~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

tervehdys pitkästä aikaa.

tuosta painon noususta. taidan olla ainut "vähän reilumpi" odottaja :D mutta nyt tosiaan ekaan neuvolaan on tullut lisää 1kg. eli ei paha. hemppa oli päässy laskuun nyt se oli 119.
kohtu oli hyvin kasvanut ja vauvvelilla hyvät sykkeet ja liikkui paljon :)

hematoomasta, oli pienentynyt huomattavasti mutta oli kuitenkin jotain viel jäljellä.
äippäpolin lääkäri antoi luvan mennä töihin, mut terkka sanoi et pitäis viel pari päivää seurata tilannetta ja soittaa sinne jos itsestä tuntuu et ei ole viel työ kykyinen. kyllä mä ihan valmis töihin olisin mutta kun pitäisi mennä heti yö vuoroon ja se hiukan pelottaa :( yö vuorosta kun ei noin vain voi lähteä jos jotain satuu... kun siellä ollaan kahdestaan ja aina 2 pitää olla samassa vuorossa. toki eihän se mun ongelma ole, mutta kyllä silti ketuttais jättää toinen sinne pulaan. nyt pitää sitten ilmeisesti yrittää et laittaa mulle vain aamu ja ilta vuoroja.

aavis 17+4 tai 18+3 (ultrassa se selviää sitten)
 
sateista päivää tännekkin....

Mulla painoa tullut nyt 12,5 kg puuh ja sen kyllä tuntee.....

Liikkeet tuntuu hyvin ja jippii,mä rupesin eilen taas juomaan kahvia :D sen juonti loppu tosiaan silloin pahoinvointiin joten kauan olen ollut ilman....

nyt vaan näin lyhyesti,sattuu ja tapahtuu näissä mun elämäntilanteissa nyt ihan liikaa :/

sutulii 18+5
 
Täällä painoa on tullut aika tarkalleen kilo, menossa siis 19+2. Mutta ylipainoa minulla oli raskauden alussa ainakin 10kg. Olen siis ajatellut asian niin, että oma paino on pudonnut, kun punaviini ja herkut on jääneet pois. ;) Eli eiköhän täälläkin ainakin 2-3kg ole se todellinen nousu. Tällä mahalla luulisi olevan jo ainakin +5kg.

Itse luin noista suurimmista painonnousu viikoista, että ne olisivat 17.-24. viikot. Siihen nähden en siis ole huolestunut, tavoitteenani on meinaten pysyä raskauden aikana alle 85kg. Lähtöpaino kun oli 75kg paikkeilla. (HUHHEI...)Täällä kaikki tuntuvat olevan tosi pieniä odottajia, kun alkupaino on jopa alle 50kg. Itse olen painanut sen verran ehkä ala-asteella. :LOL: Pituutta minulla toki on 170cm.

Moni täällä miettii onko vauvalla masussa kaikki hyvin. Me ollaan otettu nyt tavaksi kuunnella kotidopplerilla sydänäänet kerran viikossa ja hyvin jumpsuttaa. :heart: Kyllä siitä tulee levollinen mieli, kun kuulee 140 sykkeen pitkänkin aikaa ja sitten kuuluu vain plumps ja poika heitää volttia. =) Kannattaa siis hankkia tuo doppler jos huolestuttaa olla pelkkien liike-tuntemusten varassa. Näillä viikoilla siitä vasta alkaa olemaan hyötyä. Itse en saanut sillä ääniä kuuluviin kuin vasta rv15 paikkeilla.

Sateista maanantaita kulutellen...

Nappula-10 19+2
 
Nappula Me ollaan aika samoissa mitoissa :) täällä siis pituutta tuo 170cm paino tosin siinä 76kg paikkeilla. Mulla ei tuota raskaus painoa ole oikestaan vielä tullut, vähän päivästä riippuen ehkä 500g tullu lisää :) Täällä siis myös se tavoite ettei yli sitä 10kg tulisi kun on tuota lähtöpainoakin aika paljon.

