~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

Onpas ollut aamu tämäkin :( menin töihin ja kolmisen tuntia olin niin johan alkoivat karseet selkäjuilinnat....johtunee siitä että kiipeän tikapuille noin 8h päivässä asentamaan kaapeleita :kieh: juurikin näin....no soitin sitten työterveyteen että eihän tästä tule mitään,en ainakaan kauhean pitkään pysty siellä telineillä pomppimaan :D juuh sain sitten passituksen kotiin ja lääkäri on tuossa 11.20 jossa kartoitetaan tää mun työni....hah...pääsispä johonkin vähemmän raskaaseen,ainoa murhe onkin kun meidän tehtaalla tällaista työtä ei ole....olen siis ainoa ja eka firman olemassa olon aikana joka on raskaana ja nyt ei lasketa toimiston väkeä vaan meidät duunarit.....no sanoin sitten pomolle asiasta ja yllätykseksi hänpäs sanoi että ei tässä mitää käy rauhassa nyt katsomassa ja jos lääkärillä on kysymyksiä niin hänelle saa vapaasti soitella :D
Mellähän on myös noita vaarallisia aineita käytössä joka tunti....ja maski naamalla olen ollut....saapas nähdä kuinka likan käy.....sillä,mä nautin työstäni suunnattomasti ja mulla on niin fantastiset työkamut ja mä oikeesti viihdyn siellä....eli en ainakaan vielä halua pois jäädä :(
olipas vuodatus :LOL:
palailen myöhemmin kertoilemaan :D

sutulii 11+1

hyvät huomenet vaan kaikille!

mä en viitsi vielä tohon fb-ryhmään liittyä.suunnittelin että sit vasta kun päätän kaukaisemmillekin tutuille ja työpaikan ihmisille raskaudesta kertoa,eli siinä kesäkuussa suunnilleen,ellei nyt juorut sit leviä jo sitä ennen.
en jaksa niin paljoa fb:ssä enää viettää aikaa että toivoisin keskustelun pysyvän pääosin täällä kaksplussalla

tänään venyttelin tossa aamusta niin enköhän saanut oikein kunnon tuntumat vanhoihin tuttuihin repäisykipuihin,vasen puoli alavatsasta ihan hellänä hetken :( no, näitä tulee lisää.

eilen luulin taas tuntevani jotain pientä muljahtelua ja liikennettä mahassa (muutamina päivinä,tai siis iltoina, on välillä tuntunut "jotain").
oikeesti harmittaa ettei oo mitään neuvolaa tms ennen sitä toista ultraa toukokuun loppupuolella,nyt mennään siis monta viikkoa ihan oman uskon ja kuvittelun varassa... :/

huomenna lähdetään vihdoin takas kotiin tältä jättipitkältä mummolavisiitiltä. onhan täällä ollut rentoa ja välillä ihan hauskaakin mutta kyllä sitä jo kotiin taidetaan kaikki kaipailla.

jaahas pikkujätkä repii pelihousujaan tuolla,meenpä vilkaiseen tilannetta :wave:

noonie 14+3

noonie Mitä on repäsy kivut?? Mul on tullu tohon alavatsaan välillä sellanen vihlaseva kipu kun nousen äkkii sohvalt tai käännyn jotenkin vaikeeseen asentoon.. Niitäkö? Oon miettiny pitääkö lääkäriin mennä?

Heippa!
Eka ultra takana ja siellä näytti pienen pieni alien heittävän kuperkeikkaa!!Nyt voin alkaa taasen nauttia raskaudesta ilman jännitystä.Verikokeissa kävin myös ja pe varmaan tulee vastaukset (down).

Edelleenkään mulla ei oo mitään ihmeellisiä oireita paitsi väsymys.Kertokaahan te ketkä ootte pidemmällä millon väsymys on alkanut helpottaa?

Jos sitä päikkäreille ennenku esikoinen heräilee....

Happy + pulla 11+2

Heissan taas,palauduin kotio ja sairaslomaa kirjoittivat 2vko jonka aikana työterveys sit miettii onko mulle mitään hommaa siä tehtaalla vai joudunko jäämään kotio |O kyllä tulee piiiiitkä odotus jos näin käy....tekis mieli kirota.....täti tohtori kuunteli myös äänet ja hyvin kuului :heart:
katsotaan mihinkä tämä etenee.....mitähän tekis.......

sutulii 11+1

Määkin ottaisin noi saikut tänne jos ei jollekin kelpaa :saint: :wave:

Kannattaa Sutulii ajatella nyt vaan ja ainoastaan vauvan hyvinvointia. Vaikka tosissaan, aika pitkä aika tulee jos joutuisit jo nyt kotiin jäämään. Mut periaatteessa se työnanataja on velvollinen hommaamaan sulle jonkin työn jos et voi omaas tehdä. Jos niitä konttorihommia sitten?

