LOKAKUUN ÄIDIT 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja orvokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, koukussa ollaan nimittäin rakennekynsiin.. Keskiviikkona aika, sen jälkeen aloitan vieroituksen... Tuo vaipanvaihto sujunee paremmin omilla. Mielenkiintoista kyllä, kuinka paljon erikoiset kynnet herättää keskustelua esim. viime kesän harrikkaliekkikynnet...

Maidonerityksestä sen verran, että minulla ei ns. esimaitoa ole tullut kolmelta aiemmalta eikä nytkään vielä. Rinnat on sitten synnytyksen jälkeen pamahtaneet kivikoviksi ja kipeiksi ennen kuin maito on kunnolla alkanut herumaan.
Näin todennäköisesti nytkin.

Vielä supistelee, mutta lepo auttaa. Eilinen ikkunanpesu kostautuu. Nyt kyllä kökötän töissä vielä vähän aikaa. Minullakaan ei mahan ympärys ole kovin paljon kasvanut. Tais olla 106 cm. kun viimeksi pyöräytin mitan mahan ympäri. Vaikka onhan tuossa. Eilen laitoin yhden yöpaidan päälle. Oli kumman mini, persposket melkein vilahteli ja karmea näky odotti peilissä...

Äiskä + potkivat ,yöunta häiritsevät ""rontit"" 22+3

Neuvola:
22+5
RR 130/68
PAINO +825/VKK
HEMPPA 111 .VAIN VAIKKA RAUTAKUURILLA
KOHDUNPOHJANKORKEUS 20
VAAVIN SYKE 144 aiemmin 148
LIIKKEET ++

ELI OK OLI
kela laput sain
aika pitäs tilata synnytysvalmennukseen...

lääkäriaika kattoo kohdunsuun 15/6
labra sokerirasitus 10/7
seuraava neuvola 3/7

Hei superhuskaa kun huomasin että meistä alkaa kohta olla kaikki yli ""puolivälin""! :)
Meillä oli eilen oiken ilon ilta kun mies sai ensimmäisen kerran tuntea potkun. Tosin yksikössä, kun on niin malttamaton että siirtää käsiä koko ajan.. Ja vauveli potki monta kertaa aina samaan kohtaan.
Olo on muute mainio, mutta olen alkanut vuotaa niin, että tarvitsen pikkuhuosunsuojia päivisin. En ole koskaan ennen ollut näin vuotoinen, eli vähän häiritsee.. Ihan tunnen, kun aina välillä ""pulahtaa"". Ajattelin kysyä tästä perjantain neuvolassa. Ekoilla viikoilla ostetut D-kupin liivit alkaa jo piukottaa ja mietin tässä juuri että se on sitten DD-seuraavaksi. Olen yrittänyt muistaa rasvata rintoja, että iho kestää. Tosin ihan perunvoiteella, raskausarpivoidettakin vähän mielin.
Mukavaa päivää -toivottavasti auinkoista,
Taika 21+5

Mulla ovat nännit olleet keltaisena kolostrumista jo viikkoja. Joskus tuntuu ihan siltä kuin oikein maito heruisi rintoihin. Joku joskus valitteli, että kun joka raskaudessa on tuota esimaitoa herunnut melkein alusta saakka, mutta silti on joutunut synnytyksen jälkeen odottelemaan sen kolme päivää maidon nousua. Ettei tuokaan mitään ""valmiudesta"" välttämättä kerro.

Mulla ylenpalttiseen valkovuotoon auttoi vaihto puuvillaisiin pikkuhousuihin. Polyesteri hautoo liikaa ja laittaa sinänsä harmittomatkin pöpöt kiihtyvään kasvuun. Myös tekokuituiset housut tuntuvat saavan saman aikaan.

Lotta ja rv22

Heipä hei!

Samat jutskat täällä! Välillä tuntuu, että maitoa jo ihan heruu, mutta ei sentään. Muutamana päivänä nännin päissä ollut just sitä keltaista töhnää. Hauskaa!

