~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

Tulin poksumaan! :D

justiina83: Meillä esikko on myös osapäivähoidossa. Aloitti vuodenvaihteessa ja hyvin on viihtynyt. Ja tosiaan hieman helpottaa äitiäkin! Kuopuksen meinaan pitää ihan kotona kun on kuitenkin sen verran pieni vielä, eikä saisi siitä hoidosta samalla tavalla irti. Esikko jo selkeästi kaipaa kavereita ja nauttii lauluhetkistä yms. Me ollaan muuten aika samanikäisiäkin... Pitääkin kurkata etusivulta ollaanko samalta paikkakunnalta... :xmas:

Kiitos Sutinaa tiedoista! Mun pitää ainakin mennä jotain housuja metsästämään kun ei omat vaan meinaa enää mahtua... :ashamed: Eikä tuo takkikaan pahalta kuulostanut! Pitää katsoa olisiko meidän Stockalla. Katson ensin nuo Lapsimessut viikonloppuna kun jos en ihan vääri muista niin sielläkin jotain myytiin viime vuonna (en kyllä itse odottanut silloin joten en ehkä kiinnittänyt huomiota).

Uskalsin vihdoin ja viimein roudata talvikamppeet kellariin! Tulipa vähän kaappeihin tilaa! =) Flunssa meinaa vähän vaivata ja anoppi tulee tänään käymään... Lähden siis ryystämään teetä! Apteekista pitäisi hakea jotain suolaliuossuihketta kun ei sitä Nasolinia saa käyttää ja nenä on öisin ihan tukossa...

Harmaata kevätpäivää toivottelee:
BJ, muksut ja Ötti 16+0

Ihan ensiksi ihanaa ja onnea teille jotka olette saaneet hyviä uutisia seulonnoista. Ja toivottavasti myös loputkin saatte tietää pian onko pikkusilla kaikki hyvin :hug:

Nyt vasta ehdin tai siis jaksan kirjoitella ultra kuulumisia, joka oli jo viime perjantaina. Kaikki onneksi hyvin, pikkunen oli muutaman päivän isompi mitä viikot vastas, mutta la ei muutettu. Mikä muuten on [/b]22.10 (neuvolan laskureiden mukaan)

Mama-L Galluppiin jotta poikaolo on. Oireet on ollu molemmilla tytöilläkin ihan erityyliset, mut jotenki sen oon aina alitajuusesti itte tienny tyttöjenkin kohdalla et turha poikaa odottaa :D

Kummeista ei ole vielä tietoa, mutta eiköhän nekin selviä matkan varrella.
Pojalle on jo monta nimeä tiedos, tytölle ei vielä oo tullu hyviä vaihtoehtoja vastaan. Molempien tyttöjen kohdalla nimet päätettiin n.viikko ennen ristiäisiä, joten aikaa on vielä. Jahka ensiksi näkee kumpiko sieltä tulee, itse haluan jännittää loppuun asti eli en oo ajatellu kysellä rakenneultras, mikä on vasta viikko ennen juhannusta.

teijuli ja "verkku" 13+6

ultra kuulumisia eli eilen oli np-ultra ja masuasukilla kaikki hyvin niskaturvotus 1,47 ja Downin riskiluku 1: 100 000. Ja kuten arvasin sikiö pienempi kuin mitä viikkojen perusteella pitäis eli laskettu aika siirtyi 5päivää myöhemmäks eli 1.11.2010. Ajattelin jatkaa kuitenkin tääl teijän kanssa kun alusta asti oon täällä ollu ja kun oon vähän taikauskoinenkin ;) niin ja pikkukakkonen synty 2viikkoa etuajassa.... :D
Niin ja ei liity varsinaisesti aiheeseen ,mutta meijän kisuli synnytti toissa päivänä 4 ihanaa ja suloista pentua! :heart:

Eli mama-L jos viittit vaihtaa la:n 1.11. Kiitos! :flower:

Ezziina ja RK 12+3

Ezziliina wau! Onnea suloisesta poikueesta :flower: :heart: Kissat ja varsinkin kissanpennut ovat aivan ihania <3 Harmittaa niin kovin kun ei voida ottaa allergioiden vuoksi, lapsuuden kodissa kun kissoja temmelsi.

Taas otettiin vauhtia tähän päivään vessan kautta..

