~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

Joku kyseli voiko sikiön sykkeen perusteella veikata kumpi tulee...
Jotkut puhuu et tytöillä ois korkeempi syke kuin pojille. Minullekin neuvolantäti sanoi edellisen raskauden ajan aina sykkeitä kuunnellessa et poika tämä on. Rakenneultrassa selvisi et tyttö siellä masussa killuu. Et ei nekään paikkaansa pidä :)
Syke neitillä masussa oli 135 luokkaa ja tällä uudella tulokkaalla oli 140.

t 77 asukki 15+0
 
Nappula-10, :hug:!

Pinklady, mulla oli 107/63 viimeks... Täti kysy vaan et pyörryttääkö, sanoin että ei ja se aihe jäi sit siihen, vaik onhan toi alapaine jo aikas matala...

t 77, meillä oli kans sit joskus 20+ viikoilla aina 130-140 sykkeet ja tyttöhän sieltä tuli. :heart: Vielä näin alussa kait ne sykkeet on aina jonkin verran korkeammat (juuri jotain 150-160, kun vauva on hereillä ), tai näin oon ymmärtänyt...

heikku, [size=large]ei voi olla totta!!!!111[/size] siis mitä TUNAROINTIA. Itku ja hammasten kiristys. Ei tosiaan korvaa mikään rahasumma muistoja... HUH HUH. Raastupaan prkl vieköön. Ja tuo anoppikin... Turpakeikka. :D

Kummit on vähissä tällä suunnalla... Kaikki varteenotettavat vaihtoehdot melkolailla käytössä... Sitä virhettä en enää tee että pyydän kaveria kummiksi joka elää täysin eri elämänvaihetta (siis tää oli mun moka etten ajatellut asiaa)... Olen ajatellut että voisin pyytää omaa kummitätiäni, hän on vaan niin huipputyyppi ja paras kummi ikinä! En tiiä oisko ihan pöhköö, mun äiti vaan sano (kun on pappi) että joku oli tehnyt noinkin. Samoja kummeja en ehkä pyytäis kuin neidillä.

Listan kimppuun,

pokspoks, mama-L ja Bebe 16+0
 
Verenpaineesta:
Mulla on aina alhainen eikä sillä oo mitään merkitystä. Parempi alhaalla kun ylhäällä. ainoo miinus siitä voi olla tuo, että huimaa esim. silloin kun lähtee nopeesti liikkeelle. Mulla on tota huimausta vaihtelevasti.

Ei jaksa kommentoida mitään eikä kertoa mitään, kun ei ole mitään uutta kerrottavaa.
Torstain neuvola vaihdettiin lääkärineuvolaksi, saan puhua työssä jaksamisesta ja toivon mukaan saan saikkua edes pieneksi aikaa.

Nyt on kuopuksella kuumetta ja mahatauti, joten alkuviikon oon lasten kotona.



Zeena 16+1
 
heikku. Ihan järkyttävän ärsyttävä juttu. Pitäkää nyt huoli että saatte edes rahallisen korvauksen siitä, mistä sen nyt voi saada. Vaikka varmaan meni paljon tavaraa mitä millään ei voi korvata.

Signature83. Soita ihmeessä teratologiseen ja tarkista se magnesium. Sieltähän se selviää varmuudella.

Heilo.Samat fiilikset. Tuntuu ihan tosi kaukaiselta ajatukselta pohtia nimiä tai sukupuolta. Mutta toivottavasti siihen vielä päästään! Ja toisaalta sitten taas tuntuu kivalta lukea teidän muiden kirjoituksia kun olette niin luottavaisia, jollain tavalla se tarttuu :D

Ja Nappulalle :hug:

Mä tajusin eilen että seuraavan kerran on ultra muistaakseni 10.6. Sitä ennen ei mitään neuvolakäyntiä tai lääkäriä. Ja ensimmäinen kun on kyseessä niin varmaan liikkeetkään ei pitkiin aikoihin tunnu missään. On muuten vähän pitkä aika odotella että kaikki on yhä hyvin!

