~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

Täällä uusi odottaja ilmottautuu :wave:

Tervehdys vain kaikille! Alusta lähtien olen lokakuisten pinoa seurannut, itse liityn joukkoon nyt kun ultra takana ja viikkoja hyvin kasassa. Niin paljon huonosti käyneitä raskauden alkuja oli tässä joukossa, että realiteetit tuli kyllä itsellekin selväksi :(

Viime kesänä päätettiin miehen kanssa (hän on jo pidempään toivonut kakkosta taloon), että alkuvuodesta ruetaan kokeilemaan josko tärppäisi niin että saisin kotona olla kun esikoinen aloittaa koulun, uskomatonta mutta hetihän se sitten tärppäsi =)

Laskettu aika tähdentyi viime käynnillä ultran mukaan 15.10, kuukautiskiertoni on hyvin epäsäännöllinen (35-50) joten voi vain ihmetellä kuinka edes raskauduin noin pian, esikoisesta oli sama homma. Synnytyssairaala on PKKS.

Alkuodotus meni valtavan väsymyksen ja vellovan kokopäivä-pahoinvoinnin kourissa, mutta kun viikkoja kilahti 12, kaikki loppui kuin seinään. Hieman jo pelkäsinkin pahinta, esikoisen aikana oksentelin päivittäin vielä syyskuussa (tyttö syntyi joulukuussa). Viime ultrassa selvisi, että istukkani on tällä kertaa etuseinämässä, joten liikkeitä ei tarvitse odotella vähään aikaan, hieman se harmittaa. Esikoisen aikaan lepatus alkoi tuntua vatsan pohjassa vkon 12 aikoihin. Tiedättekö onko muuta, mihin etuseinässä oleva istukka vaikuttaa?

Tyttö odottaa valtavasti pikkusisartaan. Hän on jo puolisen vuotta puhellut, että toivoisi että saisi pikkusiskon tai -veljen. Kerran kummitätinsä luona olon jälkeen hän kertoi, että oli ripsi irronnut silmästä. Tyttö oli sen asetellut sitten nenän päälle puhaltaakseen sen pois ja toivoakseen jotain. Kertoi toivoneensa että saisi pikkusiskon tai velikin kuulema kävisi, siinä vaiheessa olin jo raskaana mutta emme olleet vielä tytölle kertoneet. Miehen kanssa oli mukava myhäillä toisen toiveelle :heart:

Viikon 10 aikoihin kerroimme lähisuvuille (isovanhemmat sekä sisarukset) ja tytölle että lokakuussa olisi lisäystä tulossa, tyttö on edelleen sitä mieltä että se ripsi sen aiheutti, toive on nyt toteutunut =) Mukavana yllätyksenä tuli monelle asia, koska olemme aiemmin olleet aika varmoja ettemme enempää lapsia meinaa. Nyt jo tosin on kolmaskin mietinnässä :LOL:
Tässäpä tärkeimmät, anteeksi jos tuli kamala romaani :ashamed:

Kirjoittelemisiin siis B)

Signature83 13+2

syömisistä ja nälästä: oon huomannut että mulla tulee tasan samaan aikaan nykyään nälkä kuin mun 1v4kk pojalla :LOL: en pysty paljoa vieläkään syömään kerralla, mut ihan kai normaalisti kummiskin.painoo en oo nyt mittaillut ja hirveet mielihalutkin on kaikonneet, pystyn jopa kahvia taas pikkasen juomaan.

melkein joka päivä luulen tuntevani jotain pieniä muljahduksia ja "painelua" tuolla alavatsalla (tarkemmin vähän vasemmalla ), mutta silti on ihan kauhea epäluulo ja pienoinen paniikki että kuvittelenko vain. katoin että ekassa raskaudessa olin jo vkolla 16+ kertonut neuvolassa että oon jotain tuntenut,sit viikolla 18+ olin jo varma että tuntuu liikkeet.

nyt sit joutuu oottaan sinne viikoille 20-24 ennenkuin saa mitään uutta "virallisesti verifioitua" ;) tietoa... :/
noonie 15+1

Justiinsa lueskelin tuosta istukan paikasta eilen. Istukan paikka saattaa vaihtaa paikkaa raskauden edetessä.
Joissain tapauksissa istukka saattaa olla kohdunsuun päällä, joka tarkoittaa, ettei alatiesynnytys ole mahdollinen.

bubbeli 12+3

Mimii10 osanottoni ja :hug: suruunne! Ihanasti sanottu vietnamilaiselta ystävältäsi, tuli ihan tippa silmään! Toivottavasti pystyt nauttimaan häävalmisteluista, sillä häät ovat kuitenkin myös tosi ihana asia! Kaikkea hyvää tulevaisuuteen!

