~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

Champion, en mä mitään hysteriaa tarkota! ite suhtaudun raskauteen tosi lunkisti puolin ja toisin, mut se et tällainen suulakihalkio tapaus osuu lähelle ystävän lapselle, niin et voi väittää etteikö se pistäisi miettimään?!!? Lääkärit Husukessa tekivät pitkät tutkimukset siitä mistä tämä saattaisi johtua ja heidän tulos oli 80% kotihiusväri tai 3%geenit. lopulle prosenteille ei löytynyt selitystä!
Näitä ei voi ikinä tietää, mutta riski on aina olemassa ja sen halusin teille kertoa!
Aivan sama asia kun esim Listeria. Suomessa höösätään ihan hulluna noista kielletyistä aineista ja ne on vain neuvolan suosituksia. Verrattaen vaikka Kiinaan, missä ne elää raa'alla kalalla ;)

Pääasia on se että riskit tiedostetaan ja meistä niitä varotetaan. On jokaisen oma harkinta, miten sitten toimii!
Minä syön raakaa kalaa, mut en värjää tukkaa ;)

Oltiin kattomassa liisa ihmemaassa leffa 3D;nä, menihän se pitkä perjantai ilta siinä, mut eipä oo mun juttu nuo animaatiot! Nyt saaki sitte lähtee nukkuun !
 
minäkin pinoilen jälleen!
Oon ollut ihan ventti viimeiset viikot, toivottavasti tämä alkaa pian menemään pirteämpään suuntaa. Tietty ei kaikkea voi raskauden piikkiin laittaa, on tuon pikku neidin takia tullut valvottua kohta puolitoista vuotta :( ja tuo yksi ääliö ei tajua edes yhtä yötä neitiä hoitaa että saisi kokonaisen yön nukkua. Neidin saat monen tunnin jälkeen nukahtamaan puolilta öin, niin klo 3 se tahtoo jo maitopullonsa, 5 maissa tahtoo kuivan vaipan, 7 taas maitoa ja 9 maissa ylös.. alkaa väsy painaa kun ei YHTÄKÄÄN kokonaista yötä ole saanut nukkua puoleentoista vuoteen. siihen vielä tämä yötyö, kotiin kun pääset niin max 4 tuntia saa nukkua kun pitää nousta..
Olen ukolle sanonut varmaan miljoona kertaa että voisit edes yhtenä yönä hoitaa, mutta mistä hel..tin rautalangasta se pitää vääntää kun ei mene perille. Tuumaa et pitää olla sellainen yö että on vapaata sillä ja niinpä iltoina se korkkaa kaljapullojaan eikä sovi lapsen hoitajaksi AARGH!!
miettinyt että pistäiskö luiskaan koko pask.n..


Eli ei seksikään kovin kiinnosta tässä suunnassa.

Raskausritama etenee kaiketi omaa tahtiaan, yksi neuvola takana ja sydän äänet kuului ja ultra on vasta edessä 7.4

On se hyvä että muillakin on ukon kanssa ongelmaa
 
Minttu-Maaria75: :hug: Meillä väännetään kättä samasta aiheesta! Tosin meillä poika on aina ollut suht hyvä nukkuja, mutta ainoanakaan vapaa-aamunaan herra ei suostu nousemaan pojan kanssa, että saisin itse nukkua edes joskus vähän pidempään :kieh:
Keppana narahtaa auki meilläkin kun ukon vapaat koittaa, tosin saattaa juoda vain pari, mutta on sitten aamulla niiiiiin poikki "raskaan työviikon jälkeen"!! öööö, mites minä...?
Paljon :hug: sinne!!!

Täällä edelleen "meisseli" otsassa ukon rilluttelusta.... Lähen pojan ja anopin kanssa kaupoille kunhan poika ensin herää ja saadaan itsemme aamukuntoon. Jääköön ukko nukkumaan olojaan pois, kämppäkin haisee tunkiolle :x
Ryskäs kotiin viiden maissa aamulla ja arvelkaas heräsinkö... en saanut enää nukuttua :(
No, käyn itekkin päikkäreille kun kaupoilta selvitään ja laitan pojun unille.

