Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 36

No niin, nyt sain käytyä Zeppeliinissä ja vieläpä ihan yksin. :D Ostin lapsuuden ystävän kaksostytöille synttärilahjat ja viikonloppuna päästään sitten 1.v juhlille. =) On tuolla Lindexillä kyllä aivan ihania vaatteita lapsille ja vielä ihan hyvä laatuisen oloisia.

Prismasta piti käydä hakemassa manna suurimoita ja nyt mulla kieuhuu tuolla puolukkamehu ja aion tehdä lappapuuroa. :p Aatukka saa kans maistaa. Olen alkanut pikku hiljaa antamaan pojalle vähän muutakin kuin noita kaupan purkki ruokia. Osaahan tuo kyllä jo itsekin hakea pöydän alta lattialta herkkuja kun ei muuten saa. :D Eilenkin haisi aivan kamalalla ja ihmettelin että mitä poika on käynyt syömässä, kunnes hoksasin että oli käynyt pöydän alta hakemassa Annilta tippuneita savukalan palasia.

Oltiin aamulla perhekerhossa ja siellä oli kyllä tosi mukavaa. Huomenna mennään aamulla perhekahvilaan. Aatu touhusi yksikseen koko sen ajan mitä oltiin kerhossa, eikä kertaakaan edes kaivannut meikäläistä.

kiitos itsellenne simppa ja dogtor!
voi että ihan mustelma :( ! meillä noita nokkalentoja sattuu tosi usein,ja punaseksi yleensä tosiaan helahtaa, mutta ei ihan mustelmaksi asti ole sentään mennyt! onneksi oli matolla eikä paljaalla lattialla :eek: ,vähän edes pehmenti iskua!

Oon nyt lopettamassa tätä imetystä. Eilen en imettäny ollenkaan enkä myöskään tänään. Ajattelin että vois nyt sitten jäädä tässä koko homma kun kerran ollaan näin hyvin alkuun päästy. Nyt vaan mietin että haihtuuko tuo jälellä oleva maito tai tuleeko muulla tavalla itestään pois mitä nyt on rintoihin kertyny? Mitenkään kovin täynnä ei kyllä ole mutta toisessa rinnassa maitoa kyllä on, toivottavasti ei nyt täyttys enenpää jottei tule kipiäks.... :x

Kuka tietää noista libero merkeistä jotain? Lähetin varmaan puolivuotta sitten Liberolle niiden omassa kirjekuoressa läjän niitä merkkejä eikä sieltä ole tullut mitään lahjaa? :eek: Tuli vaan nyt yhtäkkiä mieleen että miten sieltä ei ole kuulunut mitään.

Kymmenen pientä varvasta,
pienen pientä ja somaa.
Kymmenen pientä sormea,
pienen tytön ikiomaa.
Kaksi on silmää, nenä ja suu.
Hui! Kuinka siihen rakastuu.
On kodissa uusi kukka,
tyttönen silkkitukka.

Onnittelut Tyttelin perheelle uudesta perheenjäsenestä :flower:

HIIIIIRMUSEN PALJON ONNEA TYTTELIN KOKO PERHEELLE!!!! :flower: :flower: :heart:
Ja Eemilille extra onnittelut Pessiltä :D

Täälä räkäpäitä kaksin kappalein.. viime yönä Pessi valvo jotain 03-05 väliltä |O ja mua sapetti! Onneks oli tänään vapaapäivä. Mulle tuli autokuume..äitin kanssa tossa suunniteltiin joskos yhdessä jonkun moinen menopeli hommattas. Pääsis tosta saabin rutkusta eroon :LOL: Kummallakin kun tuo auton käyttö tarve on aika vähästä,tai ei niin pakollista niin menis meillä yhdessäkin. Tai siis käytännössähän se olis mulla päivät ja äitillä illat :) saas nähdä... Nyt tekeen iltapalaa,kauhee nälkä :p
Mulla ollu nyt viikon verran ihan ihmeellinen olo,ruoka ei oo oikein maistunu ja sellanen äklötysöklötys vähän väliä :$ jos ois ollu tuota sänky elämää laisinkaan niin epäilisin jo raskaana olevani.Sellanen olo siis on... hyi...