Paljon on myös täällä ihania ultrakuulumisia, onnea kaikille!

Tervetuloa Signature!

Äitiyspakkauksesta mä varmaan otan sen ku on eka tulossa, niin ei oo aiempaa tavaraa, saapahan siitä sitten jotain, vaikka vähän kurjaa että niin moni on ollut siihen pettynyt, toivottvasti uusi pakkaus ois kiva!

Mitä mieltä ootte itseruskettavista ja kosteusvoiteista joissa on itseruskettavaa? Siskoni sanoi ettei niitä tulisi käyttää raskauden aikana, sama koskee kuulema aurinkorasvoja. Mulla on tulossa kaverin häät toukokuun lopussa, ja ois kiva saada vähän väriä ihoon, kun ei tässä tuskin kerkee aurinko vielä sitä ennen ottaa, eikä solkussa voi käydä.

Leli kiva että ttäl on muitakin kenen maha ei oo vielä kauheesti kasvanu! Mulla menee kans viel normivaatteet, ehkä jotkut farkut ei enää mee, kun ovat valmiiks olleet kireet, ja nyt tuntuu ettei mitään kauheen kireetä haluu käyttää. Iltasin maha on toki suurempi, mut aamusin aika normin näkönen. Vähän tossa jo huolestuin, ku tuntuu ettei se kasva, mut kyllähän se viel kerkee ;)

Ihana ilma ollut viikonloppuna! Kohta aateltiin miehen kanssa korkata grillauskausi, kunhan se nyt malttaa lopettaa teranssin teon :)

Danuli +toppis 13+2

Pahoittelut miimii10 :hug: jaksamista!

Tervetuloa Signature83 !

Äitiyspakkauksesta oli täällä ollut puhetta, me aiotaan se kyllä ottaa. Esikoinen kun on tulossa niin mukava saada kaikkea tarvittavaa kerralla :) Vaikka mä kyllä olen kiitettävästi käyny kirppareilla ja vaatetta on kertynyt jo yhden kaapillisen verran :LOL:

Vaunuja olen hieman jo katsellut ja ainakin tällä hetkellä haluaisin Emmaljungan Duo Edge Sport Cryptonitet. Meillä kun miehen kanssa on tuota pituuseroa aika paljon, niin noissa olisi se teleskooppiaisa ja muutenkin olen kyseisistä vaunuista kuullut hyvää. Se on sitten eri asia riittääkö rahat, kun noilla on kuitenkin tuota hintaa.

Leli täälläkin on yksi joka käyttää vielä ihan normivaatteita, aamulla menee napit kiinni vielä ihan hyvin, mutta iltapäivään mennessä avaan yleensä yhden napin.

Vielä olisi 3 päivää ja 4 yötä ultraan, jos siinä on kaikki hyvin niin sitten voin ainakin vähäksi aikaa lakata stressaamasta. Mä niin toivon, että pienellä olis kaikki hyvin!

Sähikäinen ja Nöttis 11+5 :heart:

muoks: piti vielä lisätä tickeri tähän loppuun :heart:

Tervetuloa Signature83! :) Oli ihana kuulla noin paljon sinusta ja teidän perheestä jo ekassa viestissä!

