Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

huomenia.. Joku kyseli täällä syömisistä.. Ite oon sillälailla alkanu kattomaan, etten syö noita kiellettyjä aineita, eli ei salllitut juustot, graavikalat, maksa jne jne.. Muuten vetelen ihan normisti. Painoa aloin nyt heti tarkkaileen kun on tosiaan tapana vetästä kunnon lukemat mittariin =)

Mulla olot on pysyny aika samoina, elohiiri on vaiennut =) Muuten juilii ja jomottaa ja olojakin on välillä...

Miab5: Kiva kuulla, että ongelmia ei ole ollut. Se tässä vähän nimittäin hirvittää. Meillä on kanssa aika tiukka kuri, kuopus on vaan niin pieni vielä, että se nyt ei niistä tajua vielä mitään =) Mutta täytyy vaan alkaa pitää vielä paremmin huolta ruoka-ajoista jne.. varsinkin nyt kun tuo kuopuskin rupeaa pikkuhiljaa siirtymään normaaleihin ruokiin.. Iltaruoka on vaan pahasti tarjolla just pikkukakkosen aikaan ja siinä on vaikee arvata kumpi voittaa =D
 
Kiitos kaikille vastanneille! :)

Täällä on tänään mielen rauhoittamiseksi tehty digitaalinen raskaustesti. :heart: Sain tuloksen 2-3, eli rv 4-5. Ja kuukautisista laskettunahan mulla on 4+2, joten ei mitään hätää siis! :)

Ja syömisistä, oon kyllä alkanu jo rajaamaan, mitä saan syödä ja mitä en. En oikein osaa ottaa rennosti, ainakaan vielä. Kuitenkin ensimmäinen raskaus ikinä. Ehkä se pipo löystyy sitten joskus. :)
 
Hopeakissa:Ei välttämättä löysty =) Musta tuntuu että oon edelleen lähes yhtä neuroottinen kun esikoisenkin kanssa =) Toki erilaiset kipuilut yms on jo tuttuja ja osaa jo ne ottaa rennosti, mutta muuten ihan samoja ajatuksia pyörii mielessä kun esikoisenkin kohdalla.. Se kait vaan kuuluu "sairauden kuvaan" Mun kohdalla kipuiluissa ja muissa ihmetyksissä toimi hyvin siskon neuvo: Kaikki mikä ei satu niin paljon, että itkettää tai tulee puhdasta verta on normaalia raskauteen liittyvää kipuilua! Varsinkin esikoisen kohdalla kun elimistössä muuttuu KAIKKI!! Meillä jo synnyttäneillä paikat on venyny ja rupsahtanu jo, niin ei tee muokkaantuminen niin kipeetä enää =D Mutta täältä vaan sitten kyselemään jos jokin arveluttaa.. Mua ainakin helpotti esikoista odottaessani kun sai kysellä tyhmiäkin kokeneimmiltä.. Siskoltakaan ei ihan kaikkea viitsinyt kysellä =D
 
Täälläkin kamppaillaan ihan samojen pelkojen kanssa! Välillä kun ei tunnu olevan mitään oireita niin iskee pelko että onko kaikki hyvin ja sitten kun nippailee alavatsaa tms niin pelkää jo et onkohan nyt ihan varmasti raskauteen kuuluvaa :D
Tänäaamuna heräsin siihen kun alavatsaa nippaili kovastikin vasemmalta puolelta. Lievää kestoällötystä on kokoajan ja alkuillasta iskevä väsymys on jotain ihan hirveää, semmosessa horroksessa tuntuu olevan monta tuntia jos ei saa levättyä. Illalla sitten unen päästä ei meinaa saada millään kiinni ku ajatuksia pyörii niin paljon päässä :headwall:

Viikonloppuna meinasin tehdä digin, johon pitäis ilmestyä 3+ jos kaikki edenny normaalisti. Tiistaina (4+5) viimeks tein tavallisen testin ja siinä oli testiviiva jo lähestulkoon yhtä tumma ku kontrolliviiva :heart:

