~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 31~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:wave: heips, jospa mäkin kirjoittaisin meidän kuulumiset
meillä nykypäivänä nukutaan tooosi huonosti,hampaita on tulossa ylös 2kpl ja tämä kuumuus |O ,päivälläonneks nukutaan suht hyvin.
Meillä ei vieläkään kontata,varmaa Nea lähtee kävelemään suoraan niin kuin iso velikin :)
Meillä on toi tyttö tosi kova tanssimaan,heti kun tulee musaa niin lantio liikkuu :D ihanaa
8kk ruokaa ei edelenkään maistuu(liian isot palaset).Nyt oon anatanut raejuusto se niellään kokonaisena
:D
Mä osti Reiman välikausupuvun 86cm.Talveks en vielä mitään.Meidän neiti käyttää nyt jo 86-92cm hausut ja paidat :o pitkä likka.Neuvola on ens viikolla niin katotaan kuinka pitkä on.
Shendalla81 on kunnon varastot vaatteita :D
:D
Nyt pitää mennä juomaan :/ hitto meillä on sisällä 30 astetta lämmintä :o :o :o
:wave:

no voi hattu.... kaveri just soitti, että on motarilla ja etsii tietään meille :headwall: Piti tulla vasta ensi viikolla :headwall: :headwall: Mä oon huomenaamulla menossa töihin... :/ No pitää yrittää saada työnantajalta lupaa lähteä vähän aikaisemmin... kerkeis kaverinkin kanssa vähän seukata, tulee kuitenkin tuolta savosta. Eikä olla nähty yli vuoteen, joten olis kiva nyt vähän edes jutella...

Vitsit mua kiukuttaa toi mun isä.No se soitti tänään ja sitten kun mä sanoi että Milla kiipee joka paikkaan ja kauhee vauhti päällä niin isä sanoi ettei lasta saa kieltää vaan sen pitää antaa tehdä niinkuin haluaa :o :o Mä olin että mitä!!!! eli mun pitäis antaa sen kiivetä puoliksi kirjahyllyyn ja antaa tippua sieltä.....

Meillä olisi elokuussa 10kk neuvola, saas nähdä paljonko pituutta tullut...just siirryttiin 80 vaatteisiin.Siksi ostin juuri varulta ne 86 talvivaatteet kun huutiksesta löysin halvalla reiman haalarin oheisvarusteineen.

rontti aika alusta oon kirjotellu,rv8 asti(muistaakseni)
mutta aika lyhyitä viestejä laittelin pitkään,ja taustailua jokapäivä,mutta taka-alalla pysyttelin.
nooh,nyt minä oon sit enempi kirjotellu,vihdoinkin uskallan,Jeee
:laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja pepisa:
Mä kyllä suuresti ihmettelen, että miten ihmeessä PuPu on aina niin kamalan myöhään hereillä? :o Mä hyvä jos jaksan yhteentoista asti olla hereillä. :ashamed: Eikös teillä kuitenkin aamulla nousta ylös suht aikaisin?

:D Saa ihmetellä, joskus ihmettelen ittekkin. Mä olen vaan niin iltavirkku, että millään en malta käydä nukkumaan. Aamu meillä alkaa yleensä 7-8 välillä joskus vahingossa saattaa mennä lähemmäs yheksää, mutta harvoin.
Joka yö sitä vaan kummasti huomaa olevansa hereillä vielä yhden aikaan, yleensä vähän ennen kahta sitten tulee hiivittyä jo makkarin puolelle. :o
En mä oikeen osannu siis vastata, vastaan olevani iltavirkku :D

shenda: no meillä on sitten sun kanssas samanlaiset isät,
meilläkin pappa antas poikien tehä mitä lystää :whistle:
eikä se usko vaikka kuinka siskoki pauhaa!!

jädestä
:meillä maistettu vaniljaa,ja ai että se viekin pikku-herran kielen mennessään :p
kuin myös äidin... :snotty:

bambistakin
kiva kuulla :)

heidillä perheineen lämpimät oltavat siellä!
onkos siellä muuten minkälainen talvi?
onkai se jännä asua italiassa,toisin ku täällä korvessa...

