~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

ihan pikapikaa neuvolakuulumiset

kaikki oli hyvin rakenneultrassa. jotenki tuli siinä vahva poikaolo ku kattelin maha-asukkia. kysyin sit kumpi se on. lekuri tuumas et enemmän pojalta vaikuttaa et 75% todennäkösyydellä ois poika :heart: oon salaa poikaa toivonu jo näissä kahessa aiemmassa raskaudessa ja ny itken täällä onnen kyyneleitä et voiko elämäni mennä niin hyvin et saan vielä pojankin!?!

juniori hermostuu, myöhemmin lisää...mmm painoa piti kommentoimani

justiina
 
Sähikäinen vakuutusasiaa olen minäkin miettinyt. Ja sitten on vielä se kysymys että ottaisko sen jo syntymättömälle lapselle vaiko eikö ottais ja ottais sitten myöhemmin. Mutta siinä tuli kai useimmilla sitten se 3 kk(?) "karenssi". Mutta se vertaileminen. Aaargh. Toivotonta. Että jos joku tosiaan viittis tehdä sen homman ja kertoa meille muille :D

Minä kävin juoksemassa sunnuntaina ja ai että kun tuntu hyvältä. Ihan yllätyin. Toki rauhallisesti menin ja pahimmat ylämäet varmuuden vuoksi kävelin. Mutta vähemmän juokseminen sattuu näköjään selkään kun käveleminen.

sutulii kamalalta kuulostaa toi teidän kohtalo. Olen joskus miettinyt että voiko noin oikeasti tapahtua mutta näköjään sitten voi. Ihan uskomatonta. Taistelkaa nyt kaikki irti mitä jaksatte ja vaan voitte saada.

Sofiia 18+1
 
En tiedä onko noiden vakuutuksien siällöissä nykyään enää niin paljon eroa. Oliko Pohjantähti joka maksoi niitä korvikemaitoja, muuthan ei maksa. Mutta maksaako sekään nykyään?
Hinnat ja omavastuut vaihtelee, mutta nekin taitaa loppujen lopuksi mennä aina aika lähelle toisiin? Meillä on tuttavilla omavastuu jotain 40E, mutta vuosimaksu sitten tas korkeampi. Meillä on omavastuu 100E ja vuosimaksu pienempi kuin noilla tuttavilla ->vuodessa tulee kuitenkin sma summa.
Keskittäminen yleensä kannattaa noissa vakuutuksissa.

Mulla oli hemoglobiini 113, just sain tuloksen. Ilmankos on vähän väsyttäny. Otatin sen töissä, tuli ainakin kunnon suoninäyte. Ja neuvolaan on taas sen verran pitkä aika etten viittiny odotella.
Mä käytin edellisessä raskaudessa nestemäistä rautaa ja se oli tehokasta. Tosin se maku :$

 
Onnea justiina hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! Laitanko listaan? :)

Vakuutusta ei ole esikoistytöllä ollut ja hän on ollut erittäin perusterve (mm. 1 korvatulehdus), ei allergioita jne. Eli sinänsä en ole osannut sitä sitten kaivatakaan... Mut tää oli enemmän ehkä mun miehen päätös kuitenkin kuin mun. Itsellä on ollut sairasvakuutus 18-vuotiaaksi ja sitten katkesi kun olis pitäny alkaa itse maksamaan... Mutta mulla taas on ollu varsinki ton kasvun kanssa ongelmia lapsuudessa ja kasvuhormonit jos olis pitäny yh-mamman pussista maksaa niin olis kyllä tullu kalliiksi... En tiedä tehdäänkö vakuutuksen kanssa nyt toisella tavalla tämän poikasen kanssa.

Mulla ei oo mitään sen kummempia etupyllyn ( :D ) jomotuksia mutta masua jomottaa sitäkin enemmän... Jos ei supistele niin sitten on muuten jotain epämääräisiä repäisyjä ja kolotusta. Alavatsalla nimenomaan. Liitokset ne varmaan sielläkin vaan paukkuu. Tänään perhekahvilassa en meinannu päästä tuolilta ylös kun repi niin kovin. Ei mukavaa.

