~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

:hug: kaikille jotka on saanu ikäviä uutisia. Tuntuu pahalta teidän puolesta! :'(

Onnea myös kaikille jotka on saanu hyviä uutisia ultrasta. :)

j-22 missä kävit oulussa ultrassa? Mulla ois ens viikon perjantaina Maikkulassa siellä keskusäitiysneuvolassa. Vähäkö jänskättää kyllä! =) Saako udella kumpaa sukupuolta se täti kerto masuasukin olevan? =)

Oireista ne vaihtelee kyllä edelleen, mut nyt on alkanu olemaan jo kuitenki useampia päiviä että ei oo tarvinu oksentaa ja ruokaki maistuu ihan hyvin. Välissä kyllä sitte taas herää aamulla ja joutuu sitä pönttöä halimaan samantien. Kuinhan pitkään mulla nämä oksentelut kestää, vois ne alkaa jo loppumaan kokonaan?! Muuten rinnat ei oo enää nii kipeet, välissä vaan vähä hellät. Uutena oireena mulla on nyt tullu jatkuva pissahätä. Aiemmin pärjäs iha hyvin, mut nyt sitte saa juosta vessassa koko ajan. Kävin tänään viemässä näytteen tk:hon ettei oo tulehdusta, mut ihan puhdas näyte oli kuulemma.

Eipäs tänne sen kummempia nyt. Ens viikon ultraa odotellessa ja jännäillessä! :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!

HayLina ja Hippu 11+2 :heart:
 
HayLina joo sama paikka siis maikkulassa kävin..siel oikeesti iha huippu laitteet ja ihanat ultraajat =) toivottavasti osuu sulle sama nainen =)

Se ku jonni aikaa oli ultrannu ni kysy et kumpi mul on esikoinen..sanoin poika ni se et haluukko tietää tulevan vauvvan sukupuolen (75% tarkkuudella) ni olin että täh!?!? eihä sitä mitenkää voi viel nähä ni se et voi ni sanoin et kerro ni se vaa et tyttö :heart: ! mulla varmaa leuka loksahti puol metriä alas =) ... iha mahtavaa jos on tyttö :heart: .. vaikka ei välii kumpi!
 
Tosi hurjaa että voi nähdä jo näillä viikoilla 75% varmuudella sukupuolen O.O amazing... Meillä ei oo kyllä täällä äitiyspolilla mitään 4D-mahdollisuutta, et varmaan aika aataminaikasia monitoreita tuijotellaan. Mutta samapa tuo, kunhan näkis sen pienen sykkeen niin ja sais mitattua turvotukset niin se on tärkeintä. :heart: Täytyy silti myöntää että kade oon noin ihanista kuvista ku Emmabellallakin oli! oivoi.

angel08, siis voiko pitää paikkaansa tuo doppler-juttu? En oo tälläsestä missään ikinä kuullut ja mullakin kuitenkin puolen vuoden neuvolatyökokemus... Luulis että olis noussut isompi haloo jos todella sikiö kokis sydänäänten kuuntelun epämukavaksi.

Täällä on siivottu aamukymmenestä alkaen ja vasta vajaa puoli tuntia sitten löin pyykkikorit lattialle ja rätit naulaan kun mies sanoi että nyt rauhoitu ja istu alas :D Meillä vietetään pienen neidin 2v-päivää sunnuntaina ja tapani mukaan stressaan jo aika kovin. Tää päivä oli siivousta, lattian- ja ikkunanpesua myöten. Ei oo parempaa ku nuuhkia illalla sitruunantuoksusia pesuainehöyryjä ja mennä puhtaisiin lakanoihin nukkumaan! Oon kyllä ehkä vähän sekasin... :D Huominen on pyhitetty sitten leipomiselle.

