~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Mulla ei kuulu mitään tuossa kalliimmassa, mutta sykelukua näyttää näytöllä satunnaisesti tuolla 120-160 välillä. Eli enpä tiedä onko niissäkään sitten mitään perää... Taidan odotella ainakin pari viikkoa ennen seuraavaa kokeilu kertaa, jospa olisin kiukkuni laitetta kohtaan jo silloin unohtanut. :) :p
 
Nappula -10 jos se sun laite onki oikeesti rikki?? onko vaihto/palautus oikeutta?? kumminki nui kallis ni luulis kunnolla toimivan.. mul kans se halvempi ja toimiim tosi hyvi..jos liikaa rahisee ni lisää vaa geeliä alle.

pika visiitti vain =)

j-22 ja ihme :heart: 11+4
 
noooh.. Nappulahan käy täällä kuumana... ;) =)

Sun laitteesa tuskin on mitään vikaa, sun täytyy muistaa, että sulla on viikkoja vielä vähän. Kohtu on tosi takana ja alhaalla. Sitten jos on istukka vielä edessä ja mahdollista vararavintoa välissä, niin ei varmasti kuulu vielä hyvin.
Rohinat tulee ihokosketuksesta, lisää geeliä väliin ja napakampi anturin kosketus ihoon, niin ei ole niin voimakas. Lisäksi siinon volume-nappi, et pienemmälle etsintävaiheessa ja sit kun syke löytyy, niin voi laittaa isommalle.
Jos anturin pitää löytää sydänäänet useamman sentin syvyydeltä, niin tottakai ihon rohinat ovat voimakkaita pinnalla. Ihan samallai ne neuvolan vehkeetkin rohisee...
Mulla on kans toi "parempi malli", suomenkielisiä ohjeita ei tullu, mut selkeet kuvalliset oli kyllä paketissa. Niillä pääsi alkuun :)
Piipityshän om merkkinä, että sykettä ei ole, tai se ei ole tarpeeksi voimakas. Sittenkun se rekisteröi tarpeeksi vahvan tasaisen sykkeen, piipitys loppuu. ->Edelleen äänenvoimakkuuden säätö, ei käy korviin, kun pistää pienemmälle.
Noista sykeluvuista, sehän alkaa laskemaan keskisykettä heti, mutta jos se ei ole tasainen ja tarpeeksi pitkä jaksoinen, niin lukemat ovat mitä sattuu, ja ei kai sen ole tarkoituskaan nollaantua heti jos anturia siirtää pois..?! Sykemittaria käyttäneet tietänee tämän

Iisisti naiset ja kärsivällisyyttä :saint:

Me ruvettiin eilen illalla juhlallisesti koko perheen voimin kuuntelemaan :heart:ääniä. No nyt sain etsiä melkeen 20 minuuttia, kun sai oman sykkeen sekaan oikein hennon vauvan sykkeen. Ihan vaimeana kuului, mutta kuului silti. En sit jaksanu enempää ettii, aattelin vaan et ruuansulatus täynnä tavaraa päivän jäljiltä, niin ei jaksa ottaa ääntä..
Koetetaan tänään uudestaan =)

Näin ihan outoa unta..
herkkisten ei ehkä kande lukea..
Mulla oli dildo emättimessä. Pidin sitä kuin tampoonia koko ajan. Sitten yhtä-äkkiä muistin että olen raskaana ja mietin että se pitää ottaa pois.
Sittenkun otin sen, siihen kärkeen oli kietoutunut jotain.Ensin ne oli kuin kalan sisälmykset, sittenkun tutkin niitä tarkemmin, huomasin, että siinä oli pienenpieni istukka, kalvot ja sikiö. Olin kauhuissani, että nyt tämä raskaus meni kesken. Sitten sikiö alkoi liikkua siinä mun kämmenellä ja kasvoi vähän, katsoin että se oli poika. Ajattelin, että hoidan sitä niin kauan kuin voin. Sanoin mun miehelle, että tän vuoksi niitä sydänääniä ei kuulunut niin hyvin eilen..
Sitten olinkin synnytyssairaalassa ja meninkin töihin sinne, koska lapsi olikin syntynyt jo...En vain kertonut sitä kellekään..
Todella outoa :x