Täytyy alkaa ruoanlaittoon kun mies tulee kohta töistä! Huomenna olis sit vihdoin se neuvola, nyt kyl näyttää siltä et mies ei pääse mukaan mut eiköhän me typsyn kanssa kahdestaan kerran siellä pärjätä :).

mama-L :heart: Poitsu 21+2



 
Rakenneultrassa kaikki mitat kohdallaan ja eläväinen tapaus näytti olevan :heart:
Kysyin lopuksi sukupuolta ja kätilö sanoi, että kyllä hänellä jokin käsitys on ja että onko minulla itselläni asiasta tuntemusta. Kun sanoin, ettei niin minkäänlaista, niin hän sanoi, että oli näkevinään pippelin, mutta ei mene vannomaan enkä saa vielä myydä tai lahjoittaa pois tytön vaatteita. Mutta kyllä tuosta nyt niin vahva poikaolo itselle jäi, että sen voi listalle merkitä.

Niin ja vauva vastasi viikkoja 20+4, mutta "virallisesti" viikkoja siis 20+1. Kuten jo np-ultran jälkeen sanoin, parempi näin. Viime kerralla ehdin lasketun päivän jälkeen jo ihan kyllästyä kyselyihin, joko minusta tuntuu, että se pian syntyisi.
 
Heissan!

Rakenneultrassa käyty,kaikki hyvin ja sukupuoli piti paikkansa,minkä jo np-ultraaja sanoi. Elli saa pikkuveljen <3

Istukka vaan möllöttää etuseinämässä ja on hankalasti tiellä,et jos ei nouse siitä niin tuomio on sektio :/ Äippäpolille menen rv 30 paikkeilla tarkistuttamaan tilanteen. Lääkäri kyllä meinas et tosi usein se nousee edestä pois. Mut osaanpahan varautua sektiomahdollisuuteenkin nyt.

Huomenna neuvolaan kuulemaan tuomio hempasta,toivottavasti on noussut,ainakin oman olon mukaan olisi parantunut :)

t 77 ja poika 20+2 :heart:
 
Unohdin muuten eilen mainita, että kysyin neukusta sitä synnytystapa-arvio ultraa ja se on meilläpäin tapana tehdä, joten pääsen kurkkaamaan masuun vielä kerran ennen synnytystä :)
Saan kuulemma myös lähetteellä mennä tekemään sen Kanta-Hämeeseen, eikä meidän surkealle polille :D Seuraava neukku on sitten kesäkuulle...

Oli kivoja ultrakuulumisia ja neukkukäyntejä :heart: Niitä on aina ilo lukea. :)

Tänään on ollu kauheesti harjotussupistuksia ja painontunnetta :|
Toivottavasti huomenna "mukavempi" päivä!

Lara- ja Nuna rv22+6 (huomenna poksuu :heart: )
 
mama-l anna vaan olla ilman poikalupauksia, mie uskon sitte vasta ku synnytän :LOL:

sutulii tsemppiä ja voimia talotilanteeseen, todella inhottavalta kuulostaa

t77 sulla tais olla niitä lonkkakipuja. mullaki on ny jonkun verran niitä ollu vasemmassa lonkassa. inhottava ku joistain asennoista ei meinaa päästä pois jne. kakkosesta jäin sairaslomalla jo rv28 ku sillon olin niin hajalla lonkkieni kans etten meinannu käveleen päästä. mitä mitä mitä tuosta etuseinäistukasta? mullaki oli se mut sano et on hyvin. kahessa aiemmassa ollu takaseinässä. kaippa se sitte rv 34 selviää ku on se synnytystapa-arvio et onko se ok...

mulla ei muuten otettu sitä sf-mittaa ollenkaan eikä kuunneltu sydänääniä.