Ei voi olla totta että mun pikku nyytti on huomenna 2 VUOTTA! :') :heart: :heart: :heart:

Lähden nyyhkimään vielä vähän lisää tätä tosiasiaa ja kattelemaan leivontareseptejä,

mama-L ja masu-Salme 11+6 vielä hetken
 
:'( Meikäläinen poistuu seurastanne...ke oli ultra,pikkunen löyty mut ei sydänääniä,oli ilmeisesti paria päivää aiemmin lopahtanut... :'( Eilen jouduin sit kaavintaan ,koska ei mitään keskenmenon oireita eikä enää kotona voi tehdä tableteilla...Nyt vaan yritetään päästä arkeen kiinni,oudolle tuntuu,mut tiedän etten oo ainut...pudotus tuli korkeelta.

Paljon onnea kaikille lokakuisille odottajille ja toivottavasti kaikki menee hyvin! Isoja masuja kaikille! Ja :hug: kaikille jotka sitä kaipaavat,koitetaan jaksaa.

Iisaon ja enkelimasuasukki
 
Paskaaaaaa .....

Mulla on tullu tänä aamuna vaaleanpunaista/rusehtavaa jokseenkin limaista vuotoa !
Valkovuotoa ollut jo useamman viikon runsaana ja sekin jokseenkin limaista ..

tk päivystykseen tietty soitin heti, eikä niillä oo mitään laitteita millä vois asian tarkastuttaa.
ja sit vaan tk hoitaja sano, et niin se sit menee kesken jos se menee eikä sille mitään voi =(

Pelottaa ihan vitusti ! Mulla on ollu kokoajan huono tunne tästä raskaudesta, enkä oo oikein vielä sillee päässy ees kunnolla nauttimaan !!

Mitään kipuja mulla ei oo, lukuunottamatta normi menkkamaista juilintaa välillä mitä nyt ollu koko raskaudenkin. Vuotoa tulee ainoastaan pyyhittäessä, ei siteeseen yhtään!

Perseen suti ... =( =( Mä en haluuuuu !!!!

8+0
 
suuren suuret halaukset kaikille huonoja uutisia saaneille! :hug: :(
angel08, eihän tuo vielä mitään tarkoita, ilmeisesti aika monella on varsinkin alkuraskaudessa veristä vuotoa mutta silti kaikki on ok :hug:

laitoin kerhoon kuvan ekasta ultrasta, odottaa hyväksyntää vielä.. :) tuosta kuvasta ei kyllä sukupuolta taitais saada selville millään :LOL: sen verran suttunen on. no, ehkä sit seuraavassa.

eilen mies kertoi omille vanhemmilleen uutisen ja olivat muka jo arvanneet kun muutama viikko sitten käytiin kylässä (no okei oli mulla maha ihan hirveen turvoksissa silloin). kauheen innoissaan olivat. samoin oma äitini oli kytännyt puhelimen vieressä koko päivän kun tiesi että mennään ultraan :)

noonie 12+0 -poks-
 
Angel08 mä juttelin eilen siellä ultrassa sen ultraajan kans noista veren vuodoista ja se sanoi että se on todella yleistä et niitä tulee alussa kun verisuonisto muokkautuu. Ja se mitä tiedän kavereiden keskenmenoista niin ne ovat alkaneet joka kerta niin et ilman mitään kipuja tai varotuksia on tullut suora vuoto ja sitä on tullut paljon. Eli veikkaan sun kohdalla täysin sitä limakalvoärtymystä. Jos veri ei ole täysin kirkasta ja siinä ei ole hyytymiä niin ei pitäis olla mitään hätää :) :hug:

Tarhaan menosta meillähän esikoinen menee esikouluun ens syksynä joten sen täytyy olla siellä joka tapauksessa. Noi on alottanut tarhan tän vuoden tammikuussa ja etenkin toi tyttö on tykänyt olla siellä niin paljon et sovittiin et molemmat on pari pitkää päivää viikossa ja sit poitsu tietty eskarissa päivittäin. Ei ne nytkään oo kun alle 15 päiovää kuukaudessa kun toi mies piti alkuvuoden niitä kotona aina kun oli vapaa ja nyt mä oon sillä erityisäitiysrahalla niin on kivempi pitää paljon kotona. Viime vuonnahan mies oli vapaaehtoisen lomautuksen myötä yli puoli vuotta koti-isänä ja muksut kävi pari kertaa viikossa kerhossa. Sekin oli kivaa :)

