~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

Heippa pitkästä aikaa.

Mistähän aloittaisin..

Kätsylle ONNEA :flower:

Liikkeistä: Ekassa raskaudessa tunsin 16+2, tokassa 15+4 ja nyt on jokusen kerran tuntunut siltä että olikos tuo kuperkeikka? Varma en vielä ole ollut.

Ukosta:Meillä ei onneksi tuo baareilu tuota ongelmia kun tuo ukko ei baareissa viihdy. Muuten kyllä tuulta ja tappuraa riittää :ashamed:

Verenvuodoista:Minähän olin niitä tyyppejä jolla on ollut alkuraskauden verenvuotoja. Aluksi silloin ekojen menkkojen aikaan viikon verran kirkasta verta. Silloin kohdussa todettiin hematooma. Viikolla 8 (toisten menkkojen aikaan) tuli ihan n.0,5 ml verran kirkasta verta, eli pikku läntti. Pahin oli tämä viimeisin: viikko sitten (12+3) heräsin yöllä siihen kun supisti. Mies oli töissä ja molemmat lapset nukkui mun vieressä. Heti supistuksen jälkeen tunsin lorahduksen ja tajusin mistä oli kyse - sänky oli veressä ja koko matkan vessaan lorisi verta oikein huolella :( Loppuyön aikana tuli vielä iso siteellinen. Onneksi olin pari päivää aikaisemmin käynyt nt ultrassa, joten tiesin että vauva oli silloin kunnossa. Ja luojan kiitoksi minulla oli lainassa kaverini doppleri jolla sain heti :heart: äänet kuuluviin. Itkuhan siinä tuli kun sen lotkotuksen jälkeen kuulee pikkuisen :heart: äänet :heart:

Kävin aamulla kättärillä tarkastuksessa ja kaikki oli kunnossa - hematooma oli poistunut ja istukka oli vielä niin matalalla että lääkärin mukaan se saattaa sieltä vielä jatkossakin vuotaa. Pikkuinen voi vallan mainiosti ja teki tapansa mukaisesti kuperkeikkoja vauhdikkaasti. :heart: Lääkärin mukaan voin elää normaalisti, ilman rajoituksia. Ei kyllä itselle tulisi mieleenkään nostella painavia, venytellä tai lähteä samba tunneille.

Maha on jo niin iso että tuntemattomatkin sen jo tunnistavat vauvamahaksi.

DoppleristaMinulla on kuulunut hyvin äänet 10 + viikosta lähtien. Vauva vaan pyörii niin valtavasti vielä että joka kerta äänet kuuluu ihan eri paikasta. Tänään oli tosi hankalaa. Vauva oli ilm. selkä minun selkää vasten ja äänet sai kuuluviin vasta kun painoi laitetta "kohdun taakse". Pitää vaan muistaa olla selällään ja polvet koukussa. Tämä siis lohdutukseksi niille jotka eivät aina saa ääniä helpolla kuuluviin - vauvan asento vaikuttaa valtavasti!

Ihanaa masun kasvatusta toivotellen P123 13+5
 
Moikka!

Semmoista vaan kun mun y-viestiin kerhosta ei koskaan vastattu, ja nyt sitten joku oli kirjotellut että jos perustettais fb:n ryhmä, niin sen sitten bongasin ja laitoin liittymispyyntöä...
 
Huomenta!

Toissapäiväsiä ultrakuulumisia:
Toissapäivänä sitten oli se ultra ja kyllä jännitti! Mutta niin vaan se pieni siellä heilu terhakkaasti Selkä edellä oli meihin päin, eikä meinannu millään kääntyä, vaikka kuinka kätilö yritti hytkytellä masua
Down-riskiksi saatiin 1:9600, mikä on tosi pieni onneksi! Hyvin näky jo rakenteita, sydämen kammioita ja munuaiset mm. Pituudeksi saatiin 6cm, mutta ei ole ihan tarkka, koska tosiaan selkäpuolelta piti mitata.
Saatiin ihania kuvia ja yhdestä katottiin, että vauvalla on mun leuka ja miehen nenä Varmaan ne piirteet vielä muuttuu.
Ja mikä parasta! Pahoinvointia ei oo ollu sitten torstain, jee!

