~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Olin kanssa tänään nt-ultrassa. Vaavi oli kovasti kasvanut varhaisultrasta (10+0), oli ihan vauvan näköinen jo, pitkät raajat ja ihana :heart:
Ultra jotenkin pettymys kokemuksena verrattuna siihen varhaisultraan, lääkäri ei näyttänyt paljoakaan liikkuvaa kuvaa, sanoi kyllä että vinha on meno. Sanoi heti, ettei minkäännäköistä turvotusta ole. Noh, mähän olisin tietysti voinut ihailla sitä vaikka kuinka kauan, mutta olisi ollut hieno edes yksi kuperkeikka nähdä ;)
Täytynee taas mennä yksityiselle :whistle:

Tänään sitten kerroin mummille ja veljelle sekä veljen vaimolle, jotka ottivat uutisen ihanasti, vaikka juuri syksyllä menettivät vauvansa :'(

Hokasin muuten sunnuntaina suihkussa kohdun kasvaneen huimasti , heti häpyluun yläpuolella on jo selvä, kova kohouma. Ihanaa, mun vauvamaha!

Oireet on kadonneet, oikeastaan tunnen olevani "elämäni kunnossa". Uni on vaan turhan kevyttä öisin ja heräilen usein.

Onnea kaikille hyvistä uutisista ja :hug: sitä tarvitseville!

Tuike + pieni 11+5
 
emmabella: onpa todella selkeä kuva, ihanan näköinen :heart: Kyllä tuo 4D taitaa kyllä olla sen rahanmenon arvonen. Kadehdin hieman teitä joilla kunta tarjoo tuon elämyksen. Nyt noottia omalle kunnalle siis rustaamaan :D

Kaikilla tuntuu jo ekat ultrat olevan menossa ja mulla vasta huomenna neuvola. ARGH! Ois ihana päästä jo, en malta odottaa |O

Mäkin olen huomannut jo tuon pienen kummun tuolla alavatsalla... on nyt hienoa nähdä että raskaus etenee. Kyllä tuo doppler täytyis munkin tilata, en ole vaan vielä saanut aikaiseksi... onhan se kiva aika itse varmistaa onko vaavilla kaikki hyvin. Viime raskaudessa muistan, kun oltiin esikon kanssa lääkärissä ja hän sai hirveet itkupotkuraivarit kotimatkalla (oltiin siis kävellen matkassa). Joutusin sitten kantaa kotio kun toinen käytti mun mahaa nyrkkeilysäkkinä. Siinä ois dopplerille ollut käyttöä, kun pääsin kotiin itkin ja olin ihan varma että olin menettänyt vauvan. Vieläkin muistan kun soitin miehelle itku kurkussa... :'( On tää raskausaika herkkää aikaa...

Lilein + Piipiäinen 10+1
 
Uusi viikko alkaa jälleen, mutta hitaasti kuluu tämä alkuaika. Tänään kävin labrassa verikokeissa. Ekaan ultraan on vielä kaksi viikkoa, joten minäkään en tiedä, mikä tilanteeni on. Äitiysfarkut olen kyllä joutunut kaapista kaivamaan, kun tavalliset puristavat jo vyötäröstä. No, äitiysfarkut on sit taas jonkin verran löysät, joten olenkin käyttänyt joustavavyötäröisiä hameita enimmäkseen.

Paljon voimia kaikille menetyksen kokeneille! Ikävää, miten paljon huonoja uutisia on tullut.

Cleopatra rv 10+0
 
Emmabella, miten ihana kuva!!! :heart: :heart: Meillä ei kyllä 4D kuulu ilmasetuihin, valitettavasti... Esikoisesta käytiin 4D:ssä kun JKL ei tarjonnut vielä rakenneultraa mut nyt kun tarjoaa niin ei makseta enää sitä 170 euroa kyllä mitä hintaa jäi... Olihan se DVD kiva jne. mut ensinnäkin pyöryläisestä näkyi lähinnä selkää jne. että kyllä meille se tavallinen rakenneultra riittää.

Meillä on huomenna sydänäänien kuuntelua varten varattu neuvola, iik! Jännittää... Heti aamusta pitäis mennä sitten. Ultra olikin 22.3 sitten. =) Ultran jälkeen tilaan itsekin kyllä Angel Soundsin jos kaikki on hyvin.