Hei te viisaammat, mikäs juttu tää on kun häntäluuta vihloo? Alaselkäkin on ollu jotenkin erityisen kipee mutta tää vihlonta jo nyt tässä vaiheessa? Liittyyköhän tää edes tähän raskauteen vai onkohan jotain ihan muuta.

Seulonta tuloksia keskiviikkoon mennessä odotellen..

Sofiia 12+5
 
Neuvola ja Lääkäri takana.. Oli muuten elämäni kauhein lääkäri ja neuvola reissu pojan kanssa.. Heräsi kesken päiväunia kun mentiin sinne ja kiukutteli melkeinpä koko ajan.. neuvolatäti oli 15 min myöhässä ja lääkäri yli puol tuntia.. Oli kiva siellä käytävällä yrittää viihdyttää esikoista..

Paino oli noussut 6 vko 200g. Ei uskois että niin vähän koska mun maha on kuitenkin kasvanut ihan hyvin..
verenpaine 102/60
hemoglobiini 124
Sydänäänet 155
Pissa ok

Meillä on ihan omanlainen lääkäri.. Liian tuttavallinen mun mielestä.. Ei niin lääkärimäinen.
Teki sisätutkimusta ja totesi mulle että onko kukaan sanonut mulle että mulla onn sellanen ektopia. Olin vaan että ei ja lääkäri siihen totesi okei. Se voi vuotaa sitten tänään kun on niin punainen.. En sitten kyselly enempää kun halusin vaan nopeasti pois sieltä kun esikoinen kiukutteli ja itsellä oli hirveä hiki. Tajusin sitten kun lähettiin sieltä lääkäristä että unohdin sitten pyytää reseptin kun mulla oli tullut yöllä joku allerginen reaktio naamaan.. Ja kotona muistin että unohdin pyytää että se katsoo esikoisen korvat kun viimeks ne ei ollu vielä kunnolla parantunut.. Ens kerralla kirjotan kaikki lapulle mitä haluun tietää että muistan kysyä. Myös sitä unohdin kysyä kun mua sattuu mahaa ihan törkeesti seksin jälkeen että onko normaalia.. Mutta osaako kukaan nyt sitten kertoa mulle mikä se ektopia on?

Heikku Voi ei :hug:

Pikku prinssi ja vaavi 13+3
 
Ehtoota!

Vihdoinkin saan kirjoittaa tänne np-ultrakuulumiset! Asukilla oli, onneksi, kaikki hyvin. Iso kivi vierähti kyllä sydämmeltä.. Pää-perämitta oli 66mm ja koko vastasi tasan neuvolan lukemia eli tänään 13+0; saatiin siis muutamia lisäpäiviä siihen, mitä olin itse laskeskellut tuosta hedelmöityksestä. Niskaturvotusta ei ollut; lääkäri kirjoitti neuvolakorttiinkin vain miinus-merkin :D Meidän pikkukaveri oli aamu-unilla ja ei kauheasti liikuskellut, vaikka lääkäri hieman mahaa tökkikin. Käänsi vain kylkeä :D
LA siirtyi muutamaa päivää aikaisemmaksi eli mama-L, jos ehtisit seuraavan kerran kun listaa päivität niin päivittää mulle LA:ksi 25.lokakuuta. Kiitos kaunis!:)

heikku :hug: Olisin itse varmaan sun tilanteessa raivopäissäni mennyt pimpottelemaan vessanpönttö-naapurin ovea! Ja tosi törkeetä, ettei teille viitsitty ilmoittaa asiasta!
Lisäksi sympatia-anoppi- :hug: Täältäkin löytyy anoppi, joka ei kauheasti sanojansa aina ajattele, ja sitten saa purra hammasta. Odotan kauhunsekaisin tuntein, että mitä se keksii tässä tän odotuksen aikana vielä tehdä...
Ainiin, sitäkin mun piti kommentoida, että huomasin tossa viikonloppuna, että maha on tullut tosi karvaiseksi ja mulla kasvaa semmosta tummempaa karvaa semmosena linjana navasta hieman ylös ja alaspäin...eivät tasan ole olleet siinä aikaisemmin!! Ja täälläkin naama näyttää pizzalta...huooh...odotan kesäaurinkoa..jospa se auttaisi :)

Lavelyn 13+0 POKS!
 