Mä luulen, et oon tuntenut vauvan liikkeitä puolen viikon tienoilta asti. Perjantaina oli hetki, kun mahan sisältä tökittiin useampaankin kertaan parin minuutin kuluesa. Kutsuin miehenkin tunnustelemaan ja hyvin sekin liikkeet tunsi. :) Eilen taas ei tuntunut yhtään mitään ja meinas jo rueta huolestuttamaan. :| Yritin lohduttautua sillä, et kait tuo maha on sille vauvalle vielä niin iso, ettei sen tartte koko ajan ihan pinnan tuntumassa olla, joten ei ne liikkeetkään sillon tunnu. Tänään liikkeitä on onneksi tuntunut taas pikkusen. Kyllähän tää aika aikasta taitaa olla liikkeiden tuntemiseen vielä näin ekassa raskaudessa, vaikka luulen, että kyllä noi tuntemukset oikeesti vauva on... ehkä. :) Istukka oli nt-ultrassa kuulema kohdun takaseinässä, joten senkään ei pitäisi olla liikkeitä vaimentamassa. En tiiä uskooko neuvolantäti huomenna, jos kerron sille liikkeistä. Se tuntu niin epäilevälle ja tuomitsevalle, kun kerroin tehneeni ekan raskaustesti jo kolmea päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää, ja tulos oli silloin haalea positiivinen. Merkattiin ensimmäisen positiivisen testin tulos kuitenkin vasta sille päivälle, kun kuukautisten olis pitänyt alkaa, kun sinäkin päivänä positiivisen tuloksen sain.

Mekin ajateltiin äitiyspakkaus ottaa, kun ekaa odotetaan. Toivottavasti sen sisältöön ei tosiaan tarvitsisi pettyä, niin kuin täällä monet on tehneet. Ikävää tosiaan, jos monet tärkeät vaatekappaleet onkin sit liian isoja, just kun niitä tarviis. Mä luulen, et meillekin lokakuisille tulee käymään niin, et haalari tulee olemaan ihan liian iso vauvalle ensi talvena. Vuoden päästä talvella lapset on jo niin isoja, että kävelevät, joten vahvempaa pukua tosiaan varmasti tarvitaan, niin kun Taikamyrskykin kertoi. Silti miehen kanssa koetaan, että pakkaus on ok, koska siitä saadaan aika paljon sellaista pientä tavaraa, jota ei sit tartte erikseen lähtee ostelemaan.

Mä katselin ensimmäistä kertaa lastenvaunuja lehdestä pääsiäisen pyhinä. Miehen sisko oli tuonut mulle luettavaksi vauvalehden, jota sit selailin. (Pääsiäisenä ekaa kertaa aloin uskaltamaan ajatellakaan tulevan vauvan hankintoja.) Ihan parhaan näköiset ja oloiset oli eräät Emmaljungan valkoiset vaunut (sen tarkemmin en mallia ym. katsonut). :) Hinta niissä on kyllä kova. Mies on jostain syystä tuntunut olevan vähän vastahankaan koko vaunujen hankintaan :LOL: , mitä en kyllä ymmärrä yhtään. En oo vielä saanut miehen ajatuksen ideasta kiinni. :D Joka tapauksessa mä luulen, et me ei välttämättä edes uusia vaunuja osteta. Jos vaan saatavilla on kunnossa olevia, siistejä käytettyjä vaunuja, ne kävisi hyvin. Sen verran pihiä porukkaa ollaan... ja kyllähän se kierrätys luontoakin säästää. :) Ehkä noihin vaunun toimintoihin, ominaisuuksiin ja lisävarusteisiin pitäs vähitellen rueta tutustumaan paremmin. Sen tiedän, että hyvin maaseudulla kulkevat vaunut pitäis kuitenkin olla.

Huomenna olis siis seuraava neuvola. Vähän jännittää joko saadaan kuulla vauvan sydänäänet ja onhan kaikki kunnossa... ettei ne liikkeiden tuntemiset olis vaan kuvittelua. :)

Hyvää sunnuntai-illan jatkoa ja iloista alkuviikkoa teille kaikille!