Valkovuotoa on myös, välillä tosi kovastikin. Ajattelin jo käydä tarkistuttamassa, ettei olisi vaan hiivaa. Raskausaika oireet voi olla niin erilaiset kuin muulloin.

Selkä iltaisin julmetun kipeä, jos menee lattialle selälleen, ei meinaa päästä ylös. Esikoinen sanookin tulevansa isona lääkäriksi, että voi hoitaa minua ;). Miten teidän muitten lapsukaiset, joko ovat alkaneet kysellä vauvasta? Meillä tämä natiainen käy kuuntelemassa ja koputtelemassa masua ja yrittää tirkistää navasta, josko näkisi vauvan! On myös alkanut leikkiä vauvaleikkejä (poika). Yksi päivä raastinrauta oli vauvana ja sitä sitten peitteli ja vei pullolla maitoa!

Jenny,
olen kovin pahoillani teidän puolesta. Minunkin on hyvin vaikea löytää sanoja jotka lohduttaisivat, lieneekö niitä edes olemassa. On niin ikävää ettet ehtinyt muutamaa viikkoa pitemmälle, mutta kai näin oli tarkoitettu käyvän.

Jollain oudolla tavalla haluan kuitenkin kiittää sinua että uskaltauduit kertomaan asiasta meille muille. Se pysäytti ja palautti maan pinnalle, ja sai minut olemaan kiitollinen omasta raskaudesta. Raskauden sujuminen ei olekaan itsestäänselvää vaikka viikkoja onkin jo parikymmentä. Myös näistä epämääräisistä ""menkkakivuistani"" aion mainita neuvolassa nyt kun kirjoitit että kohdunsuusi oli auennut.

Meidän tyttölapselta taitaa puuttua hoivavietti kokonaan. Uutisesta kerrottuamme hän toki iloitsi, että ""meidän peeheen oma vauva"". Mutta taitaa olla sen verran insinöörien tytär, ettei oikein voi tajuta asiaa, ennenkuin se vauva on tuossa ihan konkreettisesti. Nukeilla ei leiki edelleenkään, pehmolelut ovat leikeissä mukana. On jäänyt ikuisesti mieleen se, kun joskus yksivuotiaana neiti sai kauhean mustasukkaisuuskohtauksen, kun pitelin nukkea sylissä :)

Meillä ei paljon vauvasta puhuta, joskus täytyy muistuttaa, ettei äidin mahaa voi miten vain runnoa, kun siellä on se uusi tulokas. Kyllä tyttö tykkää nojailla siihen mahaan, että voi se riemu sieltä sitten revetä, kun joskus saa potkun päähänsä.

Voi Jenny, osanottoni. En oikein osaa muuta sanoa. Paljon voimia ja onnea tulevaisuuteen. Ehkä jossain on vielä toivonkipinää, että saisitte oman nyytin kotiin asti.

Pinni palaillut reissuiltaan taas sorvin ääreen. Lontoo oli mukava, vaikkakin hyvin rankka. En meinannut pysyä perässä ihan joka mutkassa, mutta hengissä vielä ollaan, väsyneinä tosin. Masuasukki potkutellut samaan malliin ja toivottavasti jatkaakin. Onnentoivotukset muuten ultrissa käyneille, ja kylie, onnea tytöstä tai siis tyttöennustuksesta. itselläni hyvin vahva tyttöolo, mutta ei vielä olla saatu mitään ennustusta aiheesta! Mites muuten Airin häät, kuinkas on hässäkkä sujunut. Kirjoittele sitten kaikki ihanat huumat ja fiilikset, mielelläni lueskelen uutisia!

Lotalle: Etelä-Espanja on aivan loistopaikka! Olin vaihto-oppilaana siellä suunnalla ja noita mainitsemmiasi alueita tuli koluttua. Siellä on niin kivan letkeä tunnelma ja kaunista!!! Toivotan jo nyt mukavaa lomaa ja nautinnollista oloa!

