~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

Uusille tervetuloa! :)

Joku kyseli synttäreistä ja ristiäisistä..Mä olen kans miettinyt että pidetään ne samaan syssyyn.Sukulaiset ja läheiset kun eivät asu tässä nurkilla.Ja meidän suku ja miehen suku on kuin yö ja päivä niin en tahdo heitä saman katon alle kuin pakosta :/

Mielitekosia on nyt hesen ruoka ( onhan se normistikin ) mutta nyt varsinkin :p Ja tuoremehu jota lipitän aamusta iltaan. Kahvi kyllä tökkii.Edelleen.

Mä kävin tänään neuvolas sen hempan takia..Ja eihän se ollut mitään noussut.Päinvastoin,laskenut kuulemma :( Vaikka olen syönyt rautaa. Sain loppuviikon saikkua ja meen huomen labraan. Taitaa olla jonkin sortin imeytymishäiriö mulla.

Liikkeitä tuntuu jo.Sellasia muljahduksia :heart:

Mä olen ollut jonkun aikaa jotenkin sekasin..Mulla ei ole ees hajua meenkö mä nyt viikolla 14+2 vaiko 15+2. Tänään on myös ollut itku herkässä :'(
 
Tervetuloa uusille!! :flower:

Oon käynyt lukemassa teidän muiden kuulumisia mutta en ole jaksanut kirjotella vähään aikaan. Meillä poika ollut viikon korkeassa kuumeessa, syytä tutkittu päivystyksen ja keskus-sairaalan voimin. oireet viitanneet aivokalvontulehdukseen, jossain vaiheessa epäiltiin jo myyräkuumettakin, mutta ne saatiin pois-suljettua! Reppanalla heilunut 40 asteen molemmin puolin kuume ja on ollut kyllä aivan syli-potilas :'(
Tänään onneksi jo parempi päivä ja suostui jo juomaankin aika hyvin. Kaikki energia on mennyt siis pojan sairastaessa, mutta nyt taitaa onneksi olla jo toipumaan päin!! :heart:

Ristiäiset ja vanhemman lapsen synttärit
minäkin pitäisin yhtä aikaa jos sellainen tilanne sattuisi. Samalla siinä voisi juhlistaa vauvan ensimmäistä juhlaa ja lapsen synttäriä.

Liikkeistä
: En ole ihan varma tunnenko. Välillä alavatsalla tuntuu pientä "nykimistä", niinkuin joku muljahtaisin nopeesti =) Nyt en vaan osaa erottaa, onko se pikkuisen liikehdintää vai jotain muuta.

Nyt lyö ajatus sen verran tyhjää, etten muista enää mitä piti kirjottaa mutta palaanpa taas uudemman kerran kun muisti pelittää B)

Hoikkalori ja rusina 15+3 :heart:
 
Tänä aamuna tuntui ensimmäinen kunnon potku, sen tunsi jopa ulkopuolelta! :)
Meille ei tule uuteen asuntoon nettiä, kun vasta alkukuusta, joten oon pois koneen äärestä perjantaista lähtien!
..jollei joku naapuri tarjoa mulle suojaamatonta yhteyttä kaheks viikoks :LOL:

Lara ja Nuna rv16+6
 
Huomenta!

Täällä juteltu noista juhlista. Mie olen lähinnä räknännyt, että niihin aikoihin kun yleensä ollaan pidetty ristiäiset niin on joulu! Silloin on myös kaksosten synttärit :) Mutta saas nähdä kuinka kummit, mummit ja muut sukulaiset saadaan kekkereille jouluhässäkän aikoihin. Ihan muutaman viikkoiselle en pysty pitämään ristiäisiä. Paakkelsit olen ainakin perinteisesti tehnyt itte ja aivan heti en raaski vauvaa päästää sylistäni :) JOku strategia olisi keksittävä, vaikka onhan tuohon vielä aikaa :D

Meillä on nykyään yhdistetty juhlia, kun niitä on niin kovasti. Lisäksi minun suku asuu Oulussa, niin että heitä ei ihan joka viikko saa kahveille. Ja kun he tulevat niin tupa on täynnä ihanaista porukkaa ympäri vuorokauden :)

Kaikille lapsille teen aina oman kakun ja kaksoset saavat sitten pitää kaverinimpparit keväällä. Heidän synttärinsä tosiaan on joulupäivänä, jolloin saavat yhteiskakun ja kynnelle kykenevät sukulaiset ja naapurit käyvät joulurääppiäisissä samalla :)

Melkoista organisointia vaati jo tämä juhliminen. Toistaiseksi sujunut ihan mukavasti.

