~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

Harmaata päivää P-Karjalasta.. Oli kyllä tiukkaa aamulla reilun viikon loman jälkeen palailla "sorvin ääreen", työkseni olen tekemisissä lapsiperhe-asioiden parissa joten positiivista on se, että asia on ainakin ajankohtainen itsellekin :)

Aurinkovoiteiden käytöstä, en ole ainakaan itse ikinä kuullut että raskaudella olisi jotain vaikutusta voiteiden suhteen. Kuulostaa huhulta, joka ei pidä paikkaansa.

Vaunut saan ystävältäni, ovat 2006 vuoden Emmaljungat, mallista ei tietoa, väriltään musta/harmaat. Siistit ja hyväkuntoiset ovat mitä pikaisesti niitä kerran katsoin, ystäväni ei ole niitä hyvin käyttänyt. Sovittiin, että annan heille tyttöni entisen polkupyörän apupyörineen päikseen. Näin se tavara vaihtaa omistajaa tarpeen mukaan B)
Ehdin vuosi sitten myydä "tarpeettomana" esikoisen entiset vaunut sekä syöttötuolin, hieman harmittaa... Mutta olivathan ne jo 5 vuotta vanhat silloin. Syöttötuolin sekä turvakaukalon hankinta onkin edessä, ajattelin mahdollisimman pian hankkia ettei jää viime tinkaan (olevinaan) :snotty:

Äitiyspakkausta ei ollut tarkoitus ottaa. Esikoisen makuupussi ja peitto löytyy, ne riittää pakkauksesta. Olen jo ostellut "sukupuolettoman" vaatteita aika paljon, harsot ja muut oheistarvikkeet (harja, kynsisakset jne) täytyy hankkia myöhemmin. Harmitti kun esikoltakin jäi pitämättä, oli niin mukava pukea sitä vaaleanpunaista että ottaa kaljusta pienestä punakasta selkoa ollaanko neitiä vai herraa ;) Pakkaus tulee julki nyt huhtikuun lopulla, ei ole viran puolestakaan tietoa minkälainen on tänä vuonna luvassa..

Seuraavaa neuvola-aikaa en ole vielä saanutkaan, meillä joutuu käymään keskussairaalassa 12vkon ultrassa, joten siellä kun viime viikolla kävin niin ei seuraavasta käynnistä tietoa olekaan.. Olisi mukava päästä jo punnitukseen ja höpöttelemään =)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille,
Signature83 13+3
 
Mä lähdin kesken duunipäivän, kun oksentelin taas yhtä päätä. Puuh, sais alkaa loppua jo tämä :( .

Mä en ole ostanut mitään tavaroita/vaatteita vielä, enkä aio ostaakaan pariin kk:n. Saan tosin vaatteita isot kasat, sängyn, turvaistuimen, syöttötuolin yms. Vaunuja tosin netti-ikkunaostelen jo :LOL: .
 
Heipat,

täällä on taas säpinää, kivaa! Koitan itsekin aktivoitua hieman. :) Mulla on niin monta rautaa tulessa välillä kun Facebookkia ja blogiakin kirjotan jne. mut kyllä tää tästä taas, niin kiva on kuitenki ollu listaakin päivittää! Tervetuloa uusille! :flower:

Vaunuasia mietityttää täälläkin... Meidän neiti on nyt vasta 2v 1kk ja tosi pitkiä matkoja jaksaa kävellä jo, ja suht nätisti. Joku mainitsi tosta kaupunkijutusta niin se kyl muakin ahdistaa jos ei olis kaupunkireissuille tuplia, toisaalta kun täs meidän kaupungissa tuntuu olevan niin sairaan vaikeaa mahtua mihinkään yksienkään yhdistelmien kanssa niin mites sit tuplien... Manducasta oon haaveillu paljon et sais sit vauskin siihen ja isomman matkiksiin, vois olla yksi vaihtoehto noin. Meil on jokatapauksessa Teutoniat varastossa vauvalle, ne on n. 2004 malli mut priimakunnossa saatu sukulaisilta jo neidille ja oikein hyvät on edelleen. Ensin kopan kanssa ja sit ilman. :) Ja yhdellä mun kaverilla on just 2½v ikäeroa niinkuin meillekin tulee ja hyvin on pärjäilleet sen seisomalaudan kanssa.

