Hei vaan pitkästä aikaa..
Käyn joka aamu ja ilta lukemassa kuulumisia, mutta joko pitääkin sitten nousta päivän askareisiin tai ilalla sitten nukahdan ennenkun ehdin itse kirjoitella mitään
Nyt oon sairaslomalla toista viikkoa ja tämä jatkuukin sitten mammikseen asti
Supistelee ja lisäksi kuvioihin tulivat imakat liitoskivut. Seisomatyössä loppupäivä oli melkoista tuskaa ja viikonloput menivätkin sitten vuodelevossa ja kiukutellessa kipujen kera koko perheelle
Huomenna menen ylimäräiselle nlalääkärikäynnille, jotta tsekataan kohdunsuun tilanne a otetaan jotain näytteitä tulehduksen poissulkemiseksi.
Samal vosin kysäistä tästä kasvavasta voimattomuudesta. Ihan kummallisesti tuntuu välillä että lyyhistyy kasaan, kun voimat katoaa. Loman jälkeen tuntui etten jaksanut pitää käsiä ylhäällä ja nyt tuntuu samale ihan levossakin. Ei kiva.
Onhan raskaus toki rasite elimistölle, mutta tämä on ihan uutta
Muuten nautin raskaudesta ja rakastan pyöristyvää masua päivä päivältä enemmän.
Yöt olen saanut nukkua hyvin, tuntuu että unet senkun paranevat loppua kohden
Samalla myös käyn läpi pientä surutyötä, koska todennäköisesti tämä on viimeinen kerta, kun saan helliä masuasukkia.
Ja edessä on siis viimeinen synnytys ja sitäkin odotan hieman kaihomielellä.. Olen aina jollakin kummallisella tavalla nauttinut synnytyskivusta tai ehkä ennemminkin siitä, mihin se johtaa
Ja sen lopputuloksen kun pitää mielessä koko synnytyksen ajan, niin kipukin tuntuu siedettävältä
Mulla ei ole mitään suunnitelmia synnytyksen varalle, katson mihin asiat etenevät. Synnytystä kun ei voi käsikirjoittaa, niinkuin ei elämää yleensäkään.
Keskityn hengittämään ja lasken supistuksia, koska niin pääsen pian jyvälle, minkä kestoisia ne ovat ja sillä tavalla tiedän missä vaiheessa kipu on kovimmilaanj a milloin se hellittää. Näin pääsen kivun yläpuolelle ja voin hallita sitä.
Lämmin kauratyyny on varmasti jälleen paras kaveri
Jos tilanteet vaativat jotain lääkeellistä lievitystä, niin toki oon avoimin mielin niillekin, mutta yleensä kun tuntu siltä, että nyt ei enää kestä, niin kipu hellittääkin hetkeksi ennen seuraavaa supistusta
Ainoa, että epiduraalia tai muita selkään pistettäviä puudutteita en suostu ottamaan!!
Masu on täälläkin kovin siro, vaikka sf huitelee yläkäyrän tuntumassa.
Aikaisemmissa raskauksissa mitta on kyllä ollut suoraan verrannollinen vauvan kokoon; yläkäyrän yläpuolella keikkunut oli iso vauva 4,36 ja lapsivettäkin oli reiluhkosti (ja olo todella tukala) ja kiloa pienempi siellä keski-alakäyrän välimaastossa
Toki toivon, että tämä syntyisi normaalimitoissa, varsinkin kun todettiin nyt rd. Vaikkakin mittaillessa kaikki arvot olleet normaaleja eikä ruokavalioon kuulu ylenmäräiset mässyt, liikojen hiiareiden ei ainakaan luulis kasvattavan vauvaa
Mukavaa loppuviikkoa ja oikeen hyvää mammista kaikille äippälomalaisille :flower:
Pottusäkki ja Iisak :heart: 31+1