Lokakuun IVF- hoidot

Minä aina aivastin Synarelan jälkeen ja en siitä oikein muutenkaan kauheasti tykännyt tai paremminkin nenäni ei. Nyt minulla onkin Orgalutran pistokset, jotka aloitetaan vasta n 5 päivänä tädin alkamisesta.

Lääkekatto on kyllä hieno asia :) Kävin juuri hakemasta Yliopiston apteekista Gonal-F ja Orgalutran lääkkeet ja maksoin vain muutaman euron n. 1200 euron laskusta kun tein sopimuksen apteekin kanssa, että he itse laskuttavat Kelaa. Minun lääkekattoni kun ylittyi jo elokuussa.
 
Synarela maistui ainakin minulla suussa pitkään. Se olikin hyvä syy varata jotain herkkua saataville aina Synarelan jälkeen :).

Nyt on meillä nimittäin jännät hetket. Tällä hetkellä olen kevyesti raskaana, kuten lääkäri asian ilmaisi. Minulle siirrettiin alkio tänä aamuna. Olemme olleet ICSI hoidossa ja nyt luonto hoitaa loput. Pitäkää peukkuja! Jännittää ihan valtavasti.

Mutta nyt ainakin olen ollut hetken raskaana, jos homma meneekin kesken. Tämä on meidän eka hoitokerta. Pakkaseen jäi yksi hyvä ja kaksi heikompaa alkiota.

Kaikkea hyvää teille kaikille!
 
Nimi ................. inssi/IVF/ICSI/PAS .......... aiemmat hoidot

mimoniandra..... IVF-suunnittelu 9.10.......... -
Tiitu.................. ICSI vko 44...................... ivf 5/04
................................................................. icsi 10/04, 9/2006
..................................................................pas 1/05, 12/05
Odottelija...........IVF/icsi vko:lla 43.............. -
toppis................ IVF vko 40........................inssi x3
kaarina...............PAS 10/06........................ICSI x3
himppu...............IVF-suunnittelu vko 39.......IVF 2004
anni81................ICSI.................................ICSI 8/06
ma-mi................PAS..................................IVFx2
sara...................IVF+ICSI vko 42................inssi x4
maria.................ICSI vko 42.......................ICSI 8/06

 
toppis
Lääkäri sanoi ettei Kela enää hyväksy, että annetaan punktiopäivästä miehelle sairaslomaa. Aiemmin on kuulemma saanut.

Maanantain ultrakäynnillä päätettiin, että meidän ivf muuttuukin puolittain icsi-hoidoksi. Puolet munasoluista siis ivf:llä ja puolet icsi:llä. Hyvä niin, jos parantaa mahiksia.

Aloitin pistämään puregonia tänään. Mites muut? Onko piikit kehissä jo? :kieh:
 
onemama
Hei, saanko liittyä joukkoonne? Mulla IVF menee varmaan viikolle 43. Eli sumut pitäisi aloittaa ma 25.9.

Taustaa: PCO, miehen siittiöt ok, yksi iui tyttö 09/03. Nyt siis toista kuumeillaan. Mulle tehty tän esikon jälk. iui 04/05 josta paljon soluja jotka punktioitiin mutta ei yhtään kypsää. IVF tehtiin 01/06 josta ei tuore siirtoa hyperin takia (soluja kerättiin 22).3xPas, josta yksi plus, mutta varh. km.
 
Hei kaikille!

Hypätään nyt sitten seuraavaksi tähän pinoon...
Eli Mulla PCO ja miehellä siittiöissä hitautta. Lasta yritetty kolmisen vuotta, joista 1.5v hoidoissa.
Takana 5/06 IVF ja siitä ICSI alkionsiirto josta nega. Nyt 9/06 lääkkeellinen PAS IVF-alkiolla, josta tänään nega...
Ja nyt menkkoja odottelemaan.
 
Heips!