Täällä ei muuten mitään erikoista
R ja öttiäinen 16+6
 
Huh huh. eilen illalla saatiin kuulla että meiltä lähtee kämppä alta |O Omistajat on muuttamassa takaisin Suomeen ja myyvät sitten tämän. Voi penteleen pentele. Yhtä kivaa asuntoa saa varmaan metsästää kissojen ja koirien kanssa ilman tulosta. Vituttaa, mut minkäs mahtaa. Uusi asunto ois kiva löytää mahollisimman pian, kun mitä pitemmälle raskaudessa mennään ni sitä vähemmän miusta on muuttoapua. :headwall: :headwall: |O |O

joo ei muuta tällä kertaa -_--

Menhit ja Mr. Hyde 20+2
 
Moiks!

Vielä tuosta juustokeskustelusta..täälläkin on kyllä fetajuustoa syöty, homejuustoa olen yrittänyt välttää..kaikkia "kiellettyjä" olen kypsennettyinä syönyt. Kypsennyshän tuntuu olevan listerian välttämisen kohdalla tärkein, kun se pöpö voi elää kuitenkin useimmissa elintarvikkeissa.

Täällä on paino vielä 2 kg miinuksella lähtöpainosta. Alussa paino tippui viisi kiloa, mutta pari on tullut takaisin ja maha on kyllä kasvanut. Alkuraskaudesta paino putosi, kun ruoka ei maittanut ja oksetti vaan. Nyt on viime viikkoina ruokahalu palannut. Minulla kuitenkin on myös ennestään ylipainoa, joten maltillinen painonnousu ei haittaa yhtään ja neuvolassa ovat olleet myös tyytyväisiä.

Minkuli ja pikkuheppu 19+5
 
Painosta Kylläpäs te olette säilyneet samanpainoisina. Itse painoin ennen raskautta 69 kg (olen 176 pitkä) ja nyt jo 77 kg. Neuvolatäti sanoo, että hyvä vaan, että tulee painoa. Itse kestävyysurheilen normaalisti kilpaa, joten rasvat on aika alhaalla. Edellisessä raskaudessakin painoin lopussa 85 kg ja kaikki lähti pois sitten seuraavan imetysvuoden kuluessa. En sinällään siis nytkään pelkää painonnousua, mutta en ole siitä mitenkään innoissaan... Lähinnä painoa tai massaa tulee tisseihin ja lantioon/reisiin... Maha on vieläkin niin pieni, ettei moni edes tajua minun olevan raskaana, jos ei ole ihan tiukka jumppapaita päällä. Rakenneultrassa (19+3) pikkuinen oli taas pieni - alle 300g. Eipä tuo esikoinenkaan ollut kuin kolme kiloa, vaikka yliajalla syntyikin... Kivempi synnyttää tuollainen pieni sirpakka vauva...

Muuta Vaikka painoa on jo suuren virtahevon verran, niin jalka nousee vielä hyvin. Viime vkolla vielä juoksin muutaman kilometrin ja tänään ohjasin bodyn ja tanssitunnin salilla. Huomenna on vielä tiukka setti, kun on pumppi, steppi ja jooga vedettävänä.. Täytyy tässä muutaman vkon sisään yrittää keventää tuota kakkostyötä, ettei tarvi taas hetkutella syksyllä sit vauvaa aamusta iltaan, kuten esikoistani...

Onnellista odotusta kaikille Mulla olis enää 10 pv töitä (ja pikkuneidillä 9 pv hoitoa jäljellä) ja sitten kesälomalle. Sit elokuussa vielä pariks vkoks ahertamaan ja sitten äippälomalle... Näin opena oli taas vauvalle hyvä ajoitus :)

t. Virtanen 21 + 1
 
Pakko oli kyl nyt kirjautua ja osallistua tähän paino keskusteluun :D Ite olin esikoisen odotuksen alussa aavistuksen ylipainon puolella (siis painoindeksin mukaan) ja niitä kiloja sit tulikin noin 30kg! Kaikki jäi ja muutama ekstrakilokin tuli, eli nyt siis ollu lähtöpaino yli 100kg (pituutta on vaa 165cm) ja tarkotus ois yrittää ettei tulis ylimäärästä ainakaa paljoo... Kuukaudessa oli lähtöpainosta pudonnu reilu 3kg ja nyt ei ole muuttunu mihkää suuntaa :D Kun sais vaa pidettyy saman linjan, mulla ollu aina vähä paino-ongelmia...

Liikkeistä, niitä alkanu tuntua erittäin paljon nyt viikonlopun jälkeen.. Tuntunu siis jo 14 viikosta asti,mutta nyt lisääntyny ja voimistunu tosi paljon..