painoasiaa tähän mennessä on tullu 2,2kg, joka on mulle vähän. kahessa aiemmassa tullu tähän mennessä 7-8kg ihan omaa tyhmyyttään. siis ekasta tuli 20kg, joista laitokselle jäi vain 6kg. ja ei todella ainakaan mulla lähteny kilot hump vain ku imetin. paino ei tippunu ekan kahen kk aikana mihinkään, vaan koko ajan oli nälkä. jouduin todella pudottamalla pudottaan sitte sitä painoa. tokasta tuli 12 kg, jotka sain pudotettua just pois ennen tätä raskautta. mut kaiken kaikkiaan tähän odotukseen painoin 7 kg enemmän ku ekaan ja ylipainoa on. ny alkumitat oli 66kg ja 154cm...

olikhan muuta kommentoitavaa...tyttö- ja poikalupaukset onko teillä muilla annettu joitain todennäkösyyksiä vai kuinka? siis mulle annettiin se 75% poikalupaus. tiän vaan tutun, jolle sama lekuri oli sanonu et on poika ja tuliki tyttö...

nyt saunan lämmitykseen

justiina ja poika(ko)? 19+2
 
Justiina: Mulla se istukka on siis etuseinässä ja samalla kohdunsuun edessä. Jos se siitä nousee niin alatiesynnytys onnistuu mut jos jää siihen jököttään niin sektioon :/ Kävin tänään työpaikallakin ilmottamassa et tulen kuukaudeksi töihin. Saas nähä pystynkö sit menemään..

Lonkkajomotukset on nyt taas olleet vähän aikaa pois mut painon tunnetta alakerrassa on sitten ollut mutamana päivänä.

t 77 ja poika 20+2
 
ILTAA!

ONNEA KAIKILLE HYVISTÄ ULTRAKUULUMISISTA!

alavattakivuista ja muista epmääräisistä kolotuksista KÄRSITÄÄN nyt sit täälläkin. helpottavaa tietää etten o ainut ja normaalia on. miä sain tänään kunnon draama queen-kohtauksen kun 1,5 tuntia prismassa pörrättyäni alko supistaa ja koskemaan mahaa ja selkää ja virtsarakkoa vihlo ym ym ja jouduin vielä JONOTTAMAAN,(MINÄ,RASKAANA OLEVA NAINEN, :D :D ) kassalla ja infopisteellä.jälkimmäisellä jotku etuili ja olin ihan raivona kun itteää koski niin kovin ja oksettikin tosi paljon :( kävellessä kotiin tuli naapurin mummo vastaan ja kerto 1000 kerran elämäntarinansa ja miä vaan puuskutin ja huokailin ihankuin viimeisilläni :D
mies kotona ihmetteli et mikä on kun säntäsin heti sohvalle huokailemaan :D se on kun tää oma napa kasvaa vaan :D

jooo.mut ostin vauvalle ekan oman vaatteenkin <3

Emmabella ja tytsy 21+5
 
Puoliväli täynnä tänään *poks* :heart:

Onnea kaikille mammoille uusista ultrakuulumisista!! =) :flower:

Täällä myös nuo vauvavakuutukset mietinnässä..olisi mukava kuulla kommentteja kokeneemmilta! Meillä on ennestään vakuutukset nordeassa, mutta ollaan ajateltu siirtää vakuutukset jollekin muulle vakuutusyhtiölle jos vaan saadaan hyvä tarjous.

Miten teillä muilla esikoisen odottajilla ovat tulevat isovanhemmat suhtautuneet raskauteen ja tulevaan vauvaan? Kyselen vaan, kun oma anoppini on positiivisesti yllättänyt suhtautumisellaan. Toki hän on iloinen meidän puolesta, mutta tämä on kumminkin hänen 11. lapsen lapsensa, joten alunperin en odottanut, että hän aivan liitoksistaan repeäisi enää tämän raskauden kohdalla.. Hän on kumminkin suhtautunut ihanasti ja on todella tohkeissaan tulevasta vauvasta. =) Suureksi yllätyksekseni hän jopa kertoi tänään, että haluaisi kustantaa vauvalle uudet vaunut (alunperin ajattelimme tilata ulkomailta). En ole materialisti, mutta omassa tiukassa budjetissa kaikki apu kyllä tulee tarpeeseen! =)

Toinen ehkä vielä "tyhmempi" kysymys.. Voiko vauva stressaantua kovasti kovista äänistä?? Asumme Tampereella ja näin kesän alussa on taas festareita..olemme ensi viikolla menossa AC/DC:n keikalle ja reilun viikon päästä siitä Sauna open air:iin..Kauhulla mietin, mitä pikkuinen tuumaa kovasta metelistä vai suodattaako lapsivesi kumminkin ääniä hyvin? En tietenkään ihan lavan eteen olisi muutenkaan menossa pomppimaan..mutta kumminkin..