(.) Mulla on ton meitin neljä vuotiaan likan kans kahdenkeskinen aamupäivä kun mies ja poika lähti mun isän kanssa pilkille. Olis niin kiva leikkiä ton tytön kanssa mutta kun mua väsyttää niin hirveesti ettei meinaa silmät pysyä auki.. Kauhee fiilis tulee etenkin kun likka on niin innoissaan et äiti on sen kans kaksin :ashamed:
 
Voi,vieläkin huonoja uutisia satelee :( pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille!! Ja paljon onnea hyviä uutisia saaneille!.. Ihan karsee yö takana..heräsin järkyttävään päänsärkyyn,eikä yhtää panadolia kotona!nousin ja menin olkkariin,kylmä kääre niskoille ja istuin sohvan reunalla tunnin liikkumatta ja tuijotin chattia!mies sit heräs kl 3 ja kysy auttaisko kahvi ja silloin alko yrjö lentämään ja siitäkös mun päänsärky tykkäski..huoh.selällä nojaaminen oli kaikkein pahinta ja 4.30 kääre oli auttanu senverran että pystyin kyljellää saamaan unta. Esikoista oottaes oli ihan sama juttu näil viikoil,silloin en ottanu lääkettä,nyt on kyl pakko kun on tuo neiti eikä voi vaan maata pimees huonees 3pv. Onks kellään muulla samaa?? Dopplereista. Kun tulin raskaaksi,googletin aiheesta ja aika usein tuli vastaan et ne aiheuttais jotain kipua sikiölle!?on kyl varmaan huuhaa-juttuja kun niitä kerta myydään ja ostetaan paljon. Nyt päikkäreille ja sit apteekkiin panadolin ostoon.. Emmabella&pikkuJii 12+1
 
Voi surulisuus Iisaonin uutisia. :( Itseäni ne koskettivat ihan tosi paljon, koska meillä oli sama LA. Ja nyt olen ihan sekoamispisteessä tämän epävarmuuden kanssa... ultraan on vielä 10 päivää aikaa.

Mitä järkeä tässä on, että täytyy olla tällaisessa epävarmuudessa vkolle 12 saakka. Voisihan sitä nyt ultrata kunnan palveluna vaikka viikoilla 8-10 ihan vaan sen varmistamiseksi, että sikiö on lähtenyt normaalisti kehittymään. Taatusti rauhoittaisi montaa odottajaa ultra noilla viikoilla. Toki joo rahakysymys, mutta silti.. (.)

Itse en ole vielä uskaltanut nauttia tästä raskaudesta päivääkään. Jatkuva epävrmuus on huono olo on vienyt kaiken ilon asiasta. Olin siis rv 7 varhaisultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Minulla ei ole ollut vuotoja eikä kipuja, mutta silti olo on äärettömän ahdistunut. Ja kun lähes joka päivä täältä lukee näitä huonoja uutisia, niin olo vain pahenee...

Miten te muut koette asian? Uskallatteko nauttia ja iloita, vaikka mitään varmuutta ei asioista ole?

Koti-dopplerilla en siis ole onnistunut saamaan sydänääniä kuuluviin, kun olen kaksi kertaa yrittänyt. Mutta se lienee ihan normaalia näillä viikoilla. Ja päätinkin nyt jättää dopplerin hyllyyn ainakin vikoksi.

Nappula-10 9+6 tai ehkäpä 10+3
 
Heippa kaikille piiiiiitkästä aikaa! :wave:

Valitan jo etukäteen omanapaisuutta, olen tippunut totaalisesti kärryiltä ja yritän lukea juttujanne nyt viikonlopun aikana.