Huih, kun on tullu paljon lunta.. Ei enää kiitos, nyt pitäs sulaa vaan :kieh:


:wave: Puskajussi ja Onni 11+3 :heart: (Tyytyväiset kuuntelijat) :)

muoks.. kokeilin konetta taas ja sain heti tosi selkeän sykkeen. Taitaa tämä aamu olla parempi ajankohta kuuntelulle..
 
lyhyesti tänne omat kuulumiseni.. kävin tosiaan eilen eka kertaa neuvolassa ja ultrassa. (olin kyllä aika ihmeissäni, ku alle kolmentuhannen hengen kyläpahasessa neuvolassa on oma ultra, eli voi ultrata periaattessa vaikka joka kerta :D ) Joka tapauksessa, kaikista peloistani huolimatta, kaikki oli hyvin :) Siellä se mömmö pyöriskeli ja veteli voltteja hirveellä vauhdilla :) sydänääniä ei saatu kuuluun, ku kaveri oli sen verran vilkas liikkeissään. mutta eipä se haitannut, ku kerran ultrassa näkyi ja sydänkin näkyi lyövän, vaikka ääniä ei kuultukaan.. =)

Onnellinen miukatti ja mömmö 10+5
 
puskajussi olipas uni :LOL: :LOL: :LOL:

Ihanaa viikonloppu alkaa tänään vaikka onkin koko viikonlopuksi menoa niin on se vaan niin ihanaa kun mieskin on kotona.. Meillä kun esikoinen on ruvennut puol 7 herää joka aamu niin on ihana kun viikonloppuna voi vaikka nukkua pidempää :) :)
Mä meen nukkuu illalla siis puol 9 ja silti oon väsy :/ On se ruvennu vähän jo helpottaa :)
Huonoa oloa ei ole enään niin paljoa!

Nappula-10 Mäkin olen sitä juuri miettinyt että miksi se laite näyttää 140-170 sykkeeksi välillä vaikka se ei voi olla vauvan syke! :/ Pitää koittaa muutaman viikon päästä itsekkin uudestaa :)

Ulos pitäisi lumiukkoa lähtemään tekemään :)

pikku prinssi 9+6

 
Huomenta! Kuulumisia täältäkin, alku viikon kaamea paha olo on jo onneksi lieventynyt, nyt vain meinaa ihan sattuman varaisesti välillä tulla ruoat ylös :D Mutta onneksi ei öllötä koko aikaa, parempi näin!

On tämä kyllä niin jännää, tuntuu pahalta kun on noita pahoinvointeja yms, mutta nyt kun ne jo noin nopeasti alkoivat lieventymään alkoi pelottamaan että mitä jos jotain onkin vialla! Ja ultra joka alussa tuntui olevan niin pian (9.4) niin tuntuu ihan kamalan kaukaiselta.

Huomasin muuten että en ole mitään tietoja itsestäni antanut! Eli siis ikää on 22 ja esikoinen olisi tulossa, synnytys sairaalan pidän omana tietonani :) Painoa ei siis edellisistä raskauksista ole, mutta muuten onnistuin semmoisen 4-5 kg lievän ylipainon keräämään ennen tätä raskautta, mikä tietysti nyt vähän harmittaa.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

Ryöminkäinen ja öttiäinen 8+2
 
Tsau!

Puskajussilla oli ollut aikamoinen uni :D Onkos joku muu kuullut, että unet näin raskausaikana vahvistuis jotenkin? Mäkin olen nähnyt jos jonkinmoista unta tähän mennessä...