Tatara, rv 15+1

se olis taas viikko menny,aika menee nopeesti,huh.....pojat kotiutui juuri joten saatiin elämää taloon....vaikka ei multa tuota jännitystä ole tältä päivältä puuttunut kun olen ollut nyrkkeilymatseja kattomassa :D moni kyselikin siellä että kuinkas et ole kehässä mutta,huomasivat sitten massun ja lupasivat ootella ens vuoden matseja :D
mulla oliskin menevä alkuviikko kun tiistai oli se lääkäri,neuvola ja ke nt-ultra :heart:
niitä ootellessa.....

sutulii 11+6 ja huomenna poksuu 12 :heart:

puskajussi, me kans katottiin toi 2012 viime viikolla ja kyllä vaan oli huono leffa! Et varmaankaan menettänyt mitään oleellista, jos alusta jäi jotain katsomatta. Minä nukuin lopusta reilun puoli tuntia... Alku oli kuin eri leffasta, loppu todelle surkea.

Mekin otetaan äitiyspakkaus, kun on ekaa odotetaan. Harmillisen paljon huonoja kokemuksia teillä. Mulla kans ajatuksena se, että siinä tulee kuitenkin niin paljon tarpeellista tavaraa. Toivottavasti vaan olis nättejä vaatteita!

Leli, mulle menee myös normivaatteet, nyt yhdet tiukemmat farkut alkaneet puristaa, mutta kyllä niitäkin vielä voi käyttää, ei tosin iltaisin. Mulla on tätä massaa muutenkin reilusti, et ei kyllä kovinkaan nopeasti ala tuo kasvava kumpu edes näkyä. Nyt sen erottaa entisestä läskivatsasta sillä, että se on kova. :)

Muutamilla tais viime viikonloppuna olla ongelmia miesten kanssa, mulla tänä viikonloppuna. Olin yövuorossa ja mies on sitte vetänyt veljensä kanssa täällä pikkukännit, nyt se on maannut koko helvetin päivän. Sen verran aamulla yritti olla reipas, että vaihtoi mun autoon renkaat. Eikä se olis mulle mitään juomisesta kertonut, ellen itse olis haistanut kuinka viinalle se haisee. Kämppäkin oli siivottu, ei ollut mitään jälkiä ryyppyillasta. Netin sivuhistoriasta katselin, että ennen viittä oli vielä ollut netissä. Ärsyttää eniten se, ettei voi reilusti kertoa mikä oli illan meininki. Olis ollut ihana päivä tehdä pihahommia yhdessä tai vaikka lähteä johonkin. Nyt oon sit saanut yksin touhuta. Ärsyttää! Nyt on sit pikkuinen mykkäkoulu menossa...

Heilo ja pikkuinen 15+0, POKS :)

Äitiyspakkauksesta se aijotaan kyllä ottaa.. Tykkäsin esikoisenkin kanssa ja käytin kaikkia vaatteita :) Toivon vaan etteivät hirmusesti vaihda tuota 2009 kuoseja, koska tykkään 2009 pakkauksesta :) Paljon kauniimpi kun 2007 oli...

Vaunuista Olen epätoivoisesti yrittänyt löytää mieluisia.. Emmaljungat ois mieluisimmat muuten, mutta niin pirun kalliit. Sellaset samankaltaiset kun löytäisi mutta halvemmat. Tarvitsisin korkeet vaunut, koska käyn kaupassa kävellen ja tarviin kauppakassille tilaa rattaitten alle ja koska ollaan miehen kanssa pitkiä. Sitten sen verran pitkän työntöaisan että esikoinen mahtuisi seisoma laudalla seisomaan siinä asian ja kopan välissä... Taidan olla vaativa :LOL:

Vaunuista Mä haluaisin ehdottomasti Emmaljungan Duo Edget tai sitten Emmaljungan Mondialit (ja valkoista nahkaa). Mies ei vaan ole kovin innokas, kun meillä on jo kahdet..
Meillä on tällä hetkellä Emmaljungan City Cerox 360-vaunut, jotka on ihanat! Mutta ne ei oikein palvele talvella, kun niissä on ne pienet eturenkaat..
Ja toisina (käytettynä ostetut) Emmaljungan Ceroxit. Ne alkaa vaan olemaan aika huonossa kunnossa ja ne on mökillä säilytyksessä, tiedä sitten missä kunnossa kankaatkaan ovat.

Äitiyspakkaus Minä haluaisin ottaa, mies ei. Meillä kyllä on noita vaatteita esikoiselta, joten siksi ei välttämättä ole edes järkevää ottaa sitä.