Olen ollut hieman poissa pelistä. Reilu viikko sitten mulla alkoi jalkoja särkemään ja pian kipu tuntui erityisesti nivelissä ja kävely muuttui todella vaikeaksi. Nilkat turposivat kaksinkertaisiksi joka ilta ja sääriin ilmestyi pari kovaa pattia. Lääkäriin piti siis mennä ja siellä otettiinkin sitten kaikki kokeet reumasta syöpään ja kilpirauhaseen. Valitettavasti mitään vastausta tai syytä tälle tilalle ei löytynyt. Tulehdusarvot olivat jonkun verran koholla, joten nyt yritetään antibioottikuurilla. Ei ainakaan vielä helpotusta. Aamulla taas itkin kun ylös nousin, sillä kipu oli niin kova. Nyt vähän parempi, mutta kipulääkettähän tässä on joutunut ottamaan. Tämän ei pitäisi johtua millään tavalla raskaudesta ja toivon todella että helpotus tähän löytyy. Nämähän olisivat kivoja vaivoja myöhemmin raskaudessa! :| Nyt jo menee koko aamupäivä seiniä pitkin nojaillessa kun yritän pysyä noiden muksujen perässä.

Mutta ei nyt sen enempää! Lähden lueskelemaan ketjua taaksepäin! Piti vain tulla moikkaamaan ja selittämään poissaoloani. =)

Lauantaita toivotellen!
BJ, muksut ja Ötti 11+1

MUOKS: Iisaon:ille paljon voimia! :hug:
 
Iisaonille tulin vaan pikaisesti antamaan voima :hug: Surulliseksi vetää nämä uutiset, paljon voimia teille! :'(

Angel08: toivottavasti on vaan jotain viatonta vuotoa. Minulla oli myös jossain vaiheessa ja lääkäri sanoikin sen olevan aika yleistä. Kuitenkin tsemppiä myös sinnepäin... Huonot palvelut on juu näin alkuraskauden aikana saatavilla, kun tulee tuota "jos menee kesken, niin menee. Luonto määrää hommelia". Maanantaina sitten yhteyttä paikkaan, jossa ultra.

Minä tuun myöhemmin lukemaan paremmin :wave:

Lilein + Piipiäinen 10+5
 
IIsaon :hug:

Täällä aletaan pikku hiljaa heräillä kuolleista. Tyttö selvis vatsataudista nopsaan, mutta tottakai se tarttui minuukin. Ja en oo kyllä koskaan moista oksutautia kokenu |O

BridgetJones Kuulostaa hurjalta :eek: Toivottavasti helpotus löytyy pian!

Menhit Ja Lörttis 10+1 :heart:
 
:'( Iisaonille pahoittelut. Tosi kurjalta tuntuu teidän puolesta :hug:

Jos nyt vielä yhdesti kyselisin siitä kerhosta. Onko sinne enää mahollista päästä mukaan? Olisi mukava nähdä ultrakuvia ja masukuvia, sekä tietysti itsekin lisäillä niitä sinne =). Yvtä olen laittanut mama-L:lle, mutten ole vastausta saanut.

angel08, mulla oli kuopukselta rv 10 ja 13 tienoilla veristä vuotoa. Se oli tummanpunaista ja määrältään tuli vain pyyhkiessä n. 1-2h ajan. Pääsin kummallakin kertaa naistentautien polille ultrattavaksi ja molemmilla kerroilla veren tulosyytä ei löydetty. En muista arveliko se lääkäri, että se ois jonku kalvojen välistä tullut.. Mutta sen muistan, että ihan paniikissahan sitä oltiin miehen kanssa molemmat. Mutta onneksi mut otettiin heti tosissaan, tutkittiin ja ultrattiin.

).( Tänään on ollut taas ylävatsakipuilua. Mitään en oikein uskalla suuhuni laittaa, kun kipu yltyy lähes välittömästi syötyäni. Rennietä olen koittanut ottaa, jos se edes vähän helpottais. Täytyy ens perjantaina neuvolassa kysellä, pitäisikö tätä tutkia enemmän, jos nämä vatsanpolttelut jatkuvat.