Nyt taidan hakea vähän syötävää ja pohtia miten saisin työmotivaation jotenkin ylös täältä nollalukemista!

Pinni 22+2

Mä alan olemaan jo oikein häirikkö tänä aamuna.

Pinnillä kuulostaa olleen tosi ihana vaihtarikausi, olisinpa itsekin valinnut aikoinani jotain muuta kuin keski-Englannin :) Onneksi meidän tulevassa reissussa on tosiaan se kolmevuotiaskin mukana, etten minä ole ainut hidaste.

Vaivoista vielä. Mun häntäluu oireilee kaikkeen rasitukseen ja joskus jopa oikein hankaa vastaan. Mutta kipu ei ole mitenkään hirvittävä, pieni kaiherrus vain, että sen kanssa pystyy olemaan. Aikoinaan synnytystapa-arviossa luki, että häntäluu joustaa, että kaippa tuo sitten sitä on.

Jennylle pahoittelut, muuta tähän tilanteeseen en osaa sanoa, ;(

Sitten muuta.... mulla mahatauti uusi viikonloppuna mutta nyt olen jo tolpillani. Supistukset ovat osin loppuneet, kiitos varmaan sen sairasloman joka taisi tulla tarpeeseen. (Välillä kuulee ihmisten puheesta vaan sellaisen äänensavyn että ompa laiska akka kun ei viitti olla töissä vaan hakee sairaslomaa....mutta viimeistään tuo Jennyn tilanne pysäytti että on aika kuunnella omaa kroppaansa ja sen oloa vaikka ei päällepäin sairaalta näyttäiskään)

Meillä esikoinen ilmoitti että hän ei leiki vauvojen kanssa eikä anna niille leluja. Vauvat saavat myöskin nukkua omassa sängyssään ja hän nukkuu isin ja äidin keskellä. Niinpä niin.... Oon myös yrittänyt että tulee moikkaamaan pikkusiskojaan/-veljiään ja sanoo masulle terve, niin ei. Kaukaa huutelee että ""terve"" mutta siinä se. Kovasti hän kyllä hoitelee nalleja, laittaa niille vaippaa ja vaatteita päälle.

Nessu, 22+0

Hei kaikki.

Pahoittelut Jennylle, jos vielä käyt täällä lukemassa. Sanaton...

Itsellä alkoi loma kun koulut loppui. Tätä nyt sit riittää, ihanaa. Meinaan aloittaa ä-loman varhennettuna eli syksyllä menen töihin peräti neljäksi päiväksi, ekan kouluviikon ajaksi.
Mites Airi meinaat syksyllä? Opena kun kerran olet...

Rakenneultra oli viime viikolla ja kaikki oli kunnossa. Sukupuoli jäi piiloon, vaikka olisimme kovasti halunneet tietää. Ultraaja ei nähnyt jalkojen välissä mitään, mutta kuvakulma oli takaapäin. Eli voi olla, että pojan killuttimet olivat piilossa tai sitten vauva on tyttö. Jännitystä loppuun asti siis.

Tänään oli neuvola. Joudun sokerirasitukseen pissakokeen takia. Onko joku teistä ollut/menossa? Aattelin vaan kysellä kokemuksia. Kertokaa pliis, jos sellaisia teillä jollain on. Ei oo kivaa. Ja mahdollinen päivittäinen pistäminen ja sokerin mittaaminen pelottaa jo nyt, vaikka ei välttämättä tule edes ajankohtaiseksi.

Muuten täällä menee kaikki ok. Maha on hurjan suuri omasta mielestäni ja potkuja ja muuta mylläystä tunnen päivittäin. Joka päivä enemmän ja vahvemmin. Isäkin on saanut jo tuntea potkuja ;)
Hankintoja emme ole vielä alkaneet tekemään, mutta tässä on nyt vain aikaa loman takia, joten pikkuhiljaa vois ruveta kauppoja kiertämään.

