~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 31~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nonni, täällä ollaan. Kiitos haleista ja tsempeistä :heart:

Viimeisin viestini vaatii ehkä hieman selitystä :whistle: :ashamed: Tässä on jo pari viikkoa mennyt oikeastaan tapellessa, ja kireissä tunnelmissa. Siihen on monia syitä, mutta päällimmäisenä on taas jostain hyökännyt mun epävarmuus ja luottamuspula mieheen. Siihen päälle kun herra on epäsäännöllisen säännöllisesti natissut elämänsä tylsyydestä ja "mitään ei voi tehä", "mihinkään ei voi mennä" ja niin edelleen.... Pääsääntöisesti sellainen tyytymättömyys tämänhetkiseen elämään.

Aikani minä olen valitusta kuunnellut ihmiseltä joka tosiaan on arkipäivät töissä, eli ei kotiympyröissä, mutta kaiken meidän historian jälkeen, mulla on alkanu suttaamaan tämä homma. On se PRKL, että se, joka suuren osan ajasta on pois kotoa, jaksaa ja kehtaa valittaa sitä, kuinka lapsi rajoittaa elämää ja elämä on yhtä kotona istumista :o

Toissa viikonloppuna sanoin ensimmäisen kerran, että minä haluan erota. Mies on vielä semmosta sorttia, että ei usko tietenkään heti tilanteen vakavuutta, vaan jatkaa "paskanjauhamista", kunnes minä tosissaan sanon sen viimeisen sanan. Sillon alkaa -rakastan, rakastan, en minä mitään ole tarkottanu-jutut. Asioista on todella vakea puhua vakavasti ennen kuin on erolla uhannut, kun mies puhuu ihan puuta heinää. Uhoaa, on eroamassa ja "näin on parempi" jne. Sitten kun hän huomaa että min olen ihan oikeasti tosissaan, niin itku pääsee. Hoh hoi...

Eilinen veti samaa kaavaa, mutta siihen liittyi vielä olennaisesti, kuin lisämausteena, mun reissu Pariisiin :saint: Sain Siljan kummitädin kanssa maanataina kahvilla istuessani kuningasajatuksen -mehän lähdetään syyskuussa Pariisiin Madonnan keikkaa katsomaan!!! mutta toisaalta tiesin jo idean syntyessä, että tuhoon on tuomittu tämä(kin) suunnitelma. Mies on sen verran "itsekäs" ja mukavuudenhaluinen, että hänen on hyvin vaikea sulattaa mun kodin ulkopuolelle suuntautuvia reissuja. Tässä tapauksessa kyse olisi 2 yön reissusta. Täysin sama 2 yötä, minkä mies haluaisi viettää mökillä ilman vauvaa, että saisi kunnolla ottaa vapautta ja kaljaa :kieh:

Eilen minä sitten aloin taas puntaroimaan tätä elämää, että onko tässä kovinkaan paljon järkeä, jos minä en luota mieheen pätkääkään. Rakastan kyllä, mutta luota en tippaakaan. Siellä nyt joku on sitä mieltä, että kannattaako ollakkaan yhessä jos ei luota, mutta sehän siinä se just onkin. Kannattaako, vaikka kuitenkin rakastaa ihan hullun lailla? On tämä niin vaikeeta....

Eilinen meni jo siihen, että sanoin monta kertaa, että haluan erota ja mieskin jo lähti. Palasi kuitenkin yötä vasten ja saatiin hieman asioita puhuttua. Mutta toisaalta, ei se luottamuspula ole mihinkään hävinny... En tiiä mitä tekis. Pitäskö mennä johonkin terapiaan, että sais oman kuulan ees selväksi....

Ihan mielenkiinosta muuten, että Milli, kuka teillä oli erotuomarina? Semmonen on varmaan saatava jostain.

Kiitos taas että sain vuodattaa. Ja kiitos jos jaksoit lukea loppun asti :D

Mammoliino :hug: :hug:

Mitään neuvoja tai viisaita sanoja minulla ei ole. Toivon että oli se ratkaisu mihin päädytte mikä tahansa, olisi oikea.