Hei minä voisin kans liittyä tuohon facebook-ryhmään. Eli menenkö tuonne ryhmän sivuille ja laitan kutsun vai yv:täkö pukkaan sulle Pikku prinssi?
 
Eli fb:n kautta kutsu ryhmään :) Esittäydytään sitten siellä että jokainen tietää kuka on kukin :)

En saanut jonkun kutsua jostain kumman syystä hyväksyttyä.. Laitatko sinä joka olit kutsun laittanut mutta et ole ryhmässä silti niin uudestaa kutsun ryhmään!
 
saan kirjoitettua kuulumiseni ja viesti onkin hyvin omanapainen :ashamed: Olen kyllä aktiivisesti seurannut tarinointianne, mutta olen ollut epäuskoinen oma raskauteni jatkuvuuden suhteen, joten olen pysynyt vain taustalla.

Täällähän kärsittiin rv 5-8 ajoittaisista pienistä verenvuodoista ja toispuoleisesta vatsakivusta. Oireet antoivat aiheen epäillä kohdunulkoista raskautta. Kuitenkin rv 9 olleella nlakäynnillä selvisi, että alkio on oikeassa paikassa ja sydän viuhtoo vimmatusti :heart: Voi sitä helpotuksen tunnetta. Sen jälkeen alkoikin sitten toden teolla vaivaamaan voimakas pahoinvointi ja väsymys, jotka vei voimat täysin. :x

Tällä viikolla oli nt-ultra, jonka jälkeen iso ja painava kivi on vierähtänyt sydämeltäni. Siellä pinkoi menemään sikiö, joka vastasi muutaman päivän heitolla viikkoja ja jonka nt oli reilusti alle "hälytysrajan". Kätilön mukaan kaikki muukin näytti siltä, miltä pitääkin. Nyt tämä flikka lakkaa murehtimasta turhia ja alkaa nauttia raskaudesta toden teolla B) Minulta näyttää tulta listasta puuttuvan vielä la, joka on 8.10. Voisiko joku sen sinne päivitellä (Mama-L?)*kiitos* Ja kuinkas sinne kerhoon pääsikään liittymään, josko sinnekin nyt uskaltaudun?

Ai niin, ja poksun 13+0 :heart:

Mukavaa pääsiäisen viimeistä pyhää!
 
Lista päivitetty taasen. =) Tervetuloa uudet!

Kätsy, onnea, ihanaa! :heart:

Pikku prinssi, laitoin sulle fb-ryhmästä yv:tä!

Hiustenvärjäysasiaan vielä että jos on todella näin että jonkun lapsi saa 80% varmuudella äidin hiustenvärjäyksestä kitalakihalkion ja lääkärit asian tutkivat niin miksihän tää ei oo sitten minkäänlaista yleistä tietoa?! En oikein usko et on jonkun yksityishenkilön asia tuoda nämä riskit julki... Vähän sama juttu kun siinä doppler-asiassa että ahdistaa vauvaa. Että hei kohtuus kaikessa, sanon minä. Ei varmaan tarvii sitä rajuinta värinpoistoa 2vkon välein vetästä. Eikä kahta kiloo tyhjiöpakattua graavia päivässä. Eikä doppleria 24/7 vatsalla.

Eikä tarvii ihan hirveesti googlettaa kun että graavilohi + listeria + raskaus tai suulakihalkio + hiustenvärjäys, niin kummasta löytyy enemmän mustaa valkoisella... Järki käteen nyt hoi. Ei millään pahalla kenellekään, aika pahasti vaan särähti tää aihe itselle nyt korvaan. Kun niitä syitä ja seurauksia löytää vaikka millä mitalla jos alkaa panikoimaan ja miettimään.

Tääl oli paljon mielenkiintosta kommentoitavaa jutskaa nyt, mut täytyy palailla paremmalla ajalla, lähden just heittää siskoa pendoliiiiiinolle!

mama-L & Salme, poks 14+0 !

 
:wave:

Kiitos Mama-L huhtikuun pinosta :flower:
(Pakko kertoa, että kaipailin tätä jo moneen kertaan maaliskuussa "Missäs se meidän huhtikuun pino oikein viipyy.. Monta päivää jo huhtikuuta mennyt.. " :LOL: Hitsi, pikkasen on pää välillä sekasin.. Onneksi tajusin lopulta, että nyt on MAALISKUU..)

