~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

Terkkuja neuvolasta ja lääkäristä! Täällä hyvin samantapaista juttua kuin Laralla,
kaikki oli hyvin ja isoa vauvaa ei ole tulossa vaan pikemminkin pieni! Helpotuksen huokaus kieltämättä , pelkään muutenkin synnytystä ja kipuja niin ei huvittaisi yli 5 kiloista synnyttää!

Kokeili kohdunsuun, kiinni oli mutta hieman pehmentynyt. Inhottavaa kun joutui oikein kunnolla sörkkimään koska mun kohdunsuu oli jossain niin takana. :S

Verenpaine oli jotain 134 luokkaa, yleensä ollut 110 niin siitä hieman huolestuivat mutta ens viikolla mitataan sitten uudestaan. Virtsa on ollu kuitenkin OK eikä ollut muita oireita niin tuskin on raskausmyrkytystä.

Niin ja vauva oli oikeinpäin :) eli semmoista täällä!

Noista repuista mua kiinnostaisi kans kuulla.. Tulen lenkkeilemään kahden koiran ja vauvan kanssa yksinäni niin joku kantosysteemi on varmasti välillä tarpeen, varsinkin metsälenkeillä.

Limee ja poika 36 + 1 :)
 
Neuvolaterkkuja: Pirpana on ainakin hetkellisesti kääntynyt oikeinpäin, JEE!! Toivotaan että pysyttelee nyt sit pää alaspäin. Painoa oli tullut 2kg:ashamed: Yhteensä nyt ekasta neuvolasta 4,5kg.
Muuten kaikki ok. Synnytystapa-arvion lähete ei ollut mennyt jostain syystä perille kun terkka sitä selvitti. Soittavat nyt sit kuulemma tänään tai huomena ens viikolle mulle ajan.

Eipä kummempia, ens viikkoa ja äippäpolikäyntiä odotellessa nyt sit :)
Järjesteltävää kotona riittäis, mutta flunssa päällä ja veto ihan pois. Ei auta ku pikkuhiljaa yrittää.

Nipsuliina ja Sindi 36+1
 
Heips pitkästä aikaa!

Täällä oli joku kysellyt kantovälineistä?! Mut liputan kans manducalle. sain moista lainata ja se oli rakkautta ensi kokeilemalla. Liinoja mulla tosiaan kaapissa on itellä joka lähtöön. trikoinen, kudottu rengas- ja pitkäliina, kaks muuta rengasliinaa ja Tsi-neliöliina. Laitokselle mukaan tulee trikoinen. kantotakin menin ostamaan mut en oo sitä viel koskaan ehtinyt kokeilla, kun esikoinen ei sitten enää liinassa viihtynyt. hänen piti päästä ite menemään.

Kestovaippa asia alkaa olla hallinnassa täällä. Äiti tuo mulle harsoa viel niin sitten pitäis pärjätä hetkinen. niitä ÄP-kestovaippoja mulla on nyt 4-5settiä, muutama itse tehty.



päivitellään tänne nyt vähän kans tilannetta omasta navasta. Viime keskiviikkona alkoi sellanen tapposuppareiden sarja ettei tosikaan. Ke supistukset tuli 5-10min välein kotona, menin näytille sairaalaan. No ne pisti sieltä kävelylle ja hakeen lisää supistuksia. Supistukset saatiin käyntiin ja niitä tuli sitten 1min välein. Olikin lääkäri sitten yht äkkiä sitä mieltä ettei saa syntyä ja iskettiin piikki kankkuun ja kotiin. :mad: Noh kotona olo oli ihan kauhea ja supisti ja supisti vain lisää ja lisää. Nukuttua ei saanut ja joka paikkaa särki sattu ja kolotti. No ravattiin sitten sairaalassa edes takasin ties kuinka monta kertaa. yöt oli ihan hirveitä kun supistukset otti niin kipeetä että vain itkin. Sairaalassa supistukset ei piirtynyt kunnolla siihen käyrään vain sellaista aallokkoa. No La-su välisenä yönä vaadin saada jo sektioo kun olotila romahti totaalisesti. sitten vasta alettiin ottaa mua tosisaan ja tehtiin suunnitelmia. Tilanne on nyt se että olen 5cm auki ja kaulaa ei oo jälellä ollenkaa enää. torstai aamuna menen käynnistykseen jos enne sitä ei uutta tapahdu. Supistelee koko ajan ja alapäässä oleva paineentuntu on järkyttävä.