Huomenta kaikille! B)

Ja ihan ekaks symppishalit Heikulle! Raha ei todellakaan voi korvata tunnearvoa kaikelle kamalle.. Teillä ei mee oikeen putkeen tää...

Sykkeestä Mullekin on useemman kerran sanottu tosta sykkeestä.. Keskimmäisen kanssa synnyttään mennessä kätilökin kysyi arvoja mittaillessa, et tiietäänkö kumpi on tulossa. Sanottiin, et poika ja tää siihen et niin näyttäs olevan pojan syke. Kaikkien kolmen kanssa on ollut keskimäärin 120-130. Katotaan mihin tää asettuu, toistaseks on vielä 140 hujakoilla ja kun pikkunen "riehuu" niin on ollu korkeempikin.

Meilläkin on kummit tiedossa, mutta keskustellaan asianomasten kanssa sitten myöhemmin.
Toi on totta, et kun kummi on eri elämäntilanteessa, niin se ite pointti saattaa unohtua tai muuten vaan jäädä.
Mua harmittaa kauheesti nyt jo aikuisen (ekan) kummipoikani kanssa, että en osannut/tajunnut viettää enempää aikaa hänen kanssaan. Toki paljon käytiin kyläilemässä ja silleen seurasi läheltä, mut näin jälkeenpäin ois ollu kiva käydä vaikka leffassa...
Yksi kummilapsi katosi puolivuotiaana mun elämästä kokonaan. Äiti sai tarpeeksi arjesta, nappas lapsen kainaloonsa ja häipyi jättämättä minkäänlaisia yhteystietoja. Nyt sitten keväällä tuli yllättäen kutsu rippijuhliin..?! Ilmoitin kyllä sitten ystävällisesti, etten tule koska en tunne koko lasta ja pahoittelin, että he silleen katosivat... :/
Kolmen kummitytön kanssa on sitten hengailtu ja puuhailtu kaikkea mukavaa.. :) Harmi että on välimatkaa!

Mulla ois tänään ip neuvola. Pitää lähtee pikkasen aikasemmin, neuvola muutti uuteen paikkaan ja pitää varaa aikaa mahdolliseen ettimiseen. No pieni rakennus, ei voi olla vaikeeta. Sen verran muistan, että toiseen kerrokseen piti mennä...Kai..
Ja enää tasan kolme viikkoo rakenneultraan, hitsi tää aika rupes yllättäen rientään!
Tein tossa listaa päiväkotiin lapsukaisen hoitoajoista ja siinä on nyt sit päivät kesälomaan asti ja siihen loppuu PikkuHoon "päiväkotiura". Lomaa on sitten koko kesä eskarin alkamiseen saakka=)


:wave: Puskajussi ja Onni 16 tasan!! :heart:
 
Mun piti vielä heittää tosta raskauden kertomisesta muille.. Nyt kun on kerrottu ja jengi näkeekin jo, niin ihan useempi on kysynyt, et onko tää vahinko..???
Oon joteskin pöyristynyt! Ihmetellään, et eikö kolmessa oo jo tarpeeks, kuinkas vanha sä olitkaan, onko pakkomielteenä yrittää sitä tyttöä, miksi enää kun pojat ovat jo noin isoja.....
Mä oon heittänyt, että kyllä tässä vaiheessa tietää jo miten lapsia tulee ja et kyllä täs iässä osaa ehkäistä jo, jos ois tarve.
Me on kuiteskin avoimesti puhuttu haaveesta saada neljä lasta, se on joillekin ollu ilmeisesti vitsi.

Onneksi 99% on ollu tosi iloisia meiän puolesta!

Onks kelleen muulle tullu yhtä typeriä kommentteja?

