Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 41

Krisu ei hätää!

Niinukka (?) juu ei tuossa mitään sinänsä... eemelin oikeen käden etusormessa on sen verran iso vesikello nyt, että mietin jo tuota puhkaisua... mutt en mä pysty :headwall: :headwall: Vois vaan parantua hieman nopeammin... On nimittäin isompi kuin sormenpää... mutta laitoin siihen äsken rasvaa, rasvalapun ja "keinoihon" päälle. Antaa olla silleen ainakin maanantaihin saakka (jos pysyy)... ja katotaan, jos jaksaa lähteä lekuriin näyttämään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Krisu ei hätää!

Niinukka (?) juu ei tuossa mitään sinänsä... eemelin oikeen käden etusormessa on sen verran iso vesikello nyt, että mietin jo tuota puhkaisua... mutt en mä pysty :headwall: :headwall: Vois vaan parantua hieman nopeammin... On nimittäin isompi kuin sormenpää... mutta laitoin siihen äsken rasvaa, rasvalapun ja "keinoihon" päälle. Antaa olla silleen ainakin maanantaihin saakka (jos pysyy)... ja katotaan, jos jaksaa lähteä lekuriin näyttämään...
Voi toista pientä! Kun ajatteleekin itellä olleita rakkoja, saatika sitten jos ne ois käsissä :/
 
lillis,kantsis lääkäris käydä..mulla nimittäin palo joskus jalka melkopahasti,ja siinä oli vaan iso vesikello,mut oliki palanu syvemmälle ja parantuminen vei 2kk aikaa ja liha näky koko ajan..
siitä on jääny kauheet traumat palovammoja kohtaan,kuitenki pikkuisen iho on niin ohut että on voinu palaa syvemmälle..
mä sain sillon tosi hyvää rasvaa siihen palovammaan,se kuivui siihen päälle sellaseks kököks ja aamulla pestiin se aina pois ja se silleen kasvatti uutta pintaa lihan päälle..
 
Juu, siis meillä on koko ajan ollut käytössä sellaista palovamma voidetta, mitä meidän kunnassa käytetään terveyskeskuksessakin (siis anoppi haki heti töistä) ja hän on soittanut torstaina silloin illalla päivystykseen siitä. Hän sairaanhoitajan on koko ajan vahtinut/hoitanut noita käsiä. Joten ei tässä hätiä mitään... Ei tuo näytä poikaa häiritsevän ollenkaan, kun on molemmat kädet paketissa :LOL: :LOL:
 
Lillastina Rahat on laitettu tilille..ja anteeks vielä kauheesti,että unohdin :ashamed: todella noloa,kun vielä lupasin het keskiviikkona maksaa. Tässä vaan ollu näitä synttäri järjestys härdellejä,niin ei muistannu ei..lahopää :headwall:
laitatko vielä viestiä,kun rahat tililläs näkyy niin tiedän et perille tulivat? :) kiitos!

Tänään tosiaan vietettiin neidin kaveri synttäreitä ja huomenna sitten kestitään sukulaisia..huh huh,aikamoista vilskettä ollut. Ja nyt sitten neiti sai vielä räkätaudinkin :kieh:
Mielenkiintoinen yö siis tiedossa jälleen :'(
Eihän tää oo ku neljäs flunssa 2kk sisään :headwall: :headwall:

Juuh,josko sitä menis maate..ennen ku neiti taas huutelee,kun nenä tukossa.
 
huomenia!!
täällä meni viime yö ihan persuksilleen :headwall:
pikkunen päätti alkaa möykätä 2n aikaan ja sillä turahti gagat housuun :eek:
yön piehtaroi ja pieri!onko jotain mahatautia ollut nyt liikkeellä :attn:
mua nyt vaivaa että onko tää nyt tätä kun alotettii kevytmaito??!!
oon antanut alle viikon,ekaksi ihan tilkka vaan ja nyt on mennyt max 20-30ml.
eli hitaasti on maidonmäärä nostettu!
toivon että joku mahapöpö vaan ois..