Mä sain illalla ihan hirvittävän päänsärkykohtauksen. Siis aivan järkyttävän, ei ole ikinä ollut tollasta kyllä. Harvemmin muutenkaan kärsin siitä ongelmasta. Enkä muistais että kummassakaan edellisessä raskaudessa ois ollut. Jotenkin eilen alko sen aikana ihan hirveesti oksettamaankin, onneksi ei kuitenkaan mitään tullut ylös... :x Eipä ollut edes panadolia kaapissa, enkä jaksanut lähteä apteekista hakemaan, aattelin että jos tänään poikkeis ja hakis lääkekaapin täyteen kaikkee raskaana olevalle sopivaa :D Vois tuosta ummetuksesta samalla kysyä, vaikka nuo luumut tuntuu vähän auttaneen... =)

Onnea miukatille ja Heilolle hyvistä ultrakuulumisista =)

Täälläkin on siis oma ultra neuvolassa ja lääkäri varmaan paikalla arkisin, että sinänsä ihan kiva homma... Verikokeetkin otetaan ihan paikanpäällä, ei tartte erikseen mihinkään labraan lähteä. Joku tais mainita, että jossain suunnassa on vähennetty noita uudelleen synnytäjien neuvola-aikoja, niin meillä ei ole niitäkään nyt vähennetty että se on kanssa tosi kiva ja mun mielestä se on kyllä ihan väärä paikka säästää rahaa...

Mä oon niin happy, kun tuo mun ultra-aika tuli niin yllätyksenä mulle, (että se on siis jo ens ma) kun muuten oisin varmaan kerinnyt sitä oottamaan kun kuuta nousevaa. Nyt se jotenkin tuntuu, että ei tartte turhia odotella ja stressata kun se on jo noin pian... Varmaan mennään puutöihin tossa viikonloppuna, niin aikakin varmaan menee kuin siivillä.

Laralla- oli oikeen selkeä vauvamasu jo, eikös vaan :D Ihmeen paljon nuo muutamat päivät tekee jo eroa tuohon masuun....

Eliiz: sulla onkin ollut rankkaa synnytyksen jälkeen, mieskään ei ole tukenut, kun oot kuitenkin ison menetyksen kokenut. Varmaan jääkin hyvin muistiin ennemminkin se :'( Kiva, jos nyt saat paremmin tukea mieheltä...

Onko muuten muilla minkälaiset välit omiin vanhempiin tai appivanhempiin, saatteko hyvin tukea heiltä näin raskausaikana?

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

Lilein + piipiäinen 10+4
 
Tulis jo se 1.4. ja pääsis ultraan-on meinaan sen kokonen tuo maha jo nyt, että alkoi oikeesti jännittään montako sälliä on tulossa... Varmaan se viisi mistä vitsailtiin miehen kanssa aikoja sitten :LOL:

mulla kanssa aika kieroutuneita unia vähän väliä ;) heh...

Tjooh, josko muutamaks tunniks töihin niin voi hyvillä mielin alotella vapaata viikonloppua...

Höplömmöö 9+4
 
mikä uni puskajussi !! :LOL: :LOL: muistelen että esikoisen aikaan kans näin ihan hirveesti outoja unia, nyt oon alkanu huomaan samaa. ja sit univaikeuksia on taas.eli vaikka kuinka olis väsy niin en saa nukahdettua illalla millään.

tänään eka ultra....runsaan kolmen tunnin päästä sit tietää onko tuolla mahassa joku :) tosin tänäänkin laatta lensi aamulla, joten jos oireisiin on uskominen niin pitäis tuolla joku kasvaa...

noonie 11+5
 
Perjantaita kaikille!!

Täällä ultra takana :heart:
Mun sydän oli pakahtua kun näin pikkuiset sormet ja varpaat!! Rusinalla kaikki hyvin, syke jotain 170 ja nt 0,7mm, riskit oli aika pienet =)
Mä kattelin monitoria suu auki kun ultraaja selosti missä on virtsarakko, aivojen molemmat puoliskot, vatsalaukku, napanuora ja munuaiset :eek: Miten tarkasti kaiken voikaan jo nähdä :heart: :heart: :heart:

Laskettuaika muuttui, nyt se olisi 2.10, mama-L, kun ehdit niin sen voi muuttaa tietoihin.