Oli kyl ihana viikonloppu, meillä oli luokkakokous ala-asteen luokan kanssa ja oli meitä 14 paikalla.. Alunperin oli tarkotus, että ois voinu jäädä niiden kaa viihteelle, mutta tää toukka päättikin tulostaan niin tyydyin alkoholittomaan :D

Nyt mentävä ruokkimaan ja viemään unille toi neiti...

Ninnu ja E.T 18+5
 
Heissan!
mulla tullu kotivaa'an mukaan jotain 5 kiloa... Täytynee kokeilla tota pyöräilyä taas kunhan sateet loppuu ja saan aikaseks pumpata ilmaa renkaisiin ;) näillä ihottumakoppurakäsillä aika toivotonta välillä.

Olipa kunnon supistelut ja alamahakivut tossa perjantaina, ku olis puukolla käännetty. viikonloppuna vähän helppas kun oli vapaata ja sai ottaa päikkärit kun siltä tuntu. aika konttauskunnossa tässä taas tuntuu olevan toisinaan, saa nähä kauanko pystyy töissä olemaan.


mulla on työpaikkaetuna kaikenlaiset kesäkukkajämät ;) nyt oottaa laatikollinen puolikuntosia orvokkeja siellä että saan kannettua ne autoon ja pihassa on liuta äitienpäiväruusuja sun muita bonuksia oottamassa istutusta. kun vain sais aikaan... heh.

Meille ei ole tullu ees kesälomalistoja vielä! En tajua missä ne viipyy... esitin toivomusta elokuulle kun neidin hoitaja lomailee myös sillon ja siitä vois jäädä sitten varhennetulle. Mun tuurilla kesis alkaa kuitenkin heti yo-sesongin jälkeen, paljosta vetoa :headwall:

jepjep, voikaahan hyvin :wave:

Höplömmöö 18+1
 
Pakko oli kanssa tulla painosta kommentoimaan. Mulla on viimeisen 5 viikon aikana tullut varmaan 4-5kg, ihan sama mitä suuhun laitan niin se paino jää oli se sitten vaikka kurkkua. Yhteensä on siis nyt tullut n.9kg ja juurikaan ei tarttis enään tulla. Esikoista odottaessa painoa tuli varmaan 25kg, vasta viimeisen 2 vuoden aikan olen kaiken ja vielä n.15kg lisäksi saanut pudotettua, tämän takia hieman ahdistaa painon nousu :/ No mutta synnytyksen jälkeen taas sitten taistelu kilojen karistamiseksi.
Juu täällä on aika paljon "pieniä" ja siroja, itse kun olen 175cm ja ekan neuvolan paino oli 79kg ja nyt....

Mua ei onneksi ole närästänyt vielä ollenkaan. Esikoista odottaessa närästi ihan hirveästi ja synyttämään lähtiessä närästi niin paljon että kaikki tuli ylös kun eivät antaneet enään mitään närästykseen.

Kohta voisikin jo mennä nukkumaan. Tänään töiden jälkeen on tullut oltua niin ahkera että loput päivät tällä viikolla voikin sitten olla tekemättä mitään :saint:

Uni ja juippinen 21+4
 
Joo, mullakin on tuota painoa kertynyt.. siis ilman raskauttakin. BMI on yli 30 hyvinkin. Esikoisesta tuli 16 kg, joista jäi sairaalaan 10 ja loput 6 minuun. Sain ennen tätä raskautta tiputettua peräti 2 kiloa, mutta ne on tullu jo takasi. Minä en käy periaatteesta kotona puntarilla, koska se näyttää eri lukemia kuin neuvolassa. Ja neuvolan vaa'an mukaan sitä sitten eletään. Seuraava käynti on parin viikon päästä, sielläpä sen taas näkee kuinka paljon on tullu. Ja on varmasti tullu.

(Saankos udella, että mimmonen yhteisö teillä on siellä facessa jos siihen voisin liittyä? Jos tuo klubi kerran on hiljentynyt?)
 
Heippa!

Onnitteluni taas ihania ultrakuulumisia saaneille Onnellisille Naisille!

Viime perjantaina oli neuvolakin. Kaikki kunnossa, tosin neuvolakortti on hukassa... SE vähän harmittaa.