Puskis :wave:
 
Kiitokset Heilo,Sutinaa,Signature,mama-L,sofiia,Pikku prinssi,Lavelyn ja Puskis kannanotoista ja halauksista! :heart:
Olisin mäkin menny ton paskiaisen oven taakse,mutta tää einstein on kaikessa hiljaisuudessa muuttanut tästä talosta pois.. :headwall: Että on tienny tarkalleen,mitä on tehny ja sitten luikkassu karkuun.Muistan muutama kuukausi sitten kun tää kyseinen naapuri valitti meistä sekä muista seinänaapureistaan,että kuuluu meteliä..tänne tuuppas oikeen terveystarkastajat ja isännöitsijät meidän oven taakse ja halusivat mitata kuinka kova meteli todella on.Ja sitten siitä joku kuukausi eteenpäin ,itsellään huusi palohälytin tuolla kämpässään yötä päivää,eikä edes huoltomies tai kukaan muukaan uskaltanut mennä sinne kämppään koska luulivat että tää naapuri tekee vielä jonkun valituksen niistäkin.Että toimintaa tästä taloyhtiöstä ei puutu.Ja jänishousut huoltomiehet ovat sitten pesiytyneet tänne niinikään,jos ei edes toisen kämppään uskalla mennä valituksen pelossa.Inhottaa kun toinen valittaa minkä kerkeää ja sitten itse tekee mitä uskomattomimpia juttuja ja lopuksi vaan muuttaa pois.. |O
Tästä kun saadaan Vieno hoitoon ekaksi niin ruvetaan lajitteleen ja kattoon sekä kirjottaan vakuutusyhtiölle sitä listaa mitä kaikkea on mennyt. Ainiin ja eilen mies soitti tälle meijän sankari-huoltomiehelle tossa vakuutusasiassa ja se lupasi soittaa takaisin mutta vieläkään ei oo mitään takasinsoittoa kuulunut..

Mutta joo-o.Katsellaan ja kuulostellaan

Heidi ja Mörkky 16+6.
 


LA kateudesta Ymmärrän loppukuisten "tuskan". Itse olen molemmissa edellisissä raskauksissa ollut pinon viimeisiä. Onhan se mukavaa olla kerrankin alkukuinen.

Mama-L Minulle voisi laittaa tyttöolon. Taitaa kyllä liittyä enempi toiveeseen :D

merette ja puskajussiMinä olen vuodellut pitkin raskautta. Viimeksi 4 päivää sitten tuli veristä tuhrua. Pahin oli 12+6 kun heräsin supistukseen sänky veressä :( Vauva kuitenkin tuntuu voivan hyvin. Pelottaa silti.

Raskauden kertomisestaLähes kaikille läheisille ollaan kerrottu. Nille joille ei olla, ovat kyllä huomanneet massusta.

Ryöminkäinen Kyllä se paino voia laskeakin. Tunnen erään 5 lapsen äidin, jolla paino nousi max 2 kg/ raskaus :eek:

Uni-Hki :hug: :flower: Onnittelut "puhtaista papereista". Voi kiesus tuota ukkosi remonttia :kieh: :LOL: Voi että koita kestää! :hug:

Nappula -10
Tsemppiä sinulle. Tule milloin vaan kertomaan kuulumisiasi :hug:

P123 16 tasan :heart:
 
Tulen nyt vain nopeasti ilmoittelemaan, palaan illalla paremmalla ajalla lukemaan tarkemmin (kun mies katsoo Pakoa :) ). Aamulla oli sitten ensimmäinen lääkäri/neuvola, lääkäristä en tykännyt yhtään. Sellainen vähän hälläväliä-tyyppi, eikä kyllä todellakaan luottamusta herättävä. Vastaavasti kätilö on mukava, joten eiköhän ne tasapainota toisiaan :) Ja ehkä mun antipatiat heräs osittain senkin vuoksi lääkäriä kohtaan, et hän teki sisätutkimuksen, yök! Olen kyllä kuullut, ettei se ole mikään miellyttävä kokemus, mutta en todellakaan tiennyt että se noin inhottava olis :x Yritä siinä sitten rentoutua. Onneksi lopuksi kuunneltiin :heart: -äänet ja nyt ne kuulu kunnolla ja heti ensimmäisestä paikasta mihin anturi laitettiin :heart: On se vain niin ihana ääni :heart:

Sähikäinen ja Nöttis 13+0 :heart: Elikkäs se olis sitten POKS :D :heart:
 
Nappula-10: :hug:

Heikku:
Mua olis harmittanut ja suututtanu ihan samalla tavalla!! Sitä ei voi rahassa edes mitata, kuinka suuri tunnearvo noilla pienillä vaatteilla on jotka on halunnut säilyttää :( Ja sitten vielä noi anopin kommentit... huh huh...
Musta tuntui esikoisen kohdalla kanssa että olin yleistä riistaa kun yritin viimeiseen asti imettää siinä onnistumatta. Anoppi kommentoi joka kerran jälkeen, kyseli saiko maitoa ja kun poika vielä nälkäänsä hörnäs ison pullon, kommentit oli jotakuinkin " eihän se herranen aika saa noista sun tisseistä mitään kun juo vielä tuollasta määrää pullosta.."
Sa****a että tuollanen ottaa aivoon!! paljon :hug: sulle kaikkien vastoinkäymisten keskellä.

Mulla on ollut viikon verran jo suht hyvä olo, energiaakin on kuin pienessä pitäjässä :D Eilen tein suursiivouksen, joka äityi sitten jossain vaiheessa ikkunoiden pesuksi ja viherkasvien suihkutteluksi, haravoimiseksi ym... Illalla olinkin aika "valmis" :D Ihanaa touhuta kun monen monen viikon jälkeen jaksaa tehdä jotain!!!

Kummeista: Kummit on täällä jo valittu ja pyydettykkin =) Minun sisko miehensä kanssa, sekä miehen serkku avovaimonsa kanssa =) Miehellä ei ole sisaruksia ja tämä serkku on hälle kuin veli.

Mama-L: Millonkans sulla on rakenne-ultra? Tuu ihmeessä kertomaan sitten kokemuksia, koska itse olen menossa samaan paikkaan 18.5. Olisi kiva kuulla millainen "meininki" Keski-suomen keskus-sairaalassa on rakenneultraa koskien =) Jos en väärin muista niin taisit olla menossa minua ennen, olikohan näin..?

Ajatelkaa: Kohta ollaan jo toukokuussa!!!! Vastahan ne plussat pärähti testeihin :heart:

Voikaa kaikki hyvin!!! Tää lähtee nyt nukkumaan että jaksaa olla yön töissä...zz.....

Hoikkalori ja rusina 16+3
 
Puskajussi,meiltä on myös kysytty samaa että miksi te nyt enää kun pojat on niin isoja ja omatoimisia,tai ajatelkaa kunteillä alkaa kaikki valvomiset ja vaipparuljanssit uudestaan....pöh,toiset vaan näköjään ajattelee noin,me ollaan myös ilmaistu että sellanen 4-5 ois kiva lapsimäärä ja eipänäköjään sitä todesta ole otettu...

täällä myös olot paremmat ja odotan jo töihin pääsyä :D

LA-kateudesta....mulla varmaan menee taas yliaikaiseksi niinku edellisetkin :D

Kummeja ei olla ees ajateltu....meillä on karma,oikeesti uskon niin...molemmilla pojilla on kummeina pariskuntia kaksi kipaletta ja oikeesti ne ovat kaikki parit eronneet....pojille hyötynä se että kummilahjoja tulee läjäpäin mutta muuten aika koomista....pitää miettiä tätä kummiasiaa ihan tosissaan....nämä poikien kummitkin kun olivat olleet yhdessä jo vuosia,perhettä ja kaikkea niin eipäs tullut mieleen että eroilevat ja vieläpä jokainen pari.....tästä nyt on nykyään väännetty ihan vitsi kun vuodet on kuluneet ja kaikki tullaan toimeen superhyvin...mutta jotenkin vaan outoa sattumaa...

nyt viritteleen astianpesukonetta joka vihdoin tuli ehjänä perille :D

sutulii 13+6
 
Voi heikku, mikä teille kävi!Tosi ärsyttävä juttu! Ei vaan se rahallinen menetys, vaan tosiaan se muistoja ja tunteita sisältävien tavaroiden tuhoutuminen, se takuulla harmittaa vielä enemmän. :(

heikku ja Hoikkalori, mulla kiehuu jo teidän anoppijuttuja lukiessa! Ei että jotkut voi olla ajattelemattomia, mitä sanovat äidille, joka takuulla yrittää kaikkensa! Riipasee ihan muakin, vaikka mulla on ainakin toistaseks menny tosi hyvin anopin kaa. Ei oo vielä sen kanssa päässy riepomaan.