Ekasta mulle tuli 16kg jotka karistettua lähti vielä jokunen kilo lisää :) Ihan itekseen paino tippu, en laihduttanu (en harrasta ees minkäänlaista urheilua) tai pahemmin katsonut mitä söin. En ota mitään ressiä paljonko nyt tulee paino nousemaan, eiköhän niistäkin kiloista jotenkin päästä eroon ja jos ei päästä, ni ei voi mitään. ;)

Aika iso maha oli viimeks, sf-mitta oli parhaimmillaan joku 37cm. Tuota pituutta kun ei ihan kauheesti ole kertyny, niin lyhyessä rungossa se pötsi näytti vielä isommalle. :D
Sen takia vauvan painoarviokin meni vähän yläkanttiin, kun vatsa näytti/tuntui niin suurelta. 4kg veikkasivat vielä salissa ja poikahan oli sit 3,5kg syntyessään.

Mä oon kanssa sitä mieltä että faceryhmän aika vois olla myöhemmin, kun ollaan vähän tutustuttu ja päästy raskauksissa vähän pidemmälle. :)

Tervetuloa kaikki uudet ja Hassel varsinkin, mehän sattumalta tunnetaan ennestään ;)

akkiiR 5+1
 
Hyvää viikonloppua naiset!

Tulin juuri töistä kotiin ja nyt vielä pitäis viimeset työhommat kotoa käsin hoitaa ja sitte suunnataan miehen kanssa kohti lentokenttää. Kummasti piristä mieltä, vaikka kyseessä onkin vaan kolmen yön miniloma ja Prahan kadut todennäköisesti yhtä loskaiset kun täällä helsingissä.

Hyvä päivä, reissu, rv:t poksuu ja varhaisultraan on enää viikko, hui!

Edelleen on koko ajan NIIn kostea olo, ja välillä masua jomottaa ja nippailee, muuten ei suuremmin uutta. Toki väsy on mahdoton, mut taitaa olla oikeestaan aina näin perjantaina. Kaikille ihania raskauden täyteisiä päiviä, nautitaan <3

Vilijonkka rv 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Villanen
Rajoitukset päällä syömisten suhteen täälläkin. Eli välttelen kaikkia niitä mitä on ns. kiellettyjen listalla ja heti plussatestistä alkaen =) Eli ei se pipo tosiaan välttämättä löysty =) Tosin saatan syödä tuorejuustoja jos ne on tehty pastöroidusta maidosta (niinkuin kaikki valion juustot on) ja esim. homejuustoa saatan ruoanlaitossa käyttää eli siis kun ruoka kuumennetaan.

Vähän toisenlaiset rajoitukset on syömisten suhteen myöskin tai ei ny varsinaisesti rajoitukset, mutta painoa alkaan heti tarkkailemaan enkä vaan tuudittaudu siihen, että nyt saa syödä kahden edestä =) Esikoisen aikana nimittäin söin raskauden aikana mitä mieli teki (ja paljon tekikin) niin painoa tuli sitten noin 25 kg ja aikamoiset raskausarvet =/ No toisen aikaan olin jo vähän viisaampi ja painoa tuli noin 9 kg ja viimeisen aikan tuli noin 12 kg ja siihen olis nytkin pyrkimys ettei paino nousisi kovin paljon enempää kuin 12 kg... no saapa nähdä mihin menee. Mitään dieettiä en meinaa pitää, mutta pidän säännöllisen ruokarytmin ja herkuttelen vain kerran viikossa. Sillä uskoisin et pääsee aika pitkälle.

Mäkin ajattelin vielä testata viikonloppuna josko viiva olis vähän vahvempi... toivottavasti on!

Mitään oireita ei oikeastaan vieläkään ole. Välillä pientä menkkamaista jomottelua, mutta kuuluu asiaan ja toinen oire vois olla ummetus... kiva kun nyt jo, mitähän se on sitte loppuvaihees... huoh =/ No ei muuta kun puuroa ja maitohappobakteeita naamaan niin eikö se taas sillä.

Leppoisaa viikonloppua kaikille!