Voikaa kaikki hyvin ja paksusti.
Ebba

Ebba,
kävin ylipainon takia sokerirasituksessa ekassa raskaudessa ja joudun samasta syystä uudestaan.

Oli niin ikävä kokemus kun voit kuvitellakin, ensin 12 h syömättä ja melkein juomatta, sitten verikokeeseen, kamalan makuista sokerilitkua lärviin ja sitten vielä pari pistosta. Nice. Mutta kyllä siitä selviää, varsinkin kun se on heti aamusta eikä tarvitse kärvistellä nälissään kauaa. Kannattaa ehdottomasti ottaa syötävää mukaan, sillä terveyskeskuksissa ei yleensä ole tarjoilua kokeen jälkeen.

Viimeksi jännitin enemmän, mutta piikkikammo on hellittänyt näiden raskauksien ja synnytyksen jälkeisten tippojen ja piikkien jälkeen (mm. sokerirasitus, vasta-aineseuranta, vasta-ainepiikki, tippa ja kipupiikit sektion jälkeen, virtsatietulehduksen takia suonensisäisesti annetut antibiootit...) Enää verikokeet eivät tunnu missään, bring it on! ;)

Aurora,
kiitos infosta. Todella houkuttelevaa :(
Mutta kuuluu tietysti raskauteen tämäkin. Ja parempi tietenkin katsoa että kaikki on kunnossa. Mulla toki saattaa terkan mukaan olla ihan väärä hälytys, kun ei ole ylipainoa (ennen raskautta ainakaan ;) ) ja moni asia vaikutti tämän aamun näytteeseen. Kovin innolla en silti odota itse tutkimusta...

Minulakin on tuo sokerirasituskoe torstaina 8.15 TAYS:ssa. Piikit aina vähän pelottavat, vaikka piikitelty on tähän ikään melkoisesti. Minulla syynä tuo sikiöiden painotarkkailu. Ei ollut perjantain neuvolassakaan pissassa sokeria eikä ole koskaan ollut. Makeaakin syön nyt melkoisesti. Meillä on töissä sellainen ulkopuolisten järkkäämä maksullinen namutelinekin riesana.

Kävin Kelassa oikein henk.kot., kun paloi päreet puhelimessa. Virkailiija luki samaa tekstiä, mikä mulla näkyi nokan edessä työpöydällä... No nyt saan paremman päivärahan just sopivasti. Jännittää, milloin pakkaukset tulevat. Työkaverilla meni täällä parisen viikkoa. Mies pitää vuorotteluvapaan loputtua 26.10. isyyslomaa 18 pv ja sitten 60 pv:n tuplapidennyksen. Ihanaa ! Saa naperot vähän isommiksi. Virkailija sanoi minulle kyllä puhelimessa, että jos lapsi on syntynyt 26.10. mennessä... Arvatkaa raivostuinko ? Karjuin, että lapset ja kyllä varmaan ovat jo syntyneet siihen mennessä.

Nyt köllöttelemään. Taas vähän supistelee, kun eksyin vielä kenkäostoksille. Löytyi kyllä parit kengät, jotka 37-38, kun normaalisti 35-36...

Hyviä vointeja !

Neuvolalääkäri takana..Aika aikaisessa vaiheessa minut sinne tunkivat mutta täällä alkaa pyörimään kesälomat.
Hieman oli setällä homma hakusessa..ei oikein tiennyt mistään mtn, joutui kyselemään hoitajalta neuvoja..hmph.
Sf-mitta 25cm..jännä että viime perjantaina mitattiin 22cm joten aika nopeaan kasvaa tuo masu mutta se kyllä näkyykin. Kohdun suu oli pieni ja kiinne jtn ei mtn hätää.
Nyt vaan porskutetaan taas hyvillä mielin eteenpäin.