Itse oon ainakin niin punapigmenttinen et mun on pakko käyttää aurinkovoiteita... Jotenkin ihana ajatus olla masukas kesällä. :heart: Viimeksi piti loppuraskaudesta tumppautua vielä kaikkiin maailman toppavaatteisiin (mulla oli mun MUMMON vanha toppatakki, ainoo mikä mahtu päälle... :D ).

Mä haluaisin kovasti äitiyspakkauksen ottaa... Katsotaan nyt millanen sieltä tulee. Mä taas tykkäsin 2007 pakkauksesta kovasti ja käytössäkin oli monet vaatteet. Plus ne vauvan kynsisakset, vesilämpömittarit sun muut oli kyllä sellasia mitä en olis tajunnu muuten hankkia. Toppapuku meillä meni neidin toisena talvena tavallaan sit kun maaliskuussa syntyi.

Onks kellään mitään uusia outoja mielitekoja? Mulla on siis TABASCO... Minä joka normaalisti niin vieroksun kaikkea tulista, ei oo mun juttu. Tabasco tuoksuukin niin hyvälle että aijai. Viime viikolla mies teki tomaattikeittoa jota höysti tabascolla ja eilen mä sit lisäilin sitä spagettikastikkeeseen ihan onnessani. :D

Meil on keskiviikkona toka neuvola, kovasti jo odottelen... Kotivaaka näyttää et painoa ei olis tullu yhtään, oikeastaan laskenut hieman viime nla-mittauksesta mut katotaan nyt... Neuvolan vaaka ei anna armoa. :LOL: Aina niin prikulleen tarkka.

Nyt tuli hirmunen romaani, paljon asiaa... Päivitän vielä ton listan. Sit olis tarkotus lähtee kaupungille syömään jätskit ihanan aurinkoisen päivän kunniaksi.

- mama-L & Bebe 15+0 <3 pox. -
 
mama-L itsekkin olen sitä miettinyt että on ihanaa kun mahaa on kesällä :) Mulla oli kanssa mummon toppahousut sinä talvena kun esikoista odotin :LOL:

Vaunuista on ollut puhetta.. Voin kertoa että harvoihin ainakaan vierekkäin istuttaviin tupliin mahtuu hirveen "vanhoja" lapsia. Ne on niin kapeita että lapset joutuu istuu ihan ahtaasti ja varsinkin talvella..

Yli viikon loma oli ihanaa :) Vaikka kipeitä oltiin.. :/ Viikonloppuna käytiin pyöräilemässä ja vitsi että otti jalkoihin :) Ulkona on niin ihana ilma että ei tekis mieli olla kun ulkona ja tehdä pihahommia :)

Pikku prinssi ja vaavi 12+3 (pitäis nimi varmaa vaihtaa kun pikku prinssi oli esikoisen kutsuma nimi rakenneultran jälkeen) :)
 
Musta on kanssa ihanaa olla möhömaha kesällä =) ! Ja masu on vielä nätissä vaiheessa, ihan viimeisilläni musta tulee jo sitten suhteeton, tiedän kokemuksesta ja merkit ovat taas jo olemassa :/... Mulla oli kuopuksesta laskettu kuukautta myöhemmin syksyllä kuin nyt, eli odotukset korkealla, että masu on kesällä nätti, mutta jaksan touhuta vielä hyvin.