Linnea80 4+4
 
syömisistä, mä en oo kyllä vielä tajunnut tarkkailla mitään. Lähinnä vain sitä, et mitä tekee mieli ja lähinnä mitä EI tee mieli. Nyt se pahoinvointi alkoi. Tänään jo pariin otteeseen miettinyt että halaisko posliinia vai ei ja aamu alkoi tuskahiellä vessassa..mullahan oli siis aivan psykoottinen pahoinvointi viimeksi rv17 saakka. "Woohoo".

linnea80, muillakin ollut ummetusta :rolleyes: tulee elävästi mieleen esikon loppuraskaus. Se ummetus oli kyllä jotain niin kaameeta, että ei enää ihan kuiduilla ja luumuilla avitettu. Hui että se oli hirveää..:( mulla on kohtu niin taaksepäin kallellaan että käytännössä painoi röörit tukkoon.
Tosin tänään alkoi myöskin esikon alkuraskaudesta tuttu....hmm, vatsan vetelyys...jotta ummetukselle saa n. 15 viikoksi heittää hyvästit :LOL:

Ja juuri kun pääsin kehaisee viimeks ettei turvota, niin johan alko :LOL: otin kuvankin, jos tänään sais laitettua tänne...
Niin ja, olen onnellinen :heart: kaikesta huolimatta. Vaikka oksennan seuraavat 12 viikkoa, olen onnellinen!
Ihanaa päivää kaikille!

Peity 4+6..?(vähintään)

/muoks
Ainiin vielä piti lisätä että lämpimät onnittelut kaikille uusille plussanneille!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa helmikuuta rakkaat kanssaodottajat!

Jotkut miettivät jo mahan kokoa ja tulevaa painonnousua. Mä olen normaalistikin ylipainoinen, useampi kymmenen kiloa. Esikoisesta painoa kertyi raskausaikana noin kymmenen kiloa, joka kaikki jäi synnärille heti. Maha erottui kyllä loppuvaiheessa, mutta ei kauheasti kasvanut, kun on normaalistikin niin iso.

Hopeakissa: eli ihan normaalia on tuo, että repäisee vain toiselta puolelta. Mulla tuntuu repivän joka toinen kerta toiselta ja joka toinen kerta toiselta puolelta, joten kerkesin jo pelästymään että tuleekohan sieltä kaksi. Pitäisiköhän sittenkin varata se varhaisultra??? Ja jotkut ottaa rennosti kaikki raskaudet (kuten minä), ja jotkut kontrolloivat ihan kaikkea raskaus- ja imetysaikana. Se ei yleensä liity raskauksien lukumäärään, vaan yleiseen elämänasenteeseen. Ainakin olen tällaisen asian lähipiirissäni huomannut. Ja molemmat tavat ovat ok, kunhan se sopiva tapa vain itselle löytyy :)

Vilijonkka: Hauskaa reissua, muista rentoutua!

Itsellä alkoi tänään etominen. Esikoisesta oli vain etovaa oloa, ei oksettanut yhtään. Mutta tänään meinasin jo sännätä halaamaan vessanpyttyä. Toivottavasti menis nopeasti ohi...
 
Täällähän käy keskustelu vilkkaana, kiva juttu! Aamulla tein taas testin ja kyllä siinä nyt vähän vahvempi viiva oli. Kuitenkin vielä ainakin puolet vaaleempi kuin kontrolliviiva. Ehkä sitä pitäis vielä yks testi ostaa ja testa muutaman päivän kuluttua. Ois niin kiva saada se vahva viiva...

Mulle tuli tänään neuvolasta postia ja yritin taas opetella niitä kiellettyjä asioita ulkoa. Eniten päänvaivaa taitaa aiheuttaa ne kalat. Tiedä nyt sitten onko kasvatettua vai sisävesistä vai mitä ihmettä, jos syö vaikka töissä/kylässä.

Miten sitten ulkomaiset pakastemarjat. Vadelmia ei saa syödä kuumentamatta, mutta muitakaan ei suositella. Meinaatteko te vältellä kuumentamattomia ulkomaisia pakastemarjoja? Me kun tehdään niistä usein smoothieta, niin sitä vaan mietiskelen...