Mie painoin tämän raskauden alussa enemmän kuin koskaan ennen eli 72 kiloa. Olen myös 170 cm pitkä. Nyt paino on -3 kg lähtöpainosta eli 69 kg. Alussa tippui noin 5 kiloa ja vieläkään olo ei ole niin hyvä että pystyisin mässäilemään. Maha täyttyy tosi nopeasti ja huono olokin on joinakin päivinä. Tänään viimeksi oksensinkin aamulla. Ei kiva!

Mulla tuli kaksosistakin vain 11 kiloa ja pikkutytöistä noin 7. Alun raju pahoinvointi vähän rajoittaa tuota painonnousua. Kaikki tulleet kilot lähtee synnytyksessä. Eli mie olen timmeimmilläni raskausaikana ja imettäessä alkaa se armoton lihominen :( Että ei mene oppikirjan mukaan :) Osallistuin siihen Läskillä lukutaitoa Nepaliin kampanjaan ja nyt jännittää että sainko masusta huolimatta muutaman ropposen tienattua hyväntekeväisyydelle :)

Jos lähtöpaino on alhainen, niin olisi hyväkin että kertyy vähän ylimääräistä! Rasvavaroja tarvitaan vauvelin kanssa :)

Kaikkea Hyvää masujen kasvatukseen!

Noora ja Sulo 17+6

 
Ääh, kirjoitin pitkät tarinat ja sohlasin jotain ja hukkasin kirjoituksen! Uusi yritys siis...

Onnea ultrassa käyneille! :flower:

Painosta: Minulla on reilusti ylipainoa, bmi jotain 34. :ashamed: Viime kesästä sain talven aikana tiputettua 10kg. Neuvolakortin lähtöpainoon tuli heti alussa n. 3kg, mutta alun jälkeen paino on pysynyt samassa. Tuo 3kg tuli varmaan siitä, että olin tiukalla laihiksella ennen raskautta, joten viimeiset kilot tuli pompsahtaen takaisin.
Tarkoitus onkin pitää paino mahdollisimman paikoillaan. Neuvolan mukaan painoa saa tulla 8-10kg, mutta minä toivon, ettei tulisi niin paljon. Rd:n takia on katsottava tarkasti mitä syön ja pitäisi liikkuakin. Nyt liikunta on ollut kovin epäsäännöllistä, pitäisi aloittaa vielä kun pystyy...

Närästyksestä: olen parin viime päivän aikana oppinut mitä se oikeastaan onkaan... Minua ei siis ole aiemmin juurikaan närästänyt. Joskus kai vähän, mutta tämä on aivan erilaista! Ja onpa mukava tietää, että tämä vaiva ei yleensä helpotu viikkojen kasaantuessa... Tänään kävin apteekista ostamassa Rennietä kotiin oikein jättipaketin.

Lomasta, mulla on kahden viikon päästä 3pv:n "miniloma", siihen päälle vielä vapaat, niin saan huilata 5-6pv. Varsinaiselle lomalle jään heinäkuun loppupuolella. Pidän kaikki lomat pois, eli 5 viikkoa ja jään suoraan äipäälomalle. En malta odottaa, työmotivaatio on täysi nolla!

Nyt nukkumaan... Mulla on selvästi vakiintunut nukkumaamenoajaksi tämä 22.30, kun tähän aikaan aina alkaa väsyttämään mielettömästi. Öitä siis!

Heilo ja Myttynen 21+1
 
Tännekin on painoo kertynyt. Lähtöpaino oli n.74kg ja pituus 173cm, nyt on tullut vajaat 10kg lisää.. Ruokahalu on vähentyny tosi paljon vaikkei se mikään kauheen kummonen ollu ennenkään. Kilot ei kyllä paljoo näy missään paitsi tietysti masussa ja se onkin kasvanu alusta asti hurjaa vauhtia, siis vauvan ei läskien takia:D Kai ne on sitten jaloissa..

