Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 37

Huomenta =)

Tuntus olevan hieman kirpakka syyssää ulkosalla...kiva ois nyt ihan lähtee ulkoilemaan, raikkaaseen säähän =) Ja uuniakin jos lämmittelisi hiukan...
Ja mummolassakin pitää mennä tänään käymään..

niinukka, ne on ihania ne tintun hatut :p Joskus oli alella vanhaa mallistoa yhdellä esittelijällä, mut hitsi kun ei ollut kokoja...en sit ole raaskinut ostaa ihan ovh:lla :whistle: Jos joskus :) Tai on kyl mielessä ollut että vois itsekin koettaa ommella jotain "hassuja hattuja", mut saa nyt nähdä. Kivojahan ne ois vaik joululahjaksi =)

Ihana oli piitulin laittama vauvakuva emmasta ja essistä :heart: =)
Kuinkas juhlat meni?

milla-maria, eipä kestä =) Toivottavasti sullekkin ois ees hitusen apua hanskoista =)

Rontti, kebab oli hyvää :p kiitos kysymästä =) Jokakerta vaan käy samoin et en oo täysin tyytyväinen mustapippurin määrään, mutta niidenkin voimakkuuksissa kun tuntuu eroja olevan. Mut hyvää oli jokatapauksessa, ei se syömättä jää ;) Kebabin kaveriks tehtiin valkosipuli-kermaperunoita ja vähän juustoa viel pinnalle :p kunnon energiapommi :whistle: Tänään sitten valkosipuli tuoksuuuu :whistle:

Maidon aloituksesta, kun dogtor kyseli...
Eiks se niin ollut että näille rasvatonta maitoa suositeltais? Mutta meillä kyllä ihan kevytmaitoa on annettu. Tälle kolmoselle mä kyselin terkalta et jos antas maitojuomaa tai luomua alkuun (kun on herkkävatsainen) ja sanoi että hyvin käy. Jos vaan masu alkaa kestämään sit tavallista maitoa niin siihen sitten siirrytään. Eihän noi maitojuomat ja luomut pahoja ois vaik kaikkien juoda, mut ompi pirskatin kallista... mut mun masukin vois paremmin kestää niitä. Mulla vähän epäilyä et näinkö tolla on jotain laktoosijuttua...hirveesti ilmavaivaa ja vatsa löysällä..jo pelkästä korvikkeesta. Samaa kyllä oli tolla kakkosella aikoinaan, et alkuun oli herkkävatsa-aina löysällä ja epäiltiin kaikkee maito allergiaa yms. mutta nykyisin on enemmänkin kovalla :)
Jos se on sitä suoliston kehittymättömyyttä(hitto mikä sana :eek: ) vaan vielä ?? Tai jotain...
Mutta siis näin me meinataan =) Ja pikkuhiljaa aloitellaan.

Tuutis, ihana että huomasit jonkin asian millä poika rauhottuu =) Tuota juuri aattelin, siis tarkoitin, että ei tarvitse olla mitään extreme juttuja..kunhan vaan omistas aikaa, olis vaan lapsen kanssa. Meillä ainakin on ihan se riittänyt. Ja kun mies tai mä ollaan kauppaan menossa, niin ottaa vaik sinne mukaan tai lähtee hänen kanssaan vaik lenkille tms.. Tosin ei nuokaan välillä auta, mutta selkeesti on huomattu että häntä pitää PALJON huomioida...