Jatkan syyskuulta lokakuulle... Elikkäs alkuviikosta "negasin" ensimmäisen PASin (icsi 5/06). Tänään alkoi menkat, joten huomenna taas lääkkeitä poskeen - ja toista lääkkeellistä PASia odottelemaan. (Meidän "vikalista": Itellä pco ja endo - miehellä alhainen testotaso ja siittiötuotanto toimii vain clomifenkuurilla)

Anni77: Totta tosiaan - taidetaan matkustaa melkoisesti samanlaisissa koukeroissa. Mulla myös toukokuun nega masensi reilusti enemmin ja kauemmin - nyt kun tiesi, että jatkoa seuraa heti perään, niin antoihan se voimia. Odottelu kun tahtoo olla kaikista kovin urakka. Mukava piinistellä sitten jo "tutun" kanssa...

Odottelevin terveisin, Miili81
 
Nimi ................. inssi/IVF/ICSI/PAS .......... aiemmat hoidot

mimoniandra..... IVF-suunnittelu 9.10.......... -
Tiitu.................. ICSI vko 44...................... ivf 5/04
................................................................. icsi 10/04, 9/2006
..................................................................pas 1/05, 12/05
Odottelija...........IVF/icsi vko:lla 43.............. -
toppis................ IVF+ICSI vko 40...............inssi x3
kaarina...............PAS 10/06........................ICSI x3
himppu...............IVF-suunnittelu vko 39.......IVF 2004
anni81................ICSI.................................ICSI 8/06
ma-mi................PAS..................................IVFx2
sara...................IVF+ICSI vko 42................inssi x4
maria.................ICSI vko 42.......................ICSI 8/06
Miili81.................PAS...................................PAS
..................................................................icsi 5/06
Anni77................PAS (?)..............................5/06 IVF
..................................................................ICSI
..................................................................9/06 PAS
onemama............IVF vko 43........................iui -> tyttö 09/03.
..................................................................iui 04/05
..................................................................IVF 01/06
..................................................................3xPas

Tervetuloa Miili81, onemama ja Anni77 :wave:
 
Tervehdys!

Vauhdilla mennään,perjantaina kuulin negatiivisesta testituloksesta ja nyt jo vauhdilla eteenpäin. Nyt ei ehdi jäädä murehtimaan.
Eli toinen lääkkeellinen PAS nyt alkamassa.
Tänään 1.kp ja huomisesta Zumenon 6mg. 4.10 ultraan.

:wave:

Miili81: Miten menee?
 
toppis
Kävin ultrassa tänään ja siellä on kuulemma tulossa n.10-12 kpl sen kokoisia folleja, että voivat olla kypsiä punktiopäivään mennessä. Sen lisäksi oli muutama pieni. Jänskättää hirmusti, ehtiikö ne kasvaa tarpeeksi, kun lääkäri sanoi, että olisivat saaneet vähän isompiakin olla.

Onko jollain kokemuksia paljonko lääkkeillä saadaan kasvatettua follikkeleita? Siis millimetreissä. Mulla on punktio ti tai ke eli 6-7 päivän päästä. Ja yksi ainoa munarakkula oli vasta 12mm kokoinen. Käsittääkseni rakkulat kasvavat normaalisti ilman lääkkeitä n. 1,5-2mm/päivä.
 
Odottelija77
Oltiimpas tiputtu.. mitäs muille kuuluu?
Mulla alko eilen Synarela-sumut, yäk, ku se on pahaa ku se valuu kurkkuun. Mahassa jo alko kipristeleen, kohta varmaan alkaa menkatkin, no onneks niiden pitääkin vielä kerran tulla.
Kertokaahan muutkin missä vaiheessa meette.
 
Moikkaus kaikille!

Me käytiin toissapäivänä siellä suunnittelukäynnillä ja luultavasti saadaan hoidot nyt ihan heti käyntiin! :) Saattaa olla, että sumuttelut jäisivät nyt väliin ja saisinkin aloittaa heti noilla pistoksilla. Tarkemmin mietitään lääkitys maanantaina kun nähdään ultrassa mikä on tilanne.
Sen verran tuli muutoksia hoitosuunnitelmaan, että IVF muuttuikin ICSI:ksi, kun viimeksi oli ongelmia munasolujen hedelmöittymisessä..