Syömisen puolelta oon kauheesti miettiny, että kai vauveli kasvaa tarpeeks kun joka viikko on päiviä etten saa syötyä kun muutaman omenan verran ja muutenkin harvoin lämmintä ruokaa syön. Nyt sentään parina viikkona oon useemmin saanu syötyä, pari kolme kertaa viikossa.. En tiiä mikä siinä on kun mulla ei kuitenkaan oo ollut ollekaan pahoinvointeja, mutta joskus lämpösen ruoan jälkeen ruoka tulee suuhun takasin moneen kertaan, joskus se alkaa kolmenkin tunnin jälkeen syömisestä joskus ei tuu mitään. Oon kyllä seurannu, että tulisko vaan rasvasemmista, mutta samanlailla tulee ei rasvasistakin. Onko toi vaan ihan perus närästystä vai jotain muuta? Ikinä mulla ei oo närästystä ollu niin vaikee ite sanoo.
 
Hei!

Onnea iloisia ultrakuulumisia saaneille :flower:

Mama-L: Kiitos poikaolo päivityksestä!! Ei se mitään ettet heti muistanut, sulla onkin paljon muistettavaa kun teet noita päivityksiä, kiitos siitä että viitsit päivitellä =)

Pikku prinssi:
Tiedän ton tunteen kun närästää... mä pyysin lääkäriltä reseptilääkettä kun lanzopratsoli jota normisti syön niin sitä ei saa raskaana syödä... nyt syön omepratsolia tohon mahaan, se ainakin sopii raskaana olijoille (tarkistin vielä teratologisesta varulta...!) ... Toivotaan että saat vaivaan helpotusta!

Voi vitsi että jännittää huominen kun on se rakenneultra... oikeen tärisen :LOL:

Mut hyviä öitä =)

Kultasiipi ja Pikkuruinen Ilmari 20 +3
 
Pikaisesti ultra kuulumisia

Eilen käytiin Koksissa, ja kaikki oli okei. Istukka oli takaseinässä niinkun olen arvellut kun liikkeet näkyy ja tuntuu. Paino arvio 413g. Hyvää 4D-kuvaa ei saatu kun piiloitteli istukan vieressä ja nosti kädet eteen varmuuden vuoksi. Kyllä ne vaistot vaan pitää niin paikkaansa, saatin siis ololle varmistus. Ja kuviakain oikein kaksin kappailen jalkovälistä josta kätilö myös ympäröi sukupuolen. Ja sanoi: "nämä on sitten ne kuvat joita ei sukulaisille näytetä" ei näytetä, ei siis haluta kartoa etukäteen kaikille että kupi tulee. Ja vähän hupsua mutta istelläkin on olo että avasi joululahjat jo juhannuksena. Ei varmaan muuten olisi kysytty mutta kun reisimittaa otettiin niin oli se niin silmiin pistävä. ;)

Takatulessa sitten haettiin nippu nimikirjoja luettavaksi, kun pitää tätä vaikeaa tehtävää alotella jo nyt. Kun en ole minkään perus maija nimen kannattaja mutta en sitten kyllä minkään zeus- nimen puolellakaan.

Rattaista se verran, että käytiin eilen katsomassa Z-linen twin ridereita, ja sellaiset meille nyt varmaan tulee kauppailuun ja menoihin. Neljä rengasta näissä oloissa puhuu puolestaan. Ja katositaan jos niillä selviäisi pelkästään. P&T sekä britaxit ovat niin kalliit että jäävät kauppaan.

Taikamyrsky ja poks 21
 
pikaisesti kyselen et mitä teillä on ollut sf mitta joskus 18 viikolla? kun mulla tosiaan on vähä epäilystä tuon la:n suhteen ja terkka arveli liikkeistä ja kohdun koosta et saattais olla se aikaisempi la. eli nyt olis viikkoja 17+5 tai 18+4 ja siis eilen sf mitta oli 15. ollut kahdessa edellisessa raskaudessa 18 viikolla tuon saman. :)
 
Heippa pitkästä aikaa! Piti tulla puolivälin kunniaksi poksahtamaan. :heart: Oon kyllä käyny lukemassa teidän juttuja, mutta ei oo tullu kirjoteltua.

Painosta, ehkä mäkin kehtaan nyt tähän kommentoida, kun täällä on muitakin pidempiä/isompia ihmisiä. :D Jotenkin tuntuu hassulta ja nololta ajatella, että painaa melkein kaks kertaa niin paljon kuin pienimmät teistä. :ashamed: Mulla on pituutta 175 cm ja ennen plussaa paino pääsi hiipimään ylipainon puolelle. 79 kg oli lähtöpaino tähän, ja nyt on tullu n. 5 kg lisää. Tavoitteena ois, ettei 9-alkuisia lukemia tarvis nähdä.