Huomenna alkaakin taas arkinen aherrus, vielä 2,5 kk ja sitten alkoikin se kauan odotettu vauvan loppuodotus. Jään elokuun puolessavälin jo pois töistä kun on nuita lomia vielä.

Toivottavasti täällä Treen suunnalla saisi tosiaan sen äippäpaketin parissa vkossa..olisi niin ihana saada se jo pian!

Craviz ja pikkuinen 23+1

Hei!

Kiitos osanotoista ja lohduttavista viesteistä! Halusin tulla tänne vielä kerran kirjoittamaan ja toivottamaan teille onnea matkaan. Ja olettehan varovaisia ja pidätte itsestänne tosi hyvää huolta. Mainitkaa myös lääkärille/neuvolaan kaikista pienistäkin vaivoista. Nämä ovat tosiaan kriittisiä viikkoja vielä siltä kannalta, että keskoshoidot aloitetaan vasta kun viikkoja on 24. Tosin onhan sittenkin riskit vielä todella suuret lapsen selviämisen ja vammautumisen kannalta.

Toivottavasti osaatte kuitenkin nauttia raskaudesta ja eihän se ylimääräinen huolehtiminen ja pelko auta yhtään.

Edelleen tuntuu kuin näkisin painajaista ja toivon, että herään pian. Aamulla on pitänyt katsoa, etteikö minulla todellakaan ole enää vatsaa eikä siellä kukaan kolkuttele.

Huomenna on siunaustilaisuus ja saatamme lapsemme viimeiselle matkalle. Tuska ja suru on ihan hirveä...

Jenny

Huomenia!

Itse olin viime raskaudessa sokerirasituskokeessa. Kieltämättä ei ollut mikään ihana kokemus, mutta mitäpä sitä ei tekisi vauvan takia. Vähän harmitti, että laittoivat neuvolasta heti sinne, yhden sokeripissan jälkeen. Tosiaan piti olla syömättä ja juomatta ja sitten piti juoda sitä litkua oliko se puoli litraa? Sitten otettiin ne verikokeet. Väliajat sai köllötellä lepohuoneessa. Mulle tuli hirmu pahaolo ja vauveli sai sokerihumalan!! Näytteet oli puhtaat ja todettiin, että olen niitä laihoja pitkiä tyttöjä, joilla välillä falskaa... kiva.

Ihana kuulla Äiskän tomeraa touhua! Hyvä Äiskä! Itsekin joutuu välillä vääntämään rautalangasta kelan suuntaan ja olen myös todennut, että fiksuinta mennä itse paikalle ja kysellä heti perään, jos ei ala kuulumaan luvattuja juttuja.

Eilen vähän ilkeesti vihloksi alavatsaa ja pitkittäin koko kohtua. Mitähän lie? Huomenna onneksi neuvola, saa muutenkin tarkistettua taas tilanteen. Seuraava neuvola voikin venähtää, koska ollaan juhannukselta kolme viikkoa maalla. Nyt taas työn touhuun, juuri tajusin, kun Craviz laittoi viestiä oman ä.loman alkamisesta, että mulla päivälleen tasan 3 kk sen alkuun. Jipii!!

Huomenna täytyy ravata jotain mammavaateliikkeitä, kun la häät ja pitää laulaa siellä. Ei ilkeä ihan missä hyvänsä kuteessa mennä vetelemään. Toivottavasti löytyisi helposti jotain kivaa!

Me oltiin aamulla sydämen UÄ:ssä ja kaikki oli normaalisti, huojennus. Jos tämä tarkkailu nyt sitten loppuisi syksyyn. Joudun kuitenkin johonkin painoarvioon, kun olen tällainen hippiäinen ja näyttäisi hyvän kokoinen poika olevan tulossa.