Sain vihdoinkin soitettua rakenneultraan ajan. Se on 26.5 viikkoja silloin kasassa 20+2. Saatiin erikoislääkärille aika,kun np-ultrassa kerroin esikoisen pienestä suulakihalkiosta,jota ei silloin ultrassa huomattu.

t 77 ja asukki 15+3

Tervehdys!

Ezziina, munkin puolesta onnea pienestä pesueesta! Kissat on suloisia ja tosiaan etenkin ne pennut! :heart: Jos jonkun lemmikin ottaisin, niin se olis ehdottomasti kissa. Kiva muuten, että ultrassa oli kaikki hyvin! :)

merette, kyselit seulontatutkimusten tuloksia. Meidän vauvan niskaturvotus oli viikolla 12+3 1mm ja kokonais riskiluvuksi tuli 1:100 000. Mä oon 27-vuotias.

bubbeli, tsemppii töiden kanssa!

Mä oon täällä vihdoin ottanu itseäni niskasta kiinni ja kaivanu vajaan vuoden sivussa olleen gradun taas työn alle. Sain viime keväänä kahdeksasta haastattelusta litteroitua viisi. Nyt ois enää yksi jäljellä, niin pääsis analyysin kimppuun! :)

Vauvelin puolesta ei taida kuulua mitään erityistä uutta. Vähän mua ärsyttää välillä, kun tekis mieli tuntea enemmän niitä liikeitä. Kyllä välillä aina jotain pientä tuntuu, mut sit rupee taas epäilyttämään, et onkohan se sittenkin suolisto. Tai vaikka liikkeet tuntuu, niin voikohan masuasukki siltikään hyvin, kun tuntuu ettei maha oo kasvanu ainakaan pariin viikkoon. :(

Supisteluista (sellasista rutistuksista, jotka vetää alamahan ihan kovaksi palleroksi) on tullu viime aikoina arkipäivää. Ne ei koske, mutta tuntuvat muuten ärsyttäville. Seksikin vähän arveluttaa näiden supistusten takia, kun viimeks maha meni sillon ihan kovaksi. Ei kai sen vaarallista pitäis olla, vaan ihan normaalia, mutta se on vaan niin ärsyttävän tuntuista.

Heippis, ja kuulumisiin!

Tatara ja tirriäinen 16+5

Moi!

Kivasti meni eilen 1v.synttärit.mitä nyt kukaan sukulainen ei muistanut :| Ei ois tarvinnu tulla ees kylään,ois riittäny jos ois soittanu,numerot heillä kyllä on. Varsinkin harmittaa toi Vienon isomummi,joka on ollut tekemisissä Vienon kanssa ihan siitä asti kun oli vastasyntynyt.Ja nyt ei mitään :(

Mutta jotain kivaakin,Vienon paino noussut 1v neuvolassa tänään taas käyrille ja multa kuunneltiin vihdoin ne sydänäänetkin.Sen teki siis se mun terkka,tää neuvolalekuri ei tehny nyt lääkärineuvolassa muuta kun sisätutkimuksen,ja tää mun terkka sanoikin että mun kannattaa ehdottomasti lähettää palautetta kyseisestä lääkäristä,sillä tuo
sydänäänten kuuntelu kuuluu perusasioihin,niinkuin se sisätutkimuskin yhtälailla.Kyllä mulla vaan tää huono tuuri näköjään ihan minkä asian takia vaan niin jatkuu..mitäköhän seuraavaksi,varsinkin ton kellarijutun jälkeen..
Mutta siis, sykkeet vaihteli 145-170 välillä,kovaa jyskytti.Vienokin sai kuulla ne ja kuunteli silmät lautasilla,et mikä toi tollanen ääni oikeen on :LOL: Se oli vaan niin hyvän näkönen,että!

Niin joo ja otin mäkin ton sikarokotteen nytten,vielä ei oo olo muuttunu miksikään eli olo on hyvä!

Heidi ja Mörkky 17+1.

Heipat pikaseen! :wave:

Tulin vaan huikkaseen että terkut neuvolasta ja että hb senkun laskee.Nyt on 85. Sain lähetteen tyksiin :( Mua vaan väsyttää ja paleltaa.