Seksistä täällä on halut myös aika minimissä. Viime raskaudessa oli sama juttu alussa kuivaa kuin saharassa mutta - keskiraskaus olikin jotain IHAN MUUTA :saint:
Sitä odotellessa :)

Raskausdiabetes Sain sokerirasitukseen lähetteen ennen ensimmäistä neuvolakäyntiä. Soitin sinne ja selitin tilanteen ja seuraavana päivänä olinkin jo testissä. Suositus rasitukseen tuli tosin keskussairaalasta, jossa olin käynyt kohdunulkoisen epäilyjen vuoksi ja siksi, että olen lapsettomuushoidoissa käyttänyt tukena Metformiinia (tabletti "insuliinia" )

Kirjoittelemisiin
Bubbeli 11+4


Ps. Oletteko muut lilypien käyttäjät huomanneet, että se sekoilisi välillä tai ettei näyttäisi viikkoja oikein?
 
Tuo "kitalakihalkio" joka nykyään on suulakihalkio,ei ole mikään maailmanloppu asia! Minun tyttärelläni todettiin syntymän jälkeen suulakihalkio pehmeässä osassa. Aluksi se tietenkin oli sokki,kun sitä ei oltu ultrassa reijän pienuuden vuoksi huomattu. Tytön halkion sulkuleikkaus oli 6 kk ikäisenä ja hän on maailman ihanin ja terve tyttö.

Suvussamme ei ole kummallakaan suulaki/huulihalkio taustaa. Se vaan sattui meidän kohdallemme. Eikä siitä voi syyttää ketään,paska mäihä vaan.

T. t 77
 
Jaa,a se olis taas pyhät ohi ja arki edessä :/ olen kyllä saanut paljon aikaseksi kevät siivouksen suhteen että siitä hyvillä mielin :D
aamulla kuuntelin ääniä,ja nyt pikkuinen löytyi heti ja ei ollut enää niin alhaalla,tulevat isotveljet oli haltioissaan kun saivat kuunnella :heart:

Tänään poksuu

sutulii 11+0
 
heips. toivottavasti meidän ketju ei ihan kuole ja keskustelu siirry sinne fb:n mulla kun ei sitä ole ja tää ketju on ollu NIIN antoisa...

Oireita ei juuri laisinkaan, massua edelleen turvottaa ja ke ois sitten nt ultra..ja tänään viikkoja sitten tasan 12!!!!!!! jos ke vielä kaikki hyvin niin pelko loppukoon mun kohdalla :D meille tulee ens pe uusi koiranpentu ja sen kanssa aikaa sitten meneekin..ja aamulla vielä ennätettiin tänään ratsastamaankin kun anoppi katseli sen aikaa noita lapsia et saatiin miehen kanssa kahden käydä =) ja oli mukavaa...huominen töihin meno taas, kaikkee muuta kun mukavaa... :ashamed: pitäskö joku loma pätkä pitää jo toukokuussa...vaikkapa viikko? mietteissään,

Neila ja salaisuus rv 12
 
hellurei!
Täällä ollaan oltu yksin koko pääsiäinen ku mies on koko ajan töissä ja mie tuun kohta hulluksi! Onneksi huomenna on taas töitä pääsee edes vähän ihmisten ilmoille.

Muutenkin ahdistanut koko viikon ihan kamalasti, mietityttää vain kaikki tuleva ja tunnen olevani niin yksin kun oikein kukaan kavereista ei ole samassa tilanteessa meidän kanssa.. Tuskin tämä sen paremmaksi muuttuu mitä pidemmälle raskaus menee.

Tyhmää olla näin surkeana vaikka pitäisi olla onnellinen, no kai tämä tästä vielä iloksi muuttuu.

Anteeksi valitus, pakko vain jonnekin vähän purkautua.

R ja öttiäinen 10+5
 
Täällä kaikki sujuu tasasesti.. Tosin välillä vihloo alamahasta joka hieman pelottaa... Meillä esikoinen on nyt kolmatta yötä nukahtanu ja nukkuu ilman tuttia!! JEEE!!! Se yö tutti on ollu oikein ongelma kun se on tytölle niin tärkee...
 