Enää Oikeastaan 2. päivää kun on pian nyytti sylissä. APUVA!!!! vähä pelottaa jännittää ja samalla olo on helpottunut... Hassua! :eek:

Voikaahan te muut hyvin ja paksusti! :popcorn: nauttikaa vielä kun voitte.

Auroora 36+5
 
Tänään tuli jo kirje TAYSista kääntöyritykseen ja tutkimuksiin. Aika kylläkin vasta ensi viikon perjantaina, eli melkein ahden viikon päästä. MUTTAMUTTA... kyseessä on opetusvastaanotto, enkä kyllä halua sellaista nyt tuohon tilanteeseen!! Haluan keskustella asioista ja vaihtoehdoista rauhassa lääkärin kanssa ja tiedän, että mieheni vetää ihan lukkoon jos tilannetta seuraa opiskelija"lauma" vierestä. Eikä hän osaa olla siinä tilanteessa yhtään luonnollinen.

Olen varmaankin jotenkin rajoittunut, mutta aion soittaa sairaalaan ja kysyä uutta aikaa. Ainoa harmi on, jos sellainen "tavallinen" aika menee sitten vielä pidemmälle. Kuitenkin ensi pe on jo 37 viikko aluillaan. Mahdollisesti jopa 38. Meillä kun on edelleen viikon ristiriita menkkojen ja rakenneultran antamassa lasketussa ajassa. Rakenneultran mukaan oltaisiin viikkoa pidemmällä, mutta aikaa ei virallisesti silti muutettu aikoinaan. En ymmärrä miksei..

Mutta tällaista odottelua nyt sitten täällä ja toivon, että saisin tuon ajan vaihdettua sellaiseen tavalliseen vastaanottoon. Haluan voida keskittyä tutkimuksiin, lääkäriin ja mahdolliseen kääntö toimenpiteeseen ilman lisäporukkaa. Olenpa sitten outo tai en. :LOL:

Nappula-10 34+3
 
Nappula: Mulle tuli aika taysiin synnytyksen suunnitteluun ja jouduin vaihtamaan sitä (kampaajalle meno osu samaan aikaan ja PAKKO päästä kampaajalle :whistle: )...No soitin sinne ja multa kysyttiin, että haluanko tulla opetusvastaanotolle. Sanoin kiitos ei. Mulla on kokemusta siitä ja mua ei kiinnosta mennä sinne kaikkien ronkittavaksi :x Mulle sanottiin, että olis ollu 3 opiskelijaa+ erikoislääkäri. Juu ei kiitos kolmen kokeiluja mulle :x
Että ei sinne opstuspolille pakko mennä ole, taitaa olla ajat kyllä tiukilla muutoin. Mutta toivotaan, että saat vaihdettua.
Mä oon niin kylmä ihminen, etten aio enää suostua monien tutkittavaksi. Joku suostuu eikä jotain haittaa, hyvä niin. Opetellehan täytyy, muuten ei opi.

Mä olin tosiaan kerran naistentaudeilla ja suostuin, että opiskelijat saa olla mukana. No, niitä oli sitten 6 kpl ja kaikki ulkomaalaisia (tummaihoisia). Ja vaikka olis ollu suomalaisia niin olisin ollu ihan yhtä kypsä...Siis 6 äijää tuijottaa mun haaroväliä ja osa vielä PÄÄSI tutkimaan :stick: Sain sillä reissulla tarpeekseni opetuspolista :LOL:

Zeena 36+2
 
Hohhoijaa kun tuntuu että aika menee niin hitaasti, olisin jo niin valmis synnyttämään! :D Eilen ja tänään on ollut aivan järkyttävästi supistuksia, kivuttomia tosin. Ei nekään nyt kivoja ole kun tuntuu ettei henki kulje.. Menkkakivut on palanneet takaisin, onko muilla? Ensi viikolla synnytysvalmennus joka kestää noin 2h. Täällä ei järjestetty ollenkaan perhevalmennusta joten tuonne olisi kiva ehtiä. Äityislomakin alkaa huomenna, eipä päivärytmi mihinkään muutu kun työttömänä tähän asti olen ollut. Ummetuskin vaivaa... :D

Ankkamuki ja neiti 34+6
 
Hiphei, ei estettä alatiesynnytykselle:kiss:

Poitsu nyt arviolta 2,6 kiloinen ja näillä näkymin laskettuna aikana 3,3, eli ihan normimitoissa menee:D
Ei tulekaan jättiläistä, ilmeisesti järkevä ruokavalio tehny tehtävänsä, aiemmin ei oo sattunu karkkilakkoa raskausaikaan :whistle:
Perussairaudet hyväsä jamassa, ei siis niidenkään suhteen syytä sektiolle.
Kaulaa jäljellä 1,5 cm ja auki reilulle sormelle, ei ookaan aiemmin ollu näin valmista kauraa tässä vaiheessa. Kuulema voi tulla lähtö millon vaan tai sit menee yli. Lenkit umpimetsään pitää kai nyt sit jättää pois.
Kovasti taas alko suppailee tutkimuksen jäljiltä, mutta siinähän suppailee...

Moon niin HÄPI, tosin mitä vaanhan voi tapahtua, yllärikäänteitä synnytyksen aikana, tms. mutta ihana olo näin. Kun suurin pelko oli mahdollinen iso koko....

Kävin eilen ohimennen lastentarvikekirpparilla ja tein löytöjä, Philipsin itkuhälyytin ja BabyBjörnin iskemätön rintareppu lähtivät tosi halvalla. Pikkasen lisää uusia kestovaippoja ja kestoliivinsuojia, mä oon jotenkin hurahtanut noihin kestovaippoihin, kun niisson niin ihania kuoseja. Toivottavasti osoittautuvat hyviksi ja eniten toivon, että jaksaisin vaan pyykätä=)
Olin tehny just päätöksen, että oisin ostanu Hug-a-bub-liinan(ihan mielettömän hienot kuosit) repun sijaan, mutta kun toi tuli vastaan, niin toki ostin sen. Mulla ainakin aiemmat käyttökokemukset hyviä. Ehkä sit isommalle vois sen liinan hankkia

Voih, mä lähen tästä tanssahtelemaan ilosta:flower:

:wave:puskis ja OnniNiinRakasPienoinen 36+0:heart:
 
Meillä on ollut käytössä esikoisella Ergon reppu, joka on ollut tosi hyvä. Aika samantapainen kuin Manduca omasta mielestäni. Ja reppua ovat käyttäneet minun lisäkseni tytön kantamiseen niin mieheni, äitini kuin siskonikin, ja vaivattomasti sujui. Olen silti enemmän liinailun kannalla ainakin alkuun. Siinä vauvan saa "paremmin lähelle". Esikoista kannoin 4 kk koliikin ajan lähes joka ilta ympäri kämppää korvatulpat korvissa :headwall: Noh, kaikesta on selvitty (vyöhyketerapia toi lopulta avun). Liinasta sai nostettua vauvan nukkumaan, kun lopulta oli huutonsa huutanut ja nukahtanut...Meillä on ollut sekä EllaRoon pitkä liina, sekä Vauva-lehden mukana muinoin kaverille kylkiäisinä tullut sininen liina. Molemmat ovat olleet tosi hyviä, Vauva-lehden lahjus jopa hieman mukavampi jämäkkyytensä ansiosta.
 
Heippatirallaa!

Kontrolliultra-kuulumisia.. Meidän pikkumiehellä oli kaikki hyvin, mitä nyt oli viime yönä päättänyt kiepsahtaa takaisin perätilaan ja siellä tyytyväisenä istuskeli inkkariasennossa.. Painokin lisääntyy tasaisesti ja menee keski- ja alakäyrän välimaastossa. Nyt painoarvio oli 2365 g. Lääkärin mukaan ei ole mikään pullukka mutta ei laiheliinikaan. :) Syntymäpainoksi veikkasi 3,4kg, jos paino nousee tasaisesti ja päästään lähelle laskettua-aikaa. Saatiin vielä ihana kasvokuvakin pikkumiehestä ja oli tosi symppis lääkäri. Seuraava ultra onkin sitten kahden viikon päästä, ja jos kaveri ei oo kääntynyt, laitetaan lähete Tays:iin ja mietitään käännösyritystä. Lääkärin mukaan vauvalla onneksi asento ja lapsiveden määrä semmoiset, että hyvät edellytykset on vielä pyöriskellä moneen kertaan eri asentoihin..
Semmoinen sepustus..oon niin iloinen, kun kaikki meidän heppulilla hyvin. =)
Tuli vähän omanapainen juttu, mutta en nyt malta enempää kirjoittaa. :)

Mukavaa päivää mammat!! Jaksuja kaikille tarvitseville!