Nyt tuli pelkkää omaa napaa, anteeksi siitä. Päiväunet kutsuu nyt meikäläistä, poikakin nukahti just.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Hoikkalori + rusina 11+6 :heart:
 

HEIPPATIRALLAA ! B)

Kyllä mulla on sitten aina huono tuuri. Laitoin Nettitilaukselle sähköpostia, että missä viipyy maanataina tilaamani Angelsound doppleri. Kuulema vasta ensi tiistaina saan sen :/ . Ei ihan pitänyt paikkansa 3-4 päivän toimitusaika. yhyy. No, toisaalta viikkojakin on silloin jo 10+0, joten sydänäänet tosiaankin voivat jo kuulua. Vähän kyllä kuitenkin harmittaa.
Miten pian te muut saitte??

Ihanaa, tänään on jo perjantai ja viikonloppu edessä. Aion kyllä huomen aamuna yrittää nukkua oikein pitkään. Tämä väsymys ja turvotus on ihan hirvittävää. Sitten mulla on ollut jonkinmoisia sappikohtauksia, kun ylävatsa saattaa mennä yhtäkkiä todella kipeäksi. Mikään muu ei auta kuin makoileminen. Onko kellään muulla ollut vastaavanlaista?

mutta nyt jatkan töitä :D

Aurinkoisia kevätkelejä toivottaa,
snowangel 9+4 :heart:
 
:hug: Kaikille huonoja uutisia saaneille! Toivotaan ettei ketään enää huono onni kohtaa!

:flower: Onnea myös kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Meikäläinen on ollut kipeänä, tiistaista saakka saikulla :(

Dopplerista, Minäkin sen viimeviikolla tilasin ja maanantaina oli postissa mutta vasta eilen hain. Ihan onnessaan rupesin sit ettimään sydän ääniä, mut enhän mä mitään saanu kuulumaan. Tänään sit uudestaan ja ei taaskaan mitään. Sit se laite rupes temppuilee ja sit älysin vaihtaa sen patterin. Sit taas etin ja etin ja oih sieltä ne ihanat äänet kuului!! :heart: Kauaa en kerinny kuuntelee kun tuli kiire sit miehelle soittamaan asiasta.

Tosiaan minullakin se halvempi malli ilman monitoria. Mies olis tykänny huonoo jos semmosen kalliin olisin tilannu, Mutta ihan oikeesti pakko hehkuttaa, ehkä ihanin ääni koko maailmassa! :heart: :heart: :heart:

Oireista, Oottekos huomannu että olis vähentymään päin? Mulla ainakin jo aika vähäiset oireet, rintoja aristaa, mut ei oikeen enää muuta.

Terkuin Murmu Ja Muru 10+5
 
Murmu joo oireet on lieventynyt...mutta uusia on tullut tilalle....syönnin jälkeen olen kuin ilmapallo,,,ilmavaivoja tulee todella paljon ja maha on aika sekaisin joka päivä...itselläni ilmavaivat ovat aina olleet melko hajuttomia mutta nyt niistä on tullut jotain aivan kauheaa. ei kehtaa kohta edes kotona päästellä kun haju leviää rappukäytävään.....et tämmästä täällä

rv 11+2
 
oireista: on jonkun verran vähentynyt, onneksi :)

ultrasta tuli hyviä uutisia! laskettu aika siirtyi päivää aikaisemmaksi, olis nyt 2.10. ja ihana pieni hiukan vajaa 5cm vauhtiveikko/mimmi siellä pyöri ja sydän sykki :heart:
oli tosi nopee ultra,ei täti turhempia selitellyt kun huomas että en ekaa kertaa oo "pappia kyydissä" näin asian ilmaistakseni :LOL: jutteli vaan niitä näitä ja läppäs kuvat mukaan. samalla kävin verinäytteet antamassa (niissä sit hetken syhrättiinkin kun mulla on pakoilevat suonet ;) )