yksäiti: no voi itku ku et päässyt baanalle!
toivottavasti jonkun saat pian vahdiksi ja pääset tuulettumaan :hug:

ostin eilen ruohosipulilla maústettua tuorejuustoa ja en nyt sit aamulla löytämny mistään sitä! :eek: mua niiin tympäs :headwall:
ois tullui kivat sapuskat siitä,ja oisin laittanu näkkärin päälle,niii ei!
kai se on jääny kassalle?pöh..

nojoo,tää lähtee aamutouhuille :wave:

mua nauratti noi teidän yölliset höpötykset :LOL:
 
tin
Huomenta!
Onnea yks vuotiaille ja paranemisia sairaille! :heart: :hug:

Meidän juhlat juhlittiin eilen ja paljo oli porukkaa ja lahjoja tuli ihan hirveesti. Legoja toivottiin ja saatiin ja vaatteita tuli kivasti isompaa. Sitte muutenki kivoja leluja ja pulkka ja kirjoja ja semmosta:) Sankari oli niin kiltti ja ihana että :heart: Ekat vieraat tuli klo 12.00 ja viimeset lähti yöllä puoli kahen aikaan :) Siinä oli meidän kavereita sitte. Tänään tulee vielä jotain rääpiäisiin ja sitte meenki yöksi töihin(työharjotteluun) mulla alko siis ma sielä neuron osastolla harjottelu ja on tosi kiva paikka! Tatulta ei viä kauheesti tuu sanoja mutta se kävelee ja kiipeilee. Jotain pieniä: äiti, ittä, pupu, lamppu ja liuta semmosia mikkä tulee vahingos..

toktorille :hug: kyllä se plussa sieltä vielä tulee, tulihan simppaki:)

muistatteko sitä nimimerkkiä jolle syntyi kesällä 2007 enkelipoika elmeri? he ovat saaneet nyt tytön :heart: :heart: mielettömästi onnea heille!! :heart: luin tuosta maakunnan lehdestä kun asuivat tässä melko lähellä. lehdessä oli että pikkusisko enkelipoika elmerille 3.10. aivan ihanaa :heart:
 
Paranemisia pikku sairastajille :hug:

tin Kultsux3 oli kyseessä. Varmistin viel tuolta vanhasta ketjusta pikku enkelin nimen :( Kultsu onkin ollut usein mielessä =) Mielettömän hieno uutinen! :heart: Paljon onnea Kultsulle ja miehelle jos satut tämän näkemään :hug: :heart: :hug:
 
Onnea Kultsu3:lle ja perheelle :flower:

tin mä meen kans ens yöks töihin...tai siis sinne harjotteluun. Pitäs päikkärit vissiin nukkua,ei vaan vois vähempää väsyttää nyt.
Aattelin kipasta salille ennen töitä niin saa vähän energiaa.Tosin täytyy kiikuttaa nuo pojat mukaan mut haitanneeko tuo nyt mitään.

Siis toi Peetu on ihan mahdoton, huutaa koko ajan ja jatkuvasti!!! Hermo menee!!!! Mahtaakohan toi kuulla ite mitään kun koko ajan on volyymi täysillä :kieh: :kieh:
Täytyypi mennä antaan Pessille kohta ruokaa ja pistää unille, herätty on tossa 7 kieppeillä.
 