Mukavaa viikonloppua!

snowangel :heart: 9+4
 
Iisaon, otan todella osaa, voimia päiviisi!

Angel08, toivottavasti vuoto on harmitonta, vaikka uskon, että teitä takuulla pelottaa vauvan puolesta!

Kyllä tämä huonojen uutisten saaminen auttaa pitämään jalat maassa itselläkin. Nappula-10 ja Pinklady81, ei meilläkään oo vielä kovin tästä raskaudesta iloittu tai intoiltu. Päivä kerrallaan toiveikkaina ollaan kyllä oltu. Mies sano (osin kyllä leikillään), et mun pitäis lopettaa teidän juttujen lukeminen, kun näistä uutisista vaan masentuu. Pitäis kuulema pysyä positiivisella ja luottavaisella mielellä. No, tiistain ultran jälkeen sitä voi syystä olla iloisena tai murtuneena. Näin, kun on epävarma raskauden kulusta, ei aina oikein tiedä, miten pitäis tuntea.

Iloinen uutinen meidän sukuun saatiin kuitenkin eilen, kun mun sedän perheeseen syntyi pieni poikavauva. Minulle uusi serkku lisää. :D

Hyvää ja levollista viikonlopun jatkoa teille kaikille!


Tänään tulee täyteen 12 viikkoa odotusta! POKS POKS! :)
Tatara 12+0
 
Moikka taas kaikille!

Ja ihan aluksi :hug: huonoja uutisia saaneille!

Oli pakko nyt avata sanainen arkkuni, kun mulla on ihan samanlaiset tuntemukset kuin Nappula-10 :llä. Muistan olleeni aidosti koko päivän iloinen tästä raskaudesta sinä päivänä kun plussasin, mutta heti seuraavana päivänä tätä onnea on varjostanut ihan järjetön pelko siitä, että mitäs jos tässä vielä käykin jotain. Vaikka siis mulla ei ole mitään syytä uskoa, etteikö olisi..

Kävin maanantaina neuvolassa ja täti oli mukava. Neuvolan mukaan mulla oli muutama päivä enemmän jo plakkarissa (LA 25.10.), mutta varmaan muuttunee takaisin siihen, mitä alunperin olen itse laskenut sitten np-ultrassa, johon on vielä tuskastuttava kuukausi aikaa!! Pääsen vasta viikolla 13+0. Revin hiuksia täällä kun toi meni noin pitkäksi!! Seuraavaan neuvolaankin on vielä yli kk, kun täti on lomalla ja ei halunnut laittaa mua kenellekään toiselle. Eli toisin sanoen joudun vielä kuukauden päivät odottelemaan tietoa siitä, että onko tuolla ketään. Siihen asti ainoa varma merkki raskaudesta on kaksi punaista viivaa testissä..mulla kun tää raskaus ei mitään ihmeempiä oireita ole aiheuttanut. Tosin noin viikon ajan mua on kuvottanut, mutta pönttöä en ole vielä onneksi halaillut.

Lisäksi musta tuntuu, että mut on jotenkin jätetty heitteille, kun neuvolantäti ei mitenkään kommentoinut tuota mun Lugesteronin-käyttöä, eikä oikein näyttänyt niistä kauheasti tietävän, ja kohta edessä olevaa lopettamista. Mulla ei ole hajuakaan siitä, että miten ne pitäisi lopettaa; vähitellen vai suoraan vaan ja ennen kaikkea milloin (siis joskus välillä 9-11 rv). Mua suoraan sanoen pelottaa ja ahdistaa aivan mielettömästi lopettaa ne. Multa jää tuo ensimmäinen neuvolalääkärikin välistä, koska mulla tuon np-ultran suorittaa lääkäri YTHS:n kautta, ja itse asiassa sama lääkäri, joka alun perin nuo Luget määräsi. Tunnen olevani jotenkin kauhean yksin tän asian kanssa ja ennenkaikkea neuvoton :( Haluaisin vaan jatkaa käyttöä tonne np-ultraan asti..