Lokakuinen 4+1 (kai)
 
Mukavaa, kun keskustelu käy vilkkaana! :) Tämä on kyllä kullan arvoinen yhteisö tällaiselle vasta-alkajalle. Tuo painonnousu-asiakin kyllä kiinnostaa. Itselläni on reippaasti ylipainoa, joten toivottavaa olisi, ettei paino kovin nousisi enää. Tottakai se nousee, jos nousee. Ei sen väliä, jos pienellä van kaikki on hyvin. Mutta tosiaan luulen, että jopa painon laskukin voisi olla tilanteessani mahdollinen, kun kuitenkin nyt koen syöväni terveellisemmin, kuin aiemmin. Ensinnäkin syön pienenmpiä aterioita ja useammin. Ennen saatoin syödä kerralla PALJON ja harvakselleen. Jostain syystä makeat herkutkaan eivät ole muutamaan päivään enää maistuneet. :)

Onkos täällä muuten paljon blogin kirjoittajia? Itse olen pitänyt lapsettomuus-blogia joulukuusta saakka, mutta nyt se on muuttumassa odotus-blogiksi. Ihanaa! :heart:

Mukavaa (ja oireiden täytteistä) viikonloppua jokaiselle teistä. :) Voidaan hyvin ja nautitaan ajatuksesta, että sydämen alla on todellakin pieni ihmisen alku kasvamassa!
 
No hei vaan kaikille! Pitihän se minunkin rekisteröityä ja ilmoittautua mukaan.

Mulla on tämän raskautumisen takana sellainen tarina, että keskiviikkona tein raskaustestin sillä tarkoituksella, että voin varmasti sanoa terveyskeskuksessa etten ole raskaana. Testiin pärähti heti tosi punainen viiva, lähes yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Mieltä on siis kaihertanut kuukautisten epäsäännöllisyys ja pitkään kestänyt ruskea vuoto ja olisin halunnut tk:hon ajan papa-kokeeseen.

Nyt en siis tiedä mitä pitäisi tehdä/ajatella. Vauva olisi enemmän kuin tervetullut meidän perheeseen ja ajatus on ollut kevään aikana alkaa "yrittämään". Nyt en tiedä mitä vuodon kanssa pitäisi tehdä. Tässäkin kierrossa 20.1. alkoi ruskea vuoto ja kesti eiliseen saakka. Ja juuri tämän omituisen vuodon takia en osaa sanoa milloin edellisen kerran on alkanut oikeat kuukautiset.

Mutta mitä tulee tähän vauvauutiseen, niin olen ihan:heart:. Lapsi olisi meille ensimmäinen ja molemmat ollaan tosi onnellisia ja innoissaan. Pelko kaihertaa kuitenkin mieltä.. Tuo ruskea vuoto ja kovat vatsajuilinnat ja viillot pelottaa:(.
 
Tässä muuten blogini, jonka aloitin jo viime vuonna vauvakuumehouruissa: Kuumeeseen ei auta Panadol.

Siellä nyt myös kuva tosta turvotus-mahastani :p

Hopeakissa, mikäs sun blogiosoitteesi on?
Ja monella kyllä laskee alkuraskaudessa paino pahoinvoinnin takia, ja jos painoa on jo valmiiksi hieman enemmän, ei paino välttämättä nouse raskauden aikana juuri yhtään.
Itsellä tuli vissiin 18 kg jotka olivat muuten tiukassa. Vasta ihan viime aikoina pääsin lopuista kiloista eroon (joita jouluna otin kyllä pari takaisin :/ ). Eli mulla raskauskilojen karistamiseen meni 1,5v. Imetysaika ei todellakaan vienyt multa mitään, päinvastoin lihoin silloin tosi paljon, koska suklaa maistui ensimmäistä kertaa pitkään aikaan (raskausaikana en pystynyt syömään MITÄÄN makeaa ja samat merkit on ilmassa nytkin).
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin hiljaa ja varovasti liityn joukkoonne, on pakko saada jutella jonkun kanssa. Neuvolakin vasta maanantai... :<
Kattelin että taidan olla nuorin plussannu siis ikää 20...
Tämmönen "ones at the lifetime" koulun vessassa terkkarin testillä plussattu.
HUH HUH. Pillerit on pettänyt ja tässä sitä ollaan, tissit kipeinä ja pahoinvoimana.
Oon jutellu tässä päivän mieheni kanssa (ollaan siis kihloissa) ja nyt on aika voimakkaasti tullut tunne että vauvahan meille TOIVOTTAVASTI syntyy 1.10.2013 näitten laskujen mukaan, varmasti vielä päivä muuttuu...
Ja nyt on ruenu pelottamaan vähän kaikki tuntemukset. Tänään illalla voimistu siis tää pahaolo, mut ihan normaalia? Ja koskee selkään vähän niinkuin menkat ois tulossa? ja sit vihlaillu on jo viikon...
Mutta siis onnea kaikille meille ja toivottavasti minäkin voin kohta jo hymyillä asialle...
 