Ja Hemulille vastattu!

Tiipii mä muistan sillon Peetun aikoina että välillä vähän tyhjentelin käsin,suihkussa esimerkiks. Että sai enimmät pois eikä tullu kipeeks.

Katjanna, juu niin olikin finnwear, huomasin tänään kun pesin pyykkiä, meinasin tänään iltasella huikata siitä että se olikin se :D
Ja katjannalle vielä niistä libero merkeistä, ootko käyny siellä liberon kerhosivulla valitsemassa sen lahjan jonka haluat?

muutama runo jota 1v. kutsu korttiin vois käyttää:

Synnyin vuosi sitten - kauan kauan sitten!
Maitohetkiä satamäärin,
aina meni jotain väärin,
kaiken nurinkurin käänsin
ja itkuakin väänsin.
Mutt' tuskin nuhteita mä sain
vaan suukkoja kiloittain.

Hassut temput, hullut temput
monenlaiset kenkuttelut
toistuu päivittäin
ja hyväilyt ja hellittelyt,
koko suvun lellittelyt
kun huusin äkeissäin.

Isi, äiti yötä monta
valvoi vallan unetonta:
hammaskivut, vatsanpurut,
- oi monet huolet, surut!
Vaan (pian) kävelen ja kompastelen
(hieman horjun, huojahtelen)
sanojakin tavoittelen
ja pian kerron sen:
en enää vauva ole, EN!

--------------------------------------
Emme tiedä mitään niin ihanaa,
kuin oman yksivuotiaan.
On kaikki suurta ja mahtavaa,
kun maailmaa hän valloittaa.
Sinisilmä, kultatukka,
isin, äidin oma kukka.

-----------------------------------
Vuosi on jo täynnä mulla, voisitko sä meille tulla? Puhalletaan kynttilät sammuksiin, nauretaan itsemme tikahduksiin. On monta juttua näyttämättä sulle. -Saavuthan siis,- se ois kiva juttu mulle!
-------------------------------------
Kohta siitä vuosi on, kun ensi kerran näin päivänvalon.
Nyt juhlia sitä saan ja sinun kanssasi tämän ilon jaan.
Tuletko siis auttamaan, kun yhtä kynttilää yritän puhaltaa.

Siinä nyt muutama jotka olin itelleni ottanu talteen.

Eipä tässä kummempia, Juholla edelleen nenä vuotaa :/ Ite tulin just pihahommista, alko vaan olemaan liian pimeetä.
Josko sitä kohta alkas bb.tä kattoon.

Jaa jaa, pitäsköhän sitä ihan runotella tuohon kutsuun, jonka kyllä tekstarilla meinaan laittaa. Hmm, kai sekin pitäs nyt hoitaa pois alta ennen töihin menoa :LOL: . Olin teatterissa :D , olipa mukavaa ja ihme, oikein olis tehnyt mieli jäädä jatkoille :p . Ja meidän neiti meni eka kertaa nukkuun ilman tissiä ja isukin laittamana :D . hyvin oli sujunut. Ja nyt tulee kokeiltua tuo unipussikin, ukko ei ollut tiennyt mitä laittaa typylle päälle :kieh: ja oli jostain kaivanut unipussin. Saapa nähdä raivotaanko meillä aamuyöstä, kun pussissta heräillään, eikä päästäkään ylös kunnolla :whistle: . Haluisin kyllä tuon uudestaan pussiin totuttaa, jos vaan se suinkin kävis neidille päinsä.

Olen odotellut, että Tytteli laittais taas kuulumisia :ashamed: , vaan eipä ole kuulunut. Hitto, miten sitä voikin olla näin utelias? Kehtaanko huomenna kysellä? Toivottavasti siellä on ainakin kaikki paremmin kuin hyvin :heart: .