Minkuli ja (ei niin pieni heppu enää) 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Neukka lekuri kuulumisia kohdunsuun tilanne pehmeä ja osittain auki tarkempaa tietoa ei ole kun ei tuo sittä merkannut mammakortiin mitään mä olin vähän järkyttynyt mä vielä ole valmis synnyttämään vaikkei tuo sitä heti meinaakkaan
rr 125/81
hemppa 132
painoa ei otettu ekä väliäkään
seuraava käynti 1.10
 
Hejdåå!

Itekkin oon miettiny tuota manducaa, oon kuullu siitä niin paljon pelkkää positiivista, että se ois yks vaihtoehto.. Onhan se aika tyyris mutta luulen että maksaa itsensä takasin. Pitää vielä miettiä tarkkaan että ostanko vai enkö osta.

Kivoja kuulumisia täällä immeisillä, omaan napaan ei mitään uutta. Herkut maistuu, sais maistua vähemmän :S tänään oli pakko leipoa korvapuusteja kun halutti vaan niin paljon. Olihan ne sit hyviä uunituoreina maidon kans :p

Tuohon painoasiaan, itelle tullu nyt 9-10 kg. Ens maanantaina taas neuvola niin sitten tietää tarkemmin. Oma puntari näyttäää vähän eri lukemia kun neuvolan yleensä. Tuntuu vaan nyt että koko ajan tekee mieli syödä jotain, aina vaan ruoka mielessä :kieh: Ihan kohtalaistahan tuo oma painonnousu on ollu tähän asti, pelottaa vaan että leviää homma käsistä kun tullu kauheet syömishimot! Ei auta vaan ottaa liikaa ressiä.

Taidan laittaa saunan päälle ja rojahtaa sohvalle oottaan että pääsee löylytteleen. Huomenna taas poksuntapäivä.

miraaz ja vaavi 33+6
 
Pikaseen ennen salkkareita..

Painosta: Juu,on tullut nyt 9-10kg.Aika samoissa menee kuin esikostakin.Luulen että tulee samankokoinen vauva kun esikko oli ( 3590g ) tai pienempi. :)

Auroora taitaa olla seuraava nyytin hakija,huij,tsemppiä! :flower:

Noista repuista ja liinoista mulla ei ole oikein mitään tietoo..Voik niissä pitää ihan vastasyntynyttä?? :ashamed:

MUKSU 36+2 :heart:
 
Liinailla voi pienestä asti, riippuu vain, millaista liinaa ja sidontaa käyttää. Kannattaa googlettaa, löytyy kyllä hyviä ja kuvallisia ohjeita.

Painoa on tullut ainakin 10 kg, oisko joku lähempänä 15 kg, en jaksa nyt käydä tarkistamassa nlakortista...samoja määriä kuin esikoisen kanssa. Paino ennen raskautta normi-BMI-lukemissa. Imetys vei kilot aika nopsaan viimeks, täytyy toivoa, että samoin käy nyt :p Pitää muistaa lenkkeillä ahkerasti...ai niin, se seisomalauta on vielä hankkimatta!!! Samoin kuin turvakaukalo vauvalle autoon...onhan näitä vielä, tekemisiä. Viisi työpäivää jäljellä. Huomenna poksuu =)

Jolian 33+6
 
Painosta Tänne tullu 12kg, ihan ei varmaan tällä kerralla mee 20kg rikki, ehkä :D

Meillä on kaikki vielä hommaamatta :D Lokakuussa tulee isompi köntti rahaa pari päivää ennen laskettua, ja niistä pitäisi sitten ostaa turvakaukalo, ehkä muutama tutti ja tuttipullo, pieniä sukkia ja jotain vaatteita.. Onneksi suurin osa tarvittavista kamppeista löytyy jo esikoisen jäljiltä :D Koko ajan kyllä tuntuu että oon unohtanu jotain olennaista :D

Menhit ja Mr. Hyde 35+3 :heart:
 
Mulle on tullut painoo ainakin se 20kg, torstaina lääkärissä saa tietää kuinka paljon enemmän on oikeesti:D
Ja noi raskausarvet.. Viimeks jo neuvolankin täti kauhisteli niitä ja luulis että se on nähnyt paljon arpisia masuja.. Taas on taas paljon pahemmat kun viime kerralla. On hyvä ottaa joka viikko masu kuvia niin siitä huomaa vielä paremmin kuinka nopeesti ne leviää.. Onneks mulla ei oo isoja peilejä etten nää masua kunnolla:D

Oli muuten eilen mahtavan turvoksissa jalat, varsinkin toinen.. Varpaat ei osunu lattiaan kun oli muuten jalka lattiassa, oli ihan pyöree koko jalkapohja :O Muutenkin oli järkyttävä turvotus ja särky, mikään ei auttanu muuta kun nukkuminen ja tänään oli onneks jo paremmat vaikka vieläkin tuntuu että nahka repeis pohkeista..