AAAARRRGGG.. Toi facebookki on taas koettelee mun hermoja :LOL: Eli vaikka itse sen ryhmän silloin perustin niin en pääse siihen vanhaa ryhmää! Mun pitäisi liittymispyyntö laittaa ja kun painoin sitä siihen tuli lukemaan että odotetaan vastausta.. Ja kukaan muu ei pysty edes sitä hyväksymään ja mulle ei tule kutsua siihen! No huomenna uusi päivä ja uudet kujeet :)

Meillä esikoinen on kipeä :|

Eliiz Tsemppiä ja jaksamisia tutin pois ottamisen kanssa :hug:
 
Hei, mulla ois huomenna eka lääkärineuvola. Kertokaahan tietämättömälle mitä siellä tapahtuu? Hieman hirvittää ku sellainen vanhempi mieslääkäri siellä ja se on siis ihan peruslääkäri. Eli siis joskus ite oon esim. päivystyksessä ollu sen vastaanotolla flunssan takia..

Mutta mutta.. kertokaahan jotain etten kuole pelosta täällä etukäteen.. :D

Miukatti ja mömmö 13+1
 
Mä tulin kans töihin ja :kieh: :/ |O
MUA EI HUVITA YHTÄÄN MIKÄÄN.

Mä tässä kans mietin et mihin väliin ottasin jonkun "lomaviikon", saikkua siis aion kylmästi hakee. Peruin mun talviloman kun olin saikulla sillon helmi-maaliskuussa melkein 3 viikkoo, säästän sen lomaviikon kesään. Mut nyt tuntuu että pää räjähtää |O

Nyt tää olo tällasta tasaista taaperrusta. Ihme kun tuo mahakin on vielä aika pieni. Väsyttää aivan hirvittävästi, eilenkin menin klo 21 nukkumaan, ei vaan pysty yhtään pidempään valvomaan. Ja sunnuntaina käytiin tunnin lenkillä, eilinen menikin sitten ihan maatessa. Eli kaikki voimat menee pieneenkin ponnistukseen. Rasittavaa!!!

Jos yrittäis jotain töitä :whistle:


Zeena 14+2
 
Töissä myös ja voi plääh, ei yhtään nappais. Kotona oli niin mukava olla perheen kanssa koko pääsiäinen ja puuhastella kotihommien parissa.

ryöminkäiselle :hug:
Mulla kans vähän harmittaa, kun nyt ei tiettävästi ole kukaan tuttavapiiristä jäämässä syksyllä äippälomalle. Viime vuosi oli oikeata vauvabuumia ja useat varmasti lähtevät jo takaisin työelämään, kun minä jään äitiyslomalle muksujen kanssa. Mutta onneksi täällä meillä päin on monenlaisia tapaamispaikkoja, joissa näkee muita samassa tilanteissa olevia, sekä lapset saavat leikkiä muiden lasten kanssa.

Mulla on sitten tänään puoli kolmelta np-ultra. Jänskättää mitä masuasukille kuuluu. Eilen koitin dopplerilla saada sydänääniä kuuluviin, vaan enpä tällä kertaa niitä löytänyt. Välillä ihan kuin ne ois kuulunut jostain tooosi tosi kaukaa ja sellaista lorinaa kuului myös. En tiedä oliko kuperkeikkojen polskintaa vaiko oman mahan lorinaa :D
Täytynee tulla sitten kertomaan ultrakuulumiset jahka kotiudutaan.

Zeena ihmetteli oman mahan pienuutta. Mulla kans maha ihan olematon aamupäivästä. Illasta sit turpoaa, muttei se mitään vauvamahaa todellakaan ole. Kuvaa en vielä ole viitsinyt ottaa, jospa sitten kun ihan oikeesti pullottaa.

mutta nyt jatkettava töiden tekoa :)

snowangel 12+0 :heart:
 
Huomenta :)

Onneks mulla vielä tänään vapaa... mut sit saakin loppu viikon olla kokonaan töissä.. Täällä myös kiinnostus aivan nollissa :( Ihan ärsyttää itteäänkin kuinka vähän kiinnostaa mennä.. Haluisin vaan olla kotona.. Varsinkin vkloput ku mies on kotona...
 

Yhteistyössä