Meillä oli tänään kaikkea säpinää mm. neidin diabetes-tutkimuskäynti. Ihanaa tuo puuduttava rasva, ei tarvinnut yhtään itkeä, kun verta otettiin. Kyllä katsoi keskimmäinen tarkkana vieressä :whistle:

Ihana muuten tuo Katjannan löytämä apina-lapsi onnittelu-kuva :heart: :LOL: ja kaikki muutkin kuvat ja runot. Onko Katjanna lappapuuro vispipuuroa? Meilläkin sitä on nyt syöty parina päivänä ja hyvin uppoo! Minä alan kanssa vähitellen totuttaan samoihin ruokiin. Tuntuupa sitten helpolta :D . Ja meillä tuo raukka söi kanssa keskimmäisen tiputtamaa spagettia lattialta tänään :ashamed: :heart: . Ja käyrällä menee juuri ja juuri normaalipainossa :snotty: . Ovat kuulemma rajat tiukentuneet, mutta tietty näillä ihan pienillä ei niin tarkkaa ole, eivätköhän tuosta hoikkene, kun vielä enemmän apinoivat.

Tiipii, minäkin oon imettänyt enää 3xvrk, aamu viideltä, sitten kerran päivällä ja lopuksi nukkumaan mennessä. Nyt jäi se nukkumaan mennessä imuttelu... Ja kyllä alkaa jo aika tyhjä olokin olemaan. Saapa nähdä milloin lopetetaan kokonaan. Toisaalta haluaisin vielä hetken jatkaa, hoitopäivän jälkeen on niin ihana ottaa toinen tuohon imuttelemaan. Ja mitäs meidän aamuöistä tulee, jos ei maitoa heru :eek: |O . Ja mistään muualta en sitä maitoa enää ala sänkyyn tarjoilemaan.

Toivotaan, että Yksäidin pojat paranee ja oma olo myös, toivottavasti saat jotain apua jalkoihin ja käsiinkin!! Eikö hirvitä odotella tuloksia (vai höh, olikos sulla jotain tulosten odottelua vai ei, hatara pää mulla), vai haluaako tuossa vaiheessa vaan selvyyden asiaan, niin varmaan?

Jep, mun pitäis olla jo nukkumassa, viime päivinä on todella väsyttänyt ja ei auta, jos täällä kukkuu |O . Mutta kun tässä olis niin kiva, eikä just nyt väsytä :kieh:

olipas mukavia runoja..
tilda joo onneks oli se matto siinä!!tais olla joku lelu alla kun mustikka ihan tuli,minkäs sille voi ku teillä oli niin kivoja leluja että tuli niin kiire leikkimään ettei kädet pysyny alla :D mutta pitää uudelleen tavata!!

huomenna pitäis lähtee kaupunkiin ostaa vähän toppahanskoja-hattuja-kypärämyssyjä ja jos jotkut töppöset ja fleece haalarin sais..sit niitä sukkiksia,farkut ja villapaita pojalle..jos jonkun lelunkin sais (ihanku niitä ei jo tarpeeks ois).
ai ihanata,me saadaan oma auto ens viikolla takas,jo onkin tuolla kottaraisella ajeltu kyllyyteen asti..
voi että mä ootan viikonloppua,saas nähä tuleeko täti käymään :whistle: onhan tuosta kyllä aikaakin kun viimeks on peittoja heiluteltu,joten suattaap olla jotta täti visiitille tuleekin..
ainiin ja piruvie mun pitää ostaa kummitytölle 3v lahja,vinkkiä kellään?

Tyttelille, ja koko perheelle onnentoivotukset uudesta perheenjäsenestä :heart: :heart: :heart:

Täällä päässä hieman haipakkaa. Asunnon osto-hommia ja kummallisia lääkäri-diagnooseja.... :/ Saappat nähä, tuun kertomaan kunhan isoin rumba on ohi.

Näin se aika vierii, en ole tännekkään ennättänyt kirjotella. Nytkin tulin vaan pikaseen kurkkiin teidän kuulumisia. Nukkumaan täytyisi kiiruusti mennä. Venähti tossa ommellessa kun pääsin vauhtiin :) Leevi nousee seisoon ja kovasti kiipeilee. Ryömii, muttei konttaa eikä nouse istumaan itse. Taitaa olla siksi niin kiire, kun isosisko touhuilee vierellä ja pitäis päästä mukaan =) vaikka kyllä ne jo leikkii yhdessä ihmeesti. Meillä nukutaan yöt, ei ole tarvinut nyt viimeiseen viiteen kuukauteen valvoa, kun kahtena yönä. hyvä näin.
Töitä en ole aloittanut, siirsin suosiolla joulun yli.

