~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 30~

Taidanpa hieman istahtaa ennen jumpalle menoa.

Juu, mekin siis mentiin viime yö ilman tissiä =) ja yllättävän helposti ainakin eka yö meni. Poika heräsi puoli yhden aikaan ja silloin itkettiin puolituntia, välillä enemmän ja välillä vähemmän mutta kaipasi koko ajan haleja ja nyyhkyytti sylissä lohduttomasti. Puoli kuudelta heräsi seuraavan kerran ja silloin ei tarvinnut kuin pari vesi hörppyä mukista ja jatkoi unia samontien, ei otettu edes sängystä pois. Nukkui sitten loppujen lopuksi klo.22-09.30 eli ainakin meidän poika on ihan kypsä nukkumaan ilman ruokaa yönsä kun ei aamullakaan vielä ollut mitenkään itkuisen nälkäinen vaan jaksoi ihan nätisti odottaa puuron saakka. Olihan se kyllä yhtä juhlaa aamulla kun poika näki että nyt saa äitin maitoa, oikein suu auki odotti kuin linnun poikanen. Samalla linjalla jatketaa ensi yönäkin ja jotenkin kun sen pari päivää kypsyttelin ajatusta mielessäni niin tuntuu että itsekin on ihan valmis tähän muutaman yön hulabaloohon.

Niinukka; kiva että sait helpotusta särkyyn ja samalla sait lääkkeistä pienet sievät siellä kotona. :D Itselläkin tuntuu että päätä juilii ja vähän niin kuin oksettaisikin. Pitää laittaa mies hieromaan illalla ja kohta lähden jumpalle joten eiköhän tuo helpota.

Mutta nyt sitten sinne jumpalle. :wave:
 
Hyvin lähtenyt sujumaan kaikkien unikoulut. Musta ei ihan vielä ole niin tiukaksi, etten yöllä yhtään imettäisi. Viime yönä imetin kaksi kertaa, jotenkin ihan vaan hellyyttäni tai laiskuuttani. Ei tainnut tyttö ehtiä inahtaakaan kunnolla, kun olin jo nostamassa :ashamed: .

Voi kade kade tota Katjannan jumppaa... Olikos kivaa YOdottajan luona, nauru raikui ja lapset oli nätisti :whistle: ?

Minä oon mennä touhottanut koko päivän täällä kotona, mm pessyt 4 koneellista mun puhtaita mutta haisevia vaatteita :whistle: . Tässä kotona tulee pidettyä yksiä ja samoja ja päätin, että nuo mitä säästin, pesen, vaikka puhtaita ovatkin. Hullu kai, ihan kuin ei tekemistä olis muutenkin :LOL: .

Äsken leivoin vielä kaardemummakakun huomiseen saunareissuun. Meille on sauna järven rannalta varattuna huomiseksi :D . Ihanaa, pääsen polskimaan :) . Illalla isukki oli typyn kanssa, oli ihana, kun sai touhottaa niin, ettei kukaan kitissyt ja roikkunut jalassa. Tuntui viihtyvän isänsä kanssa, kun äiti ei ollut näköpiirissä eikä puhunut mitään ;) . Uudet puutarhakalusteetkin on testattu :p
 
katjanna en nyt tiiä et auttaako nuo lääkkeet..katoin kellosta ihan aikaa että kuin pitkää tuo särkylääke vaikuttaa.noin nelisen tuntia auttaa..ja nyt erehyin käymään lenkillä niin nyt niska ja koko pää on niin kipee et kohta itku tulee..otin ton särkylääkkeen 19.20 eikä vieläkään mitään vaikutusta,vaikka kello on kohta yheksän :headwall: :eek:

pitää huomenna kattoo että jos ei yhtään parempi niin pakko kai se on uudemman kerran mennä lääkäriin...hitto et ottaa pattii.

tyty nukkuu,miekii taijan käydä pötköllee..ukko iltavuorossa.
 
Tinakenkätyttö, dogtor Oon tuota sitruunapantaa jo aiemminkin ajatellut. Pitäs vaan jostain saada ensin vuokralle kokeiltavaksi. Edellisellä koiralla panta ei toiminut. Sitä ei haitannut pikku sitruunasuihkahdukset. Haukku minkä haukku normaalistikin ja kävi sen jälkeen pyyhkimässä kuononsa jonkun sänkyyn. No, petivaatteet ainakin tuoksui raikkaan sitruunaiselta :LOL: Pitää ensi kaupunkireissulla käydä elukkaliikkeissä kyselemässä.