Kyllä mulla pikkukaveri jo muljuaa masussa hennosti. Ai että odotan jo niitä aikoja kun kantapää tulee masusta melkein läpi :)

Kaikkea hyvää keskiviikkoonne,

Noora ja Sulo 12+1

 
Tuli noista juhlista vieä mieleen, että voishan bubbeli ne yhteiset juhlat ehkä tavallaan auttaakin isompaa vauvan hyväksymisessä? Kun silloin siellä juhlissa se vauva ei olisikaan kaiken keskipiste vaan he molemmat yhdessä....


Yritän jaksaa näitä töitä. Voi kun saisi jonkun ihan pikkuriikkisen vaivan, että voisi hyvällä omalla tunnolla hakea saikkua :ashamed:
No, nyt on naapurin tytöllä mahatauti, että voi olla sellanen nakki lapsilla seuraavaksi :( Ja juniori sai viime viikolla mpr:n, että siitäkin voi loppuviikosta tulla jotain pientä kuumetta.
On tääkin, kun pitää haeskella syitä, että voisi jäädä töistä pois...Mutta kun tää on vaan niin kypsää.


Zeena 15+3
 
Mä oon teidän juttuja tässä jo pitkään lueskellu, mutta itte en oo saanu aikaseks mitään kirjottaa...kaamee pahaolo ja väsymys on ollu mun kiusana melkein alusta saakka ainakin eiliseen saakka.
Tänään sit aamulla kun heräsin, niin alko pieni verinen vuoto ja nyt sitä sitten täällä hysteeraan ihan tolkuttomasti :( :(
neuvolasta sanottiin vaan että jos ei ala runsaasti vuotaa, niin ei vielä mitään tehdä...että vasta jos runsas vuoto tai kipuilu alkaa, niin sitten pitäs hakeutua päivystykseen.
Kamalaa tällänen epätiedossa eläminen...tahtoo heti selvyyden onko tää sitä pahinta.
Viikkoja tällä hetkellä on 12+5 (ihan vaan laskettu menkoista, olettaen että kierto olis säännöllinen 28pv) ja sellanen pieni toivo vielä yrittää jyllää, et olis juur menkkojen ajankohtaan ajottuvaa tuo vuoto ja et jos olis ihan harmitonta, mutta kun sit taas se joku toinen jyllää että ei voi olla muuta kun keskenmeno :(
 
merette, voit mennä päivystykseen vaikka heti. Minusta pelko ja ahdistus aivan tarpeeksi hyvä syy päästä ultraan. Yksityisellekin voisin suositella menemään, jos asutte sillain että pääsisit. Toivottavasti on vaan jotain limakalvosta tulevaa vuotoa. Voimia!

N
 
Hyvää aamupäivää arvon naiset! Olen pitänyt matalaa profiilia ja vain lueskellut teidän juttuja kun on ollut niin suuri pelko että kaikki ei muka ole hyvin. Mutta toisin kävi.

Nyt on ultra takana ja kaikki oli hyvin :heart: Vauva köllötteli jossain nurkassa ja vähän venytteli kun ultraaja yritti herätellä. Turvotus 0.7 ja mietin vielä odottaessa verikokeen ottamista. Päätin sen sitten kuitenkin ottaa. Nyt varpaat ristiin ja tuloksia odottamaan.

merette. Luulen että itse tuossa tilanteessa menisin päivystykseen enkä poistuisi ennen kuin tilanne on tarkistettu. Toivottavasti kaikki on hyvin.

bubbeli. Vaikka lapsia meillä ei vielä ole niin mulla kävi ihan sama ajatus mielessä että eikö sen asian saisi käännettyä esikoiselle positiiviseksi niin että ristiäiset eivät ole vaan uuden vauvan juhla vaan myös hänen.