Rakenneultraa saadaan odotella vielä pari viikkoa. Monet teistä onkin jo käyneet. Onnittelut vaan kaikille jo käyneille hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Nyt ehkä 1-2 viikon ajan oon alkanut tuntea vähän selvemmin pikkutyypin potkuja. :heart: Ei ne vieläkään kovin hyvin tunnu. Mutta siinä taitaa ollakin istukka edessä. Joka tapauksessa, ollaan soitettu tuolle masuasukille joka ilta sellaista soittorasiaa, niin nyt parina iltana se innostui siitä potkimaan ihan monta kertaa peräkkäin. Ehkä se yrittää viestittää, että vaihtakaa jo biisiä. :D

Valeska 20+0
 
Heissan!

Ihania rakenneultra-kuulumisia ja tyttö-/poikavauvoja täällä luettavissa
:heart:

Itsellä pikaiset neuvola-kuulumiset, painoa tullut 3,4kg koko raskaus-aikana, esikosta oli saman verran tähän aikaan ja siitä se 25 vkolla lähti hommma lapasesta, 20kg lisää ahteria että humpsahti :snotty:

Hemoglobiini oli vain 118, ja olen 3vkoa syönyt säännöllisesti rautaa, eka vkon 2tabua päivässä! Herraties, minkä verran se oon ollut kun menin apteekkiin puoliunessa ostamaan tabletit, kun en päässyt silloin neuvolaan mittauttamaan arvoa :eek: Miten teillä muilla, joko on alkanut laskemaan? Vauvelin sykettä ei ole meidän neuvola-täti ikinä sanonut, en muista esikoisenkaan aikaan näin tapahtuneen, miksiköhän?

Reilun viikon verran on tuntunut päivittäin potkuja tuolla jossain vatsan uumenissa ( istukka edessä ), eilen American pie 2:sta katsoessani ja hirnuessani antoi Oskari monta kertaa monosta niin, että kädelläni tunsin ne selvästi! :heart:
Miestä en raaskinut herättää, häiriintyi jo ihan tarpeeksi kun en voinut hillitä röhötystäni leffaa katsoessani, mieheni onkin aina sanonut, miten kummallinen huumorintaju minulla on... Nauran todella harvoin millekään televisio-ohjelmien sketseille, mutta tällainen Mr. Bean-tyylinen tilanne-huumori osuu ja uppoaa :LOL:

Tytölle nousi sunnuntai-iltana kuume 37,5c ja yskää/kurkkukipua valitti. Eilen ei mitään, muutaman kerran yski ja nyt itsellä kurkku aivan santapaperia :/ Jäin sitten töistä himaan, kun ei oikein kurkkukivussa hyvä ole mennä rupattelemaan päiväksi asiakkaiden kanssa. Eilen tilasin netistä Anita babybelt-tukivyön. Toivottavasti auttaa tähän selkään, kyllä pistää puukkoa sen verran pahasti aina tuonne oikeaan alaselkään |O

Närästystä ei ole ollut vasta kun yhden kerran täällä. Esikosta olin aivan helisemässä koko odotus-ajan, jouduin 2 kertaa terveyskeskuksen kautta sairaalaan kun närästyskivut olivat niin valtavat, luulin oikeasti että veivi lähtee siihen paikkaan... Toivottavasti ei moista tarvitsisikaan tässä odotuksessa kokea, ja teillä keillä se jo riesana on, tsemppiä, se on erittäin ikävä vaiva kun tuntui olevas yksi ja sama mitä syö/juo kun vaan NÄRÄSTÄÄ!!! :kieh:
Nyt täytyy lähteä kaivelemaan jonkinlaista helpotusta tähän kurkkukaktukseen,

Seuraavaan kertaan, voikaa paksusti!

Signature83 19+4
 
Päivää arvon naiset.

Minussa on tapahtunut jotain uutta ja ihmeellistä!

Olen siis 33 v ja tämä on kolmas lapsi meille. Kaksi aiempaa lasta tehtiin hyvinkin pitkälti järkisyistä (ikä jne) koska minulla ei varsinaisesti mitään kummoista vauvakuumetta ole koskaan ollut. Ja nyt odotan kolmattani ja ensimäistä kertaa elämässäni katson ihan pää pehmeänä pieniä vauvoja ja suloisia pikku taaperoita :heart: Ihan mahanpohjasta oikein kirpaisee ja odotan jo niiiiin kovasti pikkuista syntyväksi! :heart: Toisaalta kyllä nautin raskaana olostakin :heart: Ihanaa!