Ihanaa kun jollain on pieniä kumpuja, mulla on jättimäinen möhö... Turvotusta tietty, mut ei oo kovin kaunis kyllä... Kumpua odotellessa :D

Nyt päivitän sit ton listan ja käväsen vielä kerhon puolella!

mama-L :heart: SalmeÖtö 11+3



 
Mulla on ollut niiiin paha olo eilen ja tänään... Toivoisin, että pystyisin oksentamaan, mutta mitään ei tule, velloo ja uhkailee vaan. No, kaipa olen tavallaan tyytyväinen, onpahan joku viite siitä, että pikkuinen kasvaa ja on elossa.

Huomenna on SE päivä, jolloin edellisessä raskaudessa alkion kehitys oli ultran mukaan pysähtynyt. Eräänlainen virstanpylväs siis mulle...

Ihana kuva, Emmabella! Ja Tuikkeen viestistä ei voinut kuin tulla hyvälle tuulelle =) , kiitos siitä!

Katotaan onnistunko liittämään tän...

 
Emmabella aivan ihana kuva teidän pikkuisesta! onkin jotenkin jäänyt huomioimatta, että sinäkin olet Koksin alueelta, mukavaa kun meitä on enemmänkin :) Ihan mahtavaa, että me päästään nauttimaan 4d:stä ilmaiseksi ;) Nyt odotan vielä enemmän innolla sitä ensi viikon ultraa, kun näin tuon sinun kuvan!

Meidän neuvolan alue ei ole mitenkään hirmuisen suuri ja eilen terkkari kertoi, että olen jo seitsemän odottaja, jolla la lokakuussa, lisääkin on varmasti tulossa. Mulla ei ole kovin paljon ystäviä, joilla olisi pieniä lapsia, joten olisi kiva tutustua näihin tämän alueen odottajiin. Harmi vaan, että meillä ei enää järjestetä perhe/synnytysvalmennusta, vaan tieto on etsittävä netistä. Oikein odotin tuota ryhmää, jotta pääsisi tutustumaan muihin asuinalueen vanhempiin ja saisi vertaistukea. Mutta onneksi minulla on teidät ;)

Jatkan piinaavan hitaasti kuluvaa iltavuoroa... :wave:
 
Kaikki hyvin ultrassa.. :heart:

Pelottaako ketään muuta synnytys? Itteä pelottaa ihan kauheasti se kaikki kipu... :| Niin tuoreessa muistissa vielä kaikki.. :| Maksaisin vaikka muutaman tonnin että saisin sektion ilman mitään ylimääräisiä nurinoita.. :kieh: Ei taida olla suomessa enään mahdollista erikoismaksuluokka?
 
Poks poks jee jee :D

Olin neuvolalääkärissä ja lähinnä juteltiin.
Kuunneltiin sydänääniä ja lekuri joutu nostaa alakautta kohtua, kun ei kuulunu!
Hetkeks sit saatiin kuuluviin toinen :heart:
Mulla on kuulemma taaksepäin kallistunu (??) kohtu :LOL:
Oon nyt kuullu eri lääkäreiltä eri mielipiteitä, on ollu taakse ja eteenpäin...
Mut sit se lääkäri totes, että sillä ei ole mitään merkitystä raskauden kannalta:
"Kohtu on kun ilmapallo, lerpattaa se mihin suuntaan vaan puhallettaessa, niin täysinä ne on kaikki samanlaisia" :LOL: :LOL:

Emmabella: Aivan ihania uutisia ja hieno kuva! :heart:

Pinklady81 ja Tuike81 Myös onnea ihanista ultrakuulumisista!

mama-L: Meillä onkin np-ultra samana päivänä (22.3)!!
Vaan muutama päivä enää! :D

Olikohan siinä kaikki... :)
Ai niin, me nyt sitten päätettiin ettiä uus kämppä, kun täällä talossa ei tosiaan ole hissiä. Jännää, kun pääsee ettii uutta! Muutto sitten vasta huhti-toukokuun vaihteessa, sitä odotellessa. :)

Lara rv12+0<3
 
Hei, tungen hetkeksi teidän ketjuun tuolta syyskuisista. Emmabella, kävit siis kotkan? äippäpolilla nt-ultrauksessa? Ihmetyttää kun minä kävin siellä pari viikkoa sitten eikä mulle näytetty 4 d kuvaa lainkaan?
 
Heippa kaikille, olisi kiva liittyä suomenkieliselle palstalle, vaikken Suomessa vaikutakaan ja mielenkiinnolla luen teidän raskauksistanne ja odotuksesta, koska kaikki toimii siellä niin toisin kuin täällä.

Eli, ikää 33v, ensimmäistä odotellaan saapuvaksi lokakuun 11. pv. Synnytyssairaalaa en vielä tiedä, en asu Suomessa.