ONNEA TYTTELILLE! :flower:

Toivonnut olen meillekkin mut sovittiin kyl jo kun Leeviä odotettiin, et seuraavaa ei tehdä nyt ihan perään.

Huomenta!

Valvottajille unia ja kanssa valvojille jaksamisia :hug: Tuo on niin tuoreessa muistissa :(

Yksäidille puhallus kipeisiin kohtiin :hug: Toivottavasti saat jotain apua niihin ja olo alkais helpottamaan. Meilläkin oli ukolle jotain reuma epäilyjä heitelty kun on jatkuvia kipuja selässä ja niskassa :/

Sairastajille paranemisia. :hug: Meil alkaa tauti ilmeisesti hellittämään hiljalleen. Daniel viel yskähtelee mutta muuten =)

Kiva kuulla muistakin harvakseltaan kirjoittajista =)

V-O oli saanut ja aika kivan lorun vastaukseksi kun kyseli tuolla toisella puolella. Miäpä kopsaan sen vastauksen tähän alle

Päivänsankarina
hurmaan ja veikistelen,
taaperran ja keikistelen
sanoja tapailen,
äitiä huhuilen,
menen piiloon ja kurkistan,
koko juhlapäivän touhuan,
illalla vasta väsähdän,
päkälampaani kanssa uneen nukahdan,
äidin kuulen sanovan:
nuku hyvin kulta,
aamulla saan taas hymyn sulta.

Meillä oli tuo muokattuna:

Päivänsankarina
hurmaan ja veikistelen,
taaperran ja keikistelen,
menen piiloon ja kurkistan,
koko juhlapäivän touhuan,
illalla vasta väsähdän,
nalleni kanssa uneen nukahdan.

Tervetuloa xxxx:n 1-vuotis synttäreille jne.

Jassoo, pitäis ottaa itteä niskasta kiinni ja alkaa jotain touhuamaan :/ Ei vois kyl vähempää taas kiinnostaa :headwall:

Terkkuja Tytteliltä :) :attn: :attn:

"Täällä eilinen meni hiukan torkkuessa ja vauvan kanssa tutustellessa. Hyvin on mennyt, aika väsynyt vauvakin oli eilen ja piti ihan houkutella syömään. Mutta nyt jo niin reippaasti tissiäkin imee. Synnytys meni hyvin ja aika nopeaan ja oli ihan helppo. Silloin puolen yön jälkeen huomasin, että nyt alkaa tapahtua! Kesti sen kaikkineen n 4 tuntia. En silloin eilen kaiken jälkeen muistanut enää kirjoitella... Mutta terkkuja kaikille sinne teille ja eihän sitä tiedä vaikka tässä viikonlopun aikana kotiinkin päästäis j asäntään sitten koneelle ;) !

Että ihanasti siellä Tytteli ja vauva toisiinsa tutustuvat :heart: . Toivottavasti Tytteli saa levättyäkin siellä...

Mutta minä meen jatkaan hommia, mm yks pissainen peti pestävänä |O . Niin ja lapset on tänään taas hetken hoidossa :ashamed: . Toisaalta huono omatunto, mutta toisaalta, tää on mun vika päivä kotona ja saan paremmin kaikkea tehtyä. Tytöillä tän päivän jälkeen taas 3pv vapaata ja eilinen oltiin kotona myös. Ehkä tässä totuttautmis vaiheessa on hyväkin, ettei ole liian pitkiä taukoja. Koittaa selitellä itselleen ja muille :LOL:

:headwall: :headwall: tai en miä niin hirveän kade taida enää ollakkaan :ashamed: |O Tai siis lisää lapsia kaipaa. Daniel tiputti just nappipurnukan ja ne miljoona nappia on pitkin lattioita |O :headwall: |O Ja kuinkas ollakkaan, Kiia heräs siihen ryminään :headwall: :kieh: :headwall: |O

Yhteistyössä