Yövuorot Mä olen NIIN KATEELLINEN teille, joista työnantaja/pomo on huolissaan!! Kun sairaslomalta palaan takaisin, niin joudun viemään lääkärintodistuksen, ettei suositella yövuoroja.. edelliset raskaana olleet on omalla ilmoituksella päässeet tekemään kahta vuoroa. Minulle ei tuon raskausdiabeteksen vuoksi suositella enää öitä, että se pysyisi tasapainossa.
Näistä kaikista huolimatta pomo aikoo seuraavaan listaan kirjoittaa yövuoroja, eikä osannut sanoa, että mitä tehdään, kun palaan töihin tämän lääkärintodistuksen kanssa. Varmaan vetää multa kaikki vuorot sieltä yli. Olen liittoonkin jo soitellut asiasta ja ei ihan näin noi hommat toimi. Paitsi meillä!
Kaiken huipuksi alkaa työkaverit kääntämään selkänsä ja kettuilemaan. Minä en kuulema voi sanella pomolle, että mitä vuoroja teen. Ehkä se on pomon asia sanoa minulle se, eikä tässä kukaan ole mitään sanellut, olen kertonut sen, mitä lääkäri on minulle sanonut.....
Ihana palata sairaslomalta takaisin töihin, sitten joskus. Ei kauhesti tällaisten jälkeen kiinnosta!

Mutta nyt lopetan avautumisen
:flower:

bubbeli 12+3

mimii10: osannottoni :hug:

sais jo nämä huonot uutiset loppua tällä palstalla.

vaunuista ollu juttua. itteä kehittäs kunnon tuplarattaat, ku ikäeroa tulee 1v 3kk. saa ny nähä tuleeko hommattua ku uutena en ainakaan ala ostaan.. meillä on jo 4 rattaat... tolla meitin 9 kk ikäsellä on käytössä brion kombit kovalla kopalla. neiti on isoa kokoa ja meinaa käyä pieneks se koppahärpäke jo. isosiskon kohalla ei tätä ongelmaa ollu ku oli pienikokonen. onneks nyt saa kuiten vähennettyä vaatetta niin mahtuu paremmin.

huomenna ois niskapoimu-ultra. jänskättää vähän.

mun vanhemmat oli meillä kylässä, niin sanottiin heille kolmosesta. isäni luuli vitsiksi eikä äitikään meinannu millään tajuta, vaikka kuinka vihjailin. lopuks hiffas ku kuvaa näytin. :LOL: muille kerron sitte ku kehtaavat kysyä...

torstaina sit sokerirasitukseen ku meinaa välillä päässä heittää syönnin jälkeen...prkl...

justiina ja salamatkustaja 12+6

matkailusta: ite oon ollu kahessa aiemmassa raskaudessa ulkomailla. ekaks bulgariassa jotain 20 viikolla ja hyvin meni. kakkosesta olin viikoilla 12-14 thaimaassa. nyt lähetään toukokuussa kaheks viikkoo turkkiin. ny on vielä helppo lähtee ku ei ole ku kaks vahittavaa...kolmen kans voi sit mennäkki aikaa ku minnekkään pitemmälle tulee lähettyä....

Täällä aiotaan ottaa äp.Viime vuoden oli kiva,mutta jos sitä sais kuitenkin sen uuden koska kahet samanlaiset vaatteet olis jo vähän hassua! :LOL:

Keskiviikkona olis lääkärineuvola,sitä ootellessa.Ja kohta alkaa oleen käsillä rakennusprojektin aloittaminenkin,voi että sitä vipinää sitten :D

Heidi ja Muxu-kax 15+5

mulla niin kauheesti vauvanvaatteita ja tarvikkeita, ettei ole tarvetta äippäpakkaukselle. Sen pienen rahasumman voi sitten sijoittaa vaikka niihin tuplavaunuihin... Oran tuplavaunut varmaan otetaan, kun haluan sellaiset perinteiset nelipyöräiset ja ne on kuitenkin tosi kapeat. Esikolla ollut oran yhdistelmät ja olen ollut super tyytyväinen niihin.