Jotain oli viel ihan varmasti mihkä piti vastailla, mutta ei pää pysty taas kaikkea kerralla muistamaan :) Palajan taas :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Huomenta =)

Tuutis, ihana että huomasit jonkin asian millä poika rauhottuu =) Tuota juuri aattelin, siis tarkoitin, että ei tarvitse olla mitään extreme juttuja..kunhan vaan omistas aikaa, olis vaan lapsen kanssa. Meillä ainakin on ihan se riittänyt. Ja kun mies tai mä ollaan kauppaan menossa, niin ottaa vaik sinne mukaan tai lähtee hänen kanssaan vaik lenkille tms.. Tosin ei nuokaan välillä auta, mutta selkeesti on huomattu että häntä pitää PALJON huomioida...
Juu, tuntuu ettei ihan heti mikään riitäkään. Nytkin on naama nyrpyllään ku tähän istuin :/ Joten :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Huomenta =)

Tuutis, ihana että huomasit jonkin asian millä poika rauhottuu =) Tuota juuri aattelin, siis tarkoitin, että ei tarvitse olla mitään extreme juttuja..kunhan vaan omistas aikaa, olis vaan lapsen kanssa. Meillä ainakin on ihan se riittänyt. Ja kun mies tai mä ollaan kauppaan menossa, niin ottaa vaik sinne mukaan tai lähtee hänen kanssaan vaik lenkille tms.. Tosin ei nuokaan välillä auta, mutta selkeesti on huomattu että häntä pitää PALJON huomioida...
Juu, tuntuu ettei ihan heti mikään riitäkään. Nytkin on naama nyrpyllään ku tähän istuin :/ Joten :wave:
Tuttu tunne :) :/ Kumpa löytäisi sen kultaisen keskitien, tässäKIN asiassa :whistle: Tsemppiä sinne :hug:
 
Kokeilenpa kirjoittaa jos onnistuisi. Annin laitoin katsomaan lastenohjelmia ja Aatu nukkuu. Mies taas poissa. :headwall:

Tänä aamuna Annillakin kuulosti olevan kurkunpääntulehdus joten ei tässä paljon ehdi palstailemaan kun molemmat on kipeänä ja kitisee. Raskas viikko takana ja tuntuu että tuleva viikko tulee olemaan vieläkin raskaampi. Annoin Annille Ventolinea ja Aatullekin yskänlääkettä kun ei pysty nukkumaan yskältään. Joku tutkimus oli tehty ettei noista yskänlääkkeistä olisi hyötyä pienille, vaan päinvastoin haittoja olisi enemmän mm. sydämen tykytystä ja mitä lie, mutta annoin silti kun olen yksin täällä ja tilanne on melko raskas, joten koitan kaiken mahdollisen että edes hieman helpomalla pääsisin. Katsotaan nyt nukkuuko päikkärit paremmin kun lääkitsin poikaa ja jos nukkuu niin annan kyllä yötä vasten uuden annoksen. Mies nimittäin aikoo jäädä vielä yöksikin töihin, nyt päivällä on koulutuksessa.

Olen nyt kahtena päivänä nukuttanut pojan sisälle, ihan siitä syystä että kun sitten päiväkotiin lähtee niin pitää osata muuallakin nukkua kuin vain vaunuissa ulkona. Hyvissä ajoinhan tässä liikenteessä olen, mutta tykkään tehdä asoita etukäteen ja olla mahdollisimman varma siitä että kaikki menee suurin piirtein hyvästi.

Tiipii; miten sinun miehellä on lähtenyt sujumaan koti-isänä oleminen? Harmi kun et pääse tapaamiseen, mutta katsotaan sitten joku toinen kerta jos olisi sellainen jakso että pääsisit mukaan. Kiva kun tänne tulee keskiviikkona vieraita, jotenkin niin ahdistavaa tämä yksin oleminen. Ja tässä mielentilassa ei kyllä jaksa edes miettiä että itse lähtisin johonkin tämän revohkan kans kun molemmat nuhaisia ja siitä syystä itkuisia.

Yksäiti. :hug: Minä olen käynyt kurkkimassa päiväkirjaasi ja eihän se suinkaan välttämättä ole niin että ensi jouluna koet yksinäisyyttä. ;) :heart: Toivottavasti tilanne kehittyy siihen suuntaan millainen kutina mulla on ja saat viettää onnellisen joulun kera jonkun kainalossa. ;) :heart: :heart: Puhaltelen täältä paljon onnellista mieltä ja iloisia asioita. =)

Mammoliinoa on pitänyt jo monesti onnitella asunto kaupoista. :flower: On se vaan kiva asia kun pääsee muuttamaan omaan kotiin.