Sori omanapaisuus.

Lavelyn 8+5 (eli 8+2)
 
Kiitos kaikille kannustavist sanoista.. kyllähän tässä täytyy yrittää toivekkaana pysyä, vaikka ei mieli tekiskin heittää hanskat tiskiin !

Vuotoa ei oo tullu enää moneen tuntiin, mut nyt tuntuu et kaik raskausolot ovat hävinneet. vielä yöllä oli tissit kipeät ja illasta etovaa oloa.. tänään ei oikeastaan mitään ! Muutako nyt perus negatiivisuus, huoli ... nimimerkillä yökkärit päällä koko päivän !!

Mut eiköhän tämä tästä jollakin tapaa selviä ilman pikkuista tai sen kanssa :heart:

POKS POKs 8+0
 
Tsau!

angel08: täytyypä kysellä tuosta dopplerista oikeen neuvolalääkäriltä maanantaina. Luulis tosiaan, että ois enemmän ollut jotain juttuja, kun taitaa olla aika yleisiä noi laitteet. Vaikka mähän tilaan nyt vasta tuollaisen, en ole edellisiä vaaveja vaivannut... Mut toisaalta ei ole kyllä näin paljon epäilyttänyt ennen, että onko vauva kunnossa vai ei...

Oireista: voisin melkeen myös sanoa, että on vähenemään päin. Mutta mulle on ilmaantunut siis vähenevän väsymyksen ja pahoinvoinnin tilalle päänsärkyä nyt ainakin parina päivänä. Tähän vaivaan otetaan vinkkejä mikä helpottaa oloa (?) Oon ottanut kohtauksen olevan pahimmillaan lämpimiä suihkuja, mutta sitten kuuma vesi on jotenkin alkanut tuntua pahemmalta, että enää sekään ei oikeen tunnu hyvältä. Saunaan en viitsi edes enää mennä, ei oo olo siellä yhtään hyvä vaikka ennen oon tykännyt kyllä käydä.

Muista lapsista: esikoinen menee siis esikouluun ja toiselle olen hakenut tarhapaikkaa. Aattelin, ettei siitä ainakaan haittaa ole. Ihan muutamaksi päiväksi siis kuukaudessa tarhaan tuo kuopus, kun on niin pieni. Mahtaako vaan pärjätä ilman mua, kun on vieläkin todella paljon mun perään. Ootan jo innolla mitä kuopus mahtaa vauvasta sanoa... kun äidin huomio voi olla välillä vauvassakin :D

Raskaudesta: vaikka on ollut vaikeempi uskoa, että kaikki ois kunnossa olen pystynyt kyllä nauttimaankin, ainakin vähän. Tietenkin tää odotus rv12 on aina ollut sellanen rajapyykki, että on voinut jo jonkin verran luottaa siihen että kaikki menee hyvin. Täällä alkaakin olla jännät paikat monella, kun tää viikko ylittyy ja ultrat alkaa olla takana.

Tosta sikapiikistä vielä (anteeksi jo etukäteen, kulunut aihe): mutta siis jos sen ottaa nyt, niin täytyykö se ottaa uudestaan syksyllä? Mä toivoisin, että jos menee taas pitkälle toi "epideamian vai mikälien" alkaminen, niin kerkeis synnyttää ennen... Tää oikeesti ahdistaa mua, jossain kun luki että riski ois jopa 13kertainen raskaana olevalle...

Lilein + Piipiäinen 10+5
 
Voi eih, vieläkin huonoja uutisia! :hug: voimia

Angel08 Mullakin tuhrutti yli viikon ja ensimmäisen vuorokauden ajan ihan valumalla/pulputtaen. Muistaakseni vkolla 7+. Lääkäri sanoi olevan aika yleistä. Nyt otat iisisti ja lepäilet! :attn: Ainakin rehkiminen lisäsi mun vuodon määrää.

