Hellou
Kylläpä oli taas kahlattavaa kun ei muutamaan päivään ole ehtinyt palstailemaan. Kiirusta kiirusta...
Pihahommia ollaan tehty ja vaikka sun mitä.
Nyt koetan kommentoida teille, mitä muistan :ashamed:
tin, Voi että ihania uutisia :heart: Onnea perheelle!!! Olikos tämä nyt
kultsu, vai muistanko väärin?
Tuutis, sä olet näppärä käsistäs, voit alkaa hyvinkin myymään vaikka ja mitä...ne enkelit, puput, kittyt y.m. tekelees menis varmasti kaupaks!!! Tosiaan se tekijänoikeuslakihan se siinä askarruttaa...mutta ainakin jos kaavaa hieman muuttais tms. Tai kannattaa ottaa noista tekijänoikeuksista selvää. Ja kun huutista kattelee, niin siellähän noita on myynnissä vaikka ja kuin... niin jah...no, taidan laittaa sulle yv:tä =) Hetkinen......
Palovammoista, esikolla oli myös reilun vuoden iässä palovamma kädessä. Sai sen mummon ja ukin mökiltä uunin luukusta. Heti laitettiin kylmään ja soitettiin terkkariin. Käskivät tulla heti näytille kun noin pienestä oli kyse. Siellä saatiin hyvää rasvaa ja rasvan päälle laitettiin sideharsoa. Rakkuloita emme saaneet mennä itse puhkomaan. Ja mulla kun joskus oli jalassa 2asteen palovamma, niin silloin myös ei saanut itse puhkoa. Tulehdusvaara. Mutta olen kyllä kuullut että jotkut ovat ohjeiksi saaneet että voi itse puhkaista... jännä kuin eri tietoa jakavat...
Niin ja
lillis, onko teillä siis kaikki nuo: rasva, rasvalaput ja keinoiho kaikki kerralla käytössä??
Uhmailusta, meillä noilla isommilla on ollut n.2-4 vuodet pahimmat, tai no tolla 4v jatkuu aika-ajoin vieläkin... Mutta molemmilla on ollut aika "pahat" ja hermoja kiristävät uhmat
Molemmilla kuitenkin ihan erilaiset....et jännällä tässä millanen uhma tulee tolle pikkuiselle :kieh: Toivon todella et se väittämä pitää paikkansa, et paha uhmis "takaa" helpomman murkkuiän
Etenkin kun on uhmakausi meneillään, niin tällä mammalla kiehahtaa vähän turhan herkkään :ashamed: Mutta välistä muutenkin...Etenkin jos on väsynyt, niin herkkään tulee ärähdeltyyn... Vasta tossa yks päivä kun siivoomaan olin alkamassa ja pyysin noit isompii kerämään lelut ojennukseen omista huoneistaan. Heti menivät ja hetki heil meni ja sit juoksivat kattomaan olkkariin jotain ohjelmaa joka oli odotettu. Kun sit menin heidän huoneisiin, niin huoneet oli sieltä tännepäin. Mulla kiehahti. Menin ja nappasin telkun sammuksiin ja karjuin et huoneet siisteiks just nyt, tai lelut menee roskiin. Ja rangaistukseks en antanu avata enää telkkuu
Tuli vähän julma-olo, kun kuitenkin siivosivat sitten, mutta oisivat siivonneet kerrasta hyvin :/ Tapahtuman jälkeen kyllä keskusteltiin asia rauhallisesti ja tuntuivat ymmärtävän asian. Ja pyysin toki korotettua äänen sävyäni anteeksi jne. Kattoo nyt kuinka kauan tuo muistissa noilla pysyy.
Ja tolla mein 4veellä on sellasta et mitään ei voi normaalilla äänellä pyytää, jos sille kenkkupäälle sattuu-eli kaikki pyydetään inisemällä, vikisemällä y.m. aaaargh et se on raivostuttavaaaaaaa |O Mutta se aina lohduttaa että muillakin voi olla samaa
Tsemppaa jaksamaan, eikä aina tule niin herkkään huonoäiti-fiilistä
Leluista jotain yks päivä olitte jutskanneet. Meillä tyttö leikkii paljon barbeilla ja tykkäis
rontin likan tapaan bratzeista, mutta äitee ei tykkää
2 noita hirvityksii kuitenkin tolla on, kun kummit y.m.on heltyneet ostamaan :kieh:
Myös ponit ja hepat on in. Nukkejakin joskus hoivaa. Mutta ei niin paljon kuin mä aikoinaan
Enempi tykkää pelailla ja rakentaa y.m. Meil on kans noita legoja, linnaa ja sitä sun tätä. Isommalla pojalla on sit legojen eläintarhaa ja jotain puuhapeteä,dinojuttuja ja autojuttuja. On noilla sit niitä perus pikkulegoja iso kasa, sellanen sekalainen lajitelma. Ne on kans ihan kivoja, mutta harvoin jaksan antaa niitä noille kun sit niitä on ympäriinsä ja saa pelätä millon toi pienin jonkun löytää ja tukehtuu
:ashamed: Noista pikkulegoista mitä meillä on, saa autoja, taloja jne jne vaikka mitä!!!
Pienin leikkii aika paljon noilla isompien leluilla, mutta sit omista kiinnostavimpii tällähetkellä on soittopelit ja pallo, perässävedettävät lelut, taaperokärryssä työntelee lelujaan ja ajelee vähän potkuautolla. jne.
Lahjoista sit vielä. Meillä jos ei ole tarvetta vaatteelle tai lelulle, niin on pyydetty mm. muumimukeja, kulhoja ja sit on just noi hackmannin muumi aterimet tullut kaikille. Nyt 1v lahjaksi juuri pineinkin sai ekan muumimukinsa ja kulhonsa. Isommilla noita onkin jo mukavasti. Ne on sillai ajattomia ja kivoja. Ja joskus tulevaisuudessa voi olla ihan keräilyharvinaisuuksiakin
Mulla on aika paljon arabian vanhoja astioita koristeena ja jännä nyt tutkailla niitä leimoja ja ettiä niihin vuosilukuja. Ne on tosi kauniita, ja jos möis niin parhaimmassa tapauksessa pienen omaisuuden vois joistakin saada mutta mäpä en myy =)
Tileistä. Meillä kaikilla on omat tilit. Sinne menee lapsilisät ja lahjarahat. Lisäksi possut jotka tyhjennetään epäsäännöllisesti. Mummoloissakin on omat possut ja he käyvät kans niitä välistä tyhjentämässä sit noiden tileille. Joka kuukausi lasten tileiltä menee vähintään 30e sellaseen vakuutus/sijoitus systeemiin. Ne rahat voi nostaa sit aikasintaan kun ovat 18v muistaakseni. Sinne kertyy ihan kivat summat siihen mennessä
Jaa no nyt se sit alkoi pätkimään :headwall: Koitan muistutella mieleeni juttuja ja palaan sit :wave: Mukavaa sunnuntain jatkoa!!