Hajuista/mauista. Purkka. Sitä hajua en voi enää sietää. Välittömästi tulee kamala olo jos mies syö purkkaa vaikka autossa. Toinen hassu ällötys on maito. Joskus viikolla 8 join melkein litran päivässä. Nyt se maidon jälkimaku kammottaa. Mikä taas maistuu. Salaatti, tuoremehut ja RAHKA! Nam! :p

Ja laskettu aika siirtyi 26.10 vaikka sen olisi pitänyt siirtyä eteenpäin. En ymmärrä mutta ei kai minun tarvitse. Kätilö komensi tottelemaan tuota päivää :LOL:

Sofiia ja ööh 12+1 eli 11+4 :D
 
Joo, kyllä oon kans siihen tulokseen tullut että tästä päivystykseen lähden, kunhan saan noille kolmelle lapselle hoitajan, eli varmaan siis sitten kun isäntä tulee töistä.
Kyllä tää vuoto kovasti vaikuttaa siltä pahimmalta...mukana tullu pari hyytymääkin (ei kauhian isoo).
Ja pakko on niiden siellä terkussa asia tarkastaa, ennen en pois lähde ennen ku on asia tutkittu. Mun pää ei kestä kotona murehtimista, eikä oo mukava lastenkaan kotona kattella, kun äiti vaan itkee ja tiuskii koko ajan.
Nyt vaan tosiaan peukkuja pitämään että jos vaikka oliskin jostain harmittomasta kyse.
Itellä ei oikein enään toiveet oo korkeella :(
 
Meretelle peukut pystyssä että kaikki ois hyvin!!

Vähän tullu kirjoiteltua mutta päivittäin tulee sivuilla pyörittyä!Aloin kopsaamaan esikoisen aikana kirjoittamiani juttuja...kaamee duuni!HArmittaa et tuli kirjotettua sillonkin niin vähän,nyt ois kiva vertailla raskauksia.Närästys mulla alkoi jo silloin 12+3 viikolla ja tänään mulla samat viikot mutta ei närästystä!!!jihaa!!!Minkäköhän oireen sitä nyt saa...Mitään oireita väsymyksen lisäksi ei ole...eli helpolla taidan tässäkin raskaudessa päästä!Toivottavasti synnytyskin menis saman kaavan mukaan...3h55 min ja kaikki ohi.
En muista nickiä jolla oli kaamee synnytys....saako udella missä oikein synnytit??

Piti kommentoidakkin jotain lisää,mutta pää lyö tyhjää....

Aurinkoista päivää kaikille!!
Happy ja pulla 12+3
 
Hellurei!
Täällä ilmoittautuu myös uusi mamma listoille. Piti odotella vielä muutama hetki tätä, mutta kun täällä alkoi tulla noita saman kohtalon omaavia esille, niin ajattelin tulla myös jakamaan tätä odottamisen "tuskaa". Eli odottelen toista lastani, la 12.10. Synnärinä toimii TAYS. Esikoinen on nyt 1v.4kk.

Kävin siis NP-ultrassa parisen viikkoa sitten ja itse ultrassa kaikki kunnossa. Np-turvotus oli 1,9. Sitten katsottiin verinäytteet ja laskuri näytti riskiluvun 1:30. Kyselin että mikä heitti riskin päälle, ja se oli toinen niistä musta otetuista verinäytteistä. Nyt sitten ensi viikolla lapsivesipunktio ja siihen tulosten odottelut päälle. Eli tsemppiä meille kaikille tämän läpikäyville!! :hug:

Muuten raskaus mennyt ihan ok, sinne 11 viikolle voin kyllä aika huonosti, mutta nyt elämä voittaa vaikkakin aina aika ajoin tulee pahan olon aaltoja.

Ja täällä näytti olevan myös noita pelkopolin asiakkaita muitakin, mulla on kanssa se edessä vähemmän nappiin menneen synnytyksen jälkeen. Nyt jälkikäteen kaikki ihan ok, mutta imukuppisynnytys, kontrollin menetys jne. hiukan pelottavat.

Mutta kaikille oikein mukavaa odotusta!

Keukeu ja Tirppi 14+1
 
Tsemppiä Merette! Toivotaan, että olisi kuitenkin harmitonta vuotoa... Tulehan kertomaan sitten kuulumiset!

Ristiäiset+synttärit: mullekin tuli mieleen, että ehkä helpottaisikin mustasukkaisuutta, jos esikoisella olisi omatkin juhlat siinä samassa ja hän saisi myös omia lahjoja ja vaikka oman kakun? Ristiäisvieraat eivät muuten välttämättä tajua muistaa esikoista mitenkään (esim pikkulahja/tuliainen tms) ja silloin hän saattaa tuntea itsensä enemmän syrjäytetyksi niissä juhlissa... No jokainen tietää oman tilanteensa parhaiten. Meilläkin kuopus täyttää marraskuun lopussa 5v, mmutta en vielä tiedä miten toimitaan, yhdistetäänkö vai miten... Omat kaverisynttärit hän nyt ainakin saa, mutta ehkä sukulaissynttärit vois yhdistää ristiäisiin. Tai sit passataan ristiäiset suosista tammikuulle. Ans kattoo nyt, kun saisi ensin tän odotuksen vähän varmemmille vesille...