Hellou :)
Kylläpä oli taas kahlattavaa kun ei muutamaan päivään ole ehtinyt palstailemaan. Kiirusta kiirusta...
Pihahommia ollaan tehty ja vaikka sun mitä.
Nyt koetan kommentoida teille, mitä muistan :ashamed:
tin, Voi että ihania uutisia :heart: Onnea perheelle!!! Olikos tämä nyt kultsu, vai muistanko väärin?
Tuutis, sä olet näppärä käsistäs, voit alkaa hyvinkin myymään vaikka ja mitä...ne enkelit, puput, kittyt y.m. tekelees menis varmasti kaupaks!!! Tosiaan se tekijänoikeuslakihan se siinä askarruttaa...mutta ainakin jos kaavaa hieman muuttais tms. Tai kannattaa ottaa noista tekijänoikeuksista selvää. Ja kun huutista kattelee, niin siellähän noita on myynnissä vaikka ja kuin... niin jah...no, taidan laittaa sulle yv:tä =) Hetkinen......
Palovammoista, esikolla oli myös reilun vuoden iässä palovamma kädessä. Sai sen mummon ja ukin mökiltä uunin luukusta. Heti laitettiin kylmään ja soitettiin terkkariin. Käskivät tulla heti näytille kun noin pienestä oli kyse. Siellä saatiin hyvää rasvaa ja rasvan päälle laitettiin sideharsoa. Rakkuloita emme saaneet mennä itse puhkomaan. Ja mulla kun joskus oli jalassa 2asteen palovamma, niin silloin myös ei saanut itse puhkoa. Tulehdusvaara. Mutta olen kyllä kuullut että jotkut ovat ohjeiksi saaneet että voi itse puhkaista... jännä kuin eri tietoa jakavat... :eek: Niin ja lillis, onko teillä siis kaikki nuo: rasva, rasvalaput ja keinoiho kaikki kerralla käytössä??
Uhmailusta, meillä noilla isommilla on ollut n.2-4 vuodet pahimmat, tai no tolla 4v jatkuu aika-ajoin vieläkin... Mutta molemmilla on ollut aika "pahat" ja hermoja kiristävät uhmat :whistle: Molemmilla kuitenkin ihan erilaiset....et jännällä tässä millanen uhma tulee tolle pikkuiselle :kieh: Toivon todella et se väittämä pitää paikkansa, et paha uhmis "takaa" helpomman murkkuiän :whistle: :D
Etenkin kun on uhmakausi meneillään, niin tällä mammalla kiehahtaa vähän turhan herkkään :ashamed: Mutta välistä muutenkin...Etenkin jos on väsynyt, niin herkkään tulee ärähdeltyyn... Vasta tossa yks päivä kun siivoomaan olin alkamassa ja pyysin noit isompii kerämään lelut ojennukseen omista huoneistaan. Heti menivät ja hetki heil meni ja sit juoksivat kattomaan olkkariin jotain ohjelmaa joka oli odotettu. Kun sit menin heidän huoneisiin, niin huoneet oli sieltä tännepäin. Mulla kiehahti. Menin ja nappasin telkun sammuksiin ja karjuin et huoneet siisteiks just nyt, tai lelut menee roskiin. Ja rangaistukseks en antanu avata enää telkkuu :whistle: Tuli vähän julma-olo, kun kuitenkin siivosivat sitten, mutta oisivat siivonneet kerrasta hyvin :/ Tapahtuman jälkeen kyllä keskusteltiin asia rauhallisesti ja tuntuivat ymmärtävän asian. Ja pyysin toki korotettua äänen sävyäni anteeksi jne. Kattoo nyt kuinka kauan tuo muistissa noilla pysyy.