Tuosta sf mitasta sen verran, että se vaihtelee tosi paljon mittaajan mukaan. Terkka ja lääkäri saavat melko varmasti eri arvot samaan aikaan. Ei se nyt mikään ihmekään ole, kun miettii miten se mitataan. Siksi on hyvä, jos mittaaja pysyy samana, niin ovat ne arvot vertailukelpoisiakin.

Mä joudun tästä lähtemään kyllä tukisukkaostoksille ja joudun hommaamaan varmaan jonkinlaisen tukivyönkin. Nivusissa on niin järkky suonikohju, että sen takia täytyy varmaan yrittää helpottaa tuota painoa. Ja viimeistään reissussa täytyy olla tuksiukat, toisen jalan sääri on jo nyt ihan järkyn näköinen. Viimeksi hommasin sukat hyvissä ajoin, mutta eipä se tuloa estänyt. On harmittanut tosi lujaa jo viime raskaudesta nuo pinnalliset verenpurkaumat etuääressä, tykkäisin niin polvipituisista hameista. Mutta pieniä on murheet, ei niihin onneksi maailma kaadu.

Vointeja kaikille ja mistä saataisiin tännekin sellainen leppoisa kaakkoistuuli, hanskat kädessä täällä saa pyöräillä.

Lotta, olen turhamaisuuttani poistattanut toisesta säärestä raskauden mukanaan tuoman pinnallisen hämähäkin verkomaisen verisuonen laserilla. Nyt ilmestynyt toiseen sääreen samanlainen. Poistatan varmaan senkin, vaikka aika tyyristä puuhaa.

Tuosta sf-mitasta sen verran, että minultahan ei sitä neuvolassa otettukaan, kun se on niin ""suuntaa antava"". Varmaan jokaisella on oma tapansa mitata se. Huomattavat muutokset/poikkeamat tärkeitä seurata. Minulla on ollut melkein alusta lähtien tukivyö. Nyt XS-koko vain alkaa olla liian lyhyt.

Nyt minulla painonnousu onneksi tasaantunut, vaikka turvotusta onkin. Paino on jopa laskenut. Pitkästä aikaa on ollut vähän etova olo. Lisäksi vointi töistä tullessa niin surkea, ettei jaksa edes syödä.

Kyllä on kylmää... Viikonloppuna Sauna Open Air Lordeineen, lämpenis vähän, vaikken kyllä itse menossakaan :)

Hei Jenny!
Kiva kun vielä palasit palstallemme, kyllä tämä on koskettanut meitä kaikkia. Tuskanne on välittynyt tänne jokaisen sydämeen asti!

Vuoden alussa näitä poistumisia tapahtui enemmän ja se oli jotenkin ""luonnollisempaa"" mutta kun olemme päässeet näin pitkälle niin tämä järkyttää ehkä vielä enemmän.

Syvää luottamusta tulevaan tämä vain laittaa tuntemaan, Emme voi juurikaan tehdä mitään muuta kuin pitää huolta itsestämme ja toisistamme. Loppu on sitten kohtalon käsissä.

Voimia sinulle ja perheellesi. Hiljainen hyvästi vauvalle...
Manna

Äiskä: kyllä minäkin olen tuota laserhoitoa miettinyt. Katsotaan sitten parin vuoden päästä, että missä kunnossa sääret on ja vieläkö tekee mieli lyhyemmissä hameissa kuljeskella. Lapset luultavastikin jäävät tähän, että sen puolesta voisi tuota harkitakin.