Täällä kanssa mietityttää oireiden puuttuminen. Väsymystä on, mutta kahvi maistuu eikä liiemmin ole huono olo. Kahdesta edellisestä olen oksentanut pitkälle ja paljon. Mut jospa tämä menis hyvin kuitenkin. Meillä neuvola menee maaliskuun alkuun juuri noiden keskenmenojen takia, jos tulee nyttenkin. Niin ja hiihtolomalla ei tääl ole neuvolassa paikalla ketään.
 
muumimamma81 Onko edelliset lapset samaa sukupuolta? Tulisko nyt sitä toista? =)
kirsikka92Tervetuloa mukaan! Ja oireet kuuluu "sairauden kuvaan" =) Viiltelyt ja selkäkivut ja KAIKKI kivut =) Sinun keho muuttuu nyt täysin ja kokonaan ja siksi aiheutuu kiouja.. Loppuvaiheessahan sisäelimet on kirjaimellisesti ihan eri paikassa kun ovat olleet ennen raskautta.. Ensimmäisen odotus on pelottavaa aikaa, mutta mitä vähemmän stressaat ja ahdistut sitä helpommin sinulla menee ) Kyselet täältä aina jos jotain tulee.. Älä jää miettimään itseksesi, ettet tosiaan mene "paniikkiin"..
Alii Mun mielestä toi ruskea vuotokin kuulostaa ihan normaalille! niin kauan kun sulta ei tule puhdasta punasta en usko, että on syytä pelkoon. Joillahan on "kuukautiset" tasaisesti joka kuukausi raskauden ajan. Toisilla ei tipi mitään.. Itse lukeudun jälkimmäisiin, mutta tiedän monia, joilla on erinäistä vuotoa aika-ajoin.. Voithan toki tarkistaa asian neuvolan kautta ultralla..

Täällä voinnit pysyny samoina. Huonoa oloa oli enemmän ja vähemmän eilen, mut nyt tuntuu taas jo ihan hyvälle.. No vaihdellen vaihdellen... Ja tosi kivaa kyllä kun on aktiivinen sivu, jengi jaksaa kirjotella =) No sekin kyllä arvatenkin vähenee tässä kuukausian varrella =/

4+6
 
Huomenta vaan kaikille! Nyt ei pysty muistaa kuka kysyi, että milloin aion testata, mutta en ole vieläkään testannut, enkä tosiaan varmaan testaakkaan selvää asiaa, jos ei sitten mies halua ja näillä näkymin uskoo muutenkin, eikä hänelläkään tuota tarvetta ole. Oireet tahtoo itselläkin "temppuilla" ja kun kaksi km:ää takana, vaikka niistä onkin jo aikaa, niin kyllä sitä huolissaan ehtii olla monta kertaa päivässä. Toivottavasti tämä olisi poika ja pääsisin pahoinvoinnin kanssa vähän helpommalla. Viimeisessä (tyttö 9/11) voin pahoin jo viikot 6-20! Pojistakin olen voinut huonosti aamusta iltaan, mutta puolet lyhyemmän aikaa. akkiiR *vilkuttaa* heippa, ihanaa kun on tuttuja tätä jakamassa! En muuten näköjään saa kännykällä rivivälejä, joten tätä mahtaa olla ärsyttävä lukea, mutta pääsen koneen ääreen vasta tiistaina. Voikaahan hyvin ja jarrusukkia kaikille <3 . Niin ja tsemppihali 20v tulokkaalle, niciä en muista... Nyt pelottaa varmasti ja se on aivan normaalia, koska se pelottaa vanhempiakin ja myös niitä joilla on jo useampi lapsi. Hassel ja nimetön 5+2
 
Kiitos LukLu sanoistasi. Auttaa, että joku toinen rohkasee tuon vuodon suhteen.. Miehestä ei tässä tapauksessa ole hyötyä.