Lukeeko joku jo iltasatua joka ilta? Mie otin iltasadun mukaan iltarutiineihin viime viikolla. Hampaiden pesun ja vaipanvaihdon jälkeen luetaan sohvan nurkassa satukirjaa. Hyvin tuntuu rauhoittavan pojan unille. Ollaan nyt luettu yhtä ja samaa lyhyttä, simppeliä kirjaa (Iso Paha Pupu). Oon aatellu, että ei heti kannata vaihdella satua. Oon lukenu sen matkaa, kuin poika jaksaa rauhassa keskittyä. Joskus vain katellaan kuvia. Kun väsyy oleen sylissä, oon vieny sänkyyn nukkumaan. Eilen ja tänään saatiin kirja kokonaan luettua ja vielä muutama kuvakin katottiin tarkemmin. En mie tiä ymmärtääkö tuo vielä siitä mitään, mutta söpöä se silti on :heart:
 
Onhan meillä aina kivaa Oululaisten tapaamisella ja niin myös tänään Yodottajan luona =) Kiitos vaan kaikille viimeisestä =) kiva nähdä isoja ja pieniä kavereita.
:heart:

Nyt täytyy rientää, Apinanpoikanen on ihan väsy. Olen väsyttänyt sitä tietoisesti ihan viimeiseen asti ettei sitten ole turhan kauan itkua sängyssä kun saa hakea itse unensa eikä tissille nukahtaa :ashamed:
 
Miehen veljen morsian on meillä kylässä ja käytiin nyt päiväreissulla Haaparannassa, Ikeassa shoppailtu ja kenkiäkin ostettiin... Nyt oltais lähdössä baariin, ekaa kertaa sitten Siljan syntymän :eek: Mua jotenki jännittää ihan hulluna :LOL: Mitään vaatteita en meinannu kaapista löytää, mutta ajatteltiin että juodaan niin paljon että ei huono vaatetarjontakaan haittaa ;) Nyt sidukkaa ja olutta otettu,kohta siirrytään drinksuihin :p

T.tiipii joka yöllä toivottavasti nollat taulussa :D
 
Hellurei

Nyt vihdoinkin niitä loma kuulumisia :D
On ollut yhtä hulinaa ja menoa niin en ole aikaisemmin kerennyt.

Eli siis pakettiautolla oltiin liikenteessä ja pysähdys kohteet oli pärnu,liepaja,kaunas,daugavpils,cesis ja tallinna.
Hotelleissa yövyttiin ja kaikki muut paitsi cesisin hotelli oli varattu jo ennen reissuun lähtöä.
Hinnat olivat siinä 40-90e/yö ja kaikki todella siistejä hotelleja ja ilmainen vartioitu parkki paikka kaikissa.
Melinalle meillä oli oma matkasänky mukana,mutta kahdessa hotellissa oli laitettu vauvan sänky valmiiksi :)
Ajopäiviä taisi kertyä kuusi ja ajomatkat vaihteli 120km ja 400km välillä. Lyhin tallinna-pärnu väli ja pisin pärnu-liepaja väli.
Melina jaksoi vaihtelevalla menestyksellä tuota autossa istumista :/ eli välillä hermoja koeteltiin,mutta ymmärtäähän sen et ei näin pieni ymmärrä,kun sille sanoo,että kohta ollaan perillä :D
Kohteista jotain pientä:
Pärnun kaikki varmaan tietää eli on suomalaisten suosima rantakohde virossa. Ihana valkeahiekkainen ranta,joka kylläkin täyteen tupattu auringon palvojia eli ei ihan meidän makuun. Muuten hyvin vihreä ja kaunis kaupunki.
Liepaja sijaitsee latviassa aivan merenrannalla myöskin. On tavallaan jatkoa jurmalan rannalle eli sielläkin aivan ihanan valkeahiekka,mutta ihmisiä ei juuri olleskaan ja mikä parasta suomenkieltä ei kuullut olleskaan :D . Ihana sympaattinen pikku kaupunki :heart:
Kaunas onkin sitten liettuassa ja siellä jo hieman suurkaupungin tuntua. Baltian pisin kävelykatu löytyy täältä ja paljon kauppoja sekä ostoskeskuksia. Eläintarhassakin tuli käytyä..hiukan sitä etsittiinkin ilman karttaa :whistle:
daugavpils on jälleen latviassa n.20km valko-venäjän sekä liettuan rajoilta. Yli 50% väestöstä venäläisiä ja sen huomasi :eek: hiukan oli ankeempi kohde...keskustaan kun käveltiin jouduttiin kulkemaan paikallisen vankilan ohi,jonka ikkunoissa vangit hillui ja vilkutteli :/ mutta ihan kokemisen arvoinen paikka :LOL: hienoja kirkkoja oli
Cesis on myös latviassa ja oli erittäin kaunis pieni kylä :heart: :D Baltian vanhin olut panimo löytyy sieltä.
Hmmmm...mitähän muuta sitä osais kertoa?? jos jotain kiinnostaa niin saa kysyä lisää :D

Oli tosiaan eka kerta kun autolla oltiin liikenteessä ja erittäin positiivinen kokemus oli. Lähdetään varmasti uudemmankin kerran ja toivottavasti pidemmälle eurooppaan päästäis sitten,nyt kun ei rahatilanne antanut myöden.