Mua alkaa tosiaan epäilyttää haluanko sitä veriseulaa ollenkaan... Huomiseen aika päättää, hui!

Jaja 11+4
 
Mä noista veriseuloista, kun ihmetyttää.

Kun meillä oli vaihtoehtona se veriseula ja se piti ottaa rv9, ei myöhemmin. Ja siihen yhdistettiin se nt-tulos. Onko toi myöhemmin otettava nyt joku eri? Kun mä ymmärsin, että se missä kävin niin piti nimenomaan ottaa heti kun rv 9 tuli täyteen.

Jos halunnut osallistua tähän yhdistelmään niin sit oli ultra rv 14-15, missä ei sit enää turvotusta mitata.
 
Zeena, mä kävin siinä yhdistelmässä missä otettiin toi näyte aikaisemmin ja sitten ne vaan vietiin mukaan sinne np-ultraan missä kaikki nakutettiin yhteen. Ja tosiaan tota verikoetta ei voinut ottaa kun tietyillä viikoilla.

Meillä muistaakseni meni niin, että jos ei halunnut tuohon yhdistelmätutkimukseen, olisi ainoa kunnan tarjoama ultra ollut vasta rakenneultra.
 
Aisla
Tervetuloa uusille! B)

Tare on kyllä ruokia jotka ällöttää...eli (raakaa) lihaa ja kalaa sisältävät pakkaukset kaupoissa, kotona ja mainoksissa, meinaan heti oksentaa. Nytkin on pakastimessa jotain muutaman kuukauden takaisia kyseisiä pakkauksia ja en ole pystynyt edes katsomaan niitä. Pakko laittaa pian mies tekemään niistä jotain, valmiina ehkä voin syödä niitä. Ehkä mulla on vähän liian voimakkaana luontainen reaktio että välttäisin raakaa lihaa ja kalaa, ei tarttis kyllä ihan näin voimakas olla :/

Ehkä tosi tyhmä kysymys, mutta kun esikoinen syntyi joulukuussa niin silloin ohjeena oli että ei saa viedä ulos kolmeen viikkoon eikä lämpötiloista ollut mitään puhetta, oli plussaa tai pakkasta...Mites nyt sitten jos vauva syntyy siinä loppusyksystä? Eli milloin voi viedä sitten ulos pidemmäksi aikaa? :ashamed:

Närästys on alkanut olemaan päivittäistä, ja on tosi inhottavaa..Rennietä tulee napsittua, ei ollut esikoisen kohdalla tässä vaiheessa tietoakaan mistään närästyksestä (eikä kyllä lopussakaan erityisen pahasti).

Aisla 15+1

 
Tervetuloa kaikki uudet!

täällä on ollut vähä hiljais eloa kun kotona on nettipoikki ja muutenkin vähä vaikeaa nyt.
Eilen oli neuvola jossa kaikki oli suht ok. Hb toki oli vain 107 toisella mittauksella, verenpaineet 100/66. Eli pyörrytykselle ja väsymykeselle syy lienee noissa. Klexane piikitys jatkuu raskauden loppuu nyt. YÖK! mä niin vihaa niitä piikkejä. Väsyttää sairaasti ja itkettää kaikki.

Eilen hoitaja kysyi multa että odotanko lasta? olin vähä aika että mitä?!? mutta sitten sanoi että kun poika menee vaan 10päivää/kk hoitoon, oli siittä päätellyt asian.


Vaunut meillä on jo, Orajovi Air 2007 Mallia. Pääsee hyvin missä vain tääl maalla.

Äitiyspakkauksen meinaa ottaa jos se on kiva. Vaatetta meil kyl olis, mutta mies sano eikö se olis kiva ottaa.