Olo on tosi toiveikas ja muutenkin tuntuu tosi kivalta, että saatiin hoidot heti alkuun.. Vaikka jännittääkin jo nyt ihan kamalasti..
Toisaalta sitä yrittää tolkuttaa itselleen, ettei ole kovinkaan todennäköistä että heti onnistuisi, mutta jotenkin sitä haluaisi olla toiveikas.

Maanantaita odotellen...
~himppu
 
ma-mi harmaana
Pitkästä aikaa...

Alkaa tuntua siltä, ettei ikinä päästä siirtoon asti. Söin terolutkuurin että vuoto alkais. Viimesestä pilleristä on jo 10 päivää eikä vuotoa näy. Aiemmin terolut on auttanut. Tein jo raskaustestinkin mutta negahan se tietty oli. :( Soitin klinikalle ja ensi viikkoon asti odotellaan ja jos vuotoa ei näy, käy ultrassa josta saa vähän osviittaa milloin vuoto olis tuloillaan. Täytyy vielä ens viikollakin tehdä testi. Ärsyttää kun alan toivomaan taas liikoja kun luomuplussa meille kuitenkin olis teoriassa mahdollista. Huoh...turhaa toivoako kaikki? Taas.
 
Hei,

aika hiljaista on tässä keskustelussa tosiaan ollut, odottelu siis meneillään varmasti monilla.

Omia kuulumisia: Synarelaa olen käyttänyt nyt kaksi viikkoa ja tiistaina on ultra. Kunnon vaihdevuosioireita on ollut nyt viikon ajan kuumine aaltoineen kaikkineen. Lievää ärtyisyyttäkin on ilmassa, pistettäköön sekin Synarelan piikkiin B)

Tsemppiä kaikille!
 
Meillä 2. IVF lokakuun puolessa välissä.

Edelliset hoidot :
IVF 4/06 (ei jäänyt pakastettavaa) Tulos -
Inseminaatio 11/05 Tulos-
Inseminaatio 10/05 Tulos -
menogon + Inseminaatio 9/05 Tulos -
Inseminaatio 5/05 Tulos -
Ajoitettu yhdyntä+Pregnyl 2/05 Tulos -
Laparoskopia 1/05
Ajoitettu yhdyntä+Pregnyl 11/04 Tulos -
Ajoitettu Yhdyntä+Pregnyl 10/04
Clomifen 5 kierron ajan 10/03-3/04 Tulos-
Ja Yritystä huhtikuusta 03, nyt jos ei onnistu LOPPUU hoidot tähän.
 
Maanantain PASin ultraa odotellen yritän kuluttaa aikaani ja purkaa lievää kiukkua kaikkeen mahdolliseen - myös tänne. Itkimme eilisiltana yöhän mieheni kanssa - minä kun olen sellainen pessimisti ja luovuttaja.. Mietin vain koko ajan, että entä sitten jos hoidot ei ikinä tuotakkaan tulosta..Ukkokulta yrittää parhaansa mukaan tsempata mua vielä luottamaan ja yrittämään, mutta... Vaikeaksi jutun tekee vielä se, että yhtiökumppanini jätti pillerit pois ja nyt pelkään joka päivä, että sieltä tulee mitä ihanin raskausuutinen.. Yhtiökumppanini kun on jo yhden abortin tehnyt - kun aika ei tuntunut oikealta. Kyllä voi ihmiset ajatella eri tavoin asioista. Kiukuttaa!!! Luulen että lääkityskin hieman laittaa ajatukset ja tunteet sekaviksi - ainakin siihen on hyvä välillä vedota:)..

Sitten ois yks kysymys - onko lääkäri teille siirron (tuoresiirron/pakastetun alkion siirron) jälkeen näyttänyt ultralla, että alkiot ovat kohdussa? Kuulin vain tuttavan tuttavalta, että näin hänellä. Mun kohalla näin ei olla menetelty.