Mä pääsinkin tänään jo kotiin kun päiväkodista soitettiin että esikoinen oksentaa. Ei sillä kyllä mikään mahatauti oo, nyt kun sen näin :whistle: Sillä on paha takaisinvirtaus ja oli oksentanu taas kun oli juonu liian nopeesti. No, mulle kelpaa ja taidetaan olla huominenkin kotona B)

Heips!

täällä vietetään viimeistä mummila päivää ja huomenna kotia kohti.
Eilen vietettiin tyttäreni osa 1/3 synttärijuhlia ja samalla itse vanhenin vuodella =)
Ens viikonloppuna olis sitte miehen suvun puolen juhlinnat + lastenkemut!

Mulla on paha etova olo tullut vähä niinkö taas takaisin, tossa oli pari ihan hyvää päivää mut taas on oksettanu oikein urakalla aamusta iltaan =( Millon tää helpottaa?? ;(
väsymystä myös ilmoilla, mut onneksi on se mahdollisuus vetää kunnon päikkärit kerta pikkuneitikin nukkuu!

... joten taidanpa vetäytyä päikkäreille nyt!

Minä en myöskään tahdo vielä aikaan liittyä fb ryhmään.. tämä on helpompi, ku saa pysyä anonyyminä vaikkei nyt henkilöllisyyden paljastamisessakaa mitää ongelmii ole ;)

Toivon vaan, että keskustelu jatkuu myös täällä, ettei kaikki siirry fb:hen.

Mukavaa pääsiäisen jälkeistä aikaa kaikille :heart:

minä ja pikkuvoike 10+5

:wave:

Minä voisin antaa pois pari sairastelupäivää jollekulle halukkaalle. Olen viimeksi ollut töissä helmikuun viimeisenä päivänä, eli 1½kk kohta saikkua takana. Syynä epämääräiset vatsakivut, jotka ihanaa.. ovat palanneet pääsiäisen aikana erittäin pahoina!

bubbeli 11+5

Zeena, mullekkin kerran soitettu tarhasta että on muka vatsatauti... Ja kun miehen kans ollaan molemmat monen kymmenen kilmetrin päässä töissä, minä vielä julkisilla.. Ja kumpikaan ei voi vaan lähtee töistä sillä sekunnilla, ni kerroin et meillä menee noin tunti ennen ku kumpikaan on siellä.. Ni hirvee mussutus et on meijän velvollisuus hakee sairas lapsi pois.. Kun puhelimes olin jo sitä mieltä et ei oo vatsatautia ku oli tehny vaan yhen ison ripulin.. Sit kun mies meni hakemaan, ni ilosena lapsi leikki, ei merkkiäkään et ois kipee... Mua kiukutti se puheli ihan hirveesti...

Toi on kyllä Eliiz ärsyttävää. Mulla on onneks matkaa vajaa kilometri töihin ja päiväkoti on ihan meidän vieressä, joten ei vaatinu suurta vaivaa. Mut ärsyttää silti kun turha juttu, vaikka saankin olla kotona. Ja varsinkin kun tietävät lapsen sairauden ja sen, että siihen liittyy oksentelua. Ni olivat sitten sillä samalla punasella minuutilla soittaneet mulle. Ja kyselleet lapselta, että onko maha kipee. No ei kuulemma ollu.
Tosin ymmärrän senkin, että varman päälle niidenkin pitää pelata.

No jaa, täällä kotona ei oo mitään tekemistä. Muuta kun notkua tässä koneella :D

Minä poistun ihanasta joukostanne :'( Tänään oli lääkärineuvola ja sykettä ei löytynyt ja yritin sanoa että on ollut tunne ettei kaikki ole kohdallaan mutta lääkäri ei paljon piitannut. Lähdin kiukkusena ovet paukkuen pois ja varasin yksityiseltä ajan. Siellä sitten todettiin että vauvan sydän on pysähtynyt n. 9+2 eli niihin aikoihin kun mulla oli se todella paha allerginen reaktio eli anafylaktinen shokki. Ultraaja sanoi että lääkkeet eivät ole vauvaa tappaneet vaan se anafylaktinen shokki joka on munkin elimistölle kova koettelemus.