Mä googlettelin noista dopplervaikutuksista useammankin kerran, ennenkuin tein päätöksen hankkia vehkeen. Ainoot vaikutukset, mitä ultran/dopplerin käytöstä on havaittu, on mahdollinen sikiön lämmön nousu (todettu eläinkokeilla). Mutta niissäkin pitempiaikaisen käytön yhteydessä sekä raskauden ekalla kolmanneksella. Dopplerillahan ei saa kuuluvuutta yleensä ennen vko 12.
Kohtuullisella käytöllä ei ole haittaa. Mikä mun maalaisjärjellä on ihan pari- kolme minuuttia kerrallaan, eikä edes päivittäin.
Jos kaiku aiheuttaisi sähkövirtaa, tuskin tehtäisiin ultrauksia ja kun synnytyksen aikana ollaan aika pitkiä aikoja antureissa kiinni, niin siinähän olis jo tosi pahat oltavat (ja laitteet ovat huomattavasti tehokkaampia). Loppuraskaudessa, varsinkin yliaikaisena käydään neuvolassa parin päivän välein kuuntelemassa sydänääniä...
Eli hyvillä mielin aion nautiskella OnniMannin jumputuksesta edelleen. =)

Lavelyn Kai sä voit olla yhteydessä sua hoitaneeseen lääkäriin, että kaikki menisi oikein. Neuvoloissa ei aina ehkä olla asiantuntijoita noissa raskauksissa. :|

Ei kai tuo pelko katoa minnekään, katson edelleen joka kerta peloissani pikkareihin, kun käyn veskissä. Pelottaa, et siellois taas tuhruja.
Lisäksi nyt on alkanu hirveet valkkarit( niinku aiemmissakin raskauksissa), kun tuntee, et tavaraa tulee, ni heti miettii et ei hemmetti..
Sit kun kuulee näitä huonoja uutisia, niin miettii et seuraavaksi se voisin olla minä..

Mut mä vaan päätin, että nautin raskaudesta täysillä(seuraavaan vessareissuun asti ainakin:LOL: ) Sit harmittaa, kun raskausajasta on vaan surku- ja pelkomuistoja.. Nyt pitäs nauttii, kun vartalo muuttuu ja olot kohenee, kunnes taas ällötää ja suunta on vaan eteenpäin.
Kuulkaas leidit, me kuljetaan pian ylpeinä masut törröllään ja unohetaan pelot. Tai ainakin sysätään ne taustalle. Tietty on ihan normia pelätä, mut ei tehä siitä peikkoa. Jookoskookos!!?:saint:
Kauheeta kun eka pelkää keskenmenoa ja sit onko ipana terve ja sit synnytystä ja sit taloutta ja lapsen puolesta ja ja... Loputon kehä!!

Oireista mä varmaan ehdin pariinkin otteeseen kehua, et pahoinvointi meni, mut niin vaan ilosesti on laatta parina aamuna ja iltanakin lentänyt- Onneksi jatkuva kuvotus meni jo :D
Rinnatkin on paremmat, nyt voi jo nukkua vatsallaan, tosin ei enää kauaa, et ilo irti siitäkin :D
Maitoa muuten tihkuu, kun nänneissä on kuivaa kikkaretta koko ajan.
Väsyttää kyllä kovin vieläkin, mutta onneksi valosampaan päin mennään kovaa vauhtia. jos se helpottais
Ittee ärsyttää kauheesti, kun saattaa raivostuu ihan mitättömistä asioista.. Mies ja lapsiparat ;)

Hei tosi kivaa viikonloppua!

:wave: Puskajussi ja Onni 11+4 :heart:
Oih.. maanantaiaamuna ultra...
 