Lainaan sun tekstiä:
"Siellä nyt joku on sitä mieltä, että kannattaako ollakkaan yhessä jos ei luota, mutta sehän siinä se just onkin. Kannattaako, vaikka kuitenkin rakastaa ihan hullun lailla? On tämä niin vaikeeta.... "

Olen usein miehelleni sanonut, että helpoin osuus parisuhteessa on juuri se rakastaminen, sitä kun ei voi itse kontrolloida ollenkaan, sitä joko rakastaa tai ei. Useinhan vaikka kaikki muu on jo kuollut suhteessa; luottamus, kunnioitus niin tunteita vaan on.
Se rakkaus vaan harvoin yksistään riittää, pitkällä juoksulla sellainen toisen kunnioittaminen ja arvostaminen on korvaamattomia seikkoja.

Mutta jos rakkautta on, se on hyvä pohja jolle rakentaa. Se on kuitenkin valtava voima!

Toivon teille ja tietysti ensisijaisesti SINULLE kaikkea hyvää, ja paljon voimia.

Ja toivon että pääset Pariisiin :)

rontti älä vielä onnittele kun ei oo ees vauvaa :laugh: tai no koira vauva on tilauksessa ;)
ja meillä on kyllä kaikki hankittu uutena ja on sitä turhaakin roipetta,eilen sanoinkin kaverille et simppa on kyllä ihan piloille lellitty jo :whistle: :saint: mutta sittenpähän on seuraaville valmiina kaikki,ei tarvii uusia hankintoja tehdä,paitsi jos tulee joskus tyttö :D
ukolla on ens kuun loppuun työsopimus,sitten joko pihalle tai vakinaistavat..ei voi sanoa vieläkään varmaks kummin käy,kun riippuu tilauksista miten paljon niitä tulee,ponsset ja muut metsäkone jutskat :D hyvin selitetty mutta talo rakennetaan/rakennutetaan ens kesänä jos vakipaikka tulee..ensin kyllä pitää se tonttikin etsiä :laugh:
mammoliino :hug: sepä siinä onkin jos ei luota toiseen mutta rakastaa,on vaikee miettiä ja päättää kallistuuko rakkauden puolelle vai luottamus pulan puolelle..

dogtor juu pitänee pyytää miestä taas tässä kuvailemaan minun vatsaani. Näin kun itse katselee, eihän tuo iso oo, mutta kun menee peilin ääreen :o :heart: onhan tuolla jo kokoa vähin :whistle:

mammoliino :hug: ja voimia ja jaksamista, toivotaan että kuitenkin asiat selkiintyisivät ja asiat järjestyisivät, kävi miten kävi..

Meillä kanssa meinasi eilen tässä ja edellis iltana olla kanssa sotatila jälleen päällä :ashamed: Minä eilen vedin herneen siitä, kun mies vaan ilmoitti, että lainaa kaverilta moottoripyörää ja lähtee ajelemaan, kun niin hyvä ilma. Siis heti töiden jälkeen. Minä olin ollut koko päivän täällä kotona ja olin edellis yönä taas valvonutkin, odotin vaan että toinen tulee kotiin ja saisin hieman levähtää jopa nukahtaa :ashamed: Olin jotenkin niin pettynyt toisen itsekkyyteen, että ei edes kysynyt, miten on, että sopiiko ja kjaksaisinko täällä illan.. Ja sanoinhan minä sitten siitä ja sota oli valmis :headwall: Mies siis lähti heti klo 16 jälkeen ja palasi klo 22.30! Ja tulihan tuossa ennen nukkumaan menoa taaskin puolin ja toisin piikiteltyä toista... jälkeenpäin kun ajattelin, ihan tyhmää kyllä. Ja itse hälle ehdotin tuota moottoripyörän lainaamista jokin aika sitten, vielä meillä ei ainakaan ole aikaa moottoripyörälle tänne kotiin, vaikka mies sitä niin haaveilee. 4 lasta kohta täällä, niin johan noissa on. Sitten muutaman vuoden kuluttua, vois olla ihan ok juttu. Ja mies on nytkin kesän ollut niin tiiviisti töissä, että ei olis edes ehtinyt juuri sillä ajaa. Työmatkoillakin tarvii auton.