Voin ilmeisesti sitten tässä vaiheessa soittaa neuvolaan. Viikkojahan en tiedä tarkasti, mutta digitaalinen sanoi keskiviikkona 2-3 viikkoa.

Mitä muihin oireisiin tulee, niin voisin kyllä ilman testiäkin kertoa olevani raskaana. Rinnat on kipeät, väsyttää eikä syömisiäkään ole vielä tarvinut miettiä, kun melkeinpä mitään en pariin päivään ole suuhuni laittanut.. Närästys on niin voimakasta.

Kai voin liittyä pinoon, vaikken la:ta tiedäkään..

Alii 28v. 1. lapsi OYS 4-5
(punaaminen ei onnistu sitten millään tällä puhelimella)
 
Tervetuloa uusille ja etenkin esikoistaan odottaville isot tsempit! Tää on jännää puuhaa ja kuten muutkin on sanonu niin mielummin kyselette ja huojennatte mieltänne sen sijaan että yksin ahdistutte asioiden kanssa. :) ja neuvoloiden terkatkin mielellään vastaa kysymyksiin.

(.) Oottelen jut töihin menoa ja kiinnostaa ku kilo ****aa... Olis HIUKAN väsyttäny aamulla, jaloillaan asiakaspalveluduunissa siis tällä hetkellä. Pahoinvointi alkaa nostaa päätään, semmosia nopeita pyyhkäiseviä aaltoja vaan onneksi. Vihlonnat alkaa olla tasaisia ja mulla on oikeasti YKSI kiukuteleva maitorauhanen joka ed lapsista on kiukutellu kun oon lopetellu rintaruokintaa. No tää päätti alkaa jo nyt kiukutella ja pistää ja sattuu niin hitosti. Että pitäkää nyt kaikki rinnat lämpöisinä kun se tiehyttukos/rintatulehdus voi yllättää ennen syntymääki. :D nojoo, nyt töihin....
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille lokakuun vauvaa odotteleville! Täältä hiipisin teidän mukaan kasvattamaan masua :)

Taustaa sen verran että vuodenvaihteessa koettu spontaani keskenmeno rv7+2 ja nyt siis jo uudestaan raskaana. Reilussa viikko km:stä näytti jo negaa ja lähdettiin heti yrittämään. Koko ajan oli semmoinen tunne et heti nappaa ja viikko ennen plussaa näin unen että mut ultrattiin ja lääkäri sanoi siinä että kaikki on hyvin! Viimeks varhaisultrassa oli viikkoa pienempi ja ikinä ei siis saatu edes sydänääniä ja reilua viikkoa myöhemmin alkoi vuoto ja kesken meni. Torstaina siis saatu haamu ja tänään sit jo ihan kunnon plussa PC:n testiin (ti oli vielä täys nega). Digin ajattelin säästellä ens viikkoon :)

Ensimmäistä siis odottelen ja neuvola varattu 27.2 :) Varhaisultraan mennään varmaan tuossa viikolla 8, silloin on jo rv 7+ jotain. Nyt on kai (?) rv 4+1, oviksesta ei hajua tai muutenkaan kierrosta sen km:n takia.

Tunteet vaihtelee pelosta onneen ja kaikkea siltä väliltä. Kovin luottavainen oon, et kaikki menee niinkuin pitääkin :heart: ja saan lokuussa pienen nyytin kainalooni. Kovin toivottu tämä vauva on, yritystä ehti olla puolisen vuotta ennen tärppiä.

Mut saa siis lisätä pinkkaan:

Essence 33v 4+1, ensimmäinen lapsi ja synnäristä ei hajua, varmaan kättärille haluaisin jos mahdollista :) Ja la näillä näkymin siis 11.10 :)
Ihanaa viikonloppua kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiiiitos Paljon tsempistä ja tuesta, ja rauhoittelusta.
Onko jotain poppaskonsteja tän pahanolon suhteen? Pitäskö yrittää syödä vaikkei tekiskään mieli?
On tää ihan uskomatonta vielä. Täytyy välillä kattoo testin kahta viivaa että taas älyää mitä sitä tuli eilen kuultua, OLEN RASKAANA! Ihan älytöntä.
Tässä vaiheessa kyllä pelottaa että jos on tuulimuna tai muuten joku on huonosti.