Mun tekis mieli Emmaljungia myös ja ehkä ostankin ne... Pojilla kävi kääntymässä sen seitsemät rattaat (eikä taida riittääkään jos tuplatkin lasketaan), mutta Emmaljungat oli noista ekat ja vikat ja niihin taidan päätyä taaskin. Jotenkin niiden muotoilu ja kuosit miellyttävät mun silmääni. Olen aina saanut vaunut hyvin kaupaksi ja ihan hyvän hinnalla, joko huutiksessa tai sitten Vauvan/Kaksplussan myynti-palstan kautta, eli en arkaile ostaa uutenakaan, tosin vähän käytetytkin kelpaa jos osuu sopivat kohdalle.

Kuopus potee vatsataudin jälkimaininkeja, eli kotosalla taas pari päivää. En pistä pahakseni (siis kotipäiviä, sen taudin kylläkin, yöks!), sillä hiton tiukkaa teki viime viikolla olla töissä vaikka oli lyhyt viikkokin (3 päivää ). En tiedä millä olisin edes selvinnyt vielä 5 päivästä putkeen, huhhuh! Pahoinvointi on nyt kuitenkin selvästi jo helpottamaan päin, hyvä niin. Armoton väsy kyllä vaivaa edelleen, kun uni meinaa tulla niin tosiaan meinaa tulla, olin sitten sohvalla tai ratissa |O ... Ja nukkua vois vaik kuinka usein ja paljon.

Jaja ja yhä työnimetön pikkuinen 11+2. Torstaina np-ultran jälkeen kerrotaan pojille (jos kaikki siis hyvin) ja eiköhän sieltä joku työnimi sitten pian muodostu ;)...
 
Heippa Mammat!

Meillä on pikkutyttöjen välissä 2.3 vuotta. Alussa meillä oli kaksosilta jääneet tuplavaunut, mutta tosi äkkiä alettiin mennä seisomalaudalla. Meillä oli kumminkin tosi hyvät nuo tuplat varalla, kun mulla ei ole ajokorttia. Esimerkiksi kerran juoksin terveyskeskukseen kun vanhempi sai tajunnanhäiriökohtauksen. En olisi saanut häntä kannettua millään. Nyt nuo kaksosilta perityt tuplat on jo kaatiksella eli tiedä häntä pitääkö vielä vanhoilla kotiäidin päivillä ostaa uudet tuplat!!! Ja Hertalle ostetut Teutoniatkin alkaa olla jo aika hyvin käytetyt. Varmaan mennään kierrätysvaunuilla, kun kerran kyseessä jo 5. muksu. JOs tämän jälkeen jo malttaisi jättää masun kasvatuksen muille?

Huomenna meillä on se np-ultra. Saa nähdä meneekö yöunet. Selviää sitten ne viikotkin lopulta. Pääasia tietysti olisi, että masusta löytyisi sinnikästä elämää.

Mama-L, missä osoitteessa pidät blogia? Mulla on leivonta ja ruokablogi jos joku tykkää käydä kurkkaamassa:

www.ruusperinrutinat.blogspot.com

(höh, en saa linkitettyä...)

Olen täysin hurahtanut lasten synttärikakkujen tekoon sekä koristeluun. Kekkereitä alkaa olla jo aikas usein tässä huushollissa että köökin puolella saa pörrätä ihan tarpeeksi :) Nyt en ole kunnolla pystynyt päivittämään kun on ollut nämä olot, mutta eiköhän se elämä tästä piristy ja pääsee upottamaan sormet taikinaan.

Voimia!