Ja tolla mein 4veellä on sellasta et mitään ei voi normaalilla äänellä pyytää, jos sille kenkkupäälle sattuu-eli kaikki pyydetään inisemällä, vikisemällä y.m. aaaargh et se on raivostuttavaaaaaaa |O Mutta se aina lohduttaa että muillakin voi olla samaa :D Tsemppaa jaksamaan, eikä aina tule niin herkkään huonoäiti-fiilistä :)
Leluista jotain yks päivä olitte jutskanneet. Meillä tyttö leikkii paljon barbeilla ja tykkäis rontin likan tapaan bratzeista, mutta äitee ei tykkää :LOL: 2 noita hirvityksii kuitenkin tolla on, kun kummit y.m.on heltyneet ostamaan :kieh: :whistle: Myös ponit ja hepat on in. Nukkejakin joskus hoivaa. Mutta ei niin paljon kuin mä aikoinaan :D Enempi tykkää pelailla ja rakentaa y.m. Meil on kans noita legoja, linnaa ja sitä sun tätä. Isommalla pojalla on sit legojen eläintarhaa ja jotain puuhapeteä,dinojuttuja ja autojuttuja. On noilla sit niitä perus pikkulegoja iso kasa, sellanen sekalainen lajitelma. Ne on kans ihan kivoja, mutta harvoin jaksan antaa niitä noille kun sit niitä on ympäriinsä ja saa pelätä millon toi pienin jonkun löytää ja tukehtuu :eek: :ashamed: Noista pikkulegoista mitä meillä on, saa autoja, taloja jne jne vaikka mitä!!!
Pienin leikkii aika paljon noilla isompien leluilla, mutta sit omista kiinnostavimpii tällähetkellä on soittopelit ja pallo, perässävedettävät lelut, taaperokärryssä työntelee lelujaan ja ajelee vähän potkuautolla. jne.
Lahjoista sit vielä. Meillä jos ei ole tarvetta vaatteelle tai lelulle, niin on pyydetty mm. muumimukeja, kulhoja ja sit on just noi hackmannin muumi aterimet tullut kaikille. Nyt 1v lahjaksi juuri pineinkin sai ekan muumimukinsa ja kulhonsa. Isommilla noita onkin jo mukavasti. Ne on sillai ajattomia ja kivoja. Ja joskus tulevaisuudessa voi olla ihan keräilyharvinaisuuksiakin :) Mulla on aika paljon arabian vanhoja astioita koristeena ja jännä nyt tutkailla niitä leimoja ja ettiä niihin vuosilukuja. Ne on tosi kauniita, ja jos möis niin parhaimmassa tapauksessa pienen omaisuuden vois joistakin saada mutta mäpä en myy =)
Tileistä. Meillä kaikilla on omat tilit. Sinne menee lapsilisät ja lahjarahat. Lisäksi possut jotka tyhjennetään epäsäännöllisesti. Mummoloissakin on omat possut ja he käyvät kans niitä välistä tyhjentämässä sit noiden tileille. Joka kuukausi lasten tileiltä menee vähintään 30e sellaseen vakuutus/sijoitus systeemiin. Ne rahat voi nostaa sit aikasintaan kun ovat 18v muistaakseni. Sinne kertyy ihan kivat summat siihen mennessä :)
Jaa no nyt se sit alkoi pätkimään :headwall: Koitan muistutella mieleeni juttuja ja palaan sit :wave: Mukavaa sunnuntain jatkoa!!
 