Hoikkalori ja rusina 14+0 Poks
 
Kätsy, IHANAA!!

Moi Moi Kaikille! :flower:

Täällä on pääsiäistä vietetty siivoillen, leipoen ja työhuonetta maalaillen :hug:

Saatiin aivan ihania uutisia, musta tulee täti!! Vitsi mä oon niin onnellinen, hyvästi yksinäisyys! Aina ollaan oltu paljon siskon kanssa tekemisissä ja nyt sillä on la joulukuun alussa! :heart: :heart: :heart:

Seksistä, mun on kyl koko ajan tehnyt mieli ihan samalla tavalla ku ennenkin mut alussa tietty mun nukkuminen on estänyt sänkypuuhat ja sit se kuivuus! Nyt alkaa nääkin normalisoitua, miehen kanssa ollaan oltu tosi läheisiä toisillemme!

Mies juo saunasiideriä ja sit noin kerran kuussa käy baarissa kavereiden kanssa tuulettumassa ja tulee kotiin jo 1-3 maissa yöllä, mikä on mulle ok vaikka mä heräänkin aina siihen. Mä nukun sillon vaan jotenkin herkemmin. On me käyty yhessäkin kerran, mut kun mulla on toi väsymys... Eli täällä ei ole ongelmia sillä rintamalla. =)

Ottakaa naiset rautalanka avuks näissä keskustelutilanteissa! :hug:

Ultrakuulumisia, tiistaina käytiin rv 12+2, ultran mukaan koko 12+3 eli just oikean kokoinen! Niskaturvotusta oli 0,8 ja veriseulaan osallistuin. Elimiäkin paljon saatiin näkyviin ja luita! Ihania kuvia myös saatiin mukaan! :heart: Ensin se liikku ja potkiskeli ja sitten taas nukkui ja sitten vielä heräs meitä moikkaamaan! :heart: Meidän ihana muru :D

:flower: Murmu ja muru rv 12+6
 
Kätsy, onnea! Ihanaa, että pääsit heti takaisin odottajiin. Vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaanne. :heart:

Minttu-Maaria, kaikki sympatiani sinulle. Tiedän millaista on kun lapsi ei nuku. Meillä veuhkattiin yöt tuonne vuoden ikään asti. Olin koko ajan niin väsynyt, että sama kuin promillen kännissä olis heilunut kaikki päivät. En enää edes muistanut miltä tuntuu, kun on levännyt. Oletko koettanut unikoulua? Se vaatii voimia ja meillä huutoa kesti 2 viikkoa, mutta sitten rupesi helpottamaan. Suosittelen, jos vain millään jaksat!
Kurjaa ettei miehesi tajua auttaa ja anna sinun nukkua edes yhtä yötä. saisitko joltain toiselta apua?
Meillä unikoulut ja oma huone lapselle tekivät tehtävänsä ja vihdoin meillä NUKUTAAN! Vielä helmikuussa olin varma ettei tuo lapsi ikinä rauhoitu yöksi!
Tsemppiä ja toivottavasti tilanne ratkeaa parhain päin! :hug:

Täällä alkaa pahin yrjötys vihdoin häviämään. Jeeeeee! Ensi viikolla neuvolalääkäri ja kauhea SIKAPIIKKI. Lykkäsin tarkoituksella sitä tänne rv. 12 jälkeen.
Ensimmäisiä potkuja odotellessa...

Leli & Elsa 13+0 *PoKs*
 
Hei!
Ilmoittautusin kanssa mukaan, olen vieresta seurannut ja odottelin 12 vkon ultraa ennen kun uskaltauduin. Eli pikkukakkonen tulossa la 12.10 ultran mukaan ja asun ulkomailla eli sairaalalla ei valia. Ikaa 33v.
Aivan kamala olo vielakin, ei ensimmaisesta tallaista ollut, ruokahalu mennyt kokonaan ja vakisin tarttee yrittaa syoda ettei tule viela huonompi olo. Kai tama joskus helpottaa?
Onko kukaan yrittanyt urkkia kumpi tulossa jo tassa ultrassa? Ajateltiin pitaa yllatyksena mutta kun kotiin paastiin ( taalla annetaan dvd kotiin ultrasta) niin ruvettiin kummatkin miehen kanssa arvailemaan kumpi olisi, jotain siella jalkovalissa pompottaa mutta eiko tassa vaiheessa se ole aika sama pojilla ja tytoilla? Kylla tarvii rakenne ultrasa kysaista kumpi tulee, ei malta 6 kk odottaa...
Muuten kaikki oli hyvin, viimeksi jouduin punktioon riskilukemilla trisomia 18 takia mika ei onneksi ollut vauvalla mutta saatiin sita kautta tietaa sukupuoli jo aikaisin, nailla viikoilla itseasiassa.