Nyt varmaan pitää jatkaa töitä, vaikka ei huvittais kun ulkona on nii komea ilma!

auroora 16+0
 
äitiyspakkauksen taidan ottaa minäkin vaikka aika paljon on esikoiselta jäljellä vaatteita. tosin jos ovat ihan kauheita niin otetaan rahana. mä oon vaan niin pakettien perään että melki sama mitä sisällä on niin oon jo innoissani :LOL: ja se rahahan on ihan mahdottoman pieni.
esikoisen paketista jäi käyttämättä kokonaan kans se toppahaalari kun ekana talvena oli ihan järkkyiso ja nyt tokana talvena taas aivan liian pieni (syntyi 11/08) ja joku hirveä collegeasu jäi käyttämättä myös sekä se makuupussi lähes kokonaan kun mulla on jäljellä mun ja mun veljen vanhat 70-luvun ihanat ruskeat makuupussit (toisessa jotain nalleja ja toisessa "lumihiutaleita" )

onneks ei enää väsytä niin paljoa että olis täyspakko nukkua päikkäreitä, nyt ehtii surffailemaan koneellakin vähän enemmän ;)

ihana aurinkoinen ilma ulkona! kävin pojan kanssa aamulla kerhoilemassa ja ulkoilemassa ja sit vielä pikkasen kaupoillakin.

noonie+muru (mulle välähti toi työnimi joku päivä sitten) 15+4
 
Heippa kaikille!

Sairastuin sitten minäkin viikonloppuna maha- ja oksennustautiin, yök! Onneks meni nopsaan ohi eikä kukaan muu oo sairastunut ainakaan vielä. Olo parani aika pian ja nyt oon jo taas täysissä voimissa. Pienemmällä pojalla on kovasti nuhaa ja on aika kiukkusta miestä mut toivotaan ettei kuumetta nosta. Aina sitä jotain pientä sairastelua on...

Ristiäisistä ja synttäreistä oli puhetta. Meillähän oli aikoinaan samaan aikaan kun esikko täytti syyskuussa 3v ja tää kakkonen oli syntynyt elokuussa, ni juhlat oli sitten syyskuussa. Ensin oli ristiäiset ja isoveikka sai kuivata vauvan pään, ennen kahvittelua laulettiin isoveikalle ja molemmille oli omat kakut. Hyvin meni eikä isompi kokenut jäävänsä mitenkään vähemmälle. Ilmotin vaan kaikille sukulaisille etukäteen et on tälläset yhdistetyt juhlat ja näin vältty vieraatkin sit yhdeltä "ylimääräseltä" reissulta meille.
Sellasen vinkin voisin kyllä antaa et kannattaa sopia et isomman lahjat annetaan joko heti kun tulevat( ja varaa aikaa tähän) tai että vieraat pitää piilossa siihen saakka kun on synttäreiden aika. Koska meillä tää osio meni vähän sähläykseks eli lahjoja anneltiin sit siellä täällä.
Tällä kertaa en tiedä kuinka ristiäiset järkätään kun tosiaan joulu hiippailee sieltä vastaan mut josko sitten marraskuussa ni ehtis ennen? Pienempi kun täyttää 2v elokuussa ja isompi 5v syyskuussa niin ei tarvii tällä kertaa yhdistellä siihen syssyyn enää ristiäisiä. Muutenkin meidän täytyy miettiä jotain muuta paikkaa kun omaa kotia, kun meitä rupee oleen niin iso porukka ettei mahduta enää meidän pieneen asuntoon.

Vaunuista. Meillä on vuonna 2008 ostetut gessleinit ja oon ollu tosi tyytyväinen! Ei oo mitään pahaa sanottavaa, et ne jotka vaunuja kattelee ni kannattaa ehdottomasti tutustua näihinkin. Meillä oli niissä sit seisomalauta isommalle ja hyvin mentiin sillä yhdistelmällä kun ikäeroa oli 2v 11k. Nyt joudun miettiin vakavasti tuplien ostoa kun ikäeroa tulee 2v 2kk ja kuljetaan kävellen paikasta toiseen.
Onko kellään kokemuksia mitkä ois sellaset mihin mahtuis vähän pidempikin 2vuotias vielä kyytiin?

Äippäpakkausta ei oteta kun on tuota vaatetta niin mahdottomasti kertynyt. Uskon että meille tulee kolmas poika, joten kaikki tarvittava löytyy jo ennestään. Esikoiselle aikoinaan otin (oli musta tosi tarpeellinen ja hyvä) ja tokalle otin rahana, joka meni sit vaunuihin. Tällä kertaa raha menee sit luultavasti tuplien hankintaan.

Nyt meen ootteleen kummityttöä kylään. Tarvis paljastaa vissiin tää vauvasalaisuuskin hänen äitilleen, iik. Mekun ei olla paljon kellekkään kerrottu kun on ollu hyvin epävarmaa koko vauvan saanti, mut nyt aattelin et pakko kertoo kun masu jo pömpöttää. Ja toisaalta, eihän elämästä ikinä tiedä! Voihan sitä sattua myöhemminkin vielä jotain ja onpa sit ihmiset kärryillä ja saa tukea.