Palovammoista: Mä poltin tosi pahasti kädet silloin kun keskimmäinen oli vauva, keitin sen tuttipulloja, ja kaadoin vedet pois -> kattila lipesi ja molemmat kädet jäi sen kiehuvan veden alle.
Mies laittoi äkkiä vettä ja rasvaa ja mentiin kiireesti ensiapuun.
Siellä putsasivat tarkkaan ja antoivat kipulääkettä ihan piikillä. Rasvasivat kunnolla ja laittoivat kääreisiin. Sain kovat kipulääkkeet ja jouduin viikon ajan joka päivä käymään terveyskeskuksessa vaihdattamassa se siteet ja uudet salvat. Joutuivat hiukan aina "avaamaan" sitä ihoa sormista, alkoi nimittäin mustua ja mennä kasaan. Ei ollut oikeastaan mitään rakkoja, vaan iho paloi ihan rullalle sormista.
Yhteensä pari viikkoa oli ne kääreet, ja olin han toimeton kun en pystynyt edes vaippoja pienelle vaihtamaan.
Kädet parani kuitenkin hienosti, ja niistä hädintuskin edes näkee että mitään on käynytkään, ei arpia tms..
Tällainen muistelo tulo mieleen :)
 
Hei,

Minä ihan unohtanut kommentoida tili asiaan. Höh, kamala moka :kieh: :D No kuitenkin, meillä on molemmilla lapsilla oma tili ja sinne pappa laittaa joka kuukausi kymmenen euroa. Se onkin ainut säännöllinen tulo mikä kilahtaa joka kuukausi lasten tilille. Itse laitan lapsilisästä joskus jotain, jos sattuu että muita menoja on vähemmän, mutta pääsääntöisesti meidän lasten lapsilisät menee elämiseen. Tästä ollaan miehen kans otettu joskus yhteen kun hänen mielestä ne pitäisi säästää lapsille lyhentämättöminä. Myös Annille ollaan laitettu rivitalo osakkeen voitoista aika iso summa rahaa, mutta sitä ollaan jouduttu nyt lainaamaan sieltä kun tällä hetkellä minun tulot on niin pienet ettei tahdo riittää alkuunkaan mihinkään. Olen ehdottanut miehelle että otetaan siitä rivitalon voitto rahasta Annin tililtä osa pojan tilille jotta olisi tasapuolista molemmille, mutta sitä mies ei suostu tekemään. Odotan nyt sitten että hän joskus antaa myös pojalle isomman summan rahaa pesämunaksi.

Mikä ihme niissä Brazeissä on kun Rontti ja Mamma inhoaa niitä? Minusta niillä on niin kamalan kätevät kengätkin että napsauttamalla saa nätisti jalkaan. :D Itse olisin ollut mielissään jos minulla olisi lapsena ollut sellaisia. Onko ne sitten niin rumia vai mikä tökkii? Minäkin aluksi ihmettelin niiden ulkonäköä, mutta olen jo tottunut siihen. Enkä ollenkaan karsasta niitä. Meillä on barbeja, brazeja ja winx keijuja.

Mulla tekisi mieli alkaa vaihtamaan olohuoneesta järjestystä, mutta mies on vähän nihkeä asialle. Ulkonakin olisi tosi nätti ilma joten täytyy nyt katsoa kehtaako alkaa edes vinkumaan sisähommiin miestäni.

 
Tileistä tuli mieleen... noillahan ei siis oo kummallakaan tiliä nyt, Peetulle jääny avaamatta kun en voi avata ilman Peetun isän allekirjotusta sitä tiliä. Ja eipä näistä opintotuista ois vielä paljon laittaakkaan sinne. Oon suunnitellu et sitten kun meen töihin niin avaan molemmille tilit ja kerran kuussa laitan jonkun summan... nyt ei kyllä persis kestäs sellasta. Jonkun pesämunan haluaisin molemmille kumminkin säästää niin että siitä vois sitten ajokorttia maksella ja sais vähän rahaa kun muuttais pois kotoa. No,mutta kerkeehän tässä vielä.

Nyt on kai sitten pakko mennä päikkäreille... Peetu leikkii sängyssään ja Pessi nukkuu partsilla,on niin maan perkuleen kiukkunen herra ollu tuo pienempi nyt että hjelp! Miks just tällasina päivinä kun ei vois vähempää kiinnostaa muutenkaan kotona olla |O mahtaskohan hampeja tehdä vai mitä ihmettä ränisee mulle.

Jep,unille siis
 
mamma juu on meillä kaikki käytössä saman aikaisesti... ensin pieni kerros rasvaa, siihen rasvalappu ja sitten vielä keinoiho. Siihen päälle sideharsoa, että tuo antaa sen paketin olla rauhassa paikallaan... Joka ilta saa laittaa uudestaan, kun irti on iltaan mennessä jo... Meillä annetaan puhkoa, mutta siinä on tosiaan se tulehdusriski. Luulenpa, että meillä se johtuu tuosta anopista. Se nyt on kuitenkin ammattilainen ja osaa tehdä sen ihan yhtä hyvin kuin terveyskeskuksessakin... ja osaa seurata sitä tulehduksen varalta yms...