Hyvaa paasiaista kaikille!

Buggie ja Kirppu 12+4
 
Heipähei!!!

Onnittelut Kätsy :flower: Ihanaa!!! :heart:

Hoikkalori:
Meillä kanssa eilen riitaa miehen kanssa.. sen piti käydä loman alkamisen kunniaksi "yhdillä" ja tulla pian takasin kotii.. sit mä herään keskellä yötä kun se tuo ihan kännissä kavereita meille saunaan... :kieh: huoh... voit arvata mitä kävi, eli mä ajoin kaikki ulos... en oo ikinä ollu sellainen mut ärsytti niin paljon ja muutenkin oli huono-olo (mulla on nykyisin öisin tullu huono-olo)... Ja seuraavana päivänä sai sitten mies kuulla kunniansa :LOL: Vitsi mä olen oikee pirttihiru varmaa sen kavereiden mielestä :LOL:

Neila
Mulla kanssa pahoinvointi helpottanut ja olen ymmärtänyt että ihan normaalia tässä vaiheessa että oireet alkaa helpottaa, ultratäti ja neuvolassakin niin sanottiin, joten elä ole huolissasi!!!

Mulla on nyt tän raskauden ajan vatsa toiminut tosi oudosti...välillä ihan normaalisti toimii, välillä ummettaa ja nyt pidemmän aikaa ollut sekaisin... mut välistä taas ihan kunnossa, en usko että mitään mahatautia kun ei oo mitään huono-oloa tai vatsakipuja ja muutenkin ei esim. norovirus varmaan paria kuukautta kestä... Olen jo pelännyt jotain salmonellaa tms. joten sain lähetteet ulostekokesiin mut nyt kun luin Neila sun tekstin niin rupesin miettii et jos tää johtuukin raskaudesta...voiko olla? Onko muita joilla samankaltaisia oireita???!

Seksistä vielä... puhuin sit miehelle että varmaan kohta toivon mukaan rupee seksihalut palaamaan niin mies sanoi ettei se tiedä uskaltaako sitä seksiä harrastaa... yritin vakuuttaa että kyllä sen pitäs olla turvallista (vaikka itsekin hieman pelkään, vaikka tiedän että se on turhaa normi raskaudessa)..mut luulen että tulee kyllä vaikuttaa toi pelko meidän seksielämään...sitten kun sitä taas joskus rupeaa olemaan :LOL:

Ihana lukea kun jotkut jo tuntenut hipaisuja ja liikkeitä!!!!!!!!! :heart: Eli siis 14 viikolla voi jo tuntea? Mä kyllä esikoista odotan että turha varmaan vielä odotella tuntevansa mitään... Kertokaa milloi ootte tuntenut esim. aikaisemmissa raskauksissa ekan kerran liikkeet?! Mä odotan jo tosi innolla että itse tuntisin... siellä ultrassa kätilö sanoi että istukka on tossa heti vatsanpeitteiden alla, joten voi kuulema kestää pidempään ennenkuin liikkeet tuntee.. kätilökaveri sanoi kyllä että se voi kuitenkin se istukka siirtyä pois edestä kun kohtu kasvaa joten voi kuitenkin olla että tunnen liikkeet silloin kun kuuluukin =)

Hyvää pääsiäistä!!!

t:Kultasiipi + Pikkuruinen 13+1
 
Ensin :hug: kaikille sitä tarvitseville!