Anteeksi omanapaisuus,tulen paremmalla ajalla ja toivottavasti voinnilla.

moikka,

käväsin tänään neuvolassa tokaa kertaa koko raskauden aikana. Muutettiin 1kk sitten ja vanhassa paikassa sanoi mulle ensimmäisellä käynnillä että ei sun tarvitse kuin ultrien välissä käydä seuraavaksi neuvolassa että tarkistavat verenpaineen koska oli viime raskauden aikana todella korkealla. Viime raskaudesta on niin pitkä aika että enhän mä mustanut kuin että kävin paljon useammin ja hölmönä ajattelin että kai se tälläsellä toista odottavalla ei ole enään samalla tavalla kuin ensimmäistä odottavalla. Meni sitten ensimmäinen lääkärikäyntikin ohi kun seuraava sopiva vapaa aika olisi ollut kun raskaus olisi ollut jo viikolla 22 ja todettiin että turha kai se on siinä vaiheessa enään mennä kun seuraava lääkäri on kumminkin sitten viikolla 26.
Kuulinpahan kumminki pojan kovaa meuhkaavan sydämmen :) syke oli n. 150. Jos viime kerralla itsella oli korkea verenpaine niin tällä kertaa ei kylläsitä onglemaa ole sillä tänään se oli 94/60.

riskiluku minulla oli 1/20, nt 2,8 ja ikää minulla 27 vuotta, tulos kumminkin oli että terve poika.

Minä voisin haluta mennä messuille mutta kauheesti en ole löytänyt vapaaehtoisia kavereita sinne lähtemään kanssani =)

Eksyin muuten yksi päivä lukemaan täällä juttuja epiduraalista ja synnytyksistä, silloin rupes hieman ahdistamaan. Ihan kuin olisi ollut uusi uutinen että tämä lapsihan täytyy synnyttää ennen kuin sen saa syliin :LOL:
Viimeks menin kättärille jo klo. 8 aamulla ja lapsi poika syntyi joskus 2 jälkeen yöllä, synnytys kesti 6h 20min, epiduraali auttoi kipuihin mutta mulla tuli kamala tarve ponnistaa mikä ei kyllä ollut yhtään sen parempi. Kaiken sen nautinnon keskellä parasta oli olla 38,6 kuumeessa.... Noh lokakuuta odotellessa

Uni ja poju 17+1

BJ toi meän kolmevuotias oli 1v3kk ku meni hoitoon ja on tykänny aina olla siellä. otin sen sit vuosi sitte hoidosta pois ku jäin edellisestä raskaudesta saikulle. alotti nyt tammikuussa osapäiväsenä ku hoki 8 kk et haluaa leikkiin hoitoon ym. tai syksyllä se paheni. tyttö ei oo kertaakaan hoitoon menon jälkeen kitissy et kotona on tylsää jne. en miekään meinaa tota pikkusta vielä viä hoitoon. josko nää pienemmät menis sit hoitoon yhtäaikaa joskus ku palailen työelämään.

siis tää ei oo enään tosi...tänään näin erästä tuttua, joka työskentelee paikassa, johon itekki mieluusti menisin töihin. kyseli et kauanko oon kotona ja et syksyllä sinne työpaikkaan on paikka auki jne. kyllä teki mieli sanoa et joo, muuten hyvä mut oon raskaana! sain sit pidettyä kuiten suuni kii...tää maha alkaa kyllä olla jo aika kookas...

justiina ja salamatkustaja 14+3

Olen hengissä... Voi hyvä ihme mikä epidemia tässä kämpässä on ollu pystyssä. Itsellä törkeän sitkeä flunssa joka alko viime perjantaina ja vielä eilen yhtäkkiä nostatti kuumeen. Miehellä vatsapöpöversio samasta ihanuudesta, samoin 8v tytöllä... Miehellä oli melkeen 40 kuumetta pari päivää ja oli tosi huonona. Onneks nyt jo kaikki paranemaan päin ja mikä parasta, pikkuneiti vaikuttais selvinneen täysin terveenä. Muut ollaan kyllä ihan :snotty: ..

Kysymys teille joilla lapsi vielä kotona, ootteko harkinnut jotain kerhoa tms. esikoiselle kun vauva syntyy? Meidän paikkakunnalla olis muutamakin hyvä kerho tässä lähellä 1-2 krt viikossa n. 3h kerrallaan. Sellasta mietin neidille ensi alkuun... Sit jos viihtyy hyvin niin 3v+ voiskin mennä päikkäriin vaikka sen 11pv/kk vai miten se puolikas nyt menikään. Tähän asti siis ollut täysin kotihoidossa, ikää nyt 2v1kk... Ja lokakuussa siis sen 2 ja ½v aika tarkalleen.