Historiasta sen verran, että Suomessa tehtiin neljä ICSI-hoitokierrosta ja tuloksena pino keskenmenoja, täällä ensimmäinen hoitokerta on nyt johtanut pidemmälle edenneeseen raskauteen kuin koskaan siellä koto-maassa. Muutamia eroja lukuunottamatta hoidot etenivät aika samalla lailla, joten en tiedä mistä varsinaisesti tämä tärppi matkaan sattui.

Joka tapauksessa, riskiraskaus on antanut mahdollsiuuden hyvään seurantaan ja käyn ultrassa viikottain joten huoumenaamulla on tiedossa jo 7. ultra, albumillinen kuvia siis pian koossa ;)

Ilolla liityn joukkoonne ja nyt lähdemme uutta asumusta katsomaan, joten lueskelen kuulumisistanne sitten myöhemmin. Hyvää viikon jatkoa kaikille!
 
Heips! Mä en nyt malta pysyä poissa täältä :D Mies on ollut ihana ja hoitanut nuo iltahommat noitten muksujen kanssa, eli mä saan vaan löhötä täällä sohvalla läppäri sylissä.

Expat: Tervetuloa joukkoon ja onnea! Sulla onkin ollut pitkä tie raskaaksi, toivottavasti kaikki menee hyvin :heart: Kiva, kun saa vähän erilaista odottajaa joukkoon. Mites siellä hoituu nuo "neuvola" hommat, ilmeisesti suomen kaltaista neuvolatoimintaa ei ole? Ois kiva tietää enemmän...

Valkovuodosta: mun valkovuoto on siis tullut runsaammaksi, mutta myös ihmeen "venyväksi". Onko muilla tätä ongelmaa :D Toivottavasti ei viittais mihinkään tulehdukseen(?)

Apila: Siis vaikka mua ei oikeastaan hirveesti pelota synnytys, niin eihän se kipu mielessä minään ihanana asiana liiku. Viime kerralla tuo nopeus aiheutti ihan HIRVEEEEEET supparit ja se oli kyllä aika kaameeta. Mutta kun olen luonteeltani sellanen "että kaikesta selvitään, yltiö positiivinen tyyppi" niin aattelen vaan sitä lopputulosta, mikä on kyllä ihan maailman paras homma. Siinähän se kipu unohtaa kun miettii. Vinkkinä: kannattaa opetella tuo rentoutumisen taito oikeen hyvin, siitä on hyvä aloittaa ja se auttaa jos osaa hengittää oikein. Eikös niistä saa jotain opetus Cd:tä, onkos kellään kokemuksia?

Lilein + piipiäinen 10+1
 
Heissan pitkästä aikaa!

Olin tuossa viikonlopun reissun päällä ja eilinen ilta meni kotia selvitellessä, joten siksi täällä hieman hiljaiseloa.

Tuli kyllä todella surullinen olo monien puolesta, jotka olivat saaneet ikäviä uutisia :hug: Jaksamisia kaikille surun kohdanneille.

).( Minähän innostuin kans tilaamaan angelsoundsin. Nyt odotan innolla, milloin se postiin kolahtaa ja pääsen testailemaan joko sydänäänet mahdollisesti kuuluvat. Viikkoja on kuitenkin vasta 9+0, joten on varmasti hyvin epätodennäköistä, että vielä löydän niitä. Mutta voihan sitä jo kokeilla :D.

Maha on niiiin turvonnut koko ajan, että pelkään milloin työkaverit bongaavat paisuneen ulkomuotoni. Vielä kun saisin 1,5 viikkoa pidettyä salassa tätä. Silloin mulla olisi se ensimmäinen neuvola, ja jos siellä sydänäänet kuuluvat ja kaikki on mallikkaasti, ajateltiin kertoa miehen vanhemmille ja työkavereilta ei enää tarvitsisi mahaa piilotella.
Äitiyshousut kaivoin eilettäin esille, kun normi farkut ja legginssit puristivat mahaa ikävästi. Nälkä ja öklöolo vaivaa tiheään, mutta armoton väsymys alkaa olla jo voitonpuolella - toivottavasti.

Expat, tervetuloa palstailemaan :flower:

snowangel :heart: 9+0
 
Ensiksi :hug: :hug: kaikille suru-uutisia saaneille. Jaksamista teille!