hyvien uutisten kunniaks piti poiketa stockan herkkuun ostoksille,heh.. :)

noonie 11+6 sitten kai
 
Heissan soitin eilen naikkarille ja varasin ultra -ajan
(31.3) tänään tuli jo kirje sieltä nyt otetaan myös verikoe ja verrataan mun ikään mutta yllärinä soittaessa tuli että sieltä antoivat
ajan jo toiseenkin ultraan eli toka ultra mulla on 28.5 klo 9.00 tosi kiva olla liikenteessä
pahimpaan ruuhka-aikaan
 
Jeps, täällä myös on oireet helpottaneet. Moneen viikkoon huomaa ruokahalun palanneen, ihanaa! Ja väsymys helpotti jo viime viikolla. Jokohan tämä tästä kääntyisi mukavuuden puolelle. :p

Lähdemme mieheni kanssa 31.3. Roomaan viiden päivän kevätmatkalle, niin siellä olisi hienoa jaksaa kuljeskella nähtävyyksiä, syödä hyvin ja nauttia ihanasta keväästä sekä tietenkin maailman rakkaimmasta miehestä. :heart: Menemme ultraan 30.3., eli saamme reissuun mukaan tiedot masuasukin tilasta. Voi miten hienoa on lähteä hyvien uutisten päälle, ja tottakai toivomme, että sellaisia ne uutiset ovat. :saint: :flower:

Piätisiköhän huomenna aamulla kokeilla tuota doppleria uudelleen. Jos aamu olisi parempaa aikaa äänien etsimiseen. =) Katsotaan nyt innostunko asiasta aamusella. Ehkäpä, koska vaitoehtona viikkosiivouksen aloittaminen heti aamusella... :p :x :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Nappula-10 (9+5) tai ehkäpä (10+2)
 
Mullakin oli tänään varmuudeksi se ultra noiden mahakipujen kanssa. Kaikki hyvin ja nyt viikot vastasivt menkoista laskettua aikaa joten ei tarttenut siirtää. Mulla on vaan kohtu tosi taakse päin kallistunut ja se aiheuttaa lantionseudun kivut kun painaa tonne. Pitäs kai helpottaa kun maha alkaa kunnolla kasvaa ja vaarallista se ei ole. Enhän mä edes pysty nukkumaan enää selälteen kun se tuntuu tosi ilkeeltä..

Nappula-10 kuulostaa ihanalta toi teidän matka! Mäkin niin haluisin johonkin mutta lupasin miehelle ettei matkusteta tänä vuonna rahallisista syistä..

Oireista se mua eniten pelästyttikin et oireet hiukan vähentyneet. Pahaa oloa ei paljoa ole ja aiemmissa odotuksissa on ollut aika kovaakin ja nyt on vaan väsy ja rinnatkaan ei ole enää niin arat kun aiemmin..

Champion ja Tirpunen 8+3
 
Moiks !

Voi perseen suti, ku oon kade teille joilla JO ultra takana !!
Mä varasin meidän oman ultran, ni seon 12.4 !! meidän likan 2v synttäripäivänä :heart:
Mut siihen on vielä kuukausi.. plaah! Sinne asti pitäs jaksaa ootella ja sitte vasta tietää et kaik siihen mennes 100% kunnos !! plaah....

No yksityisen lääkäri lohdutteli mua ja sano et jos mullla on näin selkeet raskausoireet (tissit kipiät, all the time etovaa oloa, turvotusta) niin se hyvä merkki etenevästä raskaudesta. Tästä johtuen emme mene mihinkään väliultriin enää!!