Mutta pää osin fiilikset on loistavat. Ja nää oireetkin on ihan jees ku tietää miksi näin on.

kirsikka92 20v ensimmäinen ja PKKS LA 1.10
 
Peity Minun blogini osoite on: Se haaveiden taivaan kirkkain tähti :) Käynkin tänään kurkkaamassa sinun blogiasi. ;) Löytyykö muilta vieelä blogi-osoitteita?

Kirsikka92 Tsemppiä ja voimia esikoisen odotukseen! Aluksi kaikki on tosiaankin outoa ja pelottavaa. Minäkin jo edellisellä sivulla utelin näistä viiltävistä kivuista alavatsalla. Onneksi kokeneemmat neuvovat ja auttavat kysymysten äärellä. Meitä esikoisten odottajia on jo useampi täällä. Kyllä me selvitään! :heart:

Hassel Sinä oletkin sitten minun vastakohtani tuon testaamisen suhteen. :D Itse olen ehtinyt tehdä varmaan melkein kymmenen positiivista testiä ja olen seurannut viivojen tummumista. Olen oikea himotestaaja! Mutta mahtavaa, että olet noin varma. :) Tsempit myös sinulle sekä tarrasukkasia! <3

Alii Tottakai voit liittyä! :) Oot varmaan aika lokakuun alussa lasketunaikasi kanssa. Itsekkin tein tuon digin eilen ja sain saman tuloksen kuin sinä! :)

Essence Tsemppiä ja tarrasukkasia myös sinulle. Olet varmasti onnesi ansainnut ja mukavaa, kun saatiin sinutkin pinon jatkoksi! :heart:

Täällä ei ole uusia oireita löytynyt. Ala-vatsan kipuilut sekä raskaat ja turvonneet rinnat ovat edelleen oireina. Hassua odottaa saavansa huonon olon.. Mutta eihän kaikki odottajat taidakkaan voida huonosti? Ja onhan tässä vielä aikaa oksentaa. :D

Hopeakissa ja murunen 4+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Peity
Mulla auttoi pahoinvointiin tasaisesti syöminen ja töissä kun ei voinu puputtaa niin ineskelin salmiakkia tai jotain kovia nameja. Se auttoi syystä x. Salmiakista sit muustettava et nostaa verenpainetta jos on korkean verenpaineen ongelmaa/taipumusta. Moni joka nimenomaan aamupahoinvoinnista kärsii sanoo et mehua pieni lasi yöpöydälle valmiiksi illalla jaa aamulla kun herää juo sen heti ja takas makoilemaan hetkeksi niin kuulemma auttaa. :)
 
Se tais olla sitten siinä:'( Ruskeaa vuoto loppui torstaina, mutta nyt vessassa käydessä sitä tuli paperiin ja mukana oli pieni verinen hyytymä, lisäksi alaselkää juilii. Neuvolaan en kerennyt varata, niin eipä tarvi sitä ainakaan perua. Ihan liian aikaisin innostuin tästä:(

Toivottavasti minä olisin ainoa, jolle näin meistä käy. Toivon kaikille teille kovasti tarrasukkia matkaan.
 
Kirsikka92: usealle auttaa pahoinvointiin tuo jatkuva napostelu, esim. suolakeksit tai vastaavat. Mä käytän tota salmiakin tai muun kovan karkin imeskelyä. Fisherman Friendsit taitaa tällä kertaa loppua lähikaupasta kesken :)

Täällä ei mitään uutta. Kaamea väsymys jatkuu... Repäisykipuja on huomattavasti enemmän kuin esikoisesta. Rinnoissa ei vielä tuntemuksia. Jostain syystä on kuitenkin parin päivän aikana tullut tyttöolo, joten laitoin sen tuonne listaan :) Varmaankin siks, kun esikoinen on poika, ja tällä kertaa on oireet ihan erilaiset.
 

Yhteistyössä