Voi kettulanväki. Tuo poika yskii tuolla taas siihen malliin ettei varmasti kauan nuku. :headwall: joten täytyy rientää kotitöihin :eek:
 
Eerolle lämpimät 1v synttäritoitotukset :heart: !! Tärkeä päivä pienen elämässä :heart: :) .
Ja kiitos nimpparitoivotuksistakin :) , ai että mikä Kitty kuva taas, pitäs kopioida johonkin :p !

Täällä väsynyt ja lievästi päänsärkyinen olo |O |O ... Onneks sentään pakotin itteni tohon sohvalle vajaaksi puoleksi tunniksi ja se tais suuremmalti auttaa tohon särkyyn. Joo-o, kai se niin on, ettei ihan joka päivä tarvis alkaa hommiin kello seitsemän :headwall: . Tänäänkin särystä huolimatta eka silitin pyykkikasan, sit tietty lasten aamutoimet ja aamupalat, mut sit sentään menin vaakatasoon. Jos tästä kohta porukalla ulos, tekee ihan terää.

Nimpparia ei täällä vietetä, toisaalta vähän pöllö olo, kun ei olla edes mitään lahjaa ostettu :ashamed: . On vaan niin lähellä synttäreitäkin. Isompana täytyy sit kyl pienesti huomioida nimpparitkin. Hiukan kyllä olin "loukkaantunut" äidilleni, joka ei kans edes muistanut nimppareita. Kyllä oli eri juttu ekan kohdalla!! Yhdet sukulaisen 3v synttärit on tänään, mennään leikkiin ja herkutteleen. Jos sit antais vaikka keksin tolle nimpparisankarillekin :p . Keksillä lahjotaan siiskö :ashamed:

Nyt pyykkikone päälle ja pesue ulos!
 
Rontti; mulla on itselläkin kurkkua karhea. Varsinkin yöllä jos herää niin käy kipeää kun nielaisee, mutta jotenkin se päivällä ei vaivaa. Kai se karsastuu kun juo ja syö niin sitä ei tunne silleen kuin yöllä. Toivottavasti teillä ei tule tätä tautia, vaikka tuntuu kyllä että yhdellä sun toisella on jonkun sortin lentsua päällä. Kai se tämä syksy tuo tullessaan näitä harmeja kun ilmat jähtyy jne..
 
Keiju07
Tuli tavallisen maidon antamisesta mieleen, että huomatkaa, että luomumaidossa ei ole lisättyä d-vitskua, kuten ainakin normaalissa maidossa. Itse juon aika paljon tota luomua, jos vaan raaskin ostaa, mut nappailenkin sitten d-vitamiineja eli se kannattaa tosiaan muistaa aikuisenkin.
 
päivää päivää :)

Onkos rontti mieletön kitty fani? ei siinä itekkin ostelen tytöille paljon hello kittya kun on niin sööttiä :D

meillä viime yö meni huonosti..tyttö heräs 2 ja huus ja inis vaan..3 annoin maitoa ja vielä inis 4 asti ennenkun nukahti |O liekkö nuo antibiootit käy mahaan tai sit ne ei enää auta ja tuo rupi kutisee...levinny se taas on :'(

 
Taisi se yskänlääke helpottaa sittenkin. Aatu nukkui tähän asti. =) Yski unissaan jonkun verran, mutta jatkoi silti unia eikä herännyt yskäänsä.

Iidalle nimipäivä Onnittelut myös täältä päin. =)

Mulla tulee sisko käymään lapsineen. Kiva kun saa aikuista juttukaveria. Ei tartte ihan yksin täällä kökkiä noiden kurkkupotilaiden kans.