Nappula10, voimia tulosten odotukseen! Toivottavasti pääset pian vähän rentoutumaan raskauden kanssa ja että tutkimuksen tulokset olisivat hyvät!

Mäkin olin tosi epäileväinen ja epävarma tän raskauden suhteen aina viimeviikkoiseen neuvolaan saakka, vaikka mitään varsinaista epäilyn aihetta ei ollukaan. Kun kaikki oli hyvin, oon alkanut nyt vähän rentoutua ja uskaltanut paremmin suunnitella ja kuvitella elämää vauvan kanssa. Vähän luottamusta lisää vielä nuo liikkeet, joita on ruennut tuntumaan jo ihan mukavasti. Välillä on päiviä, kun liikkeitä ei pahemmin tunnu, mut sitten jonain päivänä niitä tuntuu ihan urakalla. En mä vieläkään täysin luota siihen, et me vauva syksyllä sadaan, mut huomattavasti mukavammin ja rennommin mun odotus menee nyt, kun aiemmin. :) Sofiia, en mäkään siis vielä noilla viikoilla osannut luottavainen olla. Tuntu ihan oudolta saada sukulaisilta vauvatavaraa, kun itse en vielä uskaltanut ollenkaan orientoitua tosissaan vauvan tuloon. Kyllä se luottamus siitä raskauden edetessä kuitenkin pikkuhiljaa lisääntyy, vaikka koskaan täysin varma ei voi ollakaan!

Puskajussi, minun äiti kysy ensi-ilahduksen jälkeen, että "Olihan tää toivottu juttu?" Me oltiin, että "Ei kun näin yhdeksän vuoden yhdessä olon jälkeen nyt sattu tapahtumaan vahinko." Tosiaan tää vauva oli kyllä toivottu ja tarkotuksella yritetty. Ei mun äiti sitä pahalla kysyny, mut mietti varmaan vaan, et voihan tästä nyt tosiaan iloita. Se tais nimittäin olla äiskälle aika yllätys. :)

Verenpaine oli mulla viimeksi 115/72.

Kummeja meidän ei tartte lapselle miettiä, koska vauvaa ei kasteta. Meistä kumpikaan ei kuulu kirkkoon. Voitaishan me sellaset nimelliset kummit silti valita, vaikka vauvaa ei kirkkoon liitettäisikään. Tosin itsellänikään ei ole ollut kummeja, joten en ole kokenut niitä koskaan tarpeellisiksi.


Hyviä vointeja mammat!


Tatara ja tirriäinen 16+3
 
Kummit on jo suunnilleen "valittu", miehen puolelta on vielä vähän kysymysmerkkiä. Ois kyllä kätevää jos edes meillä jommalla kummalla ois sisaruksia :D

Täällä uupunut ja pahoinvoiva olo jatkuu..

Menhit ja Lörttis 15+3
 
Nappula-10, kovasti voimia jaksaa tulevat viikot! Toivon, että pääset pian palaamaan tänne.

Mitä kummeihin tulee, kaksi olemme jo päättäneet ja kolmannesta keskustellaan. Mieheni haluaisi kolmanneksi kummiksi siskoni, joka on jo esikoisemme kummi, koska (sinkku)siskoni kyläilee meillä paljon, on usein tarjoutunut kummityttönsä hoitajaksi ja vienyt tätä eri paikkoihin. Mieheni mielestä näin hyvä kummi pitäisi tasapuolisuuden nimissä saada kuopuksellekin. Mutta olisiko se kuitenkin jotenkin outoa ja mitä miehen veli mahtaisi asiasta tuumata? Hänkin on esikoisemme kummi ja saattaisi ehkä ihmetellä, miksi siskoni pyydetään molempien kummiksi mutta häntä ei... Pitää vielä miettiä.