Tsempit kaikille, jotka jännää seulan tuloksia :hug:

Aurinkoista päivää kaikille :heart: hömpiäinen 13+1
 
Lääkärineuvolassa käyty ja täytyy sanoa että naurettavaa! Edes sydänääniä ei kuunneltu.Onneksi siis ostettiin se doppleri kotiin aikoja sitten. Seuraava ultra 14.toukokuuta,eli toukokuuhun mennessä olisin jo odottanut about 20 viikkoa kokonaisuudessaan ensimmäisten sydänäänien kuulemista jos mulla ei ois kotona doppleria.
Siinä ei vaan näy lukemat että kuinka kovaa sydän lyö.mutta tärkeintähän on kuitenkin että se edes lyö.
Kyllä vituttaa kun sillon kuunneltiin kun olin raskausviikolla 8 ja sillon eivät saaneet tietenkään kuuluviin ja huolestutti mut.Ja nyt kun oon jumaliste viikolla 17 niin sitten ei kuunnella.
Mua kyrpii jotenkin nyt tää niin paljon että oon saamarin ilonen että me on ruvetaan rakentaa sitä omaa taloa ja päästään helvettiin täältä.kun täällä ei mikään toimi.
Joku muuten kirjoitti että olis helppo mennä ton muksun kanssa vaan bussilla ja olla se 3 tuntia siellä jossain ja odottaa bussia..Noh,nyt kun kattelin noita aikatauluja niin ongelma hiukan vaikeni entisestään..Eli,meijän neiti herää puol 7 aikaan,sillon tietysti mäkin herään ja meen suoraan vessaan.Okei,ottasin siis sillon sen näytteen.Näyte säilyy jääkaapissa ohjeen mukaan 2 tuntia.Bussi lähtee täältä kymmenen tienoilla.Eli menee ton näytteen kanssa kyllä vaikeaksi nytten. Äh,hittooko mä edes vien sitä ikinä!En jaksa välittää enää.

Heidi ja Mörkky 16+0.
 
Ai mun on pakko kertoo tää.Siellä neuvolassa oli sellanen pikkutyttö isänsä kanssa joka kerto mulle sitten että hän on menossa 5 vuotis lääkäriin,ja sen jälkeen menee katsomaan pientä vauvaa.Sitten jo uskalsi sanoa että äiti on synnyttänyt vauvan ja me ollaan sitä menossa katsomaan lääkärin jälkeen.Isä siihen sano että no,ekaks me mennään kotiin ja sitten sinne,että ole ihan rauhassa nyt.Tyttö oli niin kovin innoissaan niiden uudesta vauvasta,että ei meinannu paikoillaan pysyä siinä :heart: Suloista.
 
pikainen (.)

Äippäpoli: Ultrassa käyty ja kaikki ok ja sain puhuttua, että la pidetään 21.10. :D
Seuraavaksi rakenneultraan sitten 31.5.

Sisätaudit: Rupean pistämään pitkävaikutteista insuliinia illalla, paastoarvo pitää saada pysymään alle 5. Jossain vaiheessa tulee varmaan lisäksi lyhytvaikutteinen insuliini.

Nyt väsy iskee :(

ps. siellä oli varmaan joku keskenmenon saanut nuorinainen. Teki todella pahaa, kun he äitinsä kanssa molemmat itkivät siellä.. Oli hirveän syyllinen olo, kun itse oli juuri saanut hyviä uutisia..

bubbeli 12+6

 
Lekurineuvolassa käyty eilen yläpaine oli 160 paremmalla puolella en kerennut kauoa
istahtaa ja valkotakki verenpaine tietysti alapaine oli ok
Sydänäänet kuunneltiin kuului net ekakäynnilläkin lekuri sanoi että mitä vähempi rasvakerrosta sitä aikuisemmin ja varmemmin kuuluvat
Terkka sit sanoi että mulle tehtäs sokeerirasituskoe mä olin vähän hämmästynyt
otin selkoa tietty mitä tapahtuu millä viikoilla sitähän ei yleensä tehtäs alle 40 v uudelleensynnyttäjille kun mun molemmat lapset vielä olleet syntymäpainoltaan 3 kg molemmin puolin tehään nykyään melkein kaikille apua tunsin itseni vanhaksi vaikka tuo 40 v ei kovin kaukana ole voikohan tuosta kieltäytyä

 

Yhteistyössä