minä kävin pojan kaa leikkikentällä,kiikussahan tuo tykkää eniten olla.
sit käveltiin hiekkalaatikolla paljainvarpain,siitäkin tykkäs:)

nyt painun syömään riisiä ja sweet and sour kastiketta :p
me ollaa tälläsiä iltasyöppöjä

jep..eipä tänne taida enää ollenkaan keretä..

töissä päivät ja illat menee sitten näitä kotihommia tehdessä mitä mies ei ole tehnyt.
onneksi se nyt on imuroinut ettei minun ole moneen päivään edes tarttenu imuroida :D

kaikilla oli hienoja kuvia,ja toivottavasti milekon selkä ei nyt sanonu sopimusta irti..ite ainakin muistan että aikoinaan yhen päivän keräsin ihan hulluna mansikkaa olikohan 35koppaa..ja seuraavana päivänä en päässyt enää edes kunnolla kyykkyyn..joten tuli sitten kerättyy vaan muutama koppa..
kyllä tuo työntekokin kropan päälle ottaa..mulla on kädet ja perskannikat kipeet :o vissiin niitäkin lihaksia tuolla on tullut käytettyy..tänään osaston hoitaja sano että kantsii hoitopaikkaa varailla..on kuulema hommia jatkossakin :o siis haluunko mie töihin ihan oikeesti!!! :o

jee,meijän lauantai tyttöjen ilta onnistuu..kävin ostamassa lidlistä siiderii 3 tölkkii :D mies kysy et meinaatko noilla selvitä..aijon kyllä ostaa lisää,mutta sitten vaan sielllä paikan päällä käydään kaupalla..

tytyllä onkin sitten mojova mustelma poskessa,oli eilen lähteny työntämään syöttötuolia,niin se olikin johonkin töksähtäny ja yks tuolin kanssa rähmällää..

neiti ollut oikein tiriskö päällä koko illan, oli nukkunut vaan 45min päikkärit ja n.½ kun käytiin kaupalla..konttas miun perässä,ja välillä huuti ihan mahotomasti ihan sellasta tekoitkua...

mutta nyt taidan itekkii painuu pehkuihin,aamu kuitenkin tulee liiana aikasin |O

Minäkin olen pistänyt silmälle että Milla-Maria on aktivoitunut. =) Kivahan se vaan on kun muuten näyttää että vanhat aktiiviset on hiljaa :o

Rontille piti sanoa jo päivällä että aivan ihanaa kun esikot pääsee isovanhempien kans leirille. Isovanhemmat varmasti tykkäävät tuollaisesta kun lähtevät mukaan omaehtoisesti. Ihanat mummu ja pappa teidän lapsilla. =)

Me käytiin ruokakaupassa ja päästiin miehen kans ihan kahdestaan. Vietiin lapset siksi aikaa mummulaan ja ihan hyvä niin kun piti ostaa kummiukkoja :D Meinasi meitä vähän naurattaa kun niitä ostettiin. Hihitettiin kassa jonossa kuin mitkäkin teinit
k055.gif

Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Minäkin olen pistänyt silmälle että Milla-Maria on aktivoitunut. =) Kivahan se vaan on kun muuten näyttää että vanhat aktiiviset on hiljaa :o

Rontille piti sanoa jo päivällä että aivan ihanaa kun esikot pääsee isovanhempien kans leirille. Isovanhemmat varmasti tykkäävät tuollaisesta kun lähtevät mukaan omaehtoisesti. Ihanat mummu ja pappa teidän lapsilla. =)

Me käytiin ruokakaupassa ja päästiin miehen kans ihan kahdestaan. Vietiin lapset siksi aikaa mummulaan ja ihan hyvä niin kun piti ostaa kummiukkoja :D Meinasi meitä vähän naurattaa kun niitä ostettiin. Hihitettiin kassa jonossa kuin mitkäkin teinit
k055.gif

Kumiukkoja :laugh: :laugh: Katjanna, niillä on myös oikea nimi, kondomeja ;) :whistle: :laugh:

*muoks, mua niiiiin hihityttää kun mietin teitä Prisman kassalle =) :saint:

meidän pikkumies tajusi tänään miten noustaan ite istumaan :heart: ! konttausaskelia odotellessa nytkyttelee kauheeta kyytiä ja huutaa niin kovaa että naapuritkin kuulee :D ! ja meillä on muuten naapuriin matkaa :laugh: !

aah kumpa nukkuisi tuo pikkumies jo niin saisi hetken omaa aikaa :whistle: ......

ja kiitos kun muistutitte pitääkin tarkistaa toi kumiukkotilanne ja kenties tilata netanttilasta tuhannen kappaleen säästöpläjäys :laugh: !

tahtoo kuvaa dogin herrkkulekseista :D !!!

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:

k055.gif

Kumiukkoja :laugh: :laugh: Katjanna, niillä on myös oikea nimi, kondomeja ;) :whistle: :laugh:

*muoks, mua niiiiin hihityttää kun mietin teitä Prisman kassalle =) :saint:

:laugh: voin minäkin vaan kuvitella :laugh: Mulla tässä meinasi kansa alkaa hihityttään kerran kaupassa, mutta sain purtua huultani :snotty: Olin kassalla ja mulla oli mieletön vuori ruokaa menossa hihnalle, vaippoja ja vauvan ruokaa vaikka kuin (yleensä ostan reilummin, ei tartte myötään laukkoa kaupassa niiden takia..) Noh minä siinä puhisin ison vatsani kanssa ja noiden vaippojen yms. hiki päässä ja mun perässä oli jotenkin niin hämillisen oloinen noin 20v poika :D kortonki paketti vaan hihnalla ja sisu aski :whistle: Tuli mieleen, että aattelikohan poika, että eipäs ainakaan pitäs noin käydä, kuin tuolle mammalle :laugh: en nyt muista oliko mulla vielä Eemilikin mukana..

Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
tosiaan tänäänki taas mietin että missäs kaikki vanhat palstailijat on?? :attn:
kaikkia en muista,mutta hirveesti porukka vähentynyt

Niin. Kaikkia en minäkään enää muista, että ketkä ihan alusta asti olleet mukana. Minä tulin mukaan heti, kun tein plussa testin oliskohan ollu rv5 tai 6. Oli helppoo puhua anonyymisti siellä odottajissa, kun ei vielä ihan kaikille kerrottu, kun oli niin alussa.

:heart: suoraan kuumeilijoista tulin. onko muutes kukaan muu ollut siellä vauvakuume puolella silloin yhtaikaa kuin minä? :heart: Muisti pätkii :snotty:

Hups, tais tull aäsken ero :o Joo, mutta tämmöstä ollu tämä elämä tässä viime eikoina, eli teistä ei missään nimessä johdu se, että tänne en ole kirjoitellut...

Mökillä nyt kumminki päästiin käymään, joten näin kuviin ja tunnelmiin :wave:
p.s. lastensuojeluviranomaisille ilmoitettakoon, että tölkki oli tyhjä ja pesty, ja aikuisen tyhjentämä :D

Meillä Eemi tänään 9kk!! Mihin mun vauva on kadonnut??

OOn ihan väsy, viime yöt olleet melkoista sirkusta, ylös alas tuttia maitoa itkua tuttia ylös maitoa..BLAAAAH!! Ja aamu alkaa sitten klo 5.45 tämän rentouttavan yön jälkeen..pistän paljon helteen ja hampaiden piikkiin ja toivon ja rukoilen että homma helpottaa ennen kuin mun työt alkaa..

Paljon piti kommentoida, mutta pää lyö tyhjää..

Ai niin..luin lehdestä että vuonna 2009 kotihoidontuki nousee huimat 20?,,ja lapsilisä kolmannesta lapsesta 10?..

Vaikea päättää että mihinhän tuon hurjan 10 euroa ekstraa sijoittaa..;)

Eiköhän se mene niihin nyt korotettaviin päivähoitomaksuihin..Olisi kiva tietää että paljon ne päivähoitomaksut nousee? Varmasti enemmän kuin tuo 10 ?..