Äh, koittakaamme jaksaa ja positiivisia ajatuksia kaikille odotteluun, Miili81
 

Nimi ................. inssi/IVF/ICSI/PAS .......... aiemmat hoidot

mimoniandra..... IVF-suunnittelu 9.10............Clomit 2kk 2006
..................................................................SSG 2006
Tiitu.................. ICSI vko 44...................... ivf 5/04
................................................................. icsi 10/04, 9/2006
..................................................................pas 1/05, 12/05
Odottelija...........IVF/icsi vko:lla 43.............. -
toppis................ IVF+ICSI vko 40...............inssi x3
kaarina...............PAS 10/06........................ICSI x3
himppu...............IVF-suunnittelu vko 39.......IVF 2004
anni81................ICSI.................................ICSI 8/06
ma-mi................PAS..................................IVFx2
sara...................IVF+ICSI vko 42................inssi x4
maria.................ICSI vko 42.......................ICSI 8/06
Miili81.................PAS...................................PAS
..................................................................icsi 5/06
Anni77................PAS (?)..............................5/06 IVF
..................................................................ICSI
..................................................................9/06 PAS
onemama............IVF vko 43........................iui -> tyttö 09/03.
..................................................................iui 04/05
..................................................................IVF 01/06
..................................................................3xPas
mape...................IVF..................................IVF 4/06
..................................................................Inssi 11/05, 10/05, 5/05
..................................................................menogon+inssi 9/05
..................................................................Ajoitettu yhdyntä+Pregnyl
..................................................................2/05, 11/04, 10/04
..................................................................Laparoskopia 1/05
..................................................................Clomifen 10/03-3/04

Tervetuloa mape :wave: Huh, siulla onkin tän pinon pisin hoitohistoria :eek:

Pistinpähän itellekin vähän "meriittejä", kun rupesi olo olemaan kuin untuvikolla :D Lisäilkää muutkin, jos miulta on jäänyt jotain listaamatta :wave:
 
onemama
heippa hei,
mulla alko ma sumuttelu suprecur-suihkeella. masu jo nyt kipeä ja niveliä kolottaa, vaikkakin menkatkin päällä, ei vielä onneks muuta.Viimeks pääsin vielä vähemmällä.Odottelen 11.10 olevaa ultraa että päästään piikittelee
 
Hihii :D Miulla tuli eilen ensimmäisen kerran sitten teinivuosien ovulaatiosta johtuvaa (?) tiputtelua :wave: Jiihaa!! :attn: Monta päivää on jo jomotellut kummallakin puolella alavatsalla, mutta en kiinnittänyt siihen mitään erityistä huomiota ennen eilistä. Menkoista ei voi olla kyse, koska kierto on menossa puolessa välissä.

Miehen kanssa toki hypättiin heti toivorikkaana vällyjen väliin :D Miulla pitäisi olla munanjohtimet tukossa, mutta lääkäri sanoi SSG:n jälkeen, ettei voi 100% varmaksi sanoa, joten takerrun nyt siihen.

Saatetaan tulla parin viikon päästä, tädin ilmestyessä, rytisten alas suuren toivon rakentamamasta, vauvan tuoksuisesta pilvilinnasta, mutta sehän ei ole mitään uutta tässä parisuhteessa :D

Pitäkää kaikki sormet ja varpaat ja muut ulokkeet ristissä meiän puolesta :heart: :heart:
 
Nyt vihdoin suostuo täti tulemaan, joten pääsen keskiviikkona sitten pistelemään taas. Minulla oli se lyhyt ivf eli kahdenlaisia pistoksia vain ei nenäsumutetta. Viikolle 42 tähdätään edelleen toimenpiteissä. Ihanaa kun sai vihdoin aikataulut suurinpiirtein taas lyötyä lukkoon ihan töidenkin kannalta ;)
 
Hei kaikille!

Uskaltauduin vihdoinkin tälle palstalle!!!
Meillä lapsettomuutta takana 2 vuotta ja toinen inssi olisi 13.10, clomien avulla tällä kierrolla.
Kummallakaan ei ole löydetty vikaa, eli kai me ollaan selittämättömästi lapsettomia. Se vasta on riivaavaa, kun ei tiedä mistä johtuu kun vaavelia ei kuulu.
Mutta ei auta kuin pitää toivoa yllä.
 

Yhteistyössä