Eipä tällä erää muuta..Jakselkaahan hyvin!! =)

Minkuli ja pikkuheppu 20+0
 
Kiitos Tatara tiedosta, laitanpas asian etteenpäin.. :)

Istukan paikasta, minulla se on myös etuseinässä ja on ihan normaali. Jos olis eteisistukka (eikös se se nimike ollu?) niin sillon se on siinä kohdunsuulla. Normaali etuseinämän istukka ei ole syy sektiolle, mutta eteisistukka on. Näin kertoi th minulle kun sitä mietin aiemmin.

Mun alapää laulaa välillä hoosiannaa.. liitoskivut iskee välillä melko kovina. Ihanaa.

Meille ei annettu mitään prosentteja ja todennäköisyyksiä poikalupauksesta. Meidän ihmetellessä siinä erittäin vahvaa tyttöoloa, se kätilö tuumas, että erittäin vahva poika täällä kyllä on. Ja ei sitä semmoista uloketta kyllä tytöillä ole tavattu nähdäkään. :LOL:
 
Tuosta synnytystapa-arviosta tuliki mieleen et ketkäs sinne oikeen pääsee?? Onkohan mulla mitään mahollisuutta ku eka oli sektio? en kyl esikoisesta päässy tuohon arvioon mut nyt kyllä kovasti tahtoisin!!
Onneks kumminki maanantaina neuvvola ni pääsee taas kysymään "pari" juttua mitkä tässä tullu mieleen :LOL: !!
Ehkä pitäs laittaa lapulle ylös ku siellä ne kuitenki unohtuu :whistle: !!

Niin ja täällä en käynykkään vielä kirjoittamassa että eilen oli Rakenne-uä ja kaikki oli hyvin ja pieni vastasi viikkoja :heart: .. sukupuolikin saatiin selville :heart: mutta en sitä ainakaan vielä julkista ku ei aijjota kertoa kenellekkään.

Energiaa riittää ja on niin onnellinen olo :heart: pieniki potkii jo niin "ihanan" lujaa ja tuntuu monessa kohassa yhtäaikaa että ei tarvi olla huolissaan :) !

j-22 ja MiNi :heart: 21+3
 
Saanko valittaa.. Täällä meilläpäin on nykyään sellainen käytäntö ultrien suhteen, että uudelleensynnyttäjät käy vielä viikolla 26 keskiraskauden ultrassa lääkärillä (on siis eka ja vika lääkäri raskauden aikana) ja jos aiempi synnytys/synnytykset ovat olleet epäsäännöllisiä niin sitten mennään vielä viikolla 36 synnytystapa-arvioon. Ja minä onneks pääsen kans tuohon, koska edellinen oli imukuppisynnytys ja kyllä sektiolla synnyttäneet ovat automaattisesti myös arvioinnissa. Np-ultran ja rakenneultran tekee kätilö, naapurikunnassa.

Ennen meillä oli omassa neuvolassa nuo kaikki 4 ultraa, kaikille. Ja täällä kävi erittäin kokenut erikoislääkäri ne tekemässä, nyt tosiaan pitää mennä naapurikaupunkiin (40km) ultraan. Tosin, omalla kohdalla se on ok, koska pääsen kulkemaan (oma auto), kilometreistä saa korvaukset ja esikoiselle on tarvittaessa mummu ja ukki aina tarjolla hoitajaksi. Ja en valita siitä ultran tasostakaan, miljoona kertaa paremmat laitteet, 4D ja meille selitettiin juurta jaksain mitä tutkitaan, missä ja miksi ja näytettiin ne siitä monitorilta. Meidän neuvolassa oli semmonen vähän kehnompi ultralaite, vaikkei sekään nyt montaa vuotta ehtinyt olemaan. Mutta, kaikki eivät pääse lähtemään ihan niin helposti kuin minä, saati lapsenlikkaa. Tästä vois vinkua vaikka kuinka, mutta en jaksa enää (oon sitä tehnyt kyllä..).. Kiitos. Me ennätettiin käydä np-ultrassa vielä täällä kotikunnassa, mutta rakenne tosiaan oli naapurissa. Mulle jäi tosi hyvä fiilis siitä ultraajasta, että se kyllä tutkii niin kauan, että asiat on varmasti kaikki katottu ja mitään ei jää arvailujen varaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emmabella:
heeeeeeii..tuli ahaaelämys.missä on limeee ja pokermama???
Niiin hei! Missäs ootte?? :)