Koitanpa olla nopea tässä, on hirmuisa nälkä muka ja kiirus sohvalle :ashamed: . Sain tytöt tosiaan ihanasti leirille ja lähdettiin typyn kanssa pitkästä aikaa yhtä kaveria moikkaan, olipa mukavaa. Viime aikoina en ole juuri kyläillut, mistä lie johtuu, jotenkin laiskistunut lähtemään likkojen kanssa.

Kysykääs muuten neuvolaan menevät tuota maito-asiaa :attn: :attn: . Kun siis mulle sanottiin, että tavallistakin maitoa vois kokeilla. Mutta luulenpa, että moni sais vastauksen että vain hapanmaito-tuotteita ennen 1v. Aattelinkin, että taidan tuttelia ostamaan ja sitä vähitellen puuroon laittamaan ja mukistakin hiukan hörppimään.

Kuinka monella vauvalla tulee hikinäppyjä ja mihin? Meillä keskimmäiselle näppyjä tuli muistaakseni aika herkästi ja selän alueelle. Niin nytkin. Nyt tuon selkä oli vaan vähän sen näköinen, että en ole varma onko hikinäppyä vai muuta, aika rosoinen oli jotenkin ja hiukan läntikäs. Mietin, kun tuota tavallista maitoa on nyt puuron seassa ollut... Ja onko kukaan kuullut, että allergia näkyisi selässä? Itse en ole moisesta kuullut muuta kuin yksi kaveri sanoi, että jossain testeissä just selkää tutkittiin, hmm.

Heidi, noista teidän ruuista... :ashamed: . Sanon vaan ihan sillä, että jos et satu tietämään miten suomessa "suositellaan" ja siis todellakin vaan suositellaan :attn: . En halua millään tavalla arvostella teidän herkkuja, vaan sanon vaan sillä, että jos et tiedä ja jos tietäisit niin haluaisitkin toimia toisin. :laugh: olipas varmaan selvästi sanottu. Mutta mulla otti korvaan tuo jugurtti... Täällä siis annetaan jugurttina vain maustamatonta jugurttia (sekaan vauvoille tarkoitettuja hedelmäsoseita, marjoja tms.)(käsitin, että antaisit ihan tavallista makujugurttia). Niitä ei täällä suosita vielä, ovat niin sokeri-pitoisia. Ja janojuomana kuumanakin päivänä täällä suositaan vain vettä, itse (tiukkapipona :kieh: ) en aio totuttaa mehuun vielä toviin. Ja kinkut olisi täällä myös pannassa suolan ja nitriitin takia. Halua korostaa vielä, että en katso sinua yhtään pahalla :laugh: , toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan... Halusin vaan sanoa, kun välillä kyselet täältä näitä Suomen vinkkejä. Apua, mua pelottaa jo valmiiks, että ajattelet mun arvostelevan, en sano sillä. :laugh: Kylläpä piti puolustella :laugh:

Kumiukot oli :laugh: . Ihanaa, onneks sellasia ei tarvita täällä. Vaikka olishan se kiva hihitellä :heart: .

Meillä typy on jo nyt kova kiipeen syöttötuolista :o !! Onko muita? Aiempien lasten kanssa olen tässä asiassa näemmä päässyt helpolla. Nyt mä pelkäänkin, milloin meillä tiputaan eka kertaa syöttiksestä :/ . Jotain valjaita on toisilla syöttiksissäkin vissiin ollut, me taidettas nyt tarvita :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
Hups, tais tull aäsken ero :o Joo, mutta tämmöstä ollu tämä elämä tässä viime eikoina, eli teistä ei missään nimessä johdu se, että tänne en ole kirjoitellut...

Siis oikeastiko vai vitsailetko??Siis sen eron suhteen? Toivottavasti sulla kaikki ok!

Ihania kuvia:)

Mammoliino???!!!???? :hug: . Ihmeissään täällä hän :hug: Aivan ihania kesäkuvia, tuo rantakuva :heart: . Oliko itikat purrut otsan?