Mäkin haluan mama-vaatteita!! ihania tunikoita ja ah. Kesä :heart: täytyykin käydä vero modassa ihailemassa.

heikku, varmaan tuntuu pahalta kun kukaan ei muista. Mut se ei oo sun häpeä vaan niiden. :hug:

Lapsimessut on tänä viikonloppuna ja ÄP 2010 julkistetaan!! jeeee!! Jos on hirvitys niin ei kyllä oteta...

Näin viime yönä unta että mun synnytys oli sellanen 6h ihanan helppo ja ponnistin hianosti maailmaan pienen poikavauvan. Anoppi oli kätilönä :D Hahahaha. Pieni poika oli ihan meidän tytön näköinen mutta poikamaisempi. Aivan ihana... Rauhallinen olo tuli tosta unesta. Ja taas vähän luottavaisempana synnytystä kohti mennään... Ehkä.

Nyt sit sen listan kimppuun! :wave:

mama-L <3 Bebe 16+4

Kivaa päivää kaikille!!

edit: Oli ihan pakko vaihtaa itelle poikaolo listaan... :D Noo katotaan.

ja Hoikkalorille vielä, et mulla on se rakenneuä 17.5! :)

mama-L: Ne kerhotkin monesti ottaa vasta yli 3-vuotiaita. Meillä on siis kotona yksi alle 2-vuotias kun vauva syntyy ja esikoinenkin on hoidossa vain 2-3pv/vk (ja 5tuntia kerrallaan). Ajattelin nyt vain katsoa kuinka menee. En kuitenkaan tuota kakkosta hoitoon laita ellei selkeästi sitä kaipaa (tuskin vielä tuossa vaiheessa kaipaa). Esikoinenkin aloitti vasta viime marraskuussa (oli n.2,5v.) ja osoitti kyllä silloin jo hyvin selvästi että kaipaa toisenlaistakin aktiviteettia kuin mitä kotona saa äidin ja 1-vuotiaan kanssa. Kotipäivinäkin toki puuhaillaan yhdessä, mutta hoidossa on oman ikäisiä kavereita.

Luin muuten juuri tuolta "mitäs nyt" -osiosta että äitiyspakkaus julkistetaan Kelan sivuilla tänään n.klo.10.00. Ilmeisesti julkistetaan samaan aikaan siellä messuilla. Sen parempi! Mun ei tarvitse alkaa salakuvaamaan sitä teille sieltä... :xmas:

Ja hei! Ketä mun pitää vetää hihasta että saan tietoa siitä FB-ryhmästä!?? :wave:

Flunssainen BJ, muksut ja Ötti 16+1

Morjens.

Aluksi pari kommenttia kehiin.

Merette Minä olen 33 v, nt oli 1,2mm ja riskiluku 1:4000

Joku kyseli työssäjaksamisesta MS potilaan hoitajana. Minusta voit hyvin tehdä töitä mikäli sinulla ei ole varsinaisia ongelmia (kivuliaita supisteluita/verenvuotoja/ selkäkipuja) työn tekemisen kanssa. Ihan oman jaksamisen mukaan. Kiva että olet saanut lyhennettyä työviikkoa :)

MUKSU1 huh, on kyllä matala hb! Ei ihme että väsyttää. Tulehan kertomaan kuulumisia polilta.

Ja pakollinen (.) osuus: Itse pääsin juuri sanomasta että minulla on tyttöolo (=toive). Kävin samaisen päivän iltana lääkärillä niiden kivuliaiden supistusten ja verisen vuodon takia. Vauva näytti voivan vallan mainiosti, kohtu ja kohdunkaula olivat kunnossa. Meidän "tytön" häppärit vaan olivat hämmästyttävän pulleat! :eek: :D Ukolla oli hauskaa kun kiljaisin heti ultran alussa että" mikä pallero tuolla jalkojen välissä on, kun minä tilasin tytön!". Kummasti on masun taputtelut lisääntynyt sen jälkeen :p No en pidä tulosta vielä täysin varmana kun viikkoja on niin vähän, että häppärit voi oikeasti olla turvoksissa. Katsotaan nyt rakenneultraan saakka.