Heikku, mulla kans keskiviikkona lääkärineuvola. Voidaan sit vertailla kokemuksia. :LOL:

Tänään miehellä vapaapäivä ja aurinkoista keliä luvassa. Eiköhän tämä mene ulkoilessa! :)

14+2

äippäpakkausta en tule ottamaan,esikoiselta otin 2007 ja siitä tuli käytettyä vain lakanoita ja makuupussia. Silloiset värit ei olleet meikäläisen makuun.

Mullakin on keskiviikkona lääkärineuvola! Pitäis mitata verenpaineet kotosalla,kun mulla on se valkotakkiverenpaine :D

Ekat perhosen lepatukset tunsin ultrapäivänä 7.4,jolloin viikkoja oli kasassa 13+2.

Ajoittainen aamuöllötys vielä on seurana,eilen piti taas oksentaa sappinesteet pihalle :/

T. t 77 ja asukki 14+0 Poks!

Sitä piti kysyä Hyvinkääläiset onko meillä muuta kuin lastentarvike mistä ostaa lastenvaunuja? Tiedän ite vaan että vantaan varistossa on vaikka kuinka noit kauppoja mut se on ehkä vähä kaukana...

Vaunuista/rattaista: Olen tässä mietiskellyt tarvitaanko toisi vai ei, ikä eroa kun tulee se 2v 9kk, mutta esikko on ika meniä vielä ainakin niin ei tule shoppailuista mitään tai asioidan hoidosta kupungilla jos ei ole jossain jumissa istumassa. Pitää varmaan seurailla tuleeko kesän aikana tuohon pieneen päähän järkeä lisää. Olen katsellut tuollaisia mihin pikkusisarus tulee ns, tavaratilaan ja isompi isitten ylös rattaisiin. Menisivät sitten jatkossakin vain yhdellä. Ajattelin jos myisi yhdet matkrattaat pois. Miehelle en ole kyllä kertonut, mutta minähän niitä käyttelen.

Synnytys: Jäi viime kerrasta Kotkasta niin p*aska maku suuhun osastolla olosta. Että olen miettiny polilinikka synnytyksen mahdollisuutta. Siis tietysti jos kaikki menee hyvin, kuten viimeeksi, mutta nää reissut kun ei ole samanlaisia kuin harvoin. Että joutuis korkeentaan yhden yön oleen sairaalassa. Ajattelin ottaa puheeksi seuraavassa neuvolassa. Koska nyt tuntuu että mielummin mitä vain muuta kun siellä osastolla oloa. Tosin pikku ongelma on kai istukan paikka! Jun tuo nt-ultraaja mainitsi että se on hieman kohdun suulla. Ja eikos se estä normi synnytyksen? Onko kellään kokemusta? Vai voikos se viellä siirtyä siitä pois, kun jotain sellaisesta mainitsi myös. Että tiedä sitten kuin näille mun "hienoille suunnitelmille" käy.

Taikamyrsky ja aarresamakko 16+3

Heissan uuteen viikkoon! :D

Danuli Aika omituista, että joku kertoo ettei aurinkosuojia voisi käyttää. Ei se iho sen parkkiintuneempi raskausaikana oo, että kestäis aurinkoa yhtään paremmin. Päinvastoin, kannattaa suojata enempi, koska on alttiimpi maksaläiskille, ym. Tietty mä ainakin kattosisin hellävarasemman version, hajusteettoman ainakin. Ja paljon kertoimia!
Mä oon tykkäsin tän keskimmäisen odotuksen aikana oleilla rannallakin ihan loppuun asti. Ei onneksi tullut huonoa oloa auringosta. Jotkuthan voi tulla pahoinvoivaksi paahteesta..
Noista itseruskettavista, ennemmin mä käyttäsin niitä raskausaikana, kuin menisin solkkuun. Käsittääkseni niiden vaikuttava aine on periaatteessa sokeria. Mut jos joku on viisaampi tässä niin kertokoon.. :)

Herra Hoo lähti sitten ensiyrittämältä polkemaan pyörällä ilman apupyöriä. Tää kun ei suostunut oikeen edes apupyörillä ajamaan viime kesänä. Oli eka kesä kun yleensäkään ajoi.
Siinä mielessä erikoinen heppu, että luistelussakin sama juttu. Ei millään suostunut edes kokeilemaan ja sitten viime syksynä sanoi haluavansa kiekkokouluun. Mietittiin, et mitähän siitä tulee, kun ei oo luistellut kuin kahdesti edelliskeväänä. No laitettiin luistimet jalkaan ja siitä se sit kertalaakista meni kuin vanha tekijä. Ja hiihdossa myös.
Jännästi kypsyttelee noita juttuja...