Nooralle piti mainitsemani pari asiaa 1. olen ihan otettu sinun blogistasi:flower: ja 2. olen todella kade niistä "heti-alhaalta-ulkonevista" mammahousuista. Useimmat mammahousut todellakin puristaa tuolta alhaalta :kieh:

FB ryhmästä joku kyseli. Se on toiminut aika hyvin nimenomaan tämän ryhmän tukena ja lisänä. Mielestäni on aika hauskaa etten ole vieläkään törmännyt yhteenkään tuttuun, tai edes tutun tuttuun.

Terkuin P123 onnellisesti raskaana h 21 :heart:
 
Mulla ei ole tullut painoa yhtään lisää eli on 50kg. Neuvolatäti varmaan valittaa asiasta taas ensi viikolla. No se onkin viimeinen neuvolakäynti tuolla, kun muuton takia vaihtuu.

Pikkuinen potkii joka ilta, toissa iltana pari tuntia :eek: . Mimmiliigaan sitten vaan..
 
Heippa taas..

Kaikille asuntojen kanssa kamppaileville :hug: :hug:

Facen puolella aloitinkin keskustelun kun ihmettelin sitä että valkovuotoa tulee niin paljon että välillä tuntuu että pissat tulee housuu.. Nähtävsti se on normia :LOL: Ainakin monella siellä samalla ongelma :LOL:

Supisteluja on välillä ja kävellessä alavatsaa vihloo.. Ne kai niitä liitoskipuja? Esikoisesta mulla oli vaan haaruksissa liitoskipuja..

Paino Nyt n. 1,5kg tullut painoa lisää koko raskaus aikana.. :) Onneksi ei paljoa.. Ekassa neuvolassa paino oli 63,5 tänään vaalla näytti 63,9..

Meillä on hirmu istuin ongelma.. Ollaan tilaamassa kesällä ulkomailta istuin ja nyt en kyllä yhtään tiedä minkä haluan.. Aluks siis esikoiselle se vielä otetaan käyttöön ja vauva sitten siirtyy kaukalosta siihen ensvuonna joskus..

pikku prinssi 18+4
 
Olin neuvolassa tänään... Painon nousua 7,9kg tähän mennessä :LOL:
En tajuu mistä toi luku tulee (ja mihin se on menny??) kun syön aika terveellisesti... En mielestäni ole "lihonnut" pahemmin kuitenkaan? Onko pylly vaan kasvanu ja kukaan ei oo sanonu? :)
Varmuuden vuoksi minimoin sokeria ja katsotaan auttaako. (tekee jo nyt mieli karkkiaaaa...)
Neukku-täti ei ollut moksiskaan! Sanoi, että vaan alkupainon olevan niin vähän, että saan lihoakkin ja olen sen mallinen, että lähtee helposti.. (?? :D )
Painoa siis 66,2kg, ei paljon naurata :D (itseasiassa naurattaa, vaikka onkin vähän reilu luku :D )

SF-mitta oli 20, pissa puhdas ja hemoglobiini 132! En syö mitään vitamiineja tai lisävalmisteita niin ruuastahan se on tultava? Sykkeet löyty, mutta kaveri kirmas piiloon niin ei saanu tarkkaa lukua... (130-150?)

Vein Kelan laput, kun sain sen raskaustodistuksen :)

Ja hepatoosiepäilystä... Arvoissa ei ollut mitään vikaa, joten kai vaan hankin paremman rasvan? Tai sitten aurinko/ helteet sai mut kutiimaan... (?)

Lara- ja Nuna rv22+5
 
Lara ei oo kyllä paha toi siun painon nousu todellakaan! En ois yhtää huolissaan, enkä jättäis ees herkkuja vähemmälle. Miulla tuli viime raskaudessa 20 kg, jotka oli lähteny jälkitarkastukseen mennessä. Alkupaino oli sillon oikein hyvä, niinku ilmeisesti siullakkin.

Menhit ja Mr. Hyde 20+3
 

Yhteistyössä