En ole sitten aikoihin kirjoitellut kun tuo joulukuun km on painanut kovasti alitajunnassa enkä ole paljon viitsinyt mitään kirjoitella. Olen toki käynyt teidän kuulumiset aina lukemassa :)

Lisäksi mua on vaivannut nämä perusvaivat, väsymys ja huonovointisuus, tuntuu ettei tää oksentelu lopu koskaan :$

Kävin tosiaan keskiviikkona neuvolalääkärillä, aikansa etsi mahan päältä sydänääniä ja kyllähän ne lopulta löytyikin. Lisäksi olivat saaneet käyttöönsä sairaalalta vanhan ultran joten pääsin myös kurkistamaan asukkia, siellä se teki kuperkeikkoja minkä ehti :heart:
No, tietenkin mieli helpottui tuon käynnin jälkeen, ihanaa, masussa on kaikki hyvin, mutta mitä kävikään tänä aamuna? Olin tuntenut kipuilua alavatsalla koko yön ja kuudelt ajattelin käydä pissillä ja kuinka ollakkaan, paperiin tuli pyyhittäessä haaleaa, valkovuotoon sekoittunutta verta!! Klo on nyt 11 eikä sen reissun jälkeen ole enää mitään tullut mutta kyllähän sitä taas ehtii säikähtämään onko kaikki ok :/ Soitin sairaalaan ja sieltä käskivät ottaa nyt rauhallisesti, ihan vain lepäillä ja jos vuoto alkaa uudelleen niin sit sinne näytille.. Toivon vaan että tämä olis nyt jotain sarjassamme vaaratonta vuotoa :(

Tiistaina olis sit eka seulaultra, jos nyt sinne asti selvitään, palailen asiaan sit..

Stemia ja töppiäinen 11+4
 
isot halit kaikille jotka sitä tarvitsevat niin miesten kuin olojenkin vuoksi :hug:
mun mies ei onneks juo kuin muutaman kerran kunnolla vuodessa, jos sitäkään ja silloin tällöin (eli varmaan kerran kuussa tai kahdessa) saunakaljan.
ite ennen ekaa raskautta taisin olla se enemmän viihteellä kävijä,kun työkavereiden kanssa piti aina päästä "yksille" ;)

seksielämä on vähän meilläkin hiljentynyt, lähinnä ton esikoisen takia kun ei hoitajia löydy ja sit ite ollaan ihan poikki iltaisin. mut näistä jutuista ollaan sen verran samoilla linjoilla ja juteltu läpi ja puhki jo ekassa odotuksessa (jolloin kyllä alku- ja keskiraskaus oli aika "aktiivista" aikaa), et ei hirveesti ahdista.

mulla on alkanut jo nyt hajoamaan ilmeisesti lonkka.ekassahan mun lonkat ja lantio olivat ihan kakkana jostain puolivälistä lähtien (ja viimeset kk:t olin ihan melkein rampa) mut nyt sit alkoi jo näin aikasin vihoittelemaan tuo pirun lonkka mulle. ennen raskauksiakin mulla on lonkat välillä vihoitelleet,eli sekin varmaan sit vaikuttaa jotain. pitää ens viikolla soitella neuvolaan josko ne vaikka antaisivat vähän lisäinfoa fysioterapiasta mulle tms. kun sellaisiakin ryhmiä on neuvolassa raskaana oleville.

jaahas, oisko nyt sit 14+0 wuuhuu!

noonie
 
Kultasiipi: Jos joku sua pitäis pirttihirmuna niin :eek: :eek: :eek:
Todellinen älynväläys sun mieheltä! Mä en oikein tajua mistä ne saa noi he*****n huonoja ideoita. Ihan keskenkasvusten teinien juttuja...Hyvä jos annoit kunnon palautteen B)

Ei muuta tällä kertaa :LOL:



Zeena 13+6
 
Onnea kätsy :heart:

Kiitos uudesta pinosta mama-L =) Vaihdatko mun iäksi 23. Eilen tuli vuosia lisää ja käytiin miehen kanssa syömässa ja oli koko päivä vapaata esikoisesta! Ihana päivä :heart:

Nyt en kerkeä enempään kirjoittelemaan vaan syömään ja saunoo nyt ja huomenna luen teidän jutut paremmin :)