Nyt grilliruokaa syömään :p
 
Hipkukka - juu oon lukenut rinsessalle iltasatua jo kauan ... tosin meillä sen jälkeen on vielä vellitys ;) Tai oikeastaan väliin pärissyt ja väliin laulanut - kuvakirjasta joka kuvasta laulun yksinkertaistetuilla sanoilla - tyyliin daadadaadan sävel ja sanat auto, auto , autossa on pyörä ja rengas . Älykästä ??? :LOL: Ja sitten on yks autokirja - jossa pärisen motskarista formulaan ja junaan eri tavoilla - se on Viun suokkari ...
Ja juurikin noin aikas lailla samoja alussa luin/lauloin - nyt on useampi opus valikoimassa . Tosin very very simple mallia - niin että äippä osaa pimeässäkin ne lukea - nääs se ikänäkö, se ikänäkö ...

Tiipiille hauskaa iltaa !!!!

Krisulla mukavan kuuloinen matka ...

Ja juups - oulumammailu oli kivaa - lidlin pizzaa ja Antellin omenahyvettä kera mansikoiden ja ja ... rupatusta ja mukulapainia ... Aatulla ois tainnut olla vientiä, kaikki kimulit kimpussa :) Aatu tais väliin lähteäkin jäähylle eteiseen , akkojen kalkatusta pakoon .... :)
Ei vaan ollut vielä(kään) uima-allas keli , voivoi ...

Yksäidillä senssejä, mitämitämitä ??? Ja niinkus live-elämä ? Ja kirjoittakos joku vielä tänä päivänä kirjeitä, häh ????

Mitä siihen vauvapassiin tarvitaan ? Kuka muka saa otettua passikelposen passikuvan tuosta venkulasta ?
 
Krisu kuulosti todella hauskalta reissulta. Oli varmaan paljon erilaista nähtävää ja koettavaa. Mie kovasti kanssa haaveilen jonkinlaisesta reissusta. Tuntuu vain kaikenlaista muuta menemistä ja tulemista olevan, ettei ehdi edes suunnittelemaan. Ehkä sitä joskus, eläkkeellä sitten viimestään :D
 
Niinukalle kovasti tsemppiä!!! :hug: Krisun reissusta oli kiva lukea, monenlaista olette nähneet! Päivitin eilen vauvakirjoja ja totesin, että ollaan oltu typyn kanssa jo musta ihan tosi paljon reissun päällä :eek: , mutta hyvin on mennyt kaikki matkat :) .

Voi että kuulosti ihanalta tuo Hipkukan iltasatu-hetki :heart: . Ja jotenkin samalla just siltä, että on ekasta lapsesta kyse. Vaikka ei senkään piikkiin voi laittaa :ashamed: . Kyllähän mä typyn kanssa voisin rauhallisen satuhetken ottaa sitten kun isommat on nukkumassa, mutta miten sitä ei jaksa :ashamed: . Kuulosti kyllä tosi ihanalta ja niinhän sitä sanotaan, että läheisyyttä ne vauvat siitä ainakin lukevat :heart: , jos eivät vielä muuta ymmärrä. Ja puheen kehitykselle tosi hyvä juttu myös! Niin niin, miten sitä sais itestään irti. Mutta sitten taas toisaalta tulee tällasissa kohtia sellanenkin mieleen, että hitto vie, mihin kaikkeen mun tässä vielä pitäs revetä... No, itselläni ainakin voisin välillä vähentää kotitöistä ja antaa siitä aikaa lapsille. Kerranahan nuo vaan pieniä on.

Ja :LOL: :LOL: Tiipiille vaan nollat tauluun!! Pidähän hauskaa ja tule yöllä tarinoimaan :LOL: :whistle: B)
 
Voi että ja YOdottajalla kans niin ihanat lukuhetket. *Huono omatunto kolkuttaa heti* Minäkin haluaisin mutta... Ja meillähän tuo nukahtaa vielä tissille :ashamed: , eli maidossa mun satuni :kieh: .

Näkisitpä YOdottaja meidän neidin passin :LOL: :LOL: . Se on kyllä niin paha :LOL: , mitenkähän osaisin sen tänne laittaa. Kuva otettiin niin, että typy silloin n 4kk istui vähän makaavassa asennossa mun sylissä ja mun ja typyn väliin laitettiin joku vaalea pahvi. On siinä niin totisena ja leukoinensa ja vielä kun kuva on mustavalkoinen, niin on kyllä huvittava :whistle:

Nyt suihkuun ja sohvalle, mulla on nälkä :p ... mikä ihana tekosyy..
 
Krisu, kuulostipas kivalta reissulta...itekkin tekis mieli tuollaselle auto matkalle mutta ei oo oikein seuraa... Eikä kyl sen puoleen rahaakaan nyt :LOL: Mä oon joskus linja-autolla menny Suomesta Unkariin,se oli kivaa =) meitä meni siis Suomesta 8 bussillista porukkaa Unkariin leirille..
Tiipiille hauskaa iltaa.

Täälä pojat vasta kävi unille..Peetun kummitäti tuli 20 aikaan kyläileen,ei sit aatellu että pojat menis mahdollisesti nukkumaan... Muuttaapa huomena Vaasaan,eli taas lähtee Peetun elämästä yks ihminen pois.. Ei oo kauheen pysyvää porukkaa näköjään tuon pojan elämässä :( :'( mä en halua sitä ees enään tutustuttaa kehenkään kun kiintyy niin kovasti ja sit kaikilla on tapana hävitä jonnekkin.. Inhottaa ja ärsyttää.. No,elämä on ja äiti pysyy...

Huh huh,taidanpa mennä suihkussa käymään jahka tuo kone lopettaa pyörimisen..
 
Iltasadusta..mä välillä luen Peetulle niin siinä samalla Pessillekkin,en muuten.. Ja ihan hyvä vaan mun mielenterveyden kannalta jos ei Pessi vielä opi puhumaan :whistle: Peetulle luin kans ihan vauvasta asti ja hitto vie kun toi papattaa kun papupata 24/7!!!! Ja oppi vielä tosi aikasin puhuun,siitä asti ei oo hiljasta päivää näkyny (tai siis kuulunu)... Eli siis jos sillä on puheen kehitykseen vaikutusta niinkun välitetään :LOL: hyi mua,oon mä kamala... :LOL: :whistle:
kuinka ihmeessä mä kestän sitten kun noi molemmat puhuu
:eek: jos Pessistä tulee yhtä kova puhuja kun Peetusta... :eek: *hjelp*
 
Jee, Tiipiille AIVAN IHANAA ILTAA



Ja krapulatonta huomista :wave:

Anteeksi kun minä en oo kovin kirjotellu ja kommentoinu teijän juttuja, luen ne kyllä, mutta kirjotusinto on nyt vähän hakusessa... No, kyllä se tästä..

Ja ISO kiitos YO:lle ja muille mammoille tästä päivästä! Ens kerralla minäkin jos tajuaisin ne vaunut ottaa :ashamed: Viimeksi jäi kaikki Siken kamat :ashamed: ja nyt ne vaunut... Voi, voi, tämän muorin muistia.
 
:wave:

Täällä ollaan. Joku on varastanut vuorokaudesta tunteja, vaikka herätäänkin nykyään tuntia aijemmin kun aikasemmin.. :/ Pitää vissiin valvoa entistä myöhempään, että joskus jotain ehtiskin...
Täällä oli tänään tosi upee ilma, aurinko paisto ja oli ihanan lämmin.
Ulkoiltiin ja touhuiltiin kaikkea kivaa.

Jep, matka jatkuu..
 
krisulla ollut upea reissu!!
jos saan udella niin oliko kallis reissu?
voi samperi ku itsekki pääsis jonnee joskus...
tallinnassa käyny vaan.

tiipiille
hauskaa iltaa =) kiva ku pääset bilettää!!!!

hippkukka minäki oon alkanut pojalle lukemaan iltasadun.
musta on kiva illalla istahtaa yhdessä sohvalle ja lukasta joku lyhyt satu:heart:

päivät tosiaan hurahtaa nopeeta!!
tänää oli ihana aurinkoinen ilma ja tuli ulkoiltua.
käytiin kolmesti pyöräilemässä ja illlalla pienellä kävelyllä.
huomasin tuossa illalla että pojalla puhjennut ylös 4:s hammas!
tuo ei sit vissii nii kipeetä tehnykkää ku on puhjennut,ei oo nimittäin möykänny yöllä!

mutta nyt tää mamma painuu nukkumaan,kerranki suht.ajoissa :)

Öitä kaikille :wave:
 
rontti muovinen meillä on se jutska :D

tinakenkätyttö vois toi toimiakki,toisillahan ei se sitruuna pantakaan toimi,toisilla toimii taas..

olin tossa naapurissa höpöttelemässä,no kotiin tulin humalassa :LOL: otin yhden mukaan,hain toisen kotoa ja juotiin sit paukut naapurilla :LOL: voi onpa mun elämä tylsäks käyny ku naapurissa vaan aikaani vietän :(

ette ikinä usko mutta sain pojan nukahtamaan omaan sänkyyn melko helposti..vein sen vaan sänkyyn,sainoin hyvät yöt ja annoin pusun,touhus omiaan jonku 5min ja sit alko itkee vähän,menin sinne silittelemään ja lämmitin vellin,sen söi ja nukahti :flower: ihanaa..jospa se tästä lähtis..ois kiva joskus isukin kanssa nukkua kahdestaan :p vaikka kyllä tuo varmaan yöllä viereen tulee,mut saa tullakkin..
 
Vastaan ihan pikaisesti kysymyksiin, ennenkun painun takasin pellolle... |O
Joo, ihan töissä oon pellolla. Isäntä saa kerä sitte pakkaseen 50kg :D
Viime kesänä otettiin pakkaseen 35kg ja loppu kesken...
Minäkin entisenä Suonenjokelaisena olen ennättäny olla mansikassa kesän jos toisenkin.
Silloin vannoin, etten ikuna enää. Mut niin se mieli muuttu, kun oon nähny nykyset mansikkapellot. Ennen oli minikokosta Sengaa ja Josokkia, nyt 55-75 grammasta Honeyta ja
Polkaa. Ei tarvii nimittäin montaa marjaa vakkaansa. Tän viikon tavotteena on saada tatuointirahat kasaan n. 300e.
Raato onsin kun ois pesäpallomailalla lyöty, mut hullunkiilto silmissä ja rahat mielessä mennään...

Sannin ihoa rasvailen päivittäin että pysyy kurissa. Päväkin jos jää väliin, niin tulee uusia länttejä.
Eilen muuten neiti söi eka kertaa mansikkaa juuttu, kun ei saanu toista... :D
Nii ja eilen oli puhennu toinen yläetuhammas.
 
milekolle paarmatonta ja itikatonta päivää mansikkapellolle :D
kyllä sitäkin hommaa tekee,kun on joku juttu jota haluaa..ei kyllä näitä nykyajan penskoja saa tonne pellolle.saati sitten mustikkametsään...
viimekin vuonna oli kyllä sellanen nirinä ja narina tuolla metässä kun likkojen kanssa lähin mustikkaan..olisivatkohan vajaan tunnin kehanneet kerätä..sitten stoppas..
saati sitten kun puskamarjoja pitää käydä keräämään..voi voi..

miulla niska ja pää edelleen kipee..siis aivan järkky..en voi venlaa kunnolla nostaa,saatika sitten kumartuu alaspäin..ja suoraan sanottuna v******a...jos tää on vielä maanantaina näin kipee..miten mie siellä töissä..sanoin kyllä miehelle että jos ens yönä pakottaa niin aamulla on kyllä vissiin tilattava lekuri :headwall:

jep,tyty nukku taas kolmesta asti meijän vieressä..nyt taitaa olla pesuhuoneessa.joten palailen :wave:
 
Kiialle iloista ensimmäistä nimipäivää!! :flower: =)

Yö meni perseelleen, Minttu heräsi yhdeltä, olisi varmaan rauhoittunut silittelyyn, vaan Annilla iski kurkunpääntulehdus (tai sitten meidän sängyn alla oli merileijona yöllä...) ja meni sen kanssa tolskatessa yö. Annoin sit Mintulle maitoa että antaisi meidän nukkua, vaan melko levoton oli Minttukin. Huoh, jospa se tästä... Onneksi aurinko paistaa. Aamupalan laittoon, vaikka herätty on jo 6.15 :/
 
Topsylle jaksamista päivään!

Rontti (olihan se Rontti?) Me ollaan suunniteltu joskus samantyylistä reissua, tosin kierreltäs Virossa. Tallinna on niin moneen kertaan nähty, että pidemmällekin vois lähtee.

Meillä äsken pojat heräs, siis aamupuuroo pitäs alkaa keitteleen.

Kiianpäivä onnittelut! :flower: :flower:
 

Yhteistyössä