Sisarusten hoidosta Meillä esikoinen menee eskariin syksyllä, eli hänellä automaattisesti eskaria 9-13 joka päivä. Pojan (4v.) olisin pitänyt hoidossa parina päivänä viikossa , mutta neuvolapsykologin lausunnon mukaan poika olisi pidettävä päivittäin hoidossa 8-4. Poika on siis ylivilkas/ keskittymishäiriöinen ihana villikko :heart: En halua niin paljoa pitää (ovat olleet tähänkin saakka puolikkaana hoidossa), joten sovimme että pidän saman ajan kuin tytönkin - päivittäin 9-13. Harkitsen kyllä vakavasti "varastavani" perjanatin vielä kotipäiväksi. Näin siksi kun ne on mun rakkaita ja on viimeinen "vapaa" vuosi ennen esikoisen koulua! Retkeillään tosi paljon lasten kanssa ja nuo jokapäiväiset menot rasittavat meidän vapautta tehdä mitä lystää. B)

Terkuin P123 16+3

Huomenta!

Mua on nyt ruennu mietityttämään enemmänkin noi harjotussupistukset. Paljonko niitä voi olla päivässä, et se on vielä ok ja normaalia? Onko teillä muilla ollu niitä miten paljon? Eihän niillä periaatteessa pitäis olla kohdunsuuta avaavaa vaikutusta, mutta silti vähän pelottaa. Viime yönä näin untakin, et olin menossa tarkistuttamaan tilannetta kätilölle. Just ennen sisätutkimusta kävin vessassa ja minusta tuli ulos jotain tosi limaista ja vähän kun iso keltainen kierremakaroni. Sit mä nousin ja meinasin mennä pöydälle tutkittavaks, kun kätilö huomas, et mä vuodan. Musta valu kirkasta vaalean punertavaa nestettä. Ajattelin, et nyt ne lapsivedet meni ja tää oli tässä... :'( Onneks se oli vaan unta, mut silti vähän mietityttää. Soittaisin neuvolaan, mut sinne soittoajat on vaan ma-to. Eikä mulla oikeesti kamalaa hätää oo, niin en kehtaa päivystykseen soitella. Mietityttää vaan, kun noita supisteluja on tuntunut nyt joka päivä useaan otteeseen. Pitäis varmaan pitää vähän kirjaa niistä, niin on sit faktaa, kun pääsen asiasta kysymään neuvolasta.

Vaikka nuo supistukset mietityttääkin, hyvää mieltä tuo eilen illalla pitkästä aikaa lisääntyneet selvät vauvan liikkeet. Ihanaa! :D

BridgetJones, laita yksäriä PikkuPrinssille tai Laralle. Ne hoitaa FB-ryhmää. Lara ei tosin taida olla vielä tavattavissa.

heikku, ikävää todella, et sukulaiset ei muistanut Vienon synttäreitä! Yhdyn täysin mama-L:n sanoihin, että se ei oo sun häpeä vaan niiden!

Tatara ja tirriäinen 16+6

BJ Laita yv.tä pikkuprinssille jos haluat FB.ryhmään :D
Tänne ei mitään ihmeempiä....olot on aika energiset sillä joka komero ja kaappi on saanut suursiivouksen....kesää kohti mennään siis....mies oli järkyttynyt kun olen lastannu peräkärryt täyteen kaikenlaista rompetta mitä ei todellakaan tarvi....kehtas viä ihmetellä et mihin tää kaikki roina on mahtunut..... :D hah,miehet,eikö ne ymmärrä et me naiset ollaan oikeesti hyviä säilöön kaikkee.....no se siitä.....

mulla on toi rakenne ultra vasta 4.6.....ja sitä ennen tais olla neuvola tuos toukokuun puolessa välissä....niitä ootellessa ja paisuessa....

ja ilouuutisia,mä saan mennä töihin maanantaina....jes :D saa taas ajan kulumaan paremmin.....pojat kun on koulussa ja hoidossa päivät ni johan on ollu hiljaasta täällä.....

palaillaan myöhemmin....nyt kaupoille...

sutulii 14+2

Pitkästä aikaa taas täällä =)

HiHii! Joku tuolla huuteli että Ä-pakkaus julkaistaan tänään n. klo 10. No, minä täällä nyt vahtailen että koskas pamahtaa sivuille.

(.) Täällä käytiin tiistaina nt-ultrassa ja kaikki näytti olevan mainiosti. Riskiluku oli jtn 1:18 000 ja niskaturvoitus oli vähän vajaa milli. Napero siellä heilutteli nyrkkiään ja vähän oikoi kinttujaan =) Aika rauhallisesti siellä möllötteli. Ja voi että, hetken aikaa kuvassa näkyi aivan selkeästi pikku-jalkapohjat ja varpaat :heart: Oikein harmittaa etten pyytänyt kätilöä ottamaan kuvaa niistä, kun muutenkin saatiin tosi monta kuvaa mukaan.