Olen ollut viime ajat joko niin huonovointinen tai niin väsynyt, etten täällä ole paljoa jaksanut pyöriä. Nyt on pari päivää ollut parempi olo, ei ole etonut mutta sen tilalle on tullut sitten närästystä. Sopii kyllä mulle paljon paremmin :)

Käytiin tänään sitten yksityisellä ultrassa ja koko päivä sitä ennen oli yhtä kärsimystä! Aika todellakin mateli eteenpäin. Lopulta meinas kuitenkin tulla kiire, mutta onneksi lääkärikin oli myöhässä ja saatiin odottaa noin puoli tuntia. Ja kuulkaas, sieltä löytyi pieni kaveri ja lääkärin mukaan vahva ja hyvä syke :heart: Olen ihan onnesta soikeena :D Ollaan muuten tämä pidetty vielä salaisuutena, mut nyt oli pakko yhdelle kaverille kertoa :D Happyhappyhappy!!!!! Nyt voin rauhassa odottaa ensi viikon neuvolaa.

Taidanpa tästä nyt siirtyä lueskelemaan kirjoituksia.

Expat, tervetuloa mukaan :flower:


Sähikäinen 8+0 :heart:
 
Terveisiä lapin lomalta!

ISO :hug: :'( kaikille surullisia uutisia kuulleille! Itse uskallan vasta huokaista helpotuksesta ens viikolla kun on ultra.

Tervetuloa myös uudet!

Voihan väsy! ihan tajuttoman armoton väsy koko ajan. tänään nukahdin töissä istuallee. :D
Hampaiden pesusta olitta jotain höpäjänneet: täällä on ihan järkkyä pestä hampaat. meinaa laatta lentää jo hammastahnan hajusta saati sitten mausta. Pika pesu!

Huomenna on eka neuvolalääkäri. Saa nähdä mitä siel tulee sitten eteen.

Mut kirjoitan huomenna lisää kuulumisia. Nyt jääkaappi kutsuu!

auroora 11+5
 
Tervetuloa joukkoon Expat :flower:

Meillä tyttö rupes nyt yöllä oksentamaa, olinki jo kauhulla odottanu millon sen ensimmäinen vatsatauti iskee.. Raasu on ihan paniikissa tuosta oksentamisesta, kun ei ymmärrä ollenkaa mitä tapahtuu :/
 
Apila87: Mua pelottaa ihan mielettömästi ja ajattelin heti kun neuvolassa on puhetta synnytyksestä niin alkaa puhua siitä. Kestän kipua suht hyvin mutta pelkään kuitenkin kivun tulemista ja synnytystä todella paljon.

Ihana tuo EMMABELLAN kuva, mieletön!

Saa nähdä minkälaisen kuvan itse saan huomenna. jännittää hirveästi!
 
limeee Kyllä minäkin kestän kipua aika hyvin, mutta synnytyskipu on jotain ihan kauheaa. Ne viimeiset sentit ja etenkin ponnistusvaihe on olleet mulle ihan älyttömän tuskallisia. Kolme kertaa olen jo synnyttänyt alakautta, aina anellut kaikki mahdolliset kivunlievitykset, mutta siitä huolimatta aina olleet kivut liian tuskallisia.

Mulla on oikeasti jäänyt pahoja traumoja liiasta kivusta. Kolmannen synnytyksen jälkeen en nukkunut 4vrk yhtään, en vain saanut unta. Ahdistus oli sitä luokkaa että luulin ihan oikeasti kuolevani siihen. Lääkkeillä sain nukuttua ja ahdistuksen tunteen pois.. Nyt toki jo unirytmi palautunut ennalleen. :)
 
Aurinkoista huomenta! =) Ihana 4D-kuva Emmabellalla :heart: Onnea myös kaikille muille hyvistä ultrakuulumisista. Voimia ja :hug: sitä tarvitseville.

Minä kävin eilen varhaisraskauden ultrassa, kaikki vaikuttaa lupaavalta. Siellä se pikkuinen (1,24cm kooltaan) uiskenteli runsaassa lapsivedessä. Sydän sykki :heart: Kuukautisista laskettuna viikot 7+5, mutta ovulaatio ollu vähä myöhemmin, kuten arvelinkin eli koko oli 7+3. Kohtu kasvanu normaalisti ja istukka tuntuu toimivan hyvin, koska oireita on ja varsinkin pahoinvointia.
Pahoinvoinnista johtuen maanantaina alkanu sairasloma jatkuu pääsiäiseen saakka. Jotkut päivät olen ollut vain vuoteessa ja toisinaan pystyy jopa lenkille lähtemään, mutta ei aamupäivisin. Jääkaappia katsellessa mietin, että mitähän sitä tekis mieli, mutta ei oikein mikään maistu. Eilen löysin Greippifantan, joka tuntuu hieman auttavan. Useasti huomaan haaveilevani naudan sisäfilepihveistä ja karjalanpaistista. B) Appelsiinimehua juon paljon. Terveydenhoitaja suositteli pahoinvointiin Postafen matkapahoinvointilääkkeitä, mutta saa nähdä uskallanko niitä ottaa, jos ei oo ihan pakko.