Täällä hullun monet ovat ostaneet tuon koti dobblerin !
Mä en tahdo teitä ketään nyt peloitella, mut mun oma neuvola lääkäri sanoi esikoista odotelles noista koti dobblereista et jos sellasen hankkii, ni kuuntelua kannattaa harjoittaa ehdottomasti vain 1krt vkossa, koska jokainen kuuntelukerta "hermostuttaa" sikiötä !! Sehän toimii heikolla sähkövirralla jonka sikiö aistii lapsiveden värähtelyinä ja tekee olon epämukavaksi, ei niin luonnolliseksi.
Lääkäri uskalsi väittää, että näillä kotidobblereilla olisi jonkinlainen yhteys jo yleistyneeseen koliikkiin ! Mut siis tää on vaan yhden lääkärin mielipide ja itse ainakin tuon jotenkin ihan selvällä maalaisjärjelläkin ajateltuna, asia voi hyvin ollakin noin ettei vauveli niin kauheesti kuunteluista pidä joten minä en dobblerii hanki, vaikka saisin sen samantein naapurista lainaan ! Vaikka kuinka ihana oliskin kuulla se pieni tasainen jumputus :heart:

Meidän täytys aika pian päättää et haetaanko meidän esikoiselle tarhapaikkaa ensi syksyksi. haku olis nyt ja ajatuksissa sellanen 2krt vkossa hoito vaik oonki pikkukakkosesta sitte kotosalla. Mites te muut joilla jo enemmän lapsii, et onko ne tarhas vaiko miten?
Ollaan asusteltu vaan tällä paikkakunnalla suht vähä aikaa, ni ei hajuakaa mikä tarha hyvä jne..

Mä taidan hilppasta nukku.. mies tekee pitkää päivää ja neitikin simahti jo vähä jälkeen kahdeksan. Itellä jääny päikkärit väliin ku täyty kylppärin kalusteita juosta pitkin kaupunkii valikoimas joten nyt uni maistuu !!

Minä + pikku voice POKS POKS huomenna 9+0 (menkkojen mukaan)
 
puskajussi ei hitto tuota sun unta :LOL: :LOL: :LOL: !!!!!!!!

Tänää oli sit se toinen np-ultra ku edellinen liian aikasin!!! PikkuRakas oli 4päivän aikana kasvanu SENTIN :heart: ..hurjaa =) ... Meillä oulus iha uus paikka missä ultra ja kaikki laitteet iha huippuluokkaa...turvotus oli 1.4mm ja pieni oli sen 5cm ja risat :heart: .. NIIIIIIi ja KAIKEN lisäks ultraaja oli aivan huippu ammattilainen ja näki jo SUKUPUOLEN :heart: :heart: :heart: !!
En ollu uskoo mut si se näytti ja kerto ni kaippa sitä on uskottava :) ...tai siis kuulemma 75% varmuudella =) !
Ultras pitkään ja kerto kaikesta ja sain monta kuvaaki...sai oikee nautinnolla katella vauvvelia ku ei pitäny täti mitää kiirettä.. kertakaikkiaa jäi kyl hyvä maku suuhu!!
Vitsi miten onnellinen oon!!! Kauhee kylläkin hehkuttaa omaa onnea ku jotku saanu nii surullisia uutisia :ashamed: !!
Anteeksi siitä :( !!

Viel ei olla kerrottu kellekkää raskaudesta..millähän kivalla tavalla sitä kertois?? =)

Raskausoireet täälki jonni verra lieventyny..ONNEKS ei tarvi enää oksentaa :snotty: ..yökkäilen viel päivittäi mut onneks ei enempää. rinnat ei oo ollu koko raskauden ajan olllenkaa kipeet, masu kuitenki jo kasvanu kivasti :heart:

Nii ja se ultraaja sano et saan ite päättää haluunko LA 30.9 vai sen tän hetkisen 3.10..piän tuon myöhemmän että saan olla tääl teijjän kans:))))!!! ja jos si menee yli aikaseks ni eipähä mee nii paljoo:D

Hauska päivä siis takana :))


j-22 ja PieniRakasIhme
 

Yhteistyössä