Noora ja Sulo 11+3
 
monella on tällä viikolla näköjään tuo np-ultra :heart: saadaan pitkin viikkoa ihania ultrauutisia :D minulla myös keskiviikkona,otan nuoremman pojan mukaan että selviää sitten tarkemmin tuo masuasukki hänelle.....kuopus on kova silitteleen vatsaa ja kyselemään,mitä vauva tekee nyt jne....saa nähdä mitä tuumaa ultrassa :heart:

tänään siis poksuu 12+0
 
Jeps, meilläkin on nyt toinen neuvolakäynti takana. Viimeksi nähty neuvolantäti olikin jäänyt vuorotteluvapaalle ja kesän ajan tavataan tätä uutta tätiä. Ihan mukavan oloinen oli, vaikka ei meillä kamalasti juttua irronnut. :)

Käynnin perusteella kaikki tuntui olevan hyvin. Niin kuin Sutiinaa, niin mekin kuultiin tänään sydänäänet ekaa kertaa neuvolassa. Mies sano olevansa vähän pettynyt, kun se ääni olikin vain rytmikästä suhinaa. Se odotti varmaan konkreettisempaa, nopeatempoista pompotusta. :) Mut ihanaa, et vauva löytyi hyvissä voimissa ja ilman mitään etsintöjä! Täti laski, et vauvan syke oli jossain 140 ja 150 välillä. Mulle oli tullu painoa lisää 290g/viikko - ihan ok. Verenpainekin oli hyvä, vaikka sitä vähän jännitin, kun mullakin meinaa se tilanne aina verenpainetta nostaa.

Seuraavan kerran raskautta seurataan virallisesti vasta rakenneultrassa 19.5. :/ Sinne tuntuu olevan vielä niin pitkä aika! Onneksi neuvolantäti rohkaisi ottamaan yhteyttä tässä välilläkin, jos siltä tuntuu. Ihan vaikka sydänäänien kuuntelua varten. :) No, jos se vauva rupeis kohta puoliin enemmänkin kasvamaan ja liikehtimään, niin eiköhän se pidä luottamuksen yllä raskauteen.


Tatara, rv 15+2
 
nordenskjold Ihania kakkuja olet tehnyt.. Rupesi melkein kuola valumaan kun niitä katseli :) Ja ainakin nälkä tuli :) Mun pitäis tehdä esikoisen 1 v synttäreille kakku ja olenkin kaikkia mahdollisia kakku kuvia kattonut enkä vieläkään tiedä minkälaisen tekisin.. :ashamed:
 
nordenskjold, mäkin käväsin just tuolla sun blogissa katselemassa, ja siellä oli mahtavia kakkuja, salaatteja, pullia.... kaikkea ihanaa syötävää kodin arkeen ja juhlaan. Sä oot kyllä tosi taitava käsistäsi ja jaksat nähdä vaivaa! Tuo blogi on lisäksi jotenkin ihanan tunnelmallinen! :)
 
Moi !

Niin se esikoinen vaan kaks vuotta täytti ja ihanat juhlat pidettiin! Hulinaa riitti iltapäivästä pariksi tunniksi kun koolla oli mun 10 hyvää äiti ystävää ja heidän 16 lasta =)
Onnex meil on tilava koti ;)

Tänään oli myös np-ultra !! Siellä 5cm pituinen pikku pötkylä pötkötteli ja oli niin sikeässä unessa että oikeen jouduin kyykkyhyppyjä ja teko yskiä tekemään jotta saatiin toinen ees hetkeksi hereille :heart:
Niskaturvotusta oli olemattomat 0,8 joten en osallistunut veriseulaan ollenkaan.
Oli kyllä ihana käydä moikkaamassa pikkuista ja kuulla että kaikki oli niinkuin pitääkin!

Nyt toivon sydämeni pohjasta, että pahoinvointi alkaisi väistymään ja alkaisi se paras ja virkein ajanjakso raskaudesta! Piha oottaa haravointia jne =)

Nyt on tää mama niin väsyny, et pakko hipsii untenmaille!