Minulla on np-ultra vasta joskus 4viikon päästä, eilen sen jo varasin 15.04, mutta miehelle se ei oliskaan hyvä ajankohta, joten täytyy yrittää vaihtaa. Pitkä aikahan tässä on odotella, mies kyselee kovasti, että koska on turvalliset viikot..hänelle tämä on ensimmäinen odotus ja luottaa, että minä tiedän asiat, koska oon jo 2 lasta odottanut ja synnyttänyt. Kenellekään ei olla vielä odotuksesta kerrottu, mutta ehkä ihan tässä lähiaikoina paljastuu. Töihin on pakko kertoa, etteivät ihmettele mun sairaslomaa.

Synnytyssairaala on HYS ja sinne ultraankin. Neuvolassa on kuulemma ikivanha ultra, mutta eivät sitä yleensä käytä, ellei oo suurta huolta ja viikkoja vähän enemmän.

Kahdessa aiemmassa raskaudessa, kävin 4D-ulrassa viikolla 24. :) Saa nähdä maltanko nyt olla menemättä. ;)

ainii.. ja laskettuaika siirtyy 30.10.2010 :heart: mut voi listalla pitää ennallaankin, miten vaan.

Jadelia 7+4 :heart:
 
huomenta,
tänään siis taas se ultra, katotaan mitä sieltä tänään sitte löytyy. niin ja piti sanoa et piti mennä sinne rakko täynnä kun kokeili eka mahan päältä ultrata, mut kun on tuota vararavintoa tuossa niin eihän se tietenkään onnistunut, niin piti sitte käydä rakko tyhjentämässä ja teki alakautta ultran.
mut nyt aamupalan syöntiin :wave:
perämaan emäntä rv??
 
Hassuli08 juu,koksin ä-polilla kävin!kun ite siitä 4Dn olemassaolosta täältä luin niin kysyin siitä ja kätilö sano,että rakenneultrassa käyttävät naaman piirteitä katsomalla ja selvittää onko huulihalkiota,rakenteita eivät kuulema osaa sillä mittailla. Näyttiköhän se sitte nyt koska mainitsin vai miks,en tiiä :/ Nii,et KOKSiin menevät,vihjaskaa asiasta ;) Voisko muuten tutkimushuoneella olla väliä??ite olin siinä heti kun tullaan odotushuoneeseen,naulakoiden puoleisessa,eli vasemmassa huoneessa :D vaatikaa siis sinnepääsyä :D TERVETULOA EXPAT! Emmabella&pikkuJii 11+5
 
Voi mikä ihana kuva Emmabella. Nyt rupes jännittään enemmän vielä ens viikon ultra. Mäkin luulin että sitä 4d:eetä käytetään vaan rakenneultrassa. Pitää kysästä sitten. Voi olla varmaan kätilöstäkin kiinni.

Perämaan emännelle tsemppiä, nyt ainakin saat varmuuden asioihin.
 
Synnytyksestä:Ensimmäisessä raskaudessa en oikeen edes ajatellut synnytystä mutta ku sinne synnärille sitten lähdettiin ja viikkoja vasta 35+5.Lähtö vaan tuli niin nopeesti!
Nyt olen jo ajatellut synnytystä ja taidan pyytää lähetteen sinne pelkopolille..
Synnärille siirryttiin juoksu jalkaa aamulla noin kello. 7 kun minua vihdoin alettiiin uskomaan että mua supistaa...paikat olivat jo auki 8cm. mut sitten siihen se jäi, viimeiset sentit eivät sit pitäneetkään enää kiirettä...vasta iltapäivällä neito sit syntyi 1,36h ponnistusvaiheen jälkeen imukupilla...Vauvani lähtikin samantien teholle...
Aika kaottinen ja raskas synnytys ilman kivunlievitystä!
Pieni toivo olisi nopeammasta synnytyksestä:)
Onneksi se palkinto on maailman paras ja ihanin vaikka sitä ei ihan heti syliin saisikkaan:) :saint:
 

Yhteistyössä