Aamulla sitten mies heräs ja voi kun tuntui niin kivalle kun unenpöpperössä havahduin kun silitteli minua ja antoi suukonkin :heart: voi miten ihanalle tuntui pitkään aikaan. Pienestä se on kiinni. Nyt taas hyvä mieli, soitinkin hälle töihin. Katsotaan josko onnistuisi ja päästäisiin tänään kahden syömään. Jos mummo pääsisi Eemiliä katsomaan. Jotenkin tässä arjessa jäänyt niin vähälle kaikki hellyys ja halailu yms. kuin ennen. Tapeltu kyllä ollaan ehditty! Jotenkin nyt niin huomasi mitä sitä kaipaa ja kuin pienestä se on kiinni...

Ja onkohan se tosiaankin joku tämän hetken vaihe meillä synnytyksestä ja kun pieni lapsi jne. kun yhdellä jos toisella meinaa kriisiä pukata :/ Ja mulla vielä noi miehen murkut täällä! Tytär on kyllä tosi hyvin minua täällä autellut ja se on ihana asia. Mennäänkin tässä käymään tiimari ostoksilla jokin päivä ennen koulun alkua ;) lupasin hälle vähän palkkiota.

dogtor kyllä sitä itse huomaa kyllä kuin väsynyt olen ollut, normaalisti mulla olis ollut jo kans ihan mieletön koiranpentu kuume :| mutta nyt ei kyllä tähän syssyyn jaksaisi pentua.. hyvä että tuon vanhuksen kanssa kerkee ja jaksaa..

Meillä muuten ei nukuta ulkona, siis Eemil ollenkaan kun on näitä lämpö ilmoja. Sisällä vetää unta melkein 2 tuntia, ulkona herää heti puolen tunnin päästä! Noh kuhan viilenee taas ulos ja kun koulut alkaa, vähemmän meteliäkin tuolla. Kun koululaiset lomilla, niin ihan mieletöntä meteliä väliä ulkona!

Mammoliinolle jaksua :hug:

Muita kommentoin myöhemmin, ollaan taas kyläileen lähdössä...

Mutta : Mistä sais hyvän ja kohtuuhintaisen korvakuumemittarin ?
Siis katukaupasta - netistä löytäisin 20-30 e +toimkulut,
mutta Cittarissa esim brauni 59e... huuuuuuh...

yo: me ostettiin prismasta---omron---taisi olla n40e. kallis mutta hyvä ja kyllähän sille käyttöä tulee.....ja mittaa lämmön ihan sekunnissa,kätsä käyttää!

mammoliinolle edelleen jaksuja! onhan tässä parisuhdetta koeteltu,nyt ehkä valoa tunnelin päässä meilläkin :D ,saas nähä kun mies lähtee ralli(siis ryyppy)reissulle koko viikonlopuksi :/ ,kyllähän se vähän sapettaa jäädä yksin pojan kaa :| . mutta antaa mennä,tyytyväinen mies sieltä aina kotiin tulee :D ! hyvä on aina joka vuosi kuunnella heidän suunnitelmia kun aina on joku jonka naikkonen ei halua laskea miestään mukaan :laugh: !!! että vaikka mua kuinka sapettaa kun toinen vaan lähtee 3ksi päiväksi vetään viinaa niin koskaan ei oo tarttenu lupaa kysyä,että saako mennä. tämän suhteen meillä on sanaton sopimus että saa mennä!
kyllä ne ukot muuten osaakin örveltää :D ,ei sinne kukaan järkipäinen vaimoke kyllä mukaan mee! kerran tais olla yks tyttönen mukana mutta toista kertaa eivät kuulemma ota :D !
siis kaamee mikä sepustus tästä nyt tulikaan :o !!!