täällä sitä vietetään ekaa päivää rouvas- ihmisenä. Eilen siis oli vihkiminen... mutta aloitampahan ihan alusta ja ketä ei hää jutut kiinnosta voi suoraan siirtyä seuraavaan viestiin. ;-)

polttarit oli lauantaina. kyllä huomas että oli ollut hyvät ystävät suunnittelemassa kun olivat niin minun näköiset. mukavaa yhdessäoloa pienellä porukalla. paikalla oli mun sisko ja 3 parasta yhtävääni. yksi ystäväni oli tullut kipeäksi mutta ei pääsyt osallistumaan. Kävimme särkänniemessä aluksi. ilma ei ollut kummonen, mutta eipähän tarvinnut jonottaa. sitten minut vietiin jalkahoitoon ja täytyy sanoa että setuli tarpeeseen. Tämän jälkeen kävimme keskustassa salaatilla ja sitten hohtokeilaamaan. illaksi menimme yhden ystäväni kotiin. saunottiin ja syötiin. illalla porhalsimme vielä tampereen yöhön. ja siellä oli karaokea yms. ei siis ollenkaan paha reissu. oli kiva kun masu oli otettu huomioon eikä mikään mennyt överiksi. kiva ilta kaikenkaikkiaan.

eilen menin aamulla kampajalle. kampaus oli ihana ja olin tyytyväinen siihen. Kaverini meikkasi minut ja hänen luonaan myös pukeuduin. Sulho ja bestman tulivat hakemaan ja mentiin yhdessä eka valokuvaukseen. eka otettiin studiossa virallisia mustavalkokuvia ja sitten vähän rennompia kuvia ulkosalla. Koevedokset saadaan ensi tiistaina.

Itse vihminen maistraatissa oli TOSI lyhyt. kesti varmaan 1,5 minuuttia. Kyllämä tiesin että tapahtuma on ihan koruton, mutta olishan siihen voinut laittaa jotain musiikkiesitystä tai runoa kylkiäisiksi. se henkikirjoittajaalkoi puhua ja sit oltiinkin jo itse asiassa kysymässä haluatko sinä.. jne.

Vihkimisen jälkeen kävimme todistajien kanssa kuohuviinilasillisella ja kahvilla koska aikaa ""juhlaan"" oli vielä 1h. kolmelta menimme syömään perheiden kanssa. ruoka oli hyvää ja ihan leppoisaa. ei siis muuta kuin ruoka, kakku ja kahvit. tämän jälkeen lähdimmekin sitten hääyön viettoon sulhon kanssa.

Lauantaina on sitten juhlat sukulisille. Kyseessä on enemmänkin sellainen ulkoilutapahtuma verkkarivrustuksessa kuin juhla, mutta kyllä siellä tietysti ruoka ja kakku tarjotaan.

Tänään täytyis mennä vielä tilaamaan uusia papereita nimismieheltä jne. siinäkin riittää melkoisesti hommaa.

Rakennekynnet on ollut kyllä tosi kivat. ensinnäkin ne on tosi vahvat omiin kynsiin verrattuna. sit ne näyttää paljon kauniimmilta. ainoa ongelma on se ettämä olen vieläkin ihan invalidinäiden kanssa. ei voi raapia eikä puristella finnejä, mistään ei saa kiinni (vaikka nämä ei edes ole pitkät) ja tietysti se huoltokin maksaa vähän liikaa, mutta katsotaan nyt.

Airi

Onnea Airille! Kiva kuulla hääuutisia. Viikonlopuksi kai tulossa vielä kiva sää, joten kiva silloin vielä jatkaa juhlia!

Omista häistä tulee ensi viikolla 5 vuotta ja eilen tuli täyteen 13 vuotta yhteistä eloa. Meillä mies niin tolkuttoman kiireinen (no, niin minäkin), ettei oikein enää romantiikka kauheesti kuki. Sitten kun on tuollaisen perusinsinöörin nainut, niin ei se oikein ymmärrä kukkien saati kynttilöiden päälle. Ei edes eilen muistanut koko päivää... Vähän ihan itketti. Mitenköhän 10 tai 20 vuoden päästä, muistaakohan edes, että on olemassa sellainen kuin vaimo? Tulee vähän pessimististä tekstiä heti tähän toisen onnen perään, sorde! Silti ollaan onnellisia, vaikkei tosiaan toista kiinnostaa hempeilyt...