justiina, meil oli ainakin poitsulla niin selvästi siellä sekä pili että pallerot et ei hirveesti jääny epäilyksiä enää... :D Mutta vielä viikolla 17-18 kun kävin kontrolliultrassa niin siellä ei näkynyt yhtään mitään ja tyttöä veikkailtiin... Että aika jännä juttu!
 
Jos sitä sanasen raapustas...
Oltiin pidennetty vkl mummon luona hki ja mä sain nauttia "vapaudesta"..Mummo hoiti mielellään esikoista. Ihan antoisa reissu oli.Kävin itksessä kattelee rattaita ja pääsyin samaan kuin joku muukin täällä Z-line tuplakärryt tulee meille.NÄytti tosi fiksuille ja käytömahollisuudet jatkuu vaikka esikoinen ei enää niissä istuisikaan.Hintakaan ei ollu ihan mahdoton.

Onnittelut kaikille hyvistä ultra kuulumisista!Meillä vasta parin viikon päästä ja meidän neuvolan lääkäri mutisee vaan monitorikke ei kä todellakaan selitä mitään!!Tai jos selittää siitä ei saa mitään selvää kun puhuu niin hiljaa.Ja poika/tyttö lupauksia ei sano.Ne laitteetkin on niin suttuiset etten mä ainakaan ees erottais kumpi sieltä on tulossa.Ajattelin varaa sen 4d ultran...Jos sitä juhannuksen jälkeen menis.Oon sen veran utelias tietää kumpi tulee!!

Oon ollut tosi väsynyt viikon verran ja eilen olin aivan voimaton.Kävin neuvolassa mittaa hb joka olikin yllätteen noussut hieman 127.Eli ei johdu väsymys siitä.TUntuu ettei jaksa sit yhtäään mitään!!No toivottavasti menee ohi!!

Jos sitä lähtis esikon kanssa pihalle keinumaan hetkeks vaikka surkea ilma onkin...

H+pulla 18+4
 
Eli rakenneultrassa vihdoin käyty <3 Siellä se pikkunen akrobaatti väänteli jalkojaan poikittain miun masussa. Ja mama-L saa laittaa poikalupauksen :heart: Ei voinu kyllä sukupuolesta erehtyä, niin rattosesti vehkeitään esitteli :D Kätilökin sanoi että oli koittanu aluks sitä turhaan piilotella, jos ei oltas haluttukkaan tietää sukupuolta :D

Oli muutenkin tosi antoisa ultra, selitti kaikki asiat tosia tarkkaan ja selkeästi. Vähä tsekattiin alakautta vielä istukan paikkaa, joka yllätyksekseni oli alhaalla, kaks senttiä kohdun suulta. Sanoi että ei vaikuta synnytykseen ja varmasti vielä nousee ylemmäksi, mitään kontrollikäyntejä ei sovittu. Laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan vaikka olikin pienempi kuin näillä viikoilla yleensä, ollut siis koko ajan, eikä miulle todellakaan ollu yllätys kun ovulaatiota ihan tikutettiin ja tiesin ettei mennä sen 28päivän kierron mukaan.

Menhit ja Mr. Hyde 20+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja limeee:
Voimia perämaan emännälle ja mamitille :( :hug:

Meillä oli tänään eka ultra ja voi vitsi saako hehkuttaa! Mielettömän suloinen siellä masussa, pistän kuvan kerhon puolelle ja profiiliin. Joka on tosin huono kun kännykkäkameralla koetin ottaa ultrakuvista, skanneria kun ei ole ja koira söi kameran.. Mutta kuitenkin!

