Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku prinssi:
Lara- keskimäärinhän paino nousee 15kg raskaus aikana.. Hoikilla yleensä 20 kg..
Eipäs ole kun 12,5kg neuvolan mukaan
Olen itse ollut luulossa, että 10kg on yleinen painon nousu, mutta taisi olla väärää tietoa? Yksilöllistähän tuo on juu... Mutta jotenki tuntuu, että kaikki muut lihoo jonku 7kg -.-
En kyllä halua olla ihan rimpula sitten kun imetän kylläkään!
Minoon kyllä kanssa samaa mieltä tuon
Pikku Prinssin kanssa.
Keskimääräinen painonnousu kaikilla yleensä on varmasti tuo 12,5. Mutta lihavilla suositeltavaa olisi se alle 10 kiloa, normaalipainoisilla 10-15 ja laihoilla 15-20. Luin nuo just jostain, mutten kuollaksenikaan muista mistä.
Lara Muistelisin, et olet melkosen laiha, että tulet kyllä tarviimaan jokasta grammaa, mitä kroppa kerää lapsen kasvamiseen ja imeykseen. Painoo tulee muustakin kuin vauvasta, lapsivesi, kohtu ja verimäärä lisääntyy kaiken muun lisäksi. Koetas nyt unohtaa painon tarkkailu, on jo vähän huolestuttavaa lukea tota sun "painopaniikkias". Ja muista että oot pidemmällä kuin kukaan meistä, että ei todellakaan kannata vertailla.:saint:
Ja muutenkin, en sanoisi että raskausaikana kertyneet kilot ois lihomista.. Paitsi jos mennään oikeesti tuplalukemissa ja ruokailu on selkeesti roskaa ja kolmen eestä syömistä
Tottakai on vaikee suhtautua muuttuvaan vartaloon, varsinkin jos on ollu hoikka. Tiiän sen ite, siksi on hyvä muistuttaa itteesä miksi näin tapahtuu ja ketä varten ne pehmeemmät muodot tulee.
Oon rakastanut jokaista kiloa ja kaarta (paitsi yli-isoja maidosta täysiä rintoja siinä vaiheessa kun on jo omissa mitoissa) mitä raskaus on tuonut ja kummasti niitä jo jonkin ajan päästä kaiholla kaipailee
Omakohtaisesti painon noususta, oon 163 cm ja ennen ekaa raskautta painoin 52 kiloa. Mua ahdisti yhtälailla painonnousu, kun tuijotin vaan tuota
keskimääräistä 12,5 kiloa. No kiloja tuli lopulta nippa nappa vajaa 20 ja kyllä jo jälkitarkastuksessa olin samoissa lukemissa ihan ilman mitään laihdutuksia.
Puolen vuoden täysimetyksen jälkeen olin jo tosi alipainoinen, mikä onneksi vakiintui normaaliksi pikkuhiljaa imetyksen vähennyttyä.
Jossain vaiheessa aloin innostua salilla käymisestä, sain vähän lihasta/muotoja ja paino nousi 54 kiloon, mistä lähdin odottaa kakkosta ja "pääsin" suurinpiirtein samoihin kiloihin. Jälleen ne lähti nopeaan ja sama alipainon puolella käynti jossain vaiheessa. Ennen kolmosta olin tosi timmi ja treenannu ahkerasti ja lähin 57 kilosta ja taas raskaus toi ne alle kakskyt kiloa, jotka lähti taas samalla kaavalla. Kieltämättä 70 kg:n rikkouduttua tuntu aika hurjalta...
Nyt odotan että tulee taas ainakin samat lukemat, eikä yhtään huoleta. Tosta alipainosuudesta tiiän, että jokainen kilo ja gramma on todella tarpeen. :attn:
Viime viikkoon mennessä niitä oli tullu 7:heart:
Tää lähtee kokeilemaan töihin. Eilen oli pelkkää istumatyötä ja lyhyt päivä, niin jaksoi hyvin. Mutta jos tänään tuntuu yhtä pahalta, kuin maanantaina, niin soitan kyllä neuvolaan ja pyydän saikkua. Hullua tehä mitään, kun olo on NIIIN tukala.
:wave: Puskajussi ja Onni 21+1 :heart: