~LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 30~

Kiialle onnea!

Ronttille iiisot kiitokset! Kusti oli tosi pikapolkija! :D Iiiihana kimperi! Josko ite sais aikaseks joskus koittaa tehä, ompelukone kylläkin äiteellä tällä hetkellä mutta ehkä sit syssymmällä. Puku oli tosi hyvä, varmasti ahkerassa käytössä tulee olemaan! Kiitokset vielä ja :flower: =)
 
Pojun yskä on pahempi kuin eilen. :( Yökin meni huonosti kun välillä kovasti yskitti. Onneksi äitin syli ja halaukset auttoivat. Vielä ainakaan ei kuumetta eikä nuhaa ole, toivottavasti ei tulisikaan.

krisulla ollut mukava reissu. :) Itseäni kyllä arveluttaisi lähteä samanmoiselle reissulle. :/ Jotenkin vaan tuo itä ei niin hirveästi houkuttele.

Kiialle nimpparionskat! :flower:

niinukka oletko kokeillut akupunktiota? Itselläni ei neulakammoisena kokemusta ole, mutta lähipiirissä on muutama, jotka ovat akupunktiossa käyneet ja saaneet apua. Nimenomaan niska-hartia-alueelle.
 
huomenia!
olipa kiva ylläri viimeyönä: jotain ihme jyminää kuulu varmaan tunnin verran mut mitään ihmeellistä ei näköpiirissä! kohta selvis syykin; heppakullat karautti pihaan niin että tanner tömisi ja nurmikko meni rullalle :D ! olivat siis karannu laitumelta,ihan niinkuin viimesyksynä, ja pinkoivat melkein :saint: suorinta reittiä kotiin :heart: ! tyynesti lompsivat tulla mun perässä omaan tarhaan tuohon pihalle. ihania elukoita...... :D

eipämitänn uutta,poika yrittää kontata ja nousta kaikkee vasten,vielä ei jalat tiijä mitä tehä! ja näköjään ei nuku enää kuin puolikkatunnin päikkyjä :eek: ...... :wave:
 
Päivää!!
mansikan poimiminen vois olla ihan kivaa,kesätyönä=)
tykkäsin hirmusesti puutarhalla olla vaan kukkapenkeillä rikkaruohoja nyppimässä.
ihana vaan nyppiä niitä ja olla,eikä tarvii kummempia miettiä...ja saa vielä rahaa(ei tosin järisyttävä palkka,mutta kuitenkin)
mua hirvittäis olla kassalla töissä,ihan varmaan saisin koneet sekasin,ottasin asiakkaalta väärän summan jne..ai kauhee :ashamed:
kauhistuttaa jo ajatuski!

teempä galluppia että mihin työhön et missään nimessä haluais B)

täällä ihana aurinkoinen ilma!!poika meni just päikyille ja mun pitäs lastalla vetää lattioilta karvat,varmaa moppauski päälle.
onhan tuota vaikka mitä ruokalänttiä kertyny.


pepisan poijaalle pikaisa paranemisia yskästä! toivottavasti säästyy kuumelta :hug:

kiiukalle nimpparionnittelut :flower:

nyt siis lattiaa kuuramaan :wave:

*muoks:kirjotusvirheet*
 
Hip huijakkaa, olipahan hauska ilta! :D Tappiin asti oltiin ja humalassa kyllä ;)
Silja oli nukkunu koko yön, joten hyvin oli menny täälä kotona vaikka äiti kävi vähän tuulettumassa. Mitään hirveää krapulaa en onneks saanu vaikka juotiinkin kaikkea sekasin.

Nyt aurinko paistaa, lähdetään tekemään pieni kaupunkikierros ja illalla mennään sitten takasi mökkeilemään ja viettämään miehen viimosta alkavaa lomaviikkoa.

Topsylle voimia ja Annille paranemisia :hug:

Ja voi hitto että saatiin eilen hyvät naurut. Kotiin tullessa taksissa ajettiin just siltojen yli nin tämä mun insinööriystäväni kysy takapenkiltä terävänä kuskilta että voiko tuota Oulun vettä juua :LOL: Kuski meni aika hiljaseksja sano että ei kait sitä nyt juua voi... Kaveri vaan että aijaa. Kun sitten noustiin autosta pois niin se taksikuski vielä sano mun kaverille että no meehän juomaan sitä vettä :LOL:
Sen veli oli kuulemma joskus joskus sanonu että Turussa on niin paha vesi ettei sitä pysy juua ja tuota siis ajatteli :D
 
Päivää,

Täällä on aivan ihana ilma. Minä olen maalaillut ulkona tallin ikkunan ja oven pieliä sillä aikaa kun poika nukkui päikkäreitä. Nyt tultiin käymään sisällä syömässä ja tissillä kohta sitten takaisin ulos. B) Anni lähti mummun kans Kodin Anttilan puutarha myymälään ja aikoivat käydä samalla reissulla hampurilaiselle Hesburgerissa, siinä puutarha myymälän yhteydessä on siis tuo hampurilais paikka. Anni jo kotona tuumaili että on aivan kamala nälkä :D On se vaan kumma että aina kun mennään jonkun hampurilais paikan ohitse niin tytöllä iskee kamala nälkä :p ettei vaan olisi herkku beba niin kuin äitinsä :D

Topsyn Annille paranemista. :hug:

Tiipii; kiva kun oli hauskaa ja Siljallakin meni hyvin. Nyt sitten on kiva lähteä jatkossakin liikenteeseen kun tietää ettei toisella ole mitään hätää =)

Minä en ole edes tajunnut että Aatun ikäiselle voisi satuja lukea :ashamed: niin ja mullahan on jo toinen lapsi joten ei meidän Annillekaan ole vauvana satuja luettuja. Nyt isompana tietenkin olen sentään tajunnut että satuja kuuluu lapsille lukea :D No toiseksi tuo meidän Apinanpoikanen ei pysyisi niin kauan paikoillaan että jaksaisi keskittyä edes yhden sivun vertaa. Kyllä me muuten sylitellään, halitaan ja rauhoitutaan illalla että ainakin se läheisyys kiintiö tulee täytettyä sitä myöten. Annikin tykkää makoilla iskän kainalossa illalla ennen nukkumaan menoa ja katsovat samalla uutisia. Meidän Anni on kesäaikana mennyt nukkumaan vasta kymmenen aikoihin, mutta eipä mua kamalasti haittaa.

Nyt takas kartanolle
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Minä en ole edes tajunnut että Aatun ikäiselle voisi satuja lukea :ashamed:
En miekään ajatellut, että näin pieni jo jaksaa rauhoittua katselemaan niin tarkasti kirjaa :ashamed: Kunhan piruuttani kokeilin viikonloppuna ja sen jälkeen onkin luettu joka ilta. Taitaa lapset yllättää vanhempansa monta kertaa osaamisellaan, oli sitten ensimmäinen tai katraan viimeinen :D
 
pepisa en ole akupunktiota kokeillu..kun tää vaiva vasta iski sunnuntaina,ei sen puoleen edes mielessä käynyt koko akupunktio..
no tässä sitten lähes 10kk tulos tytyn kantelusta :eek:
mutta eiköhän tää tästä..kävin ostamassa tänään sellasen vehnätyynyn jonka voi lämmittää mikrossa tai uunissa,ja sitten laittaa hartioille ja niskalle..tossa sitä lämmittelin,ja ihanasti kyllä lämmitti.
buranaa otin tossa välillä..vaikka apteekissa sano ettei ton särkylääkkeen kanssa sais mitään muuta särkylääkettä ottaa..

no sunnuntaiksi jouduin sitten töihin..soitti tuo vo.n osastonhoitaja,että ei ole saanut ketään..no vahtiipa tuo mies sitten venlaa yövuoron päälle :eek: ite ehotti..että voi kahtoo..

tänään käytiin 10kk neuvolassa,ja parkuhan siellä tuli kun neuvolatäti(tai tyttö mielummin) otti syliin..sitten kun mittaukset oli tehty,niin kun otin syliin tytön niin niin lujasti kyllä tarrautu minuun kiinni että luulis että mie johonkin katoon..

strategiset mitat meillä...pituutta oli 71.9cm ja paino tasan 10kg :D

jep..nyt tulee etätytöt..joten hyvästi rauha :headwall:
 
Hipkukka; nyt kun aloin tarkemmin miettimään tuota lukemista niin muistin että anoppi luki aikoinaan Annille paljonkin sellaisia kurkistus kirjoja ja ne on vieläkin tallessa joten voisi kokeilla tykkäisikö poikakin yhtä paljon niistä kuin neiti vauvana. On meillä olemassa kyllä paljon kirjoja ja nytkin tuli aika vasta jostain kirja kerhosta vauva kirjoja, mutta jotenkin mulla itsellä on tuo lukeminen jäänyt. :ashamed:
 
Niinukka; nuo kauratyynyt on aivan ihania. Silloin kun aikoinaan oli kovat menkka kivut alaselässä niin ihanasti lieventää niitäkin vai pidinköhän peräti mahan päälläkin sitä. Jotenkin tuo lämmin tyyny ylipäätään rentouttaa kun laittaa harteille.
 
Kiia kiittää onnitteluista :D Juhlapäivän kunniaksi neiti otti ensimmäiset konttauksetkin :eek: Mutta kun isi tuli ja yritti neitiä maanitella liikkeelle niin ei onnistunut sitten millään. Ja sekös isiä harmitti :whistle:

Annille ja pepisan pienelle paranemisia :hug:

Jassoo hermot palaa kun ne jalat ei enää liikutakkaan eteenpäin... *menee pelastamaan rassukan* :D
 
Me ollaan oltu tänään ahkeria... Eemeli on nukkunut 3x30 minuuttia tänään päikkäreitä, joten ollaan oltu hommissa... Hän kävi uimassa altaassaan, istui varmaan tunnin siellä. Tuli välillä pois ja kävi konttaamassa nurtsilla ja ei kun takaisin :D Oli aika hauskan näköistä. Äiti ehti sillä välillä pestä huvimajan kokonaan... Äsken laitettiin sinne pöytäliina ja lyhtykin roikkuu katosta. Eiköhän sitä nyt jo viitti käyttää :LOL:

Mutta siis.... MEILLÄ LÄHDETTIIN TÄNÄÄN KONTTAAMAAN!!!!!!!! :attn: :attn: :attn:
Joskin ei suostu vieläkään konttaamaan sisällä, mutta ulkona menee ihan hyvin :p
Ei tuo taida lähteäkään ilman tukea kävelemään ensin, vaikka välillä on jo pahalta näyttänytkin.
 
ai niin se tärkein juttu unohtus tuon konttaamisen takia (vähänkö äiti hehkuttaa...) ;)
Kelasta soitettiin, että haluanko hoitolisää ollenkaan nostaa vai mitä tehdään.... Päätös tuli... minä saan kotihoidontuen lisäksi hoitolisää 20,19? (siis häh?). Eli noilla pitäis muka pärjätä kuukausi???? SIIS OIKEESTI.... Jos teen yhdenkin sijaisuuden kuukauden aikana, niin kaikki peritään takaisin. Käskin pistää sen nyt tulemaan ja mietitään sitten, kun selviää kuin paljon minä voisin oikeasti saada sijaisuuksia. Mutta mutta... ei tartte tehdä kuin yksi sijaisuus, niin joudun maksamaan takaisin. Täähän menikin mielenkiintoiseksi. Laskin, että rahaa siis tulis joku 300? kuussa + isännän tulot. Niilläkö muka maksetaan kaikki lainat, laskut, ruuat, bensat yms yms... Sanonko suoraan, että voihan V****!!!!

Tarvii oikeasti alkaa miettimään tuota kotona olemista uudestaan. Kaipa mummin sitten vaan pitää jäädä tuolta sijaistamisesta pois, että mä pääsen töihin :'(
 
lilla-stinan pikkuselle onnea uudesta taidosta :flower: =)

minä viel oottelen kelan päätöstä,saas nähä mitä sieltä tulee...
kai se pian tulee ku viimonen äitiysloma päivä oli 21.7(jos oikeen muistan?)
musta tuntuu että haluun olla kotona vielä,aika menee kuitenkin nopeeta ja tahdon olla pojan kanssa.
on niin pieni vielä:heart:
kerkeehän tuota,ja suunnitelmissa siis olis lukee uus ammatti(saa nähä onko musta siihen)
mutta se on hyvä ku nykyää vois kuunnella paremmin opettajaa,eikä vaan hyöriä ja kirjotella kavereille lapuja viikonloppu suunnitelmista:LOL:
olihan se aikaa :D

niinukka: mullakin löytyy lämmitettävä kaurapussi,ja kyllä se on ihana laittaa niskoille ku ovat oikeen jumissa.
tai alaselkään ku mankkakipuja.
mulla oli tuo tyyny apuna synnytys ku alkoi,oli muuten tyyny tulikuuma(jätti punasen jäljenki)
mutta auttohan se alussa supistuksiin!
kätevä!! =)

kirjoista vielä...eihän tuo meijän muru jaksa kauaa keskittyä,mutta on sellanen kiva iltarutiini:)

missäs heidi on :wave:

että olikin nätti ilma tänää!!
käytiin kahdesti pikku pyörälenkillä ja leikkipuistossa kiikkumassa.
sisko kävi poikansa kanssa kylässä,ihana kun 5kk:tta vaan ikäeroa,on kovasti pojista seuraa toisilleen!
tulee toki riitakin välillä,mutta enenmmän naurua=)

jos keittäs viel iltakahvit..... :wave:
 
Niinukka mie tässä olen pelolla odotellu, koska miun niskat lyö jumiin :/ vielä olen välttynyt, mutta kai se on vain ajan kysymys. Pojan kantelu kuitenkin ottaa juuri hartioihin ja muutenkin olen kova pitämään hartioita jännityksessä. Joudun aina ihan tietoisesti rentouttamaan ne (tätä pätkää kirjoittaessa kiinnitin kolme kertaa huomioita siihen, että taas on hartiat jännityttyneinä :headwall: )

Oonkin ajatellu, että kunhan nuo kansalaisopiston kurssit alkaa, niin ptää lähteä jollekin jumpalle, jossa olis yläselän liikkeitä. Aikasemmin säännöllinen jumppaus on ainakin pitänyt jännitys päänsäryn poissa ja hartiat pikkasen paremmassa kunnossa (eli rennompina).

Niin, ja Tinakenkätytön ja LillaStinan lapsosille onnea uusista taidoista :)
 
kiialle :flower: nimppari onnea!!
tinakenkätytön ja ls:n lapsille onnee uusista kyvyista :D
topsy ja pepisa :hug: toivottavasti lapsoset paranee pian..
tilda :LOL: ihania ne sun hepat..mä kävinki tänään taas ratsastamassa ja pitkästä aikaa hypättiin :D ol ihanoo :LOL:

meidän poika kultamme oppi tänään ryömimään :heart: :heart: :heart: :heart: alasti oli meidän sängyllä kunnes kohta hirveetä kyytiä oli menossa sängyn toiseen päähän,minä olin ihan että mitä?!?!?sit puettiin ja laitoin pojan lattialle niin meno jatkui..hassua että ihan yht'äkkiä hokas vaan et näin mennään..ja istumaan yrittää punkee makuulta koko ajan..kerran onnistuikin..tänään on ollu oikeen saavutuksien päivä,poitsu nukahti taas hyvin omaan sänkyyn..ja aamulla 6 maissa tuli vasta viereen :heart:

kohta pitäs hipsiä naapurin pihalle sidukalle :saint: ainiin tänään olen ollut 2 viikkoa polttamatta tupakkaa :flower: :flower:
 
Onnea Lilliksen ja tinakenkätytön käpysille konttaus/istunta taidosta :heart: Lillis, miksi sun pitää kodinhoidontuki maksaa takaisin jos menet töihin? Senhän saa kaikki jotka eivät käytä kunnallista tai yksityistä päivähoitoa... Käsitin varmaan väärin ton sun tekstin :/

Olen menossa jo nukkumaan, Annilla nousi nyt illalla sitten kuume, 39 oli kun meni nukkumaan, mutta nyt kuulostaa tosi pahalta tuo sen hengityskin jo, nukkuu ylhäällä tuossa parvella ja kuulen sen tähän keittiöön... Paree mennä nukkumaan niin jaksaa yöllä annia hoitaa ja Mindeä unikouluttaa.

Ihana päivä ollut Oulussa, vaikka vähän tuuli viileästi. Ollaan vähän sairasteltu kyllä ja itsekin olen ollut vähän allapäin päivän näiden sairastelujen vuoksi, kun ei oma flunssakaan meinaa hellittää. Vaan kyllähän tuota piristy kun mies tuli, pääsi tekemään omia juttuja ja hän hoitelikin tytöt sitten illan. Tai no Anni nukkui koko illan, mutta MIntulle piti seuraa.

Mintun uus juttu on muuten että puistaa päätä jollekin, ja sen toisen pitää vastata puistamalla myös päätä. Ja sekös tyttöä naurattaa, ihan kikkattamaan pistää. Ei meinannut vaunuunkaan asettua kun kokoajan mulle puisteli ja eihän äiti raaskinut olla vastaamatta :heart:
 
Hemuli, mukavaa, kun vaikutut tyytyväiseltä :) .

Paranemisia kipeille ja onnea uutta oppineille :heart: !

Mä voisin kans kerätä niitä mansikoita rahat silmissä :ashamed: , aina vaan tekis mieli kerätä enemmän ja enemmän. Mä oon kans ollut puutarhallakin ja tykkäsin :) . Mä en varmaan vois tehdä mitään kokopäivä tietokone hommaa, menis pää ihan sekasin. Toisaalta välillä aattelen, et olis ihana tehdä jotain, missä ihan itekseen sais olla, mutta ehkä loppupeleissä kumminkin ihmisten kanssa tekemisissä on parempi. Ja tykkään kyllä siitäkin, että työssä saa olla myös ulkona. Ei ahdista kesälläkään työt sitten niin paljon, kun saa keleistä nauttia :) .

Täällä oli tänään myös upea kesäpäivä ja me oltiin saunalla koko päivä, uitiin, sanunottiin ja herkuteltiin, mikäs sen parempaa siis :p B) , mukavaa seuraakin oli. Niin ja aamu alettiin tyttöjen kanssa ihanasti - syötiin eka kertaa tänä kesänä aamupala ulkona :) . Kun mies samalla nukkui sisällä :kieh: . Mä en muuten ite edes haluis olla pois kaikista tollasista hetkistä, luulis, että sekin tykkäis joskus jakaa nää hetket koko perheen voimin. No, meillä oli mukavaa nelisinkin.

LS, niinpä niin, sellaset ne tulot on hoitovapaalla |O . Ilmeisesti siis joudut palauttaan sen hoitolisän, et muuta?

Jaap, mutta taidan mennä vielä parvekkeelle lukemaan ja ajoissa nukkumaankin. Tänäänkin aloitin hommat 6.30, kun typy heräsi, joten kai sitä voisi jo taas nukkuakin.

Niin ja Milla-Marialle on pitänyt sanoa, että kovasti paljon pyöräilet :) . Mun pitäs viedä pyörä huoltoon, että sillä sitten töihin pääsisin. Mutta kun pelkkä normi huolto maksaa kuulemma 50e ja toi pyörä tarvii sit kaikkea extraa lisäks, kun talvella jääkokkare katolta tippui päälle :headwall: . Ei nyt olis rahoja tollaseen |O

Hipkukka, olitkos Turun seudulta? Kuuluuko Salosen leipomon Kumina-leipä sun suosikkeihin? Musta se on iiiiihanaa :p :p vielä esim perunasalaattia siihen päälle, niin että on hyvää! Niillä Salosilla on muitakin hyviä leipiä, ostettiin viime mökkireissulla kassillinen tänne pakkaseen ja kohta ne on syöty :/
 
Keiju07
Heips,

ahkera lomailu käynnissä, mut tulin kurkkaan, miten teillä menee.

Heti oli mielenkiintosta juttua, vaikka kovin pitkältä en ehtinyt selaamaan.

Ensi alkuun onnittelut uusista taidoista pienokaisille. Meillä ollut vähän hiljaiseloa sillä saralla, mutt ehkä kohta ilmenisi taas jotain uutta.... tai kaipa noita pikkujuttuja on päivittäin, eilen Viena oppi näyttämään äidille, että "mitä olet laittamassa suuhun", ojentaa käden ja näyttää ihan ylpeenä aarrettaan :heart:

Iltasatutuokiot kuulostaa hellyttäviltä, meillä menisi se jotenkin näin, jos harrastettaisiin: Viena istuisi 10 sekuntia paikallaan, sitten alkaisi repiä kirjaa ja suurin piirtein söisi sen, kunnes seuraavan 10 s kuluttua pitäisi päästä viuhtomaan takaisin lattialle ja taas 10 s päästä noustaisiin takaisin ylös ja pitäis päästä takaisin syliin jne... adhd :whistle:

Mä olen myös auttamattoman lepsu yöimetyksien ja nukuttamisen suhteen. Rinnalle saa nukahtaa ja joskus kaipaa äitiä jopa kolmesti ennen kuin ehdin itse edes nukkumaan. En ole viime aikoina viittinyt laskea, kuinka monesti syödään öisin... monta kertaa. Nälkää ei varmasti ole, ihan vaan tottumusta, mutta kun laiska ei jaksa vielä mitään unikoulutuksia. Ja mulla on toooosi huono itkunsietokyky, en jaksa kuunnella yöllä kitinää pätkääkään (saati huutoa), joten annan aina heti rintaa... :ashamed: :ashamed: Pieni pelko takaraivossa, että tämä mun lepsuuteni tulee vielä aiheuttamaan suuresti ongelmia... Ja kuitenkin toivo elää, että lapsi oppis vierottumaan ittestään... (ei kuiteskaan kokonaan ihan viel :heart: ).

LillaStina, mäkin jäin miettiin, että miksi se kotihoidontuki sulta perittäis takaisin? Kuten Topsy sanoi, niin tuenhan saa siitä huolimatta, kuka ja miten lasta hoidetaan, kunhan ei kunnallisessa päivähoidossa. Esim. itse saan ja nostan tukea, vaikka nostan palkkaakin. Hoidon lapsen työn ohessa (noinkohan tulee onnistumaan...). Oisko tarkottanut, että perivät nimenomaan tuon hoitolisän takaisin: se kuulostaisi nimittäin loogiselta, koska sehän on nimenomaan tulosidonnaista.
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Topsy ei kotihoidontukea joudu palauttamaan, vaan sen hoitolisän!!! Se on ansiosidonnainen tulo ja mulla ruhtinaalliset 20,19/kk
Ok, ymmärrettiin tai tulkittiin sun tekstiä vain väärin. Sun kannattaa vissiin sitten tehdä ainakin yksi sijaisuus kuussa, jotta hoitolisä kannattaa jättää kokonaan nostamatta?
 
Iltoja täältäkin :)

Aivan mahtava keli oli tänään ja käytiinkin sitten lintsillä pyörähtämässä.
Missään laitteissa ei käyty vaan haisteltiin pelkästään tunnelmaa :D
Melinallakin riitti ihmettelemistä laitteissa ja ihmis paljoudessa.

En nyt tiiä pitäskö mun tää ääneen sanoa vai ei,mutta...meillä nukuttu 3 yötä heräämättä :wave: *koputtaa puuta ja kovaa*
Toivotaan,että sama tahti jatkuu.

Galluppiin..minäkään en kyllä vois tehdä mitään toimistohommia tai vastaavia...haluan nähdä kätteni jäljen heti ja saada siitä samalla myös palautetta. siksi siis kokin hommat miulle passeleita.

Grillattiin just aurajuustolla täytettyjä pekoniin käärittyjä broiskun rintoja :p
Ja pottuja ja salaattia oli kyytipojaksi sekä tietysti siiteri ;)
 
Sitä yritän maanantaina kysellä, että josko ne vois mulle luvata edes yhden sijaisuuden kuussa varmaksi. Silloin jätän koko tuen nostamatta... Ja siitä sais muutaman satasen lisää meidän perheen tuloihin. Siis vähintään sen yhden. Ihmettelen vain, että miten tuon isännän tulot on laskettu, kun niistä meidän hoitolisä on aika pitkälle kiinni.

*muok. siis ihmisen, joka tekee osa-aikaisena ja sillä on muka "liian hyvät" tulot meidän perheelle.
 

Yhteistyössä