Vai 10e lisää :kieh: , haistakoon huilu, kun ekasta lapsesta hoitomaksu nousee 33e, toisesta varmaan melkein saman moisesti ja kolmatta en viitsi edes miettiä!! Ihan hirveet nousut minusta hoitomaksuissa, kun ajattelee, että nyt toinenkin maksaa enemmän, kuin ennen ensimmäinen!! TÄMÄ ON VÄÄRIN :attn: :attn: Ja siihen päälle ruokien hinta, bensan, öljyn ja ja ja...

Mitäs Tuuti puuhaa vai vieläkö selviit viikonlopusta :kieh: :laugh: :saint:

Mammoliino; ymmärsinköhän ihan oikein :ashamed: avioeroako tarkoitit? jos sitä, niin iso :hug: sinne. :'(

Topsy; juu onhan niillä nimikin, mutta ei kai sitä kehtaa puhua asioiden oikeilla nimillä täällä palstalla jos sattuu vaikka joku tuttu lukasemaan ja luulee vielä että me nyt silleen oltais :laugh: :whistle: ;)
n045.gif

Meillä on hiukka tämä elo muuttunut nyt kun mies laittaa pojan yöunille ja hoitelee tuon yö homman jos tarve vaatii. Vielä ei ole meikäläisellä asiaa Apinanpojan lähettyville yö aikaan kun on nuo tissit olemassa, kiukustuu mulle jos menen enkä imetä. Jotenkin ihan erilailla jaksaa illalla keskustella miehenkin kans ja katsellaan telkkaria yhdessä. :heart: kai sitä tuota säpinää on sitten muutenkin aikaisempaa enemmän ;)

Rontti: Meillä Eemi ihan mahdoton kiipeilijä syöttötuolissa, sekunniksikaan ei voi silmistään laskea ja kun syötän pidän toisella kädellä kiinni,,niin nopea liikkeissään..
Nyt ostin viime viikolla valjaat syöttötuoliin, ne on hyvät. Edelleen kiipeää, mutta tuloksena vain se että saa itsensä solmuun niihin valjaisiin:) Edelleen joudun koko ajan vahtimaan, pelkään että onnistuu kippaamaan itsensä syöttötuoleineen päivineen kun resuaa..

JA joo, ihan älytön toi hoitomaksujen nosto!! :headwall: :headwall:

Iltoja

Katjanna :laugh: :laugh: kumiukkoineen :D

Rontti meillä myös ollaan ihan mahottomia kiipelijöitä ja venkuloita syöttiksessä..jalasta joutuu pitämään kiinni jos meinaa tytön saada jotain syömään :kieh:

Dirlittan mistäs ostit valjaat syöttikseen ja paljonko maksoi? Täytyy miettiä niitä tuolle meidänkin apinalle.
Meillä nuo yöt juurikin samanmoisia kuin teillä :/ jaksamista :hug: ehkä nää meidänkin pallerot vielä joskus nukkuu.

Mammoliino :hug:

Juu ja hurjat oli hoitomaksujen nostot :whistle: noh,enpä pääse niistäkään edes "nauttimaan" :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Kysykääs muuten neuvolaan menevät tuota maito-asiaa :attn: :attn: . Kun siis mulle sanottiin, että tavallistakin maitoa vois kokeilla. Mutta luulenpa, että moni sais vastauksen että vain hapanmaito-tuotteita ennen 1v. Aattelinkin, että taidan tuttelia ostamaan ja sitä vähitellen puuroon laittamaan ja mukistakin hiukan hörppimään.

Mä mietin kans tätä maidon antamista ja huomasin esikoisen neuvola kortista,et hänellä oli jo 10kuisena kevytmaito käytössä :whistle:
No kysytään nyt uudestaan,ainahan nää jutut muuttuu ;) :headwall:

Kuinka monella vauvalla tulee hikinäppyjä ja mihin? Meillä keskimmäiselle näppyjä tuli muistaakseni aika herkästi ja selän alueelle.

Meidän neidille tulee selkään =)

Mä oon jo kans tehnyt töitö :D sunnuntaisin,ja ens viikosta alkaen sitten 4 vuoroa per viikko :whistle: omalla tavalla ihan kivaa mut taas toisaalta ei :ashamed: Rahaa tulee kyllä tarpeeseen :saint:
Nea hoidetaan miehen kaa vuorotelleen :D

Yhteistyössä