~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Alkuperäinen kirjoittaja limeee:
Lara mulla on myös ihan järkyttävä olo. oksettaa, kuvottaa, väsyttää, päätä särkee. en jaksaisi tehdä _yhtään mitään_. harkitsen jo jos veisi koirat hoitoon ku ei niidenkään kanssa jaksaisi ulkoilla. kiva vielä kun on tää kaikista kiireisin viikko kun pitäisi olla joka päivä jossakin ja joka puolella!
Mulla sama ongelma, ei jaksa pitää huolta kodista ja koirista molemmista... :ashamed: Viikonlopuks saatan saada hoitoon, en vaan tiedä riittääkö se! Eniten tässä hävettää se, että en edes käy töissä ja en silti jaksa mitään... :(

"Oletteko miettineet otatteko veriseulontaa?"

Minähän olin neuvolassa eilen! Ilmottauduin veriseulaan ja nt-ultraan, mutta jotenki jälkikäteen alko kaduttamaan, en todellakaan tekis aborttia, vaikka oliskin vikaa lapsessa... Joten mitäs mä sillä tiedollakaan... Hmm.
:ashamed:

Mulla muuten meni viikot väärin siihen kuvaan 6+2 vaikka on 6+4 :)
 
Iltaa!
Uusille tervetuloa!!!

Juon kahvini miten sattuu, Kätsy ja Duffy teille iso :hug:

Täällä nyt iski raskausväsymys. Ei millään pysy alkuillasta silmät auki. Jospa neuvolasta sais jotain vinkkiä, mikä auttais.

Me yritetään pitää raskaus salaisuutena tytön synttäreihin saakka. Tytölle kans kerrotaan vasta sitten. On semmonen papupata, että kaikki tietää heti, kun sille kertoo (ikää pian 3v) :whistle:
Ja mä vaihdoin muutama päivä ennen plussaamista työpaikkaa, niin täytyy senkin takia yrittää pitää maha piilossa. En kumminkaan raskauden takia halua työpaikkaa menettää, vaikka sehän ei saa olla syynä. Mutta minkäs teet. Juu, ja tämä lapsi on todella toivottu (yk 31 tärppäsi) vaikka ajoitus ei välttämättä kaikista sopivin ollut :D

Nyt ruokkimaan koirat ja sit nukkumaan aamulla soi kello taas 5.30
:wave:

Pirkkis ja Urho-Kyllikki
 
Jaahas, muksut nukkumassa ja nyt vähän omaa napaa :)

Cleopatra: mulle ei oo Tampere kaupunkina ollenkaan tuttu, eli noi paikan nimet ei sano juuri mitään. Mutta netistä katoin tuollaista kun lastentarvike muksutalli (siellä kun on noita icandy pear systeemejä, että sais oikein paikan päällä katsoa miten kulkee lumessakin ). Onhan meillä tuo tomtom, et johonkin löytää edes osotteen kanssa. Mä en hirveesti aio ostaa tälle uudelle tulokkaalle (vaikka vähän tekisi mielikin törsätä ), mutta nuo rattaat on yhdet pakostakin ja niitä en käytettynä halua ostaa. Myös jonkunlaisen kehdon ajattelin ostaa, 0zbabyn sivuilla oli tuollanen söpö oveen kiinnitettävä keinu, mutta mahtaakohan olla turvallinen.

Voisin kertoa vähän mun omista synnytyskokemuksista: esikoisen synnytyshän oli aika hirveä kokemus, vaikken siitä paljon muistakaan. Sen muistan, että katselin miestä joka oli vähän kauempana kun sängyn vieressä hääräsi tusina tuntematonta, ja kysyin et kuolenko tähän. Ei siis mikään mieltä ylentävä kokemus, mulla oli siis joku infektio joka nosti todella korkean kuumeen ja houreen, mutta tyttö syntyi alakautta ponnistelujen jälkeen. Esikko vietiinkin sitten teholle ja on ihan terve tyttö nykyään, mutta vaikea alku kyllä aiheutti jonkunlaisen masennuksen. Kun toista sitten aloin odottamaan olin ihan kauhuissani ja pelkäsin synnytystä todella paljon, kävinkin sitten pari kertaa pelkopolilla (samalla kun kävin synnytystapa arviossa ) juttelemassa kätilön kanssa ja käytiin sitä sitten läpi ja se helpotti todella, kyllä suosittelen jos jollain on jäänyt jotain hampaankoloon. Kuopuksen syntymä olikin nopee, tunnin verran oltiin sairaalassa, lääkitystä en kerinnyt saamaan ja jo syntyi. Todella nopea ja helppo. Tää kolmas ei nyt pelota ollenkaan (heh, paitsi kun luin Puskajussin sepustusta, niin vähän alko puntissa tutista ) . Enempi pelottaa se, että on nopee ja syntyy tohon valotatien varteen, täältähän on noin tunnin matka sairaalaan :D Mut niin se on vaan hassua, kun voi noin olla erilaisia sää synnytykset, ihan riippuu vaavista...