Taidetaankin lähteä nautiskelemaan raikkaasta aurinkokelistä. Nyt menee lenkitkin reippaammin, kun hän pyöräilee ja ite saa vauhdilla kipittää perässä B)

:wave: Puskajussi ja Onni 14+6 :heart:

bubbeli No jopas sulla on työnantaja ja työkaveritkin vielä! Uskomatonta, kyllähän sen pitäis tajuta, että kun sulla on vielä rd, niin kyse on oikeasti terveydestä.
Meillä ainakin osa työkavereista odottaa innolla, että pääsevät tekemään lisää öitä! En ole kyllä vielä lähimmille työkamuille edes kertonut tästä raskaudesta, et eivät tiedä odottaa niitä mun öitä tehtäväksi.

Vaunuista, mulla olis jo kova hinku päästä katselemaan eri vaihtoehtoja. :) Emmaljungat olis minunkin suosikit. Miehen veli on lastentarvikeliikkeen varastossa töissä, saatais sieltä kai hyvät alet. Ne ei myy emmaljungaa, joten saas nähdä mihin merkkiin päädytään.

Nukuin viime yön sohvalla, kun ottaa niin pattiin toi mies. En oo puhunut sille eilisen iltapäivän jälkeen mitään. Taitaa taas hormonit olla pelissä, kun ei tämä oikeasti niin iso juttu olis, mutta minua vaan niin vituttaa. Enkä tietenkään voi lopettaa tätä kiukuttelua noin vaan. :D

Meillä on huomenna neuvolalääkäri, toivottavasti saadaan sydänäänet kuulumaan!

Heilo 15+1

Istukan paikasta:

Mulla oli nt-ultrassa täysin kohdunsuun edessä, mutta ultraaja (kokenut, vanha täti ) sanoi, että on melkein 100% varma, että nousee siitä vielä pois. Eli kohdun kasvaessa se istukkakin monesti siirtyy. Rakenneultrassa tilanne tarkistetaan ja jos silloinkin on vielä edessä, niin uusi tarkistus taas vähän ajan päästä ja vasta joskus sitten aletaan miettiä sektiota. Eli jos istukka on kohdunsuun päällä niin alakautta synnyttäminen ei ole mahdollista.
Jos istukka on etuseinämässä niin siitä ei ole haittaa alakautta synnyttämiselle. Se vaan voi altistaa herkästi verenvuodoille ja silloin pitää tietysti olla tarkkana, levätä jne.

Minä ainakin uskoin sitä mun ultraajaa ja rauhotuin ton istukan kanssa, kun siihen asti olin kans stressannut asiasta. Eiköhän se siitä muuta paikkaa kun kohtu kasvaa.

Muuten ei kuulu mitään uutta. Hieman ehkä supisteluja ollut, niitä olen tässä seuraillut. Viikonloppu meni lasten kanssa, mies oli raksalla 14 tuntia joka päivä. Käytiin lasten kanssa ruokkimassa raksamiehiä ja isiä :) Raskasta olla lasten kanssa yksin, mutta pakko jaksaa vaan. Eikä tää tästä helpotu kun tuo kolmas tulee :p

Zeena 15+1

Täälläkin tänään kävin nyt sitten lääkärissä noiden alamasukipujen vuoksi. Meinasi että ovat varmaan liikarasituksesta johtuvia supisteluita ja sain nyt 3vkoa sairaslomaa ja sitten meen uudelleen kontrolliin. Pikkusen sydän löi taas hurjaa vauhtia ja muutenkin kaikki vaikutti olevan kunnossa. :) suuri helpotus kyllä, ku pelkäsin jo niin pahinta..

HayLina ja Hippu 14+5

Yhteistyössä