Me oltiin äsken haravoimassa. Nyt pitäisi tehdä vähän töitä, mutta väsyttää vieläkin ihan sikana. Meillä tänä aamuna isi otti pikkuisen ylös ja antoi äitin nukkua rauhassa... Johtui varmaan formuloista, mutta siitä huolimatta :D Pisteet sinne!
Mä olen ollut kaksi päivää tosi väsynyt, nukkuisin mielellään ihan koko ajan :D
Nyt vaan jännätään miten käy kuukautisten kanssa... On jo kaksi päivää myöhässä... tietty vois heittääkin pari päivää... mutta toivossa on hyvä elää... josko vaikka pysyisivät pois... Enkä aio testata ainakaan pariin viikkoon....
 
tili meillä on pojalla ollu siitä asti ku nimen sai :D kaikki lahja rahat on sinne laitettu ja kolikoita mitkä kerätään possuun ja joskus on mummit ja ukit laittanu rahaa sinne..on siel jo ihan kivasti rahaa..
ja vasta sit 18v saa ite käyttöön rahat,onpahan jotain jemmassa mm. omaa asuntoa tai muuta varten
 
Lillis, joo varmasti anoppi asiansa osaa :) Ja voihan ne kotivälineetkin steriloida, että pienentää tulehdusriskiä. Olen minä yhdeltä ihmiseltä jopa kotona tikit poistanut :) Pinsetit ja metalliset sakset vaan kattilaan kiehumaan :whistle:

Katjanna, :D en mä tiiä oikein mikä niis prätseissä inhottaa :D Kai se niiden luonnottomuus. Iso pää, irtoavat jalat(ilman kenkiä on kuin ois amputoitu :LOL: ) ja varmaan isolta osalta vaikuttanee se kun on nähnyt niiden ohjelmia, eli se on jotain niin kauheeta kuunneltavaa |O että päähän alkaa sattua ja ärsyttämään. Sellasta yökköö ihguu, ja pyhää pinkkiä :LOL: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
tili meillä on pojalla ollu siitä asti ku nimen sai :D kaikki lahja rahat on sinne laitettu ja kolikoita mitkä kerätään possuun ja joskus on mummit ja ukit laittanu rahaa sinne..on siel jo ihan kivasti rahaa..
ja vasta sit 18v saa ite käyttöön rahat,onpahan jotain jemmassa mm. omaa asuntoa tai muuta varten
Meillä aukaistiin tilit ennenkun nimeäkään oli =) Kun appivanhempani kokoajan höyrysivät että millon se tili aukeaa, että rotinat saavat sinne laittaa. Ollaan sit otettu melkis heti lasten synnyttyä ne. Alkuun ne on kulkenu poika/tyttö ja sukunimi. Sit ilmoitettu nimi pankkiin. Vai olikohan se niin että henkilötunnus piti olla kokonaisuudessaan, ennekun sai aukaista. Nooh, ennen nimeä kuitenkin! :)
 
Nyt se päivä koitti meillekin...tuo neiti on nyt 1v! :heart: Kyllä vuosi meni tooosi nopsasti...Toisaalta tekee vähän tai vähän enemmänkin pahaa kun se "viimenenkin" on jo yks vee! Synttäreitä vietetään vasta parin vkon päästä.
Sellasta tuossa mietin että ootteko työ antanu näitä marinoituja kanaa, kalaa ym jo lapsukaisillenne?
Meillä on ollu aivan mielettömän vauhdikasta täällä kotona. Tuntuu et ei mihinkään kerkee enää kun on aina sataviiskyt hommaa tekemättä ja toiset odottaa vielä! Ihan uskomatonta...Kai tää taas tästä...
Taustalla siis oleillaan ahkerasti!
Hirmusen paljon onnea kaikille 1-vuotiaille!
Mukavaa päivän jatkoa! :wave:
 
Vallan meinasi unohtua, vaikka aamulla etusivun synttärilistan katsoinkin :ashamed:

Siis Hemulin tytsille paljon onnea :heart: Ja muillekkin jo täyttäneille jos kuka jäänyt onnittelematta, paljon onnea!!!! :heart:

 

Yhteistyössä