Niskaturvotusta oli 0,8 mm ja kaikki näytti olevan hyvin. sydän sykki tiuhaa tahtia! Ja vauveli liikkui hirmuista tahtia siellä. Sanottiin että kohtu on aika selän puolelle kääntynyt eli mahaa ei tule vielä näkyviin vähään aikaan.

Huomenna verikokeisiin ja en tiedä koska sisätutkimukseen, jotta saadaan vielä varmistukset vauvan hyvinvoinnista.

Terv. iloinen limppu ja jumppaava masuvaavi 11 + 5 ! :heart:

ps. vaikka viikkoja oli + 2 enemmän niin laskettu aika pysyy 3.10 joten sen suhteen ei muutoksia.
Ja tässä limeen viimeinen pvm 17.3. !!! Mitä hittoa, tääl katoo vaan ihmisiä??
Muutenki ku selasin noita pinoja niin siellä on paljon nimimerkkejä, jotka ei enää kirjottele...

Pitäisikö heitä alkaa tiputtaa listalta, vai mitä ootte mieltä? Kuitenkin kuukausien poissaolo on pitkä aika... Pääseehän listalle kuitenkin jos haluaa takas? :)
 
j-22 käsittääkseni sun sektion vuoksi pääset/joudut synnytystapa-arvioon. Ainakin täällä nlatäti ja kätilö kertoivat sen olevan aina syy arviolle. Lisäksi joittenkin kroonisten sairauksien takia pääsee myös arvioitavaksi. Ainakin astma kuuluu näihin, koska se on mulla toinen syy käydä tutkittavana.
Mutta tosta, että tarjoaako joka kunta arvion ensisynnyttäjälle, en osaa sanoo mitään. Ite ainakin kävin esikon kanssa, mutta sillon olikin "paremmat ajat", eikä mitään älytömiä säästöjä.
Kuitenkaan synnyttäjän koko ei oo suhteessa lantion kokoon, et olis aika tärkee tutkia. Mun mielestä!

Kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia ja lupauksia.... ja hauska kun joillain jää vähän arvailujenkin varaan sukupuoli, jos ei oo ihan varmaa ja synnärillä tuliskin se toinen vaihtoehto... :whistle: =)

Täällä jatkuu lepoilu. Tilasin just Bola-korun, ihan vaan perussileän hopeoidun, eikä maksanu ku kympin+postikulut. Vaarallista tää läppärin kanssa makoilu, kun eksyy kaikenlaisille kivoille nettisivuille... ;)
Kattelin tota Manduca-reppuakin, olin kyllä aatellu ostaa BabyBjörnin repun. Mut nyt en tiiä, aiemmin oon lainannu BB:n kaverilta ja olin tosi tyytyväinen. Mut nyt se on laitettu kiertoon, kun heille ei enää pikkusii satavarmana tuu, et oma pitäs hankkii. Kirpparilta ei ehkä uskalla ostaa tälläsii, just yks kerto et melkeen vauva tippu ekalla käyttökerralla, kun kiinnitykset petti. Oli nippa nappa saanu kiinni, huih!

Täälon ihanan tihkunen ilma, kaikki näyttää niin kirkkaan vihreeltä ja raikkaalta. Nyt ois täydellinen metsälenkki-ilma, happirikas eikä liian lämmin

Ihanaa päivänjatkoa ja tsemppiä kaikille alkavista vaivoista kärsiville!!!!!!!

:wave: Puskajussi ja Onni 21+2 :heart:
 
puskajussi: Ihme kyllä, meidän käpykunta tarjoaa ton arvion just ensisynnyttäjille. Sillä minäkin sinne pääsen.

Mäkin tahtoisin Bolan - mutta en tiedä miltä niitten helinä kuulostaa ja jaksanko sitä itse kuunella kokoajan?

Olen taas tänään kun mikäkin hermoheikko hermokimppu :kieh:
 

Yhteistyössä