Multatassu 36+1
 
Heipä hei!

Painoa tullut viime neuvolakäynnille 8,5kg. Seuraava neuvola on perjantaina joten saa nähdä miten viisari sitten värähtää =)

Mulla on valmiina kantoliina, jota aion vauvalle kokeilla. Esikoisesta en edes omistanut liinaa vaan ostin sen vasta tulevalle vauvalle. Mä en hitto vie vaan osaa sitoa sitä oikein.. En ymmärrä yhtään noista sidontaohjeista :whistle: Täytyy perehtyä vielä oikein kunnolla..

Pelkopoli-käynti tänään takana: Vauvan painoarvio nyt 2850g ja rt:ssa on!! Pää on hyvin jo kiinnittynyt, joten ei enää taida päästä kääntymään "väärin päin".
Hieno kokemus oli kaiken kaikkiaan. Eka synnytys eteni tosi nopeesti, joten kehoitti säännöllisten supistusten alkaessa tulemaan suht nopeasti sairaalaan. sanoi että uudelleen synnyttäjänä synnytyksen keston voi miltei poikkeuksetta puolittaa, joten lorvimaan ei kannata jäädä.. :O
Jännittää!!

Alakuloisuus on vaivannut muutaman päivän.. Olen ollu tosi allapäin miehen sukulaisten käytöksen takia :'( Olen jo pitkään joutunut kuuntelemaan "torumista" siitä miten väärin kasvatan esikoistani. Kiellän uhmaikäistämme liikaa (kyse sylkemisestä, lyömisestä jne..) ja reagoin uhmiksen käytökseen väärin.. Heidän mielestään pitäisi sulkea silmät ja antaa kokeilla aikansa: kyllä se siitä rauhottuu :O Mieheni kanssa ollaan eri linjoilla kasvatuksen kanssa ja osa hänen sukulaisistaan ei suostu ymmärtämään tätä. Lisäksi puuttuvat raha-asioihimme, soittelevat ympäriinsä toisillensa ja kauhistelevat kuinka jaksan sitten kun vielä vauvakin syntyy!! mies on menettänyt hermonsa jo kyseisiin ihmisiin ja itsekkin koen jo olevani totaalisen loppu selittelemään miksi toimin lapsen kanssa näin tai niin. Poika hoidetaan kuitenkin rakkaudella mutta tiettyjä sääntöjä noudattamalla..
Tunnen itseni niin huonoksi :(
En huolehdi riittävästä kalsiumin saannista, annan herkkuja liikaa (jos poika sattuu joku päivä syömään huonommin), jne jne.... Mulla menee ihan kohta järki!!! Meillä ei vietetä edes karkkipäivää vielä, koska poika harvemmin osaa vielä karkkeja pyytää, joten syytökset on tuulesta temmattuja.. Oon ihan loppu ja vit****nut koko touhuun!!

Anteeksi tunteiden purkaus :ashamed: On vaan jotenkin päästettävä höyryt pihalle ja miestä en nyt näillä ajatuksilla viitsi vaivata, koska on itsekkin totaalisen loppu siihen että KAIKKI meidän asiat on yleistä riistaa muille sukulaisille!

Että sellaista..

Voikaahan kaikki hyvin :heart:

Hoikkalori ja rusina 36+3
 
Painoa on tullut n. 5 kg, mutta hyvä niin. Kaksosilta jäi ihan riittävästi, vaikka vielä normaalipainoinen juuri olinkin.

Minulle on ilmestynyt elämäni ensimmäinen raskausarpi. On kyllä juuri havaittava. Mies väitti, että on pikkumustelma Fragmin-piikistä. On kyllä liian viivamainen. Katsoin päivällä neloselta tuota odotus/synnytysohjelmaa ja siinä sitä vasta arpinen maha olikin. Ihan kuin tiikerillä...