Dogtor; joko aiot alkaa kokeilla maitoa? Minä en uskalla ihan vielä kun ollaan oltu pelkällä rintamaidolla ja tuntuu että korvikekin aiheuttaa ilmaa mahaan. Tosin löysällä tuolla tuo kakka on joten jos normi maito kovettaa niin sitähän voisi jo kohta alkaa kokeilla. Muistin nyt kun Niinukka kertoi maidon kovettavan mahaa että Annille kävi samanlailla aikoinaan. Saapa nähdä miten pojan kans käy, kuiteskin vetäsee ihan vesi ripatille :headwall:
 
maidosta meidän Nea on saanut jo tavallista rasvatonta maitoa n.kuukauden verran aina aamulla puuron kanssa ja joskus sekoitan sitä nanniin ,meillähän juodaan sitä nan3.
Hitsi et aika on mennyt nopsaa,vauvoista tulee taaperot ... :snotty: :snotty:
 
Mun piti viel kysyä tietääkö joku mistä voi ostaa/tilata Ticket to heaven vaatteita? Esikoiselle näin netissä takin mut ei ollut meidän kokoa :headwall: (joku verkkokauppa planeetta tai jotain) eli joku muu paikka ois hakusessa =)
Tinakenkän vauvalle :hug: ,menis jo s....a ohi toi p...a :kieh: Voimia :)
 
Keiju07
Onnitteluja meidän isoille yksivuotiaille, Emmalle, Essille ja Eerolle!!!

Hurjaa, miten aika juoksee, niisk... :'( missä ne meidän vauvat on? Meillä vielä melkein 1½kk yksärisynskiin, mutta innolla jo niitä mietin. Kuinkahan ison sakin sitä viittis kutsua, kun en kuitenkaan toisintoa kastejuhlista haluaisi. Ja onko jotain korrektia tapaa ilmoittaa, että esim. kavereiden ei tarttis välttämättä tuoda lahjoja? On jotenkin vaivaannuttavaa, jos kaikki laittaa rahaa noin pienen lahjaan... kun ei tarttis. Sitä tavaraa tulee niin paljon suvultakin. Mut sitte kun taas mietin itteeni, niin on musta tosi kiva ostaa muiden lapsille lahjoja, joten ehkä muista meidänkin lapselle.

Tänään lähdetään juhlistamaan ystäväpiirin tuoreimman vauvan kastejuhlaa, aina jotenkin innolla ootan, millanen nimi sieltä tulee. Veikkaan kaksiosaista, kun pienen tytön pirpanan äidilläkin on kaksiosainen nimi, tosin ilman väliviivaa. Saas nähä, miten meidän tirppa osaa käyttäytyä siellä.

On muuten aikamoinen vauvabuumi mun ystäväpiirissä. Ja niinhän se kai on, että kun yksi näyttää esimerkkiä, niin toiset perässä, ja tottakai tämä lähestyvä kolmekytäkin siihen vaikuttaa. Vielä ei ole putki katkennut: edellinen ei kerkiä syntyä, kun seuraava ilmoittaa tulostaan. Nyt on seuraavan laskettuaika joulukuussa, mutta vielä ei ole mistään suunnalta kuulunut uutisia. (Itse tässä laskeskelen juuri, että millonkas ne menkat oli viimeksi :eek: , hui... vaikka siis salaa toivonkin, no katellaan pari päivää, sellanen vitutus kyllä ollut tällä vkolla päällä, että PMS:ää pukkaa). Takas aiheeseen: nyt on syntynyt 5 tyttöä putkeen, kauhulla just juteltiin parin mamman kanssa, että millastahan meidän yhteiselo on muutaman vuoden päästä, kun tuo tyttölauma on tukkanuottasilla. Pojat jotenkin tulee niin paljon helpommin toimeen keskenään porukassa, tytöt on sellasia "me ollaan nyt kahestaan, eikä haluta leikkii sun kaa", ja puhun nyt siis hieman isommista lapsista.

 

Yhteistyössä