Ihania aurinkoisia päiviä kaikille :heart:

Minä ja PikkuVoike 11+4
 
täällä taas....pitkiin en ole kurkkinut tekstejä...paljon on ilmeisesti ihmisille tapahtunut...ajatellin kysäistä muilta, että onko teillä hiiva ollut ongelmana...mulle lääkäri sano, et täytyy lääkitys ottaa,,no pääsiäisenä käytin lääkkeet ja sama rumba on taas päällä...mikä siis neuvoksi...
 
meillä oli kurja päivä eilen kun jouduttiin lähettää kaksi koiraamme karvakorvien taivaaseen :'(
No, eiköhän tämä ajan kanssa taas helpota...

nyt olisi jo hiukan energiaa mennä pihahommiin jne, mutta neiti on mahataudissa jo neljättä päivää. blääh. Voisiko nää sairaastelut jo olla ohi toviksi...

Jep jep...
Höplömmöö 12+2
 
Tervetuloa mukaan Elämä kantaa. Voin vain aavistella kuinka pelottavaa tilanteessasi on olla raskaana. Nyt varmasti tilannetta seurataan tarkasti äitipolilla. Olen kuullut joistakin lapsensa kohtukuolemassa menettäneistä äideistä jotka ovat loppuraskauden osastolla ihan vaan tarkkailun ja henkisen jaksamisen vuoksi. Onnea Matkaan ja Voimia Teille!

Höplömmöö, voi surkea! Miten voi luopua kahdesta karvakaverista samana päivänä :( Voimia sinnekin!

Sutulii, ihana että siellä se sydän pomputteli.

vauvakuumeilija, joillekin tulee tosi helposti hiivaa raskausaikana. Kysy lääkäriltä saako niitä tehokkaita suun kautta otettavia lääkkeitä ottaa raskausaikana. Jos saa niin mieskin kannattaa hoitaa yhtä aikaa. Jostakin muistelen että niitä ei voisi ottaa, eli silloinhan ei auta yrittää kun ruokavaliolla. Sokerit ja valkoiset viljat lisää hiivaa. Niitä vähemmälle ja hapokasta tilalle. Ei hyvältä kuulosta :)

Mie olen aivan hermoraunio sen iltapäiväisen np-ultran takia. Huh huh! Eiköhän ne tunnit tästä kulu hitaasti mutta varmasti?

Leivinuuni päätti pistää juhlan kunniaksi savut sisälle, kun ei ole niin pitkään aikaan lämmitetty. Ja Pinja-bouvierillä alkoi elämänsä ensimmäinen juoksuaika... Rouvalla sentään meikit naamassa ensimmäistä kertaa kahteen kuukauteen. Se kompensoi kyllä muut vitsaukset :)

Mukavaa päivää,

Noora ja Sulo

 
Noora, munkin pakko kehaista sun blogia :flower: , kävin myös kuolaamassa ja ihastelemassa kakkuja! Ihanaa kun toiset jaksaa ja osaa :p . Tsemppiä ultraan, mulla on vasta to ip ja lasken myös jo melkein tunteja...

Sutulii, onnea äänistä ja tsemppiä myös ultraan!

Angel08, onnea ultrakuulumisista ja pienelle päivänsankarille kans :flower: !

Tervetuloa elämä kantaa, onnea ja voimia odotukseesi ja tervetuloa porukkaan :) !

Nyt tyhjeni pää mitä kenellekin... No ei muuta kuin vilkutukset kaikille!

Omalle navalle ei uutta, edelleen kotona oksutoipilaan kanssa... Sydänäänet kuulin viimeksi tänä aamuna kotidopplerilla, eli hengissä pikkuinen ainakin on. Torstaita odotellessa...

Jaja ja pikkuinen nimetön 11+3
 
Heippa,

Elämä kantaa Osanottoni raskaasta kokemuksestasi ja lämpimät onnittelut uudesta raskaudestasi :hug: Enkeleitä matkaan pikkuiselle :heart:

höplömmöö Osanottoni myös sinulle koiriesi menettämisestä :hug: Se on todella raskas paikka :hug:

VauvakuumeilijaEi kai siihen hiivan auta muu kuin syödä, tai siis käyttää lääkkeet. Itselläni oli paha hiivakierre ennen lapsia, mutta se loppui kuin seinään kuin lakkasin pitämästä "muovisia" pikkuhousunsuojia sekä - pikkuhousuja ja siirryin puuvillaisiin, sekä aloin nukkumaan öisin ilman pikkareita. Myös mies kannattaa hoitaa voiteella.