Cleopatra 15+0
 
Hei pitkästä aikaa!

heikulle lähtee kyllä sympatiat täältäkin suunnalta!!! Mie olen sellainen muistojen keräilijä että jalat alta. Toivottavasti saatte korvauksia, vaikka eihän mikään raha muistoja korvaa!

Tosi ikävää että heikku ja Hoikkalori olette saaneet imetyksestä arvosteluja. Tuommoinen ei ainakaan helpota tilannetta. Kaikilla naisilla ei ole maitorauhasia tai ainakaan tarpeeksi, että imetys voisi onnistua. Mie olen niitä kenellä maitoa tulee liian kanssa. Hertan aikana ruokin naapurin Martinkin :) Martin äitillä on se tilanne, että maitoa ei tule vaikka päällään seisois. Tämä imetysasiakin on juuri yksi näitä mammojen vertailun kohteita. Arvostelun saisi jättää romukoppaan. Kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee.

Kummit on täälläkin olleet pohdinnassa. Meillä kaikki sisarukset ja useimmat ystävätkin on jo "käytetty". Kyllä mulla silti hyviä ehdotuksia löytyy jostain aivosolusta :) Kysyn sitten lähempänä, kun asiat alkaa olla varmemmalla tolalla.

Puskajussi meillä päivän polttava kysymys on: "Kävittekö taas hoidoissa" tai "onko tämä ihan luonnollisesti". Ensimmäistä kertaa saan vastata tähän jälkimmäiseen ärsyttävään kysymykseen että KYLLÄ! :) Meiltä ei ihme kyllä kukaan ole tullut kysymään että onko tämä toivottu. Ehkä siitä syystä että tietävät tuosta lapsettomuustaustasta.

Mie olen täällä pohtinut sterilisaatiota. Tää on mulle tosi vaikea asia ja aiheuttaa melkoista tunnemylläkkää. Mulla tulee olemaan kolmas leikkaus ja sen enempäähän lääkärit eivät suosittele. Lisäksi mulla tämä alkuraskaus on aina niin järkyttävä, että tuntuu että henki lähtee. Mutta.... Kaikesta on aina selvitty, vaikka hilkulla se on monesti ollut. En tiedä uskaltaisiko sitä vielä joskus ottaa riskiä, koska tarviihan nämä kohta viisi lasta äitiään. En olisi koskaan ajatellut joutuvani pohtimaan tätä asiaa. Sterilisaatio olisi helppo tehdä samalla sektion kanssa. Sitten ei tarvitsisi enää käydä sitä karseaa vauvakuumetta läpi. Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä asiaa.

Huomenna mulla on lääkärinneuvola aamusta. Pikkutyttöjen kanssa sinne suunnataan. Saa nähdä onko mulla kaksi mukulaa rinnan päällä sisätutkimuksen aikana :D Meidän tk:ssa pitää jättää vaunut eteiseen... Mielenkiintoisia reissuja aina nämä keikat :) "Hei, älä koske siihen, se on.... tai oli... lääkäritätin juttu..."

Kaikkea hyvää masun kasvatuksiinne!

Noora ja Sulo 13+0 Poksista
 
Hei!

Pahoittelut miimii10 ja paljon halauksia :hug:

Elämäkantaa, olette kokeneet todella kovia, tsemppiä ja jaksamista :hug:

höplömmöö:
pahoittelut koirien poismenosta :hug:

Heikulle sympatiat myös täältä... !!!

Omaa napaa...

Reilu viikko sitten töissä vahigossa olin tekemisissä lapsen kanssa jolla oli todennäköisesti parvorokko... :( säikähdin tosi pahasti asiasta... olen käynyt verikokeessa vasta-aineista mut tuloksissa menee aikaa... olen murehtinut asiaa mut siitä ei ole nyt apua... pitää vain toivoa et vasta-aineita olisi tai etten olis saanut tartunttaa... jatkossa toki mahdollista että tartuntoja voi tulla mut niinhän periaatteessa voi tulla kelle vaan... parvorokkoa esiintyy myös joskus oireettomana... no mut nyt en jossittele vaan odottelen tuloksia... 100% ei edes ole tietoa oliko sillä lapsella parvorokko mut terkkari neuvolasta suositteli vasta-aineiden tarkistusta jo ihan töiden puolesta...

