppaamassa vauvan kamoja jne jne =) Se on ihanaa aikaa..
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
LukLu Joo täytyy ottaa semmonen asenne ettei vaan yksinkertaisesti välitä muiden mielipiteistä. Kaksi ihanaa työkaveriani tietää ettei meillä raskaus onnistu, joten he varmasti ovat ihka onnellisia kun saavat tietää... :heart:

Ja olet oikeassa, että täytyis vaan nauttia... Jotenkin tää on vaan niin uus asia, että hermostuu vaikka ollaan ihan alku metreillä... Ajatukset seikkailee koko aika... Eilen illalla mietin että mahdanko mä olla hyvä äiti? Voi näitä hormooneja! :headwall:
 
Joo, mä kans esikoisten odottajille muistuttaisin tosta että muistaa nauttia niistä äitiyslomaviikoista ennen vauvan syntymää! Ite tein silloin vielä opiskelujuttuja ja opetusharjoitteluja, vaikka olin virallisesti jo äitiyslomalla. Alkoi kyllä ahdistamaan, vaikka itse olinkin suunnitellut niin tekeväni... Mutta kyllä sitä sit jo olis halunnu oikeasti keskittyä vauvan tuloon ja nauttia...

Tähän kiirehtimiseen liittyen... Mä olen päättänyt, että jos tämä vauva menee yliajalle (esikoisen synnytys käynnistettiin 42+0), niin en kiirehdi, en vaadi käynnistystä, vaan odotan niin kauan, että tyyppi suostuu itse syntymään. Tietysti, jos vauvan turvallisuus vaatii, niin sitten mennään käynnistykseen tai tarvittaessa sektioonkin, mutta oman hoppuilun takia en haluaisi toista kertaa käynnistykseen.


).( Tänään alamahassa taas tuntemuksia ja tissikipu herätti yöllä pariin kertaan. Myös aamu oli vaikea epämääräisen ällötyksen takia. (ja eilen illalla mä viimeks panikoin oireettomuutta. :LOL: )
 
Laala mullakin nuo oireet vaihtelevat päivästä toiseen. Välillä tuntuu ettei rinnat ole yhtää arat (paitsi jos tökkii niitä) ja sit välillä ovat. Vessassa pitää kuitenkin ravata tiuhaan tahtiin, myös yöllä, joten se vaiva ei kyllä pahemmin muutu. Olo on vielä hyvä, mutta aikaisemminssa raskauksissa mulla on kyllä ollut etova olo tietyssä vaiheessa joten kai sekin vielä hyökkää. Väsymystä löytyy ja iltaisin nukahdan tv:n ääreen jo ennen puolta kymmentä :LOL:

Työnantajalle ei todellakaan tarvitse kertoa rakaudesta ennen kuin on itse valmis siihen (tai viime 2 kk ennen äippälomaa), mut yleensähän ympäristö huomaan sen kyllä itsestään :). Minä en aio kertoa töissä ollenkaan, koska luotan siihen että maha tulee esille melko nopeasti ja sit muuta saavat spekuloida keskenään kunnes joku kehtaa kysyä suoraan :D.

Minä ajattelin mennä neuvolaan siinä vk 8 paikkeilla ja ihan kunnallista käytän. Terkkari on tuttu ennestään ja tosi mukava ja neuvolakin sopivan pieni! Kunta tarjoaa kaksi ultraa, eli normaalit np ja rakenneultrat, mut yleensä olen käynyt vielä erikseen vähän ennen suunniteltua sektiota vielä ultrassa ja lääkärin puheilla ja varaamassa sektioajan.
 

Yhteistyössä