Voi eih, vieläkin huonoja uutisia! :hug: voimia

Angel08 Mullakin tuhrutti yli viikon ja ensimmäisen vuorokauden ajan ihan valumalla/pulputtaen. Muistaakseni vkolla 7+. Lääkäri sanoi olevan aika yleistä. Nyt otat iisisti ja lepäilet! :attn: Ainakin rehkiminen lisäsi mun vuodon määrää.

Mä googlettelin noista dopplervaikutuksista useammankin kerran, ennenkuin tein päätöksen hankkia vehkeen. Ainoot vaikutukset, mitä ultran/dopplerin käytöstä on havaittu, on mahdollinen sikiön lämmön nousu (todettu eläinkokeilla). Mutta niissäkin pitempiaikaisen käytön yhteydessä sekä raskauden ekalla kolmanneksella. Dopplerillahan ei saa kuuluvuutta yleensä ennen vko 12.
Kohtuullisella käytöllä ei ole haittaa. Mikä mun maalaisjärjellä on ihan pari- kolme minuuttia kerrallaan, eikä edes päivittäin.
Jos kaiku aiheuttaisi sähkövirtaa, tuskin tehtäisiin ultrauksia ja kun synnytyksen aikana ollaan aika pitkiä aikoja antureissa kiinni, niin siinähän olis jo tosi pahat oltavat (ja laitteet ovat huomattavasti tehokkaampia). Loppuraskaudessa, varsinkin yliaikaisena käydään neuvolassa parin päivän välein kuuntelemassa sydänääniä...
Eli hyvillä mielin aion nautiskella OnniMannin jumputuksesta edelleen. =)

Lavelyn Kai sä voit olla yhteydessä sua hoitaneeseen lääkäriin, että kaikki menisi oikein. Neuvoloissa ei aina ehkä olla asiantuntijoita noissa raskauksissa. :|

Ei kai tuo pelko katoa minnekään, katson edelleen joka kerta peloissani pikkareihin, kun käyn veskissä. Pelottaa, et siellois taas tuhruja.
Lisäksi nyt on alkanu hirveet valkkarit( niinku aiemmissakin raskauksissa), kun tuntee, et tavaraa tulee, ni heti miettii et ei hemmetti..
Sit kun kuulee näitä huonoja uutisia, niin miettii et seuraavaksi se voisin olla minä..

Mut mä vaan päätin, että nautin raskaudesta täysillä(seuraavaan vessareissuun asti ainakin:LOL: ) Sit harmittaa, kun raskausajasta on vaan surku- ja pelkomuistoja.. Nyt pitäs nauttii, kun vartalo muuttuu ja olot kohenee, kunnes taas ällötää ja suunta on vaan eteenpäin.
Kuulkaas leidit, me kuljetaan pian ylpeinä masut törröllään ja unohetaan pelot. Tai ainakin sysätään ne taustalle. Tietty on ihan normia pelätä, mut ei tehä siitä peikkoa. Jookoskookos!!?:saint:
Kauheeta kun eka pelkää keskenmenoa ja sit onko ipana terve ja sit synnytystä ja sit taloutta ja lapsen puolesta ja ja... Loputon kehä!!

Oireista mä varmaan ehdin pariinkin otteeseen kehua, et pahoinvointi meni, mut niin vaan ilosesti on laatta parina aamuna ja iltanakin lentänyt- Onneksi jatkuva kuvotus meni jo :D
Rinnatkin on paremmat, nyt voi jo nukkua vatsallaan, tosin ei enää kauaa, et ilo irti siitäkin :D
Maitoa muuten tihkuu, kun nänneissä on kuivaa kikkaretta koko ajan.
Väsyttää kyllä kovin vieläkin, mutta onneksi valosampaan päin mennään kovaa vauhtia. jos se helpottais
Ittee ärsyttää kauheesti, kun saattaa raivostuu ihan mitättömistä asioista.. Mies ja lapsiparat ;)

Hei tosi kivaa viikonloppua!

:wave: Puskajussi ja Onni 11+4 :heart:
Oih.. maanantaiaamuna ultra...
 

Yhteistyössä