ainiin ja dog kiitos vaan taannoisesta kutsusta tulla pojan kanssa käymään :flower: ! ihan toteuttanmisen arvoinen idea! sai pojatkin ikäistään seuraa :D !

mutta nyt minä lähen ettei koko sivu täyty :ashamed:

moikka!
ja terkut keskussairaalareissulta... minä itte siis välillä asiakkaana.
olin su illalla töis ja alko olla pikkusen maha kipee ja yöllä se ylty niin kovaksi että mietin jo keskussairaalaan lähtöö. aamulla se oli vähä kuitenki helpottanu ja menin töihin. koko päivän oli niin kipee et osaston lääkärisano että meenny kokeisiin. kävin kokeis ja veriarvot oli kuinka sattu. sit päivystykseen ja yöksi kotiin. aamulla uudestaan kokeisiin ja lekuri passitti samantien keskussairaalan päivystykseen. sielä sitte tehtiin kaikki gynet, vatsan uä:t, paaaljo kokeita ja kaheksan eri lääkäri kävi painelees mahaa. koko ajan sillä valmiudella et jos umppari pitää leikata. no se alko helpottaa ja sielä todettiin sitte kusitulehdus..... vähä pahana vissiin vain. no nyt kotona kovan kuurin kans. huominen viä vapaata ja sit töihin. en ottanu saikkuu vaikka ne olis tarjonnu.

nyt täytyy myöntää et en ehtiny kaikkee lukee mutta heidille: ihanaa ku oot takas!

nyt on siellä kuvauksessa käyty...aika hurja kokemus :o
ekana tökkivät käsivarret täyteen neulalla kun eivät suonta meinanneet löytää (varjoainetta varten)
sit pötköttelin semmosella sängyllä ja semmonen neliön muotonen laite mis oli keskellä reikä niin se sänky hiulas siinä et kuvattiin ekana ilman sitä varjoainetta ja sit kun oli sen varjoaineen vuoro niin huh |O onnex varottivat etukäteen kun se aine alko menemään suoneen niin se oli semmosta lämmintä mikä meni ekana silleen et kurkussa tuntu kauheen kuumalta ja ihan kun ei ois henkee kunnolla saanu..sit tunsin ko se rupes laskeutumaan alas päin niin oikeesti luulin et pissat meni housuun :o semmonen lämmin aalto vaan meni! onnex se olo ei kestäny kauaa kun oli aine levinny koko kehoon ja tutkimus kesti n.10min. tuloksia sitten saa VASTA lokakuussa kun aika sinne neurolle...

pikkuneiti kitisee taas :kieh: ei oo taas missään hyvä olla..paitsi äitin sylissä tietysti :)

Pepisa millasia nokkamukeja oot kokeillu? Meillähän on kans ollu ongelmia noitten kanssa, mutta nykyään juo velliä tavallisesta nokkamukista (korvikkeelle yökkii) ja sitten meillä Silja juo mielellään vettä siitä aventin taikamukista, vaikkakin monilla tuntuu olevan siitä huonoja kokemuksia. Taikamukista on helppo antaa sitten sänkyynkin vettä imettäväksi kun ei kastele lakanoita eikä tartte vauvaa alkaa sieltä pystyyn nostelemaan. Viimeyönä heräili meillä muutamia kertoja kun on nuhanen niin nukkuminen hankalaa. Itkeskeli jonkin aikaa mutta heti kun rauhottu niin tarjosin vettä, hörppäs muutaman kerran ja tyytyväisenä jatko uniaan. Välillä tuntuukin että voiko tämä muka mennä nyt näin helposti kaiken sen koettelemisen ja hampaitten kiristelyn jälkeen!?! :o
Toivottavsti saatte pian tekin kunnon yöunet! :hug:

Mulla ei oo kaapissa yhtään purkkia hedelmä/marjasosetta mutta pakkasessa ois paljon mustikoita mihin ei oo lisätty ollenkaan sokeria joukkoon. Mitä niistä voi tehä? Ja poropeukalolle ohjeet kiitos mukaan :ashamed:

tilda eikun tuutte vaan :D mennään vaiks tohon rannalle mikä on noin 200m päässä :saint:
tin :o hui kauheeta,no onneks ei ollu ku pissa tulehdus..mulla on aikoinaan leikattu umppari ja se oliki ihan terve :D
tiipii kiva kun teillä on ollu jo hyviä öitä :) ja mä en kyllä mustikalle keksi mitään,en kyllä ikinä oo ite edes hedelmä/marja soseita tehnykkää..voithan ainaki antaa sellaisenaan mustikkaa..

mä oottelen tässä ukkoja kotiin että pääsen uusien rattaiden kanssa kauppaan :D

pari kuvaa rattaista :heart:

tiipii meillä on kaksi erilaista nokkamukia. Toinen on sellainen jossa on vain yksi reikä ( :D ), varmaan tarkoitettu vellille (tätä käytän vain todella harvoin, silloinkin ruokailun yhteydessä ja vettä annan) . Toinen on sellainen, josta tulee vain imiessä. Siitä saa kyllä sen venttiilin (?) pois ja niin olen sitä käyttänyt, koska poju ei ole hiffannut sitä imu-juttua. Pureskelis vaan sitä nokkaa. Eli hörppyytystekniikalla nokkamukistakin otetaan muutama hörppy.

tiipii mä oon itelleni laittanut pelkkiä mustikoita (ilman sokeria) puuron sekaan. Pojulle joskus laitoin puolukoita ja hyvin uppos. Nyt en oo mitään marjoja laittanu, ku pakkanen on syöty tyhjäks ja uusia en ole vielä saanu. Minen mitään ite kerää... :whistle: :ashamed:

jahas,mä oon lukenu näitä juttuja jo ainakin pari tuntia...kommentoinnit melkein taas päässä :whistle:

Niin siitä maidosta piti ainakin sanoo,että juurikin niin siis neuvolassa sanoivat että "ensisijainen" maito vielä korvike mut toki normaaliin alkaa totuttaan. Meillä kyllä juodaan vallan ruoan kanssa normaalia,tai no Hylaa mutta ei korviketta. Korviketta laitan sekaan kun tuttipuolloa annan,jota meillä juodaan enään 2kertaa päivässä+joskus kerran yöllä.
Nokkamukista ja lasista muuten maidot ja piimät+vedet.
Ruokia meillä syödään noita 8kk purkkiruokia+leipä päälle. Ja nyt oon siis antanu kinkkukiusausta missä juu ihan tavan kermaa joukossa ja jahelihakastiketta+perunaa. Mausteina en oo käyttäny mitään liemikuutioita vaan pippureita,paprikajauhetta,valkosipulijauhetta+yrttejä (esim. rosmariini,timjami,basilika...).
En siis kauheesti käytä liemikuutioita muutenkaan,enkä suolaakaan kauheesti, muita mausteita sitten kyllä. Ja itelleni melkeinpä aina lisäks tabascoa tai chili-pippuria :p
Mutta kun ruoan syöjiä on minä ja Peetu+nyt sitten Pessi niin ei ihan kauheen erikoisia ruokia tuu tehtyä... Joskus toki niitäkin,Peetu kun on aikalailla kaikkiruokanen..Herkkua hällä mm.valkosipuli,sinihomejuusto,fetajuusto... Pessi ei kyllä pitkiin aikoihin tuu mehuja saamaan,Peetukin tais olla reilu 2v ennen kun niitten päälle ymmärsi.Sitte saa kun osaa pyytää ;)
Ja nyt pätkäs taas ajatus...no tuun kohta jatkamaan,käyn hakeen juotavaa ja tupakilla

Yhteistyössä