Harmittaa hitosti mutta toisalta enpähän ollut vainoharhainen ja kiukkuinen suotta lääkärille tänään, kyllä sitä vaan oman kehonsa tuntee.. Mulla olikin sillon ihan kauheita supisteluja kun olin sairaalassa lääkkeitä saamassa ja sanoin miehelle jo sillon että tää ei tiedä hyvää.

Huomenna hakemaan taysista ekat tyhjennyslääkkeet ja sit parin päivän päästä viralliset tyhjennyslääkkeet. En muista tarkkaan miten se nyt meni kun olin ihan pihalla siellä ultraajan luona.. Eniten silti harmittaa oman neuvolan asenne jos toinen tietää ettei asiat ole kunnossa ja sitä vaan vähätellään et "sulla on se np ultra 19. päivä et siellä sit näkee".. Oliskin ollut kiva venata sinne asti.

Mutta toivon että te muut saatte pitää pikkuisenne ja nauttikaahan raskaudesta munkin edestä :)

Heippa!
Huomasin että multa puuttu tuolt listalta sairaala, ikä ja monesko..ei siis TAYS, 25vuotta ja kolmas!
Niin ja siitä seksistä, mulla palas halut viime viikon lopulla josta mieskin oli todella iloinen... B) huomaan et kaipaan tavallista enemmän fyysistä läheisyyttä ja kosketusta... niin ja meil toi seksi ja mun halukkuus ei oo mikään ongelma no johtunee siitä että on jo kolmas raskaus ja että puhutaan asiasta miehen kannsa avoimesti..
Raskausoireista ne rupee vähitellen helpottaa tai siis ainakin pahoinvointi.. rinnat edelleen aristaa ja väsynyt oon vaikka saattaa johtua osittain myös tästä krsessta räkätaudista, niin ja nippailua alamasussa on kun kohtu kasvaa mut ei haitaks asti.
Anoppi oli käymässä viikonloppuna ja musta tuntuu et se aavistelee jo jotain no onneks ultraan ei oo pitkä aika niin päästään kertomaan sillekkin!
Niin ja huomen ois neuvola ajattelin kysyy jos voitais ainakin yrittää kuunnella sydänääniä kun viikkojakin olis sit huomen tasan 11!
:)

Ezziina ja RK 10+6

Champion :hug: Voi kun huonoja uutisia vaan tulee :(

Zeena, kyl mäkin sen ymmärrän et ei sairasta lasta siellä voi pitää... Mutta totuushan on se että se on tarttunu jo ennen ensimmäistä oksennusta...

Tervehdys taas!

Tänään palailin tuolta anoppilasta pääsiäisen vietosta. Mies lähti jo aamulla töihin isänsä kyydissä ja mä sit herättyäni pakkailin tavarat ja tulin kotiin. Olipa mukava viettää loma poissa kotiympyröistä... vaikka pyykkiä tuli sielläkin pyöritettyä monen monta koneellista ja ruokaa laitettua, niin oli tosi kiva olla taas isommalla porukalla ja viettää yhteistä aikaa miehen vanhempien ja sisarusten perheiden kanssa. :) Viikonloppuna muun muassa oltiin pilkillä, kävästiin rysällä, katottiin elokuvia ja saunottiin jokaikinen ilta... niin ja syötiin niin, et kiloja tuli varmaan heti lisää ainakin parin raskauskuukauden edestä. Huh huh... mut on se ihan hyvä palata kotiinkin. :)

Ikävä, ettei kaikilla pääsiäisen vietot oikein sujunut suunnitelmien mukaan ja koko perheen parissa. :( Meilläkin mies oli sisarustensa kanssa perjantaiyön viihteellä. Se ei mua kuitenkaan haitannu, kun se jäi siihen kertaan. Sitä paitsi mä en koe missanneeni mitään, kun etkot oli kuitenkin anoppilassa. Sit kun muut lähti, mä jäin miehen vanhempien kaa nukkumaan. En ois jaksanu baarissa kuitenkaan olla. Aamulla kaikki oli taas kotosalla ja yhteisen viikonlopun vietto jatkui.

Mulla oli muuten viikonloppuna parina päivänä just sellanen "heikossa hapessa" olo. Oksettanut ei, mutta raskaus veti voimat pois kokonaan. Mua ei nukuttanu, mut vähänenkin liikkuminen ja seisoskelu veti ihan veteläks ja pulssin pilviin. Oli muuten rankka rysäreissukin, kun en meinannu jäältä jaksaa pois kävellä ja pystyssä pysyä. Mies onneks talutti... :LOL:

Viikonloppuna saatiin ensimmäiset vauvan tavarat... jännää! :) Miehen sisko toi mulle myöhästyneenä synttärilahjana vauvan tutit. Sit mun sisko toi mukanaan niiden vauvalle pieneksi jääneitä, hyväkuntoisia vaatteita, jotka sopii tytölle tai pojalle. Itse en kyllä vieläkään lähtis mitään ostelemaan, mut kyllä noi tavarat tekee vauvan tulosta kieltämättä todentuntuisempaa.

Facebookin ryhmään mäkään en taida ihan vielä liittyä. Ehkä sit kesemmällä, kun tieto vauvasta on levinnyt pidemmälle. Minustakin tää kaksplussan palsta on ollu tosi hyvä, enkä halua, et juttu täällä tyrehtyisi. Sitäpaitsi mä oon muutenkin niin tajun laiska facebookkaaja, et en tiedä tulisko siellä vierailtua kovin usein. Täällä kylläkin! :D

Mäkin oon yrittän tunnustella, josko vauvan liikkeet ja hipaisut tuntuis. Pari kertaa oon ne mielestäni ehkä havainnutkin nyt viikonlopun aikana. Viimeks äsken teidän juttuja lueskellessa. Tiedä vaikka vaan kuvittelen... :) On kuitenkin eka raskaus menossa.

Kätsy, oli ihan MAHTAVAA kuulla, et teillä tärppäsi uudelleen niin nopeasti!!!!! Ihan kyyneleet tuli silmään! Todella toivon, että nyt raskaus kestäisi loppuun saakka!

Tatara, rv 14+3

:hug: champion ja osaan otto! Tuntuu surulliselta sun puolesta ja tosi törkeen olonen lääkäri kyllä ollu. Toinenki :hug: vielä!

Mullekki on tullu jotain ihme kipuilua alamahaan. Pelottaa nyt kyllä iha hirveesti. Muutaman päivän ollu semmonen oudon hellä tuo maha jos laittaa vaikka jalat kippuraan vatsan päälle ja muutenki semmonen kosketusarka. :| Tänään sitte koulussa alko yhtäkkiä vihloon mahaa kovasti ja tuntu vaikeelta istua ja kävelläkki. Miehän sitte yritin omalle terveydenhoitajalle soittaa, mut ei se ollu töissä tänään. Soitin sitte ajanvaraukseen ja ne aiko pyytää jotakin toista terveydenhoitajaa soittamaan, mut vielä ainakaan ei oo kuulunu mitään. Huolettaa vaan kovasti! :ashamed: Toivottavasti pienellä ois kuitenki kaikki hyvin...

HayLina ja Hippu 13+6

Voi ei, Champion! Otan osaa! Muakin kyllä olis ärsyttänyt tuo neuvolalääkärin asenne. 19. päivään olis ollu kuitenkin tajuttoman pitkä aika vielä. Hyvä, että asia selvisi nyt, niin pääsette toipumaan menetyksestä, eikä tarvitvinnut elää viikkoja jatkuvassa epätietoisuudessa. Voimia teille! :heart:

Champion: :'(

Mulla oli tänään lääkärineuvola. Kesti ikuisuudelta tuntuvan hetken, ennen kuin lääkäri löysi vauvan sydänäänet. Verenpaine oli noussu, 134/89, mikä ei ollu niin hyvä juttu. Tosin jännitän tuota mittausta ja ainakin jokin aika sitten kotimittarilla arvot ok. Täytyykin tänään mitata. Hyvä juttu oli, että hemoglobiinikin oli noussu viimekertaisesta.
Kauhea kiire sekä terkalla että lääkärillä tuolla meidän neuvolassa, mutta ei mikään ihmekään, koko ajan odotushuoneeseen tuli lisää odottavia äitejä ja jos lääkäri sairastuu, sijaista ei ole vaan ajat sit siirretään seuraavalle viikolle...

Cleopatra ja otus 13+0

Yhteistyössä