Discovery 35+2
 
mama-L meille syntyi siis rv 36+0, eli 1.9 klo 16.34 pikkuinen :wave:

Täällä arki on niiiiiin kiireistä kun joka päivä joudutaan ajaan sairaalaan ja tottakai ollaan siellä sit niin kauan kun vaan voidaan. Esikko tästä nyt on kärsinyt kyllä ja se näkyy kotona ihan överi kiukutteluna, kynsii jopa mua naamaan :(

Mut joo, tyttö pääsi Taysista eilen pois sekä hengityskoneesta että happiviiksistä.Nenä.mahaletku on vielä käytössä, mutta sanoivat että ottaisivat tänään sen pois.En vaan ollu näkemässä sitä koska yhelle toiselle vauvalle tuli elvytystilanne ja se kesti siellä niin kauan et päätettiin lähtee kotiin. Huomennahan sen sit kummiskin näkee :) Viime yönä oli oikein kunnolla näyttänyt mieltään että "Mulla on nälkä!":p Oli sitten vetässyt ruhtinaalliset 15 milliä maitoa!
Joutuu olemaan eristyksessä 3 päivää nyt sen takia että kun näitä vauveleita kuskataan sairaalasta toiseen niin silloin on olemassa sairaalabakteerin vaara ja vaan vanhemmat saa ylipäätään mennä katsomaan vauvaa, eli ei siis edes sisarukset. Ja tää tarkottaa taas sitä et ainakaan kolmeen päivään, eli torstaihin asti me ei tulla saamaan vauvelii kotiin. Sanoivat että on myös alkanut kellertämään joten valohoitoa tarttee..mitenköhän kauan siinäkin sitten menee..plus että vielä kertaakaan ei olla saatu pikkuista syliin :( Lupasivat EHKÄ perjantaina..jolloin voisin imetystäkin sitten kokeilla vihdoin! Kotona oon pumppaillut maitoa ja parhain saalis on tällä hetkellä 60 milliä, jee jee :D Mut on sekin hei jotain, miettii että Matleena syö siitä kummiskin useemman aterian!
Elikkä tiivistettynä vois olla että saataisiin pikku Matleena viikonloppuna kotiin, näin ainakin toivon kovasti, enkä haluis ees miettiä noita keltasuusarvoja sun muita nyt sen esteenä..toivon että siihen mennessä kaikki olisi mallissaan vaan ja me päästäis vihdoin alottaan vauva-arki.

Sektiosta sen verran että mulla se meni tosi hyvin, tuli ihan sikapieni viilto vaan, vaakasuoraan. Oliks se joku Joel Cohen viilto jos en väärin nimeä muista, mitäpä tuon oikeestaan väliä edes..Pääsin käveleen jo samana päivänä ja henkilökunta kehu että en oo normaali sektioäiti olleskaan.! Että ei se aina pääty itkuun se sektiokaan en nyt muista kuka kirjoitti et ei halua lukea muiden synnytyskertomuksia tai sektiokokemuksia kun ne on niin karmeita kummiskin, tai jotain tollasta..

Sori kun en oo laittanu kuvaa mutta meillä on kaikki videokameralla ja meillä ei oo piuhaa millä kuvia vois laittaa. Sitäpaitsi miten mä osaisin sittekään laittaa vaik oliskin, en oo mikään tietokone asiantuntija vaan hyvin kaukana siitä pikemminkin :D

LARALLE tosin laitoin yhden kuvan viestinä, sen saa laittaa sinne facebookiin jos kerkeät :)

Ihanaa odotusta kaikille!

Heidi ja viikon vanha Matleena :heart:
 
Hoikkalori: Jaksamisia :( Inhottava tilanne! Etkä todellakaan ole kenellekään tilitysvelvollinen, sinä toimit oman lapsesi kanssa juuri niin kuin parhaaksi näet ja miehen sukulaiset pysykööt poissa neuvomasta. Ärsyttävää kun ihmiset puuttuu toisten asioihin.. :hug:

Heikku: Jaksamisia ja voimia teille ja pienokaiselle! Ikävää että toinen joutuu olemaan sairaalassa mutta onneksi kaikki on kuitenkin suht hyvin! Toivotaan että saatte pienokaisen hyvin pian kotiin :heart:

Mua ärsyttää kun juorukellot raikaa siitä että seurustelenko mä ja onko mun lapsi suunniteltu ym. paskaa. Semmoiset ihmiset joita en ole edes nähnyt yli vuoteen, on se kiva kun jaksaa kiinnostaa.. huoh..

Yöterkuin Limeee ja masu 36 + 2
 

Yhteistyössä