Sit eilen illalla olin kävely lenkillä ja sen jälkeen nostin roskapussin (joka painoi ehkä tavallista enemmän) roskiin ja samantien rupesi kramppaamaan vasen puoli vatsasta ja säteili selkäään, ei menny levolla ohitse ja en oikeen pystynyt kävelee ku kipu voimakasta, sellaista polttelua... lähdettii sit miehen kaa päivystykseen jossa kuunneltii sydänäänet ja sieltä kuului hyvin, lääkäri laittoi mut kuitenkin äitipkl:lle viel ultraan ku vatsa oli niin kipee... vauvalla oli kaikki hyvin, onneksi :heart: oli kasvanut hyvin ja kaikki kunnossa... kohdun suu oli myös kiinni... gyne epäili venähdystä...
Sit tänään aamusta se kipuilu taas jatkui, tuli ehkä 2 kipukohtausta mut vointi parempi kuin eilen ku silloin oli koko ajan kipua... kävin sit vielä tk-lääkärillä joka vielä laitto labrakokeita tulehduksen poissulkuun ja oon nyt muutaman päivän saikulla... Todennäköisesti tää kipu johtu siitä roskapussin nostosta, jokin ligamentti tms... venähti... en ois uskonut et sellaisesta voi tulla tälläisia oireita!!! Pitää kuulema ottaa nyt rauhassa... mullahan muuten on tää raskaus ollut lähes kivuton (toki erinäisiä tuntemuksia ja vihlasuja ollut muttei sillai kipua)... Mut nyt vointi jo muuten ihan hyvä mut kurkkukivun iski sit vielä tähän päälle että flunssa tällä hetkellä isoin vaiva!! Huomena aamuna lekuri soittelee labra vastauksista....

Sori kun tuli tollainen sepustus... mut tämmöstä tänne...
Ai niin, luulen että olen tuntenut vauvelin liikkeitä... sellaista jännää "möyrimistä ja muljahtelua" kun menen pitkäkseni... alkuun ajattelin että onko vain ilmaa mut tänään melko varma että oli vauva kun se tunne oli niin erilainen :heart:

Fb-syhmään voisin ehkä nyt liittyä kun töissäkin jo raskaudestani tiedetään! Laitan sul viestiä Pikkuprinssi!

Kivaa viikkoa!!!

Kultasiipi + Pikkuruinen 15+4
 
Heippa kaikille! Ja kiitos vastauksista, enpäs sitten ala turhaan murehtimaan tuota painoani, seuraillaan mihin suuntaan menee :)

heikulle :hug: täältäkin, ihan törkeää että tuollaista voi käydä!

Täällä on yksi "kummi" päätetty. En oikein tiedä voiko heitä kummeiksi sanoa kun lasta ei kasteta, mutta kummi on nyt ehkä kuitenkin selkein tapa ilmaista tämä :) Muut ovat vielä mietinnässä. Hauskaa sinänsä että minun ensimmäinen kummi lapsi tulee syntymään heinäkuussa joten juuri ehdin kastejuhlaan osallistua ennen kun oman lapsen laskettu aika on :)

Olo on ollut alku viikon ihan hyvä, vähän alkaa tuntumaan siltä että ulkona on joko siitepölyä tai sitten vain tuota katupölyä ihan kamalasti.. vähän on nenä tukkoisen oloinen. Ja ilmeisesti nyt alkaa vähän nivelten löystyminen tulemaan ajankohtaiseksi sillä lonkat naksuvat ihan koko ajan, eteenkin kun yöllä kääntää kylkeä :D

Täällä vaan toivotaan niin kovasti että olisi jo kesä! ja saisi vähän vähentää näitä vaatekertoja :)

ihanaa viikkoa kaikille!
R ja öttiäinen 12+0 :)
 

Yhteistyössä