Noora :eek: En voi muuta sanoa! Ihailtavaa ja upeeta :heart: Ihana elämäntapa teillä! :heart: Ja tulethan kertomaan ultrakuulumisesi.

Kysymys supisteluistaItselläni on takana esikoisesta sektio ja kuopuksesta alatiesynnytys. Sekä esikoisen, että kuopuksen raskaudessa oli harjoitussupistuksia, jotka huomasin vain mahan kovettumisena. Nyt minulla on supistuksia päivittäin, jotka tuntuvat ihan kipuna. Rasituksessa ja kohtua koskettaessa supistelee aika herkästi. Onko teillä kohtu herkistynyt tuntemaan supistuksia alatiesynnytyksen jälkeen vai onkohan nämä oikeasti "kovempia" supistuksia? En haluaisi hirveästi riskeerata kun noita verenvuotojakin on ollut.

Terveisin P123 15 tasan :heart:
 
PRKL.. Nyt vaan (ja taas) omaa napaa!

Mulla piti olla tänään neuvolalääkäri, jotta sairaslomaa olisi jatkettu, loppui siis eilen. Nyt se lääkäri on PERUTTU!! Lääkäri on sairastunut..
Hitto, mulla on tänään yövuoro, joten pakko saaha se todistus.. Ei oo totellista... :kieh:

bubbeli 12+5
 
Voi harmi bubbeli, kun menee noin vaikeaksi... Vaadi jollekin päivystävälle lekurille aika tai eikös sun neuvolan th:kin voisi kirjoittaa sulle ne 3 päivää alkuun ja sit uusi lääkäriaika? Toivottavasti asia järjestyy!
 
Voi Jaja, sanos muuta!

Th ei voi määrätä sairaslomaa, jos ensin on määrännyt lääkäri. Ja Kelan päivärahojen vuoksi tarvitsen diagnoosin, jota th ei voi laittaa sairaslomatodistukseen.

Soitin th:lle ja yhtään mitään aikoja ei ollut tänään vapaana, ei edes soittoaikaa. Hän kehotti menemään päivystykseen. Eipä kyllä kiinnosta mennä sinne jonottamaan kaikkien vatsatauti ja flunssapotilaiden kanssa.

Soitin sitten vielä äippäpolille, jonne minulla on huomenna aika. Sieltä sh lupasi selvittää, josko lääkäri voisi huomenna takautuvasti kirjoittaa s-lomaa. Kun huomenna on nt-ultra+lääkäri.

Nyt sitten odottelen soittoa sieltä....
bubbelibuu 12+5

 
Bubbeli, ai niin joo, ei tietenkään oo th:sta apua kun on jo sl pohjalla... No, toivottavasti äippäpolilta tärppää! Toihan kuulostaa ihan meidän tk:n toiminnalta, ei oo aikoja ei, ainakaan ikinä kun niitä kipeimmin tarvittaisiin... Tsemppiä!
 
Juuuh, tuntuu kaikkialla olevan sama meininki :( Tosi kurjaa, kun raskaana ollessa joutuu säätämään ja vääntämään.

Soittivat sieltä äippäpolilta ja tämän päivän saan ainakin s-lomaa. Huomenna katsotaan sitten jatkoa, että miten menee. Työnantajakin on varmaan tosi happy, kun en osaa tänään kertoa kuin, että huomenna lisää tietoa.

Toisaalta ärsyttävää, olin varautunut tänään siihen tietoon, että kuinka kauan tässä vielä (saadaan) olla s-lomalla.. Ja nyt joudunkin odottamaan huomiseen. Onpas kauhean pitkä aika :LOL:

Täällä taisi olla muitakin huomenna nt-ultraan menijöitä?

 

Yhteistyössä