Musta tän naperon sivuprofiili oli ihan ilmetty isänsä =) Mies mulle naureskeli että ei siinä nyt varmaan vielä niin selkeitä piirteitä oo. Ilonpilaaja. Muutenkin oli kyllä varsinkin miehelle hieno kokemus nähdä vauva siellä köllöttelemässä. Tuli jotenkin enemmän konkreettiseksi hänellekin.

Nimiä ollaan jonkin verran mietitty ja tytölle olisikin jo nimi valmiina. Mulla tosin on nyt ihan poika-olo tuon ultran jälkeen. Mutta kesäkuussa sitten selviää kun tulee rakenneultran aika. Oletteko muuten miettineet haluaisitteko mennä siihen 4D ultraan?
mama-l mulle voisi laittaa uuden LAn 26.10. ja tosiaan poika-olo =) Kiitos!

T: Ulla ja napero 13+3

Tässä nopeasti:
http://www.sttinfo.fi/pressrelease/press-attachment.do?attachmentType=picture&pressId=30569&type=detail&subType=quicksearch&searchKey=4cbda9e5-4ea6-11df-8cb2-9fabe968e8e3&subSearchKey=dbaf6796-4ea5-11df-8cb2-9fabe968e8e3&pageIndex=1&firstCharOfName=null

Tuolla on se pakkaus nyt! Katsoin vain äkkiä ja ainakin ulkohaalari oli aika söpö (tykkäsin kyllä tän vuotisestakin). Enemmän väriä olisin ehkä kaivannut pakettiin kyllä...

Mutta nyt lähdössä ulos ja katson pakkausta myöhemmin uudelleen!

BJ 16+1

Jee, minäkin olin täällä työaikana kyttäämässä pakkauksen julkistamista :) Hieno on uusi pakkaus, minä ainakin pidän. Toki väriä sais olla enempi, mutta mulle oli tarkeintä, ettei ole liikaa sinistä/vaaleanvihreetä.

Nyt jatkamaan töitä! Vatsa on turvonnut ja kasvanut, laitoin aamulla epähuomiossa liian tiukat farkut ja nyt kuljen nappi auki :D

Heilo 16+5

Juu, toi äitiyspakkaus on kyllä ihan kiva! Mä tykkään noista harmaan sävyistä. Haalari on paljon kivempi, kun etukäteen pelkäsin. :) Tuo ruokalappu on kyllä mun makuun vähän turhan retro, ja lakana (jos se oli lakana) ei muuten vaan kovin innosta, mut kokonaisuudessaan ihan mukavannäköinen - näin pikku vilaukselta. Ihan mielellään sen vois ottaa. :)

Minäkin kävin kurkkaamassa pakkauksen. Liikaa sinistä ja valkoista/ väritön minun makuuni, mutta muutoin oikein kiva. Etenkin nuo vaipat oli oikein kiva yllätys! (Minä voin niitä ostaa kohtuullisella hintaa jos jotakuta ne ei kiinnosta)

Aiomme ottaa pakkauksen ilman muuta.

P123 tosi aktiivisena töissä :ashamed:

*muoks* kiva että tuo pipo on vaihtunut tuollaiseksi :)

Perjantaita vaan kaikille jälleen!

Nopsaan kerron neuvola-kuulumiset jossa aamulla piipahdin. Seulatulokset oli ok, niskapoimu oli mitattuna 0,9mm siis jo aiemmin ja veriseulan tulos oli 1:15000, eli nou hätä. Painoa oli tullut 8vkon aikana 2,2kg, sydänäänet kuunneltiin, kovasti potki takaisin kun suhina vaan kuului :)

Sikainfluenssa-rokotteen otin nyt, saa nähdä tuleeko oireita. Vielä ei ainakaan tunnu mitään, harmi jos vkonlopuksi kipeytyy. Miten muilla, oletteko rokotettuja jo aiemmin vai meinaatteko nyt ottaa raskauden aikana miten?

Seuraava käynti onkin toukokuun lopulla vasta ja rakenneultra keskussairaalassa 2.6, sitä odotellessa =)

Signature83 15+0

Yhteistyössä