Pikku prinssi 11+1
 
Uusi immeinen ilmottautuis mukaan!
Elikkä la 4.10, 19v, esikoinen ja TAYS :)
Viikon verran on jo tuntunu pikkusia liikkeitä, parina ekana päivänä en meinannu millään uskoo että tuo asukki siellä oikeasti möyrii :)

multatassu 13+7
 
Heipparallaa kaikille pitkästä aikaa sekä tervetuloa kaikille uusille! :)

Täällä on pidetty taukoa palstailusta, vaikka välillä olen käynyt lukemassa muiden kuulumisia :)
Oireettomuuden takia mieltä kalvaa, asuuko masussa sittenkään ketään :ashamed: Onneksi keskiviikkona on vihdoinkin eka ultra ja näkee toivottavasti virkeän masuasukin :heart: Ainoastaan tavallisesta poikkeavaa on ollut hirveä finnien hyökkäys, sekä tietyt hajut alkavat etomaan.

Seksi ei iske täälläkään ja mies on hätää kärsimässä, että mikä mua vaivaa :D Esikoisen odotuksen aikaan, kun halut tuplaantuivat!

Hiustenvärjäys jatkuu täällä tavalliseen tapaan. Nyt tosin toivoisin, että pääsisin oikein kampaajalle ettei tarvisi kotona niiden kanssa lotrata ja tietäisi paremmin niiden "tuhtiuden".

Mutta nyt on pakko rientää, että sais ton neidin kanssa siivoiltua ennen kun mies tulee töistä kotiin! :)

-Minilokari rv11+1
 
Onnea Kätsylle munkin puolesta! :heart:

:hug: kaikille sitä tarvitseville!

Kiitos uudesta pinosta mama-L!

Seksistä meillä yritystä oli reilu vuosi ennen ku tärppäs, ja varsinkin loppuaika oli aika kellon ja ovistikkujen kanssa harrastelua. Nii ei oikein oo kummankaan tehnyt mieli. Nyt ehkä vähän rupeis taas halut palaamaan, mut mulla on tää kirvelyongelma, joka ei oo selvinny vieläkään, et ei oikein sen puolestakaan tee mieli harrastaa. Onneks mieskin on ymmärtäväinen!

Aattelin ens viikolla uskaltaa jollain kotikevytvärillä värjätä hiuksia, kun en raaski mennä kampaajalle ja tää juurikasvu alkaa olla aika kauhee!

Mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille!

Danuli + toveri rv 12+2
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille!

Kätsylle paljon onnea!!!
Pahoittelut samaan syssyyn huonoja uutisia kuulleille. Tervetuloa uusille :)

Täällä olo alkaa olemaan aika hyvä jo,muutamaan aamuun ei ole tarvinnut enää oksentaa,ruoka alkaa maistua,väsymys vaivaa aina välillä. Nyt etenkin,kun olen muuten kotona tyttären kans mut nyt oon tehnyt keikkaa pari viikkoa päiväkotiin.

Ultra on ens keskiviikkona,toivottavasti kaikki on hyvin :)

T 77 ja asukki 12+5
 
Seksistä Täällä kyllä nukkuminen vie voiton seksin sijasta :LOL:

Hiustenvärjäys Mäkin olen kyllä sitä mieltä että uskallan hiuksia värjällä. Edellisessäkin raskaudessa n. 5 vko välein värjäsin joko kampaajalla tai kotona! Ja ainakin poika on terve!

Meillä on mies ollu töissä eilen aamusta iltaa ja tänään! Huomennakin varmaa menee! Odotin niin sitä että saan pääsiäisenä nukkua joku aamu vaikka 10.. Mut eipä ole tarvinnut :( Mies kyllä on noussut sillon puol 7-7 jälkeen kun esikoinen herää mut sit on itekkin joutunu melkein nousta että mies on voinut töihin lähteä! Toivon että meijän äiti kun tulee etelästä ensi viikolla haluaisi viikonloppuna yhdeksi yöksi pojan! Saisi nukkua koko yön! En edes muista koska meillä olisi nukuttu illasta aamuun ilman heräämistä :|

Nyt sohvalle pötköttämään ja sit nukkumaan!

Pikku prinssi 11+2
 

Yhteistyössä