Mun piti noista rasvoista sun muista shampoista sanoa, että joskus joku sanonut että kaikki mitä ei ole testattu virallisesti raskaana olevilla, niin usein ei suositella kun ei tiedetä vaikutuksia, mut välttämättä mitään vaaraa silti ole. Kuullostaa uskottavalta. Itse en ole värjännyt hiuksia siitä lähtien kun kuopus ilmoitti tulostaan, mutta onneksi mulla on tuommonen tummanruskea tukka, ei tarvitsekaan hirveesti värjätä. Ehkä jos ois jo harmaa ni sitte :D

Tervetuloa uudet ja onnittelut :flower: + kaikille ketkä tarttee :hug:

Nyt mä en kyllä enää tule tänne tänään hilluun :LOL:

Lilein + Piipiäinen
 
limeee, poistin sen toisen kuvan! :)

t 77, tervetuloa!! :flower: Ihanaa ku pääsit tänne =) laita yv:tä jos haluut tonne kerhopuolellekin!

Leli82, ei näkyny uusia kuvia..? Koitas vielä :eek:

Nyt kullan kainaloon, herkkuleipiä ja vohveleita! Ja Tough Love alkaa kohta, koukussa!! :D

Palaan huomenna muihin aiheisiin!
 
Aisla

j-22: Joo toinen tulossa mullekin. Samat fiilikset eli toivon että tällä kertaa menis paremmin ja alateitse, mutta en oikein usko siihen. Pääsen (ja säkin varmasti) synnytystapa-arvioon ihan lopussa eli siinähän selviää onko edes toivoa synnyttää alakautta. No joo, usein siellä sanotaan että kyllä mahtuu tulemaan mutta sit tuleekin tositilanteessa jotain :/ . Saa nähdä tuleeko jotain paniikkia sitten kun l.a. lähenee, nimittäin siinä kuitenkin oli sekä oma että vauvan hyvinvointi vaarassa...

Veriseulan otan ja menen np-ultraan. Lemission painajaiseltahan tollanen kuulostaa että pelotellaan kaikella mahdollisella. Huh![/quote][/quote]
 
Aisla: sori jos kysyn tyhmää mut mikä tarkallee ottaen on synnytystapa-arvio? ois kyl mahtava päästä sellasee ku se edelline oli kamalaa. Meillä kans siinä oli vähä kaikkee..vauvva oli kasvo tarjonnassa ja en auennu ku 7cm asti ja pitkitty ja pitkitty ja si vauvval sydä-äänet slko laskee ja si mua jo vietiinki. Kamalinta si oli ku sain sen puudutuksen leikkauksessa(spinaali?) ni ku puutuin suunnillee leukaa asti ja taju oli koko aja rajamailla ja si kaula lihaksetki oli jo iha puutunu ni olin tukehtua omaa kuolaan :'( ...traumaattista!!

Itte kans haluan np-ultran..tuota veriseulaa en viel oo miettiny mu esikosta otin ni varmaa nykki otan.

Vitsit jänskää ku esikoisen 1v-syndet lauantaina et mitenköhän oikeen osaan järkätä ku en ennen oo lasten syntttäreitä järkänny =)

Nyt jo ajatus tuo tipan linssiin ku pitäs laulaa toiselle pienelle onnittelu laulu... :heart: hormoonit kyl täällä hyrrää iha huipussaan.
 
mama-L, laitoin nyt kolmannen kerran sen kuvan ja kyllä se joka kerta väittää, että kuva on tallennettu ja odottaa hyväksymistä. En kyllä nyt ymmärrä miksei ne tule perille... Pitääkö niiden kuvien olla tietyn kokosia tai jotain että pääsevät läpi?

Tietokoneet prkl! :kieh: Välillä tuntuu ettei näiden toiminnassa ole kyllä mitään logiikkaa!
 
mama-L, laitoin nyt kolmannen kerran sen kuvan ja kyllä se joka kerta väittää, että kuva on tallennettu ja odottaa hyväksymistä. En kyllä nyt ymmärrä miksei ne tule perille... Pitääkö niiden kuvien olla tietyn kokosia tai jotain että pääsevät läpi?

Tietokoneet prkl! :kieh: Välillä tuntuu ettei näiden toiminnassa ole kyllä mitään logiikkaa!
 
Huomenta kaikille!!

Vihdoin netti-pimento on ohi ja saatiin kone illalla korjattuna takaisin =) =) =)
Hirmuisesti on tullut tekstiä sillä aikaa kun olen ollut "koneeton".

Paljon onnea uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon minunkin puolesta!

Juon kahvini miten sattuu: :hug: :hug: Paljon voimia!! Tällaista ei toivoisi kenellekkään :'(

Täällä ollaan kipeänä.. Kuumetta jo kolmatta päivää, kurkussa kasvaa kaktus ja päänsärky on jotain sanoin kuvaamatonta!! Aarrgghh.. Eilisen olin sairaslomalla, huomenna olis myös työvuoro mutta täytyy katsoa illemmalla mikä on vointi.

Nyt mukavaa keskiviikko-päivää kaikille!! Mä lähen vielä peiton alle, ennen kun poika herää.

Lori ja rusina 6+1
 
Leli82, ei näy kyllä mitään... Koitas pienentää sitä? Minkäkokosena oot lähettäny? Jos laitat esim jotain 600x400 niin pitäis ainakin tulla! :)

pokermama, nyt oot jäsen! Ja pystyt lisää itekkin kuvia ja juttuja ja lukee keskustelupalstaa. Mun piti vaan eka hyväksyä se sun jäsenpyyntö.

Viime yönä aloin panikoimaan, kun mulla on veriryhmä O- ja tyttärellä oli A+, niin sain sitten synnytyksen jälkeen sen pistoksen masuun. Nyt sit ku oli se kemiallinen raskaus niin en hakeutunu siitä mihinkään neuvolaan enkä mihinkään kun oli pari päivää plussauksen jälkeen (ja plussa oli haaaalea haamu). Lehdessä sit pisti silmään eilen miten eräs äiti oli saanu 4 keskenmenoa ja jokaisen niiden jälkeen sen pistoksen ja silläkin oli O- veriryhmä. Että olisko mun pitäny käydä hakemassa sen kemiallisen jälkeen sit se piikki taas? Ei tullu mieleenkään... Eikäpä toisaalta neuvolatätikään mitään sanonu ku soitin ja kerroin siitä kemiallisesta nyt sit ku plussasin uudestaan, vaikka näkeehän se mun papereista et oon sen piikin kerran saanu. Nyt täytyy oottaa tohon 12 et alkaa puhelinaika ja soittaa sit heti neuvolaan ja kysyä.

Normistihan se vasta-aineseuranta on 3 kertaa raskauden aikana ja ihan verikokeet otetaan... Toivotaan et riittäis nyt sit munki tapauksessa. :/

mama-L, bit worried... ja Salme 6+3 :heart:

 
huomenta kaikille,ja kiitos mama-L,mun päähän saa välillä takoa asioita useempaan otteeseen. Töissäkin tullu tässä viikon ajan sählättyä pahasti,ja olen myöhästynyt elämäni kaksi ensimmäistä kertaa töistä nyt viime ja tälläviikolla! Musta tuntuu,että kun masu kasvaa,nuo jäljellä olevat aivot pienenee!! :D

Jostain olen lukenut,että raskaana olevien naisten masun päällä makoilevat heidän kissansa,tiedä sit pitääkö paikkaansa. MUTTA,meillä makoilee meidän kolme koiraa! :D Eilen kampesivat kaikki siihen makoilemaan,yksi pisti pään navan päälle,ja huokaili syvään. Käy tila vähän pieneksi kun kolme koiraa samaan aikaan mahalla :D

Huomaa,että mullakin alkaa hormonit hyrrätä,eilen ärähdin asiakkaalle oikein kunnolla,kun se sai huijattua multa 8e,ja sen kiellon jälkeen vielä jatkoi pelikoneen rämppäämistä! Tänään ärähdin liukuportaissa miehelle,joka seisoi keskellä,eikä päästäny ohi! Mitäköhän tästä vielä tulee,musta on tulossa kovaa vauhtia pikkuhitleri!

Anteeksi hirmuinen selitys,töissä on niin tylsää! Jaksamisia neidot! :flower: :heart:
 
Huh olipas operaatio! Jouduin hakee netistä kuvankäsittelyohjelman, opetella käyttämään sitä ja vihdoin sain kuvan pienennettyä. Kaiken huipuksi tää raskaus aiheuttaa mulle jatkuvan hedarin. Olo on kuin ois ollu ryypyllä eilen. Ja nyt jos se kuva ei tule perille mä repeän! :LOL:
 
Tsau!

Mama-L: tarkotatko, että olet saanut keskenmenon? Kun minä olen rh- ja lapset olleet aina rh+ (vaikuttaako toi o veriryhmä erikseen jotain, en tiedä?) mutta olen ainakin saanut aina synnytysten jälkeen sen piikin, sekä myös sen yhden keskenmenon jälkeen se annettiin. En nyt tiedä puhutaanko samoista asioista.. :D

Mä tulin justiinsa kuopuksen kanssa päivystyksestä, kun en terveysasemalta saanut aikaa. Kuopukselle kehittynyt ihan hirvee yskä ja kröhä, sai nyt jotain hengitystä avaavaa lääkettä. Lääkärinä oli joku nuori sälli, toivottavasti osas hommas.

Neuvola tätiä en saa millään kiinni, on nyt ollut joku puhelintiedote jo eilisestä saakka. Tosi kiva homma, kuhan nyt joskus vastais sais tän homman pyörimään.

Mut nytten hommiin, meille tulee tänään uusi sänky ja täytyis toi vanhakin roudata johonkin ja siivota pölyt pois sängyn alta, et kyl tääl vaan hommaa ois muillekin kaikki paikat ihan sikin sokin! :kieh:

Lilein + piipiäinen
 
Lilein, siis mulla oli 4/09 se kemiallinen raskaus (hedelmöittynyt munasolu joka ei edes kiinnity), mut kyllä neuvolantäti sit merkkas sen keskenmenoksi papereihin kun soittelin tästä uudesta raskaudesta... Oon rh- siis myös ja vaan synnytyksen jälkeen saanu piikin... Nyt rupes pelottaa. :(

Leli82, no nyt!!! :LOL: Käys kattoo ;)
 
Voi perkule,minne hittoon mun tekstit aina häviää??uus yritys.huoh. Sectio tehtiin mulle kans. Oli suunniteltu perätilan takia ja likka ei kääntyny kun napanuora oli kaulan ympäri. Ei minusta ollu kivuliasta tai kauheeta missään vaiheessa,kotona en tarvinu enää särkylääkkeitä. Leikkaukseen joutuminen oli vähä pettymys ja toivon todella alatiesynnytystä nyt.taisiis LOKAKUUSSA vasta kiitos! Nyt on pakko mennä taas mut pakko noista hiusväreistä nopsaan,mulle kampaaja sano että nykyajan väreistä ei olis muuta haittaa kun että hormoonien takia ei välttämättä tartu!? Mutjoo! Vointeja kaikille!
 
No ei kannata nyt vielä alkaa pelkäämään, mutta soita sinne neuvolaan tosiaan ja kysy tarkat tiedot tädiltä. Luin tuolta netistä, että sitä yleisempää tautia mikä noista vasta-aineista voi tulla, voidaan ennaltaehkäistä jotenkin. Mutta tosiaan kyllä siellä neuvolassa autetaan ja kerroppa sitten tännekin mitä sanoivat. :hug:
 
Olettepas kirjoittaneet ahkerasti, eilen en ehtinyt käymään täällä olleskaan ja monta sivua oli tullut tekstiä :)

Kosmetiikasta: joo ei niitä kosmetiikkoja (shampoita tms) tarvi laittaa raskaaksi tultua vaihtoon :) Aikaisemmassa vastausviestissäni Kultasiivelle kirjoitin vain tuotteista, joissa on mukana AITOJA eteerisiä öljyjä. Kaikkia eteerisiä oljyjähän ei suositella raskaana oleville. Jotain juttua löytyy asiasta googlettamalla esim. "eteeriset öljyt raskaus". Teepuuöljy lienee niitä ainoita aitoja eteerisiä öljyjä, joka on yleisesti käytössä ja sitä monet käyttävät laimentamattomana iholle. Siitä löytyy juttua esim. http://www.poliklinikka.fi/?page=2792845&qid=7207351 (linkissä vastaus järkevä, kysymys _vähän_ sekava)

Itse en kuitenkaan ole erityisemmin perehtynyt noihin nettikirjoitteluihin, vaan tsekkasin luonnonkosmetiikkaa käsittelevistä kirjoista mitä eteerisiä öljyjä ei suositella. Mutta huomatkaa ennen panikointia, että aniharvassa tavallisessa kosmetiiikkatuotteessa sitä vaikuttavaa öljyä on niin paljoa, että se vaikuttaisi mihinkään. Marketista tuskin sellaisia löytyy. Lähinnä tämä asia kannattaa tiedostaa silloin, jos käyttää luonnonkosmetiikoista sellaisia, joissa vaikuttavia eteerisiä öljyjä on paljon (eli joissa eteeriset öljyt ovat ainoita vaikuttavia ainesosia voidepohjassa). Tai jos tekee itse omia kosmetiikkatuotteitaan, kuten minä (teen esim. vartaloöljyn itse).

Isojen kosmetiikkamerkkien tuotteiden käyttäjät siis huoli pois. :)

Ps. en ole mikään aromaterapeutti tms, ainoastaan wannabe -viherpiiperö, joka on lueskellut alan kirjallisuutta ja kokkaillut itselleen hyvältätuoksuvaa ekokosmetiikkaa aina kun on jaksanut :) Kun ei jaksa niin tämä tyttö hakee kaupasta Lumenea tai jotain muuta tavallista, hyvin käyvät nekin :)

 
Pokermama sain just tänään uutiskirjeen vau:lta, jossa oli noista hormonien aiheuttamista tunnekuohuista. Kuulema erityisesti vkolta 7 alkaen on "pientä" ylireagointia.. Ite pillahin itkuun aamulla kun luin sanomalehdestä erään naisen 100 v synttäreistä ja vähän myöhemmin huusin pojalle auton lumiharjasta. Toinen auttaa putsaten autoa, enkä tiiä miksi ärähdin, ihanastihan se oli tehty.
Meilläkin koira on jutellut mulle jo muutaman viikon ajan. Ääntelee ihmeellisesti ja se tuijottaa intensiivisesti silmiin. Kissa hakeutuu yöllä viereen ja kehrää ja raapii patjaa.. Yleensä ei oo lupaa tulla makkariin, mut on ruvennu piiloutuu illalla sängyn alle, yöllä sit kömpii viereen.. :kieh:

Juu, se taitaa olla toi rhesus, rh- voi aiheuttaa vakavia ongelmia. Mä oon onneks +

Ihanaa kun saadaan uusia odottajia messiin Tervetuloa :flower: :heart:

Joku ihmetteli aiemmin niistä isisisko-isoveli paidoista.. Hyvin varustetut lastenvaateliikkeet myy Name It- mallistoa. Me on löydetty viime kesänä Mäntsälästä noita born in 2009 bodyja kamun vauvalle ja hesas Kampin jossain lastenvaateliikkees (oisko just pelkkä Name It) ostettiin pikkuveli-paita juniorille. Oiskin aika kiva tapa kertoo vaiks isovanhemmille vauvasta ja mennä kylään isoveli-paidassa :D

Ihania massukuvia tuolla "klubissa", ei täs sitten ihan tavattoman turbo vielä ookkaan ;)
Tämä yritti olla ovela ja kävi ostamassa sellaset vartaloo muokkaavat sukkahousut. Aattelin et litistävät tota vatsaa, ettei se ihan illasta innostu. B) No piti heti ekana iltapäivänä riisuu pois kun ihan sattu se puristus :ashamed: Eipä tarvi toista kertaa kokeilla, en tiiä sit miten ne pelais luonnontilassa :LOL:

Mä täs saikulla oon, meinasin mennä päivällä taas käymään suolahuonees. Auttaa mukavasti tuota hengityspuolta

Aamulla meinas muuten tulla george, ihan kunnolla yökin pöntöllä. Toivottavasti jäis tähän yhteen kertaan. Ihanaa tää vähäoireisuus, toisaalta välillä miettii, et onkohan siellä ketään.. :/

Aurinkoista keskiviikkoa B)

:wave: puskajussi